Annyira azért nem gáz, 18285-ös hozzászólásban vannak róla képek is.
A rádió kiszedése szokott a legnagyobb probléma lenni, na meg a csavarok meglazítása.
Marokcsavarhúzó szükséges!
Tegnap, ahogy hoztam haza a gépet a szervízből, megsimiztem többször a kormányát, beszéltem hozzá.
Gondolatomban kívántam, hogy a HÉV-nél kapjak pirosat és az összes lámpánál kapjak pirosat.
Persze zöldhullámban kellett közlekednem. Ezért az összes gyalogátkelő helyen elengedtem az arrafele kószáló gyalogokat és előzékeny voltam minden buszossal szemben. A tempomatot most direkt nem használtam. (Maaaaagit!!! nóóóóó'mális???) :-)
Asszonynak mondtam, hogy már nem hiányzik a diesel.
Ha melóhelyet vált és majd kell neki egy "szolgálati" nőies jármű, valószínüleg az is benzines lesz.
Nem akarlak elkeseríteni, de a Zafinál piszok kemény meló kiszedni a műszeregységet! :-( Amikor tavaly megvettem, nekem sem éget egyetlen egy lámpa se a műszerfalban. Elvittem egy áramos csapathoz, akik ugyan egy nap alatt kicseréltek 6 darab izzót,de megszenvedtek vele ők is. Mutattak fényképeket, hát mint ahol egy bomba robbant! Az egész műszerfal egység (de mindenestül) ki volt hajva oldalra. Komolyan ki volt belezve az autó.
Sziasztok! A Zafiránál hogyan kell kiszedni a műszeregységet? Kiégett egy izzó, és nem jövök rá, miként kéne megbontani. F és G Astránál könnyű menet, mivel ott csak egy kis keret van az óra előtt, de Zafinál a fél műszerfalat magába foglalja az óra előtti "keret".
Más kérdés: Hiányzik a bal hátsó ajtóban a kis "kuka", és elpattant a műszerfalon a jobb oldali szellőzőrács. Ilyeneket nem tudjátok, hogy hol lehetne szerezni/ esetleg nincs valakinek?
Vagy lemerült az aksid, ahogy Uhuhu írta, vagy csak az akku sarukon kell húzni. Én is így jártam. Kilazultak a rázkódástól és így nem tud átfolyni rajta a megfelelő áramerősség. Ezt nálam eljátszotta egy párszor, most vettem 2 hete új sarukat (sokkal biztosabbak), azóta nem lazult meg és tökéletes az indítás.
Szóval mielőtt új aksit veszel ezt nézd meg, remélem csak ez a hiba. :)
a felesleges 6.000 forintokról ha akarod mesélek egy félórát...
ma épp egy turbos benzines merivás nem kérte az éves olajcserét, mert csak 7.000 km-t ment 1 év alatt. igaz hogy a számitógép üvöltött, hogy akar egy olajcserét, de csak kinulláztuk, és raktunk bele egy pollenszürőt, mert az fontos.
a másik meg MOMO tipusu téligumit rendelt az autójához, mert az a legolcsóbb... ( tegye fel a kezét aki hallott már ilyen gumiról )
Az én autóm 2008 ben 5,4 millióba került, és egy nyamvadt empéhármas lejátszó sincs benne, viszont ködlámpa van....
B Zafim ma cserben hagyott. Nem indul. A hőfok kijelző helyén csak csikok vannak és a biztosizék tébla felől minden inditási próbálkozás után sipoló hang jön. Az öninditó sem mozdul, a lámpák nem halványak. Segitsek, mi lehet a gond?
