Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

korzo Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1634
Sziasztok sorstársaim!

EEE(-827 :o))zennel elkezdem fórumos tevékenységemet.

eloszor üzenem BlackStarnak (bár nem biztos hogy o), hogy tegnep este nálam hagyta a sapkáját az orsgyulés után.

továbbá aki az autógázt szidja annak velem gyulik meg a baja! már 70 ezret mentem gázzal mindennemu probléma nélkül (az autóban most van 340). és saját mérési eredmény : igaz hogy a teljesítmény csökken, de a forgatnyomaték 10%-kal magasabb alacsonyabb fordulatszám mellett (3600->3100), továbbá az autó érezhetoen rugalmasabb és gyorsabban reagál.
mindez szívómotorra igaz, a turbóhoz nagyon at kell hangolni a motort, de akkor még majnem jobb a benzinnél is.

más: karambolnál a tömeg nagyon sokat számít és 1200 kiló az 1200 kiló /sot több

egyenlore ennyi
Zolika

lp Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1633
Még egy hozzászólás a biztonságról.

Tegnap késő este valamelyik újabb TV adón (talán SATeLIT) adtak egy feledhető német filmet. Nem is néztem volna, de volt benne egy kb. 83-85 közötti kiadású 900-as ronda citromsárgára fényezve, amit szemmel láthatólag össze akartak törni. Tehát a végén arra vetemedtek, hogy oldalirányban lelökték egy kb 15 m magas, 75°-os sziklaoldalon. Az autó többször átpördült saját magán, egyetlen ép folt nem volt a karosszérián, minden lemeze agyonhorpadt, a teteje olyan lett mint kicsinyítve az Alpok hegyvonulata. DE! Az utascellánek nevezett rész tökéletesen ép maradt, az A, B és C oszlopok nem rogytak meg, tehát a túléléshez szükséges tér 100%-a megmaradt! Ha jól sejtem ez mindennek az alapja. Szerintem a klasszikus 900-as legkevésbé elavult "része" a biztonság. Az újabbak biztos gazdaságosabbak, kényelmesebbek, csendesebbek, stb, de azt hiszem, hogy a ma gyártott személyautók 80%-a kevesebb biztonságot nyújt, mint a jó öreg SAAB.

Előzmény: kisvar (1629)
h i r d e t é s
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1632
Black, mégis tudom.
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1631
BlackStar!!!

Hívjál fel, op vagy (!), de beszélnem kell veled (nem t'om az email címed...)

szal mobilon csörögj, ha be akarsz lépni, mert védett név... ;)

byez
Thom

kisvar Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1630
Igen, a reklámok tényleg elég csúnyák tudnak lenni. Talán Ti is láttátok úton, útfélen a toyota yaris reklámját, hogy minden idők 3. legjobb eredménye az euroncap-on, 4 csillag, 85 %. Megnéztem, a saab 95 is négy csillagot és 85 %-ot kapott. Kis utánajárással kiderült, hogy mindegyik autót úgy ütköztetik, mintha saját méretével találkozott volna az úton... ezt persze a reklámban nem tették hozzá... szerintem nagyon szemét dolog volt a toyotától, az egyik legfontosabb tulajdonságnál csúsztatni ... ráadásul a sofőr abban a tudatban hajtja az autót, hogy az milyen szuper biztonságos... aztán tessék

Előzmény: BGC (1623)
kisvar Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1629
Misa!

A saab a maga korában persze, hogy mindig a legbiztonságosabbak közé tartozik. De amit 20 éve csak ő alkalmazott, azt + néhány új technikát most már mások is. Én nem tagadom a saab elévülhetetlen érdemeit a biztonságban, de azért húsz év az húsz év... egy felgyorsult világban pláne. Nem tudom, mit ér az autód, mondjuk négyszázezret, annyiért biztos nem kapsz ennél biztonságosabbat...

Félreértés ne essék, nem kötözködni néztem be ide, inkább infóért, meg ha már olvasok, leírom, ami eszembe jut az irományokról.

Én sem véletlenül vettem éppen saabot (előtte 123-as merci volt, azt megtartjuk második autónak a saab mellett). Nem tudom, mit értesz classic900 alatt, én 94-ben vezettem egy akkor kb. 7-8 éves jószágot, 320 ezer km volt benne. San Franciscobol New Yorkba utaztunk, csak kisebb pihenőkre álltunk meg, kb. három napig szinte egyfolytában a kocsiban ültünk ... ez volt eddigi egyetlen, de meghatározó saabos élményem

kisvar

Előzmény: baas (1620)
trbvszkij Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1628
Hoi,

A passzív biztonsághoz hozzászólnék én is, mivel sajnos van tapasztalatom. Okoztam ugyanis egy balesetet, erre büszke nem vagyok, de a teljességhez hozzátartozik. Eredményeképp balról jött belém egy autó, a vezető szerint kb. 80nal. lehet, hogy csoda, de csak a jobb térdem vertem be, épp oda, ahol más autókon a slusszkulcs van. Köszönet a mérnököknek ezért az apróságért..
Az autó csúnyán összetört, de megcsináltattam. Azt hiszem, mindennél többet mond a karosszériás véleménye: ilyen masszív karosszériát talán a régi állólámpás mercedeseknél látott utoljára, és meg akarta venni:))

Más. Ha meg tudnátok adni néhány szervíz számát, akik utángyártott alkatrészekkel foglalkoznak, hálás lennék. Köszi.

Gyertek a csettelni.

Zak, szerintem 100m. De az az igazság, hogy jópár hónapja nem láttam a kisautóm műszerfalát. :(

egoaxa Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1627
... mármint a WAP os SAAB 900 SITE
Előzmény: egoaxa (1626)
egoaxa Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1626
Online a netröl is nezhetô.
pld itt: www.gelon.net/

kiráy!

Előzmény: Törölt nick (1616)
MuzX Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1625
Én nem tudom, mennyire biztonságos törésteszt szerint, viszont egyszer kiegyenesítettem félig egy csúszós úton a kanyart, és nekivágódtam a szalagkorlátnak rézsut. Szegény Saabina jobb eleje csúnyán összetört, nekem még csak horzsolásom, zúzódáésom se lett. Ja, és némi sárvédôfeszegetés után a kocsi menetképes maradt, bár a motorháztetôt lezárni nem lehetett teljesen....
Mellesleg abban a kanyarban szinte minden hónapban eltrafálja valaki a korlátot, sôt, van már ott egy kereszt is :(
Előzmény: BGC (1623)
MuzX Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1624
Üdv!

Nekem 2 hónapja nappal a cége elôtt parkoló Saabinát nyomták fel, nem tört el semmi, csak a zár voltl kiakadva, de belülrôl néhány próbálgatás után sikerült visszanyomni, és azóta is működik. Persze a rádiósmagnót kilopták :((

De úgy tűnik, lazán ki tudták nyitni. Egyébként 2 és fél év alatt ez olt az elsô ilyen incidens.

Előzmény: lenkeyb (1612)
BGC Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1623
Kisvar!

Asszem az euroncap, nem túl meggyőző.
Szerintem nem lehet egy mai autó töréstesztjeit összehasonlítani egy 93' konstrukcióival, mivel az ncap ezt tette.
Annak idején amerikában, akik elég kritikusak az európai és egyéb típusokkal az ng900-ast a 94-es év legjobb és legbiztonságosabb autójának titulálták és az ncap is megadta neki a 4 csillagot!
De a 93'-ban v. előtte gyártott saab-ban már akkor olyan kifinomult és ötletes biztonsági megoldásokat találhatunk, amiket még a mai autók is méltán megirigyelhetnének.
Azt hiszem biztonság terén a két svéd márka és a mercedes volt az úttörő, és a többi csak próbál felzárkózni. Ez a felzárkózás sok típusnál inkább szerintem csak a marketingduma és reklám terén folyik, mert én még nem láttam olyan reklámot amiben pl. hírdették volna, hogy a saab ilyen meg olyan légzsák, oldalvédelem, sőt nagyon nem is látok saab reklámot, de hát tudjuk: a jó bornak nem kell a cégér!

Na szóval én annyira megbízom a nembiztonságos szutyok 900-ban, hogy bármelyik dummyval helyetcserélnék!:)

BGC

Hunor7 Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1622
János, Balázs!

Köszönöm a véleményeteket!
Van becslésetek/tapasztalatotok arról, hogy mennyi idő alatt lehet eladni egy ilyen autót? (Csak "taktikai" okokból kérdezem. :-) )

BlackStar!
Az 510-esben azt írtad, hogy 95-től kezdték javítani a hibákat. Tudsz részleteket mondani? (időpontok, konkrét alkatrészek stb.)

