Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
A minimum teljesítménnyel kapcsolatban,a venti sebességét illetően teljesen logikátlan és érthetetlen számomra:-)
Ha ugyanaz a ventillátor mindkettőben akkor a venti ford.számának növelésével nőnie kellene a teljesítménynek.
Pont az lenne a logikus amit írtál Te is ,hogy 1.9 kw-nál kb lejebb menne 1000 ford .környékére.
Az Unicalokban ez pont így van. 1400 ford./p a gyári beállított érték 3 kw minnél....éa a venti ford számának csökkentésével (kb 1100 ford./p. tudod lejebb vinni a min. teljesítményt akár 1.9 kw-ra (kéményrendszertől függően,és természetesen a gázszelep beszabályozásával)
A képek alapján az a szűkebb keresztmetszet nem tűnik annyival szűkebbnek,hogy a min teljesítményen beszívott levegőt "korlátozná" sokkal inkább a max telj.-re lehetne hatással.
Nagyon fura ez az egész.
A gázóránál is mérted a fogyasztást vagy csak a 38 fokos előremenőre hagyatkozva érzékeled a min telj.csökkenést?
Sziasztok! Új vagyok a topicban úgyhogy bocsi ha olyat kérdezek ami már korábban tárgyalt volt. Próbáltam visszaolvasni de nem találtam pontos segítséget. Van egy Ariston Genus One System kazánunk+ külső hőérzékelő+ on/off termosztát. Picit belemélyedtem az időjáráskövető fűtésbe, meg a szaki is javasolta annak idején, hogy lehet finomítani a rendszert, de nem tudom hogy kell, illetve, hogy laikusként lehetne-e beállítani más fűtési görbét.
Jelenleg auto modban csak eltolni lehet a görbét, amin megy éppen a kazán.
Azt sem tudom, hogy éppen mit állított be a szerelő, melyik görbe használatos. Olvastam valamilyen paraméter beírásokat, de úgy vettem ki hogy ezt szakember érheti el. Neten sincs semmi video erről.
"Kazán AUTO gomb üzemmódok (ahol felsze - relték): 1. Az AUT O gomb kikapcsolt állapotban KI/Bekapcsolási üzemmód, a fűtővíz hő - mérsékletét a bojler forgatógombjával állítjuk be. 2. A kazán AUT O gombja bekapcsolt állapot - ban A hőmérséklet-szabályozás típusának ki - választásához válassza a 4 2 1 paramétert. 0 Rögzített fűtővíz-hőmérséklet 1 Ki/Bekapcsoló eszközök 2 Csak szobai szenzor 3 Csak kültéri szenzor 4 Szobai + kültéri szenzor A 0 opció választásával meghatározzuk a fűtővíz-hőmérsékletet a 4 0 2 paraméter alkalmazásával. A 3 opció választásával ki/bekapcsolási üzemmódot eredményez, a fűtővíz hőmérsékletét pedig a 4 2 2 paraméter segítségével kiválasztott görbe határozza meg. Amennyiben szükséges, a grafikon el - csúsztatható felfelé vagy lefelé a fűtővíz hőmérsékletének változtatásához, akár a 4 2 3 (eltolás) paraméter segítségével, akár a bojler vezérlőpaneljén lévő forgatógomb elforgatásával (G ENUS) vagy a + és a – gombok megnyomásával (C LAS)."
"Megnéztem a kazánt,15 mp-ig ég a láng,majd 15 mp-ig szünet,"
Nem ismerem a régi kazánokat, de gyanítom, hogy ez így nem jó. Szerintem nem tudja leadni a min. teljesítményt ilyen kis hőfokon. Magyarán a radiátorok nem veszik le, ha kevés a raditor vagy zárnak termofejek.
Azt a hőfokot kellene eltalálni, amikor még folyamatosan megy a kazán, tehát emelni a hőfokot, lehet hogy 55 fok alá nem tudod vinni.
-Megvettem a tervező tanácsára Victrix 20 kw-os fűtőkazánt.
-Aztán beszereltem egy Amico V2-es BUS termosztátot és kicsi volt a modulációs tartomány.
-Olvasgattam a használati útmutatót és ott bent volt, hogy a panelen ki lehet választani a kazán típusát. (victrix12 vagy victrix 20)
-Többször beléptem a programozás menübe, állítgattam a min. és max. előremenőt és stb... paramétert. (alap beállításokat)
Nem találtam a kazán kiválasztás menü pontot és feltételeztem, hogy jumpert kell áthelyezni. Aztán elolvastam alaposan a használati útmutatót és ott bent van, hogy a programozás menüben, kell még egy billentyű kombináció és úgy adja ki a kazán típus kiválasztást. Ekkor eldöntöttem, hogy átalakítom!!!!
-Aztán átnézem a Victrix 12 és Victrix 20 alkatrész jegyzékét és gyakorlatilag teljesen ugyan az mindkét kazán. Még a használati utasításban láttam, hogy a gázfúvókák mérete más 5,12 illetve 3,6 mm.
Csináltam egy próbát minden hardver átalakítás nélkül a programot átállítottam Victrix 12-esre.
Megtörtént a teljes beszabályozás és min. teljesítmény beállításkor már látszott, hogy magasabb.
Aztán szereztem egy donor kazánt a fúvókát és ventilátor fedelet cseréltem. Illetve még valami kügyü van a beömlő toroknál.
Majd ismét a programot átállítottam victrix 12-esre és utána teljes beszabályozás. Már itt a min. teljesítmény beállításakor láttam, hogy jó lesz. Minden radiátor teljesen ki volt nyitva (alu radiátorok, hőcserélő) és lement 38 fokra a beállítás közben.
