Mi a baj a tranzakciós díjjal? Legalább nem azt büntetik a tranzakciós díjjal, aki bankkártyával fizet. A készpénz logisztikája elég sokba kerül a nagyobb vállalatoknál. Én üdvözlöm a döntést, legalább nem kell majd 15 percet várni a Mari nénikre, hogy megtalálják a megfelelő összegű aprót. Eddig is nonszensz volt, hogy nem lehet kártyával fizetni, amikor szinte mindenkinek kötelező, még a legkisebb boltban is.
Számoljunk, az egyszerűség kedvéért mindenféle kedvezmény nélkül. A teljesárú egy hónapos Budapest bérlet 9500Ft, a Pest vármegyebérlet 9990Ft. Ha a főpolgármester elfogadja az ajánlatot, akkor lesz egyáltalán olyan, aki teljesárú Budapest bérletet vesz Pest megyei bérlet helyett? Azt még elképzelhetőnek tartom, hogy abban meg tudnak állapodni, hogy a Pest vármegyebérlet nem lesz érvényes budapesten belül, viszont ebben az esetben adtak a szarnak egy pofont.
hogy van a megyebérlet megyehatárnál? ugy mint az autópályás: határ utáni első megállóig? vagy megyehatáron nem mehetsz át (csak országbérlettel)? és mi van, ha mindkét megyébe van bérleted?
Ez a felelőtlenség netovábbja, nem is az, hogy minden jöttment 90%-os ingyen utazik majd, de 260-280 km-es utazásnál (oda vissza ennek a fele), félárú jegynél ennek negyede, a kutya sem fog nagyobb távra jegyet venni. Pont a legjobban tejelő emberek járnak jól.
Egyéb igazságtalanságokkal meg nem foglalkozik, pl Borsod megyében több száz km-t utazhatsz ezresért, Salgótarjánból Pestre meg már ötezres országjegy kell.
Az igaz, hogy át kell alakítani, de megint több ing,enutazót ráengedni a rendszerre szerintem nagyon nagy hiba. A 14 év alattiaknak nem érvágás az ország - vagy megyebérlet. A Start meg a Volán összeomlik lassan, mert nincs bevétel de nem gond... Arról nem szól a fáma soha, hogy hogyan és mennyivel ellentételezik ezeket a bevételkieséseket.
Az országos változásokról Lázár elmondta: első lépésként megvalósítják majd a bérletetreforomot: ez azt jelenti, hogy az ország- és vármegyebérleten kívül minden más bérletet megszüntetnek március 1-től. Bevezetnek két új jegyet:
a vármegye 24-et 990 forintba kerül,
a Magyarország 24 pedig 4990 forint lesz.
A magyar állam által működtett összes Volán-MÁV közlekedési eszközön naponta 990 forintért lehet egy vármegyében közlekedni, az országban pedig 4990 forintért.
Átalakítják majd a kedvezményezési rendszert is. 65 kedvezménytípusból 22 marad, ezek közül az 50 százalékos kedvezmények maradnak majd életben. Megszűnnek az igazolványok, például a közalkalmazottaké is: a jövőben az oktatásban és egészségügyben dolgozóknak korlátlan utazást biztosítanak 50 százalékos kedvezménnyel. A 65 év felettiek és a 14 év alattiak is kedvezményesen utazhatnak majd: a 14 és 25 év közöttiek pedig 50 százalékos kedvezményt kapnak. A 90 százalékos kedvezmény kategóriában utazóknak pedig ingyenessé teszik a tömegközelekedést Magyarországon.
Az őszi hónapoktól lehetővé teszik a bankkártytás fizetést az összes sárga Volánbuszon, ezután a készpénzes fizetést 200 forint plusszal terhelik majd.
Magyarán: ha a BKV (BKK) elfogadja az országbérleteket, az állam is elfogadja a BKK bérletet Budapesten belül, ami nonszensz. Kb a csődjét jelentené a BKV-nek!
Nagy segítség ez a cseh családoknak! Azért az RS1-es motorkocsik beszerzése kissé el fog húzódni, hiszen a kiváltásukra még nem álltak forgalomba az akkus Mireo-k.
Mondjuk ha ennyi pénzért nem tudták azokat megszerezni, ott jelentős problémák vannak.
A 810-esek felejtősek, már ki lett beszélve talán kétszer a dolog. Nem véletlen dobják ki azokat a csehek, és a mi Bz-ink jelentősen eltérnek a modernizálások miatt azoktól, ahogy értettem, fejlettebbek (nincs 810-es összehasonlítási alapom).
Ha nagyon venni akarna a MÁV, tudott volna. Szeptember-október táján a DB használt járműves oldalán volt Regioshuttle és Talent is.
Üdvözletem! 1975 és '89 közötti SZVÖR-öket, szintén ekkorról személykocsi- és mozdony állomásítási listákat szeretnék kutatni. Ilyen szándékkal érdemes lenne bemennem a MÁV Nyugatinál lévő levéltárába, lenne ott értelme kutatni? És egyeltalán, őriznek ott ilyen, vagy ehhez hasonló iratokat?
Ezt tetézi még huszonkét felújított Stadler RS1, és hat Siemens Desiro szerelvény beszerzése is.
Még 2022 őszén volt egy-két félinfó, hogy a hat Desirót próbált megszerezni a MÁV, de forráshiány miatt nem sikerült. Valószínű ugyanazok lehetnek ezek.
Ha tényleg 100 jönne ki, azt mondanám, hogy (sajnos) hihető. Nem csak reggel Pestre és délután-este Szegedre tartó vonatok vannak.
De nekem nem jön ki a 100. Vegyünk optimistán 700 ezret. Nézzük csak a Bp-Szeged hibridIC-ket. Az napi 17 pár, azaz 34. 700000 / 365 / 34 = 56,4 fő vonatonként átlagosan. Ha a Szeged-Kiskunfélegyháza személyeket is beleszámoljuk, akkor 700000 / 365 / 43 = 44,6 fő az átlag.
Majd a vasúti Blikk úgy találta hogy a megerőltető Ctrl-C Ctrl-V után még költenek egy statisztikát a végére, csak ebből is totális hülyeség keveredett.
"A távolsági viszonylatok sorában a Budapest és Győr közötti áll az élen 970 ezer utassal, a főváros és Debrecen között 820 ezren, míg Budapest és Szeged között 680 ezren szálltak vonatra tavaly." - tehát ez nem a 140-es vonali utasszám csak az ihónál keverik a szezont a fazonnal