Más.
Minden reggel az MVM előtt jövök el, és látom, hogy a vezetők szeretik a SAAB-okat. Kb. fél tucat 9-5-ös áll az épület előtt. (Az egyikkel rendszeresen úgy parkolnak, hogy a jobb első kereke a 35-40 cm-es járdán áll. Az egész autó csavarodik. :-( ) Ha gondoljátok, matricázzátok fel őket.

Hunor7 (aki a 77. szeretne lenni)

BlackStar Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1621
Axa!

Orvul átvágtalak ám.
A www helyett home-ot kell írni.
De ezt az érdekedben követtem el tudat alatt.
U.i. vannak képek az új 9-3 asról.
Ehte szpájfotók.
Rettenet.
:)
Olyan, mint a micubisikarizma, csak kevésbé eredeti.
:O

Üdv: BlackStar(C)
kopirájt-ólrájcrizörvd

baas Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1620
kisvar-pajtás:

Idézem...

"De azt gondolom, hogy nem szabad magatokat a biztonság illúziójával áltatni, pláne egy tizenéves konstrukciónál... mégha az annak idején csúcstechnológia is volt. "

Te most elhamarkodottan alkottál véleményt és 1 kalap alá vetted a Svéd-acélt pl. 1 15éves Mazda-val.
Elárulom néked,hogy passziv biztonság terén nem sok ellenfele akarom mondani kategoriatársa akad
a Föld nevű planétán.(pl.: Volvo 174,Merga 190)
Én pl. nagyobb biztonságban érzem magam a 20 éves
(nem 10!!!) csótányban mint....Na ide gondolj amit akarsz.
Apropó, ültél te már valaha is classic900 ban?

Ne beszélj olyanról amit még nem ettél....
Ez csak 1 kis helyreigazitás volt vagymi.

Tisztelettel
misa

kisvar Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1619
Kedves Laazlo

Attól, hogy gáz van egy saab-ban, az még saab marad, nem? Talán picit lomhább lesz és persze kisebb a csomagtér, de az összes többi tulajdonság, amiért egy saab saab, változatlan marad. A másik, hogy nekem fontos, hogy amennyire lehet, legyen környezetbarát az autó, pláne ha városban közlekedek vele. De nyilván a pénz sem mellékes, minek költsek feleslegesen, ha nem szükséges... Persze meg tudlak érteni, a gáz beszerelése valahol visszalépés a tökélytől.

kisvar

Előzmény: laazlo (1607)
Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1618
Hi!

Elkezdtem ugye elolvasni a teljes forumot, elég gyorsan beazonosítottam, hogy ami 2 utcára van, az az a bizonyos "Óbudai SAAB" Ezekszerint láttátok már páran.

jézusom, még a végén BlackStar2 leszek, annyit írok... :)

kisvar Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1617
Igen, átolvasom az egészet, terveztem is. Kell majd pár óra 1600 hozzászóláshoz... Szó esett biztonságról többeknél. Zárójelben jegyzem meg, hogy a (1995-ös??) 900-as töréstesztje nem lett a legjobb... aztán javítottak a konstrukción, a 9-3 már kiválóan szerepelt. De azt gondolom, hogy nem szabad magatokat a biztonság illúziójával áltatni, pláne egy tizenéves konstrukciónál... mégha az annak idején csúcstechnológia is volt.
Bővebb infó www.euroncap.com, ha jól emlékszem
Üdv
kisvar
Előzmény: BlackStar (1602)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1616
Haia!

Ma este hivatalosan :) is be lett jelentve, hogy elkészült az SHS WAP oldal. Elérhető a
wap.smartx.hu/shs/index.wml
címen.
Akinek nincs WAPos telefonja, annak itt egy link, ahonnan letölthet egy 30 napos wap browsert windows alá.


http://www.winwap.org/winwap/download.html

byez
Thom

Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1615
No... eladó saabok összegzése:
azért felhívtam azt a pasit, aki a két utcára levő 900GLS-t árulja. Valószínüleg nem sok vevő van, mert nagyon sokat áradozott róla. :)
Úgy tudja, hogy 1981-es, én nézegettem, az ablakok mind 80-asok, de ez ugye nem jelent semmit. Nem ért annyira hozzá, azért akarja eladni, mert a felesége is használni fogja, új munkahelye van, és nem lát ki az ablakon. :)
Színre olajzöld, nagyon szép, csak azok a csúnya rozsdafoltok ne lennének itt-ott. A jobb első sárhányó pl. nagyon rozsdás, de azt mondta, nem akarja megcsinálni eladás előtt. (gondolom utána sem... :) A kárpitozást fél éve csináltatta, szééép zöld, nagyonjó. Felszereltsége nemsok, mondhatni noextra, szinte semmi, manual ablakok, tükrök, nincs hátsó fejtámla. A tulajdonosokról: ő a második. Előtte egy katonatiszté volt, 5 éve az övé, azalatt 35000-et ment. És a legvonzóbb dolog: összesen 160000 km van benne. Azért az egész kevés, tekintve hogy 81-es. Bár ugye mondhat bármit. A műszerfalon az összsebességnél az utolsó, piros szám az km, vagy 100m???
Mindig valami újpesti Saab-szervízbe vitte szerelni, nincs benne bontott alkatrész. (jó drága lehetett így...) gondról jelenleg nem tud.
Én azért a 310k-t kicsit sokallom, bár tényleg nem ment sokat, ha ez a 160000 igaz.

Nemtom, nemtom... megvenném, csak az a baj, hogy áprilisig úgyis elviszik, (elviszik? mekkora a kereslet?) és ahogy ismerem a szerencsém ilyen dolgokban, pont nem lesz semmilyen jó akkor...

Még egy esély... Apukám élettársa lányának a volt barátja most adja el a 900-asát. Részleteket még nem tudok, majd kiderül...

lp Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1614
De jó látni ezt az élénk csevejt! És ráadásul azt olvasom, és ráadásul egy új név alatt, hogy "veszettül szép a SAAB"... Régen volt ilyen jó hangulat a topicban. Sok sikert kívánok minden új és leendő SAAB tulajdonosnak! ..., Önök jól választottak:)

Más: Autó Magazin, legfrissebb szám. Van benne egy igen érdekes cikk, melynek egy 9-5-ös a főszereplője. Kétféle érzés lett úrrá rajtam amikor elolvastam. Egyrészt örültem, mert egy olyan téma, ami bár nem szorosan autós, mégis lehozza egy szaklap, másrész gyönyörű a SAAB és dícsérik is.
Másrész viszont (és megint az Autó Magazin!) több olyan tévedés szerepel benne SAB-okkal kapcsolatban, ami méltatlan egy szaklaphoz (pláne a legdrágábbhoz). Először is a cikkben szereplő autót Aero-nak titulálja (hosszú Ó-val!) de a képek alapján szerintem nem az. Úgy tudom, hogy az Aeroknak gyárilag fabetétes a műszerfaluk, és gyárilag 17"-os kerekekkel vannak szerelve. Ez utóbbit képről megállapítani elég nehéz, de a katalógus szerint az ilyen formájú felni nem 17"-os, és arányaiban sem igazán annak látszik. A fabetétes műszerfal pedig egyértelmű. Sokkal fájóbb viszont amit a klasszikus 900-asról írnak! Totális műszaki baromság, még a Karakószörcsögi vasárnapi újság autós mellékletétől is többet várna el az ember: "az immár klasszikusnak számító Saab 900 hátsó féltengelyei közé - a differenciálmű mellé - beiktattak egy lánchajtóművet..." Mi tudjuk, hogy a klasszikus 900-nak merev hátsó tengelye van, a differenciálmű elöl van, és aki a differenciálmű és a féltengelyek közé még képes beiktatni bármit is, "annak nyalok", ahogy ezt egy hajdani oktatóm mondta volna vala.
Nem tudom, hogy ki írta ezt a cikket, talán rábízták valamelyik telefonos kisasszonyra? Mért bánik ilyen mostohán ez az egyébként igényes újság a SAAB-al? Talán mert sokkal többet képes nyújtani mint bármelyik német kategóriatársa! Egyébként néhány korábbi hozzászólásra utalva az Autó Magazin tesztelési szokásaival és főleg a kiértékelési módszerével nagyon nem értek egyet, de ezt majd máskor.
Na! Tulajdonképpen csak ajánlani akartam mindenkinek a cikket, mert tényleg érdekes!