a tetősín project nálam is elindult, ma sikerült lőnöm tetősínt, egy nagyon korrekt, segítőkész társaságtól, egészen normális áron, s holnap egy szintén nagyon korrekt és segítőkész márkaszervíz szereli fel (ugyan nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy mire az autón lesz, semmivel nem lesz kevesebbe, mintha eleve ezzel rendelték volna az autót, de ugye használtautó vásárlásakor azt kapjuk, amit az első tulaj rendelt, s Magyarországon az eddigi tapasztalataim szerint még így is boldog lehetek, hogy a többi dolog, amik nekem fontosak, benne vannak gyárilag az autóban :) - bár őszintén, sok olyan dolog van, amit nem értem, miért nem kérik a népek alapból, ha már szalonból tudnak autót venni, hogy csak egyetlen példát mondjak a tetősín mellett: egy ilyen Zafi új ára 5 millió felett van, ehhez képest épp tegnap lapoztam egy extralistát: napellenzők megvilágított tükrökkel: 6000 Ft - akármilyen haszontalannak is hangzik, én biztosan kérném, ha már 5 millió belefér, de szerintem elég kevés új Zafit adnak el ezzel :D:D )
Véleményeket tapasztalatokat várnék ismételten. Adott ugye a mi drága Zafiránk egy 2.0 dizel elegance tdi szerintetek mennyi a normálisnak mondható motorolaj fogyás két hónapja vásároltam akkor ugye megnéztem a szintet és min-max közt volt jó pár utat megtettem és most olajcserére készülök hogy utána tudjam kb mennyi a normális fogyasztása azt olvastam hogy 0.6L 1000KM-nél megnéztem kíváncsiságból mielött leeresztettem mégis mennyi van még benne erre a min alatt van lehet ez attól hogy egy évig állt mielött megvettem vagy csak simán szereti "eszegetni "az olajat .Köszönöm a válaszokat
Van egy ilyen akkumulátor töltőm kb 5-6 éves. Autószerelő emberemnél van mert én nem használom. Múlt héten lefüstölt és mivel eddig meg voltunk vele elégedve így vissza mentünk, hogy veszünk egy másikat.
Régit elkérték, 3000ft-ért megjavítják de addig is adtak egy cseredarabot!
Válaszolt a kütyü készítője: az öt emberke is elég, hamarosan készen lesz a magyarítás. Ettől a verziótól fogva tehát a következő nyelveket tudja: angol, német, francia, holland, olasz, spanyol, portugál és a magyar.
Minden vevőnek küldök egy e-mailt, a továbbiakban már a fórumot a beszerzéssel ne terheljük, inkább a tpasztolatokat osszuk meg majd itt.
köszönettel, de nekem nincs szükségem erre a kütyüre.
én ebből 1 dolgot tudnék használni a hütővizhőmérsékletet, de az így is tudom. ami érdekelne még az a hangositó görgő érzékenyebbététele, de ezért én sok pénzt nem adnék...
Kipufogó rendszer meghibásodást jelez a számítógép.Először kitisztítottak egy szenzort majd kb.300 km után bejelzett. Átvizsgálták de minden rendben volt. Azt mondták hogy,olyan mintha bioetanol lett tankolva. OMV meg AGIP-ot tankoltam.Most tettem bele 100-ast meg 98-ast és még is kb.300km után ismét bejelzett.
Én biztos benne lennék, de nekem "A" Zafim van. Ott meg nincs olyan kijelzőm, ami ehhez lenne szükséges. Amiket meg kiír, az meg angol rövidítések, amit már megszoktam. Anno választhattam német és angol között. :(
Nem kérdeznéd meg a sráctól ,mivel 5-en vagyunk megcsinálná-e Magyar nyelven.......mert nem nagyon akarunk összejönni többen ?
DE AZÉRT MÉGEGYSZER EGY KIS KEDVCSINÁLÓ......
Gyerünk Zafira FAN -osok MINÉL TÖBBEN rendeljük meg a kocolaci által leírt 20577 hozzászólásban levő kütyüt, higgyétek el sok segítséget fog nyujtani a jövőben mindenkinek,ráadásul MAGYAR nyelvű lesz !!!
.....és köszönjük Laci önzetlen segítségét a "kütyü" project-ben!
B zafira kütyü:
10+ darab megrendelésnél a srác csinálja a lokalizációt. Szerintem, ha páran összejöttök, meg nekem is van két ismerősöm akit érdekelhet, akkor kevesebbnél is megoldaná. A fordítást vállaltam. Tényleg: én itt promózom a cuccot, és visszaolvasva elég érdekesen néz ki. Szóval egy fillér hasznom sincs belőle, még a fordítást is ingyen vállaltam, nem is találkoztam a sráccal soha. Az egészet csak azért csinálom, mert sokunknak gond, hogy nem lát pár olyan információt, ami hasznos lenne, én meg véletlenül tudom a megoldást (opelforum.hu-n írta egy tag, hogy ezt ismeri-e valaki, megtetszett, megvettem, megosztom veletek).
