Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pathfinder13 Creative Commons License 2019.12.04 0 0 32588

Szerinted fojtószelep körül nem lehet akkor gond?

Főtengely jeladó cserét házilag lehetséges? Elektromos csatlakozó lehúz, két csavar old és kijön a helyéről? JA, merre keressem a jeladót?

Ha nem kell motort bontani akkor kicserélném.

Köszi.

Előzmény: FeZ_ (32586)
DonBandi Creative Commons License 2019.12.04 0 0 32587

Továbbá legutóbb mikor felvetetted is volt említve a főtengely jeladó.

Ki kell cserélni, így kizársz egy lehetőséget.

Az is elöl van, megsérülhetett, sok szereldében meg nem foglalkoznak csak az adott ominózus problémával amit kezelniük kell, vagy fel lett hívva rá a figyelmük.

Simán visszamegy a szétnyalt csavar, meg a repedt főtengely jeladó is ha úgy adódik.

Előzmény: pathfinder13 (32585)
FeZ_ Creative Commons License 2019.12.04 0 0 32586

Múltkor csináltam egy 206-ost, amelyik random leálldogált. Azon a főtengely jeladó volt a ludas, pedig diagon nem látszott semmi hiba. Természetesen amikor leállt, nem voltunk ott, nem volt diag rádugva, akkor a paraméterekből kiderült volna a főtengely-jel probléma.

Persze ez csak egy ötlet, más oka is lehet, de a jeladó nem drága, ha nincsen mód a méregetésre, diagolásra, egy próbát megérhet a csere.

 

Előzmény: pathfinder13 (32585)
pathfinder13 Creative Commons License 2019.12.04 0 0 32585

Szerintem nem. Két éve van meg, előzmény, hogy mikor mit cseréltek zéró. De ez a fura leállás a baleset előtt nem volt meg.

Előzmény: FeZ_ (32584)
FeZ_ Creative Commons License 2019.12.04 0 0 32584

Főtengely-jeladó volt már cserélve ?

 

Előzmény: pathfinder13 (32582)
pathfinder13 Creative Commons License 2019.12.04 0 0 32583

Lemaradt:

2002-es 1.4 benzin. Hibakód nincs.

pathfinder13 Creative Commons License 2019.12.04 0 0 32582

Sziasztok!

Korábban már jeleztem, hogy furán melegszik a hűtővíz és néha leáll a motor.

A tél miatt most nem foglalkozom a hűtővízzel :), de a motor leállás már elérte azt a szintet, hogy nem akarom vezetni ezt a kocsit.

Reggel munkába még hideg motornál visszaváltás közbe kuplung be és szépen leáll, olyan 50-nel gurultam. Nincs nagy baj, szépen beindul. Pár km múlva ismét leáll, de olyan mintha én állítanám le, mármint szép lassan pl váltok 2000 fordulat és onnan leesik a fordulat. Ennyi. Aztán még kétszer le akart állni, de kb lesett 200 a fordulat és fel is ugrott. Végül még kanyarodáskor is leállt. (13 km jöttem) Néha elindulásnál is van ilyen, mintha én lennék béna és lefulladnék, de gyanakszom, hogy olyankor is azért áll le.

 Viszont nagyon szépen indul bármikor.

Van, hogy a fordulatszám megálláskor "hullámzik", azaz olyan 1000 és 800 között tesz pár kört a mutató és aztán állapodik meg alapjáraton, de azt sem mindig. Van, hogy tartja 1100 körül és csak megálláskor ejti le 800-ra.

Én gyanakszom fojtószelep állás érzékelőre és alapjárati szelepre. De ennek ellent mond, hogy tényleg olyan szépen esik le a fordulat, mintha én állítanám le.

Elejét összetörték és azóta csinálja ezt, de aki összerakta, azt mondta, hogy ők karosszériások, úgy rakták össze ahogy kell, motorhoz nem nyúltak.

Köszi.

Törölt nick Creative Commons License 2019.12.03 0 0 32581

Nagyjából a fűtőventilátor alatt találsz alul a kasznin egy kb. 10 mmátmérőjű furatot. Persze csak akkor látod, ha alámész. (Akna kiváló erre!)

Előzmény: Tari110 (32580)
Tari110 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 32580

Sziasztok!

