Keresés

Részletes keresés

Zsalu53 Creative Commons License 2022.03.18 0 0 8270

Ilyen volt 15-én a Malvinkán is. :)

Előzmény: whoa (8269)
whoa Creative Commons License 2022.03.16 0 1 8269

Bár nem oldtimer ugyan, de hétvégén lemértük mennyi 'ámpert' kajál az L-410 hajtómű átforgatás közben 🙂

https://youtu.be/zQt9Wxmm0f8

Zsalu53 Creative Commons License 2022.02.01 0 2 8268

Mellékeltem két lépet, ami lemaradt.

  

Előzmény: Saab2000 (8265)
Zsalu53 Creative Commons License 2022.01.28 0 1 8267

Felnyúltam a polcra és ezt találtam.

Dash8 Q400 ANVS System

80 micriphone

42 actuators

 

Előzmény: Saab2000 (8265)
Zsalu53 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 8266

aa

Előzmény: Saab2000 (8265)
Saab2000 Creative Commons License 2022.01.24 0 0 8265

Pontosítok: 72 mikrofon, 36 hangszóró produkálja az ellenfázisú zajt.
(Saab2000 az Airliners.net-en)

Előzmény: Saab2000 (8264)
Saab2000 Creative Commons License 2022.01.24 0 1 8264

A Saab2000 gépeken van ilyen aktív zajcsökkentés a kabinban, 72 hangszóró próbál ellentétes fázisban dolgozni a zajjal.

Előzmény: Zsalu53 (8253)
othiss Creative Commons License 2022.01.23 0 0 8263

köszönöm

Előzmény: XANTIi (8262)
XANTIi Creative Commons License 2022.01.23 0 0 8262

Ez a célállomástól függ. Európai és USA városi reptereken éles a helyzet. Máshol szódával elmegy. Korlátozzák őket időben is. Este, éjszaka nem engedik. De a nagy orosz sztyeppéken és a Déli sarkon biztosan nem szempont. De hosszú távon a modern hajtóművükkel gazdaságosabbak is az újabb gépek. Ilyen üzemanyag áraknál ez is döntő lehet. Sokváltozós függvények ezek.

Előzmény: othiss (8261)
othiss Creative Commons License 2022.01.23 0 0 8261

köszönöm az alapos felvilágisítást mindenkinek...ezeket nem is tudtam....

 

Nem akarom itt tovább húzni a rétestésztát, de még megkérdezem, hogy ez a zajos gép, még ha kiváló műszaki állapotú is, tud-e akkora hasznot termelni, hogy a bírság ellenére is megéri reptetni?

XANTIi Creative Commons License 2022.01.23 0 1 8260

Egy AN-26 London City-ben talán brit hadüzenettel is járna.....De az afrikai prérin simán elmegy.

Előzmény: Zsalu53 (8258)
XANTIi Creative Commons License 2022.01.23 0 0 8259

De. Csak a pilóta fejhallgatókban erős zajcsillapítás van. Régen mechanikus (hangelnyelő anyaggal van kitömve), az újakban már elektronikus zajcsökkentés. Ez minimum tizedére, de akár századára is csökkenti.

A környezetet durva zajjal szennyező típusok meg még durvább büntetéseket fizetnek. Egyes repterekről pedig teljesen ki vannak tiltva. Amelyik durván zajos, az a legtöbb esetben rossz hatásfokú (gazdaságtalan) is.

Előzmény: othiss (8256)
Zsalu53 Creative Commons License 2022.01.23 0 0 8258

Én úgy tudom, hogy külön engedéllyel, és megfelelő felárral leszállhatnak.

Előzmény: othiss (8255)
Zsalu53 Creative Commons License 2022.01.23 0 2 8257

A pilóták elöl vannak, őket nem zavarja, sőt örülnek neki, mert akkor tudják, hogy működnek a hajtóművek. :)

Előzmény: othiss (8256)
othiss Creative Commons License 2022.01.23 0 0 8256

Ja, még annyit, hogy a pilóták nem érezték a zajt?

Előzmény: Zsalu53 (8253)
othiss Creative Commons License 2022.01.23 0 0 8255

köszönöm, te biztosan profi repülős vagy...

