Tegnap láttam egy kilencazötödiken kombi 3.0TD Saabot!!!
Ez tényleg ritka, vagy csak én vagyok ilyen tudatlan???? :-))
Amúgy füstölt egy kicsit, de a gazdája is tolta neki rendesen!!!
Vééééégre teljesült a nagy álmom: KLASSZIKUS 900-AS TULAJ LETTEM! :) Ez különben nem fer! az összes gyalogos klubtagnak 900asa lesz? a szegény csóró Blaxták meg kutyagolnak, mi? (= Ladáznak :)) )
Vééééégre teljesült a nagy álmom: KLASSZIKUS 900-AS TULAJ LETTEM! :) A szerelem konkrét tárgya: egy sérülésmentes (!), fekete színű, 1991-es évjáratú, ABS-es Turbo 16 S Aero, igaz, a spoilerek nélkül, azt a svájci tulajdonosa levette róla. De nem is bánom, mert más biztosan megveszne érte, de nekem mindig az egyszerű, széria díszcsíkkal tetszett. Az autót Szikszai és Popovics is megnézte, nagyon jó műszaki állapotúnak ítélte, úgyhogy valami félelmetes nyugodtság költözött a pici szívembe... :)
Hmmmm, ez a fíling! :) Leírhatatlan! Egy 1 évig tartó tévút után - melyet egy Porsche 944 Turbo jelentett - vééégre megérkeztem abba az utastérbe, amibe mindig is vágytam. (Gyorsan hozzáteszem, nem mintha a Porsche nem lett volna egy legalább ennyire tökéletes autó - csak nekem a fíling hiányzott belôle, az viszont nagyon.)
Na jó nem. :De a jobb első az igaz!
(Készült fótó, ha megtalálom beszkennelhetem. A törött lámpat miután 20EFt lecserélték egy újra, eltettem emlékbe.)
:DEL
Axa!
Ezek hogy lesznek?
:
A megszûnõ tagságok, az eltunõ emberek miatt a tagok sorszámozása is megszûnik. Azaz újra sorszámozzuk az egész társaságot, vagy az eltűnő emberek számát kihagyjuk?
Új, bankkártya jellegû, sorszámozott, névre szóló tagkártyákat gyártatunk. Ez teccik :))
Ez a menü WAP-os telefonnal is elérheto lesz. Mivel sajnos az SHS (Saab Help Service) jelenlegi formájában nem muködik ezért az is teljesen átalakul. Az se rossz :))
Most már vappos tellám van, szóval lehet :)))
Tervek között szerepel még, egy rendszeresen megjelenõ, magyar nyelvû Saab magazin készítése. Ez érdekel! Lehetek segédíró? Adok a közösbe képeket, meg mesét, jó? :))
Gondolom, amolyan biztonsági okokból, hogy az első szélvédőt ne vigye be a légnyomás Lehet, hogy csak kosz :))
Szerintem a filmet meg egyből a saab900.hu-ra kéne tenni :))
Ha a második sor második képét nézed látod a pilota és anyósülés közti vasat. Gondolom, amolyan biztonsági okokból, hogy az első szélvédőt ne vigye be a légnyomás. Bár a tűzoltók is ott voltak, de nekik se sok dolguk akadt. Ugyszint van egy oldalsó fekete csík, az első ablak helyett, bár szerintem fölöslegesen. A kérdés továbbra is lebeg:
-Van erre valakinek 30-35MB (DivX 4.0) vagy 510MB(Mjpeg) szabad helye? Mégiscsak a mozgóképes változat az igazi...
:DEL
ui.: Nekem egy trágyaszállító traktorral gyült meg a bajom, mert miközben előztem (kezdő voltam így 20méterről nekikezdtem, hogy ne kelljen hirtelen gyorsítanom)ugy döntött lekanyarodik a szántóföldre. Bár nem volt fal, ami egyértelműen kizárta volna a kanyarodás eshetőségét, de tűző napsütésben a 75%ban trágyás indekről eldönteni, hogy mikor kezd villogni veleszületett képességeket feltételez. Kormány ránt +kuplung be(hogy ne fuladjon le a motor, meg nőjjön meg a fékút =), de még igy is neki a hátsó nagy kereknek. Buta traktor miatt kitört a jobb első féklámpám és megkarcolodott a fölötte fényezés. A pár milliméteres sárvédő és hűtőrács/lámpatörlő közti müanyag távtartók elszakadásáról nem is beszélve. :)
aex:
Ma jártam ausztriában, délután 1/4-kor vettem fel a családot a SCS-ben, és mire kiértem tele volt a parkoló géppisztolyos rendőrökkel, 5 kordonon keresztül kellet jönnöm. A ring is tele volt rendörökkel. Tudsz valamit az okról?