 

Van egy 2007-es gyártású 1.4 HDI motorral és manuális klímával szerelt 206 sw-m.

Az lenne a probléma, hogy állandóan párásodnak az ablakok,a szélvédő, minden páramentesítő csodaszer ellenére.

Olvastam, hogy a klímában lecsapódó nedvességnek van egy elvezető csatornája és ennek eldugulásá vezethet hasonló problémához, de ennek a csatornának a helyéről nem írnak sehol.

Szőnyegek nem nedvesek.

Mit lehetne tenni ennek elkerülése végett, mit lenne érdemes átnézni az autón?

 

Köszönettel,

Bálint

406TDI Creative Commons License 2019.12.03 0 0 32579
Üdv. Pont a kapu bejáróba történt az eset. Aksit töltöttem. A töltés 14,3 volt. István
Előzmény: zsekazst (32578)
zsekazst Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32578

Na, oszt mennyi lett menve vele szijszakadástól hazáig?

 

Lehet, hogy jól megmerült az akksi, mérted már benne a feszt?

 

Szerintem próbáld meg levenni az akku sarut, esetleg bevinni melegre, feltölteni (ha megmerült)!

 

Olyan nincs, hogy ettől ez így behal, de ha alaposan megmerült az akku...akkor is mittudomén...próba, szerencse...

 

T

Előzmény: 406TDI (32577)
406TDI Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32577
Üdv. Szerencsére nem foszlott a szíj csak szakadt egy helyen. Nekem is ez a furcsa hogy minden egyből meghal. Készített az asszony egy képet amikor megváltozott a hangja. Járó motornál készült a kép és akkor minden működött. Miután leállította utánna én indítottam el hogy beállljak az udvarra és már akkor semmi sem működött.
Előzmény: zsekazst (32576)
zsekazst Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32576
Szia,

Kérdés, biztos, hogy összefüggés van a szij szakadás és a keletkezett hiba között?
Ha igen, akkor azon a részen kellene szétnézni, ahová oda csaphatott a szétfoszló ékszij!
Nyilván, ha szij nélkül indítottad, nincs töltés, nincs szervó, meg klima sem...de nem kellene ettöl mindennek behalnia!
Esetleg azon a részen valami vastagabb testkábel nincsen?

T
Előzmény: 406TDI (32575)
406TDI Creative Commons License 2019.12.02 0 0 32575
Igen. Multiméterrel ellenőriztem az összeset.
Előzmény: DonBandi (32574)
DonBandi Creative Commons License 2019.12.01 0 0 32574

Biztosítékokat megnézted?

Előzmény: 406TDI (32573)
406TDI Creative Commons License 2019.12.01 0 0 32573
Üdv Urak. 32561 re valami okosság? Ha gépre tesszük akkor mutatni fog valamit? Vagy csere? Válaszokat előre is köszönöm. István.
zsekazst Creative Commons License 2019.12.01 0 0 32572
Ja, lengőkar talpas..

Há' én azt sem szedtem ki még soha...egyiket sem...

Szóval...spéci az összehúzóm...mert nem kellett semmi máshoz hozzányúlnom!!!


T
Előzmény: fireolto1 (32571)
fireolto1 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 32571

Én nem tudtam annyira lenyomni a lengőkarokat, hogy kiakadjon a talpas gömbfej..A lengőkar fém része hozzáért a bölcsőhöz. Így nem volt más választás, a lengőkarral együtt kellett kibányászni a csonkállványt, teleszkópot..

Pedig a szerelési doksiban is csak a lengőkart kellene lehúzni. Hát én nem tudtam.

Előzmény: zsekazst (32569)
-falcon Creative Commons License 2019.12.01 0 0 32570

Sziasztok, Olyan kérdésem lenne a 1.4Hdi hátsó kipuf dobját ha felrakom az 1.9 D-re ugyanolyan jó lesz mint a gyári dobbal?Vagy nem lesz baja hosszútávon motornak? Lóerőben hasonló a két motor. A dob belsejében sem sok különbség lehet gondolom én.

