Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lp Creative Commons License 2001.11.09 0 0 4780
MiSa! Kérésed számomra…:)

Ami a CSE-ben széria a CS-hez képest: (96-os modellév)
-könnyűfém felni,
-első ködlámpák,
-ACC (automata légkondi, CS: no légkondi),
-SCC (Saab Car Computer),
-Cruise controll (tempomat),
-bőrbevonatú kormánykerék,
-bőr váltógomb (manual),
-kis műanyag hátsó szárny.

Ez az induló állapot, de a CS-be is rendelhető bármi ezek közül, tehát egy használt autónál senki nem tudhatja…

thom!

Milyen autóra fizettél be? 95 vagy 93? Másra nem is tudok gondolni:)

Előzmény: MiSaab (4776)
lore Creative Commons License 2001.11.09 0 0 4779
T.kollegak!
Adott egy 9000-es Saab, meg a nagylampas szeriabol, 2.3-as motorral, boven 200k km feletti futasteljesitmennyel. Az a gaz, hogy neha gazadaskor rangat az auto, majd hirtelen megnyugszik, allando sebessegnel nem csinalja. Szervizbe be lett jelentve, de elotte 2 nappal probacseresznye alapon valami adalek (injektortisztitovagymi) lett a tankba ontve, igy a szerviz napjan mar nem is rangatott. Nem is talaltak semmit, de utana egy hettel ismet dadogosra fogta a figurat. Van amikor csak hidegen, van amikor sosem, szal rendszertelenul, gyorsitaskor rangat. Tippek?
Nekem tobb is volt: a motorelektronika meghulyulhet a legtomegmero vagy pl. a lambdaszonda hibaja miatt. Vagy egyszeruen csak koszos a benya, nem bir nagy sebesseggel (nyitott folytoszelep) injektalodni.

Szal talalkszott mar valaki ilyennel?

h i r d e t é s
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.09 0 0 4778
ja, és a cd-t rendelni kell, mert még an agy Amerikban sem lehet kapni bótban
Előzmény: Törölt nick (4777)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.09 0 0 4777
sztorit akarsz? :)

ma kéccer lekoccoltam majdnem egy elöttem haladót, mert csúszott az az átkozott út. mellesleg nem az én autóm féltettem... :)))
két nappal ezelött befizettem az új ótómra, ezt meg még mindig árulgatom. nem k

Előzmény: MiSaab (4776)
MiSaab Creative Commons License 2001.11.09 0 0 4776
Most csak azért irok,hogy ne sűllyedjen a topic tovább...Visszarántom a mélyből :D

Valami story????
.
.
.
.
Visszhang ???
.
.
.
.
Nincs hang.... :(

lp:
Mi a különbség a CS és CSE chassis között ??
Netán felszereltség ???
De mi?

MiSaab Creative Commons License 2001.11.08 0 0 4775
Szerdán viszem vissza a Törőcsikhez a váltót !
Péntekre kész. :( Azt mondta,hogy csak ő fogja csinálni... EZT IS MONDTA, meg azt is,hogy meg tudja csinálni,igen ezt is MONDTA.De jó volt hallani.. :D
Kicsit depi vagyok...A gumicsizmám tele van nagyon...
HELP!
Remélem a High-End show jót fog tenni ha kijutok...
Meg lesz vezérműlánc csere és ékszijcsere is.
Kéne már 1 kis pihi...

misa

ui:

A Szikinek volt a héten 1 jó megjegyszése...
Kérdeztem a 9000-ről meg ilyesmik...
Aszondta,hogy a 9000 nek drágább a fenntartása mint a OG900nak ,a 9-5 pedig ing+gatya :DDD
Jófej.

lp Creative Commons License 2001.11.08 0 0 4774
”…Igen. Ma már SAAB-os vagyok. Kipróbáltam vagy négyfélét és azóta is a szerelmese vagyok. Azt is tudom, hogy valamikor lesz majd egy nagyon régi SAAB-om, most a nagyon újakra hajtok. Őszintén szólva azért is szerelmesedtem bele, mert úgy gondoltam, hogy ez nem divatautó. Most viszont kezd divat lenni. Olyan fantasztikusak benne a kényelmi dolgok... a fűtött, hűtött üléstől kezdve a "mittudoménmicsodáig". Én egyébként a kocsiban sokat dolgozom. Stúdióba jövet-menet, hallgatom az anyagot a kocsiban, de ilyen hangberendezést még autóban nem hallottam, pedig vezettem sokfélét, többek között Rolls Royce-ot is…”