Szerintem tuti Saab van a filmen, bar a pontos tipusa pont nem latszik. Nagyonáálat! :))
Ez egy olyan '80 körüli 99-es, GLS vagy turbós lehet... Biztos, hogy láttál benne merevítést? szerintem az csak puhítás, hogy ne törjön annyira széjjel az a szegnéy mikróbusz :)))
Szerintem tuti Saab van a filmen, bar a pontos tipusa pont nem latszik.
Ezen a linken kiemeltem a film lenyegesebb reszeit. (kicsiben es nagyban) A srac elve szalt ki a kocsibol, igaz nemi merevites/erosites lathato az auto szerkezeten.
Lehet ez az eltomodes is, hol keressem? Alapjaraton nagyon jo, s ha egyszer megjavult napokig jo hidegben is.
Nincs valakinek 33MB szabad helye, ahova http-protokollal kepet pakolhatok? Volt egy jo kis Saabos toresteszt a TV-ben es ledigiztem. Mindjart kuldok linket a fimbol kiszedett kepekrol, csak feltetetem valahova azokat.
:DEL
Ha injektoros, akkor szerintem is a bemelegedés-szabályzó lehet a gond.
Ezzel kapcsolatban a tegnapi szerelési történetem:
A BEE azt csinálta, hogy alapjáraton a bemelegedés után mindig megállt. Lassítottam a lámpánál, és szépen jól lefulladt.
Átnéztem és konstatáltam, hogy a megszakító szétégett, és szikrázik mint az állat.
Alkatrészvásárlás. Megszakító, kondi, és ha már szerelgetek, legyen cserélve a termosztát és a benzinszűrő. Mindezeket a kedvezménnyel a Bárditól 5000Ft kifizetésével elvihettem.
Este fél tizenegykor láttam munkához. Installáltam a steklámpát és nekiestem. Megszakító, kondi csere. Semmi változás. Bakker... akkor a bemelegedés-szabályzó lehet a gond? Szerencsére mindig van nálam egy tartalék :))
Pár perc, és kicserélve. Sajnos közben csak egy picit koccantottam meg az első henger injektor csövét, ami a hidegben azonnal eltört. Hurrá!!!
Nem riadunk meg. A konyhában egy kis barkács és pár perc múlva örömmel indítóztam. A motor szépen jár, de ahogy ismét bemelegszik, azonnal dadog és leáll. Akkor egy kicsit elszomorodtam és bánatomban kicseréltem a termosztátot és a benzinszűrőt. Közben egy civil rendőr érdeklődött hogy ugyan már mi a fenét csinálok és miért áll mögöttem valami Alfa járó motorral. Mondtam, látja, éppen cserélem ki valami idegen kocsijában a termosztátot titokban, had örüljön reggelre... Ez a kis kikapcsolódás kellet, és azonnal megvilágosodtam.
Ha a kocsi fordulaton rendesen működik, de alapjáraton megáll vagy akadozva jár az azt is jelentheti hogy fals levegőt szív.
De hol?? Emberek, hát a szelepfedél és a beömlő között van egy cső. A szelepfedélen elszakadt a gumi, ami beleszorítja a csatlakozást. Ott kapott levegőt a szerencsétlen. Miután - ideiglenesen - egy Tescós szatyorral eldugítottam a csövet a motor alapjárata helyreállt és azóta kiállóan működik.
Hurrá!
A lényeg: ebben az esetben nem a bemelegedés szabályzó volt a ludas.
Látod Misa(ab)ilyen is van :)
info@saabturboclub.com
Téma: Saab 9X i Trollhättan
Vi kommer att visa Saab 9X pĺ Saabs Bilmuseum i Trollhättan 23-25 November för allmänheten!
Öppet Hus med Fritt inträde och utökade Öppettider under de dagarna.
Fredag 2001-11-23: 11.00-18.00
Lördag 2001-11-24: 10.00-17.00
Söndag 2001-11-25: 10.00- 17.00
Passa pĺ att se det absolut senaste frĺn Saab! Besök oss i Helgen!
