Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.02.28 -2 2 138585

A kép tanúsága szerint került egy ilyen a rákospalotai FKFV Múzeumba is.

 

Előzmény: Kraz 677 (138584)
Kraz 677 Creative Commons License 2024.02.28 0 6 138584

Liazok Cseh sorozatbol

vw-s Creative Commons License 2024.02.28 0 0 138583

Én a photoshopot használom már vagy 15 éve.  

Nem feltétlenül rajzolásra való, de mindent meg tudok vele 

csinálni. Hátránya, hogy így nem  vektoros  rajzaim vannak,

de mivel magamnak méretezek és nyomtatok,  nincs jelentősége.

Mindent 2400dpi felbontásban csinálok meg, ez elég nagy ahhoz, 

hogy a legkisebb ábrák is tökéletesek legyenek.

Ha fehér feliratot akarok valahol csináltatni, akkor van probléma,  mert van ahol csak vektoros fájlokat fogadnak.

Előzmény: Stetten (138582)
Stetten Creative Commons License 2024.02.28 -2 0 138582

Ha a grafikáért fizetni kell, akkor tényleg nincs értelme az otthoni nyomtatásnak.

 

Valahogyan/valamivel csak el kell készíteni a matrica grafikáját. Azt mivel csinálod meg? 

Előzmény: vw-s (138581)
vw-s Creative Commons License 2024.02.28 0 0 138581

Ha a grafikáért fizetni kell, akkor tényleg nincs értelme az 

otthoni nyomtatásnak.  Én azért szeretem magam készíteni a 

matricákat, mert ha nem tökéletes a mérete vagy a színe, 

bármikor tudok rajta módosítani. A monitoron látott színek ritkán 

egyeznek a kinyomtatott anyaggal.

Előzmény: Stetten (138580)
Stetten Creative Commons License 2024.02.28 -2 0 138580

Az a baj, hogy modellező léptékkel még a legolcsóbb variáció is horribilis befektetés. Meg azt se felejtsük el, hogy ez még csak a nyomtatás, a grafika nincs benne. Sajnos ezek a megoldások csak üzleti célra alkalmasak. 

Előzmény: vw-s (138577)
zeti02 Creative Commons License 2024.02.27 0 0 138579

A januári szerencsére jóslat bejött, de a jövőbeli modellekkel kapcsolatosan esetleg van valami infó a magyar sorozattal kapcsolatban? Sikerült valamit elérni a kínai segítségével?

Előzmény: Controlman (138045)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.02.27 0 0 138578

Azt a leborult szivarvégit!!! Percekig szedtem fel az államat a földről.

Ez durvább, mint az eddig a marketpléjszen látott majd egymilliós csuklós, meg az épülő 293-as.

 

 

Előzmény: vw-s (138576)
vw-s Creative Commons License 2024.02.27 -1 0 138577

Nemrég én is lecseréltem a tintasugaras nyomtatómat egy lézernyomtatóra. A tintasugaras örökké beszáradt,

plusz a kinyomtatott matrica felületét kezelni kellett, hogy ne ázzon le róla a festék. A lézernyomtatóval

nincsenek ilyen gondok, viszont nem nyomtat olyan szép, tűéles képeket mint a tintasugaras nyomtatóm.

Tervbe volt, hogy veszek hozzá fehér tonert, van egy gyártó, elég sok tipushoz kínál fehér és neon színű

festékkazettákat.

 

https://www.ghost-white-toner.com/ghost-white-toner-transfer-fuer-alle/?lang=de

 

Kicsit  drága dolog a kísérletezéshez, jó lenne látni mit tud. Külföldi makettező oldalakon 

írtak róla, de nem egyértelműen pozitív mindenki véleménye.

Előzmény: Stetten (138575)
vw-s Creative Commons License 2024.02.27 0 0 138576

Igen, innen koppintottam le a tábla mindkét oldalát.

Nem csak a tiéd gurult messzebb, volt aki vette a fáradtságot és megcsinálta:

 

https://www.youtube.com/watch?v=H2-OucHb8QM

 

 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (138573)
Stetten Creative Commons License 2024.02.27 -2 0 138575

Szia

 

Jó pár éve készültek, nagyon szépek is lettek, csak a hordozófilm széleinél a vékony lakk beült a sarkokba.  Aztán ahogy írtam csinált a másik matricamágus matricákat, de ö az elérhetetlen ember kategória. Már azon gondolkodom hogy veszek egy fehér nyomtatót, meg CorelDraw-ot, és megcsinálok minden matricát magamnak. Persze vicc, mert anyagilag hatalmas bukta lenne. 

