Jó dolog a toppola! Megoldodna az autó- és a lakás problémád! :)) 19k-ért ráadásul.... öüregem, szólok a Rijswandnak, Ő ógyis komájja az ilyen dolgokat, meg aztán csak van rá pénze is... :))
Amikor a gépemet vettem,egy 9-5-ös tulaj azt mondta,lekérdeztette mennyit loptak el az elmult
5 évben.Állitólag kettő darabot,az egyiknél betörtek a házba,megtalálták a kulcsot,a másiknál a garázs elől vitték el a járó motorú verdát.Őszintén sajnálom ahogy jártál.Állitólag riasztó nélkül a manuális váltójút könnyebben ellopják mint hinnétek.Bár manapság már riasztóval sem nehezebb.
Miért?Mi a gond az új kilencszázasokkal?Bár már a "Ne vegyél"-el is gond van,most vettem nov.-ben egy 1993.10. havi 900 S-t./Kűfődi ótó vót./Visszavigyem?
Én meg nálad is sokkal elnézőbb vagyok:) Egyébként a dolog egy baleset eredménye, nem csak úgy ukkmukkfukk jött elő. Magától egyelőre még nem produkált hibát:)
Racionálisan nézve persze igazad van, de nekem ilyen OG900as kell, és még két évig (míg egyetemre járok) kockáztathatom, hogy kiesik alólam, legfeljebb aznap nem megyek előadásra, utána meg busszal..
B.Péter
Nem volt elektronikai üzletem,de máshonnan lehet...
A védelemről :4 nappal elötte betörték a bal hátsó ablakot és egy táskávál kevesebb volt(csak könyvek voltak benne)ezért kikapcsoltam a szervíz kulcsal,de amikor beraktuk az új ablakot akkor nem volt rá időm, mert kellett a kocsi apámnak és emiatt nem lett vissza kapcsolva a riasztó a két dolog között BIZTOSAN nincs összefüggés mivel 50 km a távolság volt a két helyszín között.
BlackStar:
Jó dolog a toppola! Megoldodna az autó- és a lakás problémád! :))
Lopott Saab 9000 2.3T:
Sajnálom ami történt veled, illetve az autóddal, nekem is egy ilyen évjáratú 9000-m van, csak más motor van benne. Reménykedjünk, hogy meglesz! Milyen védelem volt az autódban?
A másik: a neved ismer?sen cseng, nem volt neked véletlenül elektronikai üzleted?
Elég szomorú...
Azért én csak betelefonálnék oda a lopótársasághoz, a merciktől ugyanis félnek (v.ö. 'maffija'), a SAABokat meg szeretik (v.ö. 'gazdag tulaj').
Egy SAAB 9000-et csak úgy elkötni nem nagyon lehet, elég jó helyezést ért el a Car & Driver tesztjén is még annó...
Reménykedem... csak meglesz...
Hát, elvileg csak új ótót lehet behozni, de azt elég olcsón aják, a 95-ös évjáratot már talán be lehet (de ha rám hallgatsz, csak Old Skool 900-ast, és újnózis 9000-et veszel :) ), lehet mazolázni kb. 50k-tól fölfele (1 svéd korona kb. 24 forint)
Sajnos a mai napon (vasárnap 12-14:30 között Bp.-en az 5.-ker.-ben) ELLOPTÁK ETA-143 rendszámú 1993-as SAAB 9000 CS 2.3T zöldmetál börön és automatán kivül fullos gépkocsinkat :(
Ha bárki tudd segíteni azt szépen megköszönnénk.
A megtaláló,nyomravezető 300 E Ft-os jutalomban részesűl.
Különben igen, nekem messze. Végülis ha szigorúan nézem, a Saab is csak egy autó, ami elvisz A-ból B-be. Ha szigorúan nézem. De szerencsére nem nézem szigorúan! :)))
Komolyra fordítva, én Debrecen mellôl valószínűleg nem tartanám fent - elsô autóként legalábbis -, ha ekkora gondot okoz a javítása.
ÚJ BELÉPŐ VAGYOK.ÉRDEMES A GYÖNYÖRÜSÉGEKÉRT A SVÉDEKHEZ MENNI?IRJ LÉGYSZIVES NÉHÁNY SZÓT A SVÉD KAPCSOLATRÓL.ÁRAK,VÁM,ELÉRHETŐ ÉVJÁRATOK 1,5-2 MILLIÓIG...STB.
