Nem volt nehez kiszurni a Gürtel forgalmaban: 80 auto közül persze csak ennek az "ocskavasnak" volt hatul 4 db piros lampaja. Annyira állatul néz ki, hogy évente vinni kell oltani :))
Milyen jo dolog az is, pedig csak a mögötted haladot vedi ;) Megelkégedésemre a 9-5-nek is 2x2 hátsó helyzetjelzője van, ami egyfelől korrekt (sajna egy lámpaegységben, így nem olyan frankó, mint a 900é), másfelől meg a magamfajtának felvetődik az ötlet, hogy parkoláskor elég ebből a 4ből csak 1et égetni... (az a Vauer úgyis repülni fog, de úgy, hogy lennyomja a Gripent is, ami azért kunszt :)) )
Szinte egy órája mit láttam?
A Honvéd utca és a Balaton utca kereszteződésében egy saabos (ezüst színű 4 ajtós 900-as) kollega belement egy Opelastra Caravanba. 90 fokban találkoztak. Az astrásnak stoptáblája volt, de szerintem nem törődött vele. Saabos kollega az opeles elejét kapta el (lehet, hogy nem 50-nel ment,) és ütötte a sarkon parkoló Honda Civic fenekéhez. Az astrából szerintem totálkár lett. szinte a teljes eleje tönkrement jobbról a saab, balról a civic. A Civic jobb háta megnyomódott a lámpa összetört. A saabos testvér első ütközője leesett, a két első lámpa betörött.
Hajhaj, sajnálom szerencsétlent....
Mikor elmentem mellettük, a rendőrség már felderítette az ügyet. Remélem nem sérült meg senki sem.
Hát éppen ez az bakker (kopirájt B.. bocs mIsA jaj nem MiSa :o))! Már a csapatnak is megigértem, hogy ha lesz valami össznépi főzőcskézés, csinálok nekik slambucot bográcsban :-)
...és persze topic.
(a kisnagybetűt úgyis mindenki variálja... nekem két változat létezik: korzo, vagy KorZo esetleg a ó-val a végén mindegy. Csak a körzőt hanyagoljátok, mer' akkor a tetemetek fölött körző leszek :o)))
"Topic!
Szoboszlón? Mikor-merre-meddig?
Azt a fűzfánfütyülő rézangyalát, nekem mér' nem szótál. Itt vagyok a prérin, oszt örülök ha SAABot látok az enyémen kívül. Erre jön egy klubtárs, és nem találkozok vele. Pedig meg kellett volna beszélnünk, hogy a SAAB rulez :-))"
Csak egy delelott volt Szoboszlo (furdo), tovabbi 2 nap a Hortobagyi Nemzeti Parkban. Ehettunk volna egyutt egy slambucot!
A sajat kutfo=mbo=l szivtam, persze :) Nem tudtad, hogy S-es polot hordok? :) Nagyjabol ugyanazt mondtam volna egy 900-ra is, kiveve az utolso ket pontot :)
Tegnap nagyon megörültem egy feher 900-asnak. Az volt btw az egyetlen (a sajatomat kiveve) OG amit ket hete lattam. Este kifejezetten szep a feher, meg kell hogy mondjam. Nem volt nehez kiszurni a Gürtel forgalmaban: 80 auto közül persze csak ennek az "ocskavasnak" volt hatul 4 db piros lampaja. Milyen jo dolog az is, pedig csak a mögötted haladot vedi ;)
Jujdejó, nem is meséltem...
Voltam ma benn a Polárban, mert írok egy TDK-t ergonómiából, és ahhoz gyűjtök anyagot.
Hát, mit nem mondjak, egyik pajtit nyaggattam, le a kalappal, mindenfélét szerzett nekem, tök segítőkész volt, meg minden...
Aszittem szóba se állnak majd velem, egy ilyen 10Ms átlagárú autókkal foglalkozó cég, erre meg ilyen korrektek voltak...
Vagy hogy igy kerdezzem: a 2. helyezett Megane-t, vagy a 11-edik helyezett C-Mercit valasztanad ugyanannyiert? A ketto= közül melyikre adnak 20 ev rozsdasodas elleni garanciat? A helyes válasz a C, SAABot.
Megjelölöm :))
De tudod, már elemeztük a friccek listakészítési képességeit, és kihoztuk, hogy gyíkok :)
Kivéve, ha a SAAB elöl van (akkoris gyíkok, csak legalább tárgyilagosak :)) )
eladásra kínálják: '85/86-os 9000 16V Turbo 230e Km Ld. Aex tanácsait, nagyon össze vannak szedve, főlkeg az árat: ha nem vigyáztak rá, a nacid rámegy.
