Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2018.02.14 0 1 35848

Már többször előjött a kérdés, hogy valójában mi az igazi, valós értelme az OBD-n keresztüli kommunikáció blokkolásának.

 

 

És meg is lett válaszolva:

 

1) a gyári immobilizer védelme

2) a további károkozás megakadályozása (ha a tolvaj már a készülékét sem tudja csatlakoztatni az ECU-ra, hamarabb feladja a próbálkozást)

Előzmény: Papoka22 (35846)
László Tóth_*_ Creative Commons License 2018.02.14 0 0 35847

Szia,

Sajnos már utólag nem tudtam szerkeszteni. Az autó Mercedes-E w212. Az elektromos az az automata váltóra vonatkozott, és azért írtam, mert először váltózárat kerestem volna hozzá, és a Cerberoson kívül senki nem kínál hozzá, azért, mert a váltókar tulajdonképpen csak egy kapcsoló. Vagy legalább is így értelmeztem a Construct és BearLock-osok "lepattintását".

Szóval ehhez az autóhoz keresek védelmet.

Köszi

Előzmény: Papoka22 (35845)
Papoka22 Creative Commons License 2018.02.13 -2 0 35846

Újra előjött ez a sokak által kedvelt téma az OBD blokkolás.

 

Már többször előjött a kérdés, hogy valójában mi az igazi, valós értelme az OBD-n keresztüli kommunikáció blokkolásának.

 

Arra már fény derült, hogy nem az, hogy az utó motorját ne lehessen elindítani, mert azt sokkal hatásosabban meg lehet oldani másképpen is. Már arról is szó volt, de nem is azért, hogy a diagnosztikai protokollt elindítva esetlegesen meg lehetne határozni, hogy konkrétan mi és hogy hol van blokkolva az utólagos védelmi egységgel. Mert egyrészt az borzasztóan időigényes lenne és ha jól van bekötve a tiltás, akkor azt így szinte meg sem lehetne határozni...  és ha csak ennyi, akkor annak túl sok értelme mégsem lenne.

 

De valamiért még is azt mondják, hogy egyes típusoknál szinte kötelező, más típusoknál szinte nem is lényeges.

 

Tehát konkrétan a Te esetedben a C4 GP-nél...?

 

Ki kellene, hogy derüljön, hogy egyáltalán mire jó és akkor derülne ki, hogy kidobott pénz, vagy igen is fontos.

 

És aki azt meg tudja mondani, hogy az OBD blokkolás mire jó és konkrétan a Te autódba miért is lenne arra szükség, az biztosan be is tudja úgy kötni, hogy egyáltalán érjen valamit...

 

Mert kicsit sem mindegy hogy, hogyan van az beszerelve!   Pláne francia kocsinál több CAN is van az OBD csatiban...

Előzmény: beiscompo (35838)
Papoka22 Creative Commons License 2018.02.13 -1 0 35845

Kedves L.

 

Valóban elég nehéz helyzetben vagy itt ezen a fórumon, ha tényleg elektromos autód van.

 

 

Viszonylag borzasztóan kevés olyan gépjárművédelmi rendszer van, ahol az elektromos és hibrid autókat szakszerűen meg is tudják védeni, főleg blokkolni úgy, hogy az autó  garanciáját az ne érintese és még a biztosító is elfogadja.

De van ilyen, igaz nem ezen a fórumon.

 

google.hu és túl sokat nem fog feldobni...

 

 

 

 

Előzmény: László Tóth_*_ (35820)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35844

És ha eltekintünk a vizsgától stb, és csak, mint védelmi megoldást nézzük?

Előzmény: drMinit (35836)
beiscompo Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35843

Régi, az utolsó ráncfelvarrás elôtti év, 1.6 HDI Manuális, nem stop-startos, kulcsos, légrugós. Köszi.

Előzmény: drMinit (35840)
Angel&W1tch Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35842

Nagyon szépen köszönöm!

Előzmény: drMinit (35834)
drMinit Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35841

akkor megyek is...   :)  :)

Előzmény: pacsepa (35839)
drMinit Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35840

2012 utáni C4.Grand Picasso-ból 7db-ot csináltunk meg.
Ebből 5db.-be csináltunk OBDII blokkolást.
Egyébként ha jól mondom ezen idáig talán csak 1 típus jut az eszembe ahol nem tudtuk megcsinálni.

