Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BlackStar Creative Commons License 2001.01.26 0 0 1703
Nannémmemegazember...
Én összeszedem, ez meg széjjelszedi...
Egyszerűbb lett volna egy egysoros hiperhivatkozás pl. a honlapomra...
Háh!
háhonnémákki?
(nem, az uusikaupunkki, de hasolnít :) )
BlackStar Creative Commons License 2001.01.26 0 0 1702



Egy kis kabriológiai áttekintés:









Ez volt az orig. annó a Brüsszeli Autósón


így néz ki nagyban








Azt, hogy legyen 900-as kabrio, az amcsi srácok ugy vélik tudni, hogy a Saab Cars USA akkori elnöke, Robert J. Sinclair hisztizte ki, mert odaát dívnak a hiányos autók (tető, lökháritó, kipufogódob, stb. :) ).
Először a kocsit 1983-ban, a Frankfurti Autókiállításon mutatták be, a meg akkori állólámpás nózival persze, fehér színben, bordó bőrrel. (nyam nyam :) )
Céljuk ezzel az volt, hogy lámlám, ilyet is tudunk de "rosszul" sült el, mert nagyon nepszerű lett a Saab is meg a 900 cabrio is hirtelen.
Jött is az ötlet: gyártsuk!
S lőn.


Idevágó linkek:

h i r d e t é s
BlackStar Creative Commons License 2001.01.26 0 0 1701
Korzo!
Nekem nem akar a kép lejönni.
Viszont ez a Techtörténet elég meredek.

Nna. Akkor bepötyögöm a kabriókat.
Remélem nem pusztul meg tőle az explorer meg az index.

korzo Creative Commons License 2001.01.26 0 0 1700
Nekem már három éve van egy munkavédelem kettesem bi-bí!
mellesleg a klublapról letöltött SAAB900 történetre jelest kaptam Technikatörténet háziként. Köszönet az érintetteknek! (a forrást azér' feltüntettem)
Előzmény: BlackStar (1694)
korzo Creative Commons License 2001.01.26 0 0 1699
Drága BlackStar!

el se tudod képzelni milyen jó érzés mikor felváltva fagy le a NOKIA 5110-sem és az Explorerem (ez nem Ford bár az is sz*r), és ha véletlenül minden muködne akkor a Westel hajigál ki. szóval egyszeruen q*rvajó.

Előzmény: korzo (1698)
korzo Creative Commons License 2001.01.26 0 0 1698
áááááááááá zseni vagyok! elsore!

nná szóval alant a Colin McRae Rallye Svéd futamának a harmadik etapjának a vége látható. Senkit ne zavarjon, hogy a Celica GT4 visszafele áll ( a hátulját egy kicsit leamortizáltam :-) ), nem az az érdekes, hanem mi lehet az a kerítés mögött?

Előzmény: korzo (1696)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.26 0 0 1697
Addigis:
Mondás:
"Aki rá sem néz egy SAABra, az marha"

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

korzo Creative Commons License 2001.01.26 0 0 1696
nna proba no. 1.
Előzmény: BlackStar (1691)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.26 0 0 1695
Igértem, írok egy összefoglaló írást a konvertiblékről.
Bár nem űnagyon van rá időm, megküldök valmi kezdeményt.... :)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.26 0 0 1694
Korzo!

1, Arra utalnak, hogy pl. a V6ost vagy a futóművet a Vektrából fusírozták bele, a padlólemeze meg a kalibráé.
Bezzeg a Fordnál a Volvó diktál...!
Asziszem a Taunusnál kiharcolták a vikingek, hogy ne a Volvó kerüljön Taunus alvázra, hanem fordítva...
Jó, mi? :)

2, Lassan hozzá kell szoknunk, hogy kétféle ember van.
Az egyik ért a kocsikhoz, a másik meg autós újságíró :)
ld. idézett cikkeim, plusz még az említett AM soportrovata, ahol Erik Carlssont Eric Carissonnak aposztrofálják (ld. még Timo Makinen, undcufílen) :)

3, ld. 2. pont :)

4, Biztos nekik azt sugallja a négyszelepes technika, hogy tökre kafa a cuccos.
Hehe, az audik ötszelepesek...! :)
(legalább örüljünk, hogy nem azt mondják a SAABról, hogy koszos kisautó a mucsai északról)

5<--- na ennyire szeretnék holnap 14:00kor munkavédelem vizsgát írni...

Előzmény: korzo (1690)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.26 0 0 1693
Na egy ilyet kérek
(tehát: 1db SAAB900, és 1db Toppola)
:)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.26 0 0 1692
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
BlackStar Creative Commons License 2001.01.25 0 0 1691
Kép küldése:
két olyan jel, mint a kacsacsőr, a villás rész középre mutat
most zárójellel helyessesítem:
(img src="www.saabbuzikgyulekezete.hu/blackstarabeteg.jpg")

:)
Értelemszerűen, amíg a SAABbuzikgyülekezete domént le nem foglalom (mert hogy az enyém, az nem kérdés... :) ) addig ide valami értelmeset
pl.

(img src="http://forum.index.hu/gfx/iln.gif")

ha a kerek zárójeleket kicseréljük a megfelelő kacsacsőrre, ez lesz:


De ha inter nyet ekszploitered van, az view menüpontban megnézheted a forrást.

korzo Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1690
szEEErbuztok Pajtikáim!

Ennyi ido kellett neki , hogy végigrágjam magam az eddigi irományaitokon. BS le a kalappal elotted, nottél még vagy öt centit a szememben!

Én is találtam furcsálandó dolgot: Használtautó katalógus '99; SAAB900 (NG ezt én teszem hozzá) "Modellmúlt: '93.6. Bemutatkozik a General Motorsszal közösen gyártott új sorozat. Az egyelore csak négyajtósként kapható modellhez 2.0 literes, 131 LE-s, 2.3-as, 150 LE-s és 2.5 literes, V6-os, 170 LE-s eroforrás rendelheto. A korszeru gyártást a 4 szelepes technika megjelenése is sugalja."

tehát:
1: Mi az, hogy közösen gyártott(?) itt Gotthárdon az Astrával vagy mi? .
2: amiben üveg van az ajtó -> 5 ajtós
3: aztán hol a Turbo, itt csak '96 közepétol említik
4: négyszelepes technika megjelenése? De könyörgöm mikor?
errol ennyit...

OFF
A fekete ADIDAS sapka még mindíg keresi a gazdáját, aki remélem értesít. Jövo héten ismét P(T)-estközelben :-) leszek. Örülnég egy SMS-nek 30/2245876
ON

Zolika (62) ...és ez utóbbi ha nem a korom, akkor mi? :-)

Még valami: ha leírjátok hogy kell képet küldeni, küldök egyet az egyik kedves játékomból.

BlackStar Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1689
Feladom.
Gyalogló.
Ha már egyszer rólam nevezték el... :)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1688

El ne indítsd!

Elromlott a sajt.
Talán így akaródzik
trbvszkij Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1687
A trefort újabban fagy nálam..
Legyen már ezegyszer chat.gyaloglo.hu, ok?
trbvszkij Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1686
Hoi baas,

Rettenet, pontosan. A legdurvább vizsgaidőszak, netezni sem volt időm. :(

Holnap megyek Pestre, még mindig alkatrészért..Ákos nagyon rendes volt, felajánlotta, hogy kivisz Popovicshoz. Thx, Axa.
Csatlakozz, ha gondolod. Meg persze akárki más is.

Ilyenkor érzem igazán, miylen rossz is itt a világ végén. Se alkatrész a sóbhoz, se jazzanova cd. Balkán. Itt tartunk. ;)

Előzmény: baas (1684)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1685
Előzmény: trbvszkij (1683)
baas Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1684
Hi trbvszkij:
Na mi a rettenet van nálatok????
Ótóval mivan?
Más.
Megvettem a Jazzanova - The Remixes 1997-2000 DuplaCD-t.ÁÁÁÁÁRRRGGHHH ÁLLAAT.Ne sajnáld rá a pénzt!!!!

csak én voltam....
Misa

trbvszkij Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1683
:))) Hódolatom a nikkért...
Előzmény: Grécsirokon feat Lyégpája (1682)
Grécsirokon feat Lyégpája Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1682
Kíméljen a nívea...
Előzmény: Törölt nick (1679)
baas Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1681
Sóhaj....
hjaajj.

