Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lalcus Creative Commons License 2001.11.26 0 0 4911
Hahó
Ismételten megérkeztem Kárpátaljáról.
Ezúttal Beregszász-Salánk-Tiszaújlak-Karácsfalva volt a kinti útvonal.
Különösebb nem történt, a határnál a szokásos várakozás. De tovább fejlesztették a belépési rendszert: bemenetelkor most már nem kellett kitölteni a vámpapírt, hanem a vámos bepötyögte az én és az autó adatait a gépébe, print utasítás (kákájá tyehnyiká), kijön egy ciril betüs A5-ös sajtfecni, azt alá kell írni (deklaráció, miszerint én kiviszem az autót Ukrajnából), visszafelé pedig a vámos kollega egyszerűen -se szó, se beszéd- elvette a papírkát.
Bereszászra érve észrevettem, hogy kicsit zajos a motor. Olajpálca minimális olajmennyiséget mutatott. Volt nálam bő fél (doboz) liter olaj, beleöntöttem a zajok megszüntek. Az olajszint a normálra állt. Az olajcsere óta 6500Km-t mentem.
Egyébkét nagyon hideg volt kint, az autó mindig pöccre indult.

Volt pár, szinte járhatatlan út, hatalmas gödrökkel. (a Hargita megyei Zetelaka-Gyergyószentmiklós szakasz tükörsíma ezekhez az utakhoz képest) A kb 8 km-es szakaszon a helybeli 65 éves kerékpározó nénike másfél km-t rávert a Saabra. Pedig egy jobb szakaszon megesett, hogy 500 méterre elhagytuk..... Habár, mint említettem nagyon hideg volt, autóban bent pedig kellemes meleg, lehet, hogy a csak hideg buzdította ütemesebb pedálmunkára az idős hölgyet? Esetleg valami egyéb csodaszer?
Mindenesetre mi óvatosan előztük meg a bicikliző asszonyságot, aki az út teljes szélességét kihasználta az előrejutáshoz, így is legalább másfélszer annyi utat tett meg, mint mi.

A hideg egyébként általános jelenség ezen a tájon (pláne november végén), de szerencsére a helybéliek tudják a módját, hogy hogyan védekezzenek ellene. No nem az általunk itthon Maon ismert fűtési módszerekkel (lásd rezsó, melegítő, radiátor, kályha, tűzhely, kandalló) próbálkoznak, mert az nagyon drága. Van olcsóbb is, ami egyes helyeken még a víznél is olcsóbb, hatásfoka sokkal magasabb, továbbá azonnal érezni a hatását:
VODKUCSKU!!! De milyen???? SZ PERECEM, azaz a csípőspaprikával feltuningolt vodka (csíp-tuning). Amiben összeértek az ízek. Egy pohárkától egyből kimelegedsz , a másodiktól már verejtékezik a homlokod... (a harmadikra nem emlékszem)
Az ember átfagyott teste valamint a hangulata is hamar feloldódik.

Ezt a módszert egyébként hideg termekben, fűtetlen szobákban, étteremben, büfében, szabadtéren, vonaton, buszon, kerékpáron, gépjárműveken és traktorokon, de még gyalogosan is előszeretettel alkalmazzák.

Nehezíti a közlekedést az autók rossz műszaki állapota: az ósdi zaporozsec-lada-volga karosszériák rozsdás rései eléggé huzatosak. A kerekek is imbolyognak. De hát a csodaszer nem csak a gépjárművezetők hideglelését, hanem a gépjárművek meglehetősen rossz műszaki állapota, valamint az kátyus utak által okozott szorongást is nagymértékben csökkenti.

Mindenesetre a csodaszer nagyon hatékony ezt egy palackkal is bizonyítani tudom. Ha nem hiszi, akkor kérdezze meg kedvenc kárpátaljai orvosát vagy gyógyszerészét.

