Köszönöm a hozzászólást és a tanácsokat ülésfűtéssel kapcsolatban!
Thom: Milyen szakirodalomra stb., gondoltál?
LP: hol hogyan és mennyiért csináltatad meg?
No és hogy ellenőrzöm, hogy műkszik vagy sem? Valamint csak a háttámlában kell lennie a fűtőszálnak vagy alul az ülésben is?
A vezetékek nekem is kellően elvannak rejte a jobb elsőnél csak a csatlakozót találtam meg a balnál van valami fűtőszál de...
LG
az ülésemen full hátul alul megy a szép fekete drót, a kettő összeillesztése, és cxsatlakozása ott van, alig az ülés háttámlájának háta mellett Az enyémen ez a madzag már elég jól el van rejtve.
Pedig egy óvatlan betérdelés, és el is szakad. Hmm, hümm... Mingyá megnézem az ülésemet... :))
A csatlakozót szétrúgni nem nagyon lehet, mert előről férsz csak hozzá, legalábbis én úgy tapasztaltam. Nemá... az ülésemen full hátul alul megy a szép fekete drót, a kettő összeillesztése, és cxsatlakozása ott van, alig az ülés háttámlájának háta mellett... Még van is mihez rúgni... Lehet, hogy azért cserélték ki... :)))))
A NOKIAN gyár prospektusában benne van hogy a NRH2
7 C fok alatt is használható száraz úton olyan gumikeverékkel gyártják tehát kvázi all season!!!!!!!!! HAvas úton nem de száraz hidegben nem keményedik fel és nem kezd el csúszkálni...
A baj csak az, hogy a téli gumi nem csak a hó miatt kell, hanem mert a lágyabb gumikeverék miatt száraz hideg időben is sokkal jobb tapadást ad, mint a keményebb nyárigumi. Ökölszabály szerint, ha az átlaghőmérséklet 7°C alá esik, akkor már a nyári gumik kezdik elveszteni tapadásukat. Egyébként személyes tapasztalatom ugyan ez, az első telemet a 900-al egy Nokia NRH-val autóztam végig, és bizony még száraz úton is egyszer-kétszer megizzadtam. (Nemhogy amikor leesett az első 2 cm hó) Amikor megvettem a télit rájöttem, hogy teljesen igazak a hírek. Száraz úton is ég és föld a különbség! Nem szabad sajnálni rá a pénzt! Olcsóbb, mint a karosszériamunka:)
Pedig egy óvatlan betérdelés, és el is szakad. És még csak szőke sem kell hozzá, elég ha kitakarítod:( Nekem már kb. 3X elszakadt a bal, 2X a jobb ülésben - 900-as - már nem is csináltattam meg) A csatlakozót szétrúgni nem nagyon lehet, mert előről férsz csak hozzá, legalábbis én úgy tapasztaltam.
Háááát... mongyuk én nem nagyon hiszem, hogy azt csak úgy széjjeltérdeli vammi muff... Én annál fogva cibáltam ki a porszerű szivacs közül a lapot... :)))
El kell, hogy szomorítsalak...
Amit én szedtem széjjel, abban szét volt porladva a fólia körül a szivacs elég szépen széjjelproladt, tehát sajna nem tudok sokat a fellfüggresztéséről... Annyit azért igen, hogy vagy az ülésérzékelő kapcsolója nem jó, vagy pedig egyszerűen széjjel van rúgva a csatlakozó, ahol a tápot kapja, ez lehetséges, ha hátulra nagylábú ember ült :))
Ülésfűtés témakör: pár ezer pénzt kóstál. Hogy miként kell bekötni... szerintem szerelő... de Black már szedett szét ülést, ő tudna mesélni, hogy hogyan épül fel, és abból talán ki lehet indulni. Nomeg az irodalom, ugye...
Apropó magyar klíma.
Én személy szerint lemondtam a téli gumiról :-(, egy jófajta nyári esőgumi (Nokian NRH2), oszt' azzal egész évben. Az elmúlt 4 évben összesen nem esett le 15 centi hó :-((((, a latyakkal meg ez is elbánik. (Na jó, jégen közelébe sincs a téliguminak, de egy kis izgalom úgyis kell az életbe :-))
Nekem Semperit van, sokat nem tudok mondani rola - teli gumi, oszt annyi. Sajna eleg zajos, de a (Bridgestone Turanza) nyarihoz kepest biztos minden az :)
Az arhoz nem ertek. De azert megkerdeznem helyedben a Popovicsot, nincs-e veletlenül hasznalt teligumija - biztos olcsobb. 15eves autora vadiujakat rakni szvsz kidobott penz, fökent a Mo.-i klimaban.
Aex!
Mondtam, hogy ne olvasd el:) Még ha mindenben igazad lenne...
A rossz hír pedig az, hogy az alvázas konstrukciók biztonság szempontjából sokkal rosszabbak, mint az önhordók. Lásd terepjárók töréstesztje!
bocs, elrontottam, lemaradt a macskaköröm, mégegyszer próbálkozom:
A hétvégi kaland Erdély: Budapest-Székelyudvarhely, no meg vissza. Csavargásokkal meg kitérőkkel összesen több, mint 1600 km.
