A radiátorok túl lettek tervezve, ezt el felejtettem írni. Az elképzelés, hogy alacsony vízhőmérséklet keringjen ezekbe is, de ha egy gyors rásegítés kellene, akkor azokat "leválasztva" a komplett rendszerről (egyszerű megoldással) a vízteresbe is lehessen begyújtani. -> Így a radiátorok magasabb hőmérsékleten üzemelhetnének, a padlófűtés pedig a "szokásosan". Majd ha temperálódott a lakás, és visszahűltek a radiátorok, újra össze lehetne nyitni a két rendszert és ezzel egyidőben a vízterest leválasztani.
Vagyist a vízteresen nem szólna bele a padlófűtésbe.
A fal szigetelve lesz még... Sajna kivülről az épület jellege miatt csak minimális réteg vihető fel 2-3 cm, de belülről a "külső" falak kapnának egy 8cm-es multipor szigetelést.
Elég komoly terv. Én a radiátorokat és a padlófűtést külön venném pl Y ág és a padló körökön ESBE szelep, mert a padlóba alacsonyabb előremenőt kellene küldeni, hogy ne legyen káros a szervezetre vagy túlméretezni a radiátorokat (nem kicsit) és mehet abba is az alcsony előremenő (max 28°C-os padlóhőmérséklet), amúgy se tesz jót a kondis kazán lelkivilágának a magas vízhőfok.
Sajna elég rossz az 50-es téglafal hőszigetelése így a padlót is túlméretezném, mert gondolom az 50-es falra nem szándékoztok még szigetelést is rakni... Sajna kéne vagy 10 cm + a lábazatra is annyi.
A vízteres kandallót valami hőátadó közeggel kéne összeengedni a padlófűtéssel, mert már a +50°C-os víz sem egészséges senkinek/semminek ott lent :(
Lakásfelújítás az alapoktól... Új szerelőbeton, 10cm-es lépésálló szigetelés, majd rá a padlófűtés radiátor támogatással.
4m-es belmagasság, 50cm-es tégla falak, közel ~170m2 fűtött felület.
Az elképzelés:
- Az egyik oldalt Kondenzációs gázkazán
- A másik oldalt lenne egy vízteres kandalló, ami mint biztonsági megoldásként üzemelhetne, ha valami van a gázkazánnal.
- További lehetőségként: hőszivattyús rendszert rákötni a meglévő rendszerre. (ez a köv 5 éves terv része. :) a rajzon lilaszínnel jelölve, a csőelvezetés a kazántól)
A "DanFloor" programmal számolva 17 kört kellene lefektetni (minden szobába 3, Vizesblokk 1, Konyha 1, konyha melletti rész 1, folyosó 2 kör).
Sziasztok, lakasfelujitas soran szeretnenk padlofutest kiakakitani. Tegla tarsashaz, 2. Emelet, alattunk lakas felettunk laposteto, 60 nm. Mivel nem terhelhetjuk a fodemet, ill. A belmagassagot sem tudjuk max 1-2 cm-el novelni, ezert csak minimalis magassagu padlofutes johet szoba, aminek a rendszermagassaga max 2.5-3.5 cm. A mostani burkolatot termeszetesen felszedjuk, az aljzatbetonra kerulne a padlofutes rendszer. A fodemben valiszinuleg nincs kulonosebb szigeteles, a haz a 80-as evekben epult. Az Uponor minitec rendszert talaltam , ill a Fixtrendnek van egy olyan rendszere amiben van alul 1 cm szigeteles. Mindket rendszert felujitashoz javasoljak. Esetleg van valakinek ezzekkel kapcsolatban tapasztalata ? Hogy valik be ha nincs alatta szigeteles ? Nem megy ki oldalra a fodemben a meleg ? Nagyon megkoszonnem ha valaki megirna a tapasztalatait, aki ilyen rendszert epitett be hasonlo korulmenyek kozott. Sehol nem talalok velemenyt ezekrol a rendszerekrol ...
Sziasztok a képen látható osztóból van értelme kivenni a szelepeket ? Nem fojtja így vissza nagyon a rendszert ? Nem használjuk a szobánkénti szabályzást.
Sajnos nem rendelkezek semmilyen rajzzal róla. Amikor légtelenített a mester és minden el volt zárva akkor nagy nehezen megjelenik a bejövő csőnél a meleg. A lakásban 6. radiátor van és 2 kb azonos helyiség 18-20 nm-es nagyságban. A radiátorok sorba vannak kötve és nagyon gyorsan kapcsolnak és szépen dolgoznak. Sajnos a padlófűtés bekötéséről nincs lövésünk mert elosztó nincs a lakásba illetve a pincében sem. Csak a falon van egy szabályzó aminek a belsejében a visszatérő ág hőmérsékletét lehet beállítani. Mivel a kazánból jövő vízpumpa 4 lakásra van elosztva ezért gondoltuk hogy egy extra pumpa talán segítene a dolgon.....