JA! Véleményem szerint SAAB méretű autóra csak külön téli és nyári garnitúra gumit szabad szerelni, nem négyévszakosat! Lásd valahol korábban.

Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1613
Hello.

A türelmetlen ember jelentkezik. Mostmár konkrét tényekkel. :)

Anyukám azt mondta, tavasszal lesz autó. Juhé! (mákom volt, pont egy kiadós 2 órás BKV-trip után kaptam el. :)
Rámbízta, olyan autó, amilyet akarok, csak ne fogyasszon sokat, ne kelljen sokat szerelni (itt csendesen mosolyogtam inkább :)), és ő is tudja vezetni (165cm, nemgond...)
a bűvös határ max. 400-550e Ft, mivel kétoldali szülői támogatás áll fent.

Innen már azt hiszem csak a szerencsén múlik, hogy saab-unk lesz-e.

Tehát aki tud majd úgy április magasságában eladó saab-ot (esetleg el akarja adni, és várna addig), annak van egy vevője. :) Lehetőleg NE legyen turbós, mert... szóval izé. Nem csak én fogom vezetni, és azt hiszem nem előnyös, ha anyukám alatt bedurran. :) Katalizátor nagynagy előny, jó ha legalább 1986-os, a szokásos kevéskm, jófogyasztást már ide sem írom. :)
(és persze a Rudolfé ennek (majndem. :)) mind megfelel, csak neki 1 hónapon belül el kéne adnia... :-(

Köszi. Mostmár tényleg befogom a számat. :)

Zak, boldog és reményteljes.

lenkeyb Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1612
BlackStar:

Egy kicsit elkésve írok a 900-as feltöréssel kapcsolatban:

Szerintem simán feltörték, csak elvinni nem tudják!
Egyébként hallottam egy sztorit, történetesen egy olyan embertől, aki Németországban SAAB szervízben dolgozott
éspedig: egy interjút készítettek -akkori időben 80-as évek elején- egy börtönbüntetését töltő
neves autótolvajjal, melynek a lényege, hogy melyik autót a legnehezebb ellopni.
Nos a választ nem is írom le, mert akkor ezt az egészet nem írtam volna ide.

Viszont:
Az én autómból úgy lopták ki a CD-t, mintha kulccsal nyitották volna ki.
Szó szerint semmi nyoma nem volt......

Üdv
Balázs

Előzmény: BlackStar (1602)
lenkeyb Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1611
Hunor:

Szia! Szerintem, ha 1-2 kilót le tudsz alkudni, és tényleg jó állapotban van,
akkor megéri, nem fogsz csalódni benne!
Persze ez csak az én véleményem!

Üdv,
Balázs

BGC Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1610
Hunor!

Az ár érte lehet, hogy tényleg egy kicsit sok, de a piac sem mozog 1,9 M alatt.
Nekem 93' 05' van novemberi üzembehelyezéssel az általad említett felszereltséggel és 276.000 km-rel és 10 literes fogyasztással.
Szerintem vedd meg, csak az árából alkudjál egy kicsit!
A 106.000 km nagyon kevés, még be sem járatódott a motor :)

BGC

Előzmény: Hunor7 (1609)
Hunor7 Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1609
Üdv mindenkinek!

Nemrég végeztem a hozzászólások végigolvasásával. (2 napig tartott. :-) )
6 éve eladtam a 900-asomat, most szeretnék egy másikat venni. Jelenleg csak egy jelölt van:
900S, 2.0i, ABS, klíma, riasztó, immobiliser. Gyártási év: '94. 08., forgalomba helyezés: '95. 01. Futott km.: 109e. A második tulajnál van az autó, a Wallisnál vették, állítólag rendesen vezetett szervizkönyve is van. A műszaki és a zöldkártya 2002 novemberéig érvényes. Az ára 2.1M. (Szerintem sok érte.) Kb. ilyen korúra és felszereltségűre gondoltam, de még nem igazán döntöttem el, hogy a klasszikus formájút vagy az újabbat szeressem-e.
Nem nagyon ismerem még a piacot, ezért kíváncsi lennék a véleményetekre. Egy kicsit tartok a 94-es gyártásúaktól.

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.

Hunor7

Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1608
Hi again!

Bocsánat, ha valakit untatok, de nagyon kell egy saab, nem bírok élni nélküle, és különben is
itthon vagyok, és fizikát kéne tanulni, de hát... :)

Thom-ra reagálva + összevissza:

itt azt hiszem a fő probléma az, hogy ugye aktív keresettel nem rendelkező, kezdő
egyetemista vagyok (de szépen hangzik... :)), ráadásul így első félév végén örülök,
hogy nem rúgtak ki, nemhogy jó kis ösztöndíj... a jelenlegi árakkal kb. 100km-re elég
havonta. :)
Szóval a szülők fizetnének mindent, de ugye akkor is ott a probléma, hogy elváltak.
Apukámmal már beszéltem, ő is Saab-hívő, mondta is, hogy jó a saab, biztonság rulez, meg
extrák is, stbstb, de 15 évesnél régebbit nem akar venni, félmillió Ft meg álmunkban
se jön össze, legfeljebb kölcsönnel, de az végső eset, hát ez van... És ő már fenntart egy autót.
(igaz, a benzin cégesen megy bele)

Próbáljuk megközelíteni a dolgokat a másik oldalról... anyukám. Most nincs autója, de tudom,
hogy néha neki is elég jól jönne, de csak vásárolgatni + ilyesmi (tudom, jó nagy a csomagtér)
és ha jól sejtem első kérdése az lesz, hogy minek ekkora autó. Akkor meg jöhetnék a dumával... :)
Viszont ha ő is használná, akkor ő fizetné a kötelezőt+a benzin egy részét.
Rám meg maradna egy adag benzin, ami magában se rossz, meg a szervízköltség, ami azért így 20 év
környékén gondolom nem kevés... Pénzem meg nemigen... Legfeljebb kiállok saab-ot mosni 500-ért
valamelyik műhely elé, de ki az az elvetemült, aki nem maga mossa a kedvencét? :)

Még szóba jöhetnek a nagyszülők, ők biztos besegítenének egy keveset. Öcsém meg adná a morális
támogatást, aztán amint megtanul vezetni, elviszi a kicsikét, és összetöri. :)

Na szóval összfoglalva a következő dolgok állnak előttem:

1. meggyőzni apukám, hogy ugyan, a régieket sem kell annyit szerelni, és különben is,
majd megtanulok autót szerelni. Reménytelen.

2. meggyőzni anyukám, hogy megéri fenntartani egy autót, mert pl. nyáron milyen jó, nem kell mindig
a barátját hívni, ha el akar autózni valahova, meg aztán télen elég hideg van a bringámon
(na nem, buszra nem szállok, csak végső esetben), és venni egy 80-82-es darabot. Talán erre van a legnagyobb esély.

3. keresni egy jó saab-ot 300000 környékén, ami nem rozsdahegy. Ezen felül tökmindegy. Saab. :) Turbó meg ilyesmi nem
kell, mert csak többet fogyaszt, meg még 1 elromolható dolog. (hogyne kéne, jó gyors, meg amúgyis. :)))

4. felvenni bankkölcsönt, és monjduk megvenni a Rudolf eladó 86-os automataváltós 4ajtósát.
Azt anyukám is szeretné, lefogadom. :))
Aztán legfeljebb ha a végrehajtó lefoglalja a lakást, beköltözöm a családdal az autóba. :)

mindenféle tippet-trükköt várok ide, "csak a papa meg ne lássa" jeligével.
mentsetek meg a közönséges autók rémálmától! Apukám felvetette, lehet hogy inkább 1-2 évig gyűjögetni kéne egy
(gyenge idegzetűek ne tovább!)...suzikira.... ááááááá, bele se merek gondolni. :)

Zak, épp súlyos függőségbe eső egyed.

laazlo Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1607
Kisvar!

Én tavaly vettem egy '93-as 9000-est, 2.3-as 16 szelepes dög. A fogyasztása brutális: kb. 16 lityi így télen csak városban. Így érthető, ha valaki (el)gázosítani szeretné a kicsikéjét, bár én ab ovo ellenzem a gázossá alakítást, szerintem az Otto annakidején nem erre találta ki a szerkezetét. De, hangsúlyozom, hogy nem értek nagyon a műszaki hátteréhez. A másik része viszont, hogy eccerűen ez egy "SAAB", ami egy külön kategória, így önmagában. Bizony rá kell szánni, amit ez megkíván, nem lehet "kispórolni" a dolgokat!