Szóval ezt nyilatkozta Presser, úgyhogy most szégyellhetem magam:(

topik Creative Commons License 2001.11.08 0 0 4773
hal9000 Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4772
Black star:
Mire gondolsz?
Van benne:
- Klíma (nem is rossz, -50 fokos külső levegőtől, a +40 fokig mindent tud, úgy, hogy ben t mindig kellemes a meleg, és a légnyomás)
- ABS (csak ezt antiskid-nek híjják)
- Fűtött első szélvédő
- Szervokormány
- Fedélzeti computer:
/a
- Tempomat
- Pohártartó, sztyuvi, beépített konyha
- Megeléxik a kerozinnal is, nem kell bele 98-as
- AIRbag, helyett, AIR de az nagyon sok
- Gyorsulás 0-500-ra két perc (vizszintes repülésnél)
- Helyzetmeghatározó rendszerek, IRS (innertial Navigation System), GPS (opcionális)
- Rendelhető Head UP Display
- Indítókulcs mentes indítás
- Beépített VSZU (izé APU )
- Két nagyteljesítményű motor
-
Előzmény: BlackStar (4760)
lp Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4771
Ez az autó kétségkívül egy 95-ös. De miért ilyen a hűtőmaszk és a hátsó lámpa?

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

BlackStar!?

lp Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4770
MiSa!

Múltkor érdeklődtél a téli felkészítésről. Hát nesze... :)

2 November 2001. Winter Driving - an A to Z Guide from Saab
For drivers and their vehicles alike, winter is the most testing time of the year. Difficult driving conditions greatly increase the risk of an accident and even routine journeys can become hazardous experiences. Scandinavian winters are among the most severe in Europe and place extreme demands on the abilities of cars and their drivers to perform reliably and safely at all times.
Saab Automobile of Sweden is used to designing and building cars for such conditions and here Chief Test Engineer Torbjörn Christensson gives a seasonal A to Z guide of simple "do's" and "don'ts" that will be useful to all car drivers.

A Anti-freeze is the engine's first line of defence against sub-zero conditions. But how often do you check it? For it to remain effective, the recommended strength must be at least 50%. Topping up your coolant with water only, for example, will gradually dilute the mixture. To be sure of maximum protection, do ensure the anti-freeze is checked each year, regardless of mileage, as part of the car's service.

B Black ice. Whilst ice and snow are obvious hazards, black ice is an almost invisible threat, especially during the onset of freezing temperatures. Beware when driving round sheltered bends or corners which are shaded from the sun, because this is where black ice is most likely to catch out the unsuspecting. A tell-tale clue you are on black ice is when all goes quiet in the car and you cannot hear any tyre noise. Do not brake or make any sudden steering inputs but do ease off the accelerator and proceed slowly and smoothly.

C Car batteries are put to a severe test in winter due to the extra demands of running heating fans and lights. Most are now maintenance-free but do have the voltage checked, especially if the car is repeatedly used for short journeys. Consider charging the battery overnight or try to plan a longer run occasionally.

D De-icing can be a chore. If you don't park in a garage, do take time to cover the windscreen with a sheet of cardboard. You won't have the chore of scraping ice off the next morning or coping with smears from de-icing fluid. But do spray the door locks, provided your car is not fitted with remote-controlled locking, and the rubber door seals for easier opening.

E An Electronic Traction Control System is a valuable driving aid for coping with slippery conditions. If either or both driven wheels lose grip, the brakes are activated and, if necessary, engine power is reduced. However, do not stop driving sensibly, as conditions dictate, just because your car has TCS!

F Freezing conditions can occur quite suddenly during cold spells, even during the course of a car journey. Most modern cars have an outside temperature display for the driver which acts as a good warning system. If you don't have one, do make sure you are aware of changing conditions and a likely turn in the weather.

G Grip is at a premium in winter conditions. Did you know, for example, that a tyre with the legal minimum 1.6mm tread depth displaces 85 per cent less water than a new tyre? So, to prevent the risk of aquaplaning, do beware of the danger of standing water, even if it's not frozen. And do remember to use your brakes immediately after going through standing water to make sure they will operate effectively when needed.

