Keresés

Részletes keresés

418 320 Creative Commons License 2024.01.09 -4 10 483788

Mi a baj a tranzakciós díjjal? Legalább nem azt büntetik a tranzakciós díjjal, aki bankkártyával fizet. A készpénz logisztikája elég sokba kerül a nagyobb vállalatoknál. Én üdvözlöm a döntést, legalább nem kell majd 15 percet várni a Mari nénikre, hogy megtalálják a megfelelő összegű aprót. Eddig is nonszensz volt, hogy nem lehet kártyával fizetni, amikor szinte mindenkinek kötelező, még a legkisebb boltban is.

Előzmény: alex_86 (483783)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.01.09 -1 8 483787

Arról nem szól a fáma soha, hogy hogyan és mennyivel ellentételezik ezeket a bevételkieséseket.

 

"Aki nem talál egy 800 milliárdosban 32 milliárdot" jelleggel.

Előzmény: kozma555 (483781)
418 320 Creative Commons License 2024.01.09 -1 6 483786

Számoljunk, az egyszerűség kedvéért mindenféle kedvezmény nélkül. A teljesárú egy hónapos Budapest bérlet 9500Ft, a Pest vármegyebérlet 9990Ft. Ha a főpolgármester elfogadja az ajánlatot, akkor lesz egyáltalán olyan, aki teljesárú Budapest bérletet vesz Pest megyei bérlet helyett? Azt még elképzelhetőnek tartom, hogy abban meg tudnak állapodni, hogy a Pest vármegyebérlet nem lesz érvényes budapesten belül, viszont ebben az esetben adtak a szarnak egy pofont.

Előzmény: alex_86 (483779)
trebront Creative Commons License 2024.01.09 -1 2 483785

ha nem érted:

1) hatalom megszerzése

2) hatalom megtartása

3) ellenség/ellenzék kinyírása

4) lopás

ebből lopni nem lehet, tehát 1,2 és 3.

Előzmény: trebront (483784)
trebront Creative Commons License 2024.01.09 -1 1 483784

hogy van a megyebérlet megyehatárnál? ugy mint az autópályás: határ utáni első megállóig? vagy megyehatáron nem mehetsz át (csak országbérlettel)? és mi van, ha mindkét megyébe van bérleted?

Előzmény: alex_86 (483783)
alex_86 Creative Commons License 2024.01.09 -3 1 483783

Ez a felelőtlenség netovábbja, nem is az, hogy minden jöttment 90%-os ingyen utazik majd, de 260-280 km-es utazásnál (oda vissza ennek a fele), félárú jegynél ennek negyede, a kutya sem fog nagyobb távra jegyet venni. Pont a legjobban tejelő emberek járnak jól.

Egyéb igazságtalanságokkal meg nem foglalkozik, pl Borsod megyében több száz km-t utazhatsz ezresért, Salgótarjánból Pestre meg már ötezres országjegy kell.

A 200 Ft-os tranzakciós díj meg hülyeség!

Előzmény: kozma555 (483781)
MCA-001 Creative Commons License 2024.01.09 -1 2 483782

Valószínűleg pont ez a cél.

 

Előzmény: alex_86 (483779)
kozma555 Creative Commons License 2024.01.09 -1 8 483781

Az igaz, hogy át kell alakítani, de megint több ing,enutazót ráengedni a rendszerre szerintem nagyon nagy hiba. A 14 év alattiaknak nem érvágás az ország - vagy megyebérlet. A Start meg a Volán összeomlik lassan, mert nincs bevétel de nem gond... Arról nem szól a fáma soha, hogy hogyan és mennyivel ellentételezik ezeket a bevételkieséseket.

Előzmény: alex_86 (483780)
alex_86 Creative Commons License 2024.01.09 -2 3 483780

Az országos változásokról Lázár elmondta: első lépésként megvalósítják majd a bérletetreforomot: ez azt jelenti, hogy az ország- és vármegyebérleten kívül minden más bérletet megszüntetnek március 1-től. Bevezetnek két új jegyet:

  • a vármegye 24-et 990 forintba kerül,
  • a Magyarország 24 pedig 4990 forint lesz.