No Ciao

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1606
Höhh!

Zak:
Anyunak mondd azt, hogy baromira megéri a sok-sok LE, meg a biztonság, mert ugye a magyar utak és a morál... :) A 12 lityós fogyasztásról meg annyit mondj, hogy hobbi, életstílus :)) A benzinkútnál ugyan baromi sok idot fox tölteni (én, mióta Saabom van, megtanultam kiakasztani a pisztolyt, mert nem bírta a hátam, míg fullra töltött), de utána már kit érdekel?! :) Oké, még a fizetés lehet egy kisebb infarktus, ajánlani tudom a figyelem elterelését ha a kiszolgáló hölgyemény korrekt kinézettel rendelkezik, és a megfelelo testrész is ki van pakolva. Egyéb esetben maradnak a plüssállatkák :))))
Érdekes, a szülok nálam is a fogyasztáson voltak kiakadva... Pedig a kötelezo is szép nagy összeg :)
Tehát anyagilag baromira nem éri meg. :) (lehet vitát nyitni, engem már nem kell meggyozni :) ) Amikor elhoztam az autót, a volt tulaj uccsó kérdése azt volt, hogy bankban dolgozom-e... Nem sokat tévedett :)

A másik meg (és ebben talán mindenki egyetért), gagyi Saab N I N C S ! :) Nekem sincs tele extrákkal (a tolóteto, meg a centrálzár talán azok :) ), mégsem gagyi (aki ilyet mondd, ütök!). A rozsda meg a tulaj hanyagsága, és tenni lehet ellene (jó példa leszek erre én). És ha tényleg komoly kihívást keresne valaki (akár te is :) ), akkor a Sziki szervíznél áll egy 50e (!) forintért! :))) Na, arra még a Sziki is azt mondta, hogy szakadékba vele, nem érdemes javítani, max. alkatrésznek jó. A fényezése rozsda-fehér. Inkább rozsda, mint fehér... De az utastere akkoris gyönyöru. (kistesónak, brummogni a hátsó kertben szerintem ideális :)) )

Nya, irány a meló...

Este pedig mutatok majd szép és jó dolgokat wapon... ;) (remélem a szaki megcsinálja a szervert) Aki eljön az örsgyulésre majd megláthassa :)

byez
Thom

Előzmény: Zak Mc Kracken (1605)
Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1605
Jónapot! (úgyis csak magammal hablatyolok itt. :))

kicsit csúszni fog ez az autóvásárlás dolog, de hogy Saab legyen azt kiharcolom... :)
Meg kéne győzni anyukám, hogy nekifeltétlen szüksége van egy autóra. Még akkor is, ha inkább én használom. :) Azért a BME-re nem azzal járnék. :)

Ja, a 2 utcával arréb levő eladó Saab elég gagyi. 310000 ugye, és nagyon nagyon rozsdás. (ajtók, motorház, csomagtartó) Ráadásul nincs benne semmi extra, de aki szereti a kihívást annak tel: 06309711506

Zak

Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1604
A ház előtt parkoló 900 turbón Sabb900club és "sweden" matrica, és czz-934-es rendszám. :)
Üdvözletem Lenkey mesternek, lehet hogy hamarosan másik Saab is parkol majd itt. :))
Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.17 0 0 1603
Hi!

Ha az itthoni naggyűlés beleegyezik a saab-mániámba (öcsém mellémállt, ő is imádja. :)), akkor ez a Gergely Marci féle darab feltétlenül érdekelne!

azért írjatok, jó dolog-e első autónak egy saab. Bevallanám, hogy eddig csak Kispolát, Skoda120-at, Fiat Brava 1.6-ot vezettem (de egyiket se sokat. :)), meg egy Citroen ZX 1.9TD-n tanultam, szóval tapasztalat nincs sok, de olyan veszettül szép a Saab! :)

Na leállok, pls. írjatok sokat, bátorítsatok, meg ilyesmi. :)

Zak/Petya, kezdő megszállott. :)

Előzmény: egoaxa (1596)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.17 0 0 1602
Csókolom!
McWan. Mármint megvagyok a vizslámmal, kivánchee vomuk sikerále.
Nnna.
Holnap őrsgyűlünk. Abban a gyíkságban?
(állítom, ez kerül legtöbbe a SAABozásban.)
Hozom a hűtőmaszkomat, mert nekem ez van. :)

Ja! meg hát hozom a dizájnelemeimet! (az alternatívokat, a komolytalanokat meg a többit is. :) )

Kisvar!

(1) Itt nemrég nagy téligumi infóözön dúlt. Úgy kb. 300 hozzászólással ezelőtt.
Egyébként érdemes végigolvasni a topikkot az elejétől a végéig, mert sok érdekes dolog búvik meg itt. Pl. kb fél éve sok 9000es tudnivalót küldtek.

(2) Gáz: Kb. 400 hozzászólással ezelőtt meg gázoltunk. Több kollega is hajta a SAABját ilyen módon, ezekről is sok infó található itt.

(3) SAABokat mennyire lopják: semennyire.
Egyrészt: nem kell senkinek, mert aki tolvajlásra vetemedik, az elég alantas ahhoz, hogy SAABra se nézzen, másodszoris:
ha ezt sem bírták feltörni, akkor semmelyik 900-ast sem.

Zak!

Drága fenntartás: fenntartásaim vannak :) bár én gyalogolok.
Ha vigyázol rá, nem rozsdásodik, ha nem hajtod, nem fogyaszt sokat.

Nna. Tessék megvenni.
:)

(további információkat úgyis mindjárt küldenek a tulajok)

Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.17 0 0 1601
Sziasztok!

Ács Petya vagyok, 19 éves.
Az a helyzet, hogy már majdnem 2 éve megvan a jogsim, de autóm még nincs, és most úgy alakult, hogy 300-400e körül tudna egyet a család venni. (merthogy öcsém is hamarosan levizslázik) És nagyon tetszett mindig is a Saab 900.
Itt óbudán a ház előtt áll egy sötétbordó, turbós, gyönyörű, és 1 utcával arrébb láttam egy 1981-es évjáratút (rá volt írva, mert eladó 310000-ért)
Szóval nagyon szimpi az autó, de kicsit félek (+ a család is), hogy a fenntartása sokba kerülne majd. Kicsit nagy a motorja, és az ugye sokat fogyaszt, rozsda, ilyenek.
Szóval kérlek segítsetek, hogy kb. milyen fogyasztásra (ja, látom 9-12, háááát... :) és szerelési, fenntartási költségekre számíthatok, ha Saab-ot veszek.
Köszi!
Petya

kisvar Creative Commons License 2001.01.17 0 0 1600
Kedves Mindenki!

Friss Saab tulajdonosként néhány kérdéssel fordulok Hozzátok. A kérdések amatőrnek tűnhetnek, s ez nem véletlen, roppant keveset értek az autókhoz. Mindazonáltal remélem, hogy akad néhány segítőkész író-olvasó, aki az autós terminus-technikusból nem túl mélyen merítve útba tud igazítani.

Az autó főbb paraméterei: 9000, 2.0, 1993, kézi váltós. Nyári gumik vannak rajta, de télit szeretnék rá venni. Vajon mit érdemes inkább, egy szett téli gumi önmagában és évente kétszer cserélni a gumit a felniken vagy felnit is vegyek hozzá. Használtan hol érdemes felni keresni? Kifejezetten Saabhoz keressem vagy a felni egy univerzális alkatrész? Mi lehet reális ár?

Gondolkodom a gáz berakásán is. Valakinek van-e az autójában gáz és milyenek a tapasztalatai? Melyik gázos szervízt ajánlanátok? Egy kereskedőnél van néhány elfekvő, eredeti Saab gáz-felszerelés, ezt berakja-e nekem valamelyik gázos szerviz, s érdemes-e ezt inkább, vagy talán mégis a szerviz által forgalmazott felszerelést válasszam?

S végül az is érdekelne, hogy a Ti tapasztalataitok szerint mennyire lopják a Saabokat? Ezt azért is fontos tudnom, hogy kössek-e cascot az autóra.

A válaszokat előre is köszönöm..

Bandi

egoaxa Creative Commons License 2001.01.17 0 0 1599
a Szikiröl:

elôzmény:
A tegnapi napon délután 5 körül a belvárosban elszakadt a gázbowdenem. Gyorsan szükségjavítás, kutyapóráz az elszakadt bowden helyére. Sajnos csak a tükörig ért el, igy az ablakon kinyúlva kellett adagolni a gázt.
Egy kicsit hideg volt, igy kesztyüt kellett húznom.