A kékség bírta a strapát. Odafele kicsit nehéz volt, mert az autó meg volt pakolva tisztességesen, öten mentünk. A hátsó sárvédőgumik a nagyobb kanyarokban leértek a földre....(krrrr-krrrr) Magyarországon nem is volt nagyobb gond, ellenben a határon áttérve a hitványabb útfelület miatt erőteljesen lassítanom kellett, illetve a kanyartechnikám is finomodott. Nem is mertem teletankolni, csak félig, így szinte 25 kilóval könnyebb volt a hátsó rész. (benzinár: 160 Ft/liter a noname és a Shell, OMW meg egyéb kutaknál, míg a a MOL kútnál 175Ft/liter, 15 forint a különbség: a magyarországi túristák tartják el a romániai MOL-t, mert helybéli ott nem vásárol.), Nagyvárad-Bánffyhunyad (100km) között határozottan jó út volt. De onnan Kolozsvárig (50km) kínszenvedés. (állítólag ellopták az alapanyagot, még most is pereskedik egy olasz cég) Nagyon lassan, 50-60 körüli tempóban tudtam autózni. Kolozsváron megkönnyebbült az autó, mível egy utassal és sok csomaggal kevesebb lett. Innen (100km)csak javult a burkolat minősége, 80-as környékén lehetett haladni. Marosvásárhelyen és Marosvásárhelytől Balavásárig szintén szörnyű állapotok fogadtak. (30 km) A városban a bevezető uton most kezdték felszedni a kockaköveket, amiket még a magyarok tettek le a bécsi döntés után. A kerülő uton pedig csak lyukak vannak. Visszafele el is határoztuk, hogy 15km-t rövidítünk az Ákosfalva-Nyárádtő rossz úttal. egy átlagos kép, átlagon aluli lyukkal!!!! ennél sokkal mélyebbek és naggyobbak vannak:
Balavásártól Udvarhelyig (90km) nem volt nagyobb gond, avagy már megszoktuk a rossz utat. A 70-80-as (néha 90) sebességnél az egész út során a fogyasztás 8 liter alatt volt (7.7)!!!
Több helyen megbámulták a kékségemet, egyetlen saabossal találkoztam Kolozsváron, egy magyar rendszámú 9000-sel.
Holnap este indulok visszafele, még készítek hasonló képeket :-((((
Hahó ismét!
A hétvégi kaland Erdély: Budapest-Székelyudvarhely, no meg vissza. Csavargásokkal meg kitérőkkel összesen több, mint 1600 km.
A kékség bírta a strapát. Odafele kicsit nehéz volt, mert az autó meg volt pakolva tisztességesen, öten mentünk. A hátsó sárvédőgumik a nagyobb kanyarokban leértek a földre....(krrrr-krrrr) Magyarországon nem is volt nagyobb gond, ellenben a határon áttérve a hitványabb útfelület miatt erőteljesen lassítanom kellett, illetve a kanyartechnikám is finomodott. Nem is mertem teletankolni, csak félig, így szinte 25 kilóval könnyebb volt a hátsó rész. (benzinár: 160 Ft/liter a noname és a Shell, OMW meg egyéb kutaknál, míg a a MOL kútnál 175Ft/liter, 15 forint a különbség: a magyarországi túristák tartják el a romániai MOL-t, mert helybéli ott nem vásárol.), Nagyvárad-Bánffyhunyad (100km) között határozottan jó út volt. De onnan Kolozsvárig (50km) kínszenvedés. (állítólag ellopták az alapanyagot, még most is pereskedik egy olasz cég) Nagyon lassan, 50-60 körüli tempóban tudtam autózni. Kolozsváron megkönnyebbült az autó, mível egy utassal és sok csomaggal kevesebb lett. Innen (100km)csak javult a burkolat minősége, 80-as környékén lehetett haladni. Marosvásárhelyen és Marosvásárhelytől Balavásárig szintén szörnyű állapotok fogadtak. (30 km) A városban a bevezető uton most kezdték felszedni a kockaköveket, amiket még a magyarok tettek le a bécsi döntés után. A kerülő uton pedig csak lyukak vannak. Visszafele el is határoztuk, hogy 15km-t rövidítünk az Ákosfalva-Nyárádtő rossz úttal. egy átlagos kép, átlagon aluli lyukkal!!!! ennél sokkal mélyebbek és naggyobbak vannak:
-fagyálló OK
-fűtés OK
-olaj OK 10W-40 Valvoline +Prolong :D
-akku CATerpillar :)))
-ülésfűtés nem OK :( megjavit!!
-gumikéderekhez van glicerynes stiftem :DDD
-téligumi nem OK várom az igazit :)
Más.
Még én is új vagyok, és lenne pár alapvető kérdésem:
Mennyi és milyen olaj kell egy 1983-as Turboba?
Milyen nyomásra kell fújni a kerekeket (alap terhelésnél)?