Med Vänliga Hälsningar
Saab, Saabmuseet
Genom Saab Turbo Club of Sweden
Peter Schough
Ez egyébként ugyan az, mint a porlasztós motorokon a szivató, de mivel sokkal bonyolultabb az automata szabályozás miatt, előbb-utóbb tönkremegy, és ez természetesen akkor jelentkezik először, amikor jön a tél, és elkezd hideg lenni.
De lehet maga a befecskendező is, vagy akár a gyújtással is lehet a gond. A váltó vagy az olaj szerintem semmiképp!
Valódi szakemberhez vidd!
Megírhatnád milyen 900-ról van szó, mert ha pl. régi, dupla porlasztós típus, akkor vedd úgy, hogy nem írtam semmit:)
Lehet, mert igen sokáig hallani indítás után a szivatót, s ez is furcsának tűnt. Sajna az a gond, hogy napi 2x1km szoktam vele menni, így mire rendesen átmelegedne, már le is parkoltam vele. Attól tartok ha ennyit se mennék vele, még kevésbé birná a telet, így hogy nem tudom zárt garázsban tartani. Legalábbis így hallottam. Leginkább a típusokkal vagyok gondban, mert gőzőm nincs melyik cég melyik olaja mire jó, és melyik az amit aztán kerülni kellene.
- Jut eszembe. Használtan szereztem annak idején az autót, de az előző tulaj ugy kikoptatta az oldalát a piros bársony üléseknek hogy látszik a szivacs. Egyszerű megoldás akad erre?
(A szervizben ha nem lettek volna ennyire bunkók, akkor már lenne jó kis fűtött ülésem is :( Sajna csak a biztosítékot voltak hajlandók megnézni, s mivel azzal nem volt gond, így nem foglalkoztak tovább a dologgal... )
:DEL
-Mostanság kezd gyakran lefulladni(a hideg miatti alacsony fordulatszámtól), s mivel olaj-jelző rögtön vétel után és a kuplung pedállal együtt lett cserélve, ha elalszik időben, akkor valószinűleg nincs gond vele.
DEL-FIN:
Nem láttam még saab motort, ugyan közelről, de nem lehet, hogy az automata szivató halt el? Az olaj biztos nem csinál ilyet, mert azt az olajnyomás visszajelzőn látnád, hogy nem jön meg a nyomás, ha elalszik a visszajelző, az azt jelenti, hogy kb két bár nyomás biztos van!
A másik svéd típusba nem kézi, hanem automata váltó olajat kell tölteni a kéziváltóba, és ha jól emléxem 30 ezer km után cserélni kell! Utána megint szépen megy!
Kisérletezz másik szervízzel, ezek elég bunkónak tünnek!!!
Északon, (FIN)
Idén télen a gumis tanácsára a disztárcsákat én se tetettem vissza a téli gumira, de elejétől fogva zavar.
A másik szerivzzel az a gond, hogy ez hivatalos hely volt és semmi garancia, hogy máshol jobbak. (Régen itt is jobb volt a szinvonal, de most uj tanuló alá került a kocsi és ez nagyon nem jó.)
Ma délután egy igen szivszorító látványban volt részem:
Láttam a testvérem volt Saab-ját.
Nagyon le volt pusztulva, kb egy évnyi por és kosz volt rajta, az eleje be volt nyomva, oldala meghúzva, behorpadva, a tetejére pedig mintha fékolajat öntöttek volna, le volt pattogzódva a festékréteg, az első lámpák a sérülésektől nagyon kancsalok voltak. Hiányoztak róla krómozott disztárcsák. Szóval nagyon rossz bőrben van, pedig 6 éve adta el az öcskös, és akkor volt 11 éves. Szerintem ilyen embernek autót sem szabad a keze alá adni, nemhogy egy Saab-ot.
Delfin:
Szerintem próbélkozzál egy másik szervizben!
Hol van az a "Külföld" ?
Hozzáértők tanácsára lenne szükségem. Nemrég elvittem a 900om a szervizbe, hogy ugyanmár kibirja-e a telet? (Nyáron volt teljes karbantartás, olajcsere, szürők, fékek, stb.) Mindössze megnézték a folyadékok szintjét meg az alvázat. Még után se töltötték amit kellene, pedig volt nálam folyadék, de azt mondták ha saját kezüleg csinálom az olcsóbb :(
Szóval tavaly semmi gondom nem volt, pedig télen szabadban hóesésben, fagyban parkoltam esténként. Idén már párszor csontra fagyott a motor esténként, pedig félig fedett parkolóban áll a kicsike. Ilyenkor ugye rángat, amig be nem melegszik. Kérdéseim:
-Lehet olyan olaj került bele ami nem birja a fagyot?