Blekksztár, holnap válaszolok, most túl fáradt vagyok, csak ennyi tellett tőlem....

lp Creative Commons License 2001.11.25 0 0 4910
Ritka, mert kb. 3 hónapja forgalmazzák.
Előzmény: hal9000 (4907)
h i r d e t é s
nasfayzoli Creative Commons License 2001.11.25 0 0 4909
Sziasztok!

MiSaab: tenksz, most télleg igen boldog vagyok vele :)
Svájcból került Magyarországra, a Popovics egy ismerôse hozta be. Egy tulaja volt végig
(legalábbis a hozzá kapott papírokból így látszik), szervizkönyv vezetve egészen addig, míg
a váltó bele nem tört az autóba úgy 205 ezer km tájékán. :) Ekkor a tulaj nem csináltatta meg,
hanem beszámíttatta egy újautó árába, ez meg egy kereskedésben állt majd' egy évet, míg a
földink el nem hozta, és idehaza Érdden meg nem javítatta. A svájci álldigálás közben valaki
leszedte róla az Aero-spoilereket - amiket az autentitás miatt sajnálok, de optikailag
(egyelôre) nem hiányzik -, úgy kétszer nekitolattak valami platós járművel, meg az ajtót is
nekinyitották valaminek. Igy van rajta három távolról nem szembeötlô, de közelebb lépve
ronda esztétikai hiba. A fényezést Szikszainál festékvastagság-mérôvel megvizsgálták, és
egyetlen helyen találtak újrafújt részt: a bal hátsó sárvédôn. Karosszériamunkának viszont
abszolút semmi nyoma még a környékén sem, így szinte biztosra vehetô, hogy az is csak
valami karc lehetett, és a márkaszervízben fújták újra. A belsô tér is igen jó állapotú (lenne),
viszont irdatlan mocskos és Szikszai által is alátámasztottan sokkal jobban zörög, mint
kellene neki. A fakormány és fa váltógomb hihetetlenül prosztó benne, azt is ki kell cserélni.
Jövô héten küldöm külsô-belsô kozmetikai ápolásra, olyan szép lesz, mint új korában. :)

Egyébként az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem kevés pénzt fizettem érte (nem, nem írom
be a fórumra, hogy mennyit :), de nekem szinte pontosan egy ilyen autó kellett: utolsó
szériás, karambolmentes, fekete színű T16S kupé. Ez pedig igen nagy ritkaság, nagyon-
nagyon kevés lehet belôle idehaza, muszáj volt lecsapni rá. De nemcsak ezért: idén nagyon
komolyan megszigorították ezt a behozogatósdit, és ennek az autónak a papírjait is 10 (TIZ!)
hónapig tartott egyedileg (!) elintézni. Igy aztán még jobban örülök, hogy megkaparinthattam
egy ilyet.

BlackStar: aszittem, Neked már lett közben valami idôsebb példány! Eszerint még mindig
nem? Sebaj, azért a jó öreg 2107 sem egy rossz darab! :)

üdv,
Zoli

'91 900 T16S (még mindig: végre! végre! :)

MiSaab Creative Commons License 2001.11.25 0 0 4908
halacska:
Csak nem versenyeztetek ????
hal9000 Creative Commons License 2001.11.25 0 0 4907
Tegnap láttam egy kilencazötödiken kombi 3.0TD Saabot!!!
Ez tényleg ritka, vagy csak én vagyok ilyen tudatlan???? :-))
Amúgy füstölt egy kicsit, de a gazdája is tolta neki rendesen!!!
BlackStar Creative Commons License 2001.11.24 0 0 4906
Vééééégre teljesült a nagy álmom: KLASSZIKUS 900-AS TULAJ LETTEM! :)
Ez különben nem fer! az összes gyalogos klubtagnak 900asa lesz? a szegény csóró Blaxták meg kutyagolnak, mi? (= Ladáznak :)) )
Előzmény: nasfayzoli (4902)
MiSaab Creative Commons License 2001.11.23 0 0 4905
JA!
És granulálok hozzá.... ;D
MiSaab Creative Commons License 2001.11.23 0 0 4904
most komolyan!
kép róla mikor lesz ???
Meséld már el hogyan jutottál hozzá!!!
pliz.
MiSaab Creative Commons License 2001.11.23 0 0 4903
Irigy kutya a nevem!!!
Hol a búbánatba lehet ilyenre szert tenni ??
Kivele !!!!
Én is ilyet akarok !!!!
Látni sem akarom!!!
nasfayzoli Creative Commons License 2001.11.23 0 0 4902
Sziasztok!