Mentem vele: O.K. Az semmi. Nézesd át pl. Popoviccsal. Ha Ő aszongya, hogy jó, akkor jó. :))
De: több helyen korrodált(az alja rendben van). Ez már bajos, mert a svédacél csak akkor rozsdáll, ha ablakig szmötyiben érlelik, és az az álmoskönyvek szerint csak mérsékelten tesz jót :)
Kérdés: nagyon rozsdásodik ez a típus? Nem, éppen ezért gyanús :))
Érdemes megvenni? Mennyit ér kb? Ha nem kér érte sokat, akkor érdemes. :) (de a rozsdás SAAB igenigen ritka.)
Öt tanacs: Aex, nagyon vágod :))
Ezek mind osztrák tapasztalatok, vagy Popovicstól szedted össze? :))
4) Ha feher, hagyd a fenebe. Az ugyanis egy ritka ronda szin. :))) Tudtad, hogy az autógyárak a formaterveket (még pl. 1:5-ben) full fehérben csinálják, mert az előhozza a hibákat (és ami fehérben is szép, az mindenben az :))) )
5) Az Isten szerelmere, vegyel inkabb 900-ast (Az meg feherben is szep ;) Na igen, pl. Trbvé is milyen korrektül néz ki, pedig a fehér (a már említett okból kifolyólag) kevés ótónak áll jól :)
Nekem 8 liter koruli volt a fogyasztas (Bp.-Hortobagy - Hajduszoboszlo es vissza, 900 2.1i) ugy, hogy az ut fele autopalya volt kb 140-es tempoval. Persze a budapesti dugokban nem ilyen fenyes a helyzet (11 l/100 km korul). Hát, a Lada, ha tolom neki, jóval fölé zabál :)
(bár alá is tud, a rekord: Solymár-Kodály Körönd, konstans ötvennel, 1 literből... (volt még ennél is jobb, de azt nem tudtuk mérni, mert közben valszeg erősen hőtágult a benzin, mert 140-150-nél Bp-SzfVár telitanktól teletankig kb. 3 liter, az azért meredek lenne))
SAAB rulez! :))
Navégre úgy néz ki ,hogy a váltóm jobb mint volt az elején amikor megvettem az autót.
Nem rángat visszaváltásnál ,kulturáltan megy és megint harap 1esben.És hidegen nem csúszik bár ez holnap reggel fog kiderülni igazán...
Ezt az állapotot ma sikerült elérni ,mert múlthét csütörtökön olyan szar volt benne az olaj amit a munkások beletöltöttek ,hogy semmi köze nem volt az ATF vagy egyéb specifikációkhoz ,inkább emmúlzió kinézetű volt a cucc..Szépen összevizezték vagymi meg sziloplaszt szaga volt ... Ma 3x cserélték le benne az olajat és ez már érezhető különbséget produkált nyomatékban és működésben is.De még jövőhéten megjátszunk egy olajcserét hogy az olaj szine olyan legyen amilyennek lennie kell. :D
Úgyhogy remélem nem fogok tovább szopni...
Rövien ennyi az utóbbi 2 hét termése autó ügyben...
Ja , meg nézelődök 9k ügyben erősen...
De még nem aktuális sajnos.... :(
Kivárok..
És nem vagyok baas !!! lp :D
De ennek véget fogok vetni hamarosan..
privát üzenet köv.:
Kedvesem ! neked meg puszi a hasadra ha esetleg megint erre kolbászolsz az interneten :D
Topic!
Szoboszlón? Mikor-merre-meddig?
Azt a fűzfánfütyülő rézangyalát, nekem mér' nem szótál. Itt vagyok a prérin, oszt örülök ha SAABot látok az enyémen kívül. Erre jön egy klubtárs, és nem találkozok vele. Pedig meg kellett volna beszélnünk, hogy a SAAB rulez :-))
Ha esetleg valakit még érdekel (baas-t biztos), akkor azt is tudom már, hogy mit kell a közeljövőben még cserélni az ótókámon.
Megnézettem ma, és kiderült, hogy az ékszíj felőli nyikorgást a vizpumpa szimeringje okozza. Nem ereszti még a vizet, de már öregecske szegényke, és sikítva közli, hogy cserét kér, mert nemsokára a víz lesz az úr. A légkondi meg azért nem kapcsol be, mert a hűtőközeg elpárolgott, nyomása lecsökkent (töltetni kellene) és így automatikusan, egy nyomáskapcsoló segítségével nem engedi tönkrehajtani magát.
Nagy kő esett le a szívemről, mert magamban már felkészültem egy vízpumpa + valamilyen légkondi alkatrész borsos árú cseréjére.
