Szerintem a korzo féle kulcs-hasonlat elég jól sikerült. Én egy kicsit megfordítanám a dolgot:
Ha egy kocsi nagyon leszerepel a törésteszten, akkor valószínűleg az életben sem túl biztonságos. Viszont az, hogy a törtésteszten sok pontot kapott, az még nem jelenti azt, hogy minden valós szituációban is megmenti az életedet.
Persze a teszteredmények azért sejtetnek egy két dolgot, szóval érdemes lehet odafigyelni a EURONCAP-re és társaira, de valamennyire mindenképpen kritikusnak kell maradnunk velük szemben.
Unokaöcsém sajnos mindig, mindenkivel ilyen.(általában az értelmiségiekkel ilyen, ha 250 kiló lennél, csontkopasz, borostával, és rezegne körülötted a szteroid, akkor talán riszpekt... :)) ) Ezen pedig nem lehet változtatni, sajnos a srác önhibáján kívül lett ilyen :((
Hali BlackStar!
Nem mondom elég morcos volt az unokaöcséd. Kicsit kiült az arcára az unom a banánt kifejezés, valamint a mia ... akar ez a ... itt!:-)
de az is lehet, hogy ráfagyott a hidegtől valami elöző érzelmi kitörés :-)
KÖSZÖNÖM mégegyszer a segítséget, hali
Lg
"Aerom asszem 1340 kg volt és 1790 vagy ilyemi volt a megengedett össztömeg."
Érdekes, a volvomnak ugyanaz az első adata, mint az aeronál második :-))))
Na jó ez azért nem igaz :-))))
De volt egy renault puttonyos teherszállító (?) kocsink (express) és a megengedett összsúlya 20kg-val volt kevesebb, mint a volvo önsúlya....
Namost a SAAB-ok nem a pehelysulyu autók kategóriájába tartoznak
Én is így gondoltam, sőt gondolom is, de azért meglepő számok vannak a '83-as 900 Coupem forgalmijában. Az önsúly 900 kg, az össz, pedig valami 1800 fölött van. Lehetnek ezek valós adatok? (én kétlem)
A töréstesztekröl. Ha vki meghallgatja Meleg Gábor egyik ellöadását (BME Gépjármüvek tsz., ö A Baleseti Szakértö Guru) akkor kiderül, h a töréstesztekben az autó szilard, rogzitett tárgyakhoz valo, bizonyos szögböl torténö , egyszeri ütközését vizsgálják. Nagyon szép pl a teljes frontális ütközés vizslatása, de az esetek többségében ritka, inkább a kocsi elejének egy része kapja csak az egész ütést.
Node, mégha korrektül nézik is(feélig fedett, ferde szögü ütközés stb.), a gond az ingathatatlan akadályokkal van. Egy ütközésben nagyon jelentös tényzö a jármü tömege. (Ez élöben is megtapasztalhattam két hete:)))
Nem mindegy hogy ha 50-el mentél, akkor egyszercsak visszafele haladsz 40-el, vagy ippegcsak lelassultál egy kicsinykét.
Namost a SAAB-ok nem a pehelysulyu autók kategóriájába tartoznak, tehát eleve jobb az esélyed, mint egy 600 kg-os Trabiban, vagy egy 900 kg-s Buzukiban.
Valamint, a dummy sose mutatja a belsö szervek serülését , a nem mozog a törésteszt közben (nem kapja az arca elé a kezét, nem támaszt ki kézzel a müszerfalra) stb.
Sokkal realisztikusabbak a volós sérüléseket felmérő baleseti statisztikák, azokból kiderülnek a belső sérülések is, az autó vészelhagyásának lehetősége is (nyithatóak e az ajtók stb...).
A "kategóriájában a legbiztonságosabb" jelző azt jelenti, hogy ha egy azonos v. kisebb jármüvel csattansz, kb 50 km/h ig , akkor jók az esélyeid....
Misa:
Elkerülte a figyelmedet valósznűleg a 4828-as hozzászólás.
Egyébként, korzo trabis effektjére céloztam.
Ha egy 900-assal, vagy egy 9000-essel nekimész valaminek akkor az nagyot üt a másikra. Az új tesztekben már ezeket is vizsgálják.
...
Most nem tudom jobban megmagyarázni, mert a legkisseb gyermekem éjfélig fent volt, és 1/2 kettőtől hajnali 5-ig, és 1/2 7-kor már kukorékolt a nagyobbik.
Köszönettel fogadtam a kubikos felajánlásokat. Remélem azért a hét végén megoldódik a dolog, ha nem akkor lehet hogy előrébb hozzuk a talit, és a kertünkben rendezzük. Csak elötte egy kicsit el kell lapátolni pár köbméter földet. Úgyhogy a tagságik mellé mindenki hozzon gumicsizmát is! :)
A 900-asban a talicska simán elfér hátul.
"Szerintetek az ng900-as és a 9-3-as hűtőrács kompatibilis és vajon mennyibe kerülhet?
És a lökhárítók? "
Az arakrol:
Ugy emlekszem, hogy 30 ezer lett volna egy lokharito (bontott,toretlen es ujra fenyezett), a hutoracs is hasonlo nagysagrend.
nekem van egy hasonlatom:
a Lagunya egy nagyon jó célszerszám. pl olyan mint egy 12/13-as villáskulcs
míg egy SAAB/VOLVO olyan mint egy franciakulcs. Lehet, hogy a 12/13-as csavarhoz nincs olyan jó mint a Lagunya (de elég jól alkalmazkodik ahhoz is) de az életben nem csak 12/13-as csavarok vannak; és ezeknél bizony a Lagunya van meglőve. De nagyon.
Kicsit fals, de jobbat még nem találtam ki. Az alapvető eltérés a tervezésnél van: a Lagunyát a töréstesztekre tervezik, a svédeket meg az életre. (a Lagunya csak példa, helyére elég sok típust be lehet tenni)
u.i.: nekem meg egy Trabant mentette meg az életem, ugyanis ha nem az jön nekem (hanem pl egy VOLVO F12), akkor nem csak az ajtómat kellett volna lecserélni, hanem pl. a fejemet is :o))
En ugy tudom, hogy kompatibilis. Legalabbis egy NG900-rol, amit a Racz Mobilnal probaltak rancba szedni, allitottak, hogy konnyeden atalakithato 9,3 kinezetuve. Az eladonak, valamilyen Bence volt a neve, at is volt alakitva a 900-asa, meg a rendszamtablat is fennebb tettek.
Szerintetek az ng900-as és a 9-3-as hűtőrács kompatibilis és vajon mennyibe kerülhet?
És a lökhárítók? A hűtőrács tutira semennyire... pedig a knutstorpi idei találkozón egy arc a régi 900-ra tette rá a 9-3asét :))
A lökhárító is tök más.. persze lehet, hoy rokonok, de szerintem nem :)
(Remélem HÓ is lesz. A HÓ rulez! :o))) Ezaz! A másik ajánlat erre a téli dologra ,hogy melegvizes pacsáldában kéne rendezni :))
Korzó féle Szoboszlón, vagy én tudok valahol Velencén is egyet, ott voltam is, és hó is volt... :))
Egy ilyen kubikos találkozoó lehetne egy saab tali helyyzine is és mig a fehérnép finomságokat készít addig mi árkolunk egyet?! Vélemény! Lehet, hogy csak én gondolom így? Szerintem egy ilyen klub arra is jó, hogy segítsünk egymásnak. :-) Én benne vagyok :))
Ja, Nippon, az a mérsékelten bizalomgerjesztő, nagydarab állat a 19 éves kis unokaöcsém volt... :))