Az a baj, hogy modellező léptékkel még a legolcsóbb variáció is horribilis befektetés. Meg azt se felejtsük el, hogy ez még csak a nyomtatás, a grafika nincs benne. Sajnos ezek a megoldások csak üzleti célra alkalmasak.
A januári szerencsére jóslat bejött, de a jövőbeli modellekkel kapcsolatosan esetleg van valami infó a magyar sorozattal kapcsolatban? Sikerült valamit elérni a kínai segítségével?
Jó pár éve készültek, nagyon szépek is lettek, csak a hordozófilm széleinél a vékony lakk beült a sarkokba. Aztán ahogy írtam csinált a másik matricamágus matricákat, de ö az elérhetetlen ember kategória. Már azon gondolkodom hogy veszek egy fehér nyomtatót, meg CorelDraw-ot, és megcsinálok minden matricát magamnak. Persze vicc, mert anyagilag hatalmas bukta lenne.
Egyébként még messzebb gurult a gyógyszerem, amikor elképzeltem, milyen lenne egy ilyen óriás RC hajtással és mondjuk a távirányítóról nyitható-zárható ajtókkal, hangmodulos sziszegő-csattanó hang kíséretében. :-)
Időközben változott a vizes matrica hordozó anyaga. Illetve elérhető lett egy új, vékonyabb és puhább. Mostanában erre készülnek a matricák. Nem emlékszem, hogy Setten olvtársnak mikor készültek matricák, de lehet, hogy az még a régi volt.
Az tény, hogy ha az alapmodell nincs, akkor nekem sincs ilyen Ikarusom. De az is tény, hogy nem azt kaptuk amit a promóciós videóban, reklámokban láttunk. A javítás csak a fülkeajtó esetében sikerült korrekt módon, az üléstámlák kipótlása, a varrás imitálása matricával és főként az oldalablakok gumikédereinek vizesmatricával való színezése csak tűzoltás volt, nem ilyen szintű modellhez való megoldások.
Az pedig, hogy az ajtók nem nyílnak ki rendesen egy olyan tervezési
hiba, amit utólag kijavítani már nem is tudtak, annyi alkatrészt kellett volna újragyártani, majd a buszt vissza bontani.
Az ára miatt sohasem sírtam, tudtam mennyibe fog kerülni.
A probléma tényleg csak annyi, hogy a minőség nem olyan volt, mint amit ígértek.
Ezen kívül a Wartburgot építem, lassan vége annak is, de még nem
kellett semmit sem kijavítani, átfesteni, kédereket kihúzni stb.
Ezek szerint tudnak ők minőségibb dolgot is kihozni, csak valamiért az Ikarus esetében ez nem mindig sikerült.
A rendszám, a viszonylatjelző részemről nem is volt elvárt, az legyen egyéni, mindenki azt rakhat rá ami neki tetszik.
Talán túl sok kritikát olvashattál ezzel a busszal kapcsolatban az építés évei alatt és most ezért vagy ilyen szigorú, pedig itt nincs okod rá.
Hibátlan modell nincs és attól, hogy pár javítanivaló meg lett említve, még nem lett földbedöngölve a gyártó, az áráról meg szó sem volt, ráadásul mindezt egy olyan olvtárs tette közzé, aki már letett egy-két dolgot az asztalra modellépítés terén. Ez a fórum a tapasztalatokról is szól és amíg ezek kulturált formában vannak előadva, bizony itt a helyük, hogy más okuljon belőlük.
Az igények is eltérőek, neked minden klappolt, de egy ilyen modellt építő barátom szerint pl. a javított ülések sem tökéletesek, sokan változtatják meg a színüket és a kéderezés megoldását - jobbító szándékkal.
Ezekkel együtt senki nem kérdőjelezi meg a DeA érdemeit és hidd el, minden tulajdonos veled együtt örül, hogy ilyen különleges modellt prezentáltak ide.
Elképesztően jól néz ki és klasszak a házi kiegészítők. Ebben a méretarányban már szépen ki lehet dolgozni a rendszámokat is, tetszenek a nyers darabok.
Miért pont 25-ös, neked is fiatalkori emlék ez járat, mint nekem a budatétényi 3-asok?
A fényekhez már csak egy működő indexrendszer kellene, meg ha maximalista vagyok, akkor alá egy RC hajtás, hogy meg lehessen sétáltatni a szobában, vagy a kertben. :-)
Nincs tapasztalatom más készítő termékeivel, így csak azt tudom mondani, hogy ha közelről nézve és a modellt forgatva célzottan keresem a matrica széleit, akkor valóban láthatóak, de normál nézetben ennek nincs zavaró hatása, én elégedett vagyok. Ennél lényegesen jobbat csak tamponnyomással lehetne elérni, de az házi körülmények között megoldhatatlan.