Neked messze?:)
Én Debrecen mellől járok, mert itt kizárólag kókányolás van..:( A startszelepem vezérlését pl úgy képzelték el megoldani (több helyen is) mikor elektromos gondjaim voltak, hogy betesznek egy kapcsolót, és én majd kézzel, mondván, hogy az ilyen problémákat mindig így szokták a K-jetronicnál. Én meg álltam mint bálám szamara, és reggelente inkább indítottam fecskendővel, míg el nem tudtam jutni érdre. A fecskendőt azóta kidobtam:)
Már megint ez a Tbv, ezzel a sok hizzászólással, tisztára egy sztahanovista :))
Egyébként meg én is csatlakozok, Laci bácsi a legkorrektebb szerelő, de mielőtt először odavinnéd az ótót, fel kell készülni lelkiekben egy irgalmatlan kuplerájra... Ha azon túl van, akkor pedig rájössz, hogy piszokul érti a témát, és ráadásul - szerintem - tutira a legolcsóbb.
(egy kis reklám - Laci bá rulez! :)) )
Tényleg olyan jó, ha bírod idővel, mert nyakig van munkában mindig. Legutóbb a vizsgáztatásért vmi nevetséges összeget fizettem, önköltségi ár körül lehetett valahol, sőt, igazából nem tudom, hogy jött ki belőle. Lehúzni meg vadidegen létedre se fog.
Szerintem látogasd meg, és ne hagyd, hogy a műhely látványa elriasszon:)
Ennyi reklámot igazán megérdemel tőlem:)
Hát nem mondom, hogy túlságosan aktívak voltatok ma, mert nem is voltatok túlságosan
aktívak!
Pár hete az O'budai McDonalds parkolójában szállok éppen ki a kocsiból, amikor elindul
felém egy ürge. "Maga a fotós, ugye?" - kérdezi. Mondom nem. Erre cinkos vigyor, és azt
mondja: "De!". Mondom, mi vaaaan? A pasi meg: "Na ne szórakozzon már velem, azt
mondta, hogy négy órakor itt találkozunk, és egy pont ilyen autóval lesz, ne mondja már,
hogy véletlen!" Eltelt egy kis idôbe, amíg végre hajlandó volt elengedni, de még akkor is
nézett utánam, és várta, hogy mikor röhögöm már el magam. Tíz perc múlva jövök ki, épp
akkor parkol le egy csont ugyanolyan autó, mint az enyém, csak sötétszürkében. Szintén '91-
es háromajtós Aero, a talin is ott volt egyébként. Vicces.
BUEK mindenkinek! Tgenap visszaertunk skandnav foldre, matol mar dolgozom is igy megint tudom olvasni a forumot :) Az ut visszafele nagyon jo volt 22 es fel ora alatt megtettuk, de ebben nincs benne egy ejszakanyi megallas.
Viszont nagyon jo hangja van a kocsinak :) De ez azert annyira nem jo hir a szamomra, mert kipufogo miatt van ez a hang, azt kiszem kezd kilyukadni jobb esetben. Ugyhogy jovo heten irany a szerviz.
Ha megkérgyük, attól erôsebb lesz? :) Ja... Ez a gázpedál hangvezérlése... mint a takszi kettőben... A beindítása nindzsá! helyett viking! felkiáltással történik, a leállítá japó! helyett varég!gal... :))
Nemmindegy, az a lényeg, hogy az enyém lett, bibibííí :)))) :P Bleeee!
> NasfayZoli, most jártam a saab klub oldalán, és csalódottan láttam hogy
> a neved mellett nem szerepel fénykép. Elképzelhetô hogy a közeljövôben
> ez változni fog?
Ez a pontos válasz: elképzelhetô. :)
Viccet félretéve, nem a digit fényképezôgép a gond, hanem hogy nincs
rajta díszcsík még mindig. Emiatt kisebbségi komplexusaim vannak és
ezért az elmúlt egy hétben inkább egy V5-ös Toledóval jártam. De a
Saab jobb! :)
Egyébként nemcsak nekem van ilyen gépem, hanem a Dávidnak is (a
fórumon szerintem nem alkot), sôt az övében elképesztôen precíz a
váltó (szerintem kb. olyan mint egy BMW-ben vagy Alfában, soha ilyen
jót nem kapcsoltam még 900-asban), de érzékenyebb a kormánya és a kuplungja
is. (Popovics mester szerint az enyémen is könnyedén be lehet ezeket
lôni, de hát egyelôre nincs nekem idôm meg energiám arra, hogy kijárjak
Érdre.) Az én gépem viszont viszont valamivel csendesebb és jobban gyorsul.
Hiába, no, valamit valamiért. :)
> Mondjuk az olasz úgy csinálta meg a járgányt, hogy az érzelmekre hasson
> teljes erôbôl. Hat is, csak egy kicsit másképp mint a jóöreg saabok.
Pontosan errôl van szó. Ha a motor izgalmas zajjal pörög fel, akkor ennél
jóval kisebb teljesítmény is elegendô a jó gyorsulásérzethez. Még akkor is,
ha tudod, hogy nem egy erôgép figyel a motortérben. Én pl. már vezettem olyan
62 LE-s autót, amit kimondottan élvezet volt kicsit megforgatni, agilis
benyomást keltett, pedig gyorsult vagy 15 másodperc alatt 100-ra.