Mámeginkimarattamvalamibő....!!!!!!!!
Nem baj ,majd bepótoljuk ugye skacok????

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1680
Axa: azé a klub honlapján azé' javítsd ki, nehogy szó érje a klábbot.
Előzmény: egoaxa (1678)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1679
hömm...
akit esetleg zavarna a műLYégpálya elipszilonosjéje, most szólok, hogy direkt vót.
Jelige: Grécsi-rokonai kíméljenek!
:))
egoaxa Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1678
Az esti csúszkálás képei felkerültek a saab900.hu oldalra.
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1677
Há, a tegnap éjszakai kiruccanás igazságaiból kimaradt még a jobb kormányos SAAB egy pozitívuma:
ha mellé állsz és beszlégetni akarsz, nem kell átordítanod azt a szép nagy belteret :)
Zölduborka Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1676
baas

Nem akarok 1,3 dokumentumot (ez jó:)) elkölteni, de max. ennyit szánok rá, mert szeretnék '88 utáni fazonút venni valamint, ha a lehető legkevesebbet rákölteni (közel hibátlan állagú).
Az általad betett két autó (kösznöm a segítséget) közül az egyik (4 ajtós) tárgytalan, mert 3 v. 5 ajtós kell, a fentit meg már láttam élőben, de legalább 250-300-at rá kell költeni, hogy jó legyen (elrohadt futóműfelfüggesztés csere~ 130e, karosszéria munkák (főleg ajtók), kárpitos munkák (üléstömés, C oszlop borítás), egy pár elektromos munka (ülésfűtés, egyik elektromos ablak+tükör), és akkor még nem csináltunk semmit a gumiszerű váltóval és a motorral (lehet, hogy az jó) és azokkal az próságokkal, amik nap mint nap előjöhetnek egy ennyi idős autónál.
Szóval ~800 ezerért, lehet, hogy jobbat kapnék, de 1,3 ért biztos.
Egyébként a srácnak elég sürgősen kellett a pénz, ugyhogy szerintem már nincs meg.

De azért köszönöm a segítséget

Ubi

Nem egyszerű mi?

Előzmény: baas (1668)
lenkeyb Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1675
Sziasztok!

Na mi volt a múlt heti összejöveteleb?

BlackStar Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1674
Hiába, no, hátsó aBLACKtörlő nélkül nehéz... :)
Kb. úgy nézel ki az autó mellett, mint egy meggyőző külsejű hájdzsekker.
(vonatkozó filmsnitt a franko.index.hu-n :) )
(azért a Volvót megismerted :) )

Hmm.
A Maca kezébe adtad azt a drááága digifotót? :)

Nna pá, megyek, hallom a közgáz hívó szavát... :(

Előzmény: Törölt nick (1673)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1673
a megígért képek
(tisztára, mintha időjárást jelentenék... :) )





egy tesó is volt a párking plészen

BlackStar Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1672
Igéretem ellenére sajna ma nemtom megcsinálni a kabriós összeállítást (egonómia száksz, holnap közgáz)
Szóval, ne haragudjatok.
Majd holnap (legalábbis igyexem...)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.24 0 0 1671
Höhöhö :)

Hárman a SAAB társadalom polgárai közül a Műlyégpálya mellett (este 11 órakor...) alapvető ősigazságokra jöttünk rá, miszerint:
- a hó (alatta jég) csúszik, és ez nagyon jó :)
- a SAAB jól néz ki ilyen körülmények között (is) mármint olyan helyen, mint a Henrik (Havas) :))
- a SAAB kiváló hókupac-mászó tulajdonságokkal bír (igaz, visszafele, még két ember segítsége szükségeltetik...)
- az automata váltó kezelése könnyű (nőnemű megfigyelés)
- 3 darab SAAB, ami kering a hófödte tájon, elegendő látvány azoknak az egyszerű embereknek, akik 11 után még a Városligetben kószálnak
- a templomépítés nem nagy dolog :))))))) (ugye, Axa? :)))) )

Axa-nak küldök képeket, majd kiteszi az oldalra jól

Jóccakát :)
Thom

u.i.: khirály volt, na!

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.23 0 0 1670
Hüppahó!

Tiszta Svéd, ami kinn van :)))
MIndenki, akinek SAABja van, mennyen ki az uccára, akinek nem megy, legalább tolja ki, hogy kapjon némi hazait :))))

Mindgyá rakok fel néhány képet...

BlackStar Creative Commons License 2001.01.23 0 0 1669
Zölduborka!
Tudom, nagyon hülye kérdés, de szerintetek mi a túrót vegyek, ha nem lesz SAAB!

Eég szörnyen hangzik...
Tudod, hogy BS (nem a leégett) mivel közlekedik SAABadidejében?
Na jó, gyalog.
De ha nem gyalog?
Akkor egy Ladával.
(szerintem a Togliatti tervezők (ezt már egyszer leírtam) skandináv autókkal álmodtak, amikor elkockásították a kereklámpást...Vagy csak én vagyok kicsit beteges?)
Aztán nehogy Ladát vegyél... :)

Thomm!
Mi tagadás, van pár érdekfeszító kép fenn.
Nekem a kedvencem a 'A Gárfild és a Maca' című kompozíció.
Mondjuk a 'Maca, az illuminált' se rossz.
Vannak szürrealista felmenőid? :)

Előzmény: Zölduborka (1667)
baas Creative Commons License 2001.01.23 0 0 1668
Ubi:
Izé.
Miért akarsz 1.3 dokumentumot elkölteni autóra?
Ha megnézed a kluboldal adok-veszek hirdetéseit van 1-2 gép amivel érdemes foglalkozni.
Várj segitek...


SAAB 900, ezüstmetál, 1984, Turbo (most cseréltem), elektromos ablak, elektromos tetôablak, tempomat, alufelni, 80%-os gumi, 4 téli gumi (kettô
felnivel), 2 évig vizsga, új zöldkártya, karosszéria gyönyörű állapotban, nemrégen olajcsre, motor folymatos ellenôrzés (Sziki, Fazekas). Megvan a szervízkönyve a kezdetektôl, egészen Magyarországig, még a Sziki is
írt bele. matu@HUMANTELEX.HU
Ára 550 ezer Ft


KamoryR@quaestor.hu
SAAB 900i - 1986, négy ajtós, automata váltó, tempomat, elektromos ablakemelô,stb. (bôvebb infó)
2002.dec-ig van muszaki es 2003.nov-ig zoldkartya!!
Tel.: 06-30-9-894-017

Zölduborka Creative Commons License 2001.01.23 0 0 1667
Hát ez borzasztó!!!

Sajnos egyre sürgősebb lenne lecserélnem az autómat és azt kell, hogy lássam, hogy ha itt lenne a lóvé a kezemben (1,3 milla), akkor sem tudnék SAAB-ot venni magamnak, ha megfeszülnék!

Az lesz a vége, hogy kénytelen leszek beletenni a seggemet egy Mondeo-ba vagy valami ehhez hasonló különlegesen egyedi példányba.

Godolkoztam egy 9000-esen, de sajnos, csak a '92 utáni újabb fazonú tetszik, amit nem árulnak ennyiért (vagy, ha igen, az annyira le van lakva a maga 350.000 kilométerével, hogy minimum 3 kilót rá kell költeni, hogy használható legyen).

Tudom, nagyon hülye kérdés, de szerintetek mi a túrót vegyek, ha nem lesz SAAB!

Mindjárt hisztizni fogok!

Ubi

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.23 0 0 1666
akkor az én is lehettem... ;)

egyébként Axa, miért kellett kitenni azt a fél fogorvosi disszertációt a képek közé? :))
Mellesleg a pszichiátrián is tarolhatna vele egy kezdo doki... ;)

Előzmény: egoaxa (1663)
MuzX Creative Commons License 2001.01.23 0 0 1665
Na, hogy mennek a Saabok a jégpályán? :)

Én Telki és Budakeszi között autóztam szokás szerint munkába jövet egy eléggé takarítatlan úton, és no problem...

