Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.11.16 0 0 4850
egy kedves klubtárs, nocsak,-nocsak ;))

viszont az év végi akciók miatt garantáltan elviszik :-p

de azért köszi :))

Előzmény: lp (4833)
B.Péter Creative Commons License 2001.11.16 0 0 4849
Misa:
Elkerülte a figyelmedet valósznűleg a 4828-as hozzászólás.
Egyébként, korzo trabis effektjére céloztam.
Ha egy 900-assal, vagy egy 9000-essel nekimész valaminek akkor az nagyot üt a másikra. Az új tesztekben már ezeket is vizsgálják.
...
Most nem tudom jobban megmagyarázni, mert a legkisseb gyermekem éjfélig fent volt, és 1/2 kettőtől hajnali 5-ig, és 1/2 7-kor már kukorékolt a nagyobbik.

Most egy kicsit szétszórt vagyok..
Péter

Előzmény: MiSaab (4845)
h i r d e t é s
egoaxa Creative Commons License 2001.11.16 0 0 4848
Márkatársak! :))

Köszönettel fogadtam a kubikos felajánlásokat. Remélem azért a hét végén megoldódik a dolog, ha nem akkor lehet hogy előrébb hozzuk a talit, és a kertünkben rendezzük. Csak elötte egy kicsit el kell lapátolni pár köbméter földet. Úgyhogy a tagságik mellé mindenki hozzon gumicsizmát is! :)
A 900-asban a talicska simán elfér hátul.

topik Creative Commons License 2001.11.16 0 0 4847
"Szerintetek az ng900-as és a 9-3-as hűtőrács kompatibilis és vajon mennyibe kerülhet?
És a lökhárítók? "
Az arakrol:
Ugy emlekszem, hogy 30 ezer lett volna egy lokharito (bontott,toretlen es ujra fenyezett), a hutoracs is hasonlo nagysagrend.

Előzmény: Zölduborka (4828)
korzo Creative Commons License 2001.11.16 0 0 4846
nekem van egy hasonlatom:
a Lagunya egy nagyon jó célszerszám. pl olyan mint egy 12/13-as villáskulcs
míg egy SAAB/VOLVO olyan mint egy franciakulcs. Lehet, hogy a 12/13-as csavarhoz nincs olyan jó mint a Lagunya (de elég jól alkalmazkodik ahhoz is) de az életben nem csak 12/13-as csavarok vannak; és ezeknél bizony a Lagunya van meglőve. De nagyon.

Kicsit fals, de jobbat még nem találtam ki. Az alapvető eltérés a tervezésnél van: a Lagunyát a töréstesztekre tervezik, a svédeket meg az életre. (a Lagunya csak példa, helyére elég sok típust be lehet tenni)

u.i.: nekem meg egy Trabant mentette meg az életem, ugyanis ha nem az jön nekem (hanem pl egy VOLVO F12), akkor nem csak az ajtómat kellett volna lecserélni, hanem pl. a fejemet is :o))

Előzmény: MiSaab (4845)
MiSaab Creative Commons License 2001.11.16 0 0 4845
Többet nem szabad hinni a törésteszteknek????
Most komolyan..
Senkinek nincs véleménye ???
Lusta banda !!!

ui:
megyek Buzukit venni,mert a Fargo apját is megmentette :DDD

MiSaab Creative Commons License 2001.11.16 0 0 4844
Hal9k:
Neked ez még még mindig meglepetést okoz???
NNNaaa!!! Ejnye bejnye... :))
topik Creative Commons License 2001.11.16 0 0 4843
En ugy tudom, hogy kompatibilis. Legalabbis egy NG900-rol, amit a Racz Mobilnal probaltak rancba szedni, allitottak, hogy konnyeden atalakithato 9,3 kinezetuve. Az eladonak, valamilyen Bence volt a neve, at is volt alakitva a 900-asa, meg a rendszamtablat is fennebb tettek.
Előzmény: BlackStar (4840)
nippon Creative Commons License 2001.11.16 0 0 4842
Hali Axa!
Én érdeklődő lennék. Bővebbet a költség vonzatokról?
LG
Előzmény: korzo (4823)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.16 0 0 4841
Dec 29 OK, ha itthon leszünk családilag. (ezt még nem tudom)
Lalcus... majd a képeket léci... :))
Előzmény: lalcus (4829)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.16 0 0 4840
Szerintetek az ng900-as és a 9-3-as hűtőrács kompatibilis és vajon mennyibe kerülhet?
És a lökhárítók?

