Erdeklodes kepp, lehet kapni gyari, adott szinu hatso lokost? Ha igen mennyiert? :) Csak kivancsi vagyok mennyivel tobb, mintha a mostanit megbuheraljak es lefenyezik. (2005.06 e90)
A kocsim 316i feldob egy hibát a száma P1168. Törölhető de most egy hét mulva újra feldobta, de újra törölhető volt. Mind a kétszer tankolás után egy kilométeren belül jött a hiba. Valami ötlet???
Nekem még a régi főtengelyes van 2008.06 ami sajnos egyben van fogaskerékkel. Én nem cseréltettem ki a főtengelyt. Igazad van, ha azt is cseréltettem volna akkor 500k körül lenne. Eddig jó (1év 18K km) bár van egy minimális lánchang, de közel sem a régi csörgés :-) Én már nem fogom cserélni mégegyszer engem kiszolgál ha meg szakad hagy szakadjon :-)
Én sem kedvelem őket, de egyrészt idáig az elvégzett munkáikkal semmi minőségi probléma nem volt, másrészt pont ott voltak ahol az autó bejelzett, kézenfekvő volt kirakni az indexet és begurulni a műhelyhez, harmadrészt a Michelin által minősített szervíz.
(Az már más kérdés, hogy két egymást követő nap, ugyanaz a munkafelvevő, ugyanarra a munkára más-más árat számolt és szignifikáns volt az eltérés)
Egyébként beszéltem ma a Michelin Mo mérnökével is (egy nagyon jó fej és szakmailag is felkészült ember) akivel kissé árnyaltuk a képet.
De azt ő is elmondta, hogy a korábbi RFT-s gumik oldalfalára rá is volt írva (hiába volt a futófelülete ugyanolyan mint a nem RFT-s gumiknak, de ezt EEE60 úgyis jobban tudja mindenkinél...) , hogy defekt után nem szabad/tilos javítani őket.
A mostani gumikon már változtattak a technológián és bizonyos esetekben, de szigorúan csak egyszer elvégezhető a javítás, viszont max 'V'-s gumikig.
Igen,tudom beszéltünk és el is van mentve a telefonszám.Csak hall ezt azt az ember és egyik helyen,ezt a másikon meg az mondanak neki,akkor elbizonytalanodik. A másik meg nem értem a BMW szervízes fickót sem,lekérdezte a kocsim adatait,nagyon korrekt volt,utánnanézett mi volt rajta cserélve stb-stb.Mondja,hogy az enyém 2009.04 havi ez már a módosított főtengelyes,azt nem kell cserélni már,ezt mondta.Akkor meg nem értem,ha tudja,hogy nincs vele annyi munka,akkor mire fel mondott 600 ezeret.Vagy lányos zavarában ez az ár ugrott be,mert éppen egy ugyanilyen problémával küzdöttek,mint amiről szó van.A másik meg az lehet sok hülyeséget kérdez itt az ember,akár többször is. De úgy gondolom ezért van ez az oldal!!!!És ugyebár mi itt nem a szalonból vásároltuk a gépeinket,mint a "nagyurak",akiknek van több mint tíz millájuk elhozni újonan egy ilyen autót.Valószínű ők azt sem tudják mi ez a fórum.Mi pont az ő levetett használt ...................vesszük meg.Nem is garasoskodni akarok a szervízeken a költségeken,hisz tudtam mit veszek,mit vállalok be.De pénzből él az ember és én qrva keményen meg is dolgozok érte.Mint pl a múltkor ment itt a DPF miatt a vita,én olyat sosem tennék,hogy kiütöm belőle,akkor nem vettem volna meg,hanem tudnám fenttartani.Igaz én megértettem mindkét felet akik mellette és akik az mellett,hogy ki belőle még,ha ne is értettem velük egyet.Röviden ennyi :).
Normális műhelyben semmivel sem kérnek többet a javításnál. Az RFT-s gumi futófelülete ugyanolyan, mint bármilyen más guminak. Tehát kiszúrhatja bármi. Ugyanúgy lehet javítani. Impotens lehúzós bandánál voltál sajnos. Ha vetettek veled új gumit akkor csak gratulálni tudok. : )
a kormánymű a másik 'típushibája" a 3-asnak sajnos.pár hónapja körbejártam a témát nehéz felújítani,viszont bontottan találsz hozzá 50 környékén több helyen is, adok egy linket akiket többen ajánlották,h ők a legjobbak bár én ezt nem tudom alátámasztani mert nem voltam náluk!
Még egy apró hozzáfűzni való a pár nappal ezelötti defekttűrő gumi milyen király témához:
Pénteken jelzett az autó, hogy valamelyik kerékben nem jó a nyomás. Megnéztem, a jobb hátsóban 1,5 bar volt, felfújtam.
Tegnap hazafelé megint jelzett, pont a budaörsi repülőtér mellett voltam, ott van az AKH-nak (aki egyébként minősített Michelin partner is és pont egy Michelin gumi a "vétkes" ) egy nagyobb műhelye, begurultam és kértem nézzék meg, hogy a gumi, a szelep, a felni vagy mi okozza a gondot.
Srácok levették a kereket, megforgatták és mutatták, hogy a a futófelület egyik árkában van egy max 1mm átmérőjű "szegecske" , de mivel ez defekttűrő gumi ezért ezt nem szabad javítani, vegyek másikat... A gumikat nyár elején tették fel újként, van bennük 6-7e km...
Az már csak hab a tortán, hogy a gumisok is "büntetik" a defekttűrő gumi átszereléseknél a tulajdonost, mert a nehezebb szerelhetőségre hivatkozva magasabb munkadíjat számolnak fel.
Tanácsra lenne szükségem, hátha tud valaki mondani valami okosat :)
Adott egy 2010es 320d 130e km-el. A futóművével éreztem, hogy valami nem oké, mert macskaköves, vagy kicsit gödrös úton valami zörgött. Elvittem futőműveshez, és ő mutatta, hogy a jobb belső axiálom görbe, ki kell cserélni. Valószínűleg az zörög mert valami nagy ütést kaphatott, hogy elgörbült.
Kicsréltettem, de a zörgés nem szünt meg. Steefék megnézték, és azt mondták, hogy a kormányművem is lóg valószínűleg az ütés miatt.
Elkopva szerintem nem nagyon lehet egy 3 éves autón, amit pályán használtak.
A bontott 120e körül van, + 30 a ki/be szerelés, és lutri, hogy fel lehet e programozni rá a szervót. A felújítás lenne célszerű, de nem találok senkit, aki értene is hozzá, és látott már ilyet.
Egyébként ez a kormánymű van az egyesben is, meg a nem lci hármasokban is, a cikkszámok szerint.
Sima elektromos, és nem aktívkormányos. Meg kéne oldani ezt a problémát, mert eléggé zavaró.
Itt a kép az axiálomról, ennek egyenesnek kellene lennie :)
Az első évjáratokban még nem volt bontható a főtengely végén lévő fogaskerék a tengelyről, ezért a vezérlés cserénél (hivatalosan) a tengelyt is cserélni kell, ahhoz pedig ugye illik levenni a hengerfejet.
És a tengely ára nyílván megdobja a költségeket is... Szóval az a 600e Ft nem is olyan túlzó:(
Ezt minden hónapban lefutjuk itt kétszer kb. Speckó szerszámokat meg csináltatni is lehet, annyira azért nem speckó. Nem kell hasraesni a márkaszervíz előtt. 200 az a hatszáz ahogy mondták is előttem. Stage1--->Motor ki. Onnantól már azért jó szerelni. Bár volt itt olyan akinek 70ezerért cseréltek egy felső lánckereket megbontás nélkül. Na nem oda kell vinni)
Háááát nem tudom,én és egy barátom érdeklődőtt ez felől mert ő is ilyen autót szeretne mint én,három külömböző helyen is azt mondták nekünk,hogy ez bizony 600 ezer lesz,ebből az egyik a nagykanizsai BMW volt.Akkor gondolván megkérdezünk más szakikat is,akik csináltak ilyet már és ugyanennyit mondtak rá kapásból.Ezt azért tettük,mert ugyebár tudjuk milyenek a szakszervízek,DRÁGÁK.Egyik helyen mondták,hogy motor ki,hengerfej le speckó szerszámok stb-stb.Azt is hozzátették,akinek ezek a szerszámok nincsenek meg az neki se kezdjen,meg jó,ha van tapasztalata e motor terén.Az az igazság amatörre nem szeretném rábízni.Neked cserélték már,meg hol ha szabad kérdeznem??A 200 ezer az igen barátságosnak hangzik ezekhez képest.Csak hihetetlennek hangzik is.Egy a lényeg nekem,ha úgy döntök meg lesz időm kicseréltetni,hogy JÓL legyen megcsinálva.Ja és ezt az árat mindennel együtt értették,mert ennek a velejárója az olajcsere stb-stb,ami még növeli a költségeket.