A működéséről: egy teljesen különálló menüje van, amit a BC gomb hosszú nyomásával (1sec) lehet előhívni, vagy a kormányról a telefon gombbal. A menüjében öt elem van, de csak azok aktívak, amihez az autóban hardver tartozik. Diagnosztika: hűtővíz hőmérséklet, akku feszültség, töltés vagy becsült akku kapacitás kijelzés, elektronikus klímánál klímanyomás, tusbós autóknál turbónyomás. DPF: telítettség mértéke, tisztításkor a folyamat állapota (ez megjelenik a napi számláló helyén is a tisztításkor), részecskeszűrő belépő kilépő kipufogógáz hőmérséklet, legutóbbi sikeres/megszakított tisztítás ideje, azóta megtett táv, az elmúlt tisztításokból átlagolt regenerálások közti táv. Tolatóradar (csak gyárinál): az egyes szenzorok által mért távolságok 10 cm-es pontosággal kijelezve, automatikusan aktiválódik. Video: nem aktív, későbbi fejlesztéshez fenntartva. Beállítások: kormánytáv hangerő szabályzását dinamikusabbá lehet tenni, ajtónyitásra lámpákat kapcsoltatni, ablakot lehúzni bizonyos mértékig, stb.
Menet közben ha eléri a hűtővíz a 80 fokot akkor azt egy felugró ablak jelzi, ugyanígy a részecskeszűrő tisztításának kezdetét, befejezését, megszakítását. A hűtővíz hőmérsékletét állandóan ki tudja jelezni vagy a CID-en, GID-en, vagy a napi számláló helyén. Csak CID vagy GID kijelzőhöz lehet használni a kütyüt, mindegy milyen gyári rádióval, illetve rádió nélkül is működtethető, kormánytávról. Ha nincs gyári kihangosító (UHP4), akkor annak a helyén is mutatja a vízhőfokot.
Meg tudná mondani valaki hogy a műszerfal tetején van egy rácsozott rész,amibe van egy fekete gomb.Azt hittem hanszóró van alatta,de csak egy vezeték van rácstlakozva,ennek milyen funkciója van?
google - autotrend - telefon - keresd ákost - mond hogy az indexfórumról telefonálsz :)
Jólemlékszem akkor Te is esztergomi vagy. ugye?
kiszállást én nem vállalok, odahozod, otthagyod, vagy 1-2 órát várakozol... tűzforró olaj csak szétégeti az ember kezét :(
de ha van egy torxkulcs készleted ami kiskrova, akkor elmondom hogy hol van az az 1 csavar amit ki kell venni, és kihúzható a jeladó(szelep) és ott oldalanként 2 szürő van amit el kell távolitani....
Kipufogó rezonátor? Szerintem. Nekem comboban az produkál ilyen tünetet. Már négy éve. Amég nem megy teljesen tönkre nem cserélem ki. Semmiben nem befolyásolja a működést.
Most pár hete került a tulajdonomba egy 1.6-os B Zafira, földgáz és benzin üzemű.
Segítséget szeretnék kérni, ha találkoztatok már ilyen tünettel.
Gyorsításkor második sebesség fokozatban, emelkedőn a motortér jobb oldala felől
rezonáló hangot lehet hallani 1700-2000-es fordulat tartományban. Harmadik fokozatban már tompábban 2200-2500-as tartományban csinálja. Negyedikben már szinte hallani sem lehet.
Csak emelkedőn terhelés alatt hallani, egyenes úton normál gázadás mellett nem jellemző.
Kicsit olyan mintha a légszűrő ház hiányozna, a levegőszűrő most lett cserélve, a csere előtt is volt hangja. Az üzem az mindegy, benzin és gázüzemben is egyformán hallani.
Az alsó tartományban mintha gyengébben húzna, de lehet, hogy csak a hang miatt tűnik úgy.
Köszönöm megoldodott az insp felirat eltünt és meg nézetem valakivel az izzító gyertyát köszönöm a választ . Igazán bizonytalan vagyok még pár dologban mindig is benzines kocsim volt most hogy 4 gyermekes apa lettem jött el az idő hogy egyterüre váltsunk nagyon sok véleményt hallottam különféle 7 személyesekről végül a Zafira mellett döntöttünk most azt mondom fogyasztás és jó pár megtett ut után hogy ez a mi autónk remélem nem lesz vele gond .Ez a szépség igaz nem mai gyerek egy 2002es 2.0 Zafira elegance metál zöld remélem nem csalódok .
