Jó lenne ha a Terranovahoz újra járnának tehervonatok, mintha olvastam volna olyan infót, hogy a vonal felújítása kapcsán új iparvágányt is létesítenek a másik üzemhez.
Szia! Én láttam ilyen kocsit belülről is, mikor nézték a vámosok Kelebián. Abban nem voltak fészkek a tekercseknek, s a plafonig volt rakva áruval, dobozokkal.
Maci! EUR 2. motorral a használatarányos útdíj bevezetésével kicsit sokba lesz! Arra még a belföldiek sem fognak semmilyen kedvezményt sem kapni. EUR 4 lesz az alap a díjszabásban.
Az OMSAN azért volt rossz példa, mert egyike a Török óriásoknak. Töredékük ment a vonatokon, még a fénykorban is. (csak annyi, amennyi kellett a jutalomengedélyekhez a hűtős szerelvényekhez)
Saját hajóstársasága is van, trieszti kikötőhellyel.
Én meg itt azon küzdök ,hogy valahogy a családi költségvetésböl egy eur 2 est kiszoríttani ,hogy ne kelljen eladni a montenegrói meg szerb melókat de sehogy nem akar összejönni. Bár egyesek szerint így fuvarszervezöként többet keresek mint úgy ha lesz saját verda...
Legúribb népség közöttük az Isztambuliak, csili-vili kamion Aladdin ezer lámpásával felszerelve, a sor végén meg a kurd sofőrök, de már ők is Euro4 motoros traktorokkal.
Amúgy furák a török kamionosok! némely full igénytelen a másik felének meg perzsa szönyeg van a kabinjában. Alapvetöen vad nép mégis abban a parkolóban vagy a legnagyobb biztonságban ahol ök állnak. Lengyel,román,bulgárral szemben nem lopnak még ha látja is ,hogy nyitva a kocsid. Valószínü ,hogy amiért ök nem kártyával tankolnak 10-20ezer eur van náluk így örzik maguk körül a rendet. Ugyanakkor németországban egy törög gastarbeiter simán kizsebel.
Rengeteget vezetnek mégis némlyik alig tud... fura náció na...
Nemtudom de mostanság nemnagyon látok Ekol os kaminyont se. Visszont tegnap egymás után 5 Omsan os elözte meg a a buszom szarvas és budapest járaton. volt még kayatur is.
azt nemtudtam ,hogy az emex csinál bérvontatást is csak hallotam ,hogy az új merciket nyugati pályara vették.
Rohadjanak meg ezzel kékkel!! 1-2 hónapja tértek át erre eur helyett nekünk meg lerakón odaadják ajiként. Az EUR -t vittem mindíg leadni volt kis zsebpíz ettől ,eg szabályosan félnek a raklaposok pedig van már vagy 10 db :S::S:S
Termináli traktorral vontatnak Flat konténerbe rakott túlméretes szállítmányt, mivel daruzni nem tudják.
Ilyenkor az - az eljárás, hogy a hajóba-vonatra-kamionra rakást drótköteles megoldással realizálják. (csak ehhez valahogy oda kell állni az eszköz mellé)
A rakodógépek keretén megvannak a csapok, ahová a kötelet lehet beakasztani.
Mi a terminálon mind a flat mind az open-top dobozoknál is ezt a módszert alkalmazzuk.
Ahogy az elöttem szóló írta: -Közúton ezt vontatni tilos, nincs az a Hatóság aki ezt engedné.
Másképpen te sem tudnád szállítani. Túllóg, de mihez képest? Nem rakják vasúti vagonra, nem halmozzák ezt konténer terminálon, közúton meg így is elmehet.
Félig off, de kemény videó, ahogy látom elég egy "kis" talaj egyenetlenség és kész a baj, bár talán ha lassabban ment volna...(persze okoskodni könnyű)
Másik Topicból neked ide: -Le van korlátozva a vonathossz a kikötői móló miatt. Egyszerre beáll az egész vonat, lekapják-felrakják a konténereket azt mehet. Nagyon keményen fog a ceruzájuk egy vonatrendezés miatt. Késett, hajóról lemaradt konténer tárolási díjával nem is szabad kalkulálni, olcsóbb ha a konténer megy még egy kört.
Ezen a képen látszik a reteszelés, a két piros kerékkel lehet mindkét oldalra betolni egy csapot és a becsúszó rész elején van egy kiálló rész is, az forgóváz keretének a tetején jön ki.
Én arra lennék kíváncsi, hogy ez a becsúszó rész mennyire tud beragadni pl. a kosztól, vagy a fagytól.