Fél hat, a SZIKI mühelye van a legközelebb ahol akad bontott alkatrész. Telefon, még nyitva és van bowden, mehetek.
(a Csaba-R : csak rendeles, egy hét :o))) )

Irány az Újpalotai út 10. Útközben randevú Baas-al.
A bowden király , csak a gázpedálhoz nem illik, mert más kialakítású a bowdenhez csatlakozó vége. Olyan bowden meg nincs.

Szikszai telefonál Popvics úrnak. Érden sincs ilyen bowden. Elökerül egy bontott pedál ami sajnos olyan mint az enyém. Egy ötlet: megoldás a gázpedál átalakítása. Sziki úr hat órakor nekiáll hegeszteni, kalapálni. Pár perc alatt kész, addig melegedünk a mühelyben.

Sziki úr -mint mondja- még marad kb. husz percet, ha gondolom beszerelhetem a mühelybe, ne az utcán csináljam, sajnos az ö emberei már rég elmentek. Az átalakítás remekül sikerült, minden stimmel, tiz perc alatt kicseréltem.

Addig Sziki úr COt mér Baas díjnyertes autóján. Természetesen az új autókat megszégyenítô értékeket mutat a müszer. A motor tökéletes. Rövid konzultáció milyen javítások kellenének, idôpontegyeztezés.
Közben valaki érkezik egy elkészült autóért, és egy pár bontott alsó lengökarra van szüksége amit a fönök valahonnan a fagyból elôbányász.

NA akkor jöttünk el. Nem tudom mikor, talán fél hét is volt.
Az egész kaland 4 ezerbe került: 3 a bowden, 1 az átlakított pedál.

Nekem eddig nem volt tapasztalatom a mühelyével, de a tegnapi délután nagyon meggyôzô volt.

Aki késô délután szeretne autót szerelni az szerintem bátran fordulhat hozzá.
Mint mondta: Neki nincs ideje a klubozáshoz. A műhelyben van reggeltöl estig, hétvégén meg örül ha nem lát autót.

egoaxa Creative Commons License 2001.01.16 0 0 1598
Akkor kizárunk és kész!
Előzmény: lenkeyb (1597)
lenkeyb Creative Commons License 2001.01.16 0 0 1597
Baas:

Nem hiszem, hogy el tudok menni, mert mint kiderült ráadásul aznap vizsgázom :-(

Előzmény: baas (1593)
egoaxa Creative Commons License 2001.01.16 0 0 1596
FIGYELEM!

Van egy eladó SAAB 900.
A 10. klubtagé.
Nagyon olcsón!
Most lakatolva, teljes új futómű, zöldkártya, friss műszaki stb.
Az auto értéke min 300 ezer, de mivel egy másikat szeretne venni, és gyorsan kell intézkedni, még úgy is megéri ha bukik rajta. 200 ezerért odaadja.

BlackStar Creative Commons License 2001.01.15 0 0 1595
Na jó, mongyuk abba a SAABba én is virultam volna, eszklásze meg száksz. :)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.15 0 0 1594
Asziszem múlt pénteken volt az, amikor valami naaaggyon érdekeset láttam, amikor konzultációról jövet a Bertalajos utcánál beszálltam a 200 lovas, sárga kocsimba (ld. még 47esz villamos)
Az ablak előtt egy nagyon szép, ződ 900as villant el.
De nem is ez az érdekes.
Hanem a sofőr! :)
A múltkor láttam 600merdzsóban fél tonna smukk alatt görnyedő maffiózót, de ehhez a SAAB-sofőrhöz képest maga volt a kisebbségi komlpexus.
:)
baas Creative Commons License 2001.01.15 0 0 1593
lenkeyb:

Mi az az este???
Ja.
Az Iguanaba Bar & Grill-be megyünk!
Az MTV mellett van a Zoltán u. ban.
Szabadság tér -ből nyilik az utca.
És van parkoló hely előtte,azzal nem lesz gond.
Mi olyan 19:00 től tervezzük az odamenetelt az Axaval.Gondoltuk előbb nem nagyon megy senkinek.

Ki gyün még??

lenkeyb Creative Commons License 2001.01.15 0 0 1592
Hahóóó!

Én csütörtök este suliba vagyok, de üdvözlök mindenkit!
-úgyis eleget vagyok a Vistaba napközben- :-))

BlackStar Creative Commons License 2001.01.14 0 0 1591
Csütörtök este....
De rohadt messze is van
Addig eldől, hogy kivágnak-e vagy sem... :(

eugen73 Creative Commons License 2001.01.14 0 0 1590
Persze hogy latta mas is! Egy ilyen autora nem lehet nem felfigyelni! (ezt most nem az oker- sarga szinre ertettem, bar szo mi szo, eleg vad volt a kocsihoz:-))
En a rendezo helyeben azert valami szebb veget talaltam volna ki a kocsinak (de legalabb kozze tettem volna a helyet ahova leadtak bontasra:-)

Előzmény: egoaxa (1587)
egoaxa Creative Commons License 2001.01.12 0 0 1589
baas - mos hivlak senki sem vesz..

Iguana Bar & Grill ?
Nekem mindegy.
A Vista sem volt rossz.
Csk legyen hely

Előzmény: baas (1588)
baas Creative Commons License 2001.01.12 0 0 1588
hi.
Ja éppen 1 haverral dumáltam telefonon,amikor
felhivta a figyelmem a tv2 műsorára....
Nem kell mondanom tovább.
A végére nagyon varrógéphangja lett a 900nak. :(
Arrébpöcköltek vele a kereszteződésben valami tragacsot vagy 80-al.
És fojtatták a hajszát.

Tali PERSZE!!!
Ákos ez tök Égő!!!! ;)
Iguana Bar & Grill ????

egoaxa Creative Commons License 2001.01.12 0 0 1587
Emberek!

Vendégségben voltam tegnap. Volt valami barom német film aszem a tv2n. Amire felfigyeltem az volt hogy egy 2 ajtos narancssárga (!) SAAB 900 turbóval üldözték a rosszemberek BMWjét. Nem kimélték. A csúcs az volt amikor átrepültek vele egy villamoson. A végére eléggé amortizálódott. Egy kicsit sajnáltam.
Látta valaki?

MÁS:

Csütörtök esti örsgyüléshez mit szólnátok?
Vista kávézó - ahogy szoktuk.
Vagy jöhet más ötlet is.
Hívott a Rijswand. Eredetileg vele beszéltem talit, de jöjjetek minél többen.

egoaxa Creative Commons License 2001.01.12 0 0 1586
Lenkeyb
Kuplung??? Az mi???? :o)
lenkeyb Creative Commons License 2001.01.12 0 0 1585

Halihó!

Nem emel ki rendesen a kuplungom, annyit tudok, hogy nem lehet állítani rajta,
van valakinek ötlete? -Lehet, hogy egy légtelenítés segítene.-

Üdv,
Balázs

BlackStar Creative Commons License 2001.01.12 0 0 1584
Copfy!

Köszi!

Idemásolom a cikkből a nekem orrot bántó részt:

"... A változás okáról ugyan nem hangzott el tájékoztatás, mindenesetre sejtjük az okát: a Saabot kevésbé szeretik a tolvajok."

Szerintem is, mi is azért fanatizálunk itt, mert félünk a tolvajoktól, egyébként pedig kizárólag Audit, Mercit, meg Bömöst vennénk.

Egyébként igaz, hogy az autóPIAC eléggé korrekten tájékoztat, de az autóMAGAZIN, bár sok munkatársuk közös, (gondolom) a 4xes áron vásárlók gondolatvilágához igazítottan erősen németautó-párti. Így pl. az autóPIACban, ahol egyébként a hibák, tévesztések, elírások is sokkal ritkábbak, eddig már két összehasonlító SAAB-teszt jelent meg (SAAB9-5 2.0 vs Volvo S80 T5, SAAB9-5 vs Volvo S70 T5 vs BMW520i) és nem volt benne malacság (bár a SAAB egyikben sem győz, azért nem érzek ki elfogultságot a cikkekből. Meghát a SAAB-Volvó tesztben elég nehéz a németeknek drukkolni :) ).

Előzmény: copfy (1580)
RAF2 Creative Commons License 2001.01.12 0 0 1583
Sziasztok!






...ki gondolta volna hogy ezek a fak ennyit nönek egy ev alatt? :))))

udv

Zölduborka Creative Commons License 2001.01.10 0 0 1582
Sziasztok!