- Kézifék szerintük nem a legjobb. Ez tavaly is előfordult, bár akkor megcsináltattam, de idén még nem feltünő. Érdemes most foglalkoznom vele?
- Mániájuk a tank meg elől két lyuk rozsdásodása. Szerintük ettől nem kapok rá műszakit, bár tavaly gond nélkül megkaptam! Szoval ezt a "tipushibát" 4 órás munkával akarják átfesteni? Tényleg ennyi idő, vagy csak lefújják valamivel és benyujtják a számlát?
- Szerintem télen a kézi váltó-folyadéka kocsonyásra fagy, amitől nyáron se túl jó. Mások szerint semmi baj a váltóval, csakhát a hideg az hideg. (Amikor megvettem(január), akkor érződött, hogy milyen finoman uszik a váltó az olajban, ami már egyáltalán nem igaz.)
Szoval kiakadtam a szervizre, de nem akarom baja legyen emiatt az autómnak. Kisérletezzek egy vadidegen szervizzel egy másik városban? (Külfölről van szó)
Ez tényleg ócsó lenne, de az enyémre nem jó :-(((
Nekem még a régi agyam van 4x114,3-as osztású, ezek meg az újabbak, és 4x110-es (esetleg 4x100as?) osztásúak ('86-tól a 900asok megkapták a 9000-esek fékrendszerét, és ezzel együtt a kerékagyait is, egyszerű megkülönböztethetőség: az újabbakon hátul fog a kézifék :-))
Ez igy igaz,ahogy Korzo mondja...
Nekem azt is mesélték,hogy ha a stiftel mész
160 körül és lehúzod az ablakot ,utána felhúzod ,akkor az ablak és a keret nem simul vissza a kasztnihoz,hanem eltart tőle a nagy légáramlat miatt.. :DDD
Van benne materia :)) ,ahogy Lous mondaná.
Szerintem a korzo féle kulcs-hasonlat elég jól sikerült. Én egy kicsit megfordítanám a dolgot:
Ha egy kocsi nagyon leszerepel a törésteszten, akkor valószínűleg az életben sem túl biztonságos. Viszont az, hogy a törtésteszten sok pontot kapott, az még nem jelenti azt, hogy minden valós szituációban is megmenti az életedet.
Persze a teszteredmények azért sejtetnek egy két dolgot, szóval érdemes lehet odafigyelni a EURONCAP-re és társaira, de valamennyire mindenképpen kritikusnak kell maradnunk velük szemben.
Unokaöcsém sajnos mindig, mindenkivel ilyen.(általában az értelmiségiekkel ilyen, ha 250 kiló lennél, csontkopasz, borostával, és rezegne körülötted a szteroid, akkor talán riszpekt... :)) ) Ezen pedig nem lehet változtatni, sajnos a srác önhibáján kívül lett ilyen :((
Hali BlackStar!
Nem mondom elég morcos volt az unokaöcséd. Kicsit kiült az arcára az unom a banánt kifejezés, valamint a mia ... akar ez a ... itt!:-)
de az is lehet, hogy ráfagyott a hidegtől valami elöző érzelmi kitörés :-)
KÖSZÖNÖM mégegyszer a segítséget, hali
Lg
"Aerom asszem 1340 kg volt és 1790 vagy ilyemi volt a megengedett össztömeg."
Érdekes, a volvomnak ugyanaz az első adata, mint az aeronál második :-))))
Na jó ez azért nem igaz :-))))
De volt egy renault puttonyos teherszállító (?) kocsink (express) és a megengedett összsúlya 20kg-val volt kevesebb, mint a volvo önsúlya....
Namost a SAAB-ok nem a pehelysulyu autók kategóriájába tartoznak
Én is így gondoltam, sőt gondolom is, de azért meglepő számok vannak a '83-as 900 Coupem forgalmijában. Az önsúly 900 kg, az össz, pedig valami 1800 fölött van. Lehetnek ezek valós adatok? (én kétlem)
A töréstesztekröl. Ha vki meghallgatja Meleg Gábor egyik ellöadását (BME Gépjármüvek tsz., ö A Baleseti Szakértö Guru) akkor kiderül, h a töréstesztekben az autó szilard, rogzitett tárgyakhoz valo, bizonyos szögböl torténö , egyszeri ütközését vizsgálják. Nagyon szép pl a teljes frontális ütközés vizslatása, de az esetek többségében ritka, inkább a kocsi elejének egy része kapja csak az egész ütést.