A magyar állam által működtett összes Volán-MÁV közlekedési eszközön naponta 990 forintért lehet egy vármegyében közlekedni, az országban pedig 4990 forintért.

 

 

Átalakítják majd a kedvezményezési rendszert is. 65 kedvezménytípusból 22 marad, ezek közül az 50 százalékos kedvezmények maradnak majd életben. Megszűnnek az igazolványok, például a közalkalmazottaké is: a jövőben az oktatásban és egészségügyben dolgozóknak korlátlan utazást biztosítanak 50 százalékos kedvezménnyel. A 65 év felettiek és a 14 év alattiak is kedvezményesen utazhatnak majd: a 14 és 25 év közöttiek pedig 50 százalékos kedvezményt kapnak. A 90 százalékos kedvezmény kategóriában utazóknak pedig ingyenessé teszik a tömegközelekedést Magyarországon.

Az őszi hónapoktól lehetővé teszik a bankkártytás fizetést az összes sárga Volánbuszon, ezután a készpénzes fizetést 200 forint plusszal terhelik majd.

alex_86 Creative Commons License 2024.01.09 -1 7 483779

Magyarán: ha a BKV (BKK) elfogadja az országbérleteket, az állam is elfogadja a BKK bérletet Budapesten belül, ami nonszensz. Kb a csődjét jelentené a BKV-nek!

Előzmény: zjakabfi (483778)
zjakabfi Creative Commons License 2024.01.09 -2 0 483778

Álítolag ma 10 órakor jelentik be az új tarifarendszert Debrecenben.

5047 032 Creative Commons License 2024.01.08 -1 0 483777

Nagy segítség ez a cseh családoknak! Azért az RS1-es motorkocsik beszerzése kissé el fog húzódni, hiszen a kiváltásukra még nem álltak forgalomba az akkus Mireo-k. 

Előzmény: seadxdx (483773)
seadxdx Creative Commons License 2024.01.08 -1 1 483776

Mondjuk ha ennyi pénzért nem tudták azokat megszerezni, ott jelentős problémák vannak.

 

A 810-esek felejtősek, már ki lett beszélve talán kétszer a dolog. Nem véletlen dobják ki azokat a csehek, és a mi Bz-ink jelentősen eltérnek a modernizálások miatt azoktól, ahogy értettem, fejlettebbek (nincs 810-es összehasonlítási alapom).

 

Ha nagyon venni akarna a MÁV, tudott volna. Szeptember-október táján a DB használt járműves oldalán volt Regioshuttle és Talent is.

Előzmény: DVB (483775)
DVB Creative Commons License 2024.01.08 -1 0 483775

A Hessische Landesbahn-tol lettek vasarolva - 9,12 millio Euro volt a 6 darab. 1.520.000 euro darabja, az kb 571 millio forint mai arfolyamon.

 

A PESA LINK II-eseknek viszont darabja kb 1.3 milliard forintra jon ki. Ehhez kepest a Desirok alkalmi vetelek voltak.

 

Viszont van sok olcso 810-es motorkocsi elado meg par mellek is :) https://www.ceskedrahy.cz/pro-partnery/prodej-nepotrebnych-vozidel-zasob

Előzmény: seadxdx (483773)
V42 531 Creative Commons License 2024.01.08 -1 0 483774

Üdvözletem! 1975 és '89 közötti SZVÖR-öket, szintén ekkorról személykocsi- és mozdony állomásítási listákat szeretnék kutatni. Ilyen szándékkal érdemes lenne bemennem a MÁV Nyugatinál lévő levéltárába, lenne ott értelme kutatni? És egyeltalán, őriznek ott ilyen, vagy ehhez hasonló iratokat?

seadxdx Creative Commons License 2024.01.08 -1 6 483773

https://iho.hu/hirek/szaznegyven-uj-vasuti-jarmuvet-vesz-at-2024-ben-a-cd

 

Ezt tetézi még huszonkét felújított Stadler RS1, és hat Siemens Desiro szerelvény beszerzése is.

