Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MiSaab Creative Commons License 2002.01.10 0 0 5482
gpETER:
mailment...

lalcus:
Na mivan ???
Világgá mentél ??? :)

nasfayzoli:
Télleg! A Dávid miért nem irogat a topicba ???

vérpontyka:
Ne aggódj csak az alapjáratod egy icipicit alacsony.Ha elalszik OK. Ha nem ,akkor nem tölt a generátorod...

ennyi...

Misa

nasfayzoli Creative Commons License 2002.01.10 0 0 5481
> NasfayZoli, most jártam a saab klub oldalán, és csalódottan láttam hogy
> a neved mellett nem szerepel fénykép. Elképzelhetô hogy a közeljövôben
> ez változni fog?

Ez a pontos válasz: elképzelhetô. :)
Viccet félretéve, nem a digit fényképezôgép a gond, hanem hogy nincs
rajta díszcsík még mindig. Emiatt kisebbségi komplexusaim vannak és
ezért az elmúlt egy hétben inkább egy V5-ös Toledóval jártam. De a
Saab jobb! :)

Egyébként nemcsak nekem van ilyen gépem, hanem a Dávidnak is (a
fórumon szerintem nem alkot), sôt az övében elképesztôen precíz a
váltó (szerintem kb. olyan mint egy BMW-ben vagy Alfában, soha ilyen
jót nem kapcsoltam még 900-asban), de érzékenyebb a kormánya és a kuplungja
is. (Popovics mester szerint az enyémen is könnyedén be lehet ezeket
lôni, de hát egyelôre nincs nekem idôm meg energiám arra, hogy kijárjak
Érdre.) Az én gépem viszont viszont valamivel csendesebb és jobban gyorsul.
Hiába, no, valamit valamiért. :)

Zoli
'91 900 T16S

Előzmény: Héjdzső (5476)
h i r d e t é s
nasfayzoli Creative Commons License 2002.01.10 0 0 5480
> Mondjuk az olasz úgy csinálta meg a járgányt, hogy az érzelmekre hasson
> teljes erôbôl. Hat is, csak egy kicsit másképp mint a jóöreg saabok.

Pontosan errôl van szó. Ha a motor izgalmas zajjal pörög fel, akkor ennél
jóval kisebb teljesítmény is elegendô a jó gyorsulásérzethez. Még akkor is,
ha tudod, hogy nem egy erôgép figyel a motortérben. Én pl. már vezettem olyan
62 LE-s autót, amit kimondottan élvezet volt kicsit megforgatni, agilis
benyomást keltett, pedig gyorsult vagy 15 másodperc alatt 100-ra.
Sok sportos autónál viszont ez egyenletes haladáskor a visszájára fordul,
ugyanaz a tónus, amit gyorsításkor élvezet hallgatni, ilyenkor kimondottan
kellemetlenné válhat.

A Saab Turbo (és mellesleg az ex-autóm, a Porsche 944 Turbo is) ebbôl
a szempontból (is) nagyon el van találva, mivel: csendes kocsinak számít,
de vannak nála csendesebb autók is (Merci), viszont kevés olyan vetélytársa
akad, aminek utazáskor ilyen kellemes, nyugtató hangja van. Húzatáskor meg
izgalmas sivításba kezd a feltöltô, olyankor az adja a hangdesign
sava-borsát. De persze ettôl Saab a Saab, hogy nemcsak méltóságteljesen
vonulni, de száguldani is jó vele.

Mondjuk az érdekes, hogy pont a 120 LE-s Alfára mondod ezt (már ha
egyrôl beszélünk, az 1.6 Twin Sparkról), mert ugyan a méretéhez képest
jól megy, de a hangja? Semmi különös. Négyhengeresben van jobb. Illetve
lehet, hogy csak a kipufogót hangolták ilyen polgári szólamra.

Zoli

Előzmény: Héjdzső (5475)
nasfayzoli Creative Commons License 2002.01.10 0 0 5479
> > Ugyanmárrrr! Gyári specifikáció szerint legjobb esetben 155 LE. Én
> > vezettem azt az autót, ha az 180 LE, akkor az enyém 240. Akkor viszont
> > valami megint nagyon nem stimmel, mert a
> > Porsche 220 lovas volt és sokkal jobban ment :)
> Hát jó, majd megkérgyük... :)

Ha megkérgyük, attól erôsebb lesz? :)
Ha azt mondja, 180+, akkor rá van húzva a turbónyomás. Mást nem tudok
elképzelni, mert kizártnak tartom, hogy gyáriban létezett volna ekkora
teljesítményű a nyolcszelepesbôl. Lehet, hogy 155 lovasnál volt erôsebb
valami _nagyon_ exkluzív szériában, de nem ennyivel. Szerintem legalábbis.