Node, mégha korrektül nézik is(feélig fedett, ferde szögü ütközés stb.), a gond az ingathatatlan akadályokkal van. Egy ütközésben nagyon jelentös tényzö a jármü tömege. (Ez élöben is megtapasztalhattam két hete:)))
Nem mindegy hogy ha 50-el mentél, akkor egyszercsak visszafele haladsz 40-el, vagy ippegcsak lelassultál egy kicsinykét.
Namost a SAAB-ok nem a pehelysulyu autók kategóriájába tartoznak, tehát eleve jobb az esélyed, mint egy 600 kg-os Trabiban, vagy egy 900 kg-s Buzukiban.
Valamint, a dummy sose mutatja a belsö szervek serülését , a nem mozog a törésteszt közben (nem kapja az arca elé a kezét, nem támaszt ki kézzel a müszerfalra) stb.
Sokkal realisztikusabbak a volós sérüléseket felmérő baleseti statisztikák, azokból kiderülnek a belső sérülések is, az autó vészelhagyásának lehetősége is (nyithatóak e az ajtók stb...).
A "kategóriájában a legbiztonságosabb" jelző azt jelenti, hogy ha egy azonos v. kisebb jármüvel csattansz, kb 50 km/h ig , akkor jók az esélyeid....
Misa:
Elkerülte a figyelmedet valósznűleg a 4828-as hozzászólás.
Egyébként, korzo trabis effektjére céloztam.
Ha egy 900-assal, vagy egy 9000-essel nekimész valaminek akkor az nagyot üt a másikra. Az új tesztekben már ezeket is vizsgálják.
...
Most nem tudom jobban megmagyarázni, mert a legkisseb gyermekem éjfélig fent volt, és 1/2 kettőtől hajnali 5-ig, és 1/2 7-kor már kukorékolt a nagyobbik.
Köszönettel fogadtam a kubikos felajánlásokat. Remélem azért a hét végén megoldódik a dolog, ha nem akkor lehet hogy előrébb hozzuk a talit, és a kertünkben rendezzük. Csak elötte egy kicsit el kell lapátolni pár köbméter földet. Úgyhogy a tagságik mellé mindenki hozzon gumicsizmát is! :)
A 900-asban a talicska simán elfér hátul.
"Szerintetek az ng900-as és a 9-3-as hűtőrács kompatibilis és vajon mennyibe kerülhet?
És a lökhárítók? "
Az arakrol:
Ugy emlekszem, hogy 30 ezer lett volna egy lokharito (bontott,toretlen es ujra fenyezett), a hutoracs is hasonlo nagysagrend.
nekem van egy hasonlatom:
a Lagunya egy nagyon jó célszerszám. pl olyan mint egy 12/13-as villáskulcs
míg egy SAAB/VOLVO olyan mint egy franciakulcs. Lehet, hogy a 12/13-as csavarhoz nincs olyan jó mint a Lagunya (de elég jól alkalmazkodik ahhoz is) de az életben nem csak 12/13-as csavarok vannak; és ezeknél bizony a Lagunya van meglőve. De nagyon.
Kicsit fals, de jobbat még nem találtam ki. Az alapvető eltérés a tervezésnél van: a Lagunyát a töréstesztekre tervezik, a svédeket meg az életre. (a Lagunya csak példa, helyére elég sok típust be lehet tenni)
u.i.: nekem meg egy Trabant mentette meg az életem, ugyanis ha nem az jön nekem (hanem pl egy VOLVO F12), akkor nem csak az ajtómat kellett volna lecserélni, hanem pl. a fejemet is :o))
En ugy tudom, hogy kompatibilis. Legalabbis egy NG900-rol, amit a Racz Mobilnal probaltak rancba szedni, allitottak, hogy konnyeden atalakithato 9,3 kinezetuve. Az eladonak, valamilyen Bence volt a neve, at is volt alakitva a 900-asa, meg a rendszamtablat is fennebb tettek.
Szerintetek az ng900-as és a 9-3-as hűtőrács kompatibilis és vajon mennyibe kerülhet?