zsekazst Creative Commons License 2019.12.01 0 0 32569
Szia,

Nem ment szét a futómü geometriája, eleve szarul volt beállitva a kerékösszetartás...
Nem tud szétmenni...mert semmi nem állitható az összetartás kivételével...semmi nem nyúlik meg, zömül össze!
S mivel kiderült, hogy minden hiresztelés ellenére a két toronygumi is azonos alakú volt...ha már emiatt újra szét kellett szednem, visszatettem a gyárit, ami egyébként hibátlan volt, most van két új polcon, ami ebbe a kocsiba már sosem fog kelleni...
Kétszer szedtem ki és raktam vissza úgy a telókat, torony csapágyakat, hogy nem volt kivéve a lengökar!
Csak nekem kicsivel spécibb rugóösszehúzóm van hozzá...hidd el simán megoldható bent lévó lengökarokkal is, semmit nem kellett kikötni hozzá, csak a telót lent, fönt...

T


Előzmény: DonBandi (32567)
fireolto1 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 32568

Mivel teljes felujításon esett át az első futómű is, így mindent kiszereltem.. És igen, tényleg "lehetetlen" visszatenni a teleszkópot, ha a lengőkar benn van :)

Előzmény: zsekazst (32566)
DonBandi Creative Commons License 2019.11.30 0 0 32567

Ezt így célszerű és szakszerű megcsinálni, hogy a lengőkarokat is kiveszed és leoldod a nyomtávrudat.

Különben szétnyomódnak a szilentek a lengőkarokban, elfeszülnek a nyomtávrudak és összebarmolódik a lengéscsillapító fényezése, majd hamarabb korrodálódik.

Kapkodós, igénytelen szereldékben és szerelésnél szokták a csonkállványt lerúgva szerelni a lengéscsillapítót.

 

Nem kizárt akkor, hogy emiatt ment szét a futóműved geometriája amit néhány hozzászólással lentebb taglaltál!

zsekazst Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32566

Szia,

 

igen, ez így szép és jó is...

De ezt így betenni a helyére csakis akkor lehet, ha a lengőkarok is ki vannak szerelve!

 

Csináld meg ugyanezt kibontott lengőkarok nélkül is...azt is megnézném!

(mármint a helyére beszerelést...én azt is meg tudom csinálni)

 

T

 

Előzmény: fireolto1 (32565)
fireolto1 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32565

Kis lengéscsillapító szerelés..

https://youtu.be/ijH62EOtZjU

K1Pista Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32564

Sziasztok

Keresek peugeot 206 ra alufelni garnitúrát téli vagy nyári gumival . ha valakinek lenne eladó írjon

 

fireolto1 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 32563

Nekem a fordulatszámmérő kezdett napról napra minuszba csalni... Végül megállt 4000-nél, ekkor szétszedtem az órát, a mutatót nullára tettem. Azóta is jól mér :)

Előzmény: zsekazst (32558)
Joe91 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 32562

Sziasztok!

 

Kis 206-osomba RB3 kazis rádió van, és szükségem lenne a kódjára, amit természetesen a könyvében, és a papírjai között nem találok. Van rá mód valahogy kideríteni?

406TDI Creative Commons License 2019.11.27 0 0 32561
Üdv Urak. Adott 1 2000 évi 2,0 hdi 206. Elszakadt a hosszbordás szíj a klímakompresszor halála miatt. Abban a pillanatban még működött a műszer egység. Következő indításnál viszont már csak a visszajelzö lámpák működtek. Nincs km számláló,fordulatszám,üzemanyag,szint jelzés,km/h és vízhőfok visszajelzés. Cserés a műszer vagy más probléma megoldás is van rá? Válaszokat előre is köszönö. István.
DonBandi Creative Commons License 2019.11.27 0 0 32560

Én amondó vagyok, hogy gyújtás probléma. Gyertya, trafó.

Előzmény: tothlaj (32559)
tothlaj Creative Commons License 2019.11.26 0 0 32559

Sziasztok!

A következő gondom lenne, 2005 ös 1,1 es autóban egy különleges jelenség ütötte fel a fejét,4 sebességi fokozatban 2000-2100 fordulaton és 50-55 km sebességnél ha csak lassan megyek akkor el kezd rángatni, ha lentebb megyek vagy fentebb elmúlik, csak a 4. ben csinálja. Valakinek esetleg van valami segitő ötlete, most volt gyertyacsere,hengerfejtömités csere.

Köszön előre is.   Tpthlaj..

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!