Új téma: Hétfőn megyek (gyári)tempomatot szerelni... Ha valakit érdekel a téma majd érdeklődjön... Annyi már most biztos, hogy a kar, és a BCM közt nincs meg a vezeték, viszont a BCM engedi programozni a tempomatot, úgyhogy remélhetőleg már csak a vezetéken múlik... :)
"1. a fórumban bárki véleményt nyilváníthat (azért fórum)"
Látom a jogaidat jól ismered... Csak az intelligencia hiányzik... Gondolom ha két neked tök idegen ember vitázik valamin mondjuk egy kávézóban(de ide behelyettesíthetsz bármit, csak hogy ne kelljen a kávézó dologba is belekötni), Te figyelsz, és egyszercsak beleszólsz a vitába. Ráadásul úgy, hogy lenézően beszólsz az egyiknek. Szerinted van hozzá jogod? Szerintem nincs! Mert ez nem véleménynyilvánítás. Sem az életben, sem egy fórumon.
"2. a szakmaiságod az eddigiekből nem nagyon derült ki"
Fel nem fogom, hogy jön ide az én szakmaiságom... (a Te szakmaiságodról pl. mi derült ki?) Mert azt írtam, hogy autószerelő vagyok?(mellesleg az vagyok, de nem dolgozom szrelőként) Ebből látszik, hogy nem olvastál figyelmesen, hanem csak kötözködni akartál. Világosan leírtam, hogy azért próbáltam segíteni egy Easytronic-os kérdésben, mert nekem is az van. Ennyi.
"3. ugye te is elvárod más szakmabeliektől a pontosságot stb. ? ....."
A pontosságot elvárom, mint mindenki, de azt is elvárom, hogy ne techoblabla-t nyomjanak a búrámba, hanem érthető módon magyarázzanak el olyan dolgokat, amihez nem értek...
"4. én kb. 60-65 éves szerelőhöz hordom a Corsát (előtte lévő autókat is), de még véletlenül se fékolajozott stb. Ahogy az inasai sem. Szakembert a munkájáról, igényességéről stb. ismerni meg, aminek része a szakszókincs használata."
Én meg soha az életben nem hordtam szerelőhöz egy autót sem, így nincs aki átbasszon... Ja, de. Az Easytronic váltót szervíz javította. De csak azért, mert nekem nincs Tech2 műszerem, olcsóbban szerezték be az alkatrészt mint én tudtam volna, és adtak 2 év garanciát. (+a hibás alkatrészt alapból)
Ezzel lezártam mindenféle vitát, bár biztos van minden mondatomban pár szó, amibe bele lehet kötni...
1. a fórumban bárki véleményt nyilváníthat (azért fórum) 2. a szakmaiságod az eddigiekből nem nagyon derült ki 3. ugye te is elvárod más szakmabeliektől a pontosságot stb. ? ..... 4. én kb. 60-65 éves szerelőhöz hordom a Corsát (előtte lévő autókat is), de még véletlenül se fékolajozott stb. Ahogy az inasai sem. Szakembert a munkájáról, igényességéről stb. ismerni meg, aminek része a szakszókincs használata. Részemről OFF.
Sajnálom, hogy a segítőkészséged ellenére ennyire kötekedő és korlátolt vagy. Lássuk: Használom az előzmény funkciót... Próbáltam segíteni egy márkatársnak, hozzád a kutya nem címzett hozzászólást!!!!!!!! Erre te kifejezetten nekem címzetten küldesz egy okoskodó benyögést, amiben semmi segítő szándék nem volt. Válaszként megpróbáltam kitérni a beszólásod elől és helyesbíteni, de neked újra csak sikerült fogást találnod... Mellesleg ha valakinek azt mondod, hogy hozzon már egy flakon "fékolajat" senki nem fog motorolajat hozni, mert hogy olaj-olaj. Ez csak a te hülyeséged, hogy futtathasd magad...
"Valószínűleg oda van a kuplung, vagy a működtető mechanizmusa." -emlékszel még? Ez volt a te hozzáértő tanácsod. Gratulálok, sokat segítettél vele! Ez a bagoly mondja dolog meg maga volt a szánalom... :))))))))
De ha már itt tartunk: Fejtsd már ki bővebben, hogy mi is az a működtető mechanizmus? Legyenek már képben a tudatlan hozzánemértő alattvalóid is...
"Kit érdekel, hogy olajból van-e vagy nem, akkor is tízből kilenc ember fékolajnak hívja."