Most van az, hogy felvágom az ereimet, egy elég hosszú hozzászólást rittyentettem össze, telelinkelve, "Elküldöm", erre visszab@sz egy üreset, buzi index!!!!! :(
Andor, te kerestél valakin csiki-csuki félpótkocsi szállító rendszert? Ez lenne az? (Modalohr)
És mivel a Vasutas Magazinból (!!! :-) ) szemezgetek (Innotrans 2012 - Kemény Dániel György VMMSzK munkatárs összeállítása), a felsorolt teherkocsi-forgóváz újdonságok:
Ha jól emlékszem, akkor a szegediek 1992-ben tanultak Budafok-Hároson, pont amikor Te és az Andi jelentkeztetek a Tisztképzőre. Vele és három VÁM-os fiuval autóval kellett lemennünk egy éjszakai szoli után segíteni, hogy simán "gördüljön" minden. Koncos már lent várt minket.
Az МС "международное сообщене" (nemzetközi forgalom) akar lenni. A rá vonatkozó szabályzat három változata 1951.11.01-1991.12.31., 1992.01.01-2008.12.31., 2009.01.01- hatályú a doc.rzd.ru szerint. Az első változat mint az SzMGSz melléklete szerepelt, a második a "PPV szabályzat", a harmadik a "PGV illetve PPV szabályzat" - külön-külön a teher- és személykocsikra. Mivel ezek OSzZsD-s fogalmak, nyilván addig voltak feltüntetve a különböző, 1435 mm-es kocsikon, amíg azok az OSzZsD hatálya alá tartoztak. Egyébként az offtopic személykocsikon МС-0 és МС-1 jelzés szerepel, aszerint, hogy 0-WM vagy 1-WM szerkesztési szelvényű a jármű.
RIV jel a kocsi érvényes előírások szerinti hatósági engedélyeztetésén kívül azt is jelenti, hogy ezek a kocsik megfelelnek a Műszaki Egység (TE) , valamint az UIC Döntvények előírásainak, azaz valamennyi a kocsik szerkezetére vonatkozó nemzetközi előírásnak. Ezek a kocsik korlátozás nélkül átmenőképesek.
A MÁV-os tehervagonokon a RIV és az MC feliratok mit jelentenek?
Mit jelent az a kocsira nézve, ha a RIV és MC feliratok egymás mellett vannak rajta, illetve, máshol be is van karikázva az MC felirat (pl. Gbgs-eken).
Igen ezek oda isb jöttek, 20-21 db ikerkocsi volt egy vonatban. Több vonat járt felváltva a belgiumi Zeebrügge és Budaörs között, mert akkoriban ezek a szerelvények Győrben is megfordultak.
Most viccelsz?? Ezek a kocsik/testvéreik hordták a Toyotákat , csak fehér színüek, 43 43 292 -sorozatú CRL (Car Rail Logistik) monogrammos kocsik voltak . Modellben a Roco/Fleischmann hozta ki. :-))))
Ezt kérdezte egy haver is, akinek a neje kapott a cégtől egy GPS-es autót. Meg azt, hogy a GPS látja-e, ha az asszony hazafelé menet bemegy a vásárlóközpontba. Le volt lombozódva, amikor mutattam a GPS nyomvonalakat a Google-map-en. :-((
1./ A GPS nem árulja el, hogy a szerelvényen tank van.
2./ A katonáknak nem kell ehhez GPS, mert a müholdas kamerák percre kész információt szolgáltatnak. (bár annó az oroszok afganisztáni felvonulásánál - ami nagyobbrészt vasúttal történt - az amerikai hírszerzés elég csúnyán befuccsolt)
Pedig elég masszív oldalfalnak tűnt amikor felcsuktam egyszer egy ilyet, a teherautó alu oldalfala ehhez képest papírból van, igaz ezen a vagonon nem kis mennyiségü árú van, pedig látványra nem sok.
A képen a 2., 3. és a 4. vagon csak látszólag kékes színű?
Ha teherautó lenne, akkor még lehetne azt mondani, hogy az oldalfalakat tartja, hogy ne hajoljanak meg kifele, de egy vagonnál nehéz lenne ezt elhinni.
Amikor üzemeltek a Hungarovin iparvágányai a pezsgőgyár kissé arrébb volt. Az un. "BUKÉSz" raktárba hordták a nefűt tgk-val, és ott rakták be vagonokba.