Meg lassan cserélni kell az első fékbetéteket is.
Remélem baas elégedett vagy, és nyugodt a 9000 felől:)
Ha esetleg valakit még érdekel (baas-t biztos), akkor azt is tudom már, hogy mit kell a közeljövőben még cserélni az ótókámon.
Megnézettem ma, és kiderült, hogy az ékszíj felőli nyikorgást a vizpumpa szimeringje okozza. Nem ereszti még a vizet, de már öregecske szegényke, és sikítva közli, hogy nemsokára a víz lesz az úr. A légkondi meg azért nem kapcsol be, mert a hűtőközeg elpárolgott, nyomása lecsökkent (töltetni kellene) és így automatikusan, egy nyomáskapcsoló segítségével nem engedi tönkrehajtani magát.
Nagy kő esett le a szívemről, mert magamban már felkészültem egy vízpumpa + valamilyen légkondi alkatrész borsos árú cseréjére.
Meg lassan cserélni kell az első fékbetéteket is.
Remélem baas elégedett vagy, és nyugodt a 9000 felől:)
a 900-asnal biztos jobban rohad, de ha az alja OK, akkor vegül is kit zavar?
Öt tanacs:
1) Kerdezd meg, mikor csereltek a turbot vagy a motortarto bakokat, kuplungot. Ha meg soha, meg ne vedd!!! Akkor ugyanis minden masra is b***tak, es *minden* rad marad.
2) Nezd meg az olajat, ha nem koser, ne vedd meg. Turbonal muszaj betartani az intervallumokat!!
3) Ne adj erte 200 ezernel többet. De annyit is csak akkor, ha ketszer akkora to=ked van ra belathato ido=n belül (1-2 ev). Ez egy regi auto, raadasul nem is keres senki ilyet, soha nem fogod tudni eladni, ha megsem tetszik.
4) Ha feher, hagyd a fenebe. Az ugyanis egy ritka ronda szin. :)))
5) Az Isten szerelmere, vegyel inkabb 900-ast (Az meg feherben is szep ;)
eladásra kínálják: '85/86-os 9000 16V Turbo 230e Km
Mentem vele: O.K.
De: több helyen korrodált(az alja rendben van).
Kérdés: nagyon rozsdásodik ez a típus? Érdemes megvenni? Mennyit ér kb?
"Ezt szerintem dörgöl Szenior BlackStar orra alá, mert neki valami kényszerképzete van arról, hogy a SAABok sokat esznek, ilyen 15-20 literekről szokott képzelődni... :))"
Nekem 8 liter koruli volt a fogyasztas (Bp.-Hortobagy - Hajduszoboszlo es vissza, 900 2.1i) ugy, hogy az ut fele autopalya volt kb 140-es tempoval. Persze a budapesti dugokban nem ilyen fenyes a helyzet (11 l/100 km korul).
Na jo, a PS nem stimmel, hala a jobbrol balra olvaso layoutolo zseninek :) De akkor meg a Nissant nem ertem - ilyen messzire eler a Tarbuk keze?? :)))
Jo, tudom, a lenyeg, hogy a 9000 az elso= helyro=l az elso=re javitott :) En anno egyebkent azert nem vettem 91-es 9000-eket, mert tisztara szet voltak rohadva, de hat ez szubjektiv tapasztalat :)
Ja, egy nemet intezet meg kihozna a nemet autokat az elso= helyekre. Hülyeseg az egesz amugy is: majd biztos barki is ez alapjan fog autot venni.
Vagy hogy igy kerdezzem: a 2. helyezett Megane-t, vagy a 11-edik helyezett C-Mercit valasztanad ugyanannyiert? A ketto= közül melyikre adnak 20 ev rozsdasodas elleni garanciat?
SAAB szerintem is rules, de nem emiatt a bugyuta lista miatt.
PS: "legjelentősebb előrelépést érték el a rozsdavédelemben: Opel Astra..." Yeah, nagy elo=relepes am hat helyet csuszni. Dicserni kell a GM-et, megiscsak o=k fizetik a szamlakat? :)
Gondolom már többen olvastátok, de hogy annak is hízzonhasson a mája aki még nem olvasta, íme:
"A Svéd Korrózióvédelmi Kutatóintézet hosszú távú vizsgálatában az autók rozsdásodási hajlamát vizsgálta. Az egyre hosszabbak a garanciaidők, de ennek ellenére továbbra is gond az autók korrodálása.