Egy kis tuningcsemege, sajnos csak a tengerentúlon!
Vannak akik SAAB-okat tuningolnak itthon? (tudom, nem igazán kell, de hátha az eredeti kevés valakinek)

http://www.saabperformanceparts.com

(bocs, de nem tudok linkelni)

Ubi

MuzX Creative Commons License 2001.01.10 0 0 1581
Nem tudom pontosan, Gyôri Gáborék csinálták, napokig tartott nekik is rájönni, mert piszok alattomos hiba volt, csak néha jelentkezett.
Talán valami kontakthiba-testzárlat a generátornál? Nem emlékszem pontosan :(

Bocs, de nem néztem elôbb a topicot.

Előzmény: baas (1566)
copfy Creative Commons License 2001.01.10 0 0 1580
BlackStar vs. aM
utólagos engedelmeddel forward-oltam szösszenetedet Csikós Zsoltinak. Egyébként (bár nem olvasom az aM-t) nem hiszem, hogy ha tényleg ilyesmit írtak le, akkor az az itthoni szerkesztőség tollából származna. Az Autópiac munkatársai eléggé respektálják kedvenc márkánkat.
Előzmény: BlackStar (1577)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.10 0 0 1579
Szarjál. Máshol.
BlackStar Creative Commons License 2001.01.10 0 0 1577
Van egy olyan átható mellékérzésem, hogy itt még nem hőbörögtem ki magamat az éppen aktuális autóMAGAZIN egyik baráti böffenésén.
Nnnna.
Ugye tudjuk, hogy idén, a miniszterek átülnek Audiból SAAB-ba.
Ez eddig a tény.
Az aM ezt úgy aposztrofálja (egy kicsit sarkosítottam a véleményt, hogy még a vaknak is szemet szúrjon.) kb. : azok a rohatt miniszterek, vót pofájuk kivakarni a seggüket a csodálatos csúcsszupervávv! Audiból, és beletunyulni egy holmi alpári, primitív, pusztai, kőkorszaki, elmaradott, elavult, ígénytelen, barbár, ósdi, SAAB-ba, fujfuj!
Egy kicsit fel***ssza az agyam, amikor így nyiltakoznak, a jó pubiként németországnak nyaló újságok. (Mondjuk csodálkoznék is, ha a német Dietmar Metzger főnökölte újság esetleg másgént vélekedne.)
EdeBácsi Creative Commons License 2001.01.09 0 0 1576
Blekksztár kolléga Úr,

most már értem, én ezt a neccképbe való visszatéréses tricket nem csináltam és
csak az aréna nevű hiperaktív elmegyogyiban próbáltam tájékozódni reménytelen.

Na a roncsról:

jelenleg Győrben egy szerelő tágas udvarán ázik fázik szegényke,
annak akit érdekel majd megadok egy mobilt, ahol a korábban
leírt baleset főszereplőjét lehet elérni. Onnantól az ő ügye a dolog.
Vigyázat ő is SAABos!!!!
Ha nem írtam volna:
az autó alapjában véve totalcar-os
de szerintem sok használható dolog lehet még benne
pl. a jellegzetes hűtőrács tropa - sajnos. :(( de neked az már van ugye :))
alvázszám viszont már nincs benne :(((

bye

ede

Előzmény: BlackStar (1573)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.08 0 0 1575
Bájdövéj: idézzek az Arénából?

Deeee.

Kék háttér, vilkék betűk (ez a difólt)
qwerqwer belépett.
fon dö Senkiháuz belépett.
von Degecz kilépett.
sdfgg belépett.
Mucsa_józsi: Nagymellű nimfomániás lányok írjatok!
qwerqwer kilépett.
qwerqwer belépett.
qwerqwer kilépett.
Haborodott_Alfonz szerint.
Tanyassy_Geza: Aki szintén Alsóbivalyröcsögekutánypusztáról van irlyon!

BlackStar Creative Commons License 2001.01.08 0 0 1574
Óóó, elmondom én szívesen...
Nászóval.
Az úgy van, hogya megjelenik az eblakban nyoma egyáltalán értelmes információnak, akkor kiad egy kis ablakot, hogy Trefort csett loginn, ekkor beírod a NÉV:-nez hogy Ede bácsi the original :) és akkor tisztességesen kipakolja a főablakodat, ezenkívül megjelenít egy alkalmazást, ami az Aréna nevet viseli. Ezt érdemes nyitva hagyni, hogyha keresnek, ebben ottlegyél.
Aztán. Vissszatérsz az Neccképp/Ekszplórer ablakodhoz, és lent, megjelenik egy vagon szoba.
Megkeresed, hogy SAAB_900-
Mert van, épp ott csücsülök.
De ha nincs, akkor beírod, vagy beírsz valami hasonlót (SAAB90.000, vesszenek a béemvések:), és hasonlók :) )
Ha esetleg a szoba jobb felső sorában a neved nem vastagon, előtte kukaccal jelenne meg, akkor menekülj, és nyiss egy másik néven szobát. :)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.08 0 0 1573
Ede bácsi!

Ha jó fiú leszek, és visszaadom a nikket, elmondod, hol lehet meglesni a vasat? :)

(egyébként már visszaadtam. Éppen BAASsal tárgyaltunk, amikor kidobott a (ki)szolgáltató. :) )

EdeBácsi Creative Commons License 2001.01.08 0 0 1572
BlackStar!

Én benéztem oda a trefort chat-re de ez kész tébolyda...
vagy én nem jöttem rá hogyan kell ott "élni"

Mondd el pls ha van valami értelmes módja...

Köszi

ede
az igazi

Használd a nickemet egészséggel, ha neked az jó :))

Előzmény: BlackStar (1570)
EdeBácsi Creative Commons License 2001.01.08 0 0 1571
Saabemberek!

Van egy eladó roncs: SAAB 900 GLE 2000i 8v (5E váltóval)
Sok helyen sérült de:
sok ép üveg
3 ép alufelni gumikkal
motor és váltó... ilyesmik épek
jelvények, feliratok
mittoménmégmi

Nemsokára kapok fényképeket róla.
Régebben meséltem a balesetről amelyben kimúlt az öreg jószág.
Keresse meg akit érdekel
BlackStar kolléga!
Ez kb egy 1/2 vagy tán 3/4 SAAB

Árat még nem tudok de szerintem 100E Ft alatt lehet.

Ennyi

ede


BlackStar Creative Commons License 2001.01.08 0 0 1570


TRÉCS SAAB, izé FORD.net.
Ritka alkalom, de éppen van rá időm.
Jelenleg Ede bácsi(C) nikkjét bitrolom :)

lenkeyb Creative Commons License 2001.01.08 0 0 1569
Tetszik a WAP! (csak olyan telefon kéne hozzá). Mondjuk szerintem nem sok idő, és mindenkinek lesz WAP-os telefonja.

Balázs

egoaxa Creative Commons License 2001.01.07 0 0 1568
Csokolom!

Hat ez nagyszeru!
Ha igy megy tovabb kenytelen leszek WAPos telefont venni, es feladni a jo kis 0660as szolgaltatót -:o))

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.06 0 0 1567
Uvaim...

volt szó az SHS "waposodásáról"... hát akkor (remélem sikerrel) mutatnék egy-két ízelítőt a 0.1 béta verzióból.





baas Creative Commons License 2001.01.05 0 0 1566
MuzX:
Jajj.
Mi volt az a kedves elektromos hiba????
Mert nekem már 2x eljátszotta azt,hogy
se szó se beszéd lemerült csontra az akksi és kuss.
A generátorom most volt felújitva 2 hónapja.
Tegnap 1 villamosságis kimérte az elektromos rendszert,töltést a generátornál és az akksinál is.A kábelek is ki lettek cserélve.
Lécci siess a válaszoddal,mert naaagyon kiváncsi vagyok...............

misa

MuzX Creative Commons License 2001.01.05 0 0 1565
Nem, semmi nem rohadt el, nem kellet motort-váltót kiszedni, kisebb egységek cseréje volt, de bocs, nem tudom pontosan mik, mert abszolút laikus vagyok benne. Ha nagyon lényeges, utána tudok nézni a számlákból.
Előzmény: Zölduborka (1564)
Zölduborka Creative Commons License 2001.01.05 0 0 1564
Ez a futómű-felfüggesztéses dolog az, ami el szokott rohadni és a kicserélésehez ki kell venni a váltót és a motort, amivel együtt kb. 120-130 ezer frintba kerül az egész?