Előre jelzem semmilyen negatív jelzés nem érdekel, csak az "egyszerű" modellépítő szemmel nézem a dolgokat!
Amit felsoroltál, azokat a Deagostini kijavította vagy javító dolgokat küldött hozzá. ( pl. nyitható vezető fülke ajtó, utas ülés háttámla, ülés varrás, ablak gumi kréder, stb. ) , szerintem ez így OK.
Mondjátok már meg ki vállalta fel egy ilyen modell kivitelezését? Szerintem, ha ez nem jelenik meg sosem lesz ilyen modellünk!
Persze lehet szépíteni: ilyen járat szám, olyan volán festés, stb.
És ha az alapmodell nincs?
Persze lehet hivatkozni arra , hogy drága volt. Én is össze építettem. De ha ez a modell nincs, ma nincs a szobámban egy 1:12-es Ikarus 260-as modellem.
Köszönet érte mindenkinek aki részt vett a modell megalkotásában!
A matricák milyen minőségűek? Nekem csinált jó nyomtatási minőségű matricákat tonycars olvtárs, csak sajnos nagyon vastag a hordozófilm. A másik matricagyártással foglalkozó emberke készített nekem nagyon szépen kidolgozott, feliratokat leheletvékony hordozófilmre, de ő inkább elérhetetlen mint elérhető. 😕
Szerintem kihoztad belőle a maximumot. Nagyon szép lett.
ebbe nem fért volna bele pl. egy CB alap.
Egy hete ment el a Vaterán egy Vector 556-os 30.000 jó magyar Forintért.
Abból profi BKV modellt lehet faragni. Ha nem lenne 3db CB 556-om, licitáltam volna arra is. Így csak a Vector 180-ast vittem el. Örülök neki, régóta kerestem. Főleg ilyen áron. 😉 Egy kis kerékcsere, matrica, csinosítgatás és kész a szupi 180-as 😉
Tudom, a feketeöves Ikarus gyűjtők lenézik ezt a SoVa gyártmányú, most a Modimio sorozatában is kiadott buszt a vastag oldalfalai, az elnagyolt kerekek meg még jó pár részlet miatt, de nem a Tökéletes Ikarust akartam elkészíteni, megcsinálta már azokat más. Én csak egy hangulatos budatétényi 556-ost szerettem volna a 620-asom mellé alacsony költségvetésből, ebbe nem fért volna bele pl. egy CB alap. Kicsit izgatott is, sok munkával, de kevés pénzből mit lehet kihozni ebből a félig játék, félig modellből. Ami változott:
Karosszéria:
eltűnt az itthon nem használt hátsó viszonylatjelző, elkészült és plexiablakos lett ugyanez a fronton és a jobb oldalon. Megszűnt az első kerék előtti rács. Készültek zászlótartó csonkok a homlokfal tetejére és elkészült vörösrézből a hiányzó hátsó lökhárító. Le lettek reszelve a kasztni anyagába öntött, eltúlzott méretű lámpák, ezeket hátul a 620-asnál megírt módon készült saját gyártmányok pótolták, elől egy ócska Welly Warszawa adta az indexeket. A gagyi fényszórók is repültek, a helyükön a rögzítőfurat be lett ragasztva, majd BareMetal fóliával lett "foncsorozva és elé egy régről megmaradt fényszóróüveg pár került.
Az eredeti vaskos ablaktörlők polírpapírral lettek minden részükben feleakkorára csiszolva, majd Bare metallal krómozva lettek kicsit szebbek. Ezt a fóliát kapta a hűtőrács is, Tamiya fekete panelező festékkel kitöltve.
Az alapfényezés Kramberger Vili szép munkája, a mattfekete kerékjáratokat már én fújtam fel spray-vel. Az oldaldíszlécek is krómfóliát kaptak három sorban.
Utastér:
Az eredeti orosz üléskiosztás át lett építve a magyar verzióra, ehhez néhány széket fel kellett vágni az alapról és más pozícióban visszaragasztani, egy dupla ülést el kellett készíteni műanyag lapból, vörösrézdrót kapaszkodókkal, majd az egész be lett színezve a vezetőfülkével és a műszerfallal együtt.. Ugyanígy barna színt kapott a kasztni belső része is.
Alváz:
az első futómű kormányozhatóvá lett alakítva.
A szükséges matricákat Tonycars olvtárs szállította, a rendszámok és a viszonylatjelzők most is fotónyomtatottak.
Szia! Milyen tapasztalataid vannak a Motip festékekkel? A spray-s verziót használtad? Az eredeti festést valamivel leszedted előtte és alapoztál, vagy arra fújtad rá az új réteget?