Segítséget szeretnék kérni! Nemrég vettünk egy lakást ahol 2 helyiségben is padlófűtés van. Az egyik helyiségben egyáltalán nem működik. Le lett légtelenítve ki lett mosatva. Egy kis időre megjelenik benne a melegvíz majd eltűnik.A fűtésszerelő szerint túl hosszú csőrendszer lett lerakva és nem tud megfordulni a víz benne. Megoldás lehet a problémára esetleg egy addicionális pumpa beszerelése? Vagy esetleg más megoldás van e a problémára? Sajnos én nagyon analfabéta vagyok ilyenekhez szóval bonyolult kérdésekre nem fogok tudni válaszolni😊
A súgóját nézd meg: most nincs előttem, de ott a kerület mentén jelentkező hőt kell megadni emlékeim szerint, azért van méterben megadva. A padló rétegrendnél pedig az is számít milyen mélyen stb van a hőszigetelés, ami szintén méter:)
A falnál nem látom mi a gond: nem vagyok Gyurcsók.
Köszi szépen Neked is meg Zsigusznak is a válaszokat!
Odáig már eljutottam, hogy DanFloor-ban kiszámoltam 2 helyiségnél a meglévő padlófűtéssel (és alatta meglévő, sajnos csak 5 cm szigeteléssel) az elérhető maximális fűtőteljesítményt.
- A helyiségek hőigényét sajnos még nem tudtam kiszámolni, valami gond lehet a WinWattommal (vagy velem :) ), mert sehogy se sikerül az anyagokból szerkezeteket, majd a szerkezetekből egy épületet összerakni. Pedig azt írja a Bausoft honlap, hogy még az ingyenes változatokkal is lehet tervezni.
Szóval hőigényem a házra csak egy becslés van egy szakitól, a méret és szigeteltség alapján saccolva. Ez kb. 10 kW az összesen 80 nm-re, ezt osztottam le arányosan a helyiségek méreteire. Tehát esetleg tudja valaki, hogy WinWattban (vagy bármi másban) hogy tudnám pontosan "felépíteni" az épületet és kiszámoltatni a hőigényt?
- A másik nagy kérdés meg a térfogatáramok meghatározása lenne: ez egyenesen következik a körönkénti teljesítményből, az m'=Q/c*dT képlettel, nem függ például a cső anyagától (ötrétegű, amiben ugye alu is van)?
- A harmadik a folyadék: én mindenképp fagyállóval szeretném feltölteni, jobb a békesség... Akkor a tervezendő nyomásesés csak a kinematikai viszkozitások arányában változik? És milyen hőmérsékletet veszünk alapul tervezéskor? Én azért gondolnék a hidegebbre, mert ugye beindításkor az a mérvadó, akkor sűrűbb. Tehát pl. az 5°C-os vízé 0,5 mm2/s, míg a -20-ra bekevert 5°-os propilénglikolé 9 (közel húszszorosa). De hát csak nem kell 20x akkora szivattyút választani mint víznél? :D
Wow, köszi, megpróbálom ezekkel. Egy dolog viszont még eszembe jutott, ami progikban nem nagyon szokott lenni: vastag padlószőnyeggel vajon hogy kell kalkulálni padlófűtésnél? Nekem sűrűbb a csőosztás a kelleténél, tehát elvileg pont jól jönne a szőnyeg ahhoz, hogy a felület kevésbé melegedjen fel, míg a szükséges hőt leadja (ez pl. gyerekszobában fontos lenne, ott állítólag csak ilyen 24°C padló lehet).
DanFloor padlófűtéstervező progi, ingyenes és cerkóf majom szint :) Magyar nyelvű és kb 5 perc alatt magadtól is rájössz mindenre :) az egész ház bevitele az már hosszab ideig fog tartani, de elég pontos lett nálunk is (összehasonlítva a gépésztervvel). Már csak annyi, hogy nem árt előre tudni a padló rétegrendet és azt itt kiszámolni, mert van azért különbség... Padlóba, ha meleg padlót akarsz max 15cm fehér EPS100-at raksz, de inkább kevesebbet, ha viszont gazdaságosabban szeretnél fűteni 15cm vagy több EPS 150-el tervezzetek. Én legközelebb EPS 150-el raknám, mert most 16 cm grafitos EPS100-van és egy helyen kong, meg huppógós lett mire elkészült... És 2 rétegben elég eltolással + a hézagok kifújása pl alacsony dagadású PUR-al.