Sok sportos autónál viszont ez egyenletes haladáskor a visszájára fordul,
ugyanaz a tónus, amit gyorsításkor élvezet hallgatni, ilyenkor kimondottan
kellemetlenné válhat.
A Saab Turbo (és mellesleg az ex-autóm, a Porsche 944 Turbo is) ebbôl
a szempontból (is) nagyon el van találva, mivel: csendes kocsinak számít,
de vannak nála csendesebb autók is (Merci), viszont kevés olyan vetélytársa
akad, aminek utazáskor ilyen kellemes, nyugtató hangja van. Húzatáskor meg
izgalmas sivításba kezd a feltöltô, olyankor az adja a hangdesign
sava-borsát. De persze ettôl Saab a Saab, hogy nemcsak méltóságteljesen
vonulni, de száguldani is jó vele.
Mondjuk az érdekes, hogy pont a 120 LE-s Alfára mondod ezt (már ha
egyrôl beszélünk, az 1.6 Twin Sparkról), mert ugyan a méretéhez képest
jól megy, de a hangja? Semmi különös. Négyhengeresben van jobb. Illetve
lehet, hogy csak a kipufogót hangolták ilyen polgári szólamra.
> > Ugyanmárrrr! Gyári specifikáció szerint legjobb esetben 155 LE. Én
> > vezettem azt az autót, ha az 180 LE, akkor az enyém 240. Akkor viszont
> > valami megint nagyon nem stimmel, mert a
> > Porsche 220 lovas volt és sokkal jobban ment :)
> Hát jó, majd megkérgyük... :)
Ha megkérgyük, attól erôsebb lesz? :)
Ha azt mondja, 180+, akkor rá van húzva a turbónyomás. Mást nem tudok
elképzelni, mert kizártnak tartom, hogy gyáriban létezett volna ekkora
teljesítményű a nyolcszelepesbôl. Lehet, hogy 155 lovasnál volt erôsebb
valami _nagyon_ exkluzív szériában, de nem ennyivel. Szerintem legalábbis.
> > tehát olyan, mint az enyém... lenne, csak az enyémen nincs spoiler. :)
> Pedig szép az a verda... Mint autentikus hang, én elôbb láttam, mint
> Te... :)))
Nemmindegy, az a lényeg, hogy az enyém lett, bibibííí :))))
Bocsi a kimaradasert, de nagyon-nagyon el voltam havazva: dolgoztam, nna. (Forditas a sertessperma eus importjarol, ha valakit erdekel)
Most viszont lett annyi zsem, hogy meg egy 1984-es 900as turbo kupet tudnek venni, de minek, ha mar van 1?
Valamennyit azert rakoltenek a gepre. Kellene ra egy par bontott cucc (lokharito, uveg), plussz feklampa a hatso uveghez (az nagyon cicas?), kodlampa, soforoldali ablakemelo-motor, ablak/lampamoso rendszer atvizsgalasa, lengescsillapito.
Kerdes: Popovics tenyleg OLYAN jo ar/minoseg vonatkozasban? Bontott cuccokat tud szerezni?
+HULYE, DE FONTOS KERDES (surgos valasz kene): a gyujtas raadasakor eg a akku lampaja is egy darabig. Kezd lemerulni?
Gépkocsikat hív vissza a Saab
2002. január 3. 18:28
Magyar Nemzet Online
Bemásolom ide a cikket is:
MTI
Elkezdte visszahívni a 9-5-ös modell új sorozatának mind a 6451, eddig eladott kocsiját a svéd Saab konszern. A repülőgépgyártásban érdekelt nagyvállalat mintegy évtizede nem hajtott végre nagyobb volumenű fejlesztést gépkocsijain, s az elektronikában eddig vezető piaci helyzetüket is veszélyezteti a konkurrencia.
A svéd Saab konszern csütörtökön elkezdte visszahívni a 9-5-ös modell új sorozatának mind a 6451, eddig eladott kocsiját. Amint azt a cég a Göteborg melletti Trollhättenben közölte, a 2002-es gyártási sorozatban a kerékfelfüggesztésnél anyaghibát fedeztek fel. Ez - a cég közlése szerint - egyelőre nem okozott személyi sérüléssel járó balesetet, de az anyaghiba a kormányzásnál problémát jelenthet.
--------------
Namost az MTI-nél kinek kellene irni, hogy a SAAB (Saab Automobile AB, a GM leanyvallalata, nem azonos a Svenska Aero AB .val,) nem foglalkozik repulogepekkel, az utobbi tiz evben pedig folyamatosan, mondhatni elenjeroan fejleszti a gk.jait?