Összesen húsz, 1994 és 1997 között forgalomba helyezett, népszerű autótípus rozsdásodási hajlamát vizsgálta a svéd intézet. Elsősorban a ponthegesztéses varratok mentén hajlamosak a rozsdásodásra az autók, állapítja meg a jelentés. Ennek az az oka, hogy a varratok mentén meginduló korrózió hosszú ideig nem látható. Összehasonlítva az 1992 és 1994 között gyártott autókat érintő korábbi vizsgálat eredményeivel, javulás érzékelhető a rozsdavédelemben.
Az 1994-ben és az azt követő évben gyártott autók közül az Audi 80 és az Audi A4 érte el a legjobb eredményt a Volvo 850-nel együtt. Az 1996-ban és 1997-ben készült gépkocsik között újra az Audi A4 és a Volvo 800-as sorozatába tartozó autók bizonyultak a legjobbnak, de felzárkózott melléjük az élre a Saab 9000.
Feljegyezték azokat a típusokat is, amelyek a legjelentősebb előrelépést érték el a rozsdavédelemben. Ezek: az Opel Astra, a Volkswagen Golf, a Nissan Primera és a Saab 9000.
A korrózióvédelem hatékonyságát balesetet szenvedett autók karosszéria elemein vizsgálták. Motorházfedeleket, hátsó karosszéria elemeket és küszöböket vágtak ki a roncsokból, amelyeken rozsda után kutattak."
Hihetetlen... Aszittem ilyen csak Moldvában van, de úgylátszik, az ukrán szivilizésön alulmúlja azt is... Meg se látszik rajtuk a skandinávc keveredés... :((
Vazz, a BMEn vagy kitéver egy vasúti térkép, olyan 96-ról.
Én csak azt nem értem rajta, hogy mi lehet az a Beregovó. Mert ilyen név a szovjet térképeken nemrég még volt, mert ez Beregszász orosz neve.
De hogy hogy kerüól a térképre, azt nem tudom, mert Beregszász 'mai' neve Berehove... Szóval a térképészeknél még működnek a régi kommunista ösztönök... Szégyen :((
Az út célja: Illyés Közalapítvány (A határon túli magyarságért) pénteken kárpátaljai alkuratóriumi ülés volt Ungváron. A szombat az helyszinelés volt: Técsőn a református iskolát néztük meg, mire fordították a támogatásokat (szinte az ukrán államtól függettlen közép és általános iskolákat hoztak létre magyaroknak informatika-idegennyelv profillal). (persze átmentünk Munkácson és Huszton is, Beregszász a következő útra maradt, pedig lett volna ott is rendezvény: átadták szombat délután a Sinkovics Imre cserkészotthont)Gyertyánligeten pedig három öreg nénit kerestünk meg, akik levelet írtak az Új Ember című újság egy felhívására még a tavasszal, de nem tudták azonnal feladni, mert várták a nyugdíjat, hogy bélyeget tudjanak venni a levélre!!! Egy-egy nylon-szatyornyi vegyes élelmiszer-küldeményt adtunk át nekik. Igencsak megható volt, cserébe kénytelenek voltunk egy marék babot és néhány almát elfogadni.
A határon (már ha beérsz a határterületre, mert a fontoskodó rendőrök feltartanak, avagy a sor miatt több óra várakozással érhetsz csak be - Románia 80-as évek vége feeling) először a határőr pecsétel az utilapidba. Mindenféle meghívó meg egyéb autópapirok is kellenek neki. Ha ezzel megvagy, akkor előrébb húzhatsz a szovjet szépségű és illatú egyenruhás vámoshölgyekhez, ott ki kell tölteni egy vámnyilatkozatot autó-adatok+a nálad levő pénzek+egyéb értékes tárgyakra részletesen kitérve. Ha mákod van akkor magyar nyelvü formanyomtatványt kapsz. Ha nincs szerencséd akkor ukrán nyelvüt. Azt töltsd ki ha tudod. Majd mikor ez megvan, akkor kapsz még egy ukrán formanyomtatványt, amibe megint be kell írni minden autóadatot és kötelezed magad, hogy kihozod az autódat (ha el nem lopják - Látogasson hozzánk, garantáltan otthon érzi magát Ukrajnában!!! Az autóját biztosan viszontlátja!!! ) majd mindezt számítógépen regisztrálják, és utána egy gondos autócsomagtartó leltározás után lepecsételik. Persze semmit sem sietnek el.... visszafelé szintén hasonló történik. Csak a bemenetkor kapott papírokat elveszik. De mivel más határon jöttünk ki, ezért ott is regisztrálni kellett az autót :-( és ott sem siették el a procedúrát.