Majd kiváncsi leszek mi várható este, mikor hazatérünk kies utcánkba, ugyanis földesút az eleje és jócskán meredek... bár eddig nem volt gond, meg reggeli torna gyanánt végigtoltam az utat két nyomsávon, a leglejtôsebb részt le is sóztam.

Ja, más téma, eddig nem olvastam róla:

Csak én érzékelem így vagy a Saabok valóban nagyon érzékenyek az oldalszélre? Amikor M7-esen erôs, viharos, lökdösôdô oldalszélben megyek, bizony nagyon oda kell figyelni, mert taszigálja a kocsit jócskén, vezettem arra már néhány járgányt, de egyiknél se éreztem, hogy ennyire belekapaszkodna a szél.

BlackStar Creative Commons License 2001.01.23 0 0 1664
És egy matávnetesnek akarsz adni jutalmat? :)
Előzmény: egoaxa (1663)
egoaxa Creative Commons License 2001.01.22 0 0 1663
annyit elarulok hogy matavnetes!!! :o)
egoaxa Creative Commons License 2001.01.22 0 0 1662
tom az IP cimet ahonnan bejelentkezett!!!
Nem lehet átverni
Előzmény: BlackStar (1659)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.22 0 0 1661
Ugyan már mondd meg, hogy ki van sárga pulóverben a képeken?

thom

Előzmény: BlackStar (1660)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.22 0 0 1660
Áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá! (gy.k. ordítás, nem ásítás)
Bestiális!
A képek leérkezését ordítás jelzi.
Ki az a fetbolyszlim abban a sárga pulóverben??

BlackStar Creative Commons License 2001.01.22 0 0 1659
Jutalmat? Akkor biztos én... :)
egoaxa Creative Commons License 2001.01.22 0 0 1658
Az örsgyűlás képei a helyükön.
---- saab900.hu

Ki volt az 5000. az oldalon? Jutalmat érdemel!

BlackStar Creative Commons License 2001.01.22 0 0 1657
Voálá az a kocsi, amiről az a bizonyos kép van, ez pedig 1998-as. Az utolsó 900 nyitott régi pedig 1994-ban készült. Ez tehát majdnem teljes 4 év különbség. Ennek kéne szóval olyan soknak lenni (a rövid életű 900NG abbahagyása táján)

és ami egy SAAB mániásnak alap:
www.eklund.eds.com
BlackStar Creative Commons License 2001.01.22 0 0 1656
Mesélek még újságos dolgokról.
Nnna.

Képaláírás, még egy régesrégi újságból. Több éves (Talán amikor Per Eklund lecserélte a 900ast 9-3asra, szóval már rég). A gép összkerekes, ergó hosszmotorja van. Ezt hivatott egy kép reprezentálni, alatta képaláírás: széria Saab mototerébe nagyon régen nem építettek hosszmotort.
Lehet persze, hogy a publicistáknak gyorsabban pereg az idő, de a helyzet az, hogy 1994ben, amikor ugyanis építettek Classic Convertible-t, akkor abba bizonybizony hosszmoci volt.
Nem nagy baki, de hát adjunk magunkra, csak akkor írjunk le valamit, ha az isztibiszti. (különben lesz Blextár-hiszti :) )

Kicsi baki ugyan, de az (SAAB-ellenességgel tényleg nem vádolható) Csikós Zsolt írta még egyszer a SAAB-műszerfal mint design elem c. Autó Piacos dologban, hogy ..."később az új 900ason középkonzollal gazdagodott a design,..." pedig már a 900i-től fölfelé (nem tudom, hogy nagyon piacfüggően-e) 87-től már volt középkonzol.
Na jó, nem nagy hiba. :)

BlackStar Creative Commons License 2001.01.22 0 0 1655
Ejnyemá, egészen elterelitek itt a figyelmemet a dühöngésem témájáról.
Változatosság gyönyörködtet:
a múltkori ízetlen megjegyzés ellenére is megvettem az éppen aktuális Autó Magazint.
A hatvenkettedik (62) oldalra lapozván, örvendve vettem észre, hogy nini, egy SAAB! igaz ugyan, hogy nem 900, hanem 9-5, de ez is SAAm, meg márkahűség, meg skadináv dizájn, meg ugyanaz a griffes embélm,a és repülős műszerfal, szóval, fülig érő szájjal elkezdtem olvasni.
Egészen a második lap első oszlopának közepe ttájáig, ahol ugyanis egy olyan szöveget találtam, hogy:
"A svédek az immár klasszikusnak számító Saab 900 hátsó féltengelyei közé - a differenciálmű mellé beiktattak egy "

Mi van?
Szerintem ugyanis Eklund bácsi SAABján kívül nincs sok olyan 900as, aminek hátul is lenne difiműve.
Annyira elkámpicsorodtam ezen, hogy nem is olvastam tovább, ami viszonbt kár, mert így csak most vettem észre a másik gyöngyszemet:
" Az első Saab után 1988-ban állt szolgálatba a második - a 16 szelepes, szívómotoros Saab 900-ra épített műszer ..."
Itthon már pár perce búvom a dolgaimat, de csak jól tudtam, és 16 szelepes szívű csak 89(90)től van.
De ez még mindig nem egy problema!
Hát Istenem! Nem konzultáltak velünk a cikk előtt, vagy nem néztek be a 900as alá, hátha mégsincs difiműve (gondolom, a LR
Inél sem hülyék megbontani egy Saab hátsó hídját, hogy odaépítsék a földig érő csúszásmérő kereket, ha ott van egy differenciálmű és nem elöl... )
sebaj!
Fokozzuk az izglamakat, a 6os villamoson ülve kicsit elkedvetlenedve kézbe vettem az Autó-Motort, régóta létező újság, biztos nem írnak el ilyesmit.
Egyből a 48-49-edik oldalon nyílik ki, ahol a haramdik oszlop alján a következőt látom:
Saab 900 Klub

Égő Ákos
__________________________________
1181 Budapest, Vándor Sándor u. 16

http://saab900.ini.hu

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.22 0 0 1654
Black, te vagy tréfin a saab_900 szobába?
BlackStar Creative Commons License 2001.01.22 0 0 1653
Arra gondol biztos, hogy nem találja.
Gondolom legalábbis, mert a 404 az a 'nincs ilyen' jelentésű a kevésbé szeretett hibaüzenetek között.
lp Creative Commons License 2001.01.22 0 0 1652
Baas, BlackStar hálás köszönet!

EdeBácsi!

Mellőzd lécci a rébuszokat, mert roszzkedvű leszek, ha nem tudom megfejteni. Magyarul lehetne...?

lp

EdeBácsi Creative Commons License 2001.01.22 0 0 1651
Hi lp!

Neked 8? hogy nekem 404?

ede

Előzmény: lp (1646)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.21 0 0 1650
Hű közben mennyit írtatok!
(örvendve látom, hogy pezseg a téma. (mint aranyhal a királyvízben.)
amit Zámbó művész úr termelt, tudjátok?
Hű, ez király volt!:)
Valaki tegnap küldte neki valami rádiós kívánságműsorban a Bumm a fejbe! c. nótát.
Pedig úgy adtam volna neki jó tanácsot. Péld
ul ka más golyókat lőtt volna ki, meglenne a +2 oktáv. :)

Kicsit fáradt vagyok. Még 3 vizsgám van hátra. :)
)

BlackStar Creative Commons License 2001.01.21 0 0 1649
Hűafene, elrohant magától, mert véletlenül tabot ütöttem...

Na sebaj.
A lényeget leírtam.
Vagy nem?
Folytassam?
(Folytassa, Blextár még úgyse volt. :) )

BlackStar Creative Commons License 2001.01.21 0 0 1648
Áááá, kilencezer, a Nagy Testvér :)
aki figyel téged.
Ha a kis kínai utánzat figyel, az a Tiko watches.
:)

Nnnna.

