Ne haragudjatok, nem igazán SAAB-os dolog, de nem tudom kihagyni, hogy ne osszam meg veletek amit tegnap láttam.
A helyszín: Esztergom.
Nem tudom milyen épület lehet a szögesdrót mögött, de szerintem a hazánkban ujra felélesztették a régi tüzet.
Nem nyomom neki nagyon, mert az a Porsche után súlyos kudarcélményekhez vezetne. Viszont rövid szakaszokat megyek, sok hidegindítással, és kizárólag városban, tehát ez a 13 liter eléggé szélsôérték.
Az egész SAABos társaságnak (meg Thomcsikának :P :)) ) Áldott Boldog Karácsonyt, és sikerekben és SAABokban gazdag Boldok Újévet kívánok!
(Nesze MiSa, egy csomó közhely... De azér' jó...)
lori:
Ne kötözködj me lenyomlak... :I
A benti gépem végre összeállt és full oprencer install után 1x sikerült beirnom a topicba.Lásd lent...
Azután meg Internal server error hibaüzenetet kaptam a pofámba... ki érti ezt ???
Jobb esetben itthonról irogatok be.
Más.
Mostanában a neten játszom egy Half-Life Counter-
Strike nevű játékkal.Nemtom ki ismeri de mind1.
A lényeg,hogy MiSaab nicken futok és mellé van irva,hogy www.saab900.hu. Erre megkérdezte multkor valaki ,hogy csak nem egy Saabos klán tagja vagyok. Magyarul kisebb csoportok klánokat alakitanak és igy nyomják le a többieket közösen.
Erre adta az ötletet,hogy ha valaki ismeri és szereti az FPS harci játékokat akkor próbáljunk meg összerakni egy csapatot mi is. :D
Értitek ezt a sok zagyvaságot amit leirtam ???
Röviden a játék lényege az,hogy van 2 csapat.
Pl. Terrorists és Counter-Terrorists.
Namármost vannak pályák amin a Terrosristákat meg kell akadályozni abban,hogy a bombát lerakják a célterületre és ezzel megsemmisitsék azt.Aztán van amikor az antiterroristáknak túszokat kell menteni a terroristák karmai közül..
És ez mind megspékelve sok fegyverrel stb.
A játék elég pörgős,úgyhogy ha valaki kezdő az rögtön fejlövéssel végzi... :D De igy is élvezetes.
Na ki jön ???
fogyasztás: igen agresszív városi használatban (rövid távok, sok hidegindítás, fogyasztók erôteljes használata, és ugye téli üzem...): 13 liter. A Porsche ugyanilyen körülmények között 15-16 lityit evett! :)))
Ha már így mindenki belekezdett - bár szerintem még korai - akkor én sem akkarok ki maradni. Mindenkinek Boldog Békés ünnepeket és jó egészséget kívánok.
Írjatok nekem fogyasztási adatokat (városi közlekedés) Téli - nyári milyen motor stb. ???
Üdv LG
Nos hazaertem Svedorszagbol. A kocsi nagyon jol viselkedett, de hat ugye a nev kotelez :) Fogyasztas 7,6-8,3 körul. Az idojaras jo volt csak ausztriaban volt egy kis havazas a nemet - osztrak hatartol Becsig :) No az kellemetlen volt egy picit, de meg 120-al akkor is biztonsagosan lehettet menni.
Szoval en telen is megvagyok elegedva a kicsikevel, jol teljesitett :)
Öööö, az igazat megvallva csak most jött le, hogy újból elolvastam... egyébként nem mondtam, hogy a legjobb, hanem hogy ebbôl a két szempontból nincs nála jobb, és ezek komoly erények.
anyám, bakker... olvastátok a Toyota Celica T Sport tesztet? és a videot is letöltöttétek? húúbammeg... szép hangja van :)) Jujdemennyire... Vegyél a fábija helyett olyant...
Ha finoman is, de pont a skodrit probaltam itt par hsz-ben vedeni, remelem ez azert lejott. Szoval az utolsoban csak arra celoztam, hogy semmirol nem jelentenem ki, hogy az a "legjobb" stb.
