Tehat ha eloszor iszaptalanitani kell a rendszert es utana feltolteni inhibitorral, akkor ezek utan mar nincs szukseg az iszaptalanito szerkezetre, jol ertem ?
"Es egy ilyen leuriteses-mosos mutatvany mit kostal manapsag ?"
Ez attól függ, hogy merre van a helyszín az országban és, hogy milyen szerelőt sikerül kifogni :)
Az iszapeltávolító + inhibitor kb. 10.000-12.000.- környékén lehet beszerezni. (Budapesten) És ha jól emlékszem az 5-5literes kiszerelés kerül ennyibe.
"On szerint melyik gyarto termeket erdemes beszerelni, vannak errol pozitiv vagy negativ tapasztalatai ?"
Ez a kérdés az iszapleválasztóra vagy az inhibitorra vonatkozik? :)
Iszapleválasztó tekintetében:
- Flamco
- Spiro
Ezt a két gyártót ajánlanám és talán ők a legelterjedtebbek is az ár-érték arány miatt.
Inhibitor és iszapeltávolító tekintetében pedig a Sentinel termékcsalád tagjait használom (rendszertől függően).
"Azt meg arulja el legyen szives, hogy mi az az inhibitor ? :) tudom, gugli, de a gyakorlatban mit jelent az ezzel valo feltoltes ?"
Azt, hogy milyen időközönként tisztítjuk, mossuk át a rendszert, radiátorokat, stb. eléggé sokminden befolyásolja. De akár egy 2-3éves rendszert is érdemes átnézni, főleg, ha a kivitelező kispórolta az iszapleválasztó berendezést és az inhibitor adagolását a fűtés feltöltésekor... Az első fűtés beindítás előtti rendszer átmosásáról már nem is beszélve. :)
Fűtési rendszer átmosása:
- leürítés
- feltöltés iszapeltávolítóval és vízzel (ezt lehetőleg normál üzemi hőmérsékleten járatom a rendszerben - hogy meddig azt a rendszere válogatja)
- leürítés, rendszer átmosása
- feltöltés vízzel + inhibitorral (szükség esetén fagyállóval)....
Az iszap a készülékben és a radiátorokban is károkat okozhat, ezen felül pedig romlik a hatásfok is. Ajánlott valamely gyártó iszapleválasztó berendezését beépíteni (új rendszerek esetében ez már kötelező - garancia feltétele).
Gondolom Saunier Duval Semia cirkód van. Ebben az esetben a problémát a fűtési körben képződő iszap következtében a váltószelep megszorulása okozhatja. Egy szerelő megpróbálhatja tisztítani, de előfordulhat, hogy csere szükséges. Ideiglenesen a fűtési körbe menő csövön lévő elzáró csap zárásával kényszeríteni lehet a melegvíz előállítását, de ilyenkor a cirko védelme érdekében érdemes a termosztáttal a fűtés mellőzősét elvégezni (az aktuális hőmérséklet alá állításával)
nyomás esés estén, a legjobb trük, leállitani a fütést, félnapig, egy napig elzárni az előlremenőt és visszatérőt, majd kinyitás után, leesik a nyomás, akkor a fütésrenszerbe van a hiba....
a saját történetem ugyanez volt , csak egy savio kombi-val.
a hőcserélő / kazántest / ment .
forasztgatta szakember, semmi hatás. az új 46.e HUF lett volna.
hab a tortán , hogy a 15 éve szerelt fűtéscsövem is eldurrant / ez akkor egy szupernak kikiáltott 5 v 7 rétegű műanyag volt , ami természtesen az aljzatban ment. /
Mivel a kazánnak más baja is volt , ezért csere lett. Beretta-ra........