> > tehát olyan, mint az enyém... lenne, csak az enyémen nincs spoiler. :)
> Pedig szép az a verda... Mint autentikus hang, én elôbb láttam, mint
> Te... :)))

Nemmindegy, az a lényeg, hogy az enyém lett, bibibííí :))))

Zoli

Előzmény: BlackStar (5470)
vérponty Creative Commons License 2002.01.10 0 0 5478
BUEK mindenkinek, igy megkesve is.

Bocsi a kimaradasert, de nagyon-nagyon el voltam havazva: dolgoztam, nna. (Forditas a sertessperma eus importjarol, ha valakit erdekel)

Most viszont lett annyi zsem, hogy meg egy 1984-es 900as turbo kupet tudnek venni, de minek, ha mar van 1?

Valamennyit azert rakoltenek a gepre. Kellene ra egy par bontott cucc (lokharito, uveg), plussz feklampa a hatso uveghez (az nagyon cicas?), kodlampa, soforoldali ablakemelo-motor, ablak/lampamoso rendszer atvizsgalasa, lengescsillapito.

Kerdes: Popovics tenyleg OLYAN jo ar/minoseg vonatkozasban? Bontott cuccokat tud szerezni?

+HULYE, DE FONTOS KERDES (surgos valasz kene): a gyujtas raadasakor eg a akku lampaja is egy darabig. Kezd lemerulni?

verpotyesz

Rijswand Creative Commons License 2002.01.10 0 0 5477
http://www.mno.hu/index.mno?cikk=49424&rvt=63

Gépkocsikat hív vissza a Saab
2002. január 3. 18:28
Magyar Nemzet Online

Bemásolom ide a cikket is:
MTI

Elkezdte visszahívni a 9-5-ös modell új sorozatának mind a 6451, eddig eladott kocsiját a svéd Saab konszern. A repülőgépgyártásban érdekelt nagyvállalat mintegy évtizede nem hajtott végre nagyobb volumenű fejlesztést gépkocsijain, s az elektronikában eddig vezető piaci helyzetüket is veszélyezteti a konkurrencia.

A svéd Saab konszern csütörtökön elkezdte visszahívni a 9-5-ös modell új sorozatának mind a 6451, eddig eladott kocsiját. Amint azt a cég a Göteborg melletti Trollhättenben közölte, a 2002-es gyártási sorozatban a kerékfelfüggesztésnél anyaghibát fedeztek fel. Ez - a cég közlése szerint - egyelőre nem okozott személyi sérüléssel járó balesetet, de az anyaghiba a kormányzásnál problémát jelenthet.

--------------

Namost az MTI-nél kinek kellene irni, hogy a SAAB (Saab Automobile AB, a GM leanyvallalata, nem azonos a Svenska Aero AB .val,) nem foglalkozik repulogepekkel, az utobbi tiz evben pedig folyamatosan, mondhatni elenjeroan fejleszti a gk.jait?
A Polarosoknak szolhatnank, az MN-en kivul biztos masok is atveszik jo penzert az MTItol ezt a marhasagot.

Héjdzső Creative Commons License 2002.01.10 0 0 5476
NasfayZoli, most jártam a saab klub oldalán, és csalódottan láttam hogy a neved mellett nem szerepel fénykép. Elképzelhető hogy a közeljövőben ez változni fog?

Nem tudtam ott lenni az évvégi talin, ezért mindmáig nem láttam a cuccodat. Ha gondot jelent, tudok biztosítani digitális fényképezőgépet és egy próbakörért cserébe szívesen lekapom...
Na?
Izgat engem az a jármű.

Héjdzső Creative Commons License 2002.01.10 0 0 5475
Ha belenézel egy (alaposan) használt autóba, akkor honnan tudod hogy hengerfejes lesz-e kicsit később? Ha már kész a baj akkor oké, de előtte?
Szori, laikus vagyok.