Vééééégre teljesült a nagy álmom: KLASSZIKUS 900-AS TULAJ LETTEM! :) A szerelem konkrét tárgya: egy sérülésmentes (!), fekete színű, 1991-es évjáratú, ABS-es Turbo 16 S Aero, igaz, a spoilerek nélkül, azt a svájci tulajdonosa levette róla. De nem is bánom, mert más biztosan megveszne érte, de nekem mindig az egyszerű, széria díszcsíkkal tetszett. Az autót Szikszai és Popovics is megnézte, nagyon jó műszaki állapotúnak ítélte, úgyhogy valami félelmetes nyugodtság költözött a pici szívembe... :)

Hmmmm, ez a fíling! :) Leírhatatlan! Egy 1 évig tartó tévút után - melyet egy Porsche 944 Turbo jelentett - vééégre megérkeztem abba az utastérbe, amibe mindig is vágytam. (Gyorsan hozzáteszem, nem mintha a Porsche nem lett volna egy legalább ennyire tökéletes autó - csak nekem a fíling hiányzott belôle, az viszont nagyon.)

Jajj...

Majd jövök még ömlengeni, meg faggatózni :)

Zoli

'91 900 T16S (végre! végre! :)

BlackStar Creative Commons License 2001.11.23 0 0 4901
Magyarországon dolgozó svéd irná: BDPST :)
Ami főleg akkor lenne érdekes, ha Kiskunfélegyháza-Alsótelepen dolgozna :))
Előzmény: B.Péter (4900)
B.Péter Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4900
Képzeld el forditva:
Magyarországon dolgozó svéd irná: BDPST :)
Előzmény: BlackStar (4899)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4899
Először néztem, hogy mi ez az SHTML, de aztán rájöttem :)))
Előzmény: RAF2 (4895)
DEL-FIN Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4898
Na jó nem. :De a jobb első az igaz!
(Készült fótó, ha megtalálom beszkennelhetem. A törött lámpat miután 20EFt lecserélték egy újra, eltettem emlékbe.)
:DEL
Előzmény: bUddy (4897)
bUddy Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4897
jobb első féklámpa????
Előzmény: DEL-FIN (4892)
RAF2 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4896
akkor ki dugtam volna a fejemet szivvesen a talira

igy jobban hangzik

Előzmény: RAF2 (4895)
RAF2 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4895
kar hogy nem STHLM.:(( oda ki dugtam volna a fejemet szivvesen
Előzmény: BlackStar (4883)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4894
Axa!
Ezek hogy lesznek?
:
A megszûnõ tagságok, az eltunõ emberek miatt a tagok sorszámozása is megszûnik.
Azaz újra sorszámozzuk az egész társaságot, vagy az eltűnő emberek számát kihagyjuk?

Új, bankkártya jellegû, sorszámozott, névre szóló tagkártyákat gyártatunk.
Ez teccik :))

Ez a menü WAP-os telefonnal is elérheto lesz. Mivel sajnos az SHS (Saab Help Service) jelenlegi formájában nem muködik ezért az is teljesen átalakul.
Az se rossz :))
Most már vappos tellám van, szóval lehet :)))

Tervek között szerepel még, egy rendszeresen megjelenõ, magyar nyelvû Saab magazin készítése.
Ez érdekel! Lehetek segédíró? Adok a közösbe képeket, meg mesét, jó? :))