Szóval végül is ez egy régi polémia , de azt hiszem, ha valaki az ízlése szerint a szőlő és a krumpli esetében a gyümölcs helyett inkább a zóldséget preferálja --illetve az abból készült végterméket -- rögtön érhetőbbé válik, hogy az állomás másik oldalán jobban emlékszik az iparvágányokra.
Kimaradt: - Az állomás területén kettő volt közvetlenül a raktársor elött, az egyiken álldogálnak a megmaradt tartálykocsik, valamint a Pezsgőüzemnél még kettő vágány a mérlegház mögött.
Kelenföld felöl kettő volt: -az egyik amit régen a Budafoki-HÉV szolgált ki, ma is meg van a nyoma, Budafok Mh és (most) Háros állomás között félúton a Nagytétényi út és a vasút között, a támfal elött. Itt rendszerint egy-két kocsit tudtak megrani, a raktárajtó helyén most egy nagy szellőző ventillátor van.
A másik az állomás bejáratánál volt, kettő-három tartályt tudtak lefejteni egyszerre, múlt hét szerda reggel "cincálták szét" az ütközőbakot. Ez a vágány haladt át a régi kis hídon keresztül egyenesen a 2. vágányba, ami a régen az állomás átmenő fővágánya volt.
Köszönöm. Ezek szerint a vágány már rég nem volt használható, csak most szedték fel. A volt Hungarovin-üzemnek így most már nincs iparvágány-kapcsolata?
A bérelt vágánya hol volt a cégnek. Az sincs már meg?
Nemcsak az alagút épül, hanem a Halkali-Kapikule szakasz is megújul, a folytatása Bulgáriában pedig már lassan kész lesz. Az anatóliai fővanalak meg köszönik, jó formában vannak egyébként is. Tehát nem kell alulbecsülni azt az irányt sem, de persze még mindig ott az a fránya nyomtávváltás Pakisztánnál.
Hopp, igazad van, még röpke 1 év, vagy talán 2, és beindul az alagút, járművestül, mindenestül. Tehát mire India és Anglia között konténereket kellene cipelni vasúton, mondhatjuk, hogy már bőven működik. Az alagút kétvágányú, az elővárosi, felszíni szakasz meg lesz erősítve egy plusz vágánnyal. Az okosságok azt írják, hogy az elővárosi vonatok forgalmának lanyhulásával (esti óráktól hajnalig) mehetnek a tehervonatok. Ezen a szakaszon tehát az elővárosi vasúti forgalom kontójára a tehervasút is nyer némi kapacitástöbbletet. Ha másutt is meg lehetne lovagolni a személyszállítás hullámait, és nyerni belőlük valamit, akkor még a végén gigaberuházások nélkül is lehetne konténervonatozni. Csak meg kell várni, hogy a mindenféle buckák között kanyargó vasút közelében is keletkezzenek nagyvárosok, és máris maguktól kinőnek a második vágányok, új biztosítóberendezések, stb. stb. :)
Ha az a Déli vasút nagyon déli lesz, beleértve az isztambuli kompot, török területen a 100 éves sínekkel (az elővárost asszem cserélték az utóbbi időben, de a többi...), és az egyéb nyalánkságokkal, akkor egy komolyabb konténeres vasúti forgalom beindításához infrastruktúrafejlesztés kell majd, jó sok pénzért, ami elvinné a vágyott nyereséget 100 évre előre. Kivéve, ha az a konténeres vasúti forgalom mégse lesz olyan nagy, mert újfent csak pár %-okat lehet szakítani a hajóforgalomból (vagy %-ok töredékét inkább), de úgy meg mit ér, néhány újságcikken felül?
Évente több oroszországi konferencia foglalkozik a kínai konténerek vasúti szállításával, de ahogy elnézem, áttörést eddig nem sikerült elérni. Gyors kereséssel néhány számot találtam. Az RZsD (közcélú) hálózatán 2009-ben összesen 2.205 ezer TEU volt a konténeres forgalom, 2010-ben pedig 2.543 ezer TEU. Ebből: országon belüli 1.273/1.351 ezer TEU (rendre a 2009-es és 2010-es évre), export 483/553 ezer, import 329/479 ezer, tranzit 121/161 ezer. Az export és import 53%-a lép be Szentpéterváron, a maradék 47% nagyja a keleti végeken, tehát ez a kb. 47% oszlik el kínai, dél-koreai és japán konténerekre (ebben a nagysági sorrendben). A keletről belépő konténereknek a 70-80%-a Oroszország európai végére tart. Akkor ha a 2010-es évet nézzük, az 553+479=1032 47%-át vesszük, az 485 ezer TEU. Mondjuk, hogy ennek a fele kínai, tehát 240 ezer TEU, és a 70%-a jut el Moszkva környékéig, vagyis 168 ezer TEU. Ennyi konténer fut be egy Európa-Ázsia úthoz hasonló (annál alig kisebb) távolságot. Ebből ami el is jut jelenleg Európáig, vasúton, az párezer TEU.