A Polarosoknak szolhatnank, az MN-en kivul biztos masok is atveszik jo penzert az MTItol ezt a marhasagot.
NasfayZoli, most jártam a saab klub oldalán, és csalódottan láttam hogy a neved mellett nem szerepel fénykép. Elképzelhető hogy a közeljövőben ez változni fog?
Nem tudtam ott lenni az évvégi talin, ezért mindmáig nem láttam a cuccodat. Ha gondot jelent, tudok biztosítani digitális fényképezőgépet és egy próbakörért cserébe szívesen lekapom...
Na?
Izgat engem az a jármű.
Ha belenézel egy (alaposan) használt autóba, akkor honnan tudod hogy hengerfejes lesz-e kicsit később? Ha már kész a baj akkor oké, de előtte?
Szori, laikus vagyok.
Én sem úgy gondoltam, hogy az alfa igénytelen (kiváló autó, kár hogy nem svéd...). Úgy értettem, hogy elég kismiska vagyok itt ha már 120 LE-től átszellemül vigyor ül ki az arcomra menet közben.
Mondjuk az olasz úgy csinálta meg a járgányt, hogy az érzelmekre hasson teljes erőből. Hat is, csak egy kicsit másképp mint a jóöreg saabok.
Héjdzső:
Azért megemlítek egy melléfogást is:
Hollandiában vettem egy Daihatsu Charade dizelt több mint tiz éve. Képzeld, hengerfejes lett 200km múlva! Otthagytam egy szervizbe, és egy hét után trélerrel érte mentem. Ez volt a legdurvább tévedésem!
Lehet, hogy a rossz vételekből tanultam?
Próbálj az érzéseidre hagyatkozni, ha nem érzel semmilyen ellenérzést a leendő autóddal szemben, akkor vedd meg, ha ki tudod fizetni!
Alfa 156: nem igénytelenség!
Például a hölgy ahogy kombit reklámozta! :))))
A kisfiamnak speciel nagyon tetszik / Mrs Douglas is/ , hogy elöl matrica rendszám van az ótón, és hátsó ajtó kilincse!
Nasfay Zoli:
Tudod, az én autóm nem annyira erős mint a tiéd, de mivel visszafelé nem földúton mentem, magától kijött. :)))
Dobálóztok itt a szép nagy lóerőkkel, vazzeg.
A 156-os Alfában csak 120 LE figyel, mégis nyúlik benne az arcom rendszeresen. (jézusom, most lebuktam...)
Igénytelenség?
Ugyanmárrrr! Gyári specifikáció szerint legjobb esetben 155 LE. Én vezettem azt az autót, ha az 180 LE, akkor az enyém 240. Akkor viszont valami megint nagyon nem stimmel, mert a
Porsche 220 lovas volt és sokkal jobban ment :) Hát jó, majd megkérgyük... :)
Jajjjj! Mind a négy lábamat az égnek emelve - megadom magam. Eszembe nem jutott, hogy
meg lehet (na jó, meg kéne) ezeket különböztetni. Fekete, spoilerezett, háromküllôs felnivel,
tehát olyan, mint az enyém... lenne, csak az enyémen nincs spoiler. :) Pedig szép az a verda... Mint autentikus hang, én előbb láttam, mint Te... :)))
> Egyébként Laci bácsinak van egy 8 szelepes Aerója, ami a fehér holló
> ritkaságával vetekszik, teljesítményben meg főleg, ha jól emlékszem, az
> is 180 fölött tud...
Ugyanmárrrr! Gyári specifikáció szerint legjobb esetben 155 LE. Én vezettem azt az autót, ha
az 180 LE, akkor az enyém 240. Akkor viszont valami megint nagyon nem stimmel, mert a
Porsche 220 lovas volt és sokkal jobban ment :)
> Szerintem meg van... A Carlsson kivitelnek más a felnije, ez a felni,
> ami a képen van, a sötét belsejű 3 küllős a Commemorative Editioné volt
Jajjjj! Mind a négy lábamat az égnek emelve - megadom magam. Eszembe nem jutott, hogy
meg lehet (na jó, meg kéne) ezeket különböztetni. Fekete, spoilerezett, háromküllôs felnivel,
tehát olyan, mint az enyém... lenne, csak az enyémen nincs spoiler. :)
Mi szivesen racsorgatnank a nyalunk a Kedvesemmel. Csak ne a vilag vegen, mert teljesen gyalogbekak vagyunk.
Az is lehet, hogy csak egyedul menne, mert a nagyobbik gyermek nagymamazni fog, de a kicsi meg elegge otthonulo-tipus, szopik meg ilyesmi...