Ezt szerintem dörgöl Szenior BlackStar orra alá, mert neki valami kényszerképzete van arról, hogy a SAABok sokat esznek, ilyen 15-20 literekről szokott képzelődni... :))
Talált, Kárpátalja, A Tisza felső folyása. Csak azért vagyok benne ilyen biztos, mert már voltam ott :))
Északkelet-Magyarország rulez! :))))
A pont is meg volt emlékoszloppal, amit még a monarchia idején emeltek. Ha tud valaki latinul, szívesen belinkkelem az emléktáblát. Léci! :))
A Saab rendesen ment, nem voltn gond vele. Az utak minősége azért nem a legjobb...enyhén szólva. A beregszászi határátkelőtől Beregszászig, az a pár km, hát mint első kárpátaljai utam, igencsak mély nyomokat hagyott (korkrétan az ülőfelületemre gondoltam :)) )
A benzin qrva olcsó. A 98-as olmozatlan literje 1,6 hrívnya, ami 80 forint körül van. Micsoda inflácijó! Amikor én voltam ott, vagy 3x ennyi volt :)))
Minőség passz, mert nem próbáltam ugynis határ elött teletankoltam. Hát, ha nem 'higítják' fel némi 83-assal, ami ott még símán van, meg hát azok az ukrán rendszámú Ikaruszok sem azért füstölnek olyan szépen, mert légibemutatóra készülnek :))
(a nyáron a Daihatsuba tankoltam, és nem éreztem semmi különbséget, igaz a tank fele még MOL benzin volt.) Az meg a másik... :)))
A hepehupás út miatt néha-néha az alsó szárnyak leértek, főleg mikor 90-100 körül mentem bele a bukkanóba. Akkor asziszem mégis tankkal megyek... :))))
A haladással nem volt gond 80-90 -es átlagot símán lehetett menni. A Volvótalin volt egy bácsi, mint nyugdíjas kamionsofőr, ő hozta ki a vontatót, mesélte, hogy milyen részek vannak ukrajnában: több száz-ezer kilométer hosszú dimbesdombos vidék, az út egyenesen megy át rajtuk. Megy a kamion a póttal, asziszem az 500 lovas Scani, még az 50es években, fel kell gyorsítania, hogy felérjen gond nélkül a hegyre. Igenám, de alul, két domb között van egy átfolyás, amire legfeljebb csak 20-szaz szabad menni... A kátyúkat pedig úgy kezeleik, hogy kitömik homokkal, és vesszőből fonott izét tesznek rá... Ááááááá.... :)))
kb. 400 km-t mentünk Kárpátalján: Záhony-Ungvár-Técső-Rahó-Gyertyánliget-Nagyszöllős-Tiszaújlak. Ungvár, Nagyszőllős rulez! Munkács, Beregszász nem volt? :)
A Gyertyánligeti kitérő izgalmas volt, mert a hidat elvitte az árvíz, és egy sebtében tákolt fahídon kellett átmenni a folyón (a fénykép előhívás alatt) Kérjük azt is! :))
A határdologról meg: miért és hova mentetek? Hogyhogy genyáztak? Aszittem ez fél perc, mire átmész, nem?
az átlagfogyasztás 80-90-es átlagnál (kétezres 16 szelepes motor) 7.73 liter/100 km. két teletankolás után mondom: 440km 34 liter benzinnel. Nem rossz, sőt kellemes meglepetés.
Talált, Kárpátalja, A Tisza felső folyása. A Tisza partja, a Román-Ukrán határtól alig egy-két km-re Terebesfejérpatak-nál, ami Aknaszlatina és Rahó között található.
A pont is meg volt emlékoszloppal, amit még a monarchia idején emeltek. Ha tud valaki latinul, szívesen belinkkelem az emléktáblát.
A Saab rendesen ment, nem voltn gond vele. Az utak minősége azért nem a legjobb...enyhén szólva. A benzin qrva olcsó. A 98-as olmozatlan literje 1,6 hrívnya, ami 80 forint körül van. Minőség passz, mert nem próbáltam ugynis határ elött teletankoltam. (a nyáron a Daihatsuba tankoltam, és nem éreztem semmi különbséget, igaz a tank fele még MOL benzin volt.)
A hepehupás út miatt néha-néha az alsó szárnyak leértek, főleg mikor 90-100 körül mentem bele a bukkanóba. A haladással nem volt gond 80-90 -es átlagot símán lehetett menni. kb. 400 km-t mentünk Kárpátalján: Záhony-Ungvár-Técső-Rahó-Gyertyánliget-Nagyszöllős-Tiszaújlak.