MiSaab:
Igazad van, én is új vagyok, és rendesen gyártom a szöveget, pedig nem is ismeritek az arcomat. De majd dec 29.-én.
Eugen:
Nekem a fináncokkal nem szokott problémám lenni, egyszer szedték szét kb 2éve a kocsit a cseh belépőnél, határon viszont kérik a zöldkártyát, főleg akkor ha elfelejtem kiváltani :)))
Jó utat, vigyázz az út szélén parkoló lagunyákra!
mielott itt dicserjuk a vad kapitalista talalmanyokat.. azert megnezhettuk volna, hogy indult a 911-esed az en kopoltyus Zaporozsecemel szemben a -40 fokos tajgan! :-))
ugy latszik ha nincs rendor, a financ is megteszi mint zsarolo kozeg :-((
ja, egyebkent ma este is praga, es ha valakinek kell valami esetleg `ocsobban` hivjon delutanig! :-)
MiSaab
ha pl ram celzol..ehem.. latod van aki meg ilyenkor is virraszt, csak hogy irhasson a topicba! :-P
En is hallottan olyasmit, hogy ez a skoda motor mar nem az a skoda motor, de az ilyen:
"A Fabia motorjánál állítom, nincs ennél egyenletesebb nyomatékkarakterisztikát és rezgésmentesebb működést bemutató erôforrás az egész kisautó-szegmensben... " megjegyzesektol en elvbol tartozkodnek.
Én is kifeküdtem az 1.4-es motortól, de jó értelemben.
Némi látókörtágítás azoknak, akiknek elôítéletei vannak: az az ôsöreg Skoda 1000 MB-
maradvány blokk olyat produkál a Fabiában, hogy bármelyik kategóriatársa megirigyelhetné.
Divat fikázni, mer'hogy a szutyok farmotorosokbó' van, meg csak háromcsapágyas, de ez
kábé olyan szintű dolog, mint amikor valaki a léghűtésen keresztül próbálná megmagyarázni,
hogy a 911-es motorja egy kalap sz*r. A Fabia motorjánál állítom, nincs ennél egyenletesebb
nyomatékkarakterisztikát és rezgésmentesebb működést bemutató erôforrás az egész
kisautó-szegmensben...
mellesleg uraim, klubtagság marad, és persze talik is. csak arrébb parkolok majd :))) és mindig ott fogok kunyerálni egy kis brummogásért :)))))))))))))))
Igen, fáj a szívem (nem is kicsit). Az autó marad hosszú ideig, és szerintem mindig lesz egy tömeg (?) autóm , és mellé hobbinak egy 99. Az, hogy vigyázzak rá? Majd megnézem, hogy annyi kárt okoz-e neki egy beton kocka, mint a saabnak... ;) A Mentest (én hentesnek szoktam hívni) ismerem... ott vettem az ótó :)))
Egyébként, ha már kíváncsi vagy :-p
Fabia Classic 5 ajtós (csapott s*ggü)
(természetesen) kék színü :))
1.4, 68 Le
extrákból meg nagyon kevés... szélesebb felnik (de nem alu) - persze késöbb majd nokian gumik :), metálfény (abban volt csak megfelelö kék :) ), vezetöoldali emelhetö ülés, közp.zár. Assze', ennyi...
Taraaaam!!!
Itt vagyok végre...
Hú de örül mindenki mi? :I
Thom:
részvétem ember !!! :D
azasszonynak is :D
lore:
nomega zopel is :I
A minap gondolkoztam azon,hogy hol vannak a régi arcok a topicból ???
Ha visszanézel régebbre ,még az elejére van egy pár ember aki eltünt ,mint a borravaló nemde?
Ha olvassák a topicot ,akkor pedig szégyeljék magukat hogy nem irnak be!!!
axa,
azt se felejtsuk megemliteni, hogy az uj saabok is ugyanugy veszitenek ertekukbol, miutan kigurul a szalonbol, azokat is a meregdraga markaszervizbe viszed es annak is max. az ablakmosojat toltheted fel :-(
Lenyeg ami lenyeg: gratulalok es sok szerencset kivanok thomnak a fabiahoz!
