Halo Aex!
Sajna nekem a popovics is drága! Egyébként ő ajánlotta 15 körül a bontott fűtéscsapot, és az új árának infója is tőle van (30e):-(
Nos marad a kamaz klima - ablak le ha meleg van és hasonlók.
Üdv LG
Gratula, szintén csatlakozva az előttem szólokhoz. Egy ilyen kubikos találkozoó lehetne egy saab tali helyyzine is és mig a fehérnép finomságokat készít addig mi árkolunk egyet?! Vélemény! Lehet, hogy csak én gondolom így? Szerintem egy ilyen klub arra is jó, hogy segítsünk egymásnak. :-)
Lg
Audisbmws ergonomia is letezik, bar a sok kicsi gombocska talan tenyleg nem annyira praktikus. Azert majd szamolj be, hogyan fogadtak a saab rulez felkialtasokkal tuzdelt beszamolod :-)
Hétfőn erg. zh volt... illetve lett volna, de benéztem, mert csütörtökön lesz... Holnap megyek védekezni... A konzulens nagy Volvó-barát, de félek, a többiek az Audi-BMW felé húznak... Sebaj! Ez a kihívás!! :))
Amelyik 99-essel szemezek itt Szoboszlón a nővérkém számára, az majdnem pont így néz ki :-))
DE keskenyindexes :o))) ami talán mégbrutálisabb.
Kis rohadások rajta a "szokásos" helyeken (ívek/ajtóalja), de amúgy jó a kasztni. Sajnos még karbis-szívó, és a belseje elhanyagolt :-( (mindene megvan, de pl legragasztgatva... amúgy javítható)
A lényeg viszont: műszakilag HIBÁTLAN. Ha jól emlékszem vagy 120 ezer van benne (ez komoly, egy idevalósi nőé volt, aki a válása után ezzel jött haza Svédországból '81 körül)
És a leglényeg: olyan 230 ezer Ft körül el lehetne hozni :-)))
Emberek! Valaki latta a 168Ora nevu= vicclapban a 9-5 Aero tesztet? Sok ertelmes infot nem tartalmazott, de legalabb a kepeket elSAABtak: A nagy foton egy elo=zo= szerias Aero lathato, meg a szep hu=to=maszkkal, a kicsin meg egy faboritasos mu=szerfal :)) Öregem, ezek télleg nem tudnak kérdezni? Hát ez nem igaz.
Azért lehet, hogy meglendítem ennek a lúz újságnak a példányszámát eggyel, mert nehogymá kimaradjon valami a gyűjteményemből :)))
Axa,
Wazz... Gratula! :))
ennyi jó ótód legyen már, hát ez nem igaz :))
Figyu... utánanézek a dolognak, de szerintem nem ez az első széria turbós autó (mert az szerintem a kockalámpás, 3ajtós, CC hátú, INCA felnis (vagy aztek vagy mi :)) )), hanem ez az utolsó, repi 99-es széria. Olyant is halklottam már megpendíteni, hogy ebbe B-motort szereltek, aminek rövidítve volt a gyuszielosztója (értsd: megdizájnolták a könyékét, hogy elférjen :) ).
Egyébként ezekről gőzöm sincs, egy dán SAAB honlapon láttam ezt így említve. De itt egy kép egy, a már említett, uccsó széria 99-esről:
A gyájteményem szerint ez az első,. 1977-es SAAB 99 turbó
Ja, azért bonyolíthja a dolgot, hogy a 99-eseknek a korai változatain volt csak ez a keskeny propelleragyú hűtőpmaszk, a későieken meg már a 900-as első szériája kinézetű maszk volt... Ehhez képest az új szerzeményeden meg vékony nózi van, pedig a képek szerint az elaső turbóson már a szélesebb volt... Hmmm... A fene se ismeri ki magát ezen... Megkérdezem Laci bácsit... :))
Még egy szép 99-es (na nem mintha lenne nemszép is :)) )
Ja... Előremegfontoltszándékú irigykedéselőidézésért azonnali nekemnincsmegképekküldésre ítéllek... Az ítélet jogerős. De. :)))
Helyszín: Biatorbágy.
Próbálok beszélni a polgármesterrel hogy a híd alatti területen lehessen - ott szoktak lenni a veterán talik is
A faluban van egy fogadó, ahol az alagsorban medence és pezsgőfürdő van. Ha nagyon átfagytunk akkor ott lehetne folytatni a partit.
Akkor irany Erd :) Ott biztos fu=tescsap is akad jutanyos aron. Mindenkepp jobb, mint fürdo=gatyaban izzadni a kormany mögött a tel kello=s közepen, mert csak maximalis fokon megy a fu=tesed :))
Csütörtökön mi is leugrottunk, kicserelni a hu=to=folyadekot + egyeb aprosagok. Benzinköltseggel együtt is olcsobb volt, mintha vettem volna 4,5 liter fagyallot meg desztvizet itt Becsben, es megcsinalom magam (nem mintha kepes volnek ra :(. Kaptunk Povila-matricat is a kocsira: mostantol avval riogatom az embereket, hogy lassak, a Popovics milyen roncsokkal foglalkozik :)
Emberek! Valaki latta a 168Ora nevu= vicclapban a 9-5 Aero tesztet? Sok ertelmes infot nem tartalmazott, de legalabb a kepeket elSAABtak: A nagy foton egy elo=zo= szerias Aero lathato, meg a szep hu=to=maszkkal, a kicsin meg egy faboritasos mu=szerfal :))
Jol tetted, hogy megvetted. Ha megcsinalod, nem egy ketfilleres, ertektelen gep lesz, az tuti. Itt Ausztriaban restauralt elso=szerias turbok szazezer körül mennek, de nem forintban ;) Engem is erdekelt az auto, de az enyem se egy gagyi atlag-900 (ha olyan letezne!), ugyhogy inkabb vigyazok arra.