A hűtőrács tutira semennyire... pedig a knutstorpi idei találkozón egy arc a régi 900-ra tette rá a 9-3asét :))
A lökhárító is tök más.. persze lehet, hoy rokonok, de szerintem nem :)
Előzmény: Zölduborka (4828)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.16 0 0 4839
(Remélem HÓ is lesz. A HÓ rulez! :o)))
Ezaz! A másik ajánlat erre a téli dologra ,hogy melegvizes pacsáldában kéne rendezni :))
Korzó féle Szoboszlón, vagy én tudok valahol Velencén is egyet, ott voltam is, és hó is volt... :))

Előzmény: korzo (4825)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.16 0 0 4838
Egy ilyen kubikos találkozoó lehetne egy saab tali helyyzine is és mig a fehérnép finomságokat készít addig mi árkolunk egyet?! Vélemény! Lehet, hogy csak én gondolom így? Szerintem egy ilyen klub arra is jó, hogy segítsünk egymásnak. :-)
Én benne vagyok :))

Ja, Nippon, az a mérsékelten bizalomgerjesztő, nagydarab állat a 19 éves kis unokaöcsém volt... :))

Előzmény: nippon (4817)
lp Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4837
Természetesen nem én akarom, hanem thom:)
Előzmény: lp (4835)
lp Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4836
Találkozó OK!
Előzmény: egoaxa (4824)
lp Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4835
Na jó! Drukkolok, hogy minden úgy legyen ahogy akarok.

Én már beletörődtem, hogy nem tudom eladni a zöldet, tehát egyenlőre marad. Tulajdonképpen örülök neki. Most van aki használja, aztán egyszer majd lehet, hogy teljesen felújítom.

Előzmény: lp (4833)
hal9000 Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4834
Misaab:
MOndtam, hogy az igazi a Volvo!!! :-)))
De azért érdekes a táblázat:
Azon autók amik biztonságosnak itéltettek a biztosító szerint:
SAAB 9000
VOLVO 700/900
VOLVO S70/V70
:-)))
Előzmény: MiSaab (4826)
lp Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4833
Úgy sem tudod eladni:)))
Előzmény: Törölt nick (4832)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4832
részemröl is okés a dolog! de lehet, hogy én már nem a bálnával megyek... :(
Előzmény: egoaxa (4824)
topik Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4831
Az en "csunyam" (egy baratom mondta ezt rola, azota igy hivjuk)is felkeszult a telre. Viktornal voltam (olajcsere, szurocserek, nehany kabel,hutovizcsre, mindent alaposan atnezett), vegig ott voltam a 2-3 oras szerviz alatt es nagyon elegedett vagyok.
Azt mondta ritka jo allapotban van a kocsi (93-as klasszikus 900; 2.1 i; 100e km), olajfolyas semmi, rozsda semmi, dec. 29.-en megnezhetitek.
Ajanlom mindenkinek Viktort. Igaz, hogy korlatozott a kapacitasuk (visszament a Polarba fomunkaidoben), de megeri kivarni az idopontot.
A zaj is megszunt, a kipufogo egyik bilincse volt torott, azert mocorgott kanyarban a dob.
Fizettem osszesen 20e Ft-t (csak az olaj ara kb 10-12 ezer; Castrol TXT 5W-40).

topik

B.Péter Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4830
Misa:
Szerintem a töréstesztnél azt is figyelembe vették, hogy mennyire agressziv az autó. Tehát, mennyire üti meg a másikat.
Előzmény: MiSaab (4826)
lalcus Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4829
Dec 29 OK, ha itthon leszünk családilag. (ezt még nem tudom)
nippon köszi a telefonszámot, gk oktató-sógorral kapcsolat felvéve, asszonypajtás hétfőn délben +próbálkozik a vezetéssel a Határ útnál. Remélem saabvásárlás lesz a vége.
Zölduborka Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4828
Sziasztok!