Én sem úgy gondoltam, hogy az alfa igénytelen (kiváló autó, kár hogy nem svéd...). Úgy értettem, hogy elég kismiska vagyok itt ha már 120 LE-től átszellemül vigyor ül ki az arcomra menet közben.

Mondjuk az olasz úgy csinálta meg a járgányt, hogy az érzelmekre hasson teljes erőből. Hat is, csak egy kicsit másképp mint a jóöreg saabok.

Előzmény: B.Péter (5474)
B.Péter Creative Commons License 2002.01.10 0 0 5474
Héjdzső:
Azért megemlítek egy melléfogást is:
Hollandiában vettem egy Daihatsu Charade dizelt több mint tiz éve. Képzeld, hengerfejes lett 200km múlva! Otthagytam egy szervizbe, és egy hét után trélerrel érte mentem. Ez volt a legdurvább tévedésem!
Lehet, hogy a rossz vételekből tanultam?
Próbálj az érzéseidre hagyatkozni, ha nem érzel semmilyen ellenérzést a leendő autóddal szemben, akkor vedd meg, ha ki tudod fizetni!
Alfa 156: nem igénytelenség!
Például a hölgy ahogy kombit reklámozta! :))))
A kisfiamnak speciel nagyon tetszik / Mrs Douglas is/ , hogy elöl matrica rendszám van az ótón, és hátsó ajtó kilincse!

Nasfay Zoli:
Tudod, az én autóm nem annyira erős mint a tiéd, de mivel visszafelé nem földúton mentem, magától kijött. :)))

Előzmény: Héjdzső (5473)
Héjdzső Creative Commons License 2002.01.10 0 0 5473
Dobálóztok itt a szép nagy lóerőkkel, vazzeg.
A 156-os Alfában csak 120 LE figyel, mégis nyúlik benne az arcom rendszeresen. (jézusom, most lebuktam...)
Igénytelenség?
Előzmény: nasfayzoli (5469)
gpETER Creative Commons License 2002.01.10 0 0 5472
MiSaaB:
A Lehel nincs messze. Maganba szivesen kuldok telefont, hogy tudjunk egyeztetni.
Vagy Toled is johet, es felhivlak.

Udv
gpETER

Előzmény: MiSaab (5471)
MiSaab Creative Commons License 2002.01.10 0 0 5471
Én meg annál is előbb... :D

gpETER:
A Lehel tér sarkánál lakom...
Illetve a panelházban..
Az messze ???
És te hol?

BlackStar Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5470
Ugyanmárrrr! Gyári specifikáció szerint legjobb esetben 155 LE. Én vezettem azt az autót, ha az 180 LE, akkor az enyém 240. Akkor viszont valami megint nagyon nem stimmel, mert a
Porsche 220 lovas volt és sokkal jobban ment :)

Hát jó, majd megkérgyük... :)

Jajjjj! Mind a négy lábamat az égnek emelve - megadom magam. Eszembe nem jutott, hogy
meg lehet (na jó, meg kéne) ezeket különböztetni. Fekete, spoilerezett, háromküllôs felnivel,
tehát olyan, mint az enyém... lenne, csak az enyémen nincs spoiler. :)

Pedig szép az a verda... Mint autentikus hang, én előbb láttam, mint Te... :)))

Előzmény: nasfayzoli (5469)
nasfayzoli Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5469
> Egyébként Laci bácsinak van egy 8 szelepes Aerója, ami a fehér holló
> ritkaságával vetekszik, teljesítményben meg főleg, ha jól emlékszem, az
> is 180 fölött tud...

Ugyanmárrrr! Gyári specifikáció szerint legjobb esetben 155 LE. Én vezettem azt az autót, ha
az 180 LE, akkor az enyém 240. Akkor viszont valami megint nagyon nem stimmel, mert a
Porsche 220 lovas volt és sokkal jobban ment :)

> Szerintem meg van... A Carlsson kivitelnek más a felnije, ez a felni,
> ami a képen van, a sötét belsejű 3 küllős a Commemorative Editioné volt

Jajjjj! Mind a négy lábamat az égnek emelve - megadom magam. Eszembe nem jutott, hogy
meg lehet (na jó, meg kéne) ezeket különböztetni. Fekete, spoilerezett, háromküllôs felnivel,
tehát olyan, mint az enyém... lenne, csak az enyémen nincs spoiler. :)