BTW, nem ez volt a Popovicse anno? Valami 99-es turboja neki is volt az o=skorban, amikor a klubtagok egyike-masika (pl. en :) meg a matchboxaihoz berregett. Ha igen, akkor a Chrudinake volt elo=tte, ha helyesek az infoim.
Emberek!
Egy picit eltűntem, de mentségemre szóljon nyomós árokásós okom volt rá.
Míg a kollégák autót szereltek addig mi a kubikos munka rejtelmeibe merültünk el. J
Sajnos nekünk is kéne egy két tél elötti apróságot megcsinálni, de az otthonépítés az elsődleges.
Viszont örömmel jelentem be hogy egy újabb SAAB-al gyarapodott autóparkunk.
Az enyém lett az első találkozóról ismert limitált darabszámban készült SAAB 99 TURBÓ.
Rég óta nem használták. Egy kis barkácsolással sikerült életre kelteni és így a saját lábán vittem haza. Nagyon jó kis kocsi. A turbó állat.
Mint megtudtam ez volt az első sorozatban gyártott turbós autó. 1264 db készült belőle, és főleg Amerikába szállították.
BlackStar tudsz róla még valami infót? Állítólag külön FanClub-ok vannak az eredeti nevén SAAB TURBO-nak nevezett 99-esnek. J
MiSaab:
Láttam egy 9000-es lapos orrút, sárga indexest, 2,3-as motorral,arany szinű,CH import, az M3-as bevezető szakaszán az Aral kút melletti kereskedésben, az CSE, az enyém pedig egy mezitlábas CS. Ha kiváncsi vagy a különbségre nézd meg, és utánna megmutatom az enyémet.
Sziasztok
Van-e valamelyikőtöknek autóvezető-oktató ismerőse?
No nem nekem kell, hanem asszony-pajtásnak. Jogsija van már vagy legalább 5 éve, de egy km-t sem vezetett. Az oktatója csak annyit tanított meg, hogy éppencsak átmenjen a vizsgán (mikor megjelenik a bólya a hátsó ablakban akkor két és fél fordulat a kormánnyal, mikor eltűnik akkor visszaforgatni a kormányt stb...)
Én próbáltam tanítani,de az sem vezetett eredményre (idegileg minden ilyen akció erősen igénybevett). Tehát kvalifikált szakemberre lenne szükségem, akinek olyan autója van, amit nem félt (pótfékpedál stb...), sőt hasonló delikvensek használják. Egy ilyen oktatómestertől vennék órákat becses nejem részére. Amennyiben az oktató eredményeket érne el, és feleségemnél az autóvezetés terén határozottan pozitív előremozdulás tapasztalható, úgy nem tartanám kizártnak egy második 900-as (automata, 8 szelepes, 3 ajtós) beszerzését kiscsaládunk számára.
Egy ilyen autóval mégis biztonságban van, reményteljest a másik 900-as is nagyobb biztonságban lesz ha a parkoló másik felébe parkolom le mindig.
Csütörtökön én is beestem a kocsi alá! Gyertya csere, váltóolaj, fűtéscsap stb. Valaki szerelt már ez utobbit? Ne tudjátok meg mekkora szívás, persze lehet, hogy van valami trükje, de nekem nem sikerült rájönni. Már nem emlékszem melyik szerelő mondta, hogy csak lekapom alul a mfalat, és mindent látni fogok. Hát én alul nem tudtam leszedni semmit ellenben szemből hosszú kinlódások és próbálkozások árán kiszereltem mindent. De akkor ért a meglepetés, hogy a merevítő mindent eltakar! Na mindegy. Kigyó kezüt játszottam és pár óra kinlódás után kint volt. Kiderült, hogy a fogaslécnél a perselynél ereszt. Nosza mondom szét kapom ennek már úgyis mindegy! (a bontóba azt az infót kaptam , hogy 14körül adnak valamit ami kitudja? Ill az új 20-30 között valami! Nos ez kiba drágának tűnik, még ha egy remekmű is ez a fütéscsap. Egy szónak is száz a vége nekünk úgy tűnt javíthatók ezek a csapok. Az igazság az, hogy kéne valami műanyag ragasztó és ami bírja a meleget és szórít és a csúszkálástól sem enged el (csap - persely).Nos ilyet nem találtunk. Ha valaki tud ilyet érdekel!!! Maradt a barkácsolás aminek visszaszerelés után meglett a böjtje! Szóval most van fűtés nem ereszt sehol de nem szabályozható. Ez van! A váltó olaj cserénél, kiderült, hogy valami nagyon sűrű olaj volt benne ráadásul grafittal, hogy a kopásokat eltüntessék. (szinkronos...) Valamint az első lengéscsillapítót is cserélni kell és a karburátort átnézetni!
Nos Misa ne búsulj nekünk is rossz nem csak neked!
LG