Egy müttyöt ismét eltüntem, de remélem ez most meg fog változni. Képzeljétek lecserélték a céges ügyeletesi autónkat Opel Asztmáról Buzuki Stiftre. Így havonta 1-szer 1 hétig Buzukit kell vezetnem. Azon a héten gyásszalagot hordok! Kegyetlen! Nem tudjátok elképzelni, mennyire vártam, hogy újra a gyönyőrűségemet vezethessem!
Vesekövem nem lesz sohasem, az biztos. Az összes belső szervem máshova került a f@sza lengés"csillapítástól"; folyamatos halálfélelem és stressz 1 héten keresztül.

A múlt héten megadta magát az ablaktörlő-mosó szivattyú, amit a Sziki 10-ért cserélt (eddig a Viktorhoz jártam, de ő ugyanezt 15-ért csinálta volna).
Szerintetek az ng900-as és a 9-3-as hűtőrács kompatibilis és vajon mennyibe kerülhet?
És a lökhárítók?

Dec. 29-re szívesen elmennék!

Üdv.

Ubi

MiSaab Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4827
Itt van a magyarázat:
Megtaláltam a kérdésemre a választ benne.
Úgyhogy kérek valakit,hogy a lényeget forditsa le
annak aki nem értené.

"Volvo S 70 / V70, year model 1998 - 2000 is the safest car model in Sweden in the "How safe is your car?" report conducted by Swedish insurance company Folksam. S 70 / V70 is the only one among the totally 95 ranked models which has a safety level that is at least 50 % better than the average model in the Folksam investigation.

Volvo also takes the second position with its 800-model (the predecessor of the 70-series). Then follows Renault Laguna, Volvo 700 and Saab 9000. This means that the top three makes (Volvo 70, 800 and Renault Laguna) are sold through the same dealer network. (Renault cars are imported and distributed in the Nordic countries through the Volvo Cars sales organisation since more than 20 years).

"I am very pleased that the most common cars in Sweden also are the safest", says Anders Kullgren, Head of Folksam Research.

The gap between the most safe and the less safe car is narrowing. This according to the Folksam research that includes more than 62.000 accidents occurred since 1994.

"An obvious sign on what direction the wind blows is that five of the models in the 'small car category' now are placed in our next best, 'blue' category, which means it is at least 20 % better than the average level", says Anders Kullgren.

Safety development speeded up
Another trend is that progress in car safety is taking place in a faster pace. Passengers travelling in a car from the late 90's are exposed to a 25 % less risk of being killed or seriously injured in a car crash compared with those in a car from the early 80's.

The last five years have however implied a significant leap in car safety development.

"Cars introduced during 1995 - 1999 have a decreased risk with 12 percent for death or serious disability after a traffic accident compared with models introduced during 1990-94", says Anders Kullgren.

The degree of improvements differs between various car types. On the smallest of the compact cars the improvements are the highest with the risk of death or serious disability has been reduced by 50 % during late 90's models compared to the early 80's. Correspondent reduction of risks in the 'large family car category' is 30 percent.

Injuries on humans
Generally, the risk of disability as a result of injuries in traffic accidents has been drastically reduced since the early 80's. The risk for head injuries have reduced by 50%, and risk of leg injury has been reduced with 65 %. This mainly because car manufacturers have introduced standard equipment such as air bags and other safety equipment, as well as designing more solid car bodies that can resist the forces of a crash impact better than before.

The significant exception from this trend is the risk of neck injuries, which have doubled during the last 20 years. The main reason is the more rigid structure of car seats in models of the 90's, which result in better impact safety during all types of accidents apart from the rear end collisions where these more rigid seats actually enhance the risk of whiplash injury.

Folksam has together with the Swedish National Road Administration (Vägverket) compared its own crash accident findings with those of the Euro NCAP crash test programme. This is interesting, particularly since the Euro NCAP results are from crash impact tests, while the Folksam results emerge from real life road accidents. The comparison reveals a high degree of conformity between laboratory crash tests and real life situation when it comes to severe injuries on the human body. However, for 'less serious injuries', where also whiplash is included, there is no correlation.