Udv
gpETER
nincs valakinek egy lemasolhato kezelesi konyve egy 87-es 900-ashoz? nekem csak a regebbihez van, de ebben akad jopar dolog ami elter a regitol.. :( Mingyá megnézzük... Egyébként biztos van... nekem minden :)))
Köszönöm az érdeklődést, most sajna más dolgok kötne le, de lélekben itt vagyok! Azért ha összejön valami örsigyülekezet, telefonálj rám, szívesen elmegyek ha éppen tudok.
én sem szoktam percek alatt dönteni 2 és fél milláról, még ha tudom is hogy mindenképpen saabra költöm (rendkívül helyesen egyébként). Én sem... Hát van ez így :)))
BlackStar: nekem csak sima 175 lovasom van, Az a megarulez! :))
Egyébként Laci bácsinak van egy 8 szelepes Aerója, ami a fehér holló ritkaságával vetekszik, teljesítményben meg főleg, ha jól emlékszem, az is 180 fölött tud...
de már ez sem olyan rossz érzés, Pedig má' aszittem fémbeöntött kínkeserv... :P :))
SAAB rulez!
mivel az utolsó szériából voltak 10-15 lóerôvel gyengébb tizenhat szelepes Aerok is... Nálunk se sok olyan van, főleg az amik szerették nagyon ugyanis...
egyébként a képen sincs (és nem is lehet) semmi, ami a 185 LE-s CE vagy Carlsson kivitelre utalna, legalábbis szerintem. Szerintem meg van... A Carlsson kivitelnek más a felnije, ez a felni, ami a képen van, a sötét belsejű 3 küllős a Commemorative Editioné volt (valamint a Rubyé is, de az piros... tudod :)) ). Legjobb tudokmásom szerint másra nem tették ezeket, gyárilag Aeróra biztos nem, (leglaábbis képen még nem láttam), főleg nem egy gyári fotóra...
Bár van egy képem, amin egy Carlssonnak ilyen felnije van, de azt a tulaj tutira úgy tette rá... A Carlssonok vékonyabb küllős 3-as felniket kaptak (általában!)
Bár, ahogy elnézem, a lökhárító színrefúj (látszik a fehér árnyékán), amit szintén nem kapott széria, viszont a Commemorativeok képein is sima csupasz lökhárítók vannak... kivéve talán egyet... :)) (A Rubyé le van fújva, csak az 'aktív zónája' nem, valahogy úgy, mint az állólámpás Aerókon)
Bár az is érdekes, hogy a Commemorative-nak nem volt küszöbspojlere... Ezalól megint csak egy kivétel van, egy képen...
Szóval jó kérdés, hogy mi van a képen... Szerintem egy SAAB. :))
Azt szeretném megkérdezni, ha egy 2,5 milliós autót szeretnél venni akkor mire vársz?
Nem elég erős az elhatározásod, hogy ki akarsz próbálni egy hasonlót? Ez az! 2.5 millered van, nem vagy szegény ember, és életed legbiztosaabban igazlólható döntése előtt állsz! Veszel egy 9000-est!!!
Na! Megvan már? :))
Hihetetlen... 2.5 millere van, és ül rajta...
Igyekszem elfojtani az irigységemet... :))
Szerintem a topik lakossága, valamint a SAAB 900 klubb eddigi életében eddig csak egyetlen dolog nem fordult elő: a politika.
Ezzel párhuzamban arra is megkérnélek, hogy légy szíves, és moderáltasd ki ezeket az ide nem illő dolgokat (b. verzió: tegyél a helyükre SAAB képeket! :)) )
Gondolom neked eddig csak pozitív tapasztalataid vannak az így meghozott döntéseket illetően. Valószínűleg elég ügyesen nyúlsz az autókhoz és jól alkudsz.
Az viszont biztos, hogy egy szempillantás alatt nagyon komoly veszteséget lehet elszenvedni egy rossz döntés miatt (amikor kiderül a bibi, pl.). És ha valakinek az adott összeg a kis vagyonkája jelentős részét teszi ki, akkor ez elég fájdalmas. Ezért lehet a habozás. Nem biztos hogy attól a végén jobb lesz a döntés, de ha valaki pl. abszolút laikus (mondjuk annyira, hogy nem tud dönteni a honda és a saab között! ;-) ) akkor nem csoda hogy tízszer is meggondolja a dolgot. Szerintem ez még mindig jobb mint szívni egy nagyot, ami a használtautó-piacon ugye nem kizárt.
BlackStar: nekem csak sima 175 lovasom van, de már ez sem olyan rossz érzés, mivel az utolsó szériából voltak 10-15 lóerôvel gyengébb tizenhat szelepes Aerok is... egyébként a képen sincs (és nem is lehet) semmi, ami a 185 LE-s CE vagy Carlsson kivitelre utalna, legalábbis szerintem.