Elég öreg vagyok hozzá, hogy a 424-es mozdonnyal vontatott gigantikus vonat (amelyet induláskor másik mozdonnyal toltak meg és egész úton megszervezték neki, hogy ne kelljen megállnia) jusson róla az eszembe. Talán Tölgyes Lajos is írt róla. Személyautóval robogtak előtte és operatíve intézkedtek az érdekében.
majdnem Lengyelország közepéig a széles nyomtáv be van hozva, nálunk Debrecenig (ha nem mindjárt Szolnokig) kéne lehozni. De azt hiszem erről jócskán lekéstünk.
Nemis tudom melyik oldal a jobb. Bár a mongol -kazah orosz utvonal lenne szerintem a barátibb:)
Multkor a Bilk en vámoltam egy mongoliába járós kollega. 35 nap alatt fordul meg 1 körrel. ahhoz képest ez a vonat nemvolt rossz csak hát gondolom ez nem egy üzemszerü állapot.
Amugy a cikkben azt nemértem ,hogy elvileg az átrakoig jött de akkor miért nem széles nyomtávon van?:P
Évek óta ezt csinálják, nagy hírverés mellett elindítanak egy vonatot Kína Ingyom-Bingyom városából, hatalmas üdvrialgással fogadják, azt Q .. va nagy kuss. Miért is? Megjönnek a számlák, a vasúttársaságoktól a vontatási költségek, az útvonalon levő államok hatóságai vérszemet kapnak és a csillagos egekig emelik a különféle hatósági díjak és szolgáltatások árát. Megkezdődnek a háttértárgyalások (mutyizások, veszekedések), addig áll az egész projekt.
A hajók meg szép nyugodtan szelik tovább a hullámokat a jól bejáratott útvonalukon ....:-)))
Sajnos annak idején (2008.11.01) nem jegyeztem le, hogy kitől kaptam az e-mailt.
A győri gyártású, sima oldallemezű hűtőkocsikról néhány sor. Forrás Szécsey Istvánnak a Vasúthistória évkönyv 2002-ben megjelent írása. E témáról a 147-148. oldalon van szó. Kivonatosan: 1957-ben készült a prototipus és Gjm 176250 számú volt. 1958-ban készült további 29 db. Gjm 176251-176279 számokon. 1962-ben a Gjm 176252 selejtezésre került. 1966-ban 12 55 806 2 000-029 számot kaptak, Ichqrs (a 003-as számot nem adták ki). 1974/75-ben xx 55 816 2 000-029, Ichs. 1984-ben xx 55 841 5 000-029 (csak 12 kocsi kapott már ilyen számot) mások 42 55 846 6 000-029 számot kaptak (belföldi forgalom), Ihs. 1995-ben selejtezék őket.
A második képen szereplő hűtőkocsi ugyanaz lenne, mint az általam belinkelt modell?
De ha erre nem tudod a választ a kérdést úgy is feltehetem, hogy ez a modell létezett a valóságban is? Eredetiben inkább olyat láttam, ahol kiállnak bordák a hűtőkocsi oldalán, a modellen ez nem tapasztalható.
Ezek fontos érvek, de azért szándék is kell a döntéshozók részéről, itthon sokszor az sem működik, ami nyilvánvalóan jól (gazdásogasan, versenyképesen, stb.) működhetne, most nem kifejezetten a vasútra és a posta kapcsolatára gondolok.
Vasárnap jártamban-keltemben Rákospalotán egy Szobon belépő tehervonatba láttam néhány szlovák Faccs (az Faccpp ottani megfelelője és ikertestvére) kocsit. Ezek rendszeresen bejárnak?
Érdeklődnék egy győri gyártású kocsi után, melynek táblája a bírtokomban van, de nem tudom miről is származik. Már érdeklődtem a személykocsis topikban is, de ők nem tudtak pontos választ adni.
Gondolom egy ilyen, nyolcvan tonna össztömegű kocsit nem volt sokkal nehezebb megállítani mint négy húsztonnásat, vagy valamit rosszul gondolok?