(bájdövéj felszereltség, idemásolom a kicsi listámból:
CD/CD: ABS, szervókormány, 2lufi, elöl övfeszítők, fényszórópucoló, színezett lökh., 4 fejtámla, pollensszűrő, villanyablak, villanytükör, kápézár, velúrkárpit, EDU kijelző, fűthető első ülések, sötétített üveg(a 3.0V6hoz TCS)
CDE/CSE: alufelni, első ködlámpa, első üléseknél két rendkívüli fontosságú megvilágított sminktükör, bőrhuzat a kormányra, meg a dzsojsztikkre, (de csak ha kézi), tempomat, autómata klíma, faborított műszerfal, riasztó egy berendezés :) 4 hanxóró, villanyantenna )

A CD (a levlista mívelői szerint azt jelenti,hogy Classic Design, de akkor mit jelent a CS, ami meg nem Classic? Coupé Sport?) szóval a CD, mint a 900 CD-je is, 4 ajtós volt, a CS meg öt.
az utánuk biggyesztett E bötű meg a további felszereltségra utal.
Bár nagyon nem értek a kilencezreshez (bementme a boltba, mondhtam, hogy itt egy tízerzes, adjon egy 9000est meg az ezres visszajárót. :) )
szóval, szerintem igen.
Tudodmit, ezt is fellapzom...
2.0 turbó...
1995 júniusában...
2.0 turbó, 185 ló: csak semmi automatizmus
2.0 turbó, 150 ló: üsse kő, van.
2.0 i

Előzmény: lp (1645)
baas Creative Commons License 2001.01.21 0 0 1647
lp:

CD - 4 door sedan

CS - 5 door sedan '92 től ez a kocsiszekrény ha jól tudom 4 évig svédország legbiztonságosabbja volt.

-biztos,hogy szereltek aut. váltót
Remélem nem irtam hülyeségeket.
Nem akarom elvenni a kenyered Blekkk. :D

lp Creative Commons License 2001.01.21 0 0 1646
Ha már annyi szó esett a biztonságról, érdemes megnézni a www.saab.com/home/global/en/index.xml oldalról indítható Exhilarating safety bemutatót.
lp Creative Commons License 2001.01.21 0 0 1645
Tudósok!

Szeretnék egy-két infot a 9000-ről. Konkrétan mit jelentenek a CD, CS, stb jelölések, (az Aero-t és a Griffin-t tudom) valamint az, hogy a '95 és '98 között a 2.0 turbohoz szereltek-e automata váltót.

Köszönöm.

egoaxa Creative Commons License 2001.01.21 0 0 1644
Vazeg.... blackstar ezen beszartam:

"A koccanáskor a légzsák főlfúvódott, megfogva ezzel a dámmi fejét. Aztán, hogy egészen biztosan megálljon az a buksi, jött a kormányoszlop is. "

Különben ide nekem a képeket, és nyomom ki az oldalra a birtokomban lévökkel együtt.

Sajnos még nem volt idöm frissiteni.
Holnap megoldom.

Az oj site viszont nagyon jól alakul, riltájm Wap nézegetö is lesz.

Viszhal..

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.21 0 0 1643
a francse fog ennyit bajlódni vele :)
acca egy ftp címet, vagy email-t (ami bírja a szép nagy fileokat) és küldöm.

nos? :)

Előzmény: BlackStar (1642)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.21 0 0 1642
Hmm. Hát ez egy nagyon bonyolult kérdés.
Először arrra gondoltam, hogy a jépegeket memorizáld be, és meséld el a következő talin, mi meg rájövünk, hogy mi is van rajta...
de aztán rájöttem, hogyha pl. nyicc néki egy ekkántot valahol, és fullpáblikké teszed (inglisgremmör rulez :) ) akkor hozzáférhető lesz.
:)
Na miccólsz?
Előzmény: Törölt nick (1641)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.20 0 0 1641
hát ha kő, odaadom a köznek, felhasználás céljából, de kinek, hova és mi módon küldjem/adjam?
Előzmény: BlackStar (1640)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.20 0 0 1640
Továbbra is csönd van (BlackStar, a pusztában kiáltó)
Nna.
Kérés: aki a összeröff alatt csinált képet (Axa, Thomcsika, meg akiről konkrétan nem láttam :) ) azt arra kérem, hogy valamilyen módon közölje, mert különben visszaesek 30 kilóra, mert megesz a kíváncsiság.
:)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.20 0 0 1639
Éppen árulnak egy hátul kicsit törött példányt.
Csak azért vettem csak most észre, hogy még egy érvem legyen :)

BlackStar Creative Commons License 2001.01.20 0 0 1638
Természetesen nemcsak a számat túráztatom, hanem tudom bizonyíani is:



Azért érdemes megfigyelni, hogy az utascella csak minimálisan deformálódott, a kormány a helyén maradt, nem koccolta meg a söfőt buciját pedig a futómű helye némileg megváltozott, szóval nem véletlenül tudják (akik számítanak), hogy a SAAB biztonságos.

Ha még egy kis tukolhatnékotok van, akkor ezt tessék lássék. :)

BlackStar Creative Commons License 2001.01.20 0 0 1637
Szerintem az utolsó 20 évben nem találtak föl túl sok lényeges dolgot.
Azért tűnik annak, mert moistmár minden autóban széria (vagy majdnem) a légzsák, ált. két oldalon, és több nagykocsiban a függönylégzsák, és társaik.
Na most erről az a véleményem, hogy a biztonsági öv és az biztonsági utascella feltalálása óta említhető találmány nem készült a biztonsági felszerelésekből.
Ugyanis, még (az általam túl mérvadónak nem, ellenben felettébb jó reklámlehetőségnek tartott) euro ncap tördelő társaság is elismeri, hogy pl. a fias szejcsentóba aztán hiába raktak légzsákot, az egy féfriasabb koccanáskor keresztben eltörik. Vérkomoly. Jól látható a képen, hogy az autó a saját súlyától középen kettétőrik. Emlékeztetőü: 1912ben egy hajó csinált ilyent, és 1542en meghaltak.)
Nna, (lényeg a lényeg, ahogy Thomm mondaná :) ) a szélvédőn való plasztifikálódástól a merev utascella véd meg (ld. még Barényi Béla címszó), ezt hivatott bizonyítani egyébként a SAABneten a SAAB saves lifes is.
Attól, hogy mostanában kitalálták, hogy a légszák megvéd, erről láttam valahol egy képet.
A koccanáskor a légzsák főlfúvódott, megfogva ezzel a dámmi fejét. Aztán, hogy egészen biztosan megálljon az a buksi, jött a kormányoszlop is.
De a Tavria sem a legzsák hiánya miatt lett meglehetősen sikertelen, hanem mert a tervezők annó a bábu fejének megfogására a motorháztetőt szemelték ki. (korábban az indiánok csináltak ilyent, kicsit feljebb, és lenevezték skalpolásnak, amit az oroszok KPAWTECTnek neveznek :) )

Az állólámpás egyébként az utolsó tényleg jó Merci.

Előzmény: kisvar (1629)
BlackStar Creative Commons License 2001.01.20 0 0 1636
Keziccsókolom, Topik!
:)

Úgy láttam, hogy nem volt eddig semmilyen épkézláb összefoglaló az őgyéről (ezt a magamfajta profi cserkészek így rövidítik)

Nna.

Hát az úgy volt, hogy ott ült az emeleten a Társaság az asztalnál (Asztaltársaság) és társalkodtak.

Látnivaló is akadt bőven.
Először megnéztük Axa kágébés óráját (elég meredek) aztán Rijswand vényolcas kulcstartóját, BAAS piessfoxvágenkéken :) világító mobilját, majd Móni SAAB 900as könyvét. (Mer' mégis SAAB társaság találkozó volt, vagy mi a szösz? :) ) Ennek a könyvnek legfőbb jellemzője, hogy lenyúttam :)

Aztán az is kiderült, BAAS számára mérsékelten kellemesen, hogy tévhit, hogy a klasszikus 900-ast le sem sz*rják. Történt u.i. hogy benn volt Iguana, kint meg csak simán guanó, ezt két (egyébkény bájos) galamb applikálta BAAS motorháztetejének geometriai középpontjába. :)
Képet is készítettünk e kellemetlen incidensről.