Előzmény: Tonycars (138571)
Stetten Creative Commons License 2024.02.27 -1 2 138574

Szerintem nem jól látod. 

 

Eleve több tekintetben nem azt kaptuk amit a reklámban bemutattak. Az már csak hab a tortán hogy nem is annyiért...  Szóval igen, jogos a reklamáció. 

Előzmény: agrozsolt (138566)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.02.27 0 0 138573

A hetvenes évek közepétől jó sokáig csak ilyenek jártak mindenhol. Nem tudom, ismered-e ezt a gyűjtőoldalt, itt elég sok tábla van.

 

Egyébként még messzebb gurult a gyógyszerem, amikor elképzeltem, milyen lenne egy ilyen óriás RC hajtással és mondjuk a távirányítóról nyitható-zárható ajtókkal, hangmodulos sziszegő-csattanó hang kíséretében. :-)

Előzmény: vw-s (138572)
vw-s Creative Commons License 2024.02.27 0 0 138572

Csak azért  lett 25-ös, mert próbáltam olyat használni, ahol az eredeti busz is járhatott és magáról a tábláról is korhű fotót találok.

Az RC hajtáshoz komolyan át kellene építeni az alvázat, de láttam egyet, valaki megcsiálta.

Előzmény: A210 820 08 21 (138568)
Tonycars Creative Commons License 2024.02.27 0 0 138571

Időközben változott a vizes matrica hordozó anyaga. Illetve elérhető lett egy új, vékonyabb és puhább. Mostanában erre készülnek a matricák. Nem emlékszem, hogy Setten olvtársnak mikor készültek matricák, de lehet, hogy az még a régi volt.       

Előzmény: A210 820 08 21 (138567)
vw-s Creative Commons License 2024.02.27 0 1 138570

Az tény, hogy ha az alapmodell nincs, akkor nekem sincs ilyen Ikarusom. De az is tény, hogy nem azt kaptuk amit a promóciós videóban, reklámokban láttunk. A javítás csak a fülkeajtó esetében sikerült korrekt módon, az üléstámlák kipótlása, a varrás imitálása matricával és főként az oldalablakok gumikédereinek vizesmatricával való színezése csak tűzoltás volt, nem ilyen szintű modellhez való megoldások.

Az pedig, hogy az ajtók nem nyílnak ki rendesen egy olyan tervezési

hiba, amit utólag kijavítani már nem is tudtak, annyi alkatrészt kellett volna újragyártani, majd a buszt vissza bontani.

Az ára miatt sohasem sírtam, tudtam mennyibe fog kerülni.

A probléma tényleg csak annyi, hogy a minőség nem olyan volt, mint amit ígértek.

Ezen kívül a Wartburgot építem, lassan vége annak is, de még nem 

kellett semmit sem kijavítani, átfesteni, kédereket kihúzni stb.

Ezek szerint tudnak ők minőségibb dolgot is kihozni, csak valamiért az Ikarus esetében ez nem mindig sikerült.

A rendszám, a viszonylatjelző részemről nem is volt elvárt, az legyen egyéni, mindenki azt rakhat rá ami neki tetszik.

Előzmény: agrozsolt (138566)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.02.27 0 1 138569

Talán túl sok kritikát olvashattál ezzel a busszal kapcsolatban az építés évei alatt és most ezért vagy ilyen szigorú, pedig itt nincs okod rá.

Hibátlan modell nincs és attól, hogy pár javítanivaló meg lett említve, még nem lett földbedöngölve a gyártó, az áráról meg szó sem volt, ráadásul mindezt egy olyan olvtárs tette közzé, aki már letett egy-két dolgot az asztalra modellépítés terén. Ez a fórum a tapasztalatokról is szól és amíg ezek kulturált formában vannak előadva, bizony itt a helyük, hogy más okuljon belőlük.

Az igények is eltérőek, neked minden klappolt, de egy ilyen modellt építő barátom szerint pl. a javított ülések sem tökéletesek, sokan változtatják meg a színüket és a kéderezés megoldását - jobbító szándékkal.

Ezekkel együtt senki nem kérdőjelezi meg a DeA érdemeit és hidd el, minden tulajdonos veled együtt örül, hogy ilyen különleges modellt prezentáltak ide.

Előzmény: agrozsolt (138566)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.02.27 0 0 138568

Elképesztően jól néz ki és klasszak a házi kiegészítők. Ebben a méretarányban már szépen ki lehet dolgozni a rendszámokat is, tetszenek a nyers darabok.