Ubi

MuzX Creative Commons License 2001.01.05 0 0 1563
Nekem is hasonló van, 1986-os modell, 900i, 8 szelep, injektor, 2 és fél éve vezetem.

Hasonló hibák voltak, elsô fékproblémák, kipufogóleszakadás, futómű-felfüggesztés, AC-pumpa.
Ami szemetebb dolog volt: idônként, míg ki nem cserélték az egészet, felforrt a hűtôm, illetve volt egy nehezen megtalálható elektromos hibája, ami miatt néha nem volt töltésem, de ezt nem jelezte, így csak akkor jött ki a dolog, mikor az akksi már kifújt, és semmit nem lehetett vele csinálni. E két utóbbi esetben volt olyan, hogy cserbenhagyott úton, amióta ezeket rendbehozták, semmi nagyobb gond.

Nemrég volt egy karosszériagenerál, ajtóküszöböknél, sárvédôknél rozsdásfoltok javítása, fényezés.

A szervízben azt mondták, mindig lesz már egy ilyen korú autón valami apróbb javítanivaló, de jól egyben van, nem kell félni attól, hogy otthagy úton.

Fogyasztás szintén 9-11 liter közt. És óriási a csomagtér mellesleg! :)

Előzmény: Visi (1555)
lenkeyb Creative Commons License 2001.01.05 0 0 1562
Azért meg lehetne csinálni akár versenyautónak is, csak az kell hozzá, ami a háborúhoz
pénz, pénz, pénz...
Előzmény: egoaxa (1561)
egoaxa Creative Commons License 2001.01.05 0 0 1561
nyoc szelep inyektor, meg atomata.
Versenyezni kevés =ugye lenkeib?= de amugy rendben van. Föleg ha nem lenne annyira kifeküdve a motor.

Szerintem ha valaki ült már SAAB ban akkor nem kell magyarázni miért szeretett bele.
Én romos állapotban vettem 250ezeréert. Két évig jártam vele mikor ugy döntöttem, hogy felújítom.(az új oldalon képsorozat is lesz rola)
A felújítás költsége meghaladta az autó vételárát.
Lehetne rá költeni bátran most is.
Ha valaki ilyet csinál, csak lehet abban az autóban valami....

más:

Voltam a Szikinél.
Barátságos ember, de a klub nem nagyon érdekli. Van munkája dögivel, szerintem örül ha nem mennek többen. Terjeszkedik, nemsokára költözik Zuglóba.
Hét körül vonszoltam oda egy megfagyott 900est. Szikszai mester még akkor is ott ült a fészkében, pedig meg sem fordult a fejemben hogy lesz ott valaki.

lenkeyb Creative Commons License 2001.01.05 0 0 1560
Na haliho!

A Fazekas Gabit tényleg érdemes meglátogatni, én már egy párszor jártam nála,
jó tapasztalataim vannak, csak a szerelés nagyon drága (hol nem). - Én álltalában
csak alkatrészér járok mindenhova -.
Pl:
nála vettem a hengerfejet 20000-é, pótlevegő szabályzót 4000-é, stb. stb
-ja és ha rendesen vásárolsz, és szükséged van apróságokra, azt ingyé megkapod-
de ez a pillanatnyi hangulatától is függ szerintem, mert voét amikor meg drágább volt nála
valami, mint máshol.

Zöldubi:
nekem 8 szelepes turbóm van,
hát a fogyasztásom így télvíz idején 14 körüli (...úúúúú....)
Megbízhatóság: relatív, ha az életkort, és a korabeli konstrukciót (akkori sorozatautókhoz képest technika csúcsa ugyebár -1981-) veszem alapul, akkor jónak mondható.
Viszont minél egyszerűbb egy szerkezet annál kevesebb az esélye a látszólag
bonyolult, megoldhatatlan (persze ilyen nincs) hibáknak. (szerintem)

Na jó abbahagyom ,mert egyre negyobb hülyeségeket írok :-)))

Zölduborka Creative Commons License 2001.01.05 0 0 1559
EdeBácsi

Köszönöm, ismertem, de most azért felhívtam és egész jól elbeszélgettünk, normálisnak tünt és azt mondta, hogy körülnéz.
Azt hiszem, nem vágok bele abba a 8 szelepesbe, mert nem egészen az elképzelésem (fehér, 8 szelep, 5 ajtó, semmi extra), várok még egy picit (áprilisig ráérek).
Elkapkodásról amúgy sincs szó, mert már egy jóideje keresem az igazit (2-3 éve).

Ubi

EdeBácsi Creative Commons License 2001.01.05 0 0 1558
Ubi úr,

most jutott eszembe, hogy egy ex-SAAB-os barátom régebben ajánlotta
a
---------------------------------------------------------------------
Fazekas Gábor
1104 Budapest, Keresztúri út 86/b
Telefon: 06 (30) 950-8608
--------------------------------------------------------------------
nevű szerelőt, mint aki foglakozik SAAB-ok külfödről való behozatalával.(régebbiekkel is)
Te jártál már nála?

Csak, hogy el ne kapkodd a vásárlást:
üdv
ede

Előzmény: Zölduborka (1557)
Zölduborka Creative Commons License 2001.01.05 0 0 1557
Visi

Köszi a leírást.
Ez az autó egy 900i és a 30-as sorszámú klubtagé azzal a kis korrekcióval, hogy az nem '81-es, hanem '87-es és nem automata, hanem manuális óra szerint 164000 km-rel.

Nem járt véletlenül valamelyikőtök tegnap este Csömörön?
Ugyanis hallottam egy ajtócsapodást kintről, mondom ez SAAB, de mire kiértem éppen akkor fordult meg a ház elött egy gyönyörű grafitmetál 3 ajtós kései példány (asszem BOH-xxx volt a rendszáma).
Azt hittem már házhoz hozza a klub az eladósorban lévő szép példányokat! :)) (nem is lenne hülyeség :)))))

Ubi

Visi Creative Commons License 2001.01.04 0 0 1556
Baas az, hogy feher a gyertya a nagykonyv szerint a következöket jelenti. Idézem:
Overheating: - Electrodes have glazed appearance, core nose very white - few deposits.
Fault: plug overheating.
Check: plug value, ignition timing, fuel octane rating (too low) and fuel mixture (too weak).

No ezt irta a nagykönyv. Remélem segített! Holnap, ha lesz idö, és nem leszek ennyire álmos, majd leirom azt is, miért vettem én SAABot. No szép álmokat.

Előzmény: baas (1554)
Visi Creative Commons License 2001.01.04 0 0 1555
Zölduborka! Nekem egy 8 szelepes injektoros van. (Tényleg, amit te láttál az milyen? Mármint értem arra, hogy 900i vagy GLs vagy milyen???) Már párszor irtam a kis hibákról amik elöjöttek a majdnem fél éves birtoklás alatt, de azért összefoglalnám. Amióta megvan volt rajta felujittva az elsö fékek kompletten tokkal vonóval. Aztán egyszer letört a kipufugóm, és cserélni kellett. Volt még hengerfej tömítés cserén is, meg cserélték a kerék felfüggesztö bigyuszokat :) (jól megaszondtam)., mivel úgy találta a szerelö, hogy azzal nem fog átmenni a vizsgán. Ja meg egyszer egy parkolóban megállás után nem indult el és cserélni kellett a gyujtás vezérlést, mert az meghalt. No röviden ennyi. Mindez persze azért történt, mert elég keveset értettem az autókhoz mikor vásároltam. Ha jobban megnéztem volna (avagy megnézettem volna), akkor nem töltött volna annyi idöt szerelönél. Mindenesetre röviden összefoglalva azt tudom mondani, hogy mikor megveszel egy autót, akkor bizonyos alkatrészek elöéletéröl nem tudsz semmit, szóval kicsit biztos lehetsz benne, hogy idöröl idöre el fog valami romlani. Késöbb a helyzet csak annyival fog javulni (szerintem), hogy már elöre tudni fogod, hogy melyik fog legközelebb elromlani :))))
No második nekifutásra röviden: miután rendbe tették az´ta nincs vele igazán gond (csak kopik :))).
Fogyasztás attól függöen, hogy hol vezetsz: 9-12l nekem.
A stb-röl majd késöbb irok :))))
Előzmény: Zölduborka (1553)
baas Creative Commons License 2001.01.04 0 0 1554
Ubi:
De van.
Azthiszem olvastál már róla...:)
De ez még B type motor.
Ez ne riasszon el.
Szeretném ha hamarosan megtalálná valaki a hiba okát...(a 16l fogyira gondoltam.)
Amúgy szépen jár meg erős is.
Az mit jelent ha hófehérek a gyertyáim?(ez sem normális.)
Zölduborka Creative Commons License 2001.01.04 0 0 1553
lenkeyb

:))) (egy SAABos sohasem hátrál meg)

Nos senkinek sincs 8 szelepes verdája? Fogyasztás, megbízhatóság stb. ?