 

C4 egyébként benzin vagy diesel?

Automata vagy manual
Kulcsos gombos?

Előzmény: beiscompo (35838)
pacsepa Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35839

Használd ki, mert hamarosan megérkezik egy-két troll! :-)

Előzmény: beiscompo (35838)
beiscompo Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35838

Nahát, felébredt a fórum :) tök jó.

Egy C4 GP (2012) esetén mit érdemes védeni? (Az OBD csatlakozó az egyben van a kocsi agyával ha jól látom a szervizdoksiban.)

Előzmény: drMinit (35834)
drMinit Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35837

És van Mint-es autónk is, mindent összevetve ez a legszimpibb, használhatóságot, védelmi struktúrát tekintve

 

 

 

Köszi, jól esnek szavaid, és örülök ha a mienk a "legszimpibb"

Előzmény: puru (35827)
drMinit Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35836

Szia! OBD blokkolásnak megteszi, ha àtpinezem?

 

 

Én óvva intenék mindenkit attól hogy lábakat cseréltessen.
Ha egyszer elfelejted lesz is nemulass mondjuk egy KPM vizsgán.... De még a sarki szerelőnél is

Előzmény: Törölt nick (35831)
drMinit Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35835

Megerősíteném  Stevie-13 észrevételét.

elektromos automata...
ezen esetben a cerberos felejtős.

de jó lenne egy pontosabb típus...


Előzmény: László Tóth_*_ (35820)
drMinit Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35834

Hyundai i30-ast. Szeretnék vigyázni rá,és amire én gondoltam,az a vâltózár-motortérzár kombináció. Mit jó nekem tudni ezekről?

 

 

 

 

Az utastérben a váltóbox nagyon könnyen szétszedhető. Alatta könnyű műanyag elemek.
A Váltózár egy erőkarnak nem sokáig tudd ellenállni.
Igaz viszont hogy nem minden tolvaj jár pajszerral.  de ha igen?
Motortérben a váltó kulissza felett elég zsúfolt a terület, nehezen lehet hozzáférni és kiakasztani, de nem megoldhatatlan.

 

Viszont mégsem a Váltózár-Motortérzár kombót ajánlanám.

A váltózárat utolsó elemként szerelném be.

Sajnos ez elég sok típusra elmondható.




A Hyundai-nak a motorterében jó blokkolási pontok vannak.


Javasolnám az    Indításgátló - Motortérzár párost.

 

Üdv:

Minit

Előzmény: Angel&W1tch (35824)
Angel&W1tch Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35833

Köszönöm,elolvastam! Az OBD blokkolás érdekes (nekem minden,mert teljesen új számomra a téma),utána olvasok. Köszönöm szépen!

Előzmény: stevie-13 (35830)
Angel&W1tch Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35832

Szia! Igazad van! Olvastam is. :)

Előzmény: Törölt nick (35828)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35831

Szia! OBD blokkolásnak megteszi, ha àtpinezem? 

Előzmény: stevie-13 (35830)
stevie-13 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35830

mire én gondoltam,az a vâltózár-motortérzár kombináció

 

 

Nem olcsó, de problémás:

 

- csak mechanikai elemek (a jó rendszer: elektronikus + mechanikus elemek kombinációja)

- nincs benne tudás alapú védelem (ha valaki megszerzi a váltózár kulcsát, el tudja vinni az autót)

 

Itt írtam egy összetett védelmi rendszerről, hogy miképp működik, és a valóságban hogyan akadályozza meg az autó ellopását:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=146141681&t=9004268

Előzmény: Angel&W1tch (35824)
stevie-13 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35829

Cerberos-t nézegetem, elektromos automataváltós kocsim van.

 

 

A Cerberos lényege a kuplungzár. Namost ha a te autód automata váltós, akkor nincs benne kuplung, tehát a Cerberos nem tud mit védeni.

 

Szóval másban gondolkozz.

Előzmény: László Tóth_*_ (35820)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35828

Szia! Lejebb én is leírtam és normális hangnemben.... vannak itt rendes emberek is. :)

Előzmény: Angel&W1tch (35826)
puru Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35827

Kicsit félve válaszolok :)

Nekem ez a combó van a Cerberostól az egyik kocsinkban, maximálisan jól működik, már 5 éve bent van, semmi gondom nem volt vele.