Egyébként tényleg durva ilyennel találkozni. Kedvenc országom Anglia, ott mondjuk lazán elküldték négy fékezőkocsival a 36 db, rakottan egyenként húsztonnás kocsikból álló szénvonatot. Mondjuk nem mehettek túl gyorsan, maximum 25-35 mérföld/óra sebességgel.
Az oroszok állítólag ennyit sem bajlódnak a kalózokkal, gondolom nem kicsit van a haderőknek tele a txkxk, hogy ilyen dolgok miatt őrjáratozzanak a világ másik felén, ráadásul piszok nehéz a mai kalózok megcsípni, mert ha (időben és láthatatlanul)bedobják a fegyvereket a vízbe, akkor már "békés" halászok.
Vasúti teherszállításnál egyébként van (manapság) valahol a világon fegyveres kalózkodás?
Zámori Ferenc tervezése az 1908-09-ben szállított 40 tonna hordképességű, 6 tengelyes önürítő "talbot" kocsik, az 1911-ben épített 8 tengelyű 60 tonnás kocsik.
Az USA-ban a kalóztörvényeket felejtették el fejleszteni, ezért a napjainkban elfogott szomáliai kalózokat a hadihajó kapitánya bátran felakasztatja...
Linzbauer Tamás - Vasútmodellezés c. könyvének hátuljában van egy fotó egy 6 tengelyes MÁV talbot kocsiról. Valakinek megvan ez a kép? Bármilyen infó a sorozatról? Ki gyártotta, mennyi volt belölle, meddig futottak?
Pár éve volt egy hajó katasztrófa az Angol partok közelében, van ott egy ősi törvény, mi szerint a partra vetett hajó rakomány azé, aki megtalálja.
A TV-s helikopterről vették fel, ahogy "kifosztják" a partra vetett konténereket, épp motorkerékpárokat cibáltak ki az egyikből, olyan lehetett a helyieknek, mint a karácsonyi ajándék csomag kibontása, nem tudni hogy mi van benne :-)
Bár azért bennem lenne egy kis félsz, nehogy valami veszélyes dolog legyen benne, pláne ha illegálisan szállították valamit, jelölés és minden egyéb nélkül.
Urak, tájékoztatlak benneteket, hogy holnap nyomdába kerül a 324-es könyv és várhatóan a hónap végére, december elejére el is készül.
A 620 oldalas, A4 méretű könyv 15 fejezeten keresztül mutatja be a mozdony sorozat beszerzéséhez vezető utat, azok egyes típusait, szerepüket az első- és második világháborúban, ill. az azokat követő időszakokban. Terjedelmes fejezet foglalkozik a mozdonyokkal folytatott különböző kísérletekkel (pakura tüzelés, ingavonati közlekedés, csillagfúvók, víztisztítók stb.) és az ezek alapján többségükben később más mozdonyokon is alkalmazott új műszaki megoldásokkal. Ugyancsak terjedelmes fejezetek foglalkoznak az első világháborút követően idegen kézre került, valamint a GySEV-nél az 1950-es évektől kezdődően megjelenő 324 sorozatú mozdonyokkal. Az összeállítást a mozdonysorozat ismert és jelentősebb baleseteit, a napjainkban is még meglévő, megőrzött mozdonyokat tárgyaló fejezetek egészítik ki. (Helyhiány miatt a mintegy 100 oldalas tételes állomásítási jegyzék a könyvből kimaradt.) A szöveget 605 fotó és ábra színesíti. Ezek java része eddig nem publikált felvétel a második világháború előtti időszakból, ill. sok az ismeretlen, a mozdonyok romániai, csehszlovák, jugoszláv, német, osztrák stb. hétköznapjait bemutató fotó. Köztük olyan kuriózumok is vannak, mint pl. egy villanymozdonnyá átépített 324-es fotója. Az ábrák mellett a könyv mintegy 170 kisebb-nagyobb táblázatot is tartalmaz; köztük a a minden egyes 324 sorozatú mozdony pillanatnyilag ismert életútját tartalmazó a legterjedelmesebb.
A könyv - hasonlóan a Sigl-könyvhöz - saját kiadásban, fekete-fehér kivitelben és kis példányszámban fog megjelenni. Ára is azonos lesz a Sigl-könyv árával: 6.800,- Ft.
Akinek vételi szándéka van, az kérem haladéktalanul jelentkezzen annak megadásával, hogy a könyvet személyesen Budapesten, vagy Sopronban, ill. postai utánvét kivánja-e megkapni. Előző esetben értesítést küldünk, hogy a könyv hol és mikor vehető át, utóbbi esetben a postai küldéshez szükséges adatokat is kéretik megadni.