Eugen:
Hát hogy is kezdjem?
Cseh-szlovák határ: Brno felöl Pozsony felé:
Az cseh autópálya fizető a Breclav-i elágazásig. A cseh rendőrök a leagázásban szoktak állni, és aki egyenesen a határ felé megy, általában leállítják és nézik a matricát. A határ másik oldalán az első benzinkútnál szokták ellenörizni a szlovák rendőrök a matricát, rendszerint a pályán haladókat nem állítják meg, de kútról kijövőknek nincs kegyelem!
Szlovák-cseh határ:a szlovák oldalon még van egy parkoló, ami régen a kilépő volt, ott kétszer ellenöriztek, de ez nem volt általános. A cseh oldalon mindig meg lehet venni a határnál a matricát, de ott még nem láttam ellenörzést.
A határnál volt még egy "gyenge" pont: régebben külön volt a szlovák és a cseh állomás ami egymástól kb 10km-re volt. NA most ezen a szakaszon csak 60-nal lehetett menni, az álcázást remekül ismerő cseh közegek nagyokat kaszáltak ha kint voltak.
Volt olyan év amikor több mint harmincszor kellet "kiugranom", és igazad van, a magyar rendszám legtöbbször hátrány, főleg a pozsonyi körgyőrűn ahol csak 80 a megengedett.
Na ennyi, nem akarok rémtörténeteket mesélni.......
Thom:
Én 95-ben egy Golf II GTD ből ültem át egy vadi új Astrába, nekem úgyanúgy fájt a szivem mint neked /gondolom :) /.
A golfal sok gondom volt, de kb ugyanannyi km volt benne mint a te "régi járgányodban" és már nagyon tele volt a hócipőm a javítgatásokból és a félelemből, hogy mikor áll meg. Egyszer Prágában volt egy szerelésem. Aztán elővettem egy újságot megnéztem milyen új autót tudok megfizetni, besétáltam egy pár opel szalonba és elhoztam egy ezüstöt. Másfél évig volt nálam, beleraktam 140e km-t, amikor eladtam, elhatároztam, hogy mindig olyan kocsit fogok venni ami tetszik, és úgy gondolom, hogy jó lesz nekem, igy lett egy galantom, és most egy Saabom. A galantot, nem akartam eladni, de sajnos elromlott.
Tehát a véleményem: ne hagyd magad, és a Fábiát tartsd meg hosszú ideig, és vigyázz rá. Egyik barátomnak egy octáviája van, Ő a Mentes szervizt ajánlja. Tényleg árúlj már el bővebbet: Szin? Három-ötajtós, vagy kombi?
Természetesen szóvá tettem Sziki Úrnak is a véleményem. Nem olvastam be ordibálva, hanem szépen csendben megjegyeztem, hogy nem tetszett ahogy átadták az autót. Ezzel szemben a kisfiam mondta a magáét, ha az egy felnőtt szájából hangzik el akkor azt hiszem az illető korházi ápolásra szorult volna, mert a szerelők megverték volna. Leócskászta a szervizt, szerelőket butának nevezte, és mi az hogy nem tudják megcsinálni a Saabot. Szerencse, hogy mindezt nekem mondta, de a szerelők, sőt maga Sziki Úr is hallotta, hát nem mosolygot kedélyesen.
Sziki Úr az eset kapcsán két dologról nem tud: az ablakmosó befagyása, és az hogy megemlítettem a topicban az esetet.
De a lényeg, hogy az autó vegül jó lett!
E'vtársak... nem akarok vitákba bonyolódni, hogy meliyk autó jobb (egyértelmü: SAAB). És a nagy láv nem is fog elmúlni (lásd a terveim).
De, és ahogy korábban mondta valaki:a másik oldalon az ÚJ áll. na ez az, ami miatt ezt megteszem.