De mielőtt elindul a savazás, volt a családban Pajzs-os autó is 6 évig kb, azzal se volt semmi gond. Ott váltózár nincs, cserébe van rablásgátló. Ott arra kell figyelni, hogy max évente cserélj a távirányítóba elemet, de ezen kívül ott se volt semmi gond a rendszerrel.

És van Mint-es autónk is, mindent összevetve ez a legszimpibb, használhatóságot, védelmi struktúrát tekintve.

 

Üdv.

Előzmény: Angel&W1tch (35826)
Angel&W1tch Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35826

Szomorú. Akkor megyek a saját fejem után. Azért köszönöm, hogy írtál!

Előzmény: beiscompo (35825)
beiscompo Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35825

Ezen a fórumon értelmes választ ne remélj! Pár hónapja én is beregiztem és olvasom, de a trollkodás és a troll-etetés / adok-kapok van. Néha bejön valaki és kérdez mint te, de csak beszólast kap.

Előzmény: Angel&W1tch (35824)
Angel&W1tch Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35824

Kedves Fórumozók! Nemrég vettem kis családomnak egy 2012 év eleji Hyundai i30-ast. Szeretnék vigyázni rá,és amire én gondoltam,az a vâltózár-motortérzár kombináció. Mit jó nekem tudni ezekről? Gugliztam már,de tapasztalatokra lennék kíváncsi. Köszönöm szépen a segítséget!

Törölt nick Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35823

Nem tudom melyik védelem a legjobb. Nekem pajzs vemar komplex van beszerelve. Előző kocsimban is ez volt gps-el, gsm-el kiegészítve, de felesleges, mert mindkettőt leárnyékolja a tolvaj. Szóval elég az alap állítólag. :)

Előzmény: László Tóth_*_ (35822)
László Tóth_*_ Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35822

Azt látom, hogy mindenki "szereti" a másikat.

 

Remélem, azért valaki ad valami információt, de így első blikkre kissé furának tűnik a szerény honi (4-5 szereplős) piac index fórumon megvívott csatája. :((

Előzmény: Törölt nick (35821)
László Tóth_*_ Creative Commons License 2018.02.13 0 0 35820

Sziasztok,

 

Szeretnék beépíttetni gépjárművédelmet. Van full casco-m, de valamit tennék mellette a nemes cél érdekében. :)

Cerberos-t nézegetem, elektromos automataváltós kocsim van.

Mi a véleményetek róle?

Köszi

L.

pacsepa Creative Commons License 2018.02.12 0 0 35819

Te bármiből ki tudsz hozni egy önigazolást! :-)

 

A többiek már lelőtték a poént, sehol utalás a cikkben a védelem típusára, ezért vezettem fel azzal a kérdéssel. Esetleg Te többet tudsz az ügyről mint amit a cikk leír? :-D

 

De akár lehet CAN-Bus-os is, vagy akár mégsem.

 

Akár a kocsiban is lehetett valami elektronikai zűrzavar. Utalnak a cikkben rá, hogy kiszerelt védelemmel is csinált hülyeségeket, csak ha benne volt akkor nagyon elkurvult.

Akár a beszereléssel is lehetett baj, ami állandó visszatérő hibát generált. Egy hibás forrasztás, egy vezeték gyári hibája... Millió oka lehet. Az hogy kiszedték és visszarakták, meg kicserélgették és a hiba ugyanúgy jött, simán utalhat arra, hogy nem is a védelem hardvere volt a hibás. Egy márkaszervizben nem ötletszerűen szerelnek ilyet, vagy olyat, nyilván nem először használták az eszközt.

Előzmény: Papoka22 (35815)
Syracusa Creative Commons License 2018.02.12 0 0 35818

A cikk egy 12 (!) évvel ezelőtt beépített rablásgátlóról szól, amit valószínűleg anno egyszerűen sz*rul építettek be vagy esetleg alapból ilyen volt, és pláne egy betű nem szól a cikkben arról, hogy CAN-buszos lett volna.
Amúgy aki nem ért ezekhez a rendszerekhez, vagy fél tőlük, az tényleg ne nyúljon hozzájuk, de amúgy nem túl bonyolultak, pl. valójában a can egyik rétege sem az, sőt.

Előzmény: Papoka22 (35815)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!