Nem csoda, hogy annyi autot eladnak Polarek: A fullos 9-5 annyiba kerül mint egy fapados 3-as BMW vagy C-merci. Az meg nem ujdonsag, hogy Mo.-n gazdagek is szarragoak es felnek (van is mito=l!)
Persze, az uj 9-5-ösöket a Suzuki (Opel, többi GM marka) vevo=i szubvencionaljak, a hasznaltat meg az elso= tulaj - a fent emlitett ellenpeldak ugyanis tartjak az erteküket.
A Polar meg inkabb döntse el, mi is akar lenni a SAAB Mo.-n: premiumkategoria vagy "mas, mint a többiek." - never mind, ugyis eldönti helyettük a GM.
Bakker, mito=l lenne a SAAB premiumauto?? A Volvot mindenki körberöhögne, ha ezzel jönne - pedig *sokkal inkabb* az.
BTW, hogy megy a Grand Marquis? En csak a tesojat, a Crown Vic-et ismerem, azt is csak a hatso ülesro=l (nem a rendo=rauto-valtozatra gondoltam, hanem a sargara ;). Azt tudtad, hogy "alapjaban veve" ugyanaz a 4.6-os V8-as van a Mustang-ben is? (alapjaban veve- vegül is annyi közük lehet egymashoz, mint egy Aeronak az Eklund bacsi verdajahoz :)
Ha mar biztonsag: Passziv teren szerintem az uj autodnak sem kell nagyon elbujnia a SAAB es Volvo mellett, hisz alvazas konstrukcio (body - on - frame).
Lassuk csak:
-milyen allapotban van az akku? A teli fagyokban is meg fogja pergetni az oninditot?
-hutofolyadek fagyaspontja? Egesz evben megfelelo aranyban volt a fagyallo es a viz utantoltve, vagy nem is kellett?
-ablakmosoba teli lotty?
-teli gumi? Amiota van teligumim, istenitem!
-ajtok, csomagter-ajto koruli gumi-szigeteleseket ajanlatos leapolni, igy a nagy fagyokban nem fognak osszeragadni, nem fogod letepni oket.
-olaj? Nem fordulhatott elo, hogy vmi mekkmester a nyaron 15-30-as botonddal toltotte fel? Szal adjuk meg a kivant viszkozitasu olajat a motornak. A valtoba gondolom nem lehet elkefelni az olajat, bar ha Abdullah motorolajjal tolti fel :-)
+mukodjon minden, aminek mukodnie kell, pl.a futes baromira tud hianyozni telen :-)
Egybe megyek haza, csak csunyabban :-))) Amugy gyogyulok, penteken jon a nejem, addig kene valami emberi format nyujtani...
Ja, vettem tegnap egy 4.6 literes V8-as Mercury Grand Marquis-t. Nekem nem kell mondani a viggen utan, hogy turbo rulez, de azert egy ilyen V8-as batarnak is van feelingje :-)))
Öööö...
Mélcím, az a saab900@dpg.hu
A tellám fenn van a klubhonlapon, de most szerízben van, mert legyógyítottam róla az antennát (többek között :) ), de szerintem mélben megbeszélhetjük :)
Az ülésfűtéssel kapcsolatban: Valahol olvastam, hogy lehet felújítani, tesztelni, ellenőrizni házilag?! Tudnátok segíteni. A vezető oldali ülésen találtam valamit derék tájékán, de, hogy működik-e? Csak ott kell lennie vagy a fenék részen is? Mindkét első ülésben? Hová hogy kell bekötni? Valaki tud olcsón fűtés csapot? Az ennyim ereszt! A kartont komolyan gondoljátok előre? Én azt hittem végre a SAAB-nál nem kell ilyesmivel foglalkozni:-(
LG
Utóbbi úr egyébként egyszer megindokolta már, hogy miért választotta a Saabot: mert kedvező pénzügyi feltételekkel tudta megvenni. Magyarul a Saabért kellett a legkevesebbet fizetnie:( Bazmeg. :((((((
Legalább annyit mondana, hogy azért mégiscsak mekkora autó, és szeretett volna ilyent....
Öregem :(( Ez elszomorított :((
Kár belé! De még mennyire :(( Legalább örülne neki.
Kit érdekel a Presser? De a Vári biztos tudja mit és miért választ. Tegnap vagy tegnapelőtt láttam vele egy riportot valamelyik TVben. Van annyi agya mint két Pressernek, hidd el:) Utóbbi úr egyébként egyszer megindokolta már, hogy miért választotta a Saabot: mert kedvező pénzügyi feltételekkel tudta megvenni. Magyarul a Saabért kellett a legkevesebbet fizetnie:(
lore:
Én is ezekre gondoltam ,sőt a fagyálló már megtörpént de a téligumira még várok.
Legalábbis megvárom mig itthon is lehet majd kapni. Nokian Hakkapeliita 2
Ja!
És a társaik alatt kiket értesz ?
Mutassam be a hóembernek és üssek el vele egy rénszarvast ??? Hmmm ???