A nevem nem Tomi hanem Jani! A nick nevem pedig kiírás szerint "tamasi 48. - 49." Ami igazából "tamási 48. - 49." akarna lenni, csak a rendszer nem fogadta el regisztráláskor az ékezetet, így azt el kellett hagynom sajnos az "á" betűről!
De amúgy semmi baj nem történt, nem tudhattad mi a helyzet a nevemet illetően. :)
A kérdésedre is válaszolok!
Sajnos még több ezer darab kocsi képe hiányzik a gyűjteményemből! :(
Valószínűleg lesz nagyon sok olyan pályaszám amely kép nélkül marad, de azért annak örülök hogy java részét talán sikerül össze gyűjtenem.
Ha mindezt elkezdtem volna már 2003-ban sokkal jobban állnék statisztikailag, ugyanis akkor kezdődtek a nagy selejtezések és ez alatt nem csak az Eas, Eacs kocsikat értem, hanem a sok két tengelyes fedett és nyitott kocsikat is!
Mit jelent az, hogy "semlegesítés után"? Csak azért kérdezem, mert érdekelne, hogy hogyan lehet "semlegesíteni" egy konténert úgy, hogy utána még valamire használható legyen. Ha csak a számot vágják ki belőle, azt vissza is lehet rakni vagy akár egy hamisat rakni rá.
A te ötleted is jó! De az a helyzet hogy feleslegesen nem akarom dolgoztatni a jótevőmet, mert meglehet hogy a képek feléről már van fotóm. Azt szoktam csinálni hogy ami teljes mértékben hiányzik arról mindenképpen kérek képet, ami meg van már, azt meg megnézem hogy minőségileg az enyém az övéhez képest milyen és ha az enyém gagyi vagy sötétebb akkor kérem azt is.
Arra nemigen hajtok hogy a feliretokból legyen ilyen is meg olyan is, mert akkor sok kocsi duplán lenne meg és ha azt vesszük hogy több ezer kocsiról van szó az Eas kategóriában iszonyat sok kép lenne.
Jó! Előfordul nálam is ismétlés, sőt olyan ismétlés hogy még MÁV emblémás korában fotóztam egy kocsit, de a kép torz lett bemozdulás miatt és később újra fotóztam hogy legyen normális képem róla, akkorra meg már RCH-s lett belőle. Így nem passzol a régi kocsi képéhez az új. Így megtartottam a rossz képemet is és mögé csaptam a jelenlegi állapotú kocsi jobb képét.
Szerintem a gyűjteményemben inkább az a nagy érték, ha felfedezem és fotózom a kocsi eredeti pályaszámát ami az alvázba van bele ütve. Erre viszont nagyon hajtok minden Eaos, Eas-x kocsinál. Sajnos soknál nem találom, vagy rá hegesztették az új pályaszám táblácskát a régire. :(
Ezért lenne jó egy lista az átszámozott kocsikról. Valaki ígért nekem ilyet egyszer hogy küld, legalábbis az Eas-x kocsikat illetően, de azt eddig sajnos nem kaptam meg! :( Csak már nem emlékszem ki ígérte, több hónapja már hogy ez szóba került itt a fórumon...
Kép alapján elég kidudorodottnak tűnik az oldala :-), de lehet, hogy csak csalóka a kép.
Azt gondoltam, hogy nagyon szigorúan veszik az ilyen javításokat (javíthatóságokat) a szabvány méretek miatt, bár gondolom akik ilyesmit javítanak, azok sem ma kezdték és van tapasztalatuk, hogy mi javítható meg anélkül, hogy később gond legyen.
A konténerek javításait felvezetik valahova?
Gondolok itt valami jegyzőkönyv, vagy szervizkönyv szerűségre.
Bocs a sok amatőr kérdésekért, de nagy konténer rajongó vagyok, viszont nincs közöm hozzájuk(munka, stb.), így nagy a tudás éhségem :-)
Ennek szinte semmi baja. Visszavisszük a feladóhoz, átrakják egy másikba. Utána a műhely önköltségben megjavítja.
A leselejtezett konténereknek két fajtája van: műszaki ok, vagy csc lejárt. Ez utóbbit szoktuk csak értékesíteni, semlegesítés után. (az előbbi meg bánya :-)
A selejt konténereknek mi szokott lenni a sorsa, megsemmisítés, vagy eladják magán használatra?(raktárnak elvileg még jó lehet, ha jól látom nagyjából egyben van) :-)
Szerintem ha csigaTT -nek van ideje és türelme, küldje át neked az összes képet.