És a lökhárítók? A hűtőrács tutira semennyire... pedig a knutstorpi idei találkozón egy arc a régi 900-ra tette rá a 9-3asét :))
A lökhárító is tök más.. persze lehet, hoy rokonok, de szerintem nem :)
(Remélem HÓ is lesz. A HÓ rulez! :o))) Ezaz! A másik ajánlat erre a téli dologra ,hogy melegvizes pacsáldában kéne rendezni :))
Korzó féle Szoboszlón, vagy én tudok valahol Velencén is egyet, ott voltam is, és hó is volt... :))
Egy ilyen kubikos találkozoó lehetne egy saab tali helyyzine is és mig a fehérnép finomságokat készít addig mi árkolunk egyet?! Vélemény! Lehet, hogy csak én gondolom így? Szerintem egy ilyen klub arra is jó, hogy segítsünk egymásnak. :-) Én benne vagyok :))
Ja, Nippon, az a mérsékelten bizalomgerjesztő, nagydarab állat a 19 éves kis unokaöcsém volt... :))
Na jó! Drukkolok, hogy minden úgy legyen ahogy akarok.
Én már beletörődtem, hogy nem tudom eladni a zöldet, tehát egyenlőre marad. Tulajdonképpen örülök neki. Most van aki használja, aztán egyszer majd lehet, hogy teljesen felújítom.
Misaab:
MOndtam, hogy az igazi a Volvo!!! :-)))
De azért érdekes a táblázat:
Azon autók amik biztonságosnak itéltettek a biztosító szerint:
SAAB 9000
VOLVO 700/900
VOLVO S70/V70
:-)))
Az en "csunyam" (egy baratom mondta ezt rola, azota igy hivjuk)is felkeszult a telre. Viktornal voltam (olajcsere, szurocserek, nehany kabel,hutovizcsre, mindent alaposan atnezett), vegig ott voltam a 2-3 oras szerviz alatt es nagyon elegedett vagyok.
Azt mondta ritka jo allapotban van a kocsi (93-as klasszikus 900; 2.1 i; 100e km), olajfolyas semmi, rozsda semmi, dec. 29.-en megnezhetitek.
Ajanlom mindenkinek Viktort. Igaz, hogy korlatozott a kapacitasuk (visszament a Polarba fomunkaidoben), de megeri kivarni az idopontot.
A zaj is megszunt, a kipufogo egyik bilincse volt torott, azert mocorgott kanyarban a dob.
Fizettem osszesen 20e Ft-t (csak az olaj ara kb 10-12 ezer; Castrol TXT 5W-40).
Dec 29 OK, ha itthon leszünk családilag. (ezt még nem tudom)
nippon köszi a telefonszámot, gk oktató-sógorral kapcsolat felvéve, asszonypajtás hétfőn délben +próbálkozik a vezetéssel a Határ útnál. Remélem saabvásárlás lesz a vége.
Egy müttyöt ismét eltüntem, de remélem ez most meg fog változni. Képzeljétek lecserélték a céges ügyeletesi autónkat Opel Asztmáról Buzuki Stiftre. Így havonta 1-szer 1 hétig Buzukit kell vezetnem. Azon a héten gyásszalagot hordok! Kegyetlen! Nem tudjátok elképzelni, mennyire vártam, hogy újra a gyönyőrűségemet vezethessem!
Vesekövem nem lesz sohasem, az biztos. Az összes belső szervem máshova került a f@sza lengés"csillapítástól"; folyamatos halálfélelem és stressz 1 héten keresztül.
A múlt héten megadta magát az ablaktörlő-mosó szivattyú, amit a Sziki 10-ért cserélt (eddig a Viktorhoz jártam, de ő ugyanezt 15-ért csinálta volna).
Szerintetek az ng900-as és a 9-3-as hűtőrács kompatibilis és vajon mennyibe kerülhet?
És a lökhárítók?
Itt van a magyarázat:
Megtaláltam a kérdésemre a választ benne.
Úgyhogy kérek valakit,hogy a lényeget forditsa le
annak aki nem értené.
"Volvo S 70 / V70, year model 1998 - 2000 is the safest car model in Sweden in the "How safe is your car?" report conducted by Swedish insurance company Folksam. S 70 / V70 is the only one among the totally 95 ranked models which has a safety level that is at least 50 % better than the average model in the Folksam investigation.