Zoli

Előzmény: BlackStar (5460)
gpETER Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5468
Mi szivesen racsorgatnank a nyalunk a Kedvesemmel. Csak ne a vilag vegen, mert teljesen gyalogbekak vagyunk.
Az is lehet, hogy csak egyedul menne, mert a nagyobbik gyermek nagymamazni fog, de a kicsi meg elegge otthonulo-tipus, szopik meg ilyesmi...
Udv
gpETER
Előzmény: MiSaab (5467)
MiSaab Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5467
lalcus:
Meg akarjátok nézni a zöld-villám vagy nem ???
:)
BlackStar Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5466
nincs valakinek egy lemasolhato kezelesi konyve egy 87-es 900-ashoz? nekem csak a regebbihez van, de ebben akad jopar dolog ami elter a regitol.. :(
Mingyá megnézzük... Egyébként biztos van... nekem minden :)))
Előzmény: eugen73 (5465)
eugen73 Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5465
el is felejtettem hirtelen...

nincs valakinek egy lemasolhato kezelesi konyve egy 87-es 900-ashoz? nekem csak a regebbihez van, de ebben akad jopar dolog ami elter a regitol.. :(

pls help.... :)

lp Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5464
Köszönöm az érdeklődést, most sajna más dolgok kötne le, de lélekben itt vagyok! Azért ha összejön valami örsigyülekezet, telefonálj rám, szívesen elmegyek ha éppen tudok.
Előzmény: MiSaab (5427)
eugen73 Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5463
Egyet ertek az elozokkel`

az a megjegyzes valahogy 1altalan nem illik egy ilyen saab topikba!!!!

KONZERVATIVIZMUS RULEZ! :-))
(akinek nem teccik jarjon BAZ-val es szidja a KIAsokat`:)

Előzmény: MrGuriga (5444)
BlackStar Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5462
én sem szoktam percek alatt dönteni 2 és fél milláról, még ha tudom is hogy mindenképpen saabra költöm (rendkívül helyesen egyébként).
Én sem... Hát van ez így :)))
Előzmény: Héjdzső (5454)
BlackStar Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5461
Remélem, a SAAB ilyen.
Nyert! :))
Bár aszongyák, hogy 190-nél már felerősödik a szélzaj :))

Még nem ültem SAAB-ban, úgy komolyabban. Jó lenne kipróbálni.
De mégjobb venni egyet! :))

Előzmény: tibicske (5450)
BlackStar Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5460
BlackStar: nekem csak sima 175 lovasom van,
Az a megarulez! :))
Egyébként Laci bácsinak van egy 8 szelepes Aerója, ami a fehér holló ritkaságával vetekszik, teljesítményben meg főleg, ha jól emlékszem, az is 180 fölött tud...

de már ez sem olyan rossz érzés,
Pedig má' aszittem fémbeöntött kínkeserv... :P :))
SAAB rulez!

mivel az utolsó szériából voltak 10-15 lóerôvel gyengébb tizenhat szelepes Aerok is...
Nálunk se sok olyan van, főleg az amik szerették nagyon ugyanis...

egyébként a képen sincs (és nem is lehet) semmi, ami a 185 LE-s CE vagy Carlsson kivitelre utalna, legalábbis szerintem.
Szerintem meg van... A Carlsson kivitelnek más a felnije, ez a felni, ami a képen van, a sötét belsejű 3 küllős a Commemorative Editioné volt (valamint a Rubyé is, de az piros... tudod :)) ). Legjobb tudokmásom szerint másra nem tették ezeket, gyárilag Aeróra biztos nem, (leglaábbis képen még nem láttam), főleg nem egy gyári fotóra...
Bár van egy képem, amin egy Carlssonnak ilyen felnije van, de azt a tulaj tutira úgy tette rá... A Carlssonok vékonyabb küllős 3-as felniket kaptak (általában!)
Bár, ahogy elnézem, a lökhárító színrefúj (látszik a fehér árnyékán), amit szintén nem kapott széria, viszont a Commemorativeok képein is sima csupasz lökhárítók vannak... kivéve talán egyet... :)) (A Rubyé le van fújva, csak az 'aktív zónája' nem, valahogy úgy, mint az állólámpás Aerókon)
Bár az is érdekes, hogy a Commemorative-nak nem volt küszöbspojlere... Ezalól megint csak egy kivétel van, egy képen...
Szóval jó kérdés, hogy mi van a képen... Szerintem egy SAAB. :))

Előzmény: nasfayzoli (5456)
BlackStar Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5459
Azt szeretném megkérdezni, ha egy 2,5 milliós autót szeretnél venni akkor mire vársz?
Nem elég erős az elhatározásod, hogy ki akarsz próbálni egy hasonlót?