Hát sajnos ami elromolhat az el is romlik............semmi sem tökéletes,MI SEM SAJNOS.Van bennem is félsz rendesen."majd én veszek prémiumot,mert ez az álmom és mára elértem,hogy fent is tudjam tartani".................. Igen ám,de amikor a nyáron megvettem egy E91-N47-177 pacis négy éves már a ledes ÁLMOMAT.Akkor nem tudtam mi is az az N47,hogy ha kiejtem ezt a számon mindenki elborzad hozzáértő berkekben,hogy ez lehet meg az lehet vele.Nem egy lelakott autóról van szó 150 ezer van benne.De ez a vezérműlánc probléma azért nekem is kicsit azért bosszant,hogy nem bassza máááá meg az a .........Volt nekem wagon r-em is 6 éven keresztül minden nap szó szerint használtam nem gyilkoltam,de kapott és egy nyikkanás nélkül szolgált 200 ezerig,utána eladtam és még mindig megy gond nélkül.Tudom mi a külömbség a két autó közt nehogy le hülyézzetek................de akkor is.
Na mindegy Pista már megvan,akkor lesz ami lesz ez egy jó darabig marad is,ha tetszik ha nem.Akkor rendberakjuk utánnajárok mennyi az annyi hát eza mumus (vezérműlánc)csere 600 ezret mondtak rá.Nem egy gyerekjáték a cseréje,motor ki,hengerfej le,-"de nem mindegy ám ki csinálja mert,ha egy amatőr,akkor a motorodnak annyi stb stb".Uhuummmm..... 600 ezer az igeeeeen,qrva jó mondom magamban.Hát majd még egy darabig hajtom azt meglátjuk hogyan tovább.............
Elárulnád mi köze van az N54 motornak a visszapillantó tükör vezérlő elektronikához ??? Ez a gyár szégyene hogy ilyen dolgok pár évesen elromlanak... Ezt gyári visszahívásban kellene orvosolnia a BMW-nek..
Igen, értem én. Erre megint csak az RX-8-as példát tudom felhozni. Az aztán tényleg költős autó, benzin, speciális japán olaj stb. És még nem hibásodott meg semmi. Tudom nagyon jól, hogy ez szintén drága mulatság, pont ezért próbálok utána járni ezeknek az apróságoknak, hogy ne fölöslegesen dobjak ki az ablakon 50e-et a visszapillantó motorra példának okáért. Ne vedd ezt zsugoriságnak, mert ha arra menne ki a játék, akkor egy 116-ost vennék és rászereltetnék egy dupla kipufogót, ami már majdnem hasonlít a 335-re (hátulról). Úgyhogy tényleg nyomom és élvezem. Aztán meglátjuk. Peace
Nehogy félreérts nem bántani szerttelek volna, de sajnos a BMW egy költős autó ezt el kell fogadni. Én a 318d-re költöttem eddig évi 500e-et, hogy második autónak használom. Igazad van elég baj az, hogy a 1x milliós autóra ilyen dolgok miatt kell költeni, de ha úgy fogod fe, hogy a fenéb már megint költeni kell rá akkor nem tudod élvezni a 335i-t (amit csak élvezni lehet :-)) Szóval nyomd oda neki és enjoy :-)
régebben kérdeztem, hogy tudja-e valaki, hogy mi hiányozhat a kesztyűtartóból, volt ugyan tipp a ledes lámpa, de amiket ebay-en találtam, azok nem illettek bele. Kiderült, hogy mégis az, csak régi cikkszám (63 31 9 148 677) és már nem lehet rendelni.
Ha valakinek szintén hiányzik és hasonlóan elvetemült, hogy zavarja, ha nincs meg minden tartozék, akkor ezzel pótolható:
Sajnos tudom és fel is készültem rá. Ezért is a kiválasztás volt a kulcsszempont. Ott minden a rendben volt. RX-8 után van már rutinom a váratlan helyzetekhez. Köszi, hogy normálisan állsz a dologhoz, és nem süt rólad az irígység.
Talan meg nem keso felkeszulnod ra ,hogy sok apro es nagyobb hiba var rad .Nagyon jo auto az N54 egy eros jo motor de sok penzt erdemes felrerakni a varhato javitasokra.szukseg lesz ra.
Szerintem ez most nem a majom és banán problematikája. Azt hittem legalább itt azon a fórumon, ahol mindenkinek ilyen autója van, nem lesznek hasonló cinikus megjegyzések. Nem fogom felsorolni, hogy a vételáron felül mennyit költöttem a gumikra meg a spéci olajokra, amit nem is sajnálok, de nehogy már egy újkorában 15 milliós autón a visszapillantó motorja gyári hibás legyen.
még egy lehetőség, hogy jó legyen, most tisztítsd ki bg109-el és az új olajba tegyél AR9100-t ami nem engedi a jövőben a lakk képződést ,
és majd a következő olajcsere előtt kb 4000 km el rakj bele AR2300 -at ami teljesen eltávolítja najd a maradék lakkréteget is a gyűrűk mellöl ,
tisztítás után természetese használj jó olajat ami nem hagy lakkot és koszt maga után :)
ezt olvasd el :
3. If you suspect a reduction of cylinder compression then use a professional engine flush or advanced nano cleaner such as Archoil AR2300, followed by an oil change. It is often postulated that compression loss is the result of engine (piston/rings/cylinder) wear. This is not always the case. Most compression loss conditions are actually the result of deposit build-up on the piston rings and/or skirts. The build-up then forces the piston rings from the bore and thus reduces engine compression. A professional flush will resolve this quickly and effectively. A high quality oil and/or nano additive pack such as AR2300 or AR9100 will then prevent any future deposit build-up or compression loss.
ha további segítség kell hívj és elmondom,
-----------------------------------
ha nagyon keveset használod a kocsit /ez ugye kevésnek számít /
feltétlenül használj AR6200 -t az üzemanyagba mert a tankban megromlik az üzemanyag
Ha valakinek érdekes lehet 18-as téligumi, annak tudok egy nem túl használt szettet. Hátsó: 255/35R18 és első: 225/40R18. Nem defektmentes, Continental.
Érdeklődés esetén kikérem a gumistól, fotók, profilmélység, miegymás...
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék. A vezetőoldali tükröm folyton elállítódik. Beprogramoztam már az 1-es memóriahelyre, az ülés és a jobb oldali tükör mindig oda áll, ahova kell, de a vezetőoldali általában valamelyik végpontban áll meg. Hogyha csak kinyitom az autót, hallom ahogy a kis szervómotorok elállítják a tükröket. Ki lehet kapcsolni valahogy ezt a funkciót, vagy tudja-e valaki, hogy mi lehet a probléma? (lehet ennek valami köze ahhoz, hogy hátramenetben a jobb oldali tükör lefordul?)
Na ilyesmire gondoltam. Konkréten valamimolyasmire, amere fel tudom másolni a navi cuccát és onnan kezeli a fejegység a dolgot, így nem kellene dvdt cserélgetni. Az a MULF az mi?
elindult a vezérhangya a fejemben egy kis jobbá tétel ügyileg (mármint autómra értve). Adott egy E91 autó, v an navi benne, de csak dvd-ről műxik, ha kiveszem, mert pl. zenét akarnék hallgatni, akkor nyista. Kérdezném, hogy létezik valamilyen megoldás arra, hogy ne kelljen a navidvd-t betenni navigáláshoz?
Tudom, néztem, mikor anno betetted a linket. De ez papíron kétszer erősebb, csak azért gondoltam rá. A gyárival sincs problémám, de ha a mostani szériák fényerejét tudná közelíteni fehérben, akkor vennék ilyet.