Hólánc úr ,esetleg ülésfűtés bátyó ???
ui:
Egybe kéretik hazajönni JÓ !
A látványkonyhával pedig ne próbálkozz többet ,azt inkább hagyd Keith Floyd-ra.
Asszem igy irják...
Ezeknek van Saabjuk? Vágó, Vári rulez, a többiek oké, de a Presser Pici, aki az AutóMotorban, amikor a Saabot tesztelte, csak saját magáról beszélt végig... Ejnyemá... :))
Meg leadtam az ergonómia TDKmat: 'Személyautók ergonómiai szempontú fejlesztése és elemzése, bemutatva a Saab gyárt típusain'
Kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz :)))
Érdekelnek valakit a Polár tervei, ars poetica-ja, szellemisége, stb...
Ha nem, akkor is beinzertálom:)
Aex Te ne olvasd el:)))
"POLAR MOBIL KFT.
Engedje meg, hogy a Polar Mobil Kft. a Saab Közép-Kelet Európa Regionális Központja nevében üdvözöljem Önt. Levelemmel szeretném a kapcsolattartás új formáját megvalósítani. A Saab tábor rohamos növekedésével párhuzamosan újabb csatornák kiépítésére van szükség ahhoz, hogy vállalatunk és vásárlói közötti harmonikus viszony fenntartható legyen. Hiszen egyedül a Saab sajátja az a különleges szellemiség, amely lelki közösségbe kovácsolja a cégalapítókat, a konstruktőröket, a forgalmazókat és a gépkocsi tulajdonosokat. E gondolat jegyében tájékoztatom Önt a Saab háza táján történő fontosabb eseményekről.
Vállalatunk ebben az évben minden eddiginél magasabb értékesítési számot realizált. A tavalyi év eredményeit mintegy 20 %-kal meghaladva a nyár végéig 200 db autót helyezett forgalomba. Mindezt figyelembe véve 2001-ben először léphetjük túl a 300-as értékesítési darab számot. A 9-5 ös modellünk egyedülálló módon piacvezető a "prestige" kategóriában, az értékesített autóink többi márkához viszonyított aránya pedig meghaladja az európai átlag kétszeresét. A mennyiségi növekedés mellett természetesen nagy hangsúlyt fektetünk a szolgáltatás minőségének további emelésére, valamint a márka kiemelkedő megítélésének megőrzésére. Fontos esemény volt számunkra, hogy múlt évben nyertes pályázatot nyújtottunk be a Miniszterelnökség Közbeszerzési és Gazdasági Igazgatóságára, mely alapján ez év januárjától a magyar miniszterek, államtitkárok, valamint kiemelt országos hatáskörű szervek vezetői részére szállítunk gépjárműveket. Hasonló sikert értünk el Csehországban is, ahol Vaclav Havel elnök kísérete számára kiírt pályázatot nyertük meg.
Azt hiszem, büszkék lehetünk arra, hogy a magyar zenei élet szereplői és a média személyiségek közül olyan kiválóságok kötelezték el magukat a márka mellett, mint Koncz Zsuzsa, Szentpéteri Csilla, Dés László, Gerendás Péter, Presser Gábor, Kepes András, Vágó István, valamint a harmadjára is a világ legjobb vadászpilótájának választott Vári Gyula. A felsorolt nevek hűen tükrözik a márka Magyarországon kialakult értékrendjét.
A szolgáltatás színvonalának emelése érdekében vállalatunk 2002-ben jelentős beruházást hajt végre, mely keretében egy minden igényt kielégítő importőr- és szervizközpontot, bemutatótermet, valamint egy kisebb szervizpontot létesítünk, a jelenlegi bemutatóterem meghagyásával. Ezek után Budapest két különböző pontján nyílik lehetőség gépkocsik megvásárlására, szervizelésére. Vidéken hét jól működő értékesítési és szervizbázissal rendelkezünk, melyeket rövidesen kettő nagyvárosban egészítenek ki új márkaképviseletek. A fenti fejlesztések után minden lehetőség adott lesz arra, hogy a megnövekedett érdeklődés támasztotta igényeknek maradéktalanul eleget tudjunk tenni.
A Saab Automobile AB a jövőben évente legalább egy újdonsággal fog jelentkezni. A modellfejlesztés első lépése a szeptembertől a magyarországi utakon is látható, megújult Saab 9-5. A gépkocsi ismérvei a külső-belső designváltozásokon túl a 176 LE teljesítményű common rail befecskendezési rendszerű turbó dízel, és a 250 LE teljesítményű új Aero erőforrás, valamint az új széria- és extrafelszerelések.
Büszkék vagyunk arra, hogy a Saab az utóbbi időben három fontos díjat is elnyert. AJ. D. Power, mint az USA legjelentősebb fogyasztási elégedettséget vizsgáló szervezete, 2001-ben -az ügyfelek véleménye alapján- a Saabot választotta a kategória legjobb gépkocsijává. A minden évben meghirdetett Év Motorja választáson a Saab saját fejlesztésű SVC (változó sűrítésű) motorját választották a koncepció kategória legjobbjává. A Saab "ostorcsapás effektust" csökkentő aktív fejtámlája, a SAHR pedig elnyerte a Közlekedéstudományi Világtanács idei díját. A díj a Saab újszerű megoldásainak, valamint a biztonságtechnika terén végzett munkájának újbóli magas elismerése.