Az insp kiírást te is ki tudod ütni: napi számláló nyomvatartása mellett ráadod a gyújtást amíg ---- jelenik meg. Ha nem ütöd ki, akkor sem fog "megállni".
Ha indítás után rövid ideig világit a sárga szervízlámpa, esélyes hogy valamelyik izzítógyertyád rossz.
Én most cseréltettem olajat és 1,9 cdti-be 12-13 ezer Ft volt Opel szervízbe 5W30+ olajszűrő+munkadíj 4+-ba,ennyiért szerintem érdemesebb szervízbe vinni.
Űlj be az autóba nyomd be a fékpedált és a napiszámláló gombot majd tedd rá a gyujtást és várj amíg 11-et villog a napiszámláló ,ezzel kész is !
ízzítás + 5 C fok alatt van / most e körül lehetett / ,az hogy kialszik a lámpa nem biztos hogy hibát jelent ,csupán csak annyi hogy elegendő a soför részére a visszajelzés.....izzítás a gyertyákra továbbra is van ameddig a vezérlőegység szükségesnek tartja /....ha minden jól működik,és nincs hibakód /
biztosan van olyan kérdés és válasz is mint amit kérdezni fogok de munkám miatt nincs sok időm ezért vissza olvasással gondba vagyok két kérdésem lenne .Van nekem egy opel zafira 2.0 tdi személygépkocsim 2014-ig van műszakija a kilomáter ora állása felett irt nekem ilyet hogy InSP azt már tudom olajcsere kéne De és itt a kérdés hogy ha én házilag lecserélem biztosan marad a kiirás vagy csak akkor tünik el ha szervizben csináltatom meg amire ugye most nem igen lenne 60000ft-om azt is mondták hogy meg áll nekem ha sokáig irja ezt igaz lenne vagy sem? a másik hogy indításkor és utána kb egy percig világít sárgán a kis autó kulccsal a tetején ez összefüggésben lehet az olajcserével vagy csak a motorelekronikája ? köszönöm előre is a hasznos infókat üdv Csepregi Zs
Egyébként nem tudom, mennyire lennék nyugodt 19 felnikkel, 235/35 R19-es gumikkal mondjuk egy Szolnok-Eger viszonylatban azokon a jóféle magyar utakon...
Mivel pontos kimutatást vezetek minden alkatrész (kerék és gumi) cseréről excel táblázatban, ezért tudom, hogy a gumi mindösszesen 5300 km-t futott (a kocsin októbertől téli kerék van). A nyári kerekekkel semmi problémám sincs, egyszerűen szeretném egy mérettel nagyobbra cserélni őket, mivel a mostaniak optikailag kicsinek tűnnek az autón. Egyébként az OPC gyárilag is 18-as, vagy 19-es felnikkel szerelt, a leírása szerint a 17-es csak télikerékként javasolt
Amennyiben valaki például szeretne 18-as (esetleg extrém esetben 19-es) felniről 17-esre váltani és épkézláb állapotban vannak a kerekei keressen meg és megtárgyaljuk a dolgot.
B verzióban, ha valakit érdekel a felni, vagy a gumi, esetleg egyben az egész keressen meg Tudom, most nincs igazán nyári gumi szezon, de pont ebben a nyugis időszakban lehet szépen, türelmesen és kapkodás nélkül lefuttatni a nyári kerék projekteket
Amennyiben nem jön össze semmi, akkor sem leszek elkeseredve, a 17-es kerekek kevesebb fejfájást okoznak a jó kis hazai utakon
Nekem van jó bontós kapcsolatom valamikor megyek is hozzá szellőző biztosan van A zafi áll az udvaron vagy 4 db.Kldj egy számot és amikor megyek felhívlak hogy mi kell.Jól emlékszem Szombathelyi vagy a fehér 1.6 zafirával?
Néhány hónapja téma volt itt a fórumon, hogy a Z18XER motorból, a vezérműtengely elfokolóból ki kell venni a szűrőt. Ezt megtudnád/tudnátok valamikor csinálni? Nézegettem, én nem merek hozzányulni.