Volvo also takes the second position with its 800-model (the predecessor of the 70-series). Then follows Renault Laguna, Volvo 700 and Saab 9000. This means that the top three makes (Volvo 70, 800 and Renault Laguna) are sold through the same dealer network. (Renault cars are imported and distributed in the Nordic countries through the Volvo Cars sales organisation since more than 20 years).
"I am very pleased that the most common cars in Sweden also are the safest", says Anders Kullgren, Head of Folksam Research.
The gap between the most safe and the less safe car is narrowing. This according to the Folksam research that includes more than 62.000 accidents occurred since 1994.
"An obvious sign on what direction the wind blows is that five of the models in the 'small car category' now are placed in our next best, 'blue' category, which means it is at least 20 % better than the average level", says Anders Kullgren.
Safety development speeded up
Another trend is that progress in car safety is taking place in a faster pace. Passengers travelling in a car from the late 90's are exposed to a 25 % less risk of being killed or seriously injured in a car crash compared with those in a car from the early 80's.
The last five years have however implied a significant leap in car safety development.
"Cars introduced during 1995 - 1999 have a decreased risk with 12 percent for death or serious disability after a traffic accident compared with models introduced during 1990-94", says Anders Kullgren.
The degree of improvements differs between various car types. On the smallest of the compact cars the improvements are the highest with the risk of death or serious disability has been reduced by 50 % during late 90's models compared to the early 80's. Correspondent reduction of risks in the 'large family car category' is 30 percent.
Injuries on humans
Generally, the risk of disability as a result of injuries in traffic accidents has been drastically reduced since the early 80's. The risk for head injuries have reduced by 50%, and risk of leg injury has been reduced with 65 %. This mainly because car manufacturers have introduced standard equipment such as air bags and other safety equipment, as well as designing more solid car bodies that can resist the forces of a crash impact better than before.
The significant exception from this trend is the risk of neck injuries, which have doubled during the last 20 years. The main reason is the more rigid structure of car seats in models of the 90's, which result in better impact safety during all types of accidents apart from the rear end collisions where these more rigid seats actually enhance the risk of whiplash injury.
Folksam has together with the Swedish National Road Administration (Vägverket) compared its own crash accident findings with those of the Euro NCAP crash test programme. This is interesting, particularly since the Euro NCAP results are from crash impact tests, while the Folksam results emerge from real life road accidents. The comparison reveals a high degree of conformity between laboratory crash tests and real life situation when it comes to severe injuries on the human body. However, for 'less serious injuries', where also whiplash is included, there is no correlation.
"At the same time as the Euro NCAPs crash tests significantly have contributed to a higher safety levels, the results without doubt indicate an empty gap within Euro NCAP when such a big and increasing category of injury like whiplash is not reflected. Their series of tests ought to be expanded with rear end impact tests", Anders Kullgren establishes.
Aggressiveness of cars
An "aggressive" car means it is dangerous for other cars in a road accident.
Weight and front structure are decisive factors. Folksam has made a study of the aggressiveness of cars introduced later than 1989 which were involved in two-car collisions in Sweden during 1994 - 2000, the study included more than 13.000 cases. SUVs turned out to be around 60 percent more aggressive than the average, while the correspondent figures for MPVs were 30 percent.
"When we compared the biggest cars with the smallest, it was evident that the SUVs were 85 % more aggressive than small compact cars, says Anders Kullgren, Head of Folksam Research.
The complete list of "How safe is your car"
Further information
Anders Kullgren, Head of Folksam Research, Stockholm, Sweden, phone +46 8-772 74 35, mobile +46 708-31 68 35.
Lars Ĺkerkvist, Communication Manager, phone +46 8-772 60 77, mobile +46 708-31 60 07."
1.)
Mint tudjuk az EURO NCAP törésteszten ,mondhatni siralmas eredményt ért el 1.5 csillagocskával.
www.euroncap.com results, large family cars ,saab900
Ez ugye nem egy szép eredmény a mesterséges körülményeket és tényezőket figyelembe véve?
Sokan most megrémülnek ha elolvassák a tesztet és meglátják a képet...
2.)
Svédország egyik legnagyobb biztositója a Folksam (http://www.folksam.se/engelsk/index.htm)a "How safe is your car? 2001" tanulmányában,melyet a biztositott autók és utasaik balesetben elszenvedett sérüléseit alapul véve erre a következtetésre jutottak.
Ami minket érint...
