Ez a meghajított rudacska hasonlít az övcsattoknak ahhoz a részéhez, amiben a tüske elakad. De biztos nem az, mert akkor könnyű kérdés lenne. Pedig ez biztos nehéz.
Ezt, vagy ehhez megszólalásig hasonlót lehet, hogy nem láttam, de közel hasonlókat láttam a németországi Sinsheimi közlekedési múzeumban, amit úgy jellemzek magamban, hogy ott egy egész hónapot el kellene tölteni ahhoz, hogy kezdjem tudni, mit is kellene akkor megnézni. Namost ehhez képest egyszer volt mindösze egy fél napom rá, majd nosztalgiából visszamenve egy (mondjuk egész) napom rá. Lenyűgöző élmény. Három ,vagy négy videokazettát töltöttem meg, de csak azért, mert nagyon kellett spórolni a nyersanyaggal. Lehet, hogy visszamegyek még, de q..va messze van.
Bocs, hogy így utólag utalok valamire, de mivel maplesyrup fehérvári leány, a fehárvári fő utcán van néhány olyan épület, amelyeken felfedezhető ez a falszárítási technika. Igaz, ott a nyílásokban inkább a "rendes" emberek által begyűrt szemét látható. Úgyhogy üzenem maplesyrupnak, ha járóképes lesz, és sétál a fő utcán, ne felejtse el megkeresni ezeket a nem nagyon feltűnő érdekességeket. Én a kis családommal és a baráti társaságommal minden nőnapkor Fehérvárra megyünk egy kis sétára és ebédre. (Sajnos egyre kevesebb a hétvégén is nyitvatartó vendéglő ott. Már kiszorultunk a Diófába, ami csak annyiból baj, hogy nem annyira történelmi, mint az István Király, de jó kaját kapni azért ott is.)
Petyus!
Erre az a gyanúm támadt, hogy vannak régi értékes épületek, amelyek falainak a talajtól való elszigetelése nem volt tökéleteen megoldva, ezért utólag azt a szárító módszert alkalmazták, hogy a falba véstek egy vízszintesen futó kb. 20-szor 20 cm-es hornyot, amit kívülről elfalaztak, úgy hogy egy csatorna maradt a falban (vízszintesen futó.)
Időnként ez a csatorna meg van nyitva a külvilág felé, hogy a levegő járhasson a "folyosó"-ban.
Ennek a nyílásnak a lezáró eleme lehet talán ez a figura.
Sajnos a sárgaréz bigyóról nincs jó kép, ezért leírom, hogy a barna felületen rögzítve van egy függőleges tengely (pontosabban kettő, de egy függőlegesbe esik, így egy tengelyként funkcionál (apropó, tudjátok hogy a funkcionál mit jelent a matematikában?)), ami körül el tud fordulni az a többszárú vízszintes kar, aminek a végén van egy függőleges rúd, aminek a felső végén van egy tányérszerű kiképzés, azon pedig egy csészeformájú. A tengelytől kifelé lévő rész egybe van épülve, csupán a tengely körül fordítható a szerkezet.