H Head restraints are an essential protection against whiplash injuries in rear-end collisions, which can easily occur in slippery winter conditions. Do make sure yours is correctly adjusted, particularly if you share the driving seat with someone smaller. The restraint should be level with the back of the head. If it is too low, your head will pivot round it during an impact, putting even more strain on your neck.

I In case of a breakdown, do make sure you carry a warning triangle to alert traffic that you are parked on the road, giving adequate warning, and put on your hazard indicators. On a motorway, for example, keep well away from the car while waiting for assistance. And if you are not already covered, do ensure you have access to emergency roadside assistance.

J Jump leads are a common feature of winter motoring. They are certainly worth carrying, for your own use or to help someone else, but do you know how to connect them up correctly? Always start by first connecting both positive terminals and then connect the negative terminal of the live battery to the engine block, using the lifting eyebolt, for example, of the other car. Never connect to the negative terminal because of the risk of a spark igniting vapours near the battery.

K Keep an even greater distance from the vehicle in front during icy conditions. Did you know, for example, that the stopping distance for a car travelling at 50 kph is more than twice as long in icy conditions?

L Lights - front, rear and indicators - require special attention when it's snowy and slushy. They quickly become caked in road grime, so do clean them after every journey, or even mid-journey in severe conditions, so that you can "see and be seen" at all times. The range of your car's headlamps, for example, can be reduced by as much as 30 metres if road grime is allowed to accumulate on the lens. And don't forget to keep a well-charged hand torch in your car in case of emergencies.

M Manual transmission allows you to use a higher gear, second instead of first or even third instead of second, to minimise wheelspin when moving off or accelerating in snow and ice. But for those with automatics, do remember to use "winter mode" if available, which has much the same effect. A traction contol system (TCS), if fitted, will also prevent wheelspin.

N Night driving is more common in winter due to the shorter days. Fog at night can be disorientating and snow hitting the windscreen is distracting. Do remember to keep your headlights on dipped beam to reduce rebound glare and dim down the instrument display. And do use foglights, but don't forget to switch them off. In some countries it is an offence to leave them on when conditions are clear.

O Oil in the engine can become extremely thick and heavy when your car is left overnight in very cold conditions. To protect the moving parts adequately, it must be able to quickly thin down during warm up so do not work the engine too hard when it's cold. And where temperatures are consistently as low as -20°C, do consider using an engine oil with a lower viscosity, such as 5W/30 or 5W/40.

P Paintwork has a tough job in winter resisting the corrosive effects of salt, as well as the ravages of snow and ice. So do hose down and clean the car frequently, always checking your brakes afterwards, and make sure the drain holes in the bodywork do not become blocked with grime or leaves. Whilst the underside of many new cars is undersealed, it is worth checking your car is adequately protected. You will be safeguarding its value as well as its looks.

Q Quick warming up of the car is, of course, desirable when starting in cold conditions but do not be tempted to take a short cut by leaving your car stationary with the engine running. That may harm both the environment and the engine. If you don't have air conditioning, do leave the side windows open slightly as this will speed up the de-misting process.

R Rear vision should not be neglected when starting off in snow. Wait for the heated screen to take effect and do take care not to damage the elements if you use an ice scraper. If your car has a rear wiper, it can be used to clear away light snow but do first check that it is not frozen to the glass. The same goes for the front windscreen wipers, of course.

S Skidding in snow or ice can easily occur, even at relatively low speeds. If it does happen, never brake. In the event of a front-wheel skid in a front-wheel drive car, dip the clutch to disengage the engine (select neutral in an automatic), and steer the front wheels in the direction you wish to go. For a rear wheel skid, steer into the skid, ie. in the direction the rear of the car is moving. ABS (anti-lock braking system), if fitted, will help prevent skidding under braking. The brake pedal vibrates 12 times per second when ABS is activated but be sure you keep it pressed down hard. Try it for experience under safe conditions.

T Tyres are your car's only point of contact with the road and in severe conditions do consider fitting winter tyres. Apart from providing more grip on icy roads, they also give a much better braking response. If you do use snow chains, only fit them to the driven wheels. And if you are stuck, try reducing your tyre pressures. This gives more grip by putting more tyre tread in contact with the ground. But do remember to immediately pump your tyres up again.