Azt mondod, autószerelő vagy, pont téged kellene, hogy érdekeljen!! Miért is? Ugye ebben az országban a focihoz és az autószereléshez mindenki ért. Ezen felbuzdulva, az emberek lelkesen neki is állnak, többek között a fék javításának, otthon, vagy a parkolóban, majd olaj-olaj felkiáltással légtelenítik motorolajjal. Aztán jönnek veled, velem..... szemben az úton......Úgy gondolom, ha csak egyetlen embert is sikerül ezzel megakadályozni a fentiekben, már nem beszéltem hiába. Ha most azzal jössz, hogy ilyen hülye nincs, akkor el kell keserítselek, van. Még csak azt sem mondanám, hogy igazán az ő "bűne", miután még szakmai szinten is olajként emlegetik a fékfolyadékot. Nem véletlenül használja a flakonon minden náció a _folyadék_ kifejezést.
"A tekintélytparancsoló kiemelőmechanizmus-ra inkább ki sem térnék..."
Miután ez nem egy sima pedál/bovden/kiemelővilla összetétel, úgy gondoltam illik megkülönböztetni attól. Vagy úgy gondolod, jobb lett volna a kütyü, bizbasz, vagy ezekhez hasonló értelmes kifejezést használnom? Bocs, de nem az én világom. Ha már ennyire böki a szemed, mondjál valami értelmes elnevezést, megkérem a moderátort, hogy cserélje le, mert téged ez sért. Ilyen szándékom meg véletlenül sem volt.
"A hozzászólás előzményét pedig nem ártana megnézni, hogy ki kezdett el baszogatni kit.."
Ha már a megoldást tudod, alkalmazhatnád is. :-P Azt ne felejtsd el, itt az ember azt "értheti" amit a képernyőn olvas! Hogy az azt leíró mit gondolt, mi volt a szándéka, igen nehéz kitalálni, ebből adódóan könnyen félreérthető lehet egy hozzászólás. Pl. ezért kérdeztem vissza, hogy hogyan érteted az a mondatot.
OFF Nos, Te most beleszóltál egy olyan dologba, amihez kifejezetten semmi közöd! Ráadásul nem azért ragadtál billentyűzetet, hogy valakinek megpróbálj segíteni, hanem csakis azért, hogy nekem beszólj... Gratulálok hozzá! Az már teljesen mellékes, hogy tök ismeretlenül megítélsz valakit. Honnan veszed a bátorságot eldönteni, hogy kinek érek a bokájáig? Mi van, ha én vagyok a helyi autószerelő atyaúristen? Mondjuk nem vagyok, de azért autószerelő az éppen vagyok. Ráadásul pont easytronic-os corsa-m van, ezért legyen már megengedve, hogy megpróbáljak segíteni valakinek, akinek ugyanilyen autója van! A hozzászólás előzményét pedig nem ártana megnézni, hogy ki kezdett el baszogatni kit...
Mivel már régóta olvasom a fórumot, ezért láttam, hogy "409" keni-vágja a témát(elismerésem!), csak azt nem értem, miért kell hozzá a "nevelés" is... na mindegy... részemről ennyi... ON
Nem kell azt a szerencsétlen váltót egyből temetni...
Érdemes lenne megnézni a motortartó rugalmas bakot, ha ezek közül egy is megadja magát induláskor a forgatónyomaték bizony szépen csavarja a motort a váltóval együtt és produkál(hat) ilyen rángatózást. Főleg a váltó felőli tartót nézd meg, ennek darabja (FEBI márka) 12000 HUF körül van.
409 kollegával én sem értek ugyan mindig egyet, de elismerem a szakmai felkészültségét és ebből kifolyólag teljesen természetes, hogy szakmai terminológiát használ.
Az, hogy valaki pontosan fogalmaz nem kivagyiság, vagy fellengzőség, sajnos sokkal inkább a mi fülünk szokott el a szakmai kifejezésektől......
OFF Nos, Te most beleszóltál egy olyan dologba, amihez kifejezetten semmi közöd! Ráadásul nem azért ragadtál billentyűzetet, hogy valakinek megpróbálj segíteni, hanem csakis azért, hogy nekem beszólj... Gratulálok hozzá! Az már teljesen mellékes, hogy tök ismeretlenül megítélsz valakit. Honnan veszed a bátorságot eldönteni, hogy kinek érek a bokájáig? Mi van, ha én vagyok a helyi autószerelő atyaúristen? Mondjuk nem vagyok, de azért autószerelő az éppen vagyok. Ráadásul pont easytronic-os corsa-m van, ezért legyen már megengedve, hogy megpróbáljak segíteni valakinek, akinek ugyanilyen autója van! A hozzászólás előzményét pedig nem ártana megnézni, hogy ki kezdett el baszogatni kit...
Mivel már régóta olvasom a fórumot, ezért láttam, hogy "409" keni-vágja a témát, csak azt nem értem, miért kell hozzá a csesztetés is... na mindegy... részemről ennyi... ON
Ne csesztess olyan embert, akinek - szerintem - szakmailag a bokájáig sem érhetsz. Olvasd vissza a hozzászólásait, meglátod, nem nagyképű, hanem szakember. Nem védem (majd megteszi ő), de nagyon nem szép/okos dolog, ha szakmai tanácsokat fikázol.
