Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bUddy Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4897
jobb első féklámpa????
Előzmény: DEL-FIN (4892)
RAF2 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4896
akkor ki dugtam volna a fejemet szivvesen a talira

igy jobban hangzik

Előzmény: RAF2 (4895)
h i r d e t é s
RAF2 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4895
kar hogy nem STHLM.:(( oda ki dugtam volna a fejemet szivvesen
Előzmény: BlackStar (4883)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4894
Axa!
Ezek hogy lesznek?
:
A megszûnõ tagságok, az eltunõ emberek miatt a tagok sorszámozása is megszûnik.
Azaz újra sorszámozzuk az egész társaságot, vagy az eltűnő emberek számát kihagyjuk?

Új, bankkártya jellegû, sorszámozott, névre szóló tagkártyákat gyártatunk.
Ez teccik :))

Ez a menü WAP-os telefonnal is elérheto lesz. Mivel sajnos az SHS (Saab Help Service) jelenlegi formájában nem muködik ezért az is teljesen átalakul.
Az se rossz :))
Most már vappos tellám van, szóval lehet :)))

Tervek között szerepel még, egy rendszeresen megjelenõ, magyar nyelvû Saab magazin készítése.
Ez érdekel! Lehetek segédíró? Adok a közösbe képeket, meg mesét, jó? :))

BlackStar Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4893
Gondolom, amolyan biztonsági okokból, hogy az első szélvédőt ne vigye be a légnyomás
Lehet, hogy csak kosz :))
Szerintem a filmet meg egyből a saab900.hu-ra kéne tenni :))
Előzmény: DEL-FIN (4892)
DEL-FIN Creative Commons License 2001.11.22 0 0 4892
Ha a második sor második képét nézed látod a pilota és anyósülés közti vasat. Gondolom, amolyan biztonsági okokból, hogy az első szélvédőt ne vigye be a légnyomás. Bár a tűzoltók is ott voltak, de nekik se sok dolguk akadt. Ugyszint van egy oldalsó fekete csík, az első ablak helyett, bár szerintem fölöslegesen. A kérdés továbbra is lebeg:
-Van erre valakinek 30-35MB (DivX 4.0) vagy 510MB(Mjpeg) szabad helye? Mégiscsak a mozgóképes változat az igazi...
:DEL

ui.: Nekem egy trágyaszállító traktorral gyült meg a bajom, mert miközben előztem (kezdő voltam így 20méterről nekikezdtem, hogy ne kelljen hirtelen gyorsítanom)ugy döntött lekanyarodik a szántóföldre. Bár nem volt fal, ami egyértelműen kizárta volna a kanyarodás eshetőségét, de tűző napsütésben a 75%ban trágyás indekről eldönteni, hogy mikor kezd villogni veleszületett képességeket feltételez. Kormány ránt +kuplung be(hogy ne fuladjon le a motor, meg nőjjön meg a fékút =), de még igy is neki a hátsó nagy kereknek. Buta traktor miatt kitört a jobb első féklámpám és megkarcolodott a fölötte fényezés. A pár milliméteres sárvédő és hűtőrács/lámpatörlő közti müanyag távtartók elszakadásáról nem is beszélve. :)

Előzmény: BlackStar (4890)
B.Péter Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4891
aex:
Ma jártam ausztriában, délután 1/4-kor vettem fel a családot a SCS-ben, és mire kiértem tele volt a parkoló géppisztolyos rendőrökkel, 5 kordonon keresztül kellet jönnöm. A ring is tele volt rendörökkel. Tudsz valamit az okról?
BlackStar Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4890
Szerintem tuti Saab van a filmen, bar a pontos tipusa pont nem latszik.
Nagyonáálat! :))
Ez egy olyan '80 körüli 99-es, GLS vagy turbós lehet... Biztos, hogy láttál benne merevítést? szerintem az csak puhítás, hogy ne törjön annyira széjjel az a szegnéy mikróbusz :)))
Előzmény: DEL-FIN (4888)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4889
Saabs Bilmuseum i Trollhättan
Te nem mennél el ide? :)))
Előzmény: egoaxa (4885)
DEL-FIN Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4888
Szerintem tuti Saab van a filmen, bar a pontos tipusa pont nem latszik.
Ezen a linken kiemeltem a film lenyegesebb reszeit. (kicsiben es nagyban) A srac elve szalt ki a kocsibol, igaz nemi merevites/erosites lathato az auto szerkezeten.
Előzmény: DEL-FIN (4887)
DEL-FIN Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4887
Injektoros biza. :) 900i, 87s, manual ABS (szakaszosan nyomkodom a feket jegen ;)

Lehet ez az eltomodes is, hol keressem? Alapjaraton nagyon jo, s ha egyszer megjavult napokig jo hidegben is.