 

Engem ezek a gépek nem zavarnak, csak a finnyásabb nyugati repterek valami adót vetettek ki a zajra...bagy ezek oda nem is mennek ?  (pl.Svájc)

Előzmény: Zsalu53 (8253)
heted7 Creative Commons License 2022.01.22 0 0 8254

Nem is tudtam, köszönöm szépen!

Előzmény: Zsalu53 (8253)
Zsalu53 Creative Commons License 2022.01.22 0 1 8253

Általában, a hő és hangszigetelés sokat számított, de a légcsavar vonalában nem voltak utasülések. A Malév legutolsó Dash-8 Q400-as repülőgépeknél a zajhatást úgy próbálták csökkenteni, hogy a törzs részein mikrofonokat, valamint mozgató aktuátorkat helyeztek el, és így a hanghullámmal ellentétes rezgéssel csökkentették a hanghatást.

Előzmény: othiss (8252)
othiss Creative Commons License 2022.01.22 0 0 8252

köszönöm kérdésed, ez még eszembe sem jutott...változtatok a szokásomon, eddig kertbe sosem vittem telefont...

Egyszerű az ötlet, de nagyszerű...

Köszönöm.

 

Ha tiszta az égbolt, akkor a kapanyélre támaszkodva csodálom az emelkedő gépóriásokat...gépész lévén, én a tolóerőn rémüldözök, az félelmetes lehet....ihazából azt lesem,  látok-e füstölő hajtóművű repcsit..az utóbbi években már nem fordult elő.

(ráadásul egyik sem olyan zajos, mint a csavaros gép)

 

Ha már segítettél ebben, légyszí mond meg, hogy a gépben lehet-e ezt a rendkívül erős motor/légcsavar zajt hallani?

 

Előre is köszönöm.

Előzmény: heted7 (8251)
heted7 Creative Commons License 2022.01.21 0 0 8251

Okostelefon? :)

Előzmény: othiss (8249)
othiss Creative Commons License 2022.01.21 0 0 8250

megnéztem az AN 12-es gépet, és beugrott, hogy egyszer egy pilóta mondta, ezzel  a típussal fuvaroznak (dugigrakva) tojást Európa országaiba...

othiss Creative Commons License 2022.01.21 0 0 8249

nagyon köszönöm  a válaszod, és a radart is...élni fogok vele...hogy egy kis humor is legyen, a baj ezzel a radarral az, hogynamkertben metszek(mint ma), vagy kapálok, akkor érdekes ahogy berontok a lakásba, és rácuppanok amképernyőre..a nejem furcsán fog nézni...

 

Na jó, ez vicc volt, megnézem.

 

Köszönöm kedvességed.

Előzmény: Zsalu53 (8248)
Zsalu53 Creative Commons License 2022.01.21 0 0 8248

Az ukránok járnak még ide An-12-es repülőgéppel, annak is AI-20-as hajtóművei vannak, mint az Il-18-nak, hangjuk hasonló. C-130 Hercules is lehet. A Flightradar segíthet. https://www.flightradar24.com/47.64,19.06/10

Előzmény: othiss (8247)
othiss Creative Commons License 2022.01.21 0 0 8247

üdv.

 

Biztosan rossz helyen kérdezem, de talán kapok választ. Kelenföldön lakom, és néha olyan repülő húz el felettünk, ami légcsavaros, és baromira búg...de viszonylag gyors.

Régen az IL 18 adott ilyen hangot, de manapság elképzelni sem tudom milyen járgányok ezek?

 

Ha van itt szakértő, megköszönném a felvilágosítást.

 

Üdvözletem.

Zsalu53 Creative Commons License 2022.01.09 0 0 8246
Zsalu53 Creative Commons License 2021.12.31 0 1 8245
viricsi Creative Commons License 2021.11.27 0 0 8244

 

Megjelent az éves falinaptár!

 

Felajánlás tehető az alapítvány e-mail címén: info@goldtimer.hu

illetve Endrénél, a zsaludek@yahoo.com


Zsalu53 Creative Commons License 2021.11.13 0 2 8243

Egy reménykeltő jó hír. A 301-es, ex HA-LIS a Reptárba kerül.

https://iho.hu/hirek/a-reptar-uj-kincse-a-li-2-es

viricsi Creative Commons License 2021.10.26 0 3 8242
XANTIi Creative Commons License 2021.10.10 0 2 8241
Előzmény: XANTIi (8240)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!