Na megvan a szoknya! Igaz, hogy ki van vágva a vonóhorog helye, de hátulról abszolut nem látszik, csak alulról. 6 pénzt igazán megért.Ja és kirohant nekem ÉRD-re érte.
a sima lökháritóhoz is lehet rendelni / venni alulra betétet a radarhoz. Mi még az elöző munkaheléyemen többet is beszereltünk, a radar utángyártott volt, a betét volt GM . abban az időben olyan 20E körüli ára volt.
Melyik bontós van B Zafira alkatrészekkel jó felszerelve? Nekem szellőzőrostély hiányosságaim vannak (műszerfalon fent középen és a jobb szélső az ajtónál).
Egyszerű ODB II kábellel olvastam ki. De a gond nem is a kábellel, hanem a software-rel volt.
Egy másik "okosabb" program már felismerte:
P0130 Lambdaszonda áramkör (1.hengersor 1.szonda)
Itt valószínűleg az első lambda szonda adta meg magát, de ebből a hibakódból még nem biztos teljesen, mert lehet akár egy vizes benzin, üzemanyag nyomás vagy injektor, stb. probléma.
Ezt tutira csak egy oszcillioszkóp, vagy egy lambda-tesztelő műszer tudná megmondani.
Azután jött még egy:
P0378 Időzítési referencia magas felbontású jel 'B' kihagy/szabálytalan impulzusok.
Na ezt nem tudom hová tenni. Melyik alkatrésznek az időzítési referenciája magas, ez mire vonatkozik?
Na mindegy ennyit tudtam kideríteni, most elkezdek telefonálgatni.
Tudod kedves uhuhu, azt nem értem, hogy mindenhol a lökhárítóval adják ezt a kieg szoknyát. Csak épp a kárfelvevő akar úgy rendelni, hogy az gyárilag nem jár hozzá, helyette 4 luk van. Hihetetlen, pedig nem jár rosszul kifejezés is elhangzott.
Beszereléskor se akar gyári pdc-t, pedig a kapcsolóját én állnám saját zsebből, de még a H astra tolatóját se akarná beépíteni. Valami utólag beszereltet akar megint, amire azt mondja, jobb, mint a piranha.
Ráadásul volt egy ütődés a lökösön, amivel vettem a gépet, szerintem ráesjettek a élére vmi nehéz tárgyat, erre kapcsiból 30% minusz a fényezésből. Hát a jó q..va nénikéjüket. Mondtam, hogy a pici horpadástól még jól állt a lökhárító, az opel astrától viszont több helyen leszakadt. A horpadástól függetlenül is telibe kellene fényezni. Most úgy saját zsebből 15K-t kell belenyomni, hogy hátulról belémjöttek. :-(
hát beszéld meg a kárszakértővel, hogy veszelegy bontott lökháritót, viszel számlát, és fizessék ki az új helyett.... ők is boldogok lesznek meg olcsóbb lesz a javitás, Te is mert lesz tolatóradarod, és a bontós is mert eladott egy lökháritót....
Nem tudtok olyan helyet, ahol lehetne bontottan kapni Zafi B Cosmo hátsó Cosmo lökhárítő PDC betétet?
Bontott is jó, mert alig tudok a kárügyintézővel zöldágra vergődni. A kötelező állja a lökhárítót, a betétet meg nem. A bontók a jó lökhárítóról meg nem szedik le. :-( Törött lököst meg nem bontanak, hanem trashbe megy.
Gyerünk Zafira FAN -osok MINÉL TÖBBEN rendeljük meg a kocolaci által leírt 20577 hozzászólásban levő kütyüt, higgyétek el sok segítséget fog nyujtani a jövőben mindenkinek,ráadásul MAGYAR nyelvű lesz !!!
.....és köszönjük Laci önzetlen segítségét a "kütyü" project-ben!
A szett 132 euró (kütyü:120 €+kiemelőkeret:5€+szállítás:7€), erre jön még az utalás költsége, az nekem 900 Ft volt. Én szívesen megcsinálom a magyarítást, nem a pénz miatt írtam, elnézést, ha félreérthető volt. Megkérdezem még a srácot, hogy több darabot összecsomagolna-e, és elküldene-e egyben, így a postaköltség kedvezőbb lehetne.
Kérem szépen, hogy aki komolyan vásárolna ilyet, az küldjön egy email-t. A fórumot ezzel nem terhelném, de ha lesz idevágó fejlemény a témában, akkor azt megírom majd.