A Gyertyánligeti kitérő izgalmas volt, mert a hidat elvitte az árvíz, és egy sebtében tákolt fahídon kellett átmenni a folyón (a fénykép előhívás alatt)
Az egész úton a legnehezebb a határátlépés volt. Hiába volt konzuli meghívónk, az ukrán vámosok kedvesen- de szivattak, egy halom papírt kellett kitöltögetni. oda és vissza is. visszafelé Tiszaújlaknál a baromi nagy sor miatt (a seftelés: teletankkal átjönnek, pár cseppet meghagynak a többit eladják, és a hasznon bevásárolnak a szerencsétlen kárpátaljaiak. az ipar persze nagyban is megy, napi több fordulóban is). Tehát azt füllentettük az ukrán rendőröknem-határőröknek, hogy vengerszkij televigyényie amitől vagyunk. Ezt nyomatékosítandó egy fényképezőgépet akasztottam a nyakamba... KB két óra sorbanállást megspóroltunk, de így is vagy egy órát álltunk a papírok miatt...
ennyi dióhéjben...
The Georraphical centre of Europe Ahá! Ez Magyarországon van, a Tisza felső folyásánál, igaz? :))
(mivel tőlünk keletre van, ezért mi nyugateurópaiauk vagyunk :)) )
Szasz Aex!
Nyomunk valamikor egy összeröfit? :)
(de télleg! :) )
Barcsak a 900 lenne olyan jo auto, mint amilyen jo szerelo= a Popovics. Es ez, most az egyszer, nem vicc. A 900 igenis olyan juó autó! És ha már így, autószerelőkről esik szó, azért említsük meg a lerepíthethetlen ablaktörlőket alkotó szakértőket is :)))
Az en 20000 km-emben sokkal több minden volt: gatyabarazas megvetel utan (2 fektarcsa, 2 elso= lengescsill, motortarto bak inkl. motorkiszedes, vizpumpa), olajcsere, kormanymu=, komanypalcak, lakatosmunkak meg meg szazezer aprosag (pl. mu=szerfal ki-be, mert nem fujt nyaron eleg hideget, no meg nyekergett valami), megint egy vizpumpa, egyik duda stb.
Egyeb karok orvosolasat (vandalizmus ill. sajat hülyesegem) most nem is emlitem. Most meg el van szakadva az ablakmoso csöve es csöpög az olaj a turbobol (utoljara 93-ban volt cserelve, az auto 86-os). Ugyhogy ki vagyok en, hogy szidjam a 9000-et??
Barcsak a 900 lenne olyan jo auto, mint amilyen jo szerelo= a Popovics. Es ez, most az egyszer, nem vicc.
LP!
Thx a lehetőséget :))
Asszonka is nagyon odavolt a gépekért (hiába no, ez is fontos szempont :)) ), meg az az E30M40-nevű arc is, aki itt osztja mindig az észt, mint ortodox BMWs is eléggé beleragadt :)) (most persze tagadja az egészet :)) )
SAAB rulez! :))
Jó volt a kiállítás. Volt néhány érdekes autó, annak ellenére, hogy nem mind volt Saab:))) De nekem azért főleg a Saabok! BlackStar BMW-s ismerőse sem igen akart kiszállni a 95 Aeroból:)
Baas!
Most kell az neked, hogy Aex majd rögtön leszólja a 9000-t?:)
Egyébként nem túl hosszú a lista. Előveszem legjobb emlékezetem (meg a papírokat)
Lássuk:
- gyújtáspanel,
- féltengely gumiharang,
- rendszámtábla megvilágító lámpa,
- 180-ezres (nagy)revízió - ez azért komplett volt: minden olaj, minden szűrő, gyertya, stb...
- első fötengelyszimering,
- kipufogó tartó gumik,
- ékszíj, feszítő és 2 db görgő,
- belső hőmérséklet-érzékelő (nem volt rossz, csak kicsit hangos volt benne a ventillátor)
Ez durván 20000 km rövid története.
Ja és tegnap óta nem kapcsol be a légkondi kompresszor - ezt úgy csinálná, hogy az ékszíj által állandóan hajtott tárcsára egy elektromágnes "ráhúzza" a kompresszor tengelyét. Na ez a mágnes nem húz be. És valami nyikorgó hangot is hallok az ékszíj környékéről, de csak meleg motornál.
Hammer:
Két hete irattam át az enyémet. 34e-t fizettem ügyintézéssel. Régebben a HB irodában láttam egy olyan kiirást, hogy elintézik az átírás felár nélkül, ha náluk kötöd a kötelezőt. Ez a zuglói irodában volt kifüggesztve a Bosnyák téren.
Üdv
Hé emberek!
Most jövök a zatókiállításról, és teljesen meg vagyok döbbenve. A két kiállított csoda módfelett gyönyörű, de hogy kerülhettek szegények közös légtérbe azzal a két cicás buzukival???