Remélem, a fent leírtakkal tovább erősítettem Önben a márka szeretetét, a Saab iránti elkötelezettségét. Hiszen a Saab-szellemiség nem csak a márkából táplálkozik. Kiterjed a Saab tulajdonosok körére is. Ők tudatosan választanak olyan autót, mely minden fontos jellemzőjében legalább egyenértékű a prémium-osztály többi képviselőjével, de bizonyos szempontból felülmúlja még azok magas standardját is, és nem egy tekintetben különlegességnek számít. Olyannak, amiről beszélgetni lehet, amelyet szívesen vállal az ember, amelytől büszkeség tölti el a szívét.
Hiszen a Saabosok éppúgy extrák egy kicsit, mint a Saabok maguk. Olyan valakik, akikben van némi "Saab-ad" szellem.
Kérem, tekintse át legújabb katalógusainkat, melyekből további információt kaphat a 2002-es modellév újdonságaiból, illetve megismerkedhet a Saab tulajdonosoknak egyedi kedvezményt biztosító Bang & Olufsen cég termékeivel.
Budapest, 2001. október 5. Üdvözlettel:
Ne vicceld el! Szerintem inkabb fokozatosan kell szokatni a hideghez, az elso fagyok utan 5 percre kivinni, utana 10-re es igy tovabb. Ha felkeszult a telre, nem eri semmi sem varatlanul! :-)
Most komolyan MiSa, nem hallottal meg fagyallorol, teligumirol es tarsaikrol?? :-P
"A csomagtartóban még egy aktatáskát sem szállítottak soha. A benne lévő posztón a szőrszálak még felfelé álltak.
A pótkerék tartó fedél felnyitásakor kiderült, hogy a pótkerék eredeti, rajta az összes gumi szőr, tetején celofánban az a fehér kesztyű amit a gyár ad a kerékcserékhez."
Ezeket az en 86-os roncsautom is tudja nyujtani, nagy kunszt :)) Nekem speciel olyan zacsim van, amit azert adtak, hogy belerakja az ember a kilyukadt kereket. So=t, van (reszben) berozsdult eredeti szerszamkeszletem is ;)
na ja, en a paraszotok es sioktatok hazajaban vettem, ami majdnem ugyanaz mint a sör es sajt :)
Ket lityis automata... Olyan viszont ingye se kene, a turbo utan.
MiSaab válasz erre | adatok | e-mail 2001-10-27 18:08:42 (4632)
Haljuk a storyt !!!!!!!!!!
ebenguba :
Hosszú lesz, aki ezt nem szeresssse, lapojjon.
Minden ősszel jönnek az újonnan kihelyezettek. 1999 augusztusában is bejelentkeztek már, hogy X-től hallottunk rólad, segítenél e ? stb.
Túl sokan lettek ezért párosítottam Őket.
Használtan jót olcsón venni tudomány. Új kocsinál csak egy szempont a fontos :
Menjen az asszony hajaszínéhez.
Tehát 99 szeptember valahanyadikán is elindultunk. Ez nálam úgy néz ki, hogy előtte nap meghívom a delikvenseket és elmagyarázom a " torta elméletet". Szakmaiak ismerik.
Szombaton 08,00 indulás. Estére látunk jb. 1200-1800 kocsit. Zsong a fejük , alig emlékeznek már valamire. Ezért papír + ceruza mindent írunk. Egy ilyen merítésskor 1-3 olyan kocsi marad a hálóban, amit este az asszony elé lehet tárni, hétfő-kedd-szerdán megnézni és megvenni, mert más sem hülye, s más is tud ennyit sőt többet.
Nos már délután négy volt, - ugye reggel 8 óta mentünk - s egy kicsit már untuk is, amikor kikeveredtünk a Bentley - SAAB kereskedőhöz.
Szombaton 5-ig vannak nyitva. Emlékeztem rá, hogy a Bentley-k miatt a szalonban van kávé automata.
Ingyen.
Mondom nekik menjünk be, iszunk egy kávét, olyan veszély meg mégsem fenyeget, hogy Bentleyt vagy 0 km-s SAAB-ot vennénk.
Bementünk, sehol egy lélek. Kávéautomatához oda, s annak rendje módja szerint két perc múlva hárman szürcsölgettük az automata adta kávét.
Erre megjelenik egy szép nő.
Kérdi mit kérünk, miben segíthetne. Látta kint a CD-s autónkat s mindjárt terelt volna a Bentleyk felé.
Momentán nem ezt kerestük, s szabadkoztunk, hogy már láttunk mindent, mindjárt megyük, stb.
De Ő csak erőszakoskodik, hogy Ő igen szeretne segíteni, stb...........
Mondom Zs.-nak : Kérdezz már Tőle valamit mert , hogy néz az ki, hogy diplomaták bejönnek, isznak ingyen kávét és nem is érdekli Őket semmi.