Jól van Mr. kiemelőmechanizmus meg fékfolyadék... Szerintem beszéld rá az embert, hogy cseréljen komplett motort váltóval együtt, attól biztos megjavul! Valaki próbál segíteni, neked meg az a legnagyobb bajod, hogy milyen szavakból áll a mondat... Kit érdekel, hogy olajból van-e vagy nem, akkor is tízből kilenc ember fékolajnak hívja. Nagy ügy... A tekintélytparancsoló kiemelőmechanizmus-ra inkább ki sem térnék...
Nekem is ugyanez a problémám, de már kezdem megszokni és együtt élni vele.
Kb. 2-3 évvel ezelőtt is volt ilyen gond, akkor azt mondták a szakik katalizátor probléma. Ki is cseréltettem (amit azóta már kicsit bánok), 2 évig ok, de most megint kezdi. Egy szerelő azt mondta ne törődjek vele, húzzam le az akksiról a sarut és törlődik a hiba, vagy kialszik a lámpa. Így is történt, kb. 50 km-ig. Egyébként az autó tökéletesen jár-fogyaszt stb.
Valaki azt is mondta Ecotec motor probléma. Én már tanácstalan vagyok, mert tényleg jó a kocsi, de zavar az a kis lámpa, és ha esetleg el akarom adni sem jó így. Van valakinek tapasztalata?
Miután az autó sosem készült ilyen, de ekkora motorral sem, szinte lehetetlen Magyarországon ezt legalizálni. Arról nem is beszélve, hogy egy vagyon lenne az ára, és beleőszülnél mire a végére jársz, ha nincs hátszeled. Az a szél, inkább orkán kell legyen. :-(((
Olyanokat kell fizetni, mint: típus módosítási engedély, átalakítási dokumentáció szakmérnöktől, vizsga, eredetiség vizsgálat, regadó különbözet, az átépítést szakműhelynek kell végezni, és rengeteg baksis....baksis....baksis.
Nem mondtam, hogy a szerkezet rossz! Azt mondtam, hogy a kuplung lehet oda, vagy... A kuplung nem kizárólag a szerkezetből áll. Mellesleg sokkal jobban járna egy sima szerkezet cserével, mint a kiemelőmechanizmus meghibásodásával. Kb. egy nagyságrendnyi a különbség. Ha kevés benne a fékfolyadék, ( ami nem olaj!!!!!!!! ) az megint csak a kiemelő hibáját jelenti.
Egy elég érdekes kérdésem lenne.Ismer-e valaki olyan szerelőt,aki épített volna be egy C20LET-et Corsa C-be?Külföldi videókon,képeken láttam,hogy kivitelezhető,csak nem tudom Mo.-on csinált-e már valaki ilyet.A másik kérdésem az lenne,hogy lehet-e/érdemes-e bejegyeztetni,egyátalán ebben a "csodálatos" magyar rendszerben mennyibe kerülne a dolog kb.?Köszi
Nem, nem úgy értem! Úgy értem, hogy nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni, ha van más lehetőség is. Ennek ellenére meglehet, hogy a szerkezet rossz, mert az is lehet rossz. Uff! ;)
Hali! Nekem 110000 van benne, de nem szokott rángatni, úgyhogy én nem a szerkezetre tippelnék először... Van a váltó tetején egy kis olajtartály ami a kupplungé, először azt nézd meg, hogy van-e benne elég olaj(fékolaj). Ha az oké, akkor lehet egy kicsit jobban izgulni...
1,2- es easytronic corsám van. Ha bemelegszik akkor induláskor, vagy ha araszolni kell vele a forgalomban és hátramenetben is, RÁNGATVA indul el. Mi lehet a probléma? 50.000 km van benne.
Ha esetleg tudtok eladó C-t és azon belül 1.7D-t vagy VAN-t kb. 450.000Ft-ig (papírok nélkül vagy külföldi papírral) kérlek értesítsetek itt vagy mail-en! (e-mail:corsaclub@citromail.hu)
Köszönöm, sziasztok.
{Ha gondoljátok látogassatok el az alábbi honlapra: www.corsa-c-club.sokoldal.hu}
Tesómank Corsa B kocsija van, 1.4-es motorral!Számlapot szeretnék vele cseréltetni, fehérre, de ahhoz szét kellene szedni, hogy le tudja mérni a pontos méreteket, mert én csak 1,5hét múlva tudnám megcsinálni és arra kicsúsznánk a rendelésből!
A kérdésem az lenne, rendelt-e már közűletek valaki számlapra ragasztható matricát vagy esetleg számlapot, és ha igen, nincsenek-e meg a számlap pontos méretei, hogy ne kelljen szétbontani kétszer (mérés-berakás) a műszerfalat?
Ugyanez Corsa C-nél is érdekel, ha valakinek van pontos mérete!
Előre is köszönöm mindenkinek aki reagál erre a kérésre:)