Family cars: Saab 900/9-3 94- -40% -20% Average +20% +40%
Large family cars: Saab 9000 85-97 -40% -20% Average +20% +40%
Hogy lehet az ,hogy az NG900 a 9-3-al megegyező eredményt produkált az ÉLETBEN, mig a 9-3 az EURONCAP teszten 4 csillagot kapott szemben az NG900 1.5 csillagjával És mindezek mellett a Folksam 40% -al biztonságosabbnak itélte a két autót valós körülmények között...
Halo Aex!
Sajna nekem a popovics is drága! Egyébként ő ajánlotta 15 körül a bontott fűtéscsapot, és az új árának infója is tőle van (30e):-(
Nos marad a kamaz klima - ablak le ha meleg van és hasonlók.
Üdv LG
Gratula, szintén csatlakozva az előttem szólokhoz. Egy ilyen kubikos találkozoó lehetne egy saab tali helyyzine is és mig a fehérnép finomságokat készít addig mi árkolunk egyet?! Vélemény! Lehet, hogy csak én gondolom így? Szerintem egy ilyen klub arra is jó, hogy segítsünk egymásnak. :-)
Lg
Audisbmws ergonomia is letezik, bar a sok kicsi gombocska talan tenyleg nem annyira praktikus. Azert majd szamolj be, hogyan fogadtak a saab rulez felkialtasokkal tuzdelt beszamolod :-)
Hétfőn erg. zh volt... illetve lett volna, de benéztem, mert csütörtökön lesz... Holnap megyek védekezni... A konzulens nagy Volvó-barát, de félek, a többiek az Audi-BMW felé húznak... Sebaj! Ez a kihívás!! :))
Amelyik 99-essel szemezek itt Szoboszlón a nővérkém számára, az majdnem pont így néz ki :-))
DE keskenyindexes :o))) ami talán mégbrutálisabb.
Kis rohadások rajta a "szokásos" helyeken (ívek/ajtóalja), de amúgy jó a kasztni. Sajnos még karbis-szívó, és a belseje elhanyagolt :-( (mindene megvan, de pl legragasztgatva... amúgy javítható)
A lényeg viszont: műszakilag HIBÁTLAN. Ha jól emlékszem vagy 120 ezer van benne (ez komoly, egy idevalósi nőé volt, aki a válása után ezzel jött haza Svédországból '81 körül)
És a leglényeg: olyan 230 ezer Ft körül el lehetne hozni :-)))
Emberek! Valaki latta a 168Ora nevu= vicclapban a 9-5 Aero tesztet? Sok ertelmes infot nem tartalmazott, de legalabb a kepeket elSAABtak: A nagy foton egy elo=zo= szerias Aero lathato, meg a szep hu=to=maszkkal, a kicsin meg egy faboritasos mu=szerfal :)) Öregem, ezek télleg nem tudnak kérdezni? Hát ez nem igaz.
Azért lehet, hogy meglendítem ennek a lúz újságnak a példányszámát eggyel, mert nehogymá kimaradjon valami a gyűjteményemből :)))
Axa,
Wazz... Gratula! :))
ennyi jó ótód legyen már, hát ez nem igaz :))
Figyu... utánanézek a dolognak, de szerintem nem ez az első széria turbós autó (mert az szerintem a kockalámpás, 3ajtós, CC hátú, INCA felnis (vagy aztek vagy mi :)) )), hanem ez az utolsó, repi 99-es széria. Olyant is halklottam már megpendíteni, hogy ebbe B-motort szereltek, aminek rövidítve volt a gyuszielosztója (értsd: megdizájnolták a könyékét, hogy elférjen :) ).
Egyébként ezekről gőzöm sincs, egy dán SAAB honlapon láttam ezt így említve. De itt egy kép egy, a már említett, uccsó széria 99-esről:
A gyájteményem szerint ez az első,. 1977-es SAAB 99 turbó
Ja, azért bonyolíthja a dolgot, hogy a 99-eseknek a korai változatain volt csak ez a keskeny propelleragyú hűtőpmaszk, a későieken meg már a 900-as első szériája kinézetű maszk volt... Ehhez képest az új szerzeményeden meg vékony nózi van, pedig a képek szerint az elaső turbóson már a szélesebb volt... Hmmm... A fene se ismeri ki magát ezen... Megkérdezem Laci bácsit... :))
Még egy szép 99-es (na nem mintha lenne nemszép is :)) )
Ja... Előremegfontoltszándékú irigykedéselőidézésért azonnali nekemnincsmegképekküldésre ítéllek... Az ítélet jogerős. De. :)))