Miért pont 25-ös, neked is fiatalkori emlék ez járat, mint nekem a budatétényi 3-asok?

A fényekhez már csak egy működő indexrendszer kellene, meg ha maximalista vagyok, akkor alá egy RC hajtás, hogy meg lehessen sétáltatni a szobában, vagy a kertben. :-)

Előzmény: vw-s (138564)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.02.27 0 0 138567

Nincs tapasztalatom más készítő termékeivel, így csak azt tudom mondani, hogy ha közelről nézve és a modellt forgatva célzottan keresem a matrica széleit, akkor valóban láthatóak, de normál nézetben ennek nincs zavaró hatása, én elégedett vagyok. Ennél lényegesen jobbat csak tamponnyomással lehetne elérni, de az házi körülmények között megoldhatatlan.

Előzmény: Stetten (138563)
agrozsolt Creative Commons License 2024.02.26 -1 1 138566

Kedves Ikarus építő kolléga és a többiek?

 

Előre jelzem semmilyen negatív jelzés nem érdekel, csak az "egyszerű"  modellépítő szemmel nézem a dolgokat!

Amit felsoroltál, azokat a Deagostini kijavította vagy javító dolgokat küldött hozzá. ( pl. nyitható vezető fülke ajtó, utas ülés háttámla, ülés varrás, ablak gumi kréder, stb. ) , szerintem ez így OK.

Mondjátok már meg ki vállalta fel egy ilyen modell kivitelezését? Szerintem, ha ez nem jelenik meg sosem lesz ilyen modellünk!

Persze lehet szépíteni: ilyen járat szám, olyan volán festés, stb.

És ha az alapmodell nincs?

Persze lehet hivatkozni arra , hogy drága volt. Én is össze építettem. De ha ez a modell nincs, ma  nincs a szobámban egy 1:12-es Ikarus 260-as modellem.

Köszönet érte mindenkinek aki részt vett a modell megalkotásában!

A többi vélemény nem érdekel!!!!

Előzmény: vw-s (138564)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.02.26 0 0 138565

Lélegzetelállító. Gratulálok!

Előzmény: vw-s (138564)
vw-s Creative Commons License 2024.02.26 0 11 138564

1056 db csavar, 829 db (plusz néhány egyedileg készült) alkatrész összeépítésével elkészült nálam is az 1:12-es  Ikarus 260.

Abban a reményben kezdtem bele, hogy ezt majd csak össze kell csavarozni és lesz egy szép modellem. 

Nem így lett. A problémák akkor kezdődtek, amikor a beltér alkatrészeit kezdték kiküldeni, festetlen,

tömör támla nélküli ülések, nem nyíló sofőr ajtó, gumikéder nélküli ablakok, sima sárgára festett oldalburkolat

és hasonló gagyi, olcsó megoldások hátráltatták az építést. Ezeket tavaly nyáron kijavítottam, majd jött a következő

probléma, nem nyíltak a ráncajtók tökéletesen egy méretezési anomália miatt. Amennyire lehetett kultúráltan belejavítani

azt megtettem, de szétvágni a lépcsőt nem voltam hajlandó, így azért valamivel jobban nyílik, de nem tökéletes. 

Készítettem még hozzá 0,5-ös sztirol lapból viszonylatjelző táblákat, rézből táblatartókat és rendszámokat,

különböző matricákat, és felfestettem az azonosító számot az oldalára.

Kiegyenesítettem a gumi ütközőt a lökhárítón, nekem nem jött be ferdén.

Csiszolással kb. fele vastagságúra elvékonyítottam az ablaktörlő karokat majd újra festettem, de még így is vastagnak tűnik,

ha egyszer lesz hozzá hangulatom, csinálok méretarányosat rézből.

A végén még kétszer visszabontottam a tető részt és a homlokfalat, először azért mert a belső világítás átvilágított

felfelé a tető résein, másodszorra meg azért, mert raktam még három ledet a viszonylatjelző táblatartóba is,mert zavart, hogy

az nincs megvilágítva.

 

 

  

  

  

  

  

  

  

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stetten Creative Commons License 2024.02.26 -1 0 138563

A matricák milyen minőségűek? Nekem csinált jó nyomtatási minőségű matricákat tonycars olvtárs, csak sajnos nagyon vastag a hordozófilm. A másik matricagyártással foglalkozó emberke készített nekem nagyon szépen kidolgozott, feliratokat leheletvékony hordozófilmre, de ő inkább elérhetetlen mint elérhető. 😕

Előzmény: A210 820 08 21 (138562)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.02.26 0 4 138562

Egymás mellett is jól néznek ki, bár a valóságban ilyen már nem lehetett. Amikor elindult a 103-as gyorsjárat, akkor már a fekete 3-as is 556-os volt.

