No, nagybratyó is azt mondja, hogy állomásnak készült valaha. Gyerekként még játszottak ott. valami pincét is emleget az épületnél. Ami még érdekesség, és ezt már nagyon sokszor mesélte, hogy régebben magasabb töltésen ment fel a pálya Rákoshegyre, mivel az is feljebb volt. Az ottani állomásépületet mondja, mint régi pályaszintet. Bár gyerekként minden nagyobbnak tűnik, ez saját tapasztalat. Olyan lassan tudtak feljutni a 410-es gőzösök teherrel Rákoshegyre, hogy fel tudtak kapaszkodni rájuk, és "blicceltek" egyet. Olyat is említ, hogy mikor lejjebb került Rákoshegyen a pálya, akkor a madárdombi vasúthoz közeli bányát töltötték fel a kitermelt anyaggal. Említ még a Táncsics és a Lőrinczi út között egy felüljárót, amit elbontottak. Lőrinczi út felől olyan meredek volt, hogy a lovaskocsik rakottan fel sem tudtak menni, teherautósok segítették fel őket. Aztán ezekből mi igaz, mi nem, azt nem tudom.
Okey. Nekem van egy találgatott kósza elméletem.. hogy '40 körül idehúzták az épületet majd mielőtt benépesült volna a telep és élesítették volna mint állomás/megálló, addigra jött a háború..
Azt hiszem ebbe én nem tudok érdemben bele szólni most. Sajnos olyan rokonom aki tudhatott róla valamit, már nem él. Megpróbálom nagybátyámat kifaggatni, hátha tud róla valamit, de ő már a háburú után született, viszont gyerekként ott élt már Akadémi újtelepen, szóval elkézelhető hogy vannak információi.
az "Állómás" felirat jelölte objektum sztorija érdekelne.. annyi biztos hogy 44 végén a csatározásban odalett, lévén a 120-as vonal, és az Attila III védmű metszéspontján feküdt.. de.. nem nagyon jelölik más térképek. Már kaptunk el helyi öreget, aki szintén azt mondta hogy állomás volt, de semmiféle történeti leírás nem említi egy szóval sem, még az sem ami még az őrházakat is egyenként tételesen szóbahozza..
Kis fehér boltíves-teraszos épület volt, de 60-as évek légifotóin már csak romok, mostanra meg egy gödörből kinövő facsoport van a helyén.
Eredetileg más kezdte keresni, én meg rácsaptam hogy megfejtős játék, de megakadtam, meg én is kíváncsi lettem.
Ezt fejtegettük.. És ebben a körzetben lennék kíváncsi egy hajdani objektum sztorijára.. kb akkora távra, hogy az általan anno berámolt kép balszélén szinte rajta kéne lennie...
Igen, néha-néha vagyok. :) Ha a Pápa-Csorbna vonal a kérdés, akkor egyelőre annyit néztem meg, hogy az említett két szolgálati hely nem szerepel az alapítóokiratban, valószínűleg későbbiek.
2021.09.21 Pápa-Csorna kerékpártúra során, Ihászon. A rakodó maradványai.
Pápa felé.
Nemesgörzsöny felé.
Az egykori épület feltételezett helye.
A kereszt a köz- és vasúti kereszteződés, a kék vonal az ihászi oldalra eső rakodó helye, a sárga vonal alatt pedig a felvételi épület látható, ami a nagyacsádi oldalra esik. Ha valaki ezt meg tudja erősiíteni, vagy cáfolni, az kérem jelezze.
Érdekes volt ez a bejárás is, videót még nem tudtam megnézni képeket igen. Szerinted biciklivel mennyire járható a vonal? Mármint, ami nem a főúton/mellette megy? Határon át tényleg jó lenne egyszer bejárni, majd a vírushelyzet után talán megcsinálom azt is. Szerbiába személyivel is lehet(ett) menni szóval nem lehetetlen.
Utóbbi már menthetetlen, sínek, talpfák hiányoznak, ki se látszik a gazból néhol a pálya, átjárók eltömődve stb. Itt már biztos nem fog többet vonat járni, de hajtánypályának se lenne már jó.
Újból lesz vonatforgalom ezen a pályán? Anno még utaztam gyereként ezen a vonalon Veszprémvarsánytól Romándig.
83107 – Google Térkép Ahogy látom a google térképen(2021 aug) valamit csinálnak itt a Romándi vasútállomás átkellőhelynél?! Itt régen fénysorompó volt, de ahogy látom azt leszerelték és andrás keresztet raktak ki.
Lesz egy rövid idő mikor készen lesz a Varsány felőli szakasz, de még üzemben lesz a régi is, már szerveződik a háttérben egy különvonat erre az időre, reméljük lesz is belőle valami.
Pusztamérges felé is tervben van a bejárás. Zákányszék-alsó épülete igne jó állapotban megmaradt a faszerkezet az elején sajnos nem, összecsuklott és és a helyreállítása olyan sokba került volna, hogy a tulajdonosok nem tudták vállalni.