Annak viszont örülök, hogy - mint azt BlackStar kolléga már említette - többen nézik a Saabokat, sőt, a szviftek inkább apró mosolyt csalnak a látogatók arcára, és ezt nem a különleges esztétikai élmény okozza...
Üdv mindenkinek. Én egy 1993-as (lapos orrú) 9000CSE boldog tulajdonosa vagyok. Örömmel látom, hogy kis hazánkban ilyen sokan kedvelik ezt a rendkívüli márkát.
Ti azt hiszitek hogy hülyéskedem..
MA ismét láttam az ominózus 9.5-öt!
Hajnali fél 10 körül a János kórháznál jött velem szembe!
Majdnem karamboloztam is hogyleolvassam a rendszámát, de mivel péntek reggel 3/4 7 óta fent voltam nem bírtam megjegyezni. talán valami HRZ vagy HNR vagy ezen bármelyikek kombinációja.. A számokat sajnos végképp nem bírtam észben tartani..
Bolas, aki most már figyelmeseben fog közlekedni a továbbiakban
Ja-Ja. De előtte célszerű lefénymásolni az adás-vételit mert (nekem legalábbis) bent tartották a rendőrségen az eredetit. (bár ennek 3 éve, és az még a régi rendszer volt)
Az atirashoz vinned kell: forgalmit, biztositasrol kotvenyt, torzskonyvet, eredetvizsgalatrol papirost (gepjarmukisero lap a neve talan), adasveteli szerzodest, szemelyi igazolvanyt.
baas:
A régi autóm: Mitsu Galant 90-s 1,8-as
A 9000-el pedig nekem semmi gubancom nincs eddig 2e km-t raktam bele eddig, igaz csak autópálya, fogyasztása: 8körül.
Klima nélkül :)))))))))
En a hivatalos lakhelyem szerinti onkormanyzatnal kellett atirassam (1 honappal ezelott). 15 perc volt osszesen, ebben benne volt a kiugras a postara illetekbelyegert is. Mire visszaertem mar megvolt az uj forgalmi. Ez a szazhalombattai onkormanyzat, magam is meglepodtem, hogy milyen olajozottan ment minden. Raadasul baratsagosak is voltak. Szerintem csak akkor kaphatsz parkolasi engedelyt, ha a bejelentett lakcimed is ott van.
Meg tudja mondani valaki, hogy az átírást megcsináltathatom akárhol, vagy csak az állandó lakhelyemen (vidéken)? Parkolási engedélyhez kellene, hogy a keruletben legyen bejelentve (itt fizessem a sulyadót), a felelossegbiztositas dijaban minimalis az elteres.
Tud valaki olyan céget, amely elvégzi az átírást?(sorbanállásellenes vagyok :-)
Koszi! Mar arra is gondoltam, hogy beulok a csomagterbe es megkerek valakit, hogy kanyarogjon a kocsival. Neha ugy tunik, hogy a csomagterbol jon a zaj.
Első körben örülj, hogy nem előlről jön. mert akkor féltengely lenne :-))
Viszont így vizslasd meg, hogy nem e ér bele a kerék a sárvédőbe pl., vagy (ha van) a sárvédőgumi nem érhet-e le a földig.
Más ötletem nincs (nekem sárvédőgumi volt :-))
Mi lehet az oka annak ha eles kanyarban (~ vagy <90 fok) gazadaskor hangos recsego hang jon hatulrol(futomu? karosszeriaelem?)? Lehet, hogy nem jo szo a recsego, olyan mintha egy kemeny muanyag rezonalna, de koppansok is vannak benne.
Azért az nem semmi, ahogy a vizitorsz szemléli a 2 900-ast... Először aszittem, hogy az átellenben pompázó tuning-Szvistek, és mellette álló két kiglancolt Bömi majd jól elnyomja őket, és csak az entellektüell veszi észre az AUTÓkat... Ehhez képest virult az agyam, mert az összes néleződő sasolta a gépeket, a kabriót meg főleg, a 2ajtósnak az ablakán is meresztették a szemüket az emberek, szóval, azért értő az közönség... :)))
Megyünk Belgiumba? :))))
Baas:
Nekem még megvan a régi autóm, ötödik hete van szerelőnél, "kompjuter" hiba miatt, eladni pedig igy nem lehet. Remélem neked hamarab kész lesz
Megkérdezhetem, hogy merre járkálsz úgy napközben? Svédország, esetleg USA? Hol lehet ilyen prototípusokat látni?
Bár az is lehet, hogy a magyar utakon, mint a lehető legkeményebb nyúzópróbán teszteletek a svédek:)
Ne bosszankodj nem segít! Úgytűnik ez a hét mindenkinek ilyen, legalább is nekem és a környezetemben lévőknek. Most jön 3 szabadnap és lesz időd kiengesztelni a kedvesedet.