Nincs valakinek 33MB szabad helye, ahova http-protokollal kepet pakolhatok? Volt egy jo kis Saabos toresteszt a TV-ben es ledigiztem. Mindjart kuldok linket a fimbol kiszedett kepekrol, csak feltetetem valahova azokat.
:DEL

Előzmény: egoaxa (4884)
egoaxa Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4886
Esetleg a MacOS X :)
Előzmény: egoaxa (4885)
egoaxa Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4885
Na, megyünk? :))

Ki a fenét érdekel az X?

Előzmény: BlackStar (4883)
egoaxa Creative Commons License 2001.11.21 0 0 4884
Ha injektoros, akkor szerintem is a bemelegedés-szabályzó lehet a gond.

Ezzel kapcsolatban a tegnapi szerelési történetem:
A BEE azt csinálta, hogy alapjáraton a bemelegedés után mindig megállt. Lassítottam a lámpánál, és szépen jól lefulladt.
Átnéztem és konstatáltam, hogy a megszakító szétégett, és szikrázik mint az állat.
Alkatrészvásárlás. Megszakító, kondi, és ha már szerelgetek, legyen cserélve a termosztát és a benzinszűrő. Mindezeket a kedvezménnyel a Bárditól 5000Ft kifizetésével elvihettem.
Este fél tizenegykor láttam munkához. Installáltam a steklámpát és nekiestem. Megszakító, kondi csere. Semmi változás. Bakker... akkor a bemelegedés-szabályzó lehet a gond? Szerencsére mindig van nálam egy tartalék :))
Pár perc, és kicserélve. Sajnos közben csak egy picit koccantottam meg az első henger injektor csövét, ami a hidegben azonnal eltört. Hurrá!!!
Nem riadunk meg. A konyhában egy kis barkács és pár perc múlva örömmel indítóztam. A motor szépen jár, de ahogy ismét bemelegszik, azonnal dadog és leáll. Akkor egy kicsit elszomorodtam és bánatomban kicseréltem a termosztátot és a benzinszűrőt. Közben egy civil rendőr érdeklődött hogy ugyan már mi a fenét csinálok és miért áll mögöttem valami Alfa járó motorral. Mondtam, látja, éppen cserélem ki valami idegen kocsijában a termosztátot titokban, had örüljön reggelre... Ez a kis kikapcsolódás kellet, és azonnal megvilágosodtam.
Ha a kocsi fordulaton rendesen működik, de alapjáraton megáll vagy akadozva jár az azt is jelentheti hogy fals levegőt szív.
De hol?? Emberek, hát a szelepfedél és a beömlő között van egy cső. A szelepfedélen elszakadt a gumi, ami beleszorítja a csatlakozást. Ott kapott levegőt a szerencsétlen. Miután - ideiglenesen - egy Tescós szatyorral eldugítottam a csövet a motor alapjárata helyreállt és azóta kiállóan működik.
Hurrá!
A lényeg: ebben az esetben nem a bemelegedés szabályzó volt a ludas.
Látod Misa(ab)ilyen is van :)

Előzmény: lp (4882)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4883
Ha esetleg valakit érdekel:

info@saabturboclub.com
Téma: Saab 9X i Trollhättan

Vi kommer att visa Saab 9X pĺ Saabs Bilmuseum i Trollhättan 23-25 November för allmänheten!
Öppet Hus med Fritt inträde och utökade Öppettider under de dagarna.

Fredag 2001-11-23: 11.00-18.00

Lördag 2001-11-24: 10.00-17.00

Söndag 2001-11-25: 10.00- 17.00

Passa pĺ att se det absolut senaste frĺn Saab! Besök oss i Helgen!

Med Vänliga Hälsningar

Saab, Saabmuseet
Genom Saab Turbo Club of Sweden
Peter Schough

Na, megyünk? :))

lp Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4882
BEMELEGEDÉS-SZABÁLYZÓ!