Lenne itt valaki, aki meglévő, legális, ingyenes WinWatt / Meditherm (vagy bármelyik másik erre alkalmas) progi használatában segítene elindulnom?
Természetesen nem ingyen gondoltam és tényleg csak egy elindításra lenne szükség (hogy kezdem el felépíteni a projektet stb.), utána már finomítgatom én otthon. Gondolom ez kb. egy óra vagy annyi se. Én közben most is keresek oktatóvideókat meg ilyesmit, valószínűleg nem 0-ról kell majd indulnunk, de azért szóljon légyszi aki ráér, hátha nyernék azzal is 1-2 napot, a Zasszony már nagyon gyötör hogy készüljön a pecó... :)
Ha nem kombi kazánnal oldjuk meg a fűtést (és a haszmálati melegvizet) akkor mindenképp kell a hőcserélő, mert 30-35 foknál melegebb vizet nem használhatok a padlóban, ugye?
Házfelújításba kezdtünk, és padlófűtéssel tervezzük megoldani fűtést. (nem lesznek radiátorok pluszban és csak egy gázkazánt szeretnénk, nem lesz vegyestüzelésű mellé.)
Olyan kérdésem lenne, hogy milyen fajta kazán lenne a legideálisabb ehhez a rendszerhez? Én először kombi kazánra gondoltam, de a fűtésszerelő nagyon erőlteti a "sima" kazán +puffertartály+hőcserélő megoldást.
Tetőtér beépítésnél lévő padlófűtéssel kapcsolatban lenne kérdésem. Az áramlásmérőn az egyik víz rozsdás színű és a mérő is magasabban van. Gondolom ez nem jót jelent... Másik két mérő is van a 9 ből aminek a vize kicsit el van színeződve! Kell valamit állítani? Köszönöm szépen a segítséget
Egy meglévő, 80 éves házat újítunk fel a párommal. A szintén meglévő pince és a lakás szintje között adott volt az a vastagság, amin belül a padlófűtést elhelyezhettük. Ez 12 cm (szerelőbeton fölött). Több szaki megkérdezése után az jött ki, ha leteszünk a szerelőbetonra kátránypapírt, 5 cm nikecellt, hőtükörfóliát, 15x15x4 hálót és rá a fűtéscsöveket (20x2 ötrétegű), akkor az így adódó 5 cm (a csövek teteje fölött 2,5) pont elég lesz (+ rajta még a kőburkolat). Később találkoztam csak olyanokkal, akik vastagabb (6-7 cm) betont emlegettek (a miénk ekkor már kész volt). Burkolat még nincs lent, csak a betonozás. Konyha, előszoba kivételével mindenhol vannak radiátorok is, eredetileg azok önmagukban is ellátták ugyanezen ház fűtését, sőt azóta még külső falon + lábazaton 5 cm és a padlásra 20 cm szigetelés is lett feltéve. Azért nem lettek megszüntetve, mert ha vmi van a padlófűtéssel, akkor jó lesz tartaléknak + gondoltam, a kettőt együtt használva alacsonyabb hőmérséklettel fűthetek. Mire kell figyelni, hogy ne legyen gond ezzel a vékony betonréteggel? Pl. van olyan max. előremenő pf. vízhőmérséklet, amit még ez is repedés nélkül elvisel?
Segítségeteket szeretném kérni a padlófűtésem optimális beállításához. 135 m2 szigetelt ház. Padlófűtés 4db computherm q7 termosztáttal csak a fürdőben egy törölköző szárítós radiátor. Kazán ariston clas one 24, indirekt meleg víz tárolóval. A többi részt próbáltam fényképezni hátha így könnyebb. Gondolom, hogy a kazán és a szivattyú sem mindegy, hogy van beállítva. Jó szigetelés mellett megoldható gazdaságosan, hogy a padló folyamatosan meleg legyen esetleg ha a termosztátokat lecserélném sensys-re, vagy még esetleg külső hőmérséklet érzékelő?
jo lesz ez így ; 25 négyzetméteren is jól működik a radiátor, fan coil kombináció. kedvem szerint szabályozhatom. az ablak alatt van hely 15 cm vesz el vastagságra.
Nekem a lényeg h müködjön a bekötésem.
Abban kell a segítség h amit leskicceltem az jól van e lerajzolva