Az E91-esemen volt ledes angel eye. Nappal alig látszott, éjszaka tudtam ilyen képeket készíteni csak. :-)
E93 alá befér az eggyel nagyobb átmérőjű kerék? 225/40R18 illetve 255/35R18 helyett 225/45 illetve 255/40?
2,6 cm-rel nagyobb az átmérő. Tudom, hogy csalni fog az óra (illetve jelen esetben közelebb lesz a valósághoz, mert most többet mutat kb. 4%-al), de nem fog beleérni sehol a kaszniba?
Ez ideológiának tök jó, de amúgy valós értelme nem sok...
Biztos azért lehet rendelni gyári pótkereket az E60-hoz, mert csak...
És biztos a bmw.de aktuális kerék konfigurátora is a négy feldobott (F30-ra 16-os méretben) ajánlatból háromhoz! azért normál gumit szerel, mert csak...:)
Ezeket nem "vita" miatt írtam, csak nem kell minden esetben a marketingesek elgondolásaihoz ragaszkodni. Igazad van egy esetleges defektgyanús helyzetben kényelmes az RFT gumi, de egyéb esetekben inkább hátrányos/kényelmetlen.
Illetve még azt se kéne elfelejteni, hogy ki az aki a szalonból az új bmw-t megveszi. Azok a 40-50 éves urak, akik sose jönnek ide a fórumra soha nem fognak a kezükbe öltönyben kerékkulcsot és erre nem is hajlandók. Csak halkan hozzáteszem, munka úton, amikor úgy vagyok öltözve én se szórakoznék kerékcserével, de még defekt javító szettel se piszkítanám be a kezem.
Mi itt a fórumon jellemzően 2-3 tulajdonosok vagyunk. Nem minket kell a gyárnak megnyernie és nem hozzánk fognak igazodni, hanem aki a kasszához fárad.
Néha magam is meglepődök, milyen öreg fószerek járkálnak a vadi új bmw-kkel.
Mert az egy sportautó, ami tervezésénél mások a prioritások, mint egy polgári autónál.
A maximális menetteljesítmények érdekében a normál abroncs kisebb súlya miatt könnyebb a kerék, és a kisebb tehetetlenségű kereket könnyebb gyorsítani, illetve kisebb a rugózatlan tömeg. A jobban deformálódó kerék valamivel jobban fel tudja feküdni az egyenetlenebb útra és jobb kanyarsebesség érhető el nem optimális körülmények között.
Lényegében eleve kérdéses, hogy egy családi autó funkcióit és praktikumát érdemes-e összevetni egy teljesen más célra való autó műszaki megoldásaival.
Kicsit sélsőségesen fogalmazva műszakilag sokkal gyorsabb és fejlettebb váltók vannak egy F1-es autóban, mégse olyat tesznek a mi autóinka, amik minden váltásnál hátbavágnak, hanem puha (szerintem túl puha) autómatákat. A verseny gumikról meg már ne is beszéljünk milyen mások, mégse jut senkinek eszébe utcai autóra olyan konstrukciót tenni (kis felni, ballonos kialakítás).
Ahogy itt írta előbb a kolléga, főközlekedési úton tényleg ritka a defekt - a durrdefekt pláne. Ha ráadásul még német pályán is mész... dehát ha a saját nyugalmad a fontos, én megértem.
Jómagam alig vártam, hogy lekopjon az a kemény és hangos vacak, és tettem fel símát (Continental PremiumContact2)
6 év és 120ekm alatt nem volt defektem ezzel az autóval, ha hozzáveszem az előzőket, akkor inkább 10-11 év és kb. 300e, egy lassú defekt összesen, benzinkútnál visszafújtam, és go tovább...
Nyáron én is fogtam egy durva kátyút, akkorát ütött, hogy belapult a felni (nem gagyi török, hanem gyári) és még csak le se eresztett a gumi (a felnit javíttatni kellett, melegen nyomták vissza)
Kicseréltem a hátsó lámpát LCI ledesre. Találtam egy bontott E92 őt és áttettem, de a csatlakozó más. Tud valaki valami átalakítót? a csomagtérfedélben lévő lámpákra simán jó a csatlakozó de a két szélsőhöz nem. Elvileg van ilyen kábelkészlet valaki dobna egy árat?
Ezen felül találtam ugyanebben az autóban egy ULF modult. Épített már be valaki utólagosan ilyet? mekkora munka a kábelezés?
Ez még Chris Bangle-nek volt az agyréme ugyanúgy mint hogy nem tervezett a műszerfalba vízhőfokmérőt. Sokan nem azért nem tesznek fel normál gumit mert nem akarnak kereket cserélni hanem mert egyszerűen nincs helye hátul. Nekem is van a hátsó rekeszben szépen bekészítve olaj, kesztyű, szervízkönyv és ennyi másnak nincs hely..
Attól mert a mankókerék keskenyebb, az átmérője közel azonos kell hogy legyen, ergo sok hely kell neki. A defektjavító meg ugye nem minden esetben megoldás, pl oldalfal szakadás esetén fújhatod. :) de amúgy igazad is lehet. Maga a defekttűrő gumi ötlete alapjában véve iszonyat jó, csak ez nálunk, ezeken az utakon mutatja meg a gyengeségeit. Ha jó utaink lennének senki nem szapulná őket talán.
Valószínű azért mert a mostani autóik kerekei 17-18-19"-osak és ekkora pótkerekek nagyon sok helyet foglalnának a csomagtérből, vagy nem is férnének el.
Mit oltogattok? Arra céloztam, hogy télen nem nagy élmény kereket cserélni, és könnyebben kerülhetsz balesetveszélyes helyzetbe. Ha annyira nagy a komfort igényed eleve nem bmw-t hanem pl. mercedest kellett volna venni nem? A tömlő nélküli gumi amúgy se nagyon tud durrdefektet kapni. Elég egy szög vagy csavar általi leeresztés, hogy az aznapod kellemessé váljon. Hisz nagy élmény a légkulccsal ráhúzott csavarokat próbálni lerugdosni hóban, fagyban. Majd amikor az életben kerültök egy ilyen helyzetbe, legyetek szívesek majd gondolni a fórumos okoskodásodra és kedves ráadásként szopjátok le magatokat!
Az lenne a kérdésem, hogy injektorok (porlasztócsúcs) felújításával kapcsolatban Bp-n vagy környékén kit érdemes keresni? újat láttam már 55e nettó áron. Érdemes felújítani? köszi
Csakis a binztonság miatt szeretnék rá defekttűrőt.Az is igaz,hogy nem olyan sokat megyek egy évben max 20 ezret,de annak nagy részét Németország és kis hazán közt teszem meg(1100km). Ha nem ilyen nagy távolságokra mennénk az autóval én is inkább a normál gumira szavaznék,mert nálunk nincsenek távolságok,sajnos.Kíváncsi is lennék milyen lehet a normál gumival az ÉRZÉS,de ez az ellőbbi érveim miatt kimarad azt hiszem.
Keményebb az tény, de nincs is szebb, mint (pl.) egy kellemes ködös téli estén egy balesetveszélyes felfagyott kanyarban kereket szerelni a mínusz 15 fokban.
én kicseréltettem a vezérműlánot biztos ami biztos,azonban most másfajta hangot hallok a motortérből olyasmi mintha súrlódna vmi volt vkinek ilyesmi tapasztalata, ötlet?
Lenne megint egy kérdésem hozzátok.N47D20C motornál a motor vibrációs járása mire utal??Ez inkább a motort borító műanyag fedélen észrevehető,elég rendesen vibrál.Igaz,csak hideg motornál néztem meg tegnap,melegen nem tudom változik-e,majd holnap mlegen is megnézem.Normális jelenség ez,vagy vezérműlánc csere???Estetleg más probléma is lehet??
szerintem írd bele,mert ha felhívnak akkor úgyis megkérdezek és ha soknak tartják leteszik a telefont,pont tegnap hívtam fel egy Sear Leon FR-t,mo-i,sérülésmentes meg minden,csak nem írt km-et,jóval olcsóbb mint az átlag,de gondoltam rákérdezek(sejtettem,hogy van benne km csak azt nem,hogy 250 ezer :D )
Igen, nekem is a komfort, illetve még a futóműre gyakorolt nem éppen előnyös hatása miatt fordult meg a fejemben, hogy nem ssr-t választok. De a biztonság, a gyári előírás miatt pedig mégis a defekttűrőt választanám. Mondjuk árban nincs olyan nagy különbség, meg ahogy írod, talán komfortban sem ( mondjuk én a Contit néztem 205/55 r16 méretben).