Ubi

lenkeyb Creative Commons License 2001.01.04 0 0 1552
Nekem azért van Saab-om, mert nem szeretek tolatgatni :-)))
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.04 0 0 1551
annyit még teszek hozzá diszkréten, hogy csak 60% szárad a lelkeden :))
Előzmény: BlackStar (1548)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.04 0 0 1550
akkor talán most azt kell mondanom neked, hogy:
köszönöm mester, hogy megmutattad a helyes utat!
:)))
elégedett vagy? ;)

byez

Előzmény: BlackStar (1548)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.03 0 0 1549
Hogy miért van SAABom?

Hát lássuk csak.
Először is haccáz megahercet tud.
Full extrás, már csak DVD író, és szünetmentes táp hiányzik belőle (meg még mondjuk 256M RAM :) )
Nagyon szép színe van.
Könnyű szerelni.
Hidegben viszont rosszul viselkedik, ha az ezredfordulókor hideg van, akkor leáll (értsd: fagy a ringyóz milyen ium)
Egyébként köszönöm kérdésedet ... :)
Holnap vizsgázom matekból.
Úgy vágom, hogy már ívéalkalmat is kértem :)
(olyan sokszor voltam benn, hogy már megismerem a tanárt. :) )
Nna. Minján küddök vami szépet, jó?

BlackStar Creative Commons License 2001.01.03 0 0 1548
Thom, Thom...
Ugyan, Te hol lennél nélkülem...?
Valószínűleg egy Deja-woo Trikóban :) csücsülnél, mondjuk, a GXL-*** rendszámúban, és egy Matizról
álmodoznál... :)

:))

Na üdv, és találkozunk, amikor megkapjátok a karácsonyi ajándékokat (addigis futóedzéseket veszek) :)

Előzmény: Törölt nick (1545)
baas Creative Commons License 2001.01.03 0 0 1547
Az indokok.

1. Szerelem

2. 500e HUF (ez csak a vételi ára és még akkor nem volt dokinál.)

3. Előélet ismerete.

...de nem utolsó sorban

4. 16l fogyasztás városban(ezt nem tudja semmi sem pótolni...) ;D

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.03 0 0 1546
khm. hát hogy miért?
1. volt két ember, aki rábeszélt, meggyőzött (Black és egy kollégám) - egy, másfél éve kábé még nem teccett a Saab...
2. ennyi pénzem volt kábé
3. megláttam és megszerettem (a szép kék színe :) ) Na akkor volt eldöntve, hogy ez lesz. Láttam mást is, de az nem kellett (bár állapotban nem sokban különböztek)
Meg türelmetlen voltam állatira, hogy a hátsóm alatt Saab legyen:)))

byez

Előzmény: Zölduborka (1544)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.03 0 0 1545
Hehe, Black! Ezt mind Tőlünk (asszony + én) kaptad :))

hol lennél Te nélkülünk... :)))))))

byez

Zölduborka Creative Commons License 2001.01.03 0 0 1544
Tényleg, érdekelne, hogy ki miért választotta az autóját?

Azért mert ennyi pénze volt (többnyire 500.000 és 1 milla környéki autosokra gondolok) és akkor már olyat vett, ami tetszik is neki vagy vehetett volna drágább autót is, de Ő ezt szerette volna mindenféleképpen vagy akár más oka volt?

Mint pl. én, aki azért szeretne ilyet venni, mert nagyon tetszik és mert szükségem lenne egy kis lóvéra és jelenleg nincs más, amit pénzzé tehetnék, mint a Twinyo és ha már bele kell csüccsennem egy 800-1 millió környéki gépbe akkor az egy SAAB vagy VOLVO legyen. Mondjuk ennek kicsit ellentmond az, hogyha találnék egy húdefasza darabot, ami annyiba kerül, mint most a Twingom, akkor azt is megvenném, de akkor kölcsön kellene kérnem.Szóval szerintetek miért nem Opeleket, Toyotákat, BMW-ket nézegetek? Lehet, hogy ez szerelem?

Ubi

egoaxa Creative Commons License 2001.01.03 0 0 1543
baas

Az csak egy auto volt.
Nem lehet általánosítani.

Egyébként a te igényeidnek nehéz megfelelni -:o)

Előzmény: baas (1542)
baas Creative Commons License 2001.01.03 0 0 1542
Ubi:
A `87 ről szerezz meg minnél több infót.
Az én véleményemet zárójelben jegyezném meg a Popovicsról.(én majdnem vettem tőle 1 autót!,de hálaistennek lebeszéltek róla.Más nem volt ilyen szerencsés. :( )zárójel bezárva.

lenkeyb Creative Commons License 2001.01.03 0 0 1541
Szia EdeBácsi!
Hát.... nehezen :-))))
Szar dolog, de hát egyenlőre nincs rá pénzem. Egyébként csak parkolni nehéz, és vigyázni kell a zsákutcákkal (főleg, hegynek le) :-)))
Előzmény: EdeBácsi (1539)
Zölduborka Creative Commons License 2001.01.03 0 0 1540
Sziasztok!

Sikerekben gAzdAg Boldog új évet kívánok mindenkinek! :)

Sajnos nem tudtam elmenni a találkozóra, pedig lett volna pár kérdésem (állandóan csak kérdezek, biztos tele van a SAAB-otok már velem)!

A lentebb általam említett '93-as 2.0 16V-t (régi fazonú) sajnos nem adják 1,69 millió alatt oda, így inkább megtartja a tulaj téli autónak, mert új téli gumik vannak rajta !!!??? (ez hülye)

Van egy másik eladó darab, de ez egy '87-es 8 szelepes turbo nélküli, amiről nem sokat tudok.
(nem mintha a többihez guru lennék). Van tapasztalatotok ezzel a mocival?
A másik ami egy kicsit zavar, hogy ez egy Popovics által '83-asnak behozott elöször kaszni, később motorcserés (állítólag csak papíron) autó és ráadásul a forgalmiban SAAB 2000 szerepel (?), de ez állítólag senkit nem zavart eddig (így kapott vizsgát is 2002-ig,zöldkártyát meg 2003-ig). Gondolom a behozatal miatt volt szükséges ez a procedúra. Gyakori ez, van valamelyikőtöknek ilyen kocsija, nem okoz ez gondot külföldön? Egyébként szép az autó, kívül-belül egyben van 164000 km van benne és alapfelszereltségű.

Üdv.

Ubi

EdeBácsi Creative Commons License 2001.01.03 0 0 1539
Hi LenkeyB

Lehet, hogy már mindenki tudja csak én nem,de
írd már le, hogy hogyan lehet egy hátramenet nélküli autóval közlekedni?
Vagy már van benne? .....

Köszi
ede

Előzmény: lenkeyb (1538)
lenkeyb Creative Commons License 2001.01.03 0 0 1538
Hahóóó!

Axa:
Szerintm jó az ötlet, csak én attól tartok, hogy nem mindenki fog Bp-ről lemenni
Siófokra, ezért is talán nem lennénk valami sokan. Aztán lehet... ééééén már nem tom
:-)))

BlackStar:
Jók a képek, csak a hűtőrács mögött nem egy szép darab látható... bruhaha (csak viccelek)

Na minden jót
Balázs

BlackStar Creative Commons License 2001.01.03 0 0 1537
Lehet, hogy nektek van a legkényelmesebb, legszebb, legbiztoságosaabb SAABotok, nekem viszont a leggyorsabb van.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

BlackStar Creative Commons License 2001.01.03 0 0 1536
Lenkeyb!
Tudjuk mi, hogy nem akartad nagyon megküldeni, mint múltkor az Andrássyn... A mucukis mammer szerintem azóta rángatja a vállát, ha motorhangot hall, nemrég olvastam róla a helyi orvosi lapban... :)

Én meg gyűjtök.
Most éppen SAABra.
Csak ne vigyem túlzásba, mert még rács mögé kerülök. :)

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

baas Creative Commons License 2001.01.02 0 0 1535
Jé.
Már megint lemaradtam valamiről....
lenkeyb Creative Commons License 2001.01.02 0 0 1534
Halihó!

thom:
az egész csak véletlen volt, nem akartam én ott pengézni, így sikerült
:-))))),

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!