Kiszámolod mennyiből állna fel a kütyü magyarosítással,+ amit gondolsz érte.Kiírod hogy aki érdekel,ezzel a tudással ennyi az ára.Utána ha leszünk annyian,akkor rajtad keresztül megrendelhető.
Engem érdekelne a dolog,persze tudni kellene az árat.
Néztem-néztem, de nem értem. Nem találkoztam/hallottam még ilyenről. Milyen eszközzel olvastad ki az üzenetet. Megkérdezem még a szerelő ismerősömet.
B zafira kütyü:
10+ darab megrendelésnél a srác csinálja a lokalizációt. Szerintem, ha páran összejöttök, meg nekem is van két ismerősöm akit érdekelhet, akkor kevesebbnél is megoldaná. A fordítást vállaltam. Tényleg: én itt promózom a cuccot, és visszaolvasva elég érdekesen néz ki. Szóval egy fillér hasznom sincs belőle, még a fordítást is ingyen vállaltam, nem is találkoztam a sráccal soha. Az egészet csak azért csinálom, mert sokunknak gond, hogy nem lát pár olyan információt, ami hasznos lenne, én meg véletlenül tudom a megoldást (opelforum.hu-n írta egy tag, hogy ezt ismeri-e valaki, megtetszett, megvettem, megosztom veletek).
A működéséről: egy teljesen különálló menüje van, amit a BC gomb hosszú nyomásával (1sec) lehet előhívni, vagy a kormányról a telefon gombbal. A menüjében öt elem van, de csak azok aktívak, amihez az autóban hardver tartozik. Diagnosztika: hűtővíz hőmérséklet, akku feszültség, töltés vagy becsült akku kapacitás kijelzés, elektronikus klímánál klímanyomás, tusbós autóknál turbónyomás. DPF: telítettség mértéke, tisztításkor a folyamat állapota (ez megjelenik a napi számláló helyén is a tisztításkor), részecskeszűrő belépő kilépő kipufogógáz hőmérséklet, legutóbbi sikeres/megszakított tisztítás ideje, azóta megtett táv, az elmúlt tisztításokból átlagolt regenerálások közti táv. Tolatóradar (csak gyárinál): az egyes szenzorok által mért távolságok 10 cm-es pontosággal kijelezve, automatikusan aktiválódik. Video: nem aktív, későbbi fejlesztéshez fenntartva. Beállítások: kormánytáv hangerő szabályzását dinamikusabbá lehet tenni, ajtónyitásra lámpákat kapcsoltatni, ablakot lehúzni bizonyos mértékig, stb.
Menet közben ha eléri a hűtővíz a 80 fokot akkor azt egy felugró ablak jelzi, ugyanígy a részecskeszűrő tisztításának kezdetét, befejezését, megszakítását. A hűtővíz hőmérsékletét állandóan ki tudja jelezni vagy a CID-en, GID-en, vagy a napi számláló helyén. Csak CID vagy GID kijelzőhöz lehet használni a kütyüt, mindegy milyen gyári rádióval, illetve rádió nélkül is működtethető, kormánytávról. Ha nincs gyári kihangosító (UHP4), akkor annak a helyén is mutatja a vízhőfokot.
Mindenkinek javaslom a cseréjét így tél előtt,ugyanis kevesen tudják hogy a fékolajat 2 évenként kötelezően kell cserélni mert magába szívja a párát ,nedvességet ami köztudott nem tesz jót a munkahengereknek meg a karmantyúknak sem ,és nem puhul be a fékpedál!
Literes kiszerelésben van ami pont egy rendszer cseréjére elegendő !!
Az ára 2000 ft, ha valaki többet kér akkor tudok egy picit engedni az árból !
Igen, ültem kettőben, egyszerű mint az 1x1, a tulajok ódákat zengtek róla, pedig az egyik tulaj echte német. Egyébként itt nagyon sok van belőle.
A mi Zafiránknak nincs baja csak apró hülyeségekkel tudatja velem, hogy létezik. A miénk biztosan nőből van, mert szeszélyes, kicsi filléres, de bosszantó hülyeségekkel szórakoztat időnként, ezért lassan beadom a válópert, nem vagyok én ehhez hozzászokva. :-)
Lehet, hogy visszalépés, de nekem az autó nem presztízskérdés. Otthon évente kb. 10 ezer km-t megyünk autóval, mert inkább biciklizek vagy kismotorral járok városon belül.