600 euroból kijössz úgy hogy vadizsírúj gumikat veszel. Firestone Winterhawk2/Pirelli Snowcontrol2/Brigdestone LM32/Goodyear UG széria, ez mind kijön 350 euróból a négy darab 16-osban. 250-300 euroért meg már van szép gyári felni) Van egy gari nekem is eladó.
Engem a kényelem aggasztott. De 205/55 R16 méretben az új defekttűrő abroncsban (Good Year Efficeintgrip 91W ) nagyon kellemesen csalódtam! A régi defekttűrő abroncshoz képest óriási a különbség, az új javára. Úgy tűnik az újabb x-edik generációs defekttűrő gumik valóban kenyelmesebbek a régieknél. Nálam legalábbis erősen érezhető volt a különbség.
Én a biztonság (nagy sebességnél, defekt esetén irányíthatóság) miatt maradtam a defekttűrőnél. De aki a normált részesíti előnyben, azt is megértem.
Sziasztok! Téli gumi vásárlás előtt állok, és nagyon agyalok, hogy ssr-t vagy normál gumit vegyek. Van, aki defekttűrőt használ, vagy idővel mindenki lecseréli normálra? Ki, mit ajánl és miért?
Szia, a téligumi kb 6 évig őrzi meg az adottságait. Ez után az anyagfáradás miatt már nagyban eltérhetnek a gyári paraméterek. Nagyteljesítményű gumiknál még előbb is mint 6 év. (Itthon ilyet kapsz 100 euroért/4Db) A felni kb 200 euro. Ehhez képest azért nem olcsó.
Lehet, hogy egy kicsit még korai, de most kínálom eladásra az alábbi 2-2 db Bridgestone Potenza re050a márkájú 235/40R17 90Y, és 255/40R17 94wmm-es nyári gumikat, méretváltás miatt.
Prof naviban okozhat-e problemat, ha a navi DVD egyfolytaban benne van? Nem hal le tole a drive? Mert nekem pl nyaron vett zsir uj CCC-ben a multheten elkezdte nem olvasni a lemezt... eleg aggaszto. Vagy csak a lemez minosege nem jo neki? De eddig tok szepen vitte.
Köszi a tájékoztatást. Elolvasom a linkelt anyagokat. Nálam az a baj, hogy évente kb. 5-6000-et megyek, tehát valamilyen gyorsabb megoldás kéne, hogyha van.
még egy a gyári állapotra, ha nem nagyon kopott a motor akkor a tisztítás után közel gyári állapotú lesz a kompresszió , bármikor megmérheted , a gyűrűk mellöl a 4000km alatt teljesen kioldja a lakk réteget ami nem engedi mozogni a gyűrűt ,
és ha minden olajcserénél hozzá adsz AR9100-t akkor többet nem rakódik le a lakk még ha rossz olajat használsz akkor sem, az AR9100 a "nanoborat"
ha minden alkalommal használod az AR6200-t soha nem lesz probléma a gázolajjal vagy a benzinnel
olvass utána mielőtt nyilatkozol , könnyű rámondani bármit de még azt sem tudod hogy mire mondod , erről a termékről csak maximum akkor mondhatsz véleményt ha minimum Dr-i vagy tudományos fokozatú egyetemi végzetséged van a szakmában ,mert különben nem fogod érteni !
de ha reklámnak hiszed hát legyen , viszont egy csomó embernek segített már itthon is ,ha nem írom le soha nem fogod megtudni ,mert erről nem írj az újság,de még az is lehet hogy egyszer írni fog.
Még új vagyok ezen az oldalon, nem rég vásároltam egy 2007-es 335i coupét, 103000 km. Kivülről minden rendben, de a motordiagnosztika 3 hibaüzenetet tárolt:
Ezek mennyira problémás, vagy tipikus jelenségek? Kell félnem a további használattól, vagy gyorsan orvosolni kéne a jelenségeket?
Másik, levettem az olajbeöntő fedelet, és pár mm-es olajsár volt az alján. Namost, ha már ott is ez van, mi lehet az olajteknőben és magában a motorban? Castrol EDGE 5w30-as olaj van benne, ami jó minőségűnek számít, mégis ilyen lerakódásokat okoz. Okozhatja ez a fent említett problémákat?
Hát igen a 18-as még nem tűnik " húú de nagy" -nak... pedig a gyári 17" 18" 19" méretnek egyforma a kerék átmérője..
De téli felninek megfelel , ez is már határeset a gumi magassága miatt , a 17" is megtenné , amúgyis csak a 17" a gyári előírt mérete a télinek , a 18" 19" pedig a nyári előírt.. ( szóval ha nagyon "bogarasan" nézzük akkor nem tehetném fel a 18" télit )
A 20"-as felnire biztos hogy valami " bumszlibb" gumit fogok felrakni szélesebbet és magasabbat mint ami a váltóméret..
Nekem is ugyanezt csinálta.. kiírja hogy " köszönjük a hsz-t" és nem jelenik meg :( persze már rutinosan mindig kimásolom a hsz-t.. Persze amikor újrapróbálom , bemásolom u.azt , elküldöm , akkor meg kiírja hogy egyszer már közzétetted ezt a hsz-t , nézem , még 20 perc múlva sincsen sehol.. ráadásul sem szerkeszteni , sem törölni nem lehet... Nagyon jó ez az index motor :D
Az első a német SAT felni , az tényleg jó lett volna, csak már nincs fent a hírdetés.. a második és a harmadik tényleg nem valami jó, csak annyi hogy olcsóbbak viszonylag.. a Breyton tetszene ,de javítani kell meg az ET sem stimmel ahogy mondod..
Hát igen a 18-as még nem tűnik " húú de nagy" -nak... pedig a gyári 17" 18" 19" méretnek egyforma a kerék átmérője..
De téli felninek megfelel , ez is már határeset a gumi magassága miatt , a 17" is megtenné , amúgyis csak a 17" a gyári előírt mérete a télinek , a 18" 19" pedig a nyári előírt.. ( szóval ha nagyon "bogarasan" nézzük akkor nem tehetném fel a 18" télit )
A 20"-as felnire biztos hogy valami " bumszlibb" gumit fogok felrakni szélesebbet és magasabbat mint ami a váltóméret..
Persze, az tetszik a legjobban nekem is , de 550e -et nem ér meg , pláne úgy hogy a gumik se valami tutik rajta , meg az 1-ik felni gögőzni kell, annak pedig nyoma marad, pláne ha még melegítik is...
Sziasztok. Tudnátok segíteni abban, hogy egy 2006-os évjáratú 320D-ben 100ekm-nél (garantáltan annyi) a kötelező dolgokon kívül (olaj+olajszűrő, levegő-, pollenszűrő, fékolaj) mit kellene feltétlenül cserélni ill. mindenképpen ellenőriztetni?
Mostanában vinném szervizelni, fékfolyadék 2 éve 80e-nél, gázolajszűrő 59ekm-nél volt legutljára cserélve. A két termsoztát is volt már cserélve 85e-nél és a hátsó fékbetétek is.
Szia! Nekem ilyen motorral szerelt autóm van és már a második. Nagyon jó kis motor, bár bonyolultabb motor mint az M54, ennél fogva könyebben el is romolhat (valvetroniv, dupla vanos, stb), bár még mindig egyszerűbb eset mint az N53. Nekem 100k alatti futásteljesítményűek voltak, azokkal soha semmi probléma nem volt, így, hogy 210k nál mi lehet, nem tudom. Azért ha már ezrenként kér egy liter olajat, attól tartanék, nálam kb 5000 ként kér egyet ez is meg az előző is. Az előző manuális volt, ez automata, szerintem az automata sokkal jobb, az e90 esek kézije nem egy remekmű szerintem (régebbi kézi bmwk hez képest)
Igen elvitték 2 nap alatt az M-es felniket,a Breytont meg 1,5-2 hét alatt,de 3-an voltak rá,csak haveromnak is kellett így neki adtam el inkább így legalább látom nap mint nap :)
Az első felni azt hiszem Royal Gt nem rossz felni ;)
a 2.at szerintem hagyd,mert elég csúnyácska,nem való e9x-re :)
a 3. Vortex felni szerintem az sem az igazi.
a 4. az jó csak ott az ET-vel lennélg gondba,mert nagyon kicsi a felnik Et-je.