BlackStar Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4893
Gondolom, amolyan biztonsági okokból, hogy az első szélvédőt ne vigye be a légnyomás
Lehet, hogy csak kosz :))
Szerintem a filmet meg egyből a saab900.hu-ra kéne tenni :))
Előzmény: DEL-FIN (4892)
DEL-FIN Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4892
Ha a második sor második képét nézed látod a pilota és anyósülés közti vasat. Gondolom, amolyan biztonsági okokból, hogy az első szélvédőt ne vigye be a légnyomás. Bár a tűzoltók is ott voltak, de nekik se sok dolguk akadt. Ugyszint van egy oldalsó fekete csík, az első ablak helyett, bár szerintem fölöslegesen. A kérdés továbbra is lebeg:
-Van erre valakinek 30-35MB (DivX 4.0) vagy 510MB(Mjpeg) szabad helye? Mégiscsak a mozgóképes változat az igazi...
:DEL

ui.: Nekem egy trágyaszállító traktorral gyült meg a bajom, mert miközben előztem (kezdő voltam így 20méterről nekikezdtem, hogy ne kelljen hirtelen gyorsítanom)ugy döntött lekanyarodik a szántóföldre. Bár nem volt fal, ami egyértelműen kizárta volna a kanyarodás eshetőségét, de tűző napsütésben a 75%ban trágyás indekről eldönteni, hogy mikor kezd villogni veleszületett képességeket feltételez. Kormány ránt +kuplung be(hogy ne fuladjon le a motor, meg nőjjön meg a fékút =), de még igy is neki a hátsó nagy kereknek. Buta traktor miatt kitört a jobb első féklámpám és megkarcolodott a fölötte fényezés. A pár milliméteres sárvédő és hűtőrács/lámpatörlő közti müanyag távtartók elszakadásáról nem is beszélve. :)

Előzmény: BlackStar (4890)
B.Péter Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4891
aex:
Ma jártam ausztriában, délután 1/4-kor vettem fel a családot a SCS-ben, és mire kiértem tele volt a parkoló géppisztolyos rendőrökkel, 5 kordonon keresztül kellet jönnöm. A ring is tele volt rendörökkel. Tudsz valamit az okról?
BlackStar Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4890
Szerintem tuti Saab van a filmen, bar a pontos tipusa pont nem latszik.
Nagyonáálat! :))
Ez egy olyan '80 körüli 99-es, GLS vagy turbós lehet... Biztos, hogy láttál benne merevítést? szerintem az csak puhítás, hogy ne törjön annyira széjjel az a szegnéy mikróbusz :)))
Előzmény: DEL-FIN (4888)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4889
Saabs Bilmuseum i Trollhättan
Te nem mennél el ide? :)))
Előzmény: egoaxa (4885)
DEL-FIN Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4888
Szerintem tuti Saab van a filmen, bar a pontos tipusa pont nem latszik.
Ezen a linken kiemeltem a film lenyegesebb reszeit. (kicsiben es nagyban) A srac elve szalt ki a kocsibol, igaz nemi merevites/erosites lathato az auto szerkezeten.
Előzmény: DEL-FIN (4887)
DEL-FIN Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4887
Injektoros biza. :) 900i, 87s, manual ABS (szakaszosan nyomkodom a feket jegen ;)

Lehet ez az eltomodes is, hol keressem? Alapjaraton nagyon jo, s ha egyszer megjavult napokig jo hidegben is.

Nincs valakinek 33MB szabad helye, ahova http-protokollal kepet pakolhatok? Volt egy jo kis Saabos toresteszt a TV-ben es ledigiztem. Mindjart kuldok linket a fimbol kiszedett kepekrol, csak feltetetem valahova azokat.
:DEL

Előzmény: egoaxa (4884)
egoaxa Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4886
Esetleg a MacOS X :)
Előzmény: egoaxa (4885)
egoaxa Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4885
Na, megyünk? :))

Ki a fenét érdekel az X?

Előzmény: BlackStar (4883)
egoaxa Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4884
Ha injektoros, akkor szerintem is a bemelegedés-szabályzó lehet a gond.