B.Péter: aztán végülis hogy sikerült kiszabadítani a fejedet? :)
Héjdzs?:
Na szóval, nem szeretném kenyértörésre vinni a dolgot, vannak olyan emberek akik valamilyen okból nem tudnak dönteni autóvásárlást illet?en! Nem akarom bántani ?ket!
De, ha tudom milyen kocsit tudok megvenni, elhatározom, és kezembe veszek egy-két vagy több hirdetési újságot, kinézem bel?le azt a tipust amit kigondoltam, felhivom, alkudok, elmegyek kipróbálom, és ha tetszik akkor még megpróbálok az árból alkudni, és utánna megveszem.
Nálam igy müködik! Teljesen mindegy, hogy 100e van szó vagy esetleg 2,5 millióról! F?leg akkor ha tudom, hogy mennyit költhetek autóra!
Jajdekis aktívak vagytok máma, nem győzök utánatokolvasni.
Misa, megkóstolnám a zöldségedet szívesen, de a 7végén nem vagyok Bpesten. Pedig sajnálom nagyon.
Mielőtt MrGurigát mindenki elkezdené cseszegetni ezé-azé, azt megjegyezném, hogy nemrég még félénken kérdezgette, hogy a honda tényleg úgy üti-e a saabot, ahogy beszélik, most meg kerekperec letette a garast a jókis svéd vas mellett.
Úgyhogy tessék értékelni. És nemtom ki hogy van vele, én sem szoktam percek alatt dönteni 2 és fél milláról, még ha tudom is hogy mindenképpen saabra költöm (rendkívül helyesen egyébként).
tibicske!
ha tényleg egy csendes autot akarsz akkor a Saab a te autod! Az én volt Hondám (civic) is nagyon pörgött az autopáján 130 nál 4000rpm. plusz minden más zaj, mivel a japán testvéreknek akkor (90-es évek elején!!!) még nem esett le hogy egy ilyen autot nem cak a városban/ max 80-al vezetnek.
Az én saabom 4000 rpm(fordulat) -nál ötösben 185km/h megy tehát van különbség....
egy másik jo dolog!
voltam karácsony alatt sizni a svéd Alpokban (Sälen) öten voltunk az auto háta surolta a földet ugy meg volt pakolva + teöcsomagtarto(skibox), a tempo 80-110km/h (átlagsebesség 87 km/h a bordkomputer szerint) habár 98-as olommentes volt benne a fogyasztása egy 850km-es szakaszon 7,6l/100km volt!!
Fantasztikus! s az én autom 2,3T.
Ki is mondta hogy a turbo sokkat iszik??
nyáron amikor öcsémmel atmentünk németországon ( 900km) 6,5 ora alatt akkor se volt több mint 10 literes fogyasztásom!
DE a városban tud inni. Az én átlagfogyasztásom 9,6 szokott lenni nyáron, most télen leesett 9,3 ra mivel (szvsz) a téli gumiim csak 195-ek e´s a felnik pedig 5,5 colosak (a nyári 225/45/17 aero 7 colos)
ezt ha összehasonlitom az én régi civickemmel akkor amit elmondhatok hogy a civic télen enm ivott 10-en alul SOHA. pedig 1,6-os motor és a 2,3T között van különbség. pedig az autot mind a mostanit ugyanolyan ovatosan(??:)) vezettem.
Haverom apjának van egy Accordja 2,0 s ö mesélte hogy az auto 10-12 körül fogyaszt.
egy más eset!
haverommal németországbol hoztunk egy autot egy ismerösnek, 20 autoval mentünk le hárommal jöttünk haza.
az egyik auto egy 325-ös bömös -95 volt a másik egy Honda prelude 2,2 Vtec, a harmadik egy Honda accord Coupé v6 3,0l.
mivel egy csapat voltunk egymásután jöttünk, volt ahol lehetett tartani a 180-190- et de volt amikor csak 160nal lehetett döcögni.
mindenesetre egyszerre tankoltunk s minden tankolásnál azt vettük észre hogy a Bmw 10 alatt fogyasztott akármilyen keményen mentünk a Prelude 10,5-11, a V6os Honda a 12 litert simman megitta kemény tempoban. a Bmw 193LE a prelude kb 200 az accord coupé is olyansmi.
Még kit gyözzek meg hogy Hondát ne vegyen??? :)))
Pillanatnyilag a 36. évemet nyüstölöm és van egy '92-es 1.6-os Civicem. Az első kocsim egy lépcsőshátú Zastava volt. Ezért is vonzódom a 4 ajtós karosszéria iránt. Halkabb (legalábbis a Zastava), meg ha rakodunk a csomagtartóba, akkor a 2 gyerek (1,5 és 4,5 évesek) ne fagyoskodjanak/izzadjanak a hátsó ülésen.