Minden nap szükségem van a kocsira, minden reggel attól sz*rok, hogy most vami nem lesz jó... És aztán ha van valami, irány szervíz, és otthagyod a fizud felét (ha szerencsés vagy :) ). Az, hogy fogyaszt, hogy csörög-zörög, hogy parkolni nem lehet vele, az nem érdekel :) És pont emiatt nem vettem csak 3 éve autót sem. Ez most már a 3. használt autóm, és eddig mindig volt valami velük. Nem a szokásos dolgok. Örá fel voltam készülve, tudtam, láttam, hogy mi lesz vele, de másra kell most a lé, és vele nem lehet elöre gondolkozni (15e helyet 60e...). A fabiaról tudom, hogy mennyi a havirészlet, a kötelezö, és kész. Látom, hogy semmi különös nincs az autón, dehát... Gondoljátok, nem neveznék be egy Viggenre? ;)
SAABom már csak, mint hobbi autó lesz. de lesz! És Axa, nem igaz, hogy az utcában csak egy áll... ;) Nap mint nap szokta itt fájdítani egy aero a szívem, mert vmi fergetegesen szép állapontban van. :)))
Egyéb márkák? Punto, Renault, Peugeot. De vhogy azok nem tetszettek. Maradt ez.
maratham
thom
u.i.: nem azért váltom le a SAABot, mert jól esik... 5 hónapig gyözködtek, és gyözködtem magam...
A Fabia jó autó, ez vitathatatlan. De nem több!!!
Törik is rendesen, nem olyan vészes.
De abban a pillanatban, amikor a berregés valódi alakot ölt egy jó adag pénz megy pocsékba. Ahogy kilépsz a képviselet kapuján, hirtelen veszít az értékéből. Egy légszűrőt sem cserélhetsz ki, még ablakmosóért is a szervizbe kell járni, és szerintem a világ legrosszabb szerelői dolgoznak a márkaképviseleteknél. Ezt sajnos tapasztalatból mondom (Peugeot, VW, Renault).
DE új. És mire elkezd pusztulni, vehetsz egy másikat. Szerencsém van sok új autót próbálni, de engem nem fog meg egyik sem. De valaki nem szeret hajnalban bikáztatni, annak megérik a kompromisszumok.
Ezzel szemben egy igazi egyéniség áll. Egy utcában általában csak egy Saab.
Sokat fogyaszt, és még mit tudom én. De szerintem egy embernek olyan az autója mint a ruhája. Lehet hogy egy picit kopott, meg nem is a legutolsó divat szerint van, ráadásul nincs benne külön zseb a telefonnak, de meleg, kényelmes és a metrón nem áll mellettem a BKV ellenőr is ugyan olyanban.
"No jó a formája és a hűtése nem volt az igazi, de élmény volt. "
Ezzel nem értek egyet. Szerintem a Zapi erőssége a formájában van. Nagyon állat. Szerintem az egyik legszebb autó. Komolyan gondolom. Igazi egyéniség, bár az NSU vonalak nem tagadhatók. Ha lenne benne motor nem lenne vele baj.
NEhogy elfelejtsetek! Minket ugyanis ejjnek idejen kapcsoltak le ketszer is. Eloszor kifele a cseh-szlovak hataron a szlovakok, hogy nincs matricank (amit szlovakiaban manapsag nem is lehet kapni, viszont itt az autoklubbnal kb 800Ft) ott `non officiale` 3000-et gombolt le a hataror, majd visszafele ugyanott a csehek 300 Kcs-t `officiale - papirra`(kb 8 a valsztoszam), dacara annak hogy elotte a fonokom valtig allitotta ot mindig elengedik barhanyszor is matrica nelkul allitottak meg (cseh rendszammal). A magyar szlovak hataron csak azert nem fogtak meg megegyszer, mert rajottunk, hogy ha nagy sebesseggel berobogunk a bode ele, es `tulcsuszunk picit`, mar lusta kiszallni a bodejabol a hataror, inkabb elenged..
Vagyis jobb megvenni elobb, mintsem hogy szemetkedhessenek . allitom hogy a magyar rendszam sokat rontott az ugyon :-(
NEm volt az azért olyan rossz a maga idejében! Benzi kályha télen! Most is jól jönne! Mi egyébként 2x is megjártuk vele Bulgáriát 4személlyel csomagokkal! No jó a formája és a hűtése nem volt az igazi, de élmény volt.