:)

Hogy sokkoljam is a T. Topikot, voálá egy kép a készülő 9-3-asról.
Asziszem, ideje lenne vigyázó szemeink Trollhättanra vessük, mert most úgy látszik, hogy Sixten Sason, Björn Envall és Einar Hareide után most Lúzer fon da Senkihausz dizájnol a Göta älv mentén, és két éves megfeszített munkával sikerült összehozni ezt a Micubisikarizmánál a SAABra kicsit kevésbé hasonlító, meglehetősen decens jelenséget.

Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1635
Jőest mindenkinek...
nagymonológ no.X.

Hát nagyon úgy néz ki, hogy egy darabig nem saab-om lesz... :((( Az ítéletet, melyben "büntetsésem töltöm", még nem tudom mi lesz, de szabadulásom tudom mikor lesz. Amint elkezdek dolgozni, és összegyűlik elég pénz... (ez itt a villanykaron jó esetben már jövőre lehetséges. Mármint hogy dolgozom. :))
Ugyanis, a kikötés az, hogy 10 évesnél öregebb autót márpedig nem fogunk venni, és kész. És bármennyire szeretnék most egy saab-ot, ennek sajnos igazat kellett adnom, mert nem várhatom el, hogy a korból (és a nagyobb súlyadó, fogyasztás, sorolhatom...) adódó plusz költségeket anyukám fizesse, mert ugye én besegítek, de fő jövedelmem a zsebpénz, azt meg tőle kapom... :) Majd ha lesz jövedelmem, abból aztán nem érdekel mennyi megy rá, de saabom lesz. :) Még egyetlen esély van... találok egy 10 évesnél fiatalabb Saab-ot, de valami veszett olcsón. Ez ugye elég reménytelen, tekintve hogy ha jól tájékozódtam 10 évesnél fiatalabb inkább csak az új design-ból van, az meg 1.5 milla minimum. De most legalább az egész család megsajnált, hogy mármegint fel kell adnom az álmomat. :))), és kicsit többért veszünk majd valamit. Valami kicsit, keveset fogyasztót, és újabbat. Nehogy bárkinek úgy tűnjön, hogy ennek nem örülök nagyon, mert örülök, hiszen csoda, hogy rávettem a nagynépet, hogy vegyünk autót, de hát közben beleszerettem egy autóba, amibe ti is.
Az a gond, hogy a barátnőm is, miután megmutattam neki egyet élőben. Azt mondta, hogy még rá is szokna a biztonsági övre hátul is, ha ilyenben ülhetne. :)
Na majd később. A sorsom már elrendeltetett. Tudom, hogy milyen autóm lesz az első, amit magamnak veszek, és az első, amit a gyerekeimmel + a feleségemmel. Addigra már olcsó lesz a 9_5 is. Csak egy szólhat közbe... Ha elfogy a kőolaj. De akkor addig balhézok a gyárban, amígy nem gyártanak elektromost/hidrogénest/anyámkínját. :)
Ja, és ugye azért lehetek klubtag?
lééégyszi!

Zak/Petya


u.i.: és ezt most ez mutatja a fanatizmusom, hogy ezt ma este megírtam, mert épp egy ram csere közepén állok, holnap kapom csak meg az újat, és most a windows 98 8Mb rammal megy. Hát akkor kívánom nektek, amikor saab helyett suzukit. :)

korzo Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1634
Sziasztok sorstársaim!

EEE(-827 :o))zennel elkezdem fórumos tevékenységemet.

eloszor üzenem BlackStarnak (bár nem biztos hogy o), hogy tegnep este nálam hagyta a sapkáját az orsgyulés után.

továbbá aki az autógázt szidja annak velem gyulik meg a baja! már 70 ezret mentem gázzal mindennemu probléma nélkül (az autóban most van 340). és saját mérési eredmény : igaz hogy a teljesítmény csökken, de a forgatnyomaték 10%-kal magasabb alacsonyabb fordulatszám mellett (3600->3100), továbbá az autó érezhetoen rugalmasabb és gyorsabban reagál.
mindez szívómotorra igaz, a turbóhoz nagyon at kell hangolni a motort, de akkor még majnem jobb a benzinnél is.

más: karambolnál a tömeg nagyon sokat számít és 1200 kiló az 1200 kiló /sot több

egyenlore ennyi
Zolika

lp Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1633
Még egy hozzászólás a biztonságról.

Tegnap késő este valamelyik újabb TV adón (talán SATeLIT) adtak egy feledhető német filmet. Nem is néztem volna, de volt benne egy kb. 83-85 közötti kiadású 900-as ronda citromsárgára fényezve, amit szemmel láthatólag össze akartak törni. Tehát a végén arra vetemedtek, hogy oldalirányban lelökték egy kb 15 m magas, 75°-os sziklaoldalon. Az autó többször átpördült saját magán, egyetlen ép folt nem volt a karosszérián, minden lemeze agyonhorpadt, a teteje olyan lett mint kicsinyítve az Alpok hegyvonulata. DE! Az utascellánek nevezett rész tökéletesen ép maradt, az A, B és C oszlopok nem rogytak meg, tehát a túléléshez szükséges tér 100%-a megmaradt! Ha jól sejtem ez mindennek az alapja. Szerintem a klasszikus 900-as legkevésbé elavult "része" a biztonság. Az újabbak biztos gazdaságosabbak, kényelmesebbek, csendesebbek, stb, de azt hiszem, hogy a ma gyártott személyautók 80%-a kevesebb biztonságot nyújt, mint a jó öreg SAAB.

Előzmény: kisvar (1629)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1632
Black, mégis tudom.
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1631
BlackStar!!!

Hívjál fel, op vagy (!), de beszélnem kell veled (nem t'om az email címed...)

szal mobilon csörögj, ha be akarsz lépni, mert védett név... ;)

byez
Thom

kisvar Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1630
Igen, a reklámok tényleg elég csúnyák tudnak lenni. Talán Ti is láttátok úton, útfélen a toyota yaris reklámját, hogy minden idők 3. legjobb eredménye az euroncap-on, 4 csillag, 85 %. Megnéztem, a saab 95 is négy csillagot és 85 %-ot kapott. Kis utánajárással kiderült, hogy mindegyik autót úgy ütköztetik, mintha saját méretével találkozott volna az úton... ezt persze a reklámban nem tették hozzá... szerintem nagyon szemét dolog volt a toyotától, az egyik legfontosabb tulajdonságnál csúsztatni ... ráadásul a sofőr abban a tudatban hajtja az autót, hogy az milyen szuper biztonságos... aztán tessék

Előzmény: BGC (1623)
kisvar Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1629
Misa!

A saab a maga korában persze, hogy mindig a legbiztonságosabbak közé tartozik. De amit 20 éve csak ő alkalmazott, azt + néhány új technikát most már mások is. Én nem tagadom a saab elévülhetetlen érdemeit a biztonságban, de azért húsz év az húsz év... egy felgyorsult világban pláne. Nem tudom, mit ér az autód, mondjuk négyszázezret, annyiért biztos nem kapsz ennél biztonságosabbat...

Félreértés ne essék, nem kötözködni néztem be ide, inkább infóért, meg ha már olvasok, leírom, ami eszembe jut az irományokról.

