Köszönöm, hogy próbáltál segíteni, de nem lettem sokkal okosabb tőle :-( Ezek alapján egy járatos csomagot nem lehet összeállítani. Hétvégén találkozok a gyerekeimmel (Ők beszélnek idegen nyelveket), majd megpróbálunk guglizni valamit!
Már ezzel is segítettél! A külső átmérőt is add meg légy szíves, ami mm-ben ~14.
"De így nehéz lesz, mert nem lehet tudni, hogy a metrikus közeli méret van-e a collos sorban." Nem kell, hogy minden metrikus közelében legyen collos! Ami metrikus sort írtam az egy kapható készlet. Azért lenne jó collosban is készletet találni, mert az általad meghatározott 3/8 colloson kívül, most nem tudom milyen méret kellene?! Ki tudja melyik gépemet kell holnap szétszedni és mi kell hozzá?! Gondolom a collos készlet is, valami gyakori méretsor szerint van összeállítva?!
"Ha adsz angol kifejezéseket, rákeresek szívesen guglival, hátha kiad egy ilyen táblázatot." Köszönöm, de sajnos nem tudok angolul, úgyhogy valaki legyen szíves segíteni!
Itt nagyon okos emberek vannak, biztos tud valaki nekem segíteni!
Megfogok vásárolni egy metrikus, fíber tömítés szortimentet, ezek vannak benn:
6x12x2,0 20 db
8x13x1,0 20 db
8x14x2,0 20 db
10x15x2,0 20 db
10x16x2,0 20 db
12x18,5x2,0 20 db
13x19x2,0 20 db
14x18x2,0 20 db
14x20x2,0 20 db
16x24x2,0 10 db
18x24x2,0 10 db
20x26x2,0 10 db
Elsősorban, benzinmotoros porlasztók javításához lenne rá szükségem, ezek nagy része viszont, sajnos colos! Abban kérnék segítséget, hogy a fenti metrikus listához hasonló, colos listát össze tudna állítani nekem valaki, vagy NET-en találnátok nekem? A gyár most minden plusz pénz nélkül legyártaná nekem, ha egy colos listát a kezébe adnék! Sőt örülnének, ha egy jó colos készlettel bővíthetnék a kínálatukat! Sajnos én nagyon nem vagyok képbe a colos méretekkel! Ami miatt, most elsősorban felmerült ez a probléma az ~9,5x14x1mm-es tömítés, én ezt se tudom colban megadni!
Szóval, egy járatos colos listát szeretnék, sürgősen, tőletek!
A mondokamnak az a lenyege, hogy vagy nem 6,32mm a fogtav, vagy nem a fog arkok kozepere esnek a furatok. A mellekelt abra a furatok helyet mutatja, a szamolt kulonbseg pontos, viszont ellentmond a fenti ket allitas egyikenek.
Ha ez igy van, akkor nem jön ki a 6.32mm fogtav, mivel ket csavar poziciojat leolvasva es a kulonbseget 6,32-vel osztva ez jon ki: (747,5-47,8)/6,32=110,712. Ez nyilvan nem lehetseges. Viszont ha 111-el osztjuk a zaroljelben allo kulonbseget, akkor 6,3036 jon ki, mely egyenlo pi*2,0065-el, aza egesz jo kozelitessel m2 jon ki. Mi nem stimmel a fenti szamolgatasban?
Egyrészt ezen a holmin feszesebbek az illesztések.
Másrészt nem egy fogat mértem, hanem közel 80-at. És ha 80 fognál van egy tized eltérés, akkor az foganként már mikronos tartomány.:-)
Úgyhogy ez bizony 6,32 mm, mert ha akár 6,35 lenne (ami látszólag a legközelebb van hozzá), akkor a teljes tartományon, azaz a 80 fognál már 2 mm körüli eltérést adna, de nem ad.
Ha valaki tényleg ért hozzá, annak szívesen a kezébe is adom.
Csinálok róla közeli képeket, akkor megérted. Minden csavar a fogvölgy közepén van. Az nem vélelmezés, az tény.:-) Onnantól a fogtávolságok mérhetőek, hol 3, hol 10, hol 22 fog, de pontosan mérhetőek. Kb. 15 éve szenvedek ezzel, néhány évente a kezembe kerül egy ilyen, megcsinálom a meglévő furatmezővel, de szeretném tudni is, hogy mit csinálok.