Kérdezz valamit, Ő majd válaszol, s ezzel a kávéért már megdolgoztunk.
Zs : Kinyögi. Használt SAAB-kat keresünk.
Kislány el, paksaméta hóna alá, lelkesen magyarázva visz le bennünket a szalon alatti garázsba ahol 5-10 Rolls meg Bentley mellett kb. 40 használt SAAB volt.
A villanykapcsolót sem találja G. kollégánk gyújtja fel helyette.
S akkor mint valami börleszk filmben az összes papírja szétszóródik.
Zs. segít neki összeszedni, én elindulok a kocsik között.
Olyan kocsit kell ilyenkor keresnünk, mely jó állapotú, család belefér, évente többször gond nélkül megy 2x1400 km-t, olcsó, 4 évig komoly műszaki gond nélkül üzemel.
zs. összeszedi a kislány papírjait s kezdi olvasni - az azonosító szám alapján - a kocsik adatait, árait.
Többségük 9000-es, pár 900-as.
Az egyiknél egy 1991-es, ezüstmetál, 2 liters, automatánál, feltűnően kicsi árat mond.
Leszúrom szegényt, figyeljen már oda.
Esküdözik, hogy jól mondja. G. is odamegy , mondja tényleg annyi.
Megnézzük jobban a kocsit, s - akkor már tudtam - olyat fogtunk mint amiről még sokat fogok mesélni.
A kocsi :
1991-ben gyártott, 1992-ben forgalomba helyezett 9000-es.
A vezető ülésén kívül a kocsiban lévő többi ülésen még NEM ült senki. Az egyik kolléga apja kárpitos, úgy, hogy szakszemmel nézte meg, állapította meg.
Összesen futott 101 000 km-t.
A csomagtartóban még egy aktatáskát sem szállítottak soha. A benne lévő posztón a szőrszálak még felfelé álltak.
A pótkerék tartó fedél felnyitásakor kiderült, hogy a pótkerék eredeti, rajta az összes gumi szőr, tetején celofánban az a fehér kesztyű amit a gyár ad a kerékcserékhez.
Felmentünk és a számítógép előtt megbizonyosodtunk arról, amit addig sejtettünk:
A kocsit ebben a szalonban vették, 10 ekm-ként TELJES, nem előírt hanem TELJES szervízt csináltatott rajta a tulajdonos.
Mindent ami a kocsival történt kinyomtatnak és az új vevőnek átadnak.
Egy hónapja bejött a tulaj és kért egy új 9000-est.
Közölték vele, hogy már nem gyártják. Erre igen leb@rintotta a szalon személyzetét. Kérdezte , akkor milyen van ?
- 9,5 -ös.
- Rendben akkor azt kérem, ezt meg itt hagyom.
A szalon 50 000 BEF-ért vette át tőle, mi 100 000 BEF-ért azaz 600 000 Ft-ért vettük meg. Kaptunk hozzá - gratis - egy vadi új akkumulátort.
Az átvételkor derült ki, hogy a 101 000 km-ből kb. 95 000 km-t autópályán, munkába és munkából haza járásra használta a volt tulaj az autót.
ui.: A kocsi azóta is kifogástalanul üzemel.
ui.2.: A 21 vásárolt kocsiból nem mind ilyen. De ilyen vagy hasonló is van közöttük.
Ez a CD-s dolog valahogy nagyon elsikadt pedig nagy lelkessen ajánlgatta valaki, hogy meg van neki a szerviz könyv "ROMos" kivitelben??? Engem még mindig érdekelne!
LG
Azért nem vettem még SAAB-ot mert erre nincs pénzem.
Az alsó középosztályhoz tartozom otthon, mint a legtöbb értelmiségi.
Otthon csak újat lehetett volna venni 90 óta. Néztem a használtakat és nagyon lerongyoltakat hoztak be nyugatról 90-96 között.
újra nem volt pénzem.
Itt jó áron, jó minőségű, használ SAAB-okat lehet kapni.
Gazdagok s ezért van bőven SAAB.
Csak ideiglenes ( 4 évre) állomásozok a sör+sajt hazájában. Még egy év van hátra.
A másik három vásárló ( patronáltam) kíválóan járt.
Az egyik annyira kíválóan, hogy csak ismerősöknek szoktam mesélni mert alig hihető. Ott mondjuk nem a tudásom játszott szerepet hanem egy humorosan szerencsés szituáció.
Amolyan : " ha én ezt a klubban elmesélem................szitu
Viszont végzettség + tapasztalat okán eddig 21 kiküldött magyarnak segítettem venni használt autót, a sör + sajt hazájában.
Négyen vettek SAAB-ot.
Egyikükkel megvettünk egy 2,0 literes, automata 9000-est.
SAAB dílernél. Nagymamájé volt ( tényleg) láttuk a nőt, A 8 év alatt ment vele vagy 120 ekm-t. A hátsó ülés csupa szőr mert az volt a helye a szolgálati ebnek.