Ventilátor fordulatszám!!!!
Victrix 20 min. teljesítménye: 3,1 kw ilyenkor 1200 ford/perc a ventilátor sebessége.
Feltételeztem, hogy majd 1,9 kw-nál lemegy 1000 ford/perc alá.
Viszont a victrix 12 -nél más a program és 1,9 kw-nál 1300 körül forog, mivel szűkebb a beömlő keresztmetszet és így oldották meg a kevesebb levegőt.
Tehát nem nyúltam hozzá a ventilátor sebességéhez a program szerint hagytam.
Minek van 60 fokon a víz? Pont azért csinálja ezt. Ki kell tapasztalni, az adott időjárásnál mi az a legalacsonyabb hőmérséklet, amivel még fel tudja fűteni 23 fokra. Nálunk például 22 fok van a házban, és 45 C-ra van állítva az előremenő. Folyamatosan melegek a radiátorok, sokkal jobb a hőérzet, és a fogyasztás is alacsonyabb.
Olyan kérdésem lenne,2,4 Kw Savio kombi gázkazán,Savio szobatermosztát van,ami 0,5C hőmérséklet érzékelés függvényében vezérli a kazánt,ki-be.
Családi ház kívülről nem,padlás szigetelt,a nyílászárók fából,de szigetelve vannak az ablak szárnyak.
A ki és a be kapcsolás között eltelt idő alatt teljesen lehűl a rendszerben a víz,induláskor újból fűti fel a rendszert. Réz fűtés csövek,radal alu radiátorok.,lakás 23 C-ra van be állítva. Gázkazán 60 C-ra van állítva,"magasabb"hőmérsékletű vizet nem tud előállítani.
Puffer beépítésre nincs hely. Lehetséges valami megoldás,trükk,hogy ezen a jelenségen lehetne valamit javítani?
A Boschok alkatrész ellátottsága nagyon jó. Az alkatrészeket áruló kereskedők általában tartják raktáron a fontosabb ,gyakrabban keresett alkatrészeket .
A Boschnak nincs M.O.-i alkatrész lerakata,a legközelebbi alkatrész bázis központ : Wien ...itt 99% ban minden van. 1 nap postával itt van .
Értem...mindenkinek köszönöm a segítséget, próbálok értően szelektálni a sok hozzászólás közül. Azért jó az index fórum, mert mindig vannak hozzáértők, akik nem sajnálják idejüket, türelmüket a magamfajták ( laikusok) problémájanak a megoldására!
Minden kazánt el akarnak adni, de szerencsére megtehetem, hogy ne a legaljáról válasszak...a teteje meg szóba se jön. Tudom honnan jöttem, ezért tájékozódok, fontos a jó ár-érték arány.
Lentebb kérdezték: a ház kb 180m2 (fsz+tetőtér), kb 450 lég m3, jó hőszigetelés, radiátoros fűtés. Olyan kazánt szeretnék amit az időnkénti karbantartáson kívül el is tudok felejteni, hogy van.
Ha elkezdik szerelni, kimosatom a rendszert! Köszi!
A lényege az volt a mondandómnak, hogy ne hallgass a gázszerelőre. Nem neki kell majd üzemeltetni a rendszert, és együtt élni vele, hanem neked.
Sokan azért ajánlanak egy-egy modellt, mert azt ismerik úgy-ahogy. Távol álljon tőlem, hogy degradáljam a gázszerelő szakmát, de amíg az ilyen "szakik" nem kopnak ki a szakmából,
még nagyon sok szar rendszer fog megszületni. Ha nem jó kazánt választasz, vagy elsumákolod a tisztességes beüzemelést, csak magadra haragudhatsz.
Vegyél egy jó bosch condens-t. Az alkatrész miatt én nem aggódnék, pláne egy bosch esetében. Takarítsd ki tisztességesen a fűtésrendszert, és tegyél egy tisztességes füstgázelvezetést.
Egy korszerű kazán minimum teljesítménye 3 kw körül van, vagy alatta. Ami felette van, felejtsd el. Manapság nem veszünk meg 4-5-6-7 kW minimum teljesítményű kazánokat.
Amíg tél van, oké, nagyjából mindegyik jó. De ha lesz tavasz, vagy ősz, és kint lesz 10 fok, bent meg kell 20, a 4-5-6 kw minimum teljesítményű kazán csak kapcsolgat ki-be és zabálja feleslegesen a gázt.
Nagyon félreértetted azt amit írtam. Nem az a baj, ha az ügyfél nem ért hozzá, hanem ha olyan készülék kerül a rendszerbe, ami gázzabáló és felesleges pénzkiadást kényszerít az ügyfélre.
mi az hogy takarékos
például, ha a házad fűtési idejének 95%-ában elég egy 2,5kW-on működő kazán. A felesleges és nem takarékos pénzkiadás pedig ha olyan készülék kerül a rendszerbe, aminek a minimum teljesítménye pl. 5kW és ezáltal feleslegesen túlfűt, kikapcsol, lehűl, újra túlfűt, lekapcsol. Ezzel a komfortérzet is rosszabb és több gáz is fogy.
Itt sokan vannak akiknél a kazán minimális teljesítményen fűtve tudja tartani az igényelt hőmérsékletet állandó komfort mellett.
Annak örülök hogy te bátran ki tudod fizetni a számlát, de én inkább másra költöm a takarékosság miatt megmaradó pénzemet.