Ebayról ajánlanék egyet ez is megvan 500 ezerből és elég mutatós darab,most ilyet vadászok az F10-re :D
enyémre mikor rátettem a 18-ast nézem,h milyen pici,de akkor ezek szerint nem csak az én véleményem,h minimum 19-es kerék mutat rajta,na majd a következő:)
Hátra viszont nem vettem 255/35 R18 -at.. egy részt 30%-al drágább mint a 225/40-es. másrészt ez a 4db volt gariban..
Télen én se megyek sokat , de amikor megyek akkor tuti legyen : kilincsel előre :D , na meg meállni is tudjak ha kell.. ebben a PA4 a legjobb.. na meg a kopásállosága messze a legjobb.
nekem is ugyan ilyen téli gumim van és nekem is 18-as csak én a 18-as M-es felnivel használom,bár télen nem sokat járok vele,havat még nem is látott nálam :D
Mi a véleményetek az N52b25 218LE-s motorról? tervezek egyet venni, E91-es 2006-os a kocsi, 210ezer km van benne , szervízkönyv-vel, kézi váltós, nekem megfelelő felszereltséggel. Legalább fele olyan strapabíró ez mint az m54b25? Németországban venném meg. Félhetek valmitől? az olajfogyasztást ismerem, engem nem zavar ha 1000km le kell bele 3000Ft-ért 1 liter olaj. Csak más baja ne legyen, ne hajoljon el a hajtókar mondjuk :) :).
Nem fogsz visszavágyni a Mazdába, én sem tettem és szerintem senki egy ilyen váltás után. 35i-vel meg főleg :D Valahogy kerekebb a történet, jobb az egész...
De rég hallottam rólad, látom itt húztad meg magad. Az a vicces, hogy nem sokára én is itt fogok lógni, úgy látszik ez az RX-8 -> BMW váltás nekem is bejön. Majd kereslek privátban. Ja, ha minden igaz 335i lesz, addig is váltok nicket :-)
"gyorsan" kilinkelte az oldalt, ahonnan regisztrálás után ingyenesen küldenek egy CD-t, rajta a magyar nyelvű használatikkal! Kb. 2 hét alatt jött meg nekem is.
Függetlenül attól hogy defekttűrő vagy sem a gumi , a computer a kerék fordulatszámából következtet. Ha laposodik a gumi többet fog forogni mivel csökken az átmérője. Ezt érzékeli , ekkor jelez hibaüzenetel a computer.
A " vagy ? " kérdésre , nekem Motul P3 van betéve a csomagtartóba :)
Ne viccelj ez nem lada hogy cemetes zsákot rakjak be azért hogy lenyomja a hátulját :D
profi , minőségi , új téli gumi ez a megoldás :)
A többit meg bizd a computer menetbiztonsági egységeire , amik tőkéletesen végzik a dolgukat..
ABS: Anti Blocking System (blokkolásgátló) CBC: Cornering Brake Control (a kanyarodás és fékezés összehangolására szolgál) DBC: Dynamic Brake Control (dinamikus fékszabályozó, pánikfék) DSC: Dynamic Stability Control (dinamikus stabilitásszabályzás, menetstabilizáló) DTC: Dynamic Traction Control (dinamikus vonóerő-szabályzás, kipörgésgátló)
Írd be a googléba hogy " DTC BMW " és informálodj.
Használt felni vásárlásánál arra figyelj hogyha lehetséges mindeféleképpen nézesd meg gumisnál a felnit, gumi nélkül milyen a futása van e benne ovalitás , ha van azt javítattni célszerü.
A felni "ET" számára kell odafigyel , ez a vízszintes felniközép és a felfekvési felület közötti távolság.
A 3-as szériánál ez kb. ET34 -ET37 körül mozog. Akár a korábbi 3-as (e46) felnit is felrakhatsz ha olyat találsz, és megfelelő az "ET" száma..
Ha használt téli gumit vásárolsz, arra figyelj hogy ne legy 3-5 évesnél idösebb mert akkor már kezd megöregedni a gumi, kikeményedik és nem olyan már a tapadása.. 3-4 mm bordamélység alatti meg már semmire nem jó , hacsak nem elfüstölni..
Mondjuk én elvböl csakis új téli gumit rakok fel, és csak márkásat. Márkán belül is vannak különbözö típusok az sem mindegy melyiket választod..
Valamint a gyár által megadott szélességű és magasságú gumit javasolt felrakni. Ezt letudod olvasi a kis tábláról ami a B oszlop , küszöb résznél van felragasztva...
A defekt figyelö rendszernél nincs szenzor , a kerék fordulatából következteti a computer menet közben.
Felni cserénél nem feltétlenül fog defektet jelezni a vezérlö computer. Én most raktam fel a téli garnitúrát nálam semmi gond nem volt.
A defekttűrő guminál az baj hogy túl merev a gumi oldalfala, ezáltal nincs süppedése , rossz minőségű utakon sokat ront a komforton és jobban megterheli a futóművet.. Gondold át hogy érdemes e...
Nem tudom milyet néztél, neten letudod ellenőrizni hogy a megadott méretek beférnek-e. De lehetőleg személyesen vedd meg, találkozzatok egy gumisnál pl aki tud segíteni ha baj lenne.
Ha leveszed a kereket, vagy kicsi a nyomás benne már érzékeli hogy valami nincs rendben, de ezzel nincs semmi baj az a dolga. Utána kikeresed az autó menüjében a sárga hibajelzést, hosszan nyomod a gombot a baloldali bajuszkapcsolón és már el is tűnt.
Bocs, nem értem teljesen, amit írtál. Leveszik a nyári garit? Azt nem akarom levenni, egy külön téli alufelni + téligumi garnitúrát akarok venni. Miért írod, hogy "valószínűleg" jó? Lehet, hogy nem?
Gumi maga a deffektűrő nem a felni. Ha E90-re hírdetik az valószínű hogy jó lesz rá. Hátulját érdemes bepogácsázni mert a gyári méret elég hülyén mutat nélküle. Leveszik a nyári garit, felteszik a télit utána majd deffektet fog jelezni a szenzor sárgán. Azt ki lehet ütni a menüben utána.
2009/06-i 318i (automata) -hez kellene gyári 16-os alufelni, hogy legyen télre is külön. Most defekttűrő nyári kerekeim vannak fent, szintén gyári felnin. Az a kérdés, hogy használtan vásárolva mire kell figyelni? Amit úgy hirdetnek, hogy E90-re való, azt meg szabad venni, vagy esetleg van olyan, hogy az egyik E90 nem defekttűrővel van szerelve a másik meg igen, ezért nem elég az, hogy E90, hanem még más paraméter is kell? Vagy csak egyféle van és az bármelyikre jó? Európai modell, vagyis a defekttűrő csak a gumit jelenti, jeladó ugye nincs a felnin?
Azt elvileg Steef és Maszi tudja mert ott már az autó agyába kell belemászni. Én úgytudom ha mondjuk törölsz a 10 kulcshelyből 8-at az visszavonhatatlan utána és nem tudsz rendelni többet hozzá. Írd majd meg az árat ha megkapod az ajánlatot)
Szia! Köszönöm a válaszod! Még várok egy helyről árat elméletileg szerda környékén adnak választ! De ami a legfontosabb hogy a hiányzó kulcsot törölni kéne!!! Ebben is tudsz segíteni!?
üdv. az előző e90esem vajbőrös volt, és tényleg meglátszott a farmer rendesen. Viszont ezzel a bmw bőrtisztítóval, meg bőrápolóval azt is 2-3 havonta átkentem és mindig szépen le is szedte a foltokat.