 

  

Stetten Creative Commons License 2024.02.26 -1 0 138561

Meg a 60-ashoz sem…

Előzmény: Stetten (138560)
Stetten Creative Commons License 2024.02.26 -1 0 138560

Szia 

Sajnos a 620-hoz semmi fotómaratást nem adtak ki eddig. 

Előzmény: vw-s (138549)
Stetten Creative Commons License 2024.02.26 -1 0 138559

Szerintem kihoztad belőle a maximumot. Nagyon szép lett.


ebbe nem fért volna bele pl. egy CB alap.

Egy hete ment el a Vaterán egy Vector 556-os 30.000 jó magyar Forintért.

Abból profi BKV modellt lehet faragni. Ha nem lenne 3db CB 556-om, licitáltam volna arra is. Így csak a Vector 180-ast vittem el. Örülök neki, régóta kerestem. Főleg ilyen áron. 😉 Egy kis kerékcsere, matrica, csinosítgatás és kész a szupi 180-as 😉

Előzmény: A210 820 08 21 (138557)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.02.26 0 1 138558

Igen, a spray termékeiket használom vagy az eredeti festékre, vagy maratott és alapozott fémfelületre fújva. Én elégedett vagyok velük.

Előzmény: zeti02 (138556)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.02.26 0 6 138557

Ikarus 556  1/43 Modimio

 

Tudom, a feketeöves Ikarus gyűjtők lenézik ezt a SoVa gyártmányú, most a Modimio sorozatában is kiadott buszt a vastag oldalfalai, az elnagyolt kerekek meg még jó pár részlet miatt, de nem a Tökéletes Ikarust akartam elkészíteni, megcsinálta már azokat más. Én csak egy hangulatos budatétényi 556-ost szerettem volna a 620-asom mellé alacsony költségvetésből, ebbe nem fért volna bele pl. egy CB alap. Kicsit izgatott is, sok munkával, de kevés pénzből mit lehet kihozni ebből a félig játék, félig modellből. Ami változott:

Karosszéria:

eltűnt az itthon nem használt hátsó viszonylatjelző, elkészült és plexiablakos lett ugyanez a fronton és a jobb oldalon. Megszűnt az első kerék előtti rács. Készültek zászlótartó csonkok a homlokfal tetejére és elkészült vörösrézből a hiányzó hátsó lökhárító. Le lettek reszelve a kasztni anyagába öntött, eltúlzott méretű lámpák, ezeket hátul a 620-asnál megírt módon készült saját gyártmányok pótolták, elől egy ócska Welly Warszawa adta az indexeket. A gagyi fényszórók is repültek, a helyükön a rögzítőfurat be lett ragasztva, majd BareMetal fóliával lett "foncsorozva és elé egy régről megmaradt fényszóróüveg pár került.

Az eredeti vaskos ablaktörlők polírpapírral lettek minden részükben feleakkorára csiszolva, majd Bare metallal krómozva lettek kicsit szebbek. Ezt a fóliát kapta a hűtőrács is, Tamiya fekete panelező festékkel kitöltve.

Az alapfényezés Kramberger Vili szép munkája, a mattfekete kerékjáratokat már én fújtam fel spray-vel. Az oldaldíszlécek is krómfóliát kaptak három sorban.

Utastér:

Az eredeti orosz üléskiosztás át lett építve a magyar verzióra, ehhez néhány széket fel kellett vágni az alapról és más pozícióban visszaragasztani, egy dupla ülést el kellett készíteni műanyag lapból, vörösrézdrót kapaszkodókkal, majd az egész be lett színezve a vezetőfülkével és a műszerfallal együtt.. Ugyanígy barna színt kapott a kasztni belső része is.

Alváz:

az első futómű kormányozhatóvá lett alakítva.

A szükséges matricákat Tonycars olvtárs szállította, a rendszámok és a viszonylatjelzők most is fotónyomtatottak.

 

Több kép és nagyobbak, főleg a készítésről itt, a Flickr galériámban láthatóak.

 

     

 

 

 

 

 

 

 

zeti02 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 138556

Szia!
Milyen tapasztalataid vannak a Motip festékekkel? A spray-s verziót használtad? Az eredeti festést valamivel leszedted előtte és alapoztál, vagy arra fújtad rá az új réteget?

Előzmény: A210 820 08 21 (138547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!