MiSa tudna erről mesélni:)

Ez egyébként ugyan az, mint a porlasztós motorokon a szivató, de mivel sokkal bonyolultabb az automata szabályozás miatt, előbb-utóbb tönkremegy, és ez természetesen akkor jelentkezik először, amikor jön a tél, és elkezd hideg lenni.
De lehet maga a befecskendező is, vagy akár a gyújtással is lehet a gond. A váltó vagy az olaj szerintem semmiképp!

Valódi szakemberhez vidd!

Megírhatnád milyen 900-ról van szó, mert ha pl. régi, dupla porlasztós típus, akkor vedd úgy, hogy nem írtam semmit:)

Előzmény: DEL-FIN (4875)
DEL-FIN Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4881
Lehet, mert igen sokáig hallani indítás után a szivatót, s ez is furcsának tűnt. Sajna az a gond, hogy napi 2x1km szoktam vele menni, így mire rendesen átmelegedne, már le is parkoltam vele. Attól tartok ha ennyit se mennék vele, még kevésbé birná a telet, így hogy nem tudom zárt garázsban tartani. Legalábbis így hallottam. Leginkább a típusokkal vagyok gondban, mert gőzőm nincs melyik cég melyik olaja mire jó, és melyik az amit aztán kerülni kellene.
- Jut eszembe. Használtan szereztem annak idején az autót, de az előző tulaj ugy kikoptatta az oldalát a piros bársony üléseknek hogy látszik a szivacs. Egyszerű megoldás akad erre?
(A szervizben ha nem lettek volna ennyire bunkók, akkor már lenne jó kis fűtött ülésem is :( Sajna csak a biztosítékot voltak hajlandók megnézni, s mivel azzal nem volt gond, így nem foglalkoztak tovább a dologgal... )
:DEL
-Mostanság kezd gyakran lefulladni(a hideg miatti alacsony fordulatszámtól), s mivel olaj-jelző rögtön vétel után és a kuplung pedállal együtt lett cserélve, ha elalszik időben, akkor valószinűleg nincs gond vele.
Előzmény: hal9000 (4880)
hal9000 Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4880
DEL-FIN:
Nem láttam még saab motort, ugyan közelről, de nem lehet, hogy az automata szivató halt el? Az olaj biztos nem csinál ilyet, mert azt az olajnyomás visszajelzőn látnád, hogy nem jön meg a nyomás, ha elalszik a visszajelző, az azt jelenti, hogy kb két bár nyomás biztos van!
A másik svéd típusba nem kézi, hanem automata váltó olajat kell tölteni a kéziváltóba, és ha jól emléxem 30 ezer km után cserélni kell! Utána megint szépen megy!
Kisérletezz másik szervízzel, ezek elég bunkónak tünnek!!!
Előzmény: DEL-FIN (4875)
B.Péter Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4879
Lassú az agyam, a nick-ből rájöhettem volna ;)
Előzmény: DEL-FIN (4877)
MiSaab Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4878
Keress valami öreg Szaki-Danit!
Aki ismeri mint a tenyerét a vasat...
DEL-FIN Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4877
Északon, (FIN)
Idén télen a gumis tanácsára a disztárcsákat én se tetettem vissza a téli gumira, de elejétől fogva zavar.
A másik szerivzzel az a gond, hogy ez hivatalos hely volt és semmi garancia, hogy máshol jobbak. (Régen itt is jobb volt a szinvonal, de most uj tanuló alá került a kocsi és ez nagyon nem jó.)
Előzmény: B.Péter (4876)
B.Péter Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4876
Hali Mindenkinek

Ma délután egy igen szivszorító látványban volt részem:
Láttam a testvérem volt Saab-ját.
Nagyon le volt pusztulva, kb egy évnyi por és kosz volt rajta, az eleje be volt nyomva, oldala meghúzva, behorpadva, a tetejére pedig mintha fékolajat öntöttek volna, le volt pattogzódva a festékréteg, az első lámpák a sérülésektől nagyon kancsalok voltak. Hiányoztak róla krómozott disztárcsák. Szóval nagyon rossz bőrben van, pedig 6 éve adta el az öcskös, és akkor volt 11 éves. Szerintem ilyen embernek autót sem szabad a keze alá adni, nemhogy egy Saab-ot.