Köszönöm a visszajelzést, egy kicsit elbátortalanít ez a lánc para. Ugye 2007 től már csak ez a motor van és hosszabb távra vennék, minél kevesebb km-mel gépet. Mondjuk ha kalkulálok ezzel a dologgal, veszek egy ilyen autót, van megoldás erre amit biztonságból elvégeztetek? és ha igen ez milyen költség és mennyi időre oldja meg? véglegesen vagy mondjuk 50k km múlva megint el kell játszani? Igazából azért is merült fel bennem, mert az újabb benzinesek is gyakoribb vendégek a szervízben a szerelőm szerint, és ha már megyek 20-25k-t megondolandó, hogy vegyek egy 20d-t, egy n53 benzines helyett még ha többségben marad is a városi használat..
szia! Az N47-es láncszakadási gondjait már itt is vesézik. Több szakcikk is van róla, persze idegen nyelven mind..
Vhol én azt olvastam hogy a kezdeti gyártási időszaktól (2007/09) mindegyik 20d érintett egészen 2011-ig, máshol meg azt, hogy 2009/07től már jól.
szóval ellentmondásos a dolog -számomra. Sok kocsinál 170e körül ugrott szét a lánc.
Nekem a VFL 163 lovas, DPF nélküli verzió van, 2007-es 5.havi, kézi 6-os, a turbó az már széthullott egyszer (előző gazda), most meg a kettőstömegűt , kuplungot kell cserélni. Bár ez 245e km-nél azért előfordul. Amúgy meg vagyok vele elégedve, az elmúlt 20e km alatt 6,7-et evett nálam többségben városi használatban. Az egyik porlasztó picit gyengébb mint a többi, de még szépen meg, nincs többletfogyi, bizonytalanság, füstölés. Ha most kéne vennem akkor LCI-t vennék szerintem olyat amiben már a láncot és társait cserélték. Mióta volt ez a turbó gond, nálam azóta az olaj sűrűbben van cserélve, 12e-ként durván és a levegőszűrőt is mindig le szoktam cserélni.
Hali! Ha jössz megnézni szólj majd mi itt vagyunk mellette 50km kb. Van festékmérő is ha kell. Ha rá tudsz nagyítani a jobb oldali küszöb felett a felirat nyelvére akkor kiderül milyen piacra gyártották anno ha nincs kéznél az alvázszám. Olasznak tűnik a szélvédőn meg Osztrák a matrica (Amennyire látszik)
Magatol a belsejetol nem tartok kulonosebben bar meg nem lattam...
Igaz kicsit sok benne a km, de remelem attol fuggetlen a kozeljovoben nem kell meg hozza nyulni..
Ha nem volt szetrugatva,szetforgatva, akkor nem hinnem hogy komolyabb gondok jojjenek elo.
Ezeknek csak egyenes kipufogo veget lattam, akkor ebben mindben van DPF-is?
Neked mennyit eszik?
Koszi!
Gyula.
Sziasztok! Mióta meghirdettem a kocsit és beleírtam, hogy csere is érdekel, jött jó pár ajánlat. Szinte kivétel nélkül dízelek, így eljátsztottam a gondolattal, hogy még is beleugrom. Viszont fogalmam sincs a dizel motorokról, csak itt ott elkaptam infókat, hogy az m47 esen a turbok mennek hamar el, az n47 esen láncpara van, de mind mind bizonyos évjáratokhoz követve. Amit tudok, hogy felesleges a 6 hengeres, egy 20d bőven jó lenne és hogy automata kell. Csak hát volt 150le, 163le, 177 le meg 184es is , és fogalmam sincs melyik lenne a legmegbízhatóbb, melyiknél mely évjáratokkal kel vigyáznom? Illetve érdemes faceliftest keresni, már abból is vannak kis ráfizetéssel papíron jó ajánlatok. Felhasználás továbbra is többnyire város, de több kirándulással mint eddig a 25i vel, összegezve évi 20-25k km, 75% város. Előre is köszönön a visszajelzéseket, ötleteket, tapasztalatokat a kérdésben.
Nekem ilyen belsőm van, ha takarítod, ápolod a bőrt nem lesz vele gondod. 3.0 motor van nekem is kézi váltóval. A 2.0-s takarékosabb kicsivel, de a plusz erő kárpótol. A linkelt kocsiban navi nincs, és számíts rá, hogy az M futómű büntetően kemény, viszont kanyarban sínautó, csak a gumi tapadása szab határokat. Orral parkolással, szűk pláza felhajtókon vigyázni kell, mert baromi hamar odavered az elejét. 200 ezer km felett azért már lehet számítani húzósabb javításokra.
Ertem, akkor egyeztetek majd a tulajjal.. koszi a segitseget!
van itt olyan szakerto forumtars, aki Debrecen korzeteben illetve valahol Paks es Debrecen kozti utvonalon lakik es szivesen eljonne velem meglesni a gepet?... persze nem koszonomert!
amúgy szerintem nem igen tud róla senki semmit,mert ahogy nézem valami frissen behozott darab lehet,ha kell rá regadót fizetni,a legegyszerűbb ha lekérdezed márkakereskedésben,vagy beviszed egy teljes körű átvizsgálásra ami 20.000 ft(Nyíregyházi BMW-be ennyi volt egy f10 535D átvizsgálása februárban) és abba benne van,hogy lekérik a km-ez is.
nekem 30D van,több mint 3 éve megvan az autó,motorikusan egy fillért nem költöttem rá,az olajcseréken és a szűrők cseréjén kívül,szerintem nagyon megbízható a 30D motor,kézi váltós,csak városi használat mellett nekem 6.8-nál nem evett többet még az autó mióta nálam van,természetesen nem nyomom neki szépen járok vele,gondolom ha taposnám neki akkor többet enne :D
amúgy elég szép darab amit kinéztél,nagyon jó az a szín,csak a vaj belső kicsit kényes,ha olyan farmerbe ülsz bele akkor megfogja a bőrt.
Azt szeretném megkérdezni még hogy az autóhoz új kulcsot csak a márkaszervízbnen lehet csináltatni vagy van más megoldás is!? Mert pár helyen láttam már hogy árulják a nyers kulcsot 6000 és 10000 ft-t is!
Lehetséges hogy rövidzár kimenet védelemben van a világításmodulod,ezt cserével lehet orvosolni hivatalosan. Egyébként resetelhető és ismét működni. Ha szeretnéd megcsinálom Neked.
Egy olyan problémával fordulnék hozzátok hogy: egy 2005.05 évjáratú E90-s BMW- van. Olyan hiba jelenség van, hogy a tolatólámpák nem világítanak a számítógépre rádugott autó szerint a tolatásjelző kapcsoló jó/ új van beleszerelve/ A vezetékek jók ki lettek mérve az izzók jók ki lettek próbálva. 5V feszültség van a vezetékeken. Amikor le lett húzva a tolatáskapcsolóról egy rövid időre adtunk rá 12v-t és működtek a lámpák! De önmagában a rendszer összedugva nem jó! Az autó hibának viszont csak a jobb oldali tolatásjelzőt írja!
Annak nagyon örülnék,ha elküldenéd.Igen az enyémben is a Bussines navi van.Húúúú hááát én jóval feljebb vagyok tőled,sajnos.Bár én is délen lennék nem is lenne semmi bajom ezzel a külhonnal.A címem ( 57299 Burbach Blumenweg.8.)Cserébe a jólelkűségedért én is felajánlok majd egy balatoni iszogatos estét a BB napokon,jövő nyáron.Köszi előre is!!
e90 professional cd lejátszó a cd-n levő zeneszámokat a gyújtás lekapcsolása után 20-25 perccel mindig a szám elejéről ill. a cd 1-es track-jétől kezdi játszani, nem pedig onnan ahol abbahagyta. Ez elég idegesítő, ha egy 90 perces mixet kezdessz el hallgatni, lemegy belőle félóra, aztán megállsz valamiért és amikor egy idő után újra elindulsz, akkor a mix cd megint az elejéről indul
Lehet ezzel valamit kezdeni, tud valaki megoldást erre? (az e46 business mp3 cd mindig onnan folytatta a zenéket, ahol abbahagyta...)
Nem értem, hogy az e46 után az e90-es cd player miért nem jegyzi meg, hogy hol hagytam abba a lejátszást...
Ha jó úgy neked és adsz 1 címet,vagy ha Gendorf környékén dolgozol,tudok neked Mo-dvd írni 2013-ast.Nekem is Bussines navi van benne és tökéletesen viszi 2009-es Bmw E90.Ingyen küldöm.
Ha hiszed ha nem. Hívj fel holnap: Hetven:5nyolcnavegy negyvenkettő tizennégy) Persze AWI/CELL. Csőszer13 netto plusz szállás utazás. Itt a forumon is dolgoznak nálunk ketten. Sokat járunk ki, egy helyen csináljuk a vasakat.