Mintatartó alaplap, én meg nézem, hogy mi olyan furcsa rajta. Hááááát... a 8-as alu lemezt nem marták körbe, csak pontossági fűrészelést kértek rá és a fűrésznyomok is ott vannak körben. Persze a sarkok a terven még le voltak kerekítve (a függőleges, Z irányúak), így a felület éleinek a letörése árulkodott a sarkoknál, azt vettem észre, hogy mókolt a cucc. Ugyanis a kúpmaró (a letörő maró) ott követte az eredeti pályát, csak ugye nem volt lemarva a pár tized a széléről és kb. fél milliméter a sarkokról.
Aztán ugyanígy csak fűrészelt és nem körbemart alkatrészek az egész műszer testében.
Echte eredeti svájci holmi. Én akarnám utángyártani...:-)))
Újabban elég szar munkát végeznek Svájcban (is), de ilyen méretpontossági hibát egyrészt nem csinálnak, másrészt egy rakás tároló alján nem stimmelnének a furatok. Tehát a 6,32 mm az pontos.
Szerintem az ismeretlen szabványméret lehetősége mellett van még néhány elképzelhető megoldás:
- nem ismerjük az ÖSSZES példányt - lehet, hogy ez egy kisszériás darab, és egyszerűen rosszul állították be a gépet a gyártáshoz, ez az egy lett ilyen
- nem eredeti alkatrész, és aki utólag legyártotta, ennyire pontatlanul mérte meg, majd annak megfelelően gyártotta le - működni meg így is tud, főként ha esetleg lehet állítani a fogaskerék távolságát
Az egész folyamatban semmi kritikus nincsen, egy edénytartót tol be a műszerbe így és van végállás kapcsolója is. Én már gondoltam arra is, hogy így kottyanás mentesre lehet csinálni, de igazából annak se lenne jelentősége.
Ha szerzek ilyen fogaskereket, akkor majd elviszem mérőgépre fogaskerekes céghez, hogy mondjanak rá valamit.
Lenne egy első látásra hülye kérdésem: A fogasléchez kapcsolódó fogaskerék kapcsolódik-e közvetlenül másik fogaskerékkel vagy van-e valami, ami indokolná egy kötött, de idétlen tengelytávolság miatti általános fogazattól való eltérést? A fogasléchez kapcsolódó kerék mennyire kritikus vagy az alatti fogszámú (,mert, ha nem akarjuk alávágni a fogtövet, akkor valami mással kell trükközni...)?
Nos... átlagban 6,32 mm-re jön ki a fogosztás, ami látszólag "nagyon közel" van a negyed collhoz, csak éppen 70 fognál már milliméteres eltérést okozna.
A fogasléc az POM, pár tized zsugorodás még éppenséggel beleférne, no de a csavarok alumínium blokkba vannak belefúrva, azok nem mászkálnak sehova.
Az is látszik, hogy a tolómérős mérés 0,2 mm körüli pontosságú és ez is nagyon messze van a milliméteres nagyságrendű eltéréstől.
Tehát a fog osztás 6,32 mm.
Nem 6,283 (2 Pi) és nem 6,35 (1/4 "), hanem 6,32. -0,01 és +0,01 tűréssel. Nem egy fog alapján hanem sokszor 10 és nem egy mérésből hanem 4-5-ből.
Bármilyen ötletre vevő vagyok, persze próbálok beszerezni hozzávaló fogaskereket is.
Visszamértem a gépen, a pontok továbbra is a fogasléc völgyeiben fekvő csavarok pozíciói, vélelmezvén, hogy a svájci mérnök nem akkora barom (de amúgy igen, azok, főleg a gyártásban), hogy nem a fogosztásnak megfelelően helyezi el a csavarokat.
Köszönöm a hozzászólást. Ebben a melegben legfeljebb az esztergályos teszi a dolgát a "jó hűvös garázsban".
AS-el is lehetne. Az "alapok" meg is vannak hozzá: tengely, csapágyak, lendkerék és a kúp. Üveges barátom ezeket hozta, ezeken nem akar változtatni! Nem pénzért csinálom. Ráér őszig. Ezért is van ez a tesze-tosza variálás.
Jó lenne ha nem rágna be de ne is "lötyögjön"!
Sok igazság van abban amit leírsz de ez van. Lásd az "alapokat"!