U Use caution at all times. For example, on icy roads you should double your distance from the vehicle in front to allow an adequate braking zone. Do plan your journeys and do be prepared for emergencies, an incident that may be a minor inconvenience in summer can become a major drama in more difficult winter conditions.

V Ventilation inside the car is an important safety consideration. We all like to be snug and warm when it's cold outside but do beware of the danger of becoming drowsy. A key benefit of air conditioning is that it helps keep the interior fresh and the driver alert. If you don't have it, don't be tempted to get too warm. So do keep a window open and do take a break, especially on long journeys. And remember to take off that thick winter coat to minimise any slack in your seat belt.

W Windscreen washers are vital for maintaining good vision in winter. Do make sure the washer bottle is always topped up because if you wipe the windscreen without any fluid, you risk making it opaque. Prevent the washer system freezing up in winter by using an anti-icing solution. But never add anti-freeze - it risks damaging the paintwork.

X Xenon gas discharge headlamps are becoming more common in cars and are the next major breakthrough in lighting technology following the introduction of halogen lamps. Xenon lights have a longer range, ease eye-strain for the driver by giving a broader, much whiter beam and also reduce dazzle for on-coming traffic.

Y and Z Year round reliability is, of course, best assured by having your car regularly serviced by an approved agent. As well as having important safety systems such as brakes, tyres, steering and lights properly maintained, do ask for advice about driving in Zero temperatures. Do consider using a wide range of winter accessories designed to make your life easier at the toughest time of the year.

Bocs!

MiSaab Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4769
Ja!

Az autókiállitáson ,a klub standján beszéltem 1 sráccal akinek szive csücske a SAAB és tökre be volt sózva hogy van klubmegminden.Azt igérte ,hogy még este ha hazaér megnézi a kluboldalt meg a topicot...
Esetleg ha ezt olvassa , irjon már be valamit,hogy teccettenekimegilyenek.

ui:
talán berakatok 1 kalimpálós váltót :(
besokalltam....

lp Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4768
titisaab!

Less ide!

Előzmény: titisaab (4762)
MiSaab Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4767
Húúúú bazzeg !!!

Mit csináltam ?!?!?!?

Visszaszivom !!

ÁÁÁÁRRRRGGH...

MiSaab Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4766
szünet..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
MiSaab Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4765
Megint xar a váltóm !
Elegem van!

Elmentem apácának !!!!!
Itt sem vagyok!

MiSa.

lp Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4764
Hmmm... Lehet, hogy bocsánatkéréssel tartozom Presser Gábornak, azt hiszem írtam itt némi nemű igazságtalan dolgokat róla. Mentségemre szóljon, hogy, hirtelen felindulásból:)

Megjelent a mai Autóséletben egy cikk róla, holnap megpróbálom beszkenelni, és akkor mindannyian látjátok miről beszélek.

És biztos vagyok benne, hogy újságírói csúsztatás áldozatai voltunk...:)

lp Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4763
Csak nem erre gondoltál?:)


Ez lore gépének a nagytestvére.

Előzmény: BlackStar (4760)
titisaab Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4762
Mély tiszteletem a Svéd-ipari-műremektulajdonosoknak! Kicsit kevés a hozzászólás, vagy ilyen kislétszámú ember ébredt még csak rá, hogy SAAB-osnak lenni kiváltság? Persze jobb is hogy nem azonosítják a márkát a feltörekvő, magamutogató(kopasz, kigyúrt, kilós aranylánc...) fazonokkal, mint pl. a merciseket.
Ismeretségi körömben csak 9000-es Saab-ok vannak, de nagyon kíváncsi vagyok már a 900-nak a 94-98 sorozatára. Szalonban ültem még csak ilyenben évekkel ezelőtt, de megfogott, ezért is érdeklődöm most iránta, hogy legyen-e ilyen a köv. autóm. Néha van csak időm amit a számítógép előtt tölthetek,és csak otthon foglalkozom vele. Segítsetek, küldjetek képeket az e-mail címemre! Köszike
Rijswand Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4761
Képeket majd a VW Polo Fan Club topicba küldöm:)))
Köszi megvagyunk, én pár zuzódással, baratném keze gipszben, a Polo hivatalosan is TotalCar.

Hétvégén megyek megnézek 4-5 SAABot, majd beszámolok róla.