A kocsi 720 eFt.-nak megfelelő helyi pízbe került.
a sztori : Kocsi megvéve. Papírok intéződnek. Kértük, hogy csináljanak nagy szervízt amíg a papírokkal bajlódik a hatóság ( kb. 2 hét)
Nagyszervíz elkészül.
Közben főnök ( szalon tulaj) elmene üdülni. Szóla a szerelőnek, hogy odafigyeljen ám.
Szerelő nem oda hanem máshova figyele és a kocsimosóban ideiglenesen munkát végző arabot bizza meg az olajcserérékkel.
Ő megteszi.
Kolléga kap rendszámot, fel a kocsira, család bepakola s indula Hongarije felé, mert vala 1400 km az út.
Szegény SAAB Köln után közli új gazdájával, hogy : idáig és nem tovább.
Nagytudású kocsimosónk, az automata váltóba, olajcserekor, motorolajat töltött.
Mostanában esetleg céges autó, vagy Muter Skoda :-)
A cégesautó az valami Saet, vagy Seat nem tudom pontosan, mert 4 betűs és S-sel
kezdődő autóról csak egy jut az eszembe egyből :0)
Mi van veletek, mindenkinek megy a verdája rendesen?
Tél elötti felkészítés stb, jó is az...
Megjelent a leginaktívabb topicbetyár :0)
Én aztán villoghatok annak a "csúnya" BEE rendszámosnak a pesti alsórakparton :-)
(mármint ő a csúnya nam az autó)
Ezt hallottátok már? Hát ilyen egyszerűen nincs is!!!
"A General Motors svéd leányvállalata, a Saab Automobile bővíteni szeretné piaci részesedését Észak-Amerikában is. Ennek jegyében az óceán túlsó partján értékesítésre kerülő Saabok egy részét a cég a tengerentúlon kívánja gyártani.
Peter Augustsson, a Saab vezérigazgatója nemrégiben azt nyilatkozta, hogy összeállították a szóba jöhető észak-amerikai GM-részlegek listáját, ahol sor kerülhet Saabok előállítására. A cég évente 135 ezer kocsit dob piacra, s az elképzelések szerint az amerikai gyártás beindításával ez a mennyiség 250 ezerre emelkedhet. Úgy tudni: a márka hagyományos modelljeinek többsége továbbra is a svédországi, a trollhattani üzemben kerül le a futószalagokról, az új típusok, valamint a népszerű sportkocsik zöme azonban a jövőben valószínűleg az Egyesült Államokban készül."
A slambuc egy tipikusan hortágyi juhász, és ezért NEMZETI ételünk... bla-bla-bla stb.
Alapjában véve krumplis-tészta. Csakhát (van ilyan magyar szó?) ebben van még egy rakat fűszer pl. hagyma, (csípős)paprika, és nem utolsósorban SZALONNA (bocsi AxA, de ezt így kell), tehát elég ütős kis valami. Ha valakit érdekel a menete azt is leírhatom. A lényeg, hogy a lesütott felkockázott szalonna zsírján meg kell pirítani a lebbencs tésztát és utánna lassú tűzön főzni és megpirítani. Természetesen szabadtűzön, vas bográcsban (nem olyan gagyi zománcozottban, mert az nem az, csak annak látszik).
A lebbencs az megint egy hortobágyi tésztaféle. Van vele egy nagyon finom leves is.
Nem volt nehez kiszurni a Gürtel forgalmaban: 80 auto közül persze csak ennek az "ocskavasnak" volt hatul 4 db piros lampaja. Annyira állatul néz ki, hogy évente vinni kell oltani :))
Milyen jo dolog az is, pedig csak a mögötted haladot vedi ;) Megelkégedésemre a 9-5-nek is 2x2 hátsó helyzetjelzője van, ami egyfelől korrekt (sajna egy lámpaegységben, így nem olyan frankó, mint a 900é), másfelől meg a magamfajtának felvetődik az ötlet, hogy parkoláskor elég ebből a 4ből csak 1et égetni... (az a Vauer úgyis repülni fog, de úgy, hogy lennyomja a Gripent is, ami azért kunszt :)) )
Szinte egy órája mit láttam?
A Honvéd utca és a Balaton utca kereszteződésében egy saabos (ezüst színű 4 ajtós 900-as) kollega belement egy Opelastra Caravanba. 90 fokban találkoztak. Az astrásnak stoptáblája volt, de szerintem nem törődött vele. Saabos kollega az opeles elejét kapta el (lehet, hogy nem 50-nel ment,) és ütötte a sarkon parkoló Honda Civic fenekéhez. Az astrából szerintem totálkár lett. szinte a teljes eleje tönkrement jobbról a saab, balról a civic. A Civic jobb háta megnyomódott a lámpa összetört. A saabos testvér első ütközője leesett, a két első lámpa betörött.
Hajhaj, sajnálom szerencsétlent....
Mikor elmentem mellettük, a rendőrség már felderítette az ügyet. Remélem nem sérült meg senki sem.