LG
Mivel én keltettem a vihart úgy gondoltam erre is válaszolok! Szerintem is legjobb megoldás ha végig állja-várja az ember a melót, és közben nézelődik érdeklődik, tanul! Mondjuk nálam ez egy kicsit több mint kiváncsiság,de mindegy. A válaszod egyébként alátámasztani látszik az általam írtakat.ű
Popovics úrnál valóban kényelmetlen és ilyen ítélet időben elég fagyos, és egészségre ártalmas dolog várakozni szereltettni. Talán nyár végére jobb lesz a helyzet vagy ha felépül végre a palota, alatta az "öt" beállós garázzsal. Popovics Úr egyébként a jótermészetének esik áldozatul, gyakran nem akar nemet mondani - nagy az empátiás készsége. Viszont ez azt eredményezi, hogy elscúszik a munkákkal és többet vállal mint amit bír. Ugyan akkor korrektül megcsinálja amit vállal, segítőkész és akinek van türelme, ideje, energiája kivárni nem jár rosszul vele.
Üdv LG
Biztos igazad van! Lehet, hogy Sziki Úr is öregszik és amit nekem mondtak az a régi énje volt?! Csak próbáltam a toleránsabb oldalamat mutatni, egyébként én is hirtelen ember vagyok. Mellesleg említetted neki is a véleményed ill. sikerült vele tisztázni eme kellemetlenséget? Vagy kerülted a konfrontációt?
Üdv LG
Nekem nem kell mondani, mi a kulonbseg az uj es hasznalt kozott, sajnos par hasznalt autoval mar megszivtam...
A legjobb megoldas ismerostol megvenni 1-2 evesen a tutti allapotu autot! Csakhat a saab ritka, hat meg a saabos ismeros, hat meg a saabos ismeros akinek tutti allapotu autoja van :-)
Egyébként igazad van, mert egy új fabia áráért, egy igen jó saabot lehet kapni.
A másik oldalon viszont az ÚJ szó áll!
Egyszer Henry Fordot megkérdézték, melyik a legjobb autó? A válasz pedig ez volt: Az ÚJ autó!
Hat en se most gondoltam, augusztusig nem is erek ra! :-)
A szalonban brummogast ismerem :-) 92-ben, amikor apam megvette elso "nyugati" kocsijat, egy astra-t, en is tobbszor elsetaltam a szalonba brummogni :-) Huu, az nekem akkor nagyon nagy szam volt!
thom,
nem tudom mennyit probaltad a kis fabiat, de elol meglepoen tagas a skodri, megkockaztatom nem kisebb (nemely vonatkozasban), mint a 900/93!
Sok szerencset az uj kocsiddal, ha turbos elmenyre vagysz, a Mennydorges ajtaja egy rovid tesztre mindig nyitva all! :-)))
Tartunk majd egy Fabia-Viggen osszehasonlito tesztet a rakparton! :-)))
Azt hiszem a kérdésed költői.
Tulajdénképpen teljesen mindegy hová viszed a gépet, mindenhol mellényúlhatnak.
Jómagam autószerelő vagyok /erről csak papirom van ;)/ idő és szerszámok híjján, szerelőhöz viszem az autómat. Viszont minden szerkezetnek az alapelve ugyanaz. Tehát egy hűtőt, fékbetet vagy olajat cserélni minden normális szerelő tud!
Viszont ha a vezérlőegységből kell kiolvasni a hibát akkor arra már nem mindenki képes.
Az osztályban csak egy-két emberkében volt ambició az autószerelés iránt, igaz az egyik igen jó hirnévnek örvend, de sajnos neki sincs computer leolvasója SAAB-hoz, megbizhatóan dolgozik, de ő is Budapest vonzáskörzetében van, ja és nála is az a gond, hogy igen nagy a várakozási idő.
LG: Igenis visszafogod magad! Személyeskedj csak, én speciel kifejezetten
örülnék neki. Kitôl származik az idézet? Popovics úrtól? Ha másképp nem,
hát légyszíves magánban írd meg nekem, ha kérhetlek.
B.Péter: Egyetértek én is abban, hogy a fônöknek kell tartania a hátát.