Ez az! 2.5 millered van, nem vagy szegény ember, és életed legbiztosaabban igazlólható döntése előtt állsz! Veszel egy 9000-est!!!
Na! Megvan már? :))
Hihetetlen... 2.5 millere van, és ül rajta...
Igyekszem elfojtani az irigységemet... :))
Előzmény: B.Péter (5448)
BlackStar Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5458
Szerintem a topik lakossága, valamint a SAAB 900 klubb eddigi életében eddig csak egyetlen dolog nem fordult elő: a politika.
Ezzel párhuzamban arra is megkérnélek, hogy légy szíves, és moderáltasd ki ezeket az ide nem illő dolgokat (b. verzió: tegyél a helyükre SAAB képeket! :)) )
Előzmény: MrGuriga (5444)
Héjdzső Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5457
BPéter!

Persze, kenyértörésről szó sincs.

Gondolom neked eddig csak pozitív tapasztalataid vannak az így meghozott döntéseket illetően. Valószínűleg elég ügyesen nyúlsz az autókhoz és jól alkudsz.

Az viszont biztos, hogy egy szempillantás alatt nagyon komoly veszteséget lehet elszenvedni egy rossz döntés miatt (amikor kiderül a bibi, pl.). És ha valakinek az adott összeg a kis vagyonkája jelentős részét teszi ki, akkor ez elég fájdalmas. Ezért lehet a habozás. Nem biztos hogy attól a végén jobb lesz a döntés, de ha valaki pl. abszolút laikus (mondjuk annyira, hogy nem tud dönteni a honda és a saab között! ;-) ) akkor nem csoda hogy tízszer is meggondolja a dolgot. Szerintem ez még mindig jobb mint szívni egy nagyot, ami a használtautó-piacon ugye nem kizárt.

Előzmény: B.Péter (5455)
nasfayzoli Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5456
BlackStar: nekem csak sima 175 lovasom van, de már ez sem olyan rossz érzés, mivel az utolsó szériából voltak 10-15 lóerôvel gyengébb tizenhat szelepes Aerok is... egyébként a képen sincs (és nem is lehet) semmi, ami a 185 LE-s CE vagy Carlsson kivitelre utalna, legalábbis szerintem.

B.Péter: aztán végülis hogy sikerült kiszabadítani a fejedet? :)

MrGuriga: nagyobb grafikon nem volt? :)))

Z.

Előzmény: BlackStar (5425)
B.Péter Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5455
Héjdzs?:
Na szóval, nem szeretném kenyértörésre vinni a dolgot, vannak olyan emberek akik valamilyen okból nem tudnak dönteni autóvásárlást illet?en! Nem akarom bántani ?ket!
De, ha tudom milyen kocsit tudok megvenni, elhatározom, és kezembe veszek egy-két vagy több hirdetési újságot, kinézem bel?le azt a tipust amit kigondoltam, felhivom, alkudok, elmegyek kipróbálom, és ha tetszik akkor még megpróbálok az árból alkudni, és utánna megveszem.
Nálam igy müködik! Teljesen mindegy, hogy 100e van szó vagy esetleg 2,5 millióról! F?leg akkor ha tudom, hogy mennyit költhetek autóra!
Előzmény: Héjdzső (5454)
Héjdzső Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5454
Jajdekis aktívak vagytok máma, nem győzök utánatokolvasni.

Misa, megkóstolnám a zöldségedet szívesen, de a 7végén nem vagyok Bpesten. Pedig sajnálom nagyon.

Mielőtt MrGurigát mindenki elkezdené cseszegetni ezé-azé, azt megjegyezném, hogy nemrég még félénken kérdezgette, hogy a honda tényleg úgy üti-e a saabot, ahogy beszélik, most meg kerekperec letette a garast a jókis svéd vas mellett.
Úgyhogy tessék értékelni. És nemtom ki hogy van vele, én sem szoktam percek alatt dönteni 2 és fél milláról, még ha tudom is hogy mindenképpen saabra költöm (rendkívül helyesen egyébként).

BanditV8 Creative Commons License 2002.01.09 0 0 5453
2fast4u?
Ez jó! Ez volt a rendszámom NFS-MototCity-ben.
:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!