 

Még 2022 őszén volt egy-két félinfó, hogy a hat Desirót próbált megszerezni a MÁV, de forráshiány miatt nem sikerült. Valószínű ugyanazok lehetnek ezek.

superconductor Creative Commons License 2024.01.08 -4 4 483772

Nem is ő tette közzé...

De amúgy melyik hsz-on nincs legalább egy mínusz? Nem kell vele foglalkozni, ha van akinek ez okoz örömet, akkor hajrá!

Előzmény: kulivonat (483771)
kulivonat Creative Commons License 2024.01.08 -4 0 483771

Igen, mint munkavállaló oktatva lett, hogy Ő nem tehet közzé ilyen vállalati adatokat.

Előzmény: szvörnyeteg (483768)
szvörnyeteg Creative Commons License 2024.01.08 -2 4 483770

Nem különösebben érdekelnek a plusszok és minuszok, de kit bántottam meg egy ilyen, talán többek érdeklődésére is számot tartó link megosztásával?

Előzmény: szvörnyeteg (483769)
szvörnyeteg Creative Commons License 2024.01.07 -2 4 483769
Előzmény: szvörnyeteg (483768)
szvörnyeteg Creative Commons License 2024.01.07 -1 1 483768

csak óvatosan, volt ebből már probléma...

ki lehet kérni ezeket közadatként is.

Előzmény: kozma555 (483767)
kozma555 Creative Commons License 2024.01.07 -2 0 483767

Nálam. Minden vonalra. Dobj egy emailt, átküldöm. 

Előzmény: Lukács90 (483766)
Lukács90 Creative Commons License 2024.01.07 -1 0 483766

Ez hol található meg?

Előzmény: kozma555 (483765)
kozma555 Creative Commons License 2024.01.06 -2 1 483765

CorsairS Creative Commons License 2024.01.06 -1 1 483764

Nem lehet, hogy ez csak a Bp-Nyugati - Szeged utas, a köztes le- vagy felszálló utasok nincsenek benne?

Előzmény: gabor144 (483763)
gabor144 Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 483763

Ha tényleg 100 jönne ki, azt mondanám, hogy (sajnos) hihető. Nem csak reggel Pestre és délután-este Szegedre tartó vonatok vannak. 

 

De nekem nem jön ki a 100. Vegyünk optimistán 700 ezret. Nézzük csak a Bp-Szeged hibridIC-ket. Az napi 17 pár, azaz 34. 700000 / 365 / 34 = 56,4 fő vonatonként átlagosan. Ha a Szeged-Kiskunfélegyháza személyeket is beleszámoljuk, akkor 700000 / 365 / 43 =   44,6 fő az átlag. 

 

Ez azért már nekem is kevésnek tűnik. 

Előzmény: 1047 005-2 (483756)
Lovrin Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 483762

> Tavalyelőtti statisztika

Előzmény: Lovrin (483761)
Lovrin Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 483761

Kijött a friss győzelmi jelentés a TT-ről:

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/tobb-mint-23-millio-utazas-tramtrain-jaratokon-2023-ban

 

Majd a vasúti Blikk úgy találta hogy a megerőltető Ctrl-C Ctrl-V után még költenek egy statisztikát a végére, csak ebből is totális hülyeség keveredett.

 

Tavalyi statisztika:

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/tavaly-kozel-700-millioan-utaztak-mav-start-mav-hev-es-volanbusz-jaratain

 

"A távolsági viszonylatok sorában a Budapest és Győr közötti áll az élen 970 ezer utassal, a főváros és Debrecen között 820 ezren, míg Budapest és Szeged között 680 ezren szálltak vonatra tavaly." - tehát ez nem a 140-es vonali utasszám csak az ihónál keverik a szezont a fazonnal

Lovrin Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 483760

Az előváros külön van véve 150a-ként a lista elején 450 ezer utassal, kb jól saccoltál.

Előzmény: seadxdx (483758)
seadxdx Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 483759

Közben sztornó, a 150-esen felül van az elővárosi utasszám, a kettő együtt kiad félmillió utast

Előzmény: seadxdx (483758)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!