Elsősorban biztonságos kocsit keresek, a SAAB ugye ilyen. Másodsorban a hosszú utazás kínjait enyhítendőt, dinamikus, 130 km/h sebességnél is halk motorral. A hondá(m)ban ilyenkor már "kiabálni" kell. Remélem, a SAAB ilyen. Még nem ültem SAAB-ban, úgy komolyabban. Jó lenne kipróbálni.
Na figyi guriga
Öt napja gondolkozol egy Saab vásárlásán!
Szeretnék neked 2 Saab vásárlást megemlíteni:
1994: egy akkor tiz éves 3ajtós 900 sedan, turbó nélküli /olyan mint korzo autója, szlalomos kép/ sötétszürke. Az Öcsém felhivott, hogy nézzem meg mert 300e-t kérnek érte, viszont folyik belőle az olaj! Megnéztem az autót, az olajnyomás visszajelzőnél volt eltörve valami műanyag vacak!
1/2 óra múlva kifizette, 3óra múlva volt rajta rendszám /import autó volt/. Délután a hibás alkatrész kicserélve! Este már ment vele csajozni! Ehhez hozzá kell tennem 24 órával azelött még nem akart Saabot venni!
A másik történet a mostani Saabom:
Egy Galantom volt, de sajnos elromlott, és egy igen komoly alkatrész kellett volna hozzá /vezérlőegység/, elvittem, hogy megjavítsák. Közben szüleim autóját ellopták, felhívtam autókereskedő barátomat, hogy kell egy olcsó autó a szüleimnek, mondta hogy van egy peugeot 306 dizel, és egy 9000 Saabja amit nagyon olcsón el lehet hozni. Az öregem a Saabra azt mondta, hogy neki nem kell nagy autó! A feleségem meghallotta, hogy Saabról van szó, elővettem neki egy újságot megmutattam milyen a 9000-s. Tudod mit mondod? Ha apádnak nem kell, akkor vegyük meg mi! Igaz pénzünk nem volt, mert a másik autó még szervízben volt, de kölcsön tudtunk kérni, 2óra múlva már házunk elött volt!
Azt szeretném megkérdezni, ha egy 2,5 milliós autót szeretnél venni akkor mire vársz?
Nem elég erős az elhatározásod, hogy ki akarsz próbálni egy hasonlót?
Vagy nincs elég Saab a piacon?
Ennek nem itt a helye, jo lenne ha egy moderator kivenne ezeket a hozzaszolasokat innen. Menj a politikai forumba ezekkel. Egyebkent jonak tartom a kormany teljesitmenyet es ezeket tartom felhaboritonak. Mi az pl., hogy 10% stagnalo inflacio (most eppen 7.1% a legutobbi ev/ev adat..)?
Egyebkent a kiprobalas nagyon jo dolog...bar nehezen tudom elkepzelni ,hogy csak ugy odaadja valaki a szemefenyet hogy tessek probald ki... Pedig ez vót... Köszi, Lore!
En biztos nem adnam oda a viggenemet barkinek hogy tessek oreg probald ki....valami ismerettseg szuksegeltetik hozza... Akkor már taláxtunk 1x asziszem... :))
Hosszu ideje nezegetem az autokat minden tipusbol es a vegen a SAABnal kotottem ki. Érett, felnőtt gondolkodásra, és kifinomult, jó ízlésre, valamint magas inteligenciára utal...
Meg van benne minden amire nekem szuksegem van es kulsoleg is nagyon tetszik.
A teljes elhatarozashoz mar csak annyi hianyzik hogy eloben megtapasztalhassam az auto tulajdonsagait. Ettol is fugg 900 vagy 9000 ..egyenlore:) Te figyu... Ha aszondom, hogy nem fox csalódni, az, miután kipróbáltad az autót, lebeszélésnek fog tűnni... Az a Viggen, az valami bestiális! De a mezei, 100-120 lovas SAABok is lenyűgözőek... Pont olyanok, mint amilyennek lennie kell...
Szoval ha tenyleg ki lehet probalni az fantasztikus... Na hallod... LP is szó nélkül adta oda a kulcsot... Pedig az is egy harapós 9000... Köszi, LP!
Egyebkent a kiprobalas nagyon jo dolog...bar nehezen tudom elkepzelni ,hogy csak ugy odaadja valaki a szemefenyet hogy tessek probald ki...
En biztos nem adnam oda a viggenemet barkinek hogy tessek oreg probald ki....valami ismerettseg szuksegeltetik hozza...
Masreszrol viszont tudnom kell hogy milyen az auto amit meg akarok venni...sajnos a fenykeprol nem derul ki szamomra hogy milyen erzes utazni benne , illetve vezetni, hogy viselkedik stb..
Hosszu ideje nezegetem az autokat minden tipusbol es a vegen a SAABnal kotottem ki.
Meg van benne minden amire nekem szuksegem van es kulsoleg is nagyon tetszik.