Én sem véletlenül vettem éppen saabot (előtte 123-as merci volt, azt megtartjuk második autónak a saab mellett). Nem tudom, mit értesz classic900 alatt, én 94-ben vezettem egy akkor kb. 7-8 éves jószágot, 320 ezer km volt benne. San Franciscobol New Yorkba utaztunk, csak kisebb pihenőkre álltunk meg, kb. három napig szinte egyfolytában a kocsiban ültünk ... ez volt eddigi egyetlen, de meghatározó saabos élményem

kisvar

Előzmény: baas (1620)
trbvszkij Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1628
Hoi,

A passzív biztonsághoz hozzászólnék én is, mivel sajnos van tapasztalatom. Okoztam ugyanis egy balesetet, erre büszke nem vagyok, de a teljességhez hozzátartozik. Eredményeképp balról jött belém egy autó, a vezető szerint kb. 80nal. lehet, hogy csoda, de csak a jobb térdem vertem be, épp oda, ahol más autókon a slusszkulcs van. Köszönet a mérnököknek ezért az apróságért..
Az autó csúnyán összetört, de megcsináltattam. Azt hiszem, mindennél többet mond a karosszériás véleménye: ilyen masszív karosszériát talán a régi állólámpás mercedeseknél látott utoljára, és meg akarta venni:))

Más. Ha meg tudnátok adni néhány szervíz számát, akik utángyártott alkatrészekkel foglalkoznak, hálás lennék. Köszi.

Gyertek a csettelni.

Zak, szerintem 100m. De az az igazság, hogy jópár hónapja nem láttam a kisautóm műszerfalát. :(

egoaxa Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1627
... mármint a WAP os SAAB 900 SITE
Előzmény: egoaxa (1626)
egoaxa Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1626
Online a netröl is nezhetô.
pld itt: www.gelon.net/

kiráy!

Előzmény: Törölt nick (1616)
MuzX Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1625
Én nem tudom, mennyire biztonságos törésteszt szerint, viszont egyszer kiegyenesítettem félig egy csúszós úton a kanyart, és nekivágódtam a szalagkorlátnak rézsut. Szegény Saabina jobb eleje csúnyán összetört, nekem még csak horzsolásom, zúzódáésom se lett. Ja, és némi sárvédôfeszegetés után a kocsi menetképes maradt, bár a motorháztetôt lezárni nem lehetett teljesen....
Mellesleg abban a kanyarban szinte minden hónapban eltrafálja valaki a korlátot, sôt, van már ott egy kereszt is :(
Előzmény: BGC (1623)
MuzX Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1624
Üdv!

Nekem 2 hónapja nappal a cége elôtt parkoló Saabinát nyomták fel, nem tört el semmi, csak a zár voltl kiakadva, de belülrôl néhány próbálgatás után sikerült visszanyomni, és azóta is működik. Persze a rádiósmagnót kilopták :((

De úgy tűnik, lazán ki tudták nyitni. Egyébként 2 és fél év alatt ez olt az elsô ilyen incidens.

Előzmény: lenkeyb (1612)
BGC Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1623
Kisvar!

Asszem az euroncap, nem túl meggyőző.
Szerintem nem lehet egy mai autó töréstesztjeit összehasonlítani egy 93' konstrukcióival, mivel az ncap ezt tette.
Annak idején amerikában, akik elég kritikusak az európai és egyéb típusokkal az ng900-ast a 94-es év legjobb és legbiztonságosabb autójának titulálták és az ncap is megadta neki a 4 csillagot!
De a 93'-ban v. előtte gyártott saab-ban már akkor olyan kifinomult és ötletes biztonsági megoldásokat találhatunk, amiket még a mai autók is méltán megirigyelhetnének.
Azt hiszem biztonság terén a két svéd márka és a mercedes volt az úttörő, és a többi csak próbál felzárkózni. Ez a felzárkózás sok típusnál inkább szerintem csak a marketingduma és reklám terén folyik, mert én még nem láttam olyan reklámot amiben pl. hírdették volna, hogy a saab ilyen meg olyan légzsák, oldalvédelem, sőt nagyon nem is látok saab reklámot, de hát tudjuk: a jó bornak nem kell a cégér!

Na szóval én annyira megbízom a nembiztonságos szutyok 900-ban, hogy bármelyik dummyval helyetcserélnék!:)

BGC

Hunor7 Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1622
János, Balázs!

Köszönöm a véleményeteket!
Van becslésetek/tapasztalatotok arról, hogy mennyi idő alatt lehet eladni egy ilyen autót? (Csak "taktikai" okokból kérdezem. :-) )

BlackStar!
Az 510-esben azt írtad, hogy 95-től kezdték javítani a hibákat. Tudsz részleteket mondani? (időpontok, konkrét alkatrészek stb.)

Más.
Minden reggel az MVM előtt jövök el, és látom, hogy a vezetők szeretik a SAAB-okat. Kb. fél tucat 9-5-ös áll az épület előtt. (Az egyikkel rendszeresen úgy parkolnak, hogy a jobb első kereke a 35-40 cm-es járdán áll. Az egész autó csavarodik. :-( ) Ha gondoljátok, matricázzátok fel őket.

Hunor7 (aki a 77. szeretne lenni)

BlackStar Creative Commons License 2001.01.19 0 0 1621
Axa!

Orvul átvágtalak ám.
A www helyett home-ot kell írni.
De ezt az érdekedben követtem el tudat alatt.
U.i. vannak képek az új 9-3 asról.
Ehte szpájfotók.
Rettenet.
:)
Olyan, mint a micubisikarizma, csak kevésbé eredeti.
:O

Üdv: BlackStar(C)
kopirájt-ólrájcrizörvd

baas Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1620
kisvar-pajtás:

Idézem...

"De azt gondolom, hogy nem szabad magatokat a biztonság illúziójával áltatni, pláne egy tizenéves konstrukciónál... mégha az annak idején csúcstechnológia is volt. "

Te most elhamarkodottan alkottál véleményt és 1 kalap alá vetted a Svéd-acélt pl. 1 15éves Mazda-val.
Elárulom néked,hogy passziv biztonság terén nem sok ellenfele akarom mondani kategoriatársa akad
a Föld nevű planétán.(pl.: Volvo 174,Merga 190)
Én pl. nagyobb biztonságban érzem magam a 20 éves
(nem 10!!!) csótányban mint....Na ide gondolj amit akarsz.
Apropó, ültél te már valaha is classic900 ban?

Ne beszélj olyanról amit még nem ettél....
Ez csak 1 kis helyreigazitás volt vagymi.

Tisztelettel
misa

kisvar Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1619
Kedves Laazlo

Attól, hogy gáz van egy saab-ban, az még saab marad, nem? Talán picit lomhább lesz és persze kisebb a csomagtér, de az összes többi tulajdonság, amiért egy saab saab, változatlan marad. A másik, hogy nekem fontos, hogy amennyire lehet, legyen környezetbarát az autó, pláne ha városban közlekedek vele. De nyilván a pénz sem mellékes, minek költsek feleslegesen, ha nem szükséges... Persze meg tudlak érteni, a gáz beszerelése valahol visszalépés a tökélytől.

kisvar

Előzmény: laazlo (1607)
Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1618
Hi!

Elkezdtem ugye elolvasni a teljes forumot, elég gyorsan beazonosítottam, hogy ami 2 utcára van, az az a bizonyos "Óbudai SAAB" Ezekszerint láttátok már páran.

jézusom, még a végén BlackStar2 leszek, annyit írok... :)

kisvar Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1617
Igen, átolvasom az egészet, terveztem is. Kell majd pár óra 1600 hozzászóláshoz... Szó esett biztonságról többeknél. Zárójelben jegyzem meg, hogy a (1995-ös??) 900-as töréstesztje nem lett a legjobb... aztán javítottak a konstrukción, a 9-3 már kiválóan szerepelt. De azt gondolom, hogy nem szabad magatokat a biztonság illúziójával áltatni, pláne egy tizenéves konstrukciónál... mégha az annak idején csúcstechnológia is volt.
Bővebb infó www.euroncap.com, ha jól emlékszem
Üdv
kisvar
Előzmény: BlackStar (1602)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1616
Haia!