Hello! Nekem Thermotop Plus kazánom van, hasonlo gondom volt. A melegvíz vételezésnél a kijelzőn véleményem szerint az a vízhőfok látható, ami a szekunder hőcserélőbe megy. A melegvíz úgy készül ezekben a készülékekben, hogy a láng felmelegíti a kazánban levő, amúgy fűtés körben keringő vizet, ami innen bekerül egy hőcserélőbe, és ez a víz ott melegíti fel a hálózaton érkező vizet. Nálam melegvíz üzemben a + gomb megnyomására vált a kijelző, és megmutatja a készülő melegvíz hőmérsékletét pár másodpercig. Az én kazánom 7 éves. Most savaztam másodszor ezt a hőcserélőt, bár most nem volt rá szükség. Nálad, ha még egyszer sem volt, nem ártana szerintem. A problémát azonban a motoros váltószelep okozta nálam, ami szennyeződés miatt nem zárta el hmv készítés alatt rendesen a fűtés ágat. Ezen részek ki-, és beszerelése a kazánod kezelési útmutatójában szerepel. A váltószelep nálam sósavas átmosást követően hibátlanul üzemel. A takarítás után a két hőmérséklet között 10-15 fok a különbség. A helyzet felméréshez azt javaslom, keresd meg a kazán alatt azt a csövet, amin a melegvíz kilép a kazánból, és hmv üzem közben tapintással meg tudod állapítani, hogy milyen hőmérsékletű vizet készít a kazánod. Ha tartós hmv üzem közben a fűtés előremenő cső is melegszik a kazán után valamelyest, akkor szinte biztos, hogy ez a szelep lesz a probléma fő forrása. ÜdV!
van egy cirkó kazánunk Beretta super exclusive cai 24. A problémám vele, hogy a víznyomás nem marad meg a beállított 1,2 baron, másnapra visszaesik 1 barra, következő napra 0,7 - 0,8 barra. 2 naponta állítom vissza 1,2re. Gondolom ez nam normális. A melegvíz sem állandó, ha elzárom a csapot, majd újra megnyitom, nehezen áll vissza a megfelelő melegvíz hőmérséklet. Hőcserélővel lenne gond??? Ha igen, mennyi lenne a javítása? Tud nekem valaki infot adni?
Gondoltam rá, hogy a hőcserélő el van esetleg vízkövesedve és emiatt nem jön olyan meleg víz. A víz kemény és a hőcserélő szerintem még sosem volt takarítva, kb. 6-7 éves lehet. Vízkőmentesítő nincs, a kémény a saját duplacsövű kéménye. Viszont akkor a fűtésnek sem kellene jól működnie, nem? Hiszen a hőcserélő ugyanaz. Márpedig a fűtés tökéletes, a radiátorok forrók, ha melegvízből is ilyen jönne, teljesen jó lenne...
Nem mindegy az sem, hogy kint hány fok van...ha a viz 2-3 fokos akkor sokkal több energia kell, hogy 40-50 fokos legyen mintha 10-15 fokos lenne a bejövő viz . Az sem mindegy, hogy a cirkótól milyen távol van a vételezési hely...és a megtett csőhossz hol megy mennyire van szigetelve... ha a szigeteletlen padlóban megy akkor 8-10 fokos környezettel is találkozhat, ha egy szigeteletlen falba akkor az is fűti...hapedig a szigeteletlen padláson megy a cső az sem szerencsés...
A vizcső vastagsága sem mindegy ha lerakodott benne a vizkő akkor nehéz átküldeni jól a vizet..és csak csordogál....és közben hűl... ha hőcserélő tisztasága is fontos gáz kb 50-86% hatásfokkal lehet jól elégetni.....ez a berendezéstől függ... ha a gáz vizes akkor nehezebben ég....és ha nem tud kimenni a kéményen akkkor visszafolyik és fűti a hőcserélőt... Ha a hőcserélő vizköves akkor pedig rosszabb lesz égés hatásfoka mivel a vizkő "szigetel"....
Ha hagyomágyos kéménybe van bekötve a cirkó és régen volt tisztitva...akár el is dugulhatot...és olyankor szintén csőkken a hatásfok... ha túl régi a cirkó 12-17 éves akkor pedig általában érdemes lassan a cserén gondolkodni...