A teljes elhatarozashoz mar csak annyi hianyzik hogy eloben megtapasztalhassam az auto tulajdonsagait. Ettol is fugg 900 vagy 9000 ..egyenlore:)
Szoval ha tenyleg ki lehet probalni az fantasztikus...
És a Blaxta mindegyiket kipróbálja, hogy határterhelési tesztnek vesse alá a nyálelválasztó rendszerét... :))
Te Lore, mikor mászol má' haza, olyan rég volt szerencsém... meg a Viggenedhez :)))
Miert nem alszik ilyenkor kerem?:)
Mindig csak a 3D meg a NEcc.... Mert 1000rel tanulok a 6 óra 20 perc múlva esedékes matek szigorlati beugrómra... :((
Elég sok pénzem van már előkészítőkben, szóval kicsit cidrizek... Megbukni anyagilag sem lenne kifizetődő... Áááá...
Mingyá megyek is szunyálni...
Esetleg meg a forumba irogatokkal is talalkozhatnank eloben?:)) De még mennyire, hogy élőben... Aki SAABot vezet ugyanis, az leglaább 100 évig él, és mint megbeszéltük, a törzsközönség 21 és kb. 40 év között van :))
Én benne vagyok ....(jegyeznem meg itt szerenyen)
valoszinuleg csak a tatott szaju tomeget gyarapitanam , de erdekelne:)
Esetleg meg a forumba irogatokkal is talalkozhatnank eloben?:))
előkapartad a fiók mélyéről a d&b CDimet??? Télleg MiSa, adok CDt, lécci írd már föl nekem azt a korongot, amit Aerózás közben hallgattunk!
(ma ilyen lejmolós napom van :)) )
Ma olvastam a Bilsport nevezetü autoujságot. Te, léci külgy má' nekem egy ilyent...! Piszoklul érdekel ám eredeti svédben olvasni a SAABok királyságáról... Télleg, mennyiért vesztegetnek egy ilyen lapot arrafelé?
a középső egy Commemorative Edition, olyana van NasfayZnek?
Tök kafa, de nekem is olyan kell! (vagy akár egy Ruby Edition is, bár a seripiros szín nem egy autentikus burkolata az autónak, de legalább olyan ritka, hogy nem is tudnak róla :)) )
Ma olvastam a Bilsport nevezetü autoujságot.
volt egy jo kis (9 oldalas) cikk a Saab kontra Volvorol.
Itt ugyanis az ujság megkérte a Saab turbo Vlub of Swedent meg a Turbo Perfomance Clubbot (Volvo)
hogy ha van lehetöségük szeretnének-e egymás ellen versenyezni 6 féle kategoriában, tehát mind a két klubb hat (vagy 5??) sutot hozhatott magával.
szoval a lényeg: egy tuningolt 9-5-ös 290LE (aut)kombit összeraktak egy 405!!!! LE 850 Volvoval
eredmény: a volvo 100-ig nyert 5,65s, a Saab automata 6,9s. de van egy Superstage (bolyák közöt kerülgetnek stb szimuláljni akatják ezzel egy igazi versenypályát) ahol a Saab orrára vert a volvonak.
a következö a NordicUhr (a Saab házi trimcége) tulajának a fia által odavitt 900-as Saab -98, 2,3T nagyon komoly rugok,lengéscsilapitok (Öhlins) összetettek egy T4-essel szinten erösen modositott. a gyorsulotesztet a Saab másodperc századokkal nyerte, a pályán (superstage) nem volt a volvonak esélye.:))))
egy 940-es Volvot pedig egy 9000CSE vel párosittottak, a Saab mindkét ágat megnyerte. mindkét auto modositott volt de a Saabos gyerek rájött hogyhaq gyorsan akar menni s o k á i g (értsd nem lerepülni az utrol) akkor a földhöz közelebb kell legyen az autoja.
az Utolso(???) teszt egy zsiruj 9-5 aero originál VS egy zsiruj Volvo S60 (+20LE)ellen
A Saab (cég) altal megadott 0-100 idönél egy fél másodpercel jobbat csináltak (6,5s) de legjobban a superstagenél imponált ahol a kisseb (könnyebb)mvolvonál jobb idött csinált. A srác aki a superstaget vezeti (egy rallysoför, minden autot ö vezet ebben az ágban) azt mondta hogy nagyon elégedett volt a Saabal, a Volvot pedig gyülölte szerinte tul dög volt a háta pedig farolt ki állandoan.
jo kis cikk azoknak akik nem tudják eldönteni hogy melyik a Sportosabb auto a kettö közül.
A Volvo védelmére csak annyit hogy a nök nagyon szeretik mert Biztonságos és sok csomag el fér benne.......
Ahogy egy taxisoför mondta Kölnben:
Volvo ist ein Traktor, nicht war???