Ma este hivatalosan :) is be lett jelentve, hogy elkészült az SHS WAP oldal. Elérhető a
wap.smartx.hu/shs/index.wml
címen.
Akinek nincs WAPos telefonja, annak itt egy link, ahonnan letölthet egy 30 napos wap browsert windows alá.


http://www.winwap.org/winwap/download.html

byez
Thom

Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1615
No... eladó saabok összegzése:
azért felhívtam azt a pasit, aki a két utcára levő 900GLS-t árulja. Valószínüleg nem sok vevő van, mert nagyon sokat áradozott róla. :)
Úgy tudja, hogy 1981-es, én nézegettem, az ablakok mind 80-asok, de ez ugye nem jelent semmit. Nem ért annyira hozzá, azért akarja eladni, mert a felesége is használni fogja, új munkahelye van, és nem lát ki az ablakon. :)
Színre olajzöld, nagyon szép, csak azok a csúnya rozsdafoltok ne lennének itt-ott. A jobb első sárhányó pl. nagyon rozsdás, de azt mondta, nem akarja megcsinálni eladás előtt. (gondolom utána sem... :) A kárpitozást fél éve csináltatta, szééép zöld, nagyonjó. Felszereltsége nemsok, mondhatni noextra, szinte semmi, manual ablakok, tükrök, nincs hátsó fejtámla. A tulajdonosokról: ő a második. Előtte egy katonatiszté volt, 5 éve az övé, azalatt 35000-et ment. És a legvonzóbb dolog: összesen 160000 km van benne. Azért az egész kevés, tekintve hogy 81-es. Bár ugye mondhat bármit. A műszerfalon az összsebességnél az utolsó, piros szám az km, vagy 100m???
Mindig valami újpesti Saab-szervízbe vitte szerelni, nincs benne bontott alkatrész. (jó drága lehetett így...) gondról jelenleg nem tud.
Én azért a 310k-t kicsit sokallom, bár tényleg nem ment sokat, ha ez a 160000 igaz.

Nemtom, nemtom... megvenném, csak az a baj, hogy áprilisig úgyis elviszik, (elviszik? mekkora a kereslet?) és ahogy ismerem a szerencsém ilyen dolgokban, pont nem lesz semmilyen jó akkor...

Még egy esély... Apukám élettársa lányának a volt barátja most adja el a 900-asát. Részleteket még nem tudok, majd kiderül...

lp Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1614
De jó látni ezt az élénk csevejt! És ráadásul azt olvasom, és ráadásul egy új név alatt, hogy "veszettül szép a SAAB"... Régen volt ilyen jó hangulat a topicban. Sok sikert kívánok minden új és leendő SAAB tulajdonosnak! ..., Önök jól választottak:)

Más: Autó Magazin, legfrissebb szám. Van benne egy igen érdekes cikk, melynek egy 9-5-ös a főszereplője. Kétféle érzés lett úrrá rajtam amikor elolvastam. Egyrészt örültem, mert egy olyan téma, ami bár nem szorosan autós, mégis lehozza egy szaklap, másrész gyönyörű a SAAB és dícsérik is.
Másrész viszont (és megint az Autó Magazin!) több olyan tévedés szerepel benne SAB-okkal kapcsolatban, ami méltatlan egy szaklaphoz (pláne a legdrágábbhoz). Először is a cikkben szereplő autót Aero-nak titulálja (hosszú Ó-val!) de a képek alapján szerintem nem az. Úgy tudom, hogy az Aeroknak gyárilag fabetétes a műszerfaluk, és gyárilag 17"-os kerekekkel vannak szerelve. Ez utóbbit képről megállapítani elég nehéz, de a katalógus szerint az ilyen formájú felni nem 17"-os, és arányaiban sem igazán annak látszik. A fabetétes műszerfal pedig egyértelmű. Sokkal fájóbb viszont amit a klasszikus 900-asról írnak! Totális műszaki baromság, még a Karakószörcsögi vasárnapi újság autós mellékletétől is többet várna el az ember: "az immár klasszikusnak számító Saab 900 hátsó féltengelyei közé - a differenciálmű mellé - beiktattak egy lánchajtóművet..." Mi tudjuk, hogy a klasszikus 900-nak merev hátsó tengelye van, a differenciálmű elöl van, és aki a differenciálmű és a féltengelyek közé még képes beiktatni bármit is, "annak nyalok", ahogy ezt egy hajdani oktatóm mondta volna vala.
Nem tudom, hogy ki írta ezt a cikket, talán rábízták valamelyik telefonos kisasszonyra? Mért bánik ilyen mostohán ez az egyébként igényes újság a SAAB-al? Talán mert sokkal többet képes nyújtani mint bármelyik német kategóriatársa! Egyébként néhány korábbi hozzászólásra utalva az Autó Magazin tesztelési szokásaival és főleg a kiértékelési módszerével nagyon nem értek egyet, de ezt majd máskor.
Na! Tulajdonképpen csak ajánlani akartam mindenkinek a cikket, mert tényleg érdekes!

JA! Véleményem szerint SAAB méretű autóra csak külön téli és nyári garnitúra gumit szabad szerelni, nem négyévszakosat! Lásd valahol korábban.

Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1613
Hello.

A türelmetlen ember jelentkezik. Mostmár konkrét tényekkel. :)

Anyukám azt mondta, tavasszal lesz autó. Juhé! (mákom volt, pont egy kiadós 2 órás BKV-trip után kaptam el. :)
Rámbízta, olyan autó, amilyet akarok, csak ne fogyasszon sokat, ne kelljen sokat szerelni (itt csendesen mosolyogtam inkább :)), és ő is tudja vezetni (165cm, nemgond...)
a bűvös határ max. 400-550e Ft, mivel kétoldali szülői támogatás áll fent.

Innen már azt hiszem csak a szerencsén múlik, hogy saab-unk lesz-e.

Tehát aki tud majd úgy április magasságában eladó saab-ot (esetleg el akarja adni, és várna addig), annak van egy vevője. :) Lehetőleg NE legyen turbós, mert... szóval izé. Nem csak én fogom vezetni, és azt hiszem nem előnyös, ha anyukám alatt bedurran. :) Katalizátor nagynagy előny, jó ha legalább 1986-os, a szokásos kevéskm, jófogyasztást már ide sem írom. :)
(és persze a Rudolfé ennek (majndem. :)) mind megfelel, csak neki 1 hónapon belül el kéne adnia... :-(

Köszi. Mostmár tényleg befogom a számat. :)

Zak, boldog és reményteljes.

lenkeyb Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1612
BlackStar:

Egy kicsit elkésve írok a 900-as feltöréssel kapcsolatban:

Szerintem simán feltörték, csak elvinni nem tudják!
Egyébként hallottam egy sztorit, történetesen egy olyan embertől, aki Németországban SAAB szervízben dolgozott
éspedig: egy interjút készítettek -akkori időben 80-as évek elején- egy börtönbüntetését töltő
neves autótolvajjal, melynek a lényege, hogy melyik autót a legnehezebb ellopni.
Nos a választ nem is írom le, mert akkor ezt az egészet nem írtam volna ide.

Viszont:
Az én autómból úgy lopták ki a CD-t, mintha kulccsal nyitották volna ki.
Szó szerint semmi nyoma nem volt......

Üdv
Balázs

Előzmény: BlackStar (1602)
lenkeyb Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1611
Hunor:

Szia! Szerintem, ha 1-2 kilót le tudsz alkudni, és tényleg jó állapotban van,
akkor megéri, nem fogsz csalódni benne!
Persze ez csak az én véleményem!

Üdv,
Balázs

BGC Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1610
Hunor!

Az ár érte lehet, hogy tényleg egy kicsit sok, de a piac sem mozog 1,9 M alatt.
Nekem 93' 05' van novemberi üzembehelyezéssel az általad említett felszereltséggel és 276.000 km-rel és 10 literes fogyasztással.
Szerintem vedd meg, csak az árából alkudjál egy kicsit!
A 106.000 km nagyon kevés, még be sem járatódott a motor :)

BGC

Előzmény: Hunor7 (1609)
Hunor7 Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1609
Üdv mindenkinek!

Nemrég végeztem a hozzászólások végigolvasásával. (2 napig tartott. :-) )
6 éve eladtam a 900-asomat, most szeretnék egy másikat venni. Jelenleg csak egy jelölt van:
900S, 2.0i, ABS, klíma, riasztó, immobiliser. Gyártási év: '94. 08., forgalomba helyezés: '95. 01. Futott km.: 109e. A második tulajnál van az autó, a Wallisnál vették, állítólag rendesen vezetett szervizkönyve is van. A műszaki és a zöldkártya 2002 novemberéig érvényes. Az ára 2.1M. (Szerintem sok érte.) Kb. ilyen korúra és felszereltségűre gondoltam, de még nem igazán döntöttem el, hogy a klasszikus formájút vagy az újabbat szeressem-e.
Nem nagyon ismerem még a piacot, ezért kíváncsi lennék a véleményetekre. Egy kicsit tartok a 94-es gyártásúaktól.