Hasonlítsd össze a nálad levő képpel, mert meglehet, hogy a kocsi az eltelt idő alatt kisebb "műtéten" esett át --- MÁV ---MÁVC --- RCH; vagy nagyobbon pld.: ajtócsere, forgóváz csere.
Tényleg több mint 100 kocsit fotóztál??? Ez igen! Le a kalappal! Gratulálok!
Ezeket mind kizárólag nekem fotóztad? Ha igen akkor nagyon szépen köszönöm!
Esetleg megtennéd hogy a publikus mail címemre megírod a kocsik pályaszámait? Én átnézem őket a listám alapján és vissza írok neked hogy melyekről kérnék tőled eredeti méretben képet! Ha ez megoldható akkor essünk neki! Várom a jelentkezésedet!
Van nekem egy Es kocsi modellem, ott a kép bal alsó sarkába a komphorog (remélem így nevezik) nem olyan, mint amiket én régebben élőben láttam. Létezett eredetiben ilyen is mint a modell?
Tudok a többi vagonról, a Tilligről is, bár szerintem az utóbbi egy kicsit túl van árazva, így én a másik három Roco-t fogom megvenni.
Ezen kívül van még 9 darab különböző pályaszámú, ÖBB-s magas oldalfalú vagonom, MÁV-osból ha jól emlékszem, akkor 7 darabom van, de még vagy 25 darab egyéb felségjelzésű is van, utóbbiak leginkább "tölteléknek" vannak.
Amit még elkezdtem gyűjteni az a PKP-s, barnát és kéket is, elvileg kékből is lesz majd szett kiadva a Roco-tól.
Saját képem még nincs róla (lusta voltam fényképezni).
A Roco 41348-as szettből van 2x3 darab ÖBB teherkocsim, tehát mindháromból 2-2.
Nagyon jó ez a szett, sajnos a Roco csak egy szériát gyártott le, túl nagy volt rá a kereslet és nagyon hamar elkapkodták, bár ez az árnak is köszönhető, 50-60 ezer között volt az ára.
Szerintem, alternatíva lehet a Budapest - Kelebia - Belgrad - Sofia (759 km) vonalnak, ha elkészül az új Vidin - Sofia vasutvonal, de akkor is a Budapest - Curtici - Arad - Tg. Jiu - Caracal - Vidin - Sofia (920 km) !! A döntő az lesz, hogy kitud jobb tranzit időt adni, jelenleg mint a két alternativa gyenge.
Szerintem a legtöbbet te írsz feleslegesen, emiatt is nyugodtan fordulj aldiminhoz! (bár szerintem az zavar téged, hogy nem nagyon foglalkozunk veled) :-P
Kéretik a személyes ügyeiket nem itt, hanem emailben megbeszélni. Higgyétek el, a felhasználók közül akik belépnek ide, inkább a teherkocsikról olvasnának, nem a magánéletetekről!
Ellenben kénytelen leszek Adminisztrátorhoz fordulni.
Oda jártam énis csak aztán összetüzésbe keveredtem a tancikkal ugyhogy léptem egy gimibe:) majd kis kihagyás utánn vissza tértem a növ´nyekhez majd picit az állatokkal is barátkoztam és agrármérnökként lediplomáztam gödöllön:) Jelenleg Fuvarszervezöként és speditörként dolgozom:)
Az egyik szakmám kertész, a virágokkal való szívás nekem se ismeretlen :-)
Fater volt hűtős teherautón sofőr, Ausztriába hordták át a nyúlgerinc filét, egyszer visszaküldték egy rakományt, mert nem felelt meg a mérete, egy hétvégén keresztül a teherautón kellett volna hűteni, rákötötték a teherautót az elektromos hálózatra, de estére elszállt a hűtő, hétfőre az egész rakomány megromlott, nagyon büdös volt már, az őrt, akinek figyelni kellett volna azonnal kirúgták.
"Mellesleg nem láttam még olyat, hogy ezek már 665-ként is kékek voltak."
Na akkor már ezen is túlvagy. :)
Az átszámozás mindig gyorsabban zajlik mint a színesedés.
"de kb. 1997-től MÁV-osak"
De kb. csak ekkortól kékek ugye? Mert a '90-es évek végén azért tűntek fel nekem ezek a kocsik, mert frissen festett, akkoriban divatos MÁV "teherkocsi kék" (lásd Slps, Lgss) színük volt. Bár akkoriban még Tals-ok voltak.