Delfin:
Szerintem próbélkozzál egy másik szervizben!
Hol van az a "Külföld" ?

DEL-FIN Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4875
Sziasztok,

Hozzáértők tanácsára lenne szükségem. Nemrég elvittem a 900om a szervizbe, hogy ugyanmár kibirja-e a telet? (Nyáron volt teljes karbantartás, olajcsere, szürők, fékek, stb.) Mindössze megnézték a folyadékok szintjét meg az alvázat. Még után se töltötték amit kellene, pedig volt nálam folyadék, de azt mondták ha saját kezüleg csinálom az olcsóbb :(
Szóval tavaly semmi gondom nem volt, pedig télen szabadban hóesésben, fagyban parkoltam esténként. Idén már párszor csontra fagyott a motor esténként, pedig félig fedett parkolóban áll a kicsike. Ilyenkor ugye rángat, amig be nem melegszik. Kérdéseim:
-Lehet olyan olaj került bele ami nem birja a fagyot?
- Kézifék szerintük nem a legjobb. Ez tavaly is előfordult, bár akkor megcsináltattam, de idén még nem feltünő. Érdemes most foglalkoznom vele?
- Mániájuk a tank meg elől két lyuk rozsdásodása. Szerintük ettől nem kapok rá műszakit, bár tavaly gond nélkül megkaptam! Szoval ezt a "tipushibát" 4 órás munkával akarják átfesteni? Tényleg ennyi idő, vagy csak lefújják valamivel és benyujtják a számlát?
- Szerintem télen a kézi váltó-folyadéka kocsonyásra fagy, amitől nyáron se túl jó. Mások szerint semmi baj a váltóval, csakhát a hideg az hideg. (Amikor megvettem(január), akkor érződött, hogy milyen finoman uszik a váltó az olajban, ami már egyáltalán nem igaz.)

Szoval kiakadtam a szervizre, de nem akarom baja legyen emiatt az autómnak. Kisérletezzek egy vadidegen szervizzel egy másik városban? (Külfölről van szó)

Egy Saab900 sorsa a kezetekben... :)

korzo Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4874
Ez tényleg ócsó lenne, de az enyémre nem jó :-(((
Nekem még a régi agyam van 4x114,3-as osztású, ezek meg az újabbak, és 4x110-es (esetleg 4x100as?) osztásúak ('86-tól a 900asok megkapták a 9000-esek fékrendszerét, és ezzel együtt a kerékagyait is, egyszerű megkülönböztethetőség: az újabbakon hátul fog a kézifék :-))
Előzmény: topik (4873)
topik Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4873
Nem megy valaki Svajcba mostanaban? Nagyon olcson lehetne alufelnit venni...

4 Felgen passend zu Saab 900i, Jg. 1989, Preis
> 100.- CHF

4 Aluräder mit 40% Sommerreifen zu Saab 900i16, Baujahr 1987 (4-Loch Felgen) 100.00 CHF

Ez kb. 17 ezer Ft.

korzo Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4872
öngyilkosjelöltek... stiftel 160nal?! :o))

Nekem elég volt a 130 is. Azzal a fékkel....

Előzmény: MiSaab (4871)
MiSaab Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4871
Ez igy igaz,ahogy Korzo mondja...
Nekem azt is mesélték,hogy ha a stiftel mész
160 körül és lehúzod az ablakot ,utána felhúzod ,akkor az ablak és a keret nem simul vissza a kasztnihoz,hanem eltart tőle a nagy légáramlat miatt.. :DDD
Van benne materia :)) ,ahogy Lous mondaná.
korzo Creative Commons License 2001.11.20 0 0 4870
Lehet azért, mert ha egy kerékkel felállsz vele az járdára, akkor már nem tudod becsukni az ajtót rendesen :o)))
Előzmény: lp (4869)
lp Creative Commons License 2001.11.19 0 0 4869
Erről rögtön a Suzuki Swift jutott az eszembe. Vajon mért?:)
Előzmény: korzo (4865)
topik Creative Commons License 2001.11.19 0 0 4868
Racz Mobil, a klub honlapjan talalsz cimet, telefonszamot.
Előzmény: Zölduborka (4866)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!