"At the same time as the Euro NCAPs crash tests significantly have contributed to a higher safety levels, the results without doubt indicate an empty gap within Euro NCAP when such a big and increasing category of injury like whiplash is not reflected. Their series of tests ought to be expanded with rear end impact tests", Anders Kullgren establishes.

Aggressiveness of cars
An "aggressive" car means it is dangerous for other cars in a road accident.

Weight and front structure are decisive factors. Folksam has made a study of the aggressiveness of cars introduced later than 1989 which were involved in two-car collisions in Sweden during 1994 - 2000, the study included more than 13.000 cases. SUVs turned out to be around 60 percent more aggressive than the average, while the correspondent figures for MPVs were 30 percent.

"When we compared the biggest cars with the smallest, it was evident that the SUVs were 85 % more aggressive than small compact cars, says Anders Kullgren, Head of Folksam Research.

The complete list of "How safe is your car"

Further information
Anders Kullgren, Head of Folksam Research, Stockholm, Sweden, phone +46 8-772 74 35, mobile +46 708-31 68 35.

Lars Ĺkerkvist, Communication Manager, phone +46 8-772 60 77, mobile +46 708-31 60 07."

MiSaab Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4826
................
Téma: biztonság.
Tárgy: NG900 .
................

Szeretnlém ha reagálnátok a következőkre....

1.)
Mint tudjuk az EURO NCAP törésteszten ,mondhatni siralmas eredményt ért el 1.5 csillagocskával.
www.euroncap.com results, large family cars ,saab900
Ez ugye nem egy szép eredmény a mesterséges körülményeket és tényezőket figyelembe véve?
Sokan most megrémülnek ha elolvassák a tesztet és meglátják a képet...

2.)
Svédország egyik legnagyobb biztositója a Folksam (http://www.folksam.se/engelsk/index.htm)a "How safe is your car? 2001" tanulmányában,melyet a biztositott autók és utasaik balesetben elszenvedett sérüléseit alapul véve erre a következtetésre jutottak.

Ami minket érint...

Family cars:
Saab 900/9-3 94- -40% -20% Average +20% +40%

Large family cars:
Saab 9000 85-97 -40% -20% Average +20% +40%

Hogy lehet az ,hogy az NG900 a 9-3-al megegyező eredményt produkált az ÉLETBEN, mig a 9-3 az EURONCAP teszten 4 csillagot kapott szemben az NG900 1.5 csillagjával
És mindezek mellett a Folksam 40% -al biztonságosabbnak itélte a két autót valós körülmények között...

Akkor hogy is van ez?
Most kinek van igaza?

MiSa

eof

korzo Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4825
Engem igen!

(Remélem HÓ is lesz. A HÓ rulez! :o)))

Előzmény: egoaxa (4824)
egoaxa Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4824
Emberek!

December 29 szombat
ÉVZÁRÓ TALÁLKOZÓ

Helyszín Biatorbágy, a híd alatt.
Utána diszkrét kosztolás egy helyi hotelben, ahol pezsgőfürdőre és uszodázásra is van lehetőség.

Ha a Döme segít, akkor lehetne egy kis Scania bemutató is.

Érdekel valakit?
Feszüljek neki?

korzo Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4823
Téli felkészítés rulez :o)))

1. Cégnél happári kiver, és cégesautó magamhozvesz :-)
2. SAABika beállít a fűtött garázsba (persze esténként kicsit beül a svédautószagba :o)))

Előzmény: lore (4822)
lore Creative Commons License 2001.11.14 0 0 4822
Ma' megint a teli felkeszites? :-P
Előzmény: MiSaab (4820)
lp Creative Commons License 2001.11.14 0 0 4821
Decemberi fagyott földben kubikolni férfias mulatság. Szivesen segítek bárkinek, de ezt inkább másra hagynám:)

MiSa! Nyomd a témát!

Előzmény: nippon (4817)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!