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.

Hunor7

Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1608
Hi again!

Bocsánat, ha valakit untatok, de nagyon kell egy saab, nem bírok élni nélküle, és különben is
itthon vagyok, és fizikát kéne tanulni, de hát... :)

Thom-ra reagálva + összevissza:

itt azt hiszem a fő probléma az, hogy ugye aktív keresettel nem rendelkező, kezdő
egyetemista vagyok (de szépen hangzik... :)), ráadásul így első félév végén örülök,
hogy nem rúgtak ki, nemhogy jó kis ösztöndíj... a jelenlegi árakkal kb. 100km-re elég
havonta. :)
Szóval a szülők fizetnének mindent, de ugye akkor is ott a probléma, hogy elváltak.
Apukámmal már beszéltem, ő is Saab-hívő, mondta is, hogy jó a saab, biztonság rulez, meg
extrák is, stbstb, de 15 évesnél régebbit nem akar venni, félmillió Ft meg álmunkban
se jön össze, legfeljebb kölcsönnel, de az végső eset, hát ez van... És ő már fenntart egy autót.
(igaz, a benzin cégesen megy bele)

Próbáljuk megközelíteni a dolgokat a másik oldalról... anyukám. Most nincs autója, de tudom,
hogy néha neki is elég jól jönne, de csak vásárolgatni + ilyesmi (tudom, jó nagy a csomagtér)
és ha jól sejtem első kérdése az lesz, hogy minek ekkora autó. Akkor meg jöhetnék a dumával... :)
Viszont ha ő is használná, akkor ő fizetné a kötelezőt+a benzin egy részét.
Rám meg maradna egy adag benzin, ami magában se rossz, meg a szervízköltség, ami azért így 20 év
környékén gondolom nem kevés... Pénzem meg nemigen... Legfeljebb kiállok saab-ot mosni 500-ért
valamelyik műhely elé, de ki az az elvetemült, aki nem maga mossa a kedvencét? :)

Még szóba jöhetnek a nagyszülők, ők biztos besegítenének egy keveset. Öcsém meg adná a morális
támogatást, aztán amint megtanul vezetni, elviszi a kicsikét, és összetöri. :)

Na szóval összfoglalva a következő dolgok állnak előttem:

1. meggyőzni apukám, hogy ugyan, a régieket sem kell annyit szerelni, és különben is,
majd megtanulok autót szerelni. Reménytelen.

2. meggyőzni anyukám, hogy megéri fenntartani egy autót, mert pl. nyáron milyen jó, nem kell mindig
a barátját hívni, ha el akar autózni valahova, meg aztán télen elég hideg van a bringámon
(na nem, buszra nem szállok, csak végső esetben), és venni egy 80-82-es darabot. Talán erre van a legnagyobb esély.

3. keresni egy jó saab-ot 300000 környékén, ami nem rozsdahegy. Ezen felül tökmindegy. Saab. :) Turbó meg ilyesmi nem
kell, mert csak többet fogyaszt, meg még 1 elromolható dolog. (hogyne kéne, jó gyors, meg amúgyis. :)))

4. felvenni bankkölcsönt, és monjduk megvenni a Rudolf eladó 86-os automataváltós 4ajtósát.
Azt anyukám is szeretné, lefogadom. :))
Aztán legfeljebb ha a végrehajtó lefoglalja a lakást, beköltözöm a családdal az autóba. :)

mindenféle tippet-trükköt várok ide, "csak a papa meg ne lássa" jeligével.
mentsetek meg a közönséges autók rémálmától! Apukám felvetette, lehet hogy inkább 1-2 évig gyűjögetni kéne egy
(gyenge idegzetűek ne tovább!)...suzikira.... ááááááá, bele se merek gondolni. :)

Zak, épp súlyos függőségbe eső egyed.

laazlo Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1607
Kisvar!

Én tavaly vettem egy '93-as 9000-est, 2.3-as 16 szelepes dög. A fogyasztása brutális: kb. 16 lityi így télen csak városban. Így érthető, ha valaki (el)gázosítani szeretné a kicsikéjét, bár én ab ovo ellenzem a gázossá alakítást, szerintem az Otto annakidején nem erre találta ki a szerkezetét. De, hangsúlyozom, hogy nem értek nagyon a műszaki hátteréhez. A másik része viszont, hogy eccerűen ez egy "SAAB", ami egy külön kategória, így önmagában. Bizony rá kell szánni, amit ez megkíván, nem lehet "kispórolni" a dolgokat!

No Ciao

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1606
Höhh!

Zak:
Anyunak mondd azt, hogy baromira megéri a sok-sok LE, meg a biztonság, mert ugye a magyar utak és a morál... :) A 12 lityós fogyasztásról meg annyit mondj, hogy hobbi, életstílus :)) A benzinkútnál ugyan baromi sok idot fox tölteni (én, mióta Saabom van, megtanultam kiakasztani a pisztolyt, mert nem bírta a hátam, míg fullra töltött), de utána már kit érdekel?! :) Oké, még a fizetés lehet egy kisebb infarktus, ajánlani tudom a figyelem elterelését ha a kiszolgáló hölgyemény korrekt kinézettel rendelkezik, és a megfelelo testrész is ki van pakolva. Egyéb esetben maradnak a plüssállatkák :))))
Érdekes, a szülok nálam is a fogyasztáson voltak kiakadva... Pedig a kötelezo is szép nagy összeg :)
Tehát anyagilag baromira nem éri meg. :) (lehet vitát nyitni, engem már nem kell meggyozni :) ) Amikor elhoztam az autót, a volt tulaj uccsó kérdése azt volt, hogy bankban dolgozom-e... Nem sokat tévedett :)

A másik meg (és ebben talán mindenki egyetért), gagyi Saab N I N C S ! :) Nekem sincs tele extrákkal (a tolóteto, meg a centrálzár talán azok :) ), mégsem gagyi (aki ilyet mondd, ütök!). A rozsda meg a tulaj hanyagsága, és tenni lehet ellene (jó példa leszek erre én). És ha tényleg komoly kihívást keresne valaki (akár te is :) ), akkor a Sziki szervíznél áll egy 50e (!) forintért! :))) Na, arra még a Sziki is azt mondta, hogy szakadékba vele, nem érdemes javítani, max. alkatrésznek jó. A fényezése rozsda-fehér. Inkább rozsda, mint fehér... De az utastere akkoris gyönyöru. (kistesónak, brummogni a hátsó kertben szerintem ideális :)) )

Nya, irány a meló...

Este pedig mutatok majd szép és jó dolgokat wapon... ;) (remélem a szaki megcsinálja a szervert) Aki eljön az örsgyulésre majd megláthassa :)

byez
Thom

Előzmény: Zak Mc Kracken (1605)
Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1605
Jónapot! (úgyis csak magammal hablatyolok itt. :))

kicsit csúszni fog ez az autóvásárlás dolog, de hogy Saab legyen azt kiharcolom... :)
Meg kéne győzni anyukám, hogy nekifeltétlen szüksége van egy autóra. Még akkor is, ha inkább én használom. :) Azért a BME-re nem azzal járnék. :)

Ja, a 2 utcával arréb levő eladó Saab elég gagyi. 310000 ugye, és nagyon nagyon rozsdás. (ajtók, motorház, csomagtartó) Ráadásul nincs benne semmi extra, de aki szereti a kihívást annak tel: 06309711506

Zak

Zak Mc Kracken Creative Commons License 2001.01.18 0 0 1604
A ház előtt parkoló 900 turbón Sabb900club és "sweden" matrica, és czz-934-es rendszám. :)
Üdvözletem Lenkey mesternek, lehet hogy hamarosan másik Saab is parkol majd itt. :))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!