Az már tényleg a benned túltengô humánum jele lenne, ha nem rá haragudnál,
hanem az alkalmazottjára. ;) A szervizvezetô felel, és kész.
Thom: Ha ott állsz mellettük, az tényleg egy másik egy történet.
A kérdésem továbbra is él: ha nem Szikihez, akkor kihez? Popovicshoz
kijárnom gyakorilatilag lehetetlen, világvége, horror, tengernyi idô
még kimenni is, nemhogy még valakit megkérni, hogy visszahozzon, vagy
visszajönni vonattal... szinte képtelenség. A Porsche eladásának
egyik fontos oka volt, hogy csak egyetlen szerelôhöz lehetett hordani,
akire viszont sokszor hónapokat kellett várni... annyit idegeskedtem
rajta, hogy embertelen, pedig az legalább nem volt annyira messze.
Ha megint ugyanebbe a cipôbe kerülök, esküszöm eladom a Saabot is, és
veszek egy Pontiac Firebirdöt, ahhoz legalább tudok szakembert két
utcával lejjebb :)
tenyleg kivancsi vagyok milyen a nyugati utvonal telen...
A kollegam pont most telefonalt, hogy Hegyeshalomhoz ert. (Ö is Saab 900-al ment haza). Szoval tegnap delutan 2-kor indult el es ma fel egykor telefonalt hogy otthon van. Nem volt semmi az autopalyan a nemeteknel. Tiszta volt az ut, csak Ausztriaban esett a havas eso. Ott csak 100-110-el tudott menni. Ja es meg 2 es fel orat aludt is :)
Kivancsi leszek en is ... No de majd ha otthon leszek beszamolok rola.
Thom:
Hát egy picit szükösebb lesz a Fabia, de hát te tudod, viszont ritkábban kell majd tankolni! :))
Balla Gábor:
Egyszer sikerült Drezdából átkeverednem a Csehekhez, hát nem volt egyszerű.
Viszont Liberectől, ez kb 50-60km-re /nem biztos/ van a hátártól , Prágáig gyorsforgalmi út van ami olyan mint az autópálya.
Az autópálya matrica pedig nem vészes mindkét országban 1000 Ft alatt van.
Nagyon sokat járok észak csehországba, igy tudok neked időt is mondani:
Liberec-Budapest: 6 óra, +/- 30 perc.
Egyébként tapasztalatom szerint, a németek tisztítják legjobban az autópályát, viszont ha karambol van, akkor lehet, hogy akár 1 órát is állhatsz az úton, ami ilyen időben, és zsúfoltságban előfordül.
megjartam egy parszor a keleti nyomvonalat.nyaron is eleg gazos Drezda-hatar-teplice keskeny kanyargos hegyi utvonal erös kamion közlekedessel ami gondolom telen megxarabb.
tavaly nyaron mentunk ezen az utvonalon es megfogadtam amig nincs kesz a Praga Drezda a környeket is elkerulöm.mas irritalo tenyezö az a ki#¤%&? matrica amit cseheknel szlovakoknak kell ragaszgatni allandoan.
tenyleg kivancsi vagyok milyen a nyugati utvonal telen...
Göteborgbol megyek Miskolcra a nyugatnemet autopalyan. Göteborg - Puttgarden - Hamburg - Passau - Becs - Miskolc utvonalon. Lehetne rovidebben is de szerintem ez a legbiztonsagosabb telen. bar meg a Rostocki utvonalat nem probaltam, de sokan azt mondjak hogy van egy-ket szakasz ami nem autopalya es ott eleg gaz lehet az atkeles ha esik a ho. :)
jaj, most esett le... azt hitted, hogy saab lesz, mi? ;) gondolkodtam rajt', de hirtelen nem tudtam 13 millát összszedni :)
de már tervbe van véve egy utsó szériás 99-s, viszont azt szigorúan hobbi autónak.
Péter, nem volt vita! söt! szerintem ez így a legjobb. mindenki elmondja, mi milyen, aztán dönt :)
hát nem veszek. már vettem. most éppen várom, hogy megérkezzen (jövö héten árható). egyébként egy Fabia.