LG
plusz a kedvesemmel is türelmetlen vagyok és most haraxik rám biztos. :(
Hát semmi sem jó ezen a héten ???
Elegem van a lusta szerelőkből és brigádjaiból !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ha én igy végezném a munkámat már rég éhenhaltam volna valahol...
tisztagázezazegész
Nem fogjátok elhinni de ma pont egy ilyet láttam!
Aranymetál színben jött velem szemben és nem is tudtam hirtelen mihez kapjak!
Akartam is kérdezni tőletek mit mondtok róla!
Láttátok-e a Kimondatlan c filmet? (the unsaid)
Főhősünk Andy Garcia nyúz keményen egy 9000-est..
A fil is elég jó szerintem. Persze amerikai film és kicsit benyálazodott a vége..
International Saab Clubs Meeting 2002 15th International Saab Clubs Meeting
to be organised by Saab Freaks - Belgie
From Friday August 2nd 2002 to Monday to August 5th 2002
The meeting will be in Belgium (near Antwerp)
More details to follow very soon
Book these dates now …!
Csak,hogy meglegyen a mai betevő ....
Lehet,hogy ma este már meglesz az autóm..
Nem NEm!!! nem az új 9-5 Aero... :(
Hanem a OG900. :P
Múlthét kedd óta a Törőcsiknél van aut. váltó gariba. Semmi jó hir,ugyanis nem találta meg a hibát hogy miért csúszik hidegen...
Aztán tegnap este kitalálta,hogy lehet valami hajszálrepedésen elszökik a nyomás és mire bemelexik a motor,olaj stb. addigra az öntvény kitágul és nuku repedés... Ma kicserélték állitólag a váltó elejét, turbina,vezérlés stb...
Ha ez sem segit tökönszúrom magam de ez még nem biztos... Miért kell igy szopnom???
Várom a hivását,hogy összeált e a vas...
:(
Meg az a 'listából' kiválasszgható m,ittomémmi... Szerintem Fargóval se beszéltek :)))
A jó szándék díjazandó, de ha már a Lóerő is megkérdezte Axát, akkor már illene egy ilyen patinás újságnak... :))
azé ciki, hogy az újságban egy pronó oldal linkjét berakták hozzánk :)))
mennyien fognak belépni mostantól... csak úgy jönnek majd a kexre éhesek :))))))
Helló BlackStar!
Vedd úgy, hogy postáztam. Írd fel és mond meg, milyen tipusú cd vigyek van TDK és philips. Előre is köszi :-)
Milyen gyűjteményed van még? Léci, léci, léci ...
LG
Végül is a 9000-es egyetlen hátránya, hogy kevésbé egyedi mint a 900-as. (és rossz helyen van benne a gyújtáskapcsoló :-p) De ez télleg komoly baj.. Nekem régen nagyonnagyon tetszett a 9000--es, de amikor megkláttam ,hogy hol van a gyújtáskapcsoló, annyira elkámpicsorodtam, hogy nagyon :))
Behódolás az olaszoknak... Azok menjenek csak vissza a pidzához... az télleg jó... :)))
Melyik kar BalckS.? En is oda jartam (Kozlekedesmernoki/Jarmugepeszet/Autotervezes), aztan leamortizaltam a diplomamat a Kozgazon es kozgazdaszkent is dolgozom. Asziszem öcsém is jámvűgépész lesz egyszer :)
Szerénységem a gépkar/ ip. term. és formatervezői szakon van, ami nagyon király dolog :))
DE természetesen ha STÍLUST is akar, akkor egy Classic 900 Aerot, amit Blacky is ajánlott (bár ezt elég nehéz találni, behozni meg nem lehet :-( Papíron persze nem... :))
De télleg, szerintem 1 millerért már 7 nyelven beszélőt találsz, Laci bá aszondta, hogy akár 300ért is lehet szerválni, de az régi, sokat futott, és tudod... Őt nem érdekli, hogy az autó hogy néz ki, csak hogy motor+futómű hogy van (jól :) )
Csillagom! Nem értettem kistálytisztán, hogy neked a kék svédül van meg? Mert nekem az angol, ha érdekel eljuttathatom kölcsön... És persze más klubtagnak is... Nekem a Héjnesz 2 fajtája is megvan angolul, a rózsaszín köünyvben, a kék meg digizve (én digiztem, mert nem vagyok normális. Még a belső borító is megvan, amiért a következő talin Axától 'dermeszően elmebeteg SAAB rajongó'-s oklevelet kérek :)) )