Hát éppen ez az bakker (kopirájt B.. bocs mIsA jaj nem MiSa :o))! Már a csapatnak is megigértem, hogy ha lesz valami össznépi főzőcskézés, csinálok nekik slambucot bográcsban :-)
...és persze topic.
(a kisnagybetűt úgyis mindenki variálja... nekem két változat létezik: korzo, vagy KorZo esetleg a ó-val a végén mindegy. Csak a körzőt hanyagoljátok, mer' akkor a tetemetek fölött körző leszek :o)))
"Topic!
Szoboszlón? Mikor-merre-meddig?
Azt a fűzfánfütyülő rézangyalát, nekem mér' nem szótál. Itt vagyok a prérin, oszt örülök ha SAABot látok az enyémen kívül. Erre jön egy klubtárs, és nem találkozok vele. Pedig meg kellett volna beszélnünk, hogy a SAAB rulez :-))"
Csak egy delelott volt Szoboszlo (furdo), tovabbi 2 nap a Hortobagyi Nemzeti Parkban. Ehettunk volna egyutt egy slambucot!
A sajat kutfo=mbo=l szivtam, persze :) Nem tudtad, hogy S-es polot hordok? :) Nagyjabol ugyanazt mondtam volna egy 900-ra is, kiveve az utolso ket pontot :)
Tegnap nagyon megörültem egy feher 900-asnak. Az volt btw az egyetlen (a sajatomat kiveve) OG amit ket hete lattam. Este kifejezetten szep a feher, meg kell hogy mondjam. Nem volt nehez kiszurni a Gürtel forgalmaban: 80 auto közül persze csak ennek az "ocskavasnak" volt hatul 4 db piros lampaja. Milyen jo dolog az is, pedig csak a mögötted haladot vedi ;)
Jujdejó, nem is meséltem...
Voltam ma benn a Polárban, mert írok egy TDK-t ergonómiából, és ahhoz gyűjtök anyagot.
Hát, mit nem mondjak, egyik pajtit nyaggattam, le a kalappal, mindenfélét szerzett nekem, tök segítőkész volt, meg minden...
Aszittem szóba se állnak majd velem, egy ilyen 10Ms átlagárú autókkal foglalkozó cég, erre meg ilyen korrektek voltak...
Vagy hogy igy kerdezzem: a 2. helyezett Megane-t, vagy a 11-edik helyezett C-Mercit valasztanad ugyanannyiert? A ketto= közül melyikre adnak 20 ev rozsdasodas elleni garanciat? A helyes válasz a C, SAABot.
Megjelölöm :))
De tudod, már elemeztük a friccek listakészítési képességeit, és kihoztuk, hogy gyíkok :)
Kivéve, ha a SAAB elöl van (akkoris gyíkok, csak legalább tárgyilagosak :)) )
eladásra kínálják: '85/86-os 9000 16V Turbo 230e Km Ld. Aex tanácsait, nagyon össze vannak szedve, főlkeg az árat: ha nem vigyáztak rá, a nacid rámegy.
Mentem vele: O.K. Az semmi. Nézesd át pl. Popoviccsal. Ha Ő aszongya, hogy jó, akkor jó. :))
De: több helyen korrodált(az alja rendben van). Ez már bajos, mert a svédacél csak akkor rozsdáll, ha ablakig szmötyiben érlelik, és az az álmoskönyvek szerint csak mérsékelten tesz jót :)
Kérdés: nagyon rozsdásodik ez a típus? Nem, éppen ezért gyanús :))
Érdemes megvenni? Mennyit ér kb? Ha nem kér érte sokat, akkor érdemes. :) (de a rozsdás SAAB igenigen ritka.)
Öt tanacs: Aex, nagyon vágod :))
Ezek mind osztrák tapasztalatok, vagy Popovicstól szedted össze? :))
4) Ha feher, hagyd a fenebe. Az ugyanis egy ritka ronda szin. :))) Tudtad, hogy az autógyárak a formaterveket (még pl. 1:5-ben) full fehérben csinálják, mert az előhozza a hibákat (és ami fehérben is szép, az mindenben az :))) )
5) Az Isten szerelmere, vegyel inkabb 900-ast (Az meg feherben is szep ;) Na igen, pl. Trbvé is milyen korrektül néz ki, pedig a fehér (a már említett okból kifolyólag) kevés ótónak áll jól :)
Nekem 8 liter koruli volt a fogyasztas (Bp.-Hortobagy - Hajduszoboszlo es vissza, 900 2.1i) ugy, hogy az ut fele autopalya volt kb 140-es tempoval. Persze a budapesti dugokban nem ilyen fenyes a helyzet (11 l/100 km korul). Hát, a Lada, ha tolom neki, jóval fölé zabál :)
(bár alá is tud, a rekord: Solymár-Kodály Körönd, konstans ötvennel, 1 literből... (volt még ennél is jobb, de azt nem tudtuk mérni, mert közben valszeg erősen hőtágult a benzin, mert 140-150-nél Bp-SzfVár telitanktól teletankig kb. 3 liter, az azért meredek lenne))
SAAB rulez! :))