Mit mondhatnék erre,hiszem is meg nem is a 16 nettót (awi és csőnél,esetleg hihetőnek hangzik),én nem keresek annyit bruttóba,de NRW nem is a kimagasló bérekről híres.Szekszárdon hivatalos szerelőműhelyt,vagy valakit ajánlasz aki otthon szaki a témában?Az utóbbinak örülnék igazán.Az én két jó madaram is ilyen,de már olyan éhesek lettek,hogy hivatalos márkaszervizbe is hordhatnám azért az árért amit kérnek.
Olvastam a kérdéseket-válaszokat,és nekem is van indításkor ez a nyikkanó hang az ékszíj felől,viszont az én masinámon egy ékszíj van N47D20C ,177le.Ennél is az ékszíjcsere megoldja a problémát ,vagy kell e még valamit cserélni rajta,feszítőgörgő vagy egyéb mást???
Lenne még egy kérdésem hozzátok.Az enyémben van kis navi,nem tudom ezen belül van e több típus.Van is hozzá cd működik rendesen,viszont nincs rajta Magyarország sem magyar nyelv.Tudnátok-e nekem ebben segíteni??????????Van egyáltalán hozzá???
Ezen nincs feszítőgörgő. 2 szíj van, és csak a belső nagy szíjnál van feszítőgörgő, a külsőnél nincs. Onnan gondolom, h emiatt nyikkan meg indítás után, mivel a belső le lett cserélve, az új volt. Megvan a másik szíj is, csak ez ilyen stretch belt, amit másképp kell felrakni. Itt van róla videó.
Én kb 2 hónapja cseréltettem hátsó led lámpát BMW szakszervízben Mainz-ba,mert kiment 3 led belőlle és így az egészet cserélni kellett.47 euró óradíjat számoltak fel.Otthol sem kevesebb.Bár Nyíregyházán tudnék neked ajánlani szerelőt ők korrektek.És ténleg jól megcsinálják.
Nekem is megnyikkan az ékszíj indításkor, nálam a kisebbik szíj miatt van, ami a klímát hajtja, azt nem cseréltük még le. Már megvan az alkatrész, csak nem volt kéznél a speckó szerszám, amivel fel lehet rakni. M47 318d.
elnézést a rosszul megfogalmazott kérdésért,de milyen alkatrészeket kell kicserélni ahhoz,h az indításkor fél mp-ig hallható nyikkanó hang megszűnjön? (320d)
Nálunk 16 nettó/órában vannak a srácok szóval nem a klasszikus lehúzósdi ami egyre népszerűbb mentalitás. /Bocs az offért/ Ha bármi gondod van a kocsival van egy kis központi helyünk szekszárdon az M6 mellett, gyere nyugodtan)
Én írtam hol lakom,igaz nem szó szerint,de azt hiszem magyar embernek a balatoni illetve a BB elég egyértelmű kell,hogy legyen.Leírhatatlan amit ezzel a hellyel kapcsolatban érzek,sajnos lassan hét éve igen ritkán látom csak,mások bűne miatt,akik tönkretették az országom azok miatt.Ezt a helyet úgy hívják,ha még most sem ugrott be,hogy Balatonboglár.Sajnos otthon szakmunkásként nem hogy ilyen autóra nem tellene,hanem mindennapi megélhetési problémáink lennének.És már családdal nem úgy van mint rég,hogy megoldottam máshogy,hogy jól éljek.De hát abból csak a baj van mindig "feküdjön a földre lábakat szét stb-stb" :)
Na,ezt örömmel hallom,ha egy magyarnak cége van külföldön,sőt,ha még az sikeres is.Ugye nem emberkereskedelemről van szó modern rabszolga tartásról???Mert én 4,5 évig dolgoztam egy ilyen cégnek idekint (Inconex Kft)(Bpesti cég)Hát mit mondjak gyalázat amit ott tapasztaltam náluk.Had ne mondjam mit tennék velük,meg hason szőrű társaikkal.Lehet van köztük korrekt is,de én még ilyenről nem hallottam.Hála az égnek nekem sikerült bekerülnöm egy Német céghez akiknél dolgoztam,igazi gálya,de ezt leszámítva minden korrekt.Még egy darabig csinálom ezt és muszáj lesz váltanom,mert ebbe belerokkanok amit most csinálok.
Azt is írd le melyik város 150 km-es körzetében keresed. Nekem is ennyi volt most az olaj, igaz adtak még hozzá ebben az árban olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt, gázolajszűrőt plusz 4db izzítógyertyát. Sőt lakatos hegesztő cégünk is van németben)
E9X-re,van négy darab használt 16"-os lemezfelnim,otthon.A bibi a dologban,hogy Németországban "élek"és csak december közepe után tudnám átadni,ha valakit érdekelne.De az is lehet,ami nem rajtam múlik,hogy előbb is lehetséges legyen az átadás.Egy barátomnál van a garázskulcsom,csak ő állandóan úton van és nem tudom mennyire érne rá ezzel foglalkozni.
A másik,hogy én balatoni vagyok (BB) és nemrég vettem egy E91-et (diesel)amiről maradtak a fent említett felnik.Négy éves 177 lóerős és az óra szerint :) 150 ezer van benne.Nem informáltam le,nem mentem szerelővel,nem vittem festék vastagságmérőt a zsebemben :) .Bevállaltam!!!
Na,most ehhez az autóhoz keresnék egy igazán jó és BECSÜLETES szakembert,aki "keni-vágja" ezt a típust,kb 150km körzetben,akihez tudnám hordani szervizelni stb-stb.Vagy ha valaki tudna nekem ajánlani.
Nem véletlenül írtam nagy betűkkel a becsületes szót.Volt két szerelő akihez hordtam az autóim,de nem szeretem,ha hülyének néznek ezért keresek mást,ha lehetséges.A legutóbbi sztori 6 liter castrol 5w-30 olaj több mint 28000-ért számolta fel nekem,úgy hogy nekem nem kell számla :) stb-stb.Mellesleg megjegyzem olajra van "pályám",úgyhogy tudom mi mennyi.
-Ezt most magamban mondtam amit most ezek után írok.:)
-Vazzze tesó azért mert én nem itthon húzom az igát azért nem kell madárnak nézni,még ha ilyen "csodajárgánnyal" is áldott meg az ég,akkor sem.Mert én sem a fáról szedem a rávalót,sőt asszem sírva szaladnál a mama szoknyája alá,ha végig kéne csinálnod kint egy-két napomat,mert ez a "szerelősdi" is munka én tudom jól.De össze sem lehet hasonlítani azzal amit én csinálok évek óta(lakatos-hegesztő).
Szóval egyenlőre ennyi,még majd "zaklatlak" benneteket ilyen-olyan kérdésekkel.Üdv:István
Téves értékesítés miatt van egy eladó teljesen új, gyári BMW E90 LCI M-es első lökhárítórács 7000Ft-ért. Posta ok. Akit érdekel jelezzen a 06 telenor 3kilenc2-9kettő-6kettő telefonszámon.
Sziasztok! Régóta nem jértam itt, csak jártam a jó kis 320d-mel, és szerencsére semmi baj nem volt vele (persze 57e km-nél mi is lenne). Most vettem egy 325i-t, nagyon élvezem a benzines hathengerest (persze a benzinkutas a legjobb barátom :-) ). Ebben van bluetooth-os telefonkihangosítás is. Az a kérdésem, lehet-e a telefonról küldeni valahogy a zenét is? Azt hiszem, A2D2 szabványak hívják. Vagy ha nem, létezik-e olyan szoftverfrissítés, ami ezt már tudja. A másik: jó lene frissíteni a térképet, mert 2008-as.
Mindenki máshogy áll az autókhoz. Én például addig nem vettem prémium használt autót, amíg nem tudtam mibe kerül fenntartani és nem volt rá meg a fedezet. Addig jártam Toyotával, tudva, hogy egy fillért sem kell rákölteni vagy 5 évig.
Amikor felértem, a még mindig csak használt, 3 éves 3-as szériát, akkor mikor megvettem, pontosan tudtam, hogy várhatóan kell majd turbó 300 ezer körül, DPF 400 körül, egy mosás után, mennyibe kerül gyári alkatrészekkel max 15 ezrenként szervizelni, stb.