Ezen érvek alapján lehet, hogy még túl jó is nekem a dákó. :-)
Az egyik oldali fényszórómosóm fúvókája használat után nem mindig megy vissza tökéletesen a helyére (néhány mm-t kilóg a lökhárító síkjából). Kézzel szoktam elegánsan visszatolni, persze nem menet közben, mint MacGyver :-))
Mi lehet a probléma? Mi lehet a megoldás?
Gondolom maga a szerkezet, amiből kiemelkedik a fúvóka a lökhárító belsejéhez van rögzítve, tehát pl. a lökhárító néhány mm-es lógása nincs hatással a dologra...
Amennyiben valaki találkozott már hasonló jelenséggel, ne tartsa magában a dolgot...;-)
Jelenleg az átlag most 8,6, de azért mert még a 7,4-es autópályás visszaút dominál, de a km-ek számával majd lassan kúszik felfelé.
Amúgy nem kell a 4 literes, elég lenne egy H Odyssey is, számomra ez az egyterűek csúcsa, 8 személyes és emellett még befér egy pár bőrönd is. Az csak 3.5-ös, 6 hengeres és, ha nincs szükség a hatra, akkor kettőt automatikusan kikapcsol, ha kell akkor meg vissza.
Lehet, hogy az sem fogyasztana többet, mint a Zafira.
Majd egyszer veszek egyet, ha nyerek a lottón, most jut eszembe, hogy nem is lottózom. :-)
Ha eladom a Zafirát, akkor jó lesz nekem egy hét személyes, 1.6-os 16V D. MCV is, az nálam 20 évig autó lesz. :-)
Tesztmódba ha belemegyek sok dolog ki van kapcsolva nálam,ezeket lehet aktíválni,vagy csak szervíz tudja,vagy egyáltalán nem.
Gondolok itt arra,hogy a tv-knél is alapta tudták a PIP funkciót(bizonyos tipusok),csak le voltak butitva.Szervízkóddal pedig lehetett kapcsolni.Pl.nálam nincs fogyasztás mérés,ezen keresztül lehetne kapcsolni?
Reteszelés funkció se működik nálam,előző 2005-ös Astrám ezt tudta,ez meg 2006-os lehet hogy ez nem tudja?
Nektek valami 4l-es vas kéne. Ott nem számít a domb, völgy.
Budapesti 9.4 ilyen harminc párkm/h átlaggal jön ki. Neked mennyi az átlagod? Mert ha húszon akkor érthető.
Egyszer a körúton a Margit híd felé araszoltunk, szép rendes dugóban. Kíváncsiságból nulláztam egyet, kb 40 perc volt de ott is csak 11-12 l környékére jött ki.
Télen beleszalad a 14-be is, de ez főleg a rövid utak miatt van. Nyáron meg 11 körül. Természetesen ez városban értendő.
Amúgy egész Stuttgart hegy meg völgy, alig van rajta egy normális, vízszintes földdarab, mint a hullámvasút.
Tiszta vicc, de még a parkolóhelyünk is oldalra dől!
Rengeteg lámpa van, az utcák 90%-a jobbkezes, sok a 3-4 km-es dugó, dombra fel, meg minden. 1,5 tonnát emelkedőn 20-30 szor kimozdítani, hát nem kevés energia kell hozzá. Valószínű, hogy ezek is bőven közrejátszanak a magasabb fogyasztásba.
Ezért rövidebb utakra inkább a kisautónkkal járunk, az meg igen gazdaságos.
Emlékszem, amikor hazavitted az autót, akkor leírtad az átlagsebességet és a fogyasztást. Határozottan emlékszem rá, hogy akkor kevesebbet fogyasztott, mint a miénk.
"Pending DTC (s) detected during current or last completed driving cycle"
Semmi kód vagy egyéb, csak ez az erotikus üzenet. Kitöröltem, azóta mentem kb. 10 km-t, 2x indítottam.
Eddig még nem jött vissza.
A törlés előtt is mentem vele elég sokat, de a motor piktogramm nem aludt el. Ezt azért nem értem mert, ha már nincs jelen a hiba, akkor a lámpa el szokott aludni, a kódot amúgy is letárolja, oszt jónapot kívánok. Na ez nem aludt el, de kódot sem tárolt, csak az üzenet röhögött rám a képernyőről.