R

Előzmény: MiSaab (4754)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4760
Csak kell bele ez-az még... :))))
(na jó nem is, Blaxta pacifista :)) )
Előzmény: hal9000 (4758)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4759
Hozta Isten! :))
Előzmény: Rijswand (4752)
hal9000 Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4758
PLáne, ha az egy SAAB 2000-es!!!

Ez is szép Saab!

Előzmény: BlackStar (4757)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.07 0 0 4757
dalban:
"...régi mániám, tankkal végighajtani Románián..." :o)))
Najó ez csak vicc...

Persze, hogy vicc, mert repülővel sokkal nagyobb poén :))
Előzmény: korzo (4749)
hal9000 Creative Commons License 2001.11.06 0 0 4756
Korzo:
Csak egy transitom, így megbocsátható??? Sőt a mai nap egyell csökkent is a volvoim száma, 3-ról kettőre :-) vagy inkább :-( vagy mindkettő!
Előzmény: korzo (4748)
gyand Creative Commons License 2001.11.06 0 0 4755
Akik Erdelybe mennek felejtsek el Csengersimat. Az egyik leg prosztobb atkelo van ott !!! Csak rosszat tudok rola mondani ! Inkabb menjetek Nyirabrany/Mihalyfalva fele. Az a legrovidebb (Debrecentol 30 km.) es onnan valaszthattok, hogy Nagyvarad, vagy Szatrmarnemeti fele mentek.
Előzmény: lalcus (4740)
MiSaab Creative Commons License 2001.11.06 0 0 4754
Rijs:
Képek vannak???
De azért jól vagytok ???
Hogy történt a dolog?
korzo Creative Commons License 2001.11.06 0 0 4753
ki vagy te ember? :o)))))))
Kerestelek az ótószalonon a Scania buszok körül de nem láttalak :-(

Ez a karambol tényleg szomorú, dehát minden roszban van valami jó... Jó újra hallani rólad :-)))

Oztán hamar keressél valami szábot mer' nem állok jót magamér'!!!! :-))

Előzmény: Rijswand (4752)
Rijswand Creative Commons License 2001.11.06 0 0 4752
Hali!

Hát elég régóta nem jelenztekztem, de szégyeltem is iderakni az arcom hogy csak így SAABtalanul tengetem napjaim.Megaztán csak csorgattam volna a nyálam h. másoknak milyen jó:)))

Nos annyi apropója van az írásnak, hogy két azaz 2 napig Axa gyönyörú bordó 900 asában foglalhattam helyet, merthogy a céges VW Polo egy Suzukival való bírkózás következtében, valamint egy fa jóvoltából csütörtökön totálkáros lett a 37-es úton.
Tehát akinek AXA nem köszönt a hétvégén az ne őt szidja:)))

Nos miután ismét egy SAABot vezzettem, nem tudok szabadulni tőle. Ugyhogy ezúton is érdeklődök tud e vki egy eladó 900-ast. Minél jobban hasonlít az én régimre annál jobb (4.sz tag a honlapon:)) (1984es, 900 Aero, 172H ezüstmetál, 16V, Turbo...:))
De igazából minden érdekel.

A barátosném kezét mütötték a baleset után, és amikor kijött az altatásból, közölte h. SAAB-ot kell vennünk...

R

vérponty Creative Commons License 2001.11.06 0 0 4751
Hal,

ujra itt vagyok. Nem a kocsival, velem voltak "gondok". Bar, most a kocsival is van: asszem tudom honnan jon a benzinszag.

Okosok!
Hogy van az, hogy ha nem kattanasig tankolok, hanem "csurig", elkezd csepegni a benzin a kocsim aljabol? Most vasarnap gondoltam, ha mar ugyis mas penzen tankolok, telenyomom a dragat. A kattanas utan meg 3 lityo ment bele, aztan elkezdett az alul levo kicsi csobol folyni a nafta + egy eddig altalam nem fel ismert karosszerialukbol. Lehet, hogy lyukas a tankom felul? Vagy mi? Csak ezt nem tudom.

Lehetseges klubtarsak-topic: Olvastam a Nok Lapjaban (asszem), hogy Udvaros Dorottyanak mindegy milyen kocsi, csak SAAB legyen. Ot is meg lehetne keresni, nem, Axa?

Oszinte tisztelettel,

vp

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!