Milyen a bejövő viz (kemény/lágy) ? Van vizkőmentesítő a cirkó elött ? Mikor volt utoljára a hőcsrélő kitakaritattva? Milyen régi a cirkó? Milyen kéménybe megy?
Az átkapcsolással nincs gond és a hiba akkor is jelentkezik, ha egyáltalán nem megy a fűtés. És ha 5 percig folyatom, akkor is csak langyos, tehát nem csak az elején van vele gond.
Ha megy a fűtés és melegvizet vételezel akkor kiakad...
Az átkapcsolásért egy időzitő felel . Ez nincs jól megtervezve
és nem tud átkapcsolni...tipikus vaillant hiba...
Az átfolyos cirkók pedig úgy müködnek, hogy ha nem kérsz meleg vizet akkor hidegvizzel lehűti a hőcserélőt...a következő kinyitáskor hidegviz jön egy darabig... sőt ha túl nagyra nyitod a melegviz átfolyás, vagy hosszú ideig jön a meleg víz akkor lehűti időnként a hőcserélőt a cirkó..
Ezek a jelenségek keringetős berendezéseknél nem jelentkeznek de a tároló és a keringető motor miatt drágább kiépítésűek...
Üdv, van egy Vaillant TurboTop kombi cirkónk. Fűtési részével semmi gond, a melegvíz résszel viszont valami gebasz van. Ha megnyitom a csapot, begyújt, majd 1-2 másodperc után elalszik a lángot jelző led. Van hogy visszajön, főleg ha már bemelegedett, de van, hogy hibával leáll. Ilyenkor újraindítás, aztán megint vagy jó, vagy nem jó. A meleg víz pedig inkább csak langyos, ha félig elzárom a csapot, akkor lesz meleg. Mindeközben a beépített hőmérője 65-70 fokra megy fel, de ennek a közelében sincs a kifolyó víz.
Amennyire tudtam, szétszedtem, kipucoltam az égőket, a hőcserélőt, de semmi. A kémlelőablakon látni, hogy begyújtáskor minden ok, majd azon a részen, ahol a lángérzékelő van, kialszik pár égő. A többi részen ég rendesen, de azt ugye nem érzékeli. Olyan, mintha kevés gázt kapna. 3 állítási lehetőség van rajta: névleges hőterhelés, gyújtási gázmennyiség, fűtési részterhelés. Ötlet, hogy mi lehet a gond?
A környékünkön egy db vaillant szerelő van, akit 2 hónapja hiába próbálok elérni...
A helyes sorrend a következő lenne: először kondenzátum leválasztó, majd ezután a szétválsztó idom, ugyanis a szétválsztó idomban történhet kondenzátumképződés. Egyébként meg max 13 m lehet a szétválasztott elvezetés ekvivalens hossza.
Szia azt be épitettem mert nekem is ezt mondták hogy a kondenzvizet el kell vezetni de sajna nem orvosolta a hibát szerintem magas lesz a kémény mert van egy inditó idom osztóval a füst elvezetésnél van egy kondenzviz elvezetö majd egy szerelö idom, egy könyök, 1méter vizszint, egy könyök, 50cm vizszint, majd egy könyök, és 9 méter csö.
Saunier Duval kombicirkónál tapasztaltam, hogy amikor felmelegíti a fűtőköri vizet, akkor 2 Bar fölé megy a nyomás, és valamennyi víz kifolyik a biztonsági szelepen. Amikor visszahül, akkor lemegy a nyomás 0.8 Bar alá.
Arra gondoltam, hogy a puffertartályból szökhetett el a levegő nagy része; meg is találtam a szelepet, ahol biciklipumpával fel lehet pumpálni.
A kérdésem; ezt pontosan hogy kell kivitelezni ? Milyen nyomásértékre engedjem le a vizet, illetve pumpáljam fel ?
Nem akarom hogy túl sok vagy túl kevés levegő menjen bele.