Ezzel kapcsolatban a tegnapi szerelési történetem:
A BEE azt csinálta, hogy alapjáraton a bemelegedés után mindig megállt. Lassítottam a lámpánál, és szépen jól lefulladt.
Átnéztem és konstatáltam, hogy a megszakító szétégett, és szikrázik mint az állat.
Alkatrészvásárlás. Megszakító, kondi, és ha már szerelgetek, legyen cserélve a termosztát és a benzinszűrő. Mindezeket a kedvezménnyel a Bárditól 5000Ft kifizetésével elvihettem.
Este fél tizenegykor láttam munkához. Installáltam a steklámpát és nekiestem. Megszakító, kondi csere. Semmi változás. Bakker... akkor a bemelegedés-szabályzó lehet a gond? Szerencsére mindig van nálam egy tartalék :))
Pár perc, és kicserélve. Sajnos közben csak egy picit koccantottam meg az első henger injektor csövét, ami a hidegben azonnal eltört. Hurrá!!!
Nem riadunk meg. A konyhában egy kis barkács és pár perc múlva örömmel indítóztam. A motor szépen jár, de ahogy ismét bemelegszik, azonnal dadog és leáll. Akkor egy kicsit elszomorodtam és bánatomban kicseréltem a termosztátot és a benzinszűrőt. Közben egy civil rendőr érdeklődött hogy ugyan már mi a fenét csinálok és miért áll mögöttem valami Alfa járó motorral. Mondtam, látja, éppen cserélem ki valami idegen kocsijában a termosztátot titokban, had örüljön reggelre... Ez a kis kikapcsolódás kellet, és azonnal megvilágosodtam.
Ha a kocsi fordulaton rendesen működik, de alapjáraton megáll vagy akadozva jár az azt is jelentheti hogy fals levegőt szív.
De hol?? Emberek, hát a szelepfedél és a beömlő között van egy cső. A szelepfedélen elszakadt a gumi, ami beleszorítja a csatlakozást. Ott kapott levegőt a szerencsétlen. Miután - ideiglenesen - egy Tescós szatyorral eldugítottam a csövet a motor alapjárata helyreállt és azóta kiállóan működik.
Hurrá!
A lényeg: ebben az esetben nem a bemelegedés szabályzó volt a ludas.
Látod Misa(ab)ilyen is van :)

Előzmény: lp (4882)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4883
Ha esetleg valakit érdekel:

info@saabturboclub.com
Téma: Saab 9X i Trollhättan

Vi kommer att visa Saab 9X pĺ Saabs Bilmuseum i Trollhättan 23-25 November för allmänheten!
Öppet Hus med Fritt inträde och utökade Öppettider under de dagarna.

Fredag 2001-11-23: 11.00-18.00

Lördag 2001-11-24: 10.00-17.00

Söndag 2001-11-25: 10.00- 17.00

Passa pĺ att se det absolut senaste frĺn Saab! Besök oss i Helgen!

Med Vänliga Hälsningar

Saab, Saabmuseet
Genom Saab Turbo Club of Sweden
Peter Schough

Na, megyünk? :))

lp Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4882
BEMELEGEDÉS-SZABÁLYZÓ!

MiSa tudna erről mesélni:)

Ez egyébként ugyan az, mint a porlasztós motorokon a szivató, de mivel sokkal bonyolultabb az automata szabályozás miatt, előbb-utóbb tönkremegy, és ez természetesen akkor jelentkezik először, amikor jön a tél, és elkezd hideg lenni.
De lehet maga a befecskendező is, vagy akár a gyújtással is lehet a gond. A váltó vagy az olaj szerintem semmiképp!

Valódi szakemberhez vidd!

Megírhatnád milyen 900-ról van szó, mert ha pl. régi, dupla porlasztós típus, akkor vedd úgy, hogy nem írtam semmit:)

Előzmény: DEL-FIN (4875)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!