Ez is egy érdekes történet... Mellesleg nem láttam még olyat, hogy ezek már 665-ként is kékek voltak.
Ez volt ugyebár a 066 Tals sorozat, amely fokozatosan át lett számozva és be is vörösödött. 1988 körüli gyártás, de kb. 1997-től MÁV-osak. Az engem is érdekelne, hogy előtte vajon hol szolgáltak.
Egy amolyan hömérséklet tachográf van rajtuk! a Modernebbek nyomtatnak a régebbiekbe tachográf korong van!
itt inkább a beállítás a nehézkes meg ,hogy mit milyen fokon kell vinni no meg ,hogy mennyit kell elöhütteni stb...
érzékeny tud lenni föleg a friss árú a problémás! mert az megfagyhat ha hideg van vagy megposhad ha meleg van...
De a legproblematikusabb a Virág amely pár fokos hömérsékkülömbözetet se tolerál... Egyszer a vámon dumáltam egy virágozósal hollandból hordják. Orchideákat meg van hogy vágott virágot is. 4kézbe mennek megállás nálkül jönnek haza bvele kb!
Mindegyikben van regisztrátum. Anélkül nem is közlekedhet. Újabban gps jeladó is van rajtuk (egyre többön) , ami minden adatot onlány hozzáférhetővé tesz.
Egyik ismerösöm épp a multhéten fagyasztott meg egy kocsinyi friss árút. állitólag hüttöhiba miatt.
Izgalmas dolog amúgy a hütözés. hallottam már kazahsztánba menö gyogyszer szállítmányról aminél 3 raklaphoz kellet egy nyerges szerelvény mert a kissebb autók hüttöi nemtudtak olyan hideget varázsolni:)
Az oké hogy rajta volt de hütött is vagy csak száraz áru volt benne? Azért a hütösöknél kell egy kicsit érteni hozzá mert külömben kicsöpög az ajtón a sertés karaj....
A kocsik 1978-ban épültek Csehszlovákiában 676 Fad-ként. A nagy UIC-változások idején, 83-84-ben lettek 656 Fal, majd 1997-től 2002-ig kaptak egy forgóvázcserét, innentől 666 Fals.
Itt egyébként már tárgyaltuk, hogy ezek újkorukban szürkék lettek-e volna, ez nekem is újdonság volt. Én azóta is szkeptikus vagyok, hogy nem a korabeli fotótechnika torzít-e, de nem akarok okoskodni.
Itt nem tűnik szürkének (05:10-től) bár ez sem színhű felvétel (persze ettől értrékes!)!
Akkor még jobbára megvannak azok a régi kocsik, amik körül már kiszedték a sínt (tehát onnét csak daruval lehet elvinni - arra pedig soha nem lesz pénz...) Még akkoriban körbefényképeztem őket, de mostanában vettem észre, hogy egy-két részlet hiányzik. Aztán képek alapján lett a hütőkocsi...
Korábban kérdeztétek hogy mennyi Eas kocsiról lehet fotóm összesen. Nos, össze számoltam nagyjából őket, íme az eredmény:
Eas-y 542 2600 - 6799 ( állítólag 1520 db van 542-es számon átépítve ), nekem van fotóm összesen 859 darab kocsiról.
Eas-x 595 8000 - 8036 nekem van fotóm összesen 31 darab kocsiról.
Eas-x 595 8200 - 8661 nekem van fotóm összesen 325 darab kocsiról.
Eaos 533 0000 - 0775 nekem van fotóm összesen 293 darab kocsiról.
Eaos 533 1000 - 1494 nekem van fotóm összesen 191 darab kocsiról.
Eaos 533 1495 - 1999 NINCS MEGSZÁMOLVA!
Eas 595 7300 - 7799 nekem van fotóm összesen 347 darab kocsiról.
Eas 595 9000 - 9099 nekem van fotóm összesen 46 darab kocsiról.
Eredeti állapotú Eas 595 kocsikról is akad fotóm jócskán! Az "Y" forgóvázúak közül olyan 200 darab körül. Az Eas 595 "ORE" forgóvázúakról is legalább 200 vagy 300 darab.
Eas-y 597 0000 - 2599 NINCS MEGSZÁMOLVA!
Eacs ( eredeti ) és al típusai közül is közel 300 darab kocsiról lehet fotóm!
Nagyjából ennyi! Pontos számadattal egyáltalán nem szolgálhatok sajnos. :(