Így, ha itt lesz az ideje, ebbe is bele fog kerülni a gyári DPF.
Az, hogy a 30 éves buszok mit köpnek ki, sajnálatos, de nehezen befolyásolható. Ha a vadiúj Merci buszokon a BKV kiütné a részecskeszűrőt (felteszem, hogy van benne), azért remélem valaki felelne.
Mondom, mindenki más, de szerintem ezt kéne mindenkinek végiggondolnia, mielőtt ilyen autót vesz. Kár a techináért, nem véletlen lett ez így fejlesztve...
Dehogy tartom én a környezetvédelmet "demagog dumanak" de valljuk be ez: "hogy a zemberek az extra finom koromreszecskeket belelegezve ne kapjanak tudodaganatot , nagyon sajnalom ,hogy ebben az orszagban az emberek apropenzre valtjak masok egeszseget. " elég demagógra sikerült, amellett, hogy hülyeség is.
Az olaj meg jah, részecskeszűrősbe is a legtöbb ember csak viszkozitás alapján teszi az olajat, pedig van külön besorolása aztán csodálkozik ha két hónap után több olaj van benne mint volt amikor a szerelője feltölti az olcsó alföldön gyártott hamis Castrollal..
Jól működik, teszi a dolgát épp ezért tartom extra nyűgnek. Mindenki szabadulna tőle, takarítani vegyszeresen egyszer lehet aztán szétesik. Kivegye az ember vagy bennehagyja, programozni hogy átugorja a rendszer stb. Kettős lendkerék meg egy kényelmi funkció lassan cserés lesz nekem is, cserélem és kész. Nagy álltalánosan arra lennék kíváncsi hogy akkor végülis az M47 gyakorlatilag jobb mint az őt váltó N47? Vagy ha jobb akkor miért az.
Szóval akkor leegyszerűsítve az anno egy kész hangszerként összehangolt N47 a gyenge fordított vezérlés mellé és a szokásos dízelnyavalyák mint a kettőstömegű stb plusz fejlövésként a mostani felhasználók megkapták még ajándékba a DPF-es nyűgöket is? Mert gondolom csak a szervízszámlák készhezvételekor találkoznak az ózonlyuk méretével.
Szeretjük ezt az "olvastam ,hogy a DPF rosszabb mint ha nem lenne" féle tanmesét. Megnyugtatlak, hogy a dpf nélküli csőből is kijön az a kis méretű részecske ami felszívódik és rákot okoz. Csak ott van mellette az is ami 200x akkora és nem látod tőle az eget. A DPF legalább nagy részben lebontja ezeket a részecskéket.
tavol all tolem ,hogy keressem a casus bellit ,csupan nem ertem , hogy egy mindenki erdekeben kifejlesztett magas muszaki tartalommal biro rendszert miert kell megbontani ezert batorkodtam jelezni , hogy nem tartom okos otletnek a dpf kiiktatasat -amugy gondolom kozuton is felszalad 3000 kormyekere a fordulatszam szoval nem kell a regeneralashoz feltetlenul autobahn, de tenyleg hagyjuk-.
amugy EUR5 eseteben nem valos ,hogy az allam nem tamogat lsd. Reg.ado merteke itt joval kedvezobb .
visszaterve a megfelelo jarmu kivalasztasara , az 5os hybrid szvsz csak azert lett kifejlesztve ,mert a Daimlernek is van amugy azt olvastam ,hogy alig jobb a fogyasztasa a sima 35i nel akkor meg minek fizess ki ra plusz €12k t?amig nincs villanyauto ertelmes aron addig maradok a benzinesnel.
ok nem akarok vitatkozni senki nem mondta hogy a kornyezetvedelem nem fontos. nagyon fontos. senki nem akar ezen vitatkozni szerintem csak velemenyek osztodtak hogy sajnos semmit nem kapsz itthon eu4-5 auto fenntartasert cserebe. foleg ugy hogy ahogy mondod autopalyan folyik a regeneralas. ebben kicsit tevedsz de mindegy nem vita targya. de ha csak ott regeneralna akkor en mint vas megyei ember a kozelben levo 0km autopalyaval 400-500 km kent szedhetnem le a dpf et. de ha valaki nagyon kornyezettudatos mint ahogy Te akkor szerintem egy joval kornyezetbaratabb autot kellene valasztani nem egy eu4 est. Persze ez az en velemenyem es nem kotozkodni akarok tavol alljon tolem csak ugy csinaltal a bolhabol elefantot hogy az valoban bolha volt. Megegyszer irom szerintem mindegyikunknek fontos a kornyezetvedelem Nekem mint gyakorlo apanak meginkabb. es nem arrol volt szo hogy ki hogyan uti ki a dpf et ki hogyan szedi ki a katalizatort ezt csak Te kepzelted valahogy bele es le is csaptal a dologra. szoval megnyugtatlak en szeretem a kornyezet es meg a csokkemet se dobom el az utcan mert van kis mobil zseb hamutala. sot a szemetet sem szorom ki a kocsibol. szoval nyugi. itt nincsenek ellensegek csak beszelgetes folyik nem ellensegeskedes.
Igen az én véleményem szerint az tökéletes válaztás lesz.Castrolt lehetőség szerint 5w-30.Ezt írja elő a gyár is,ha jól tudom. De max 15000km és csere. Bár én nem vagyok szaki,sőt még két hónapja sincs,hogy magaménak tudhatok egy E91-et ,de az enyémbe is azt rakott a szerelő,mondván,hogy ez való bele.Én is most barátkozok még az autóval és lesz egy csomó kérdésem itt a későbbiekben,de most lepihenek,mert holnap munka.Üdv:István
Nemrég lecseréltem a kocsit. A mostani egy 320d, 2006-os sedan. Szeretnék egy olajcserét megejteni rajta. A kérdésem az lenne, hogy milyen olajat javasoltok, mit vegyek? Ahogy utánaolvastam külföldi fórumokon LL04 5w30-at ajánlanak a legtöbb helyen. Hány liter kell kb? Sajnos szervízkönyvem nincs a kocsihoz így a neten keresgélek válaszokat. Tovább honnan tudom kideríteni, hogy van e benne részecskeszűrő (DPF), illetve ha van/nincs változtat e ez az olaj típusán?
ja és bármikor beállítjuk neked az olajcsere intervallumodat ahhoz az olajhoz amit használni akarsz vagy éppen használsz, ezt már több esetben megcsináltuk bmw és nem bmw autóknál is, az eredmény gyalázatos volt , a adott olajjal a felénél is kevesebbet lehetett menni mint amit mentek vele ,ezek a mi tapasztalataink,de mindenkinek a saját döntése mit csinál a kocsijával mi csak tanácsot tudunk adni :) amit már sokszor felajánlottam ,és ráadásul ingyen:)
ha valakit érdekel ide is szívesen beírom mit kell tenni hogy sokkal jobb legyen a kocsija ,
a DPF tisztaságát vagy állapotát sokáig fent lehet tartani ezzel a termékkel ,olvassátok el ,elkészült a fordítása, nem szokványos anyag ,ezért fontos a leírás elolvasása és értelmezése :)
nagyon sok bmw-s használja már ,hiába a jó kocsi ha nem jó az üzemanyag amit belerakunk /benzinhez és gázolajhoz/
AR6200
itt lehet letölteni ,a kép alatt a forgó downloadra kell rányomni :)
nem azt mondom hogy igy jo de en ugy csinaltam hogy levettem csinaltam ra fenekelest. rendeltem hozza tisztito folyadekot. szeintem atinal is van. beaztattam 2-3 napig aztattam. majd kimostam + kompresszorral fujattam kozbe a mehsejtek kozul a kormot. a vegen megint kimostam. felszereltem es mentem vele 100 km. t szepen egyenletes gempoba. enbigy csinaltam de biztos van ennel valami komolyabb nem ilyen mekk mester megoldas.
na de nem akarok vitainditot kezdeni. elvezd a dpf et. habar gondolom inkabb hibriddel jarsz ha mar vedjuk a termeszetet nem egy minimum 2000 es verdaval. kis zold prius al jarnak
szerinted regeneralaskor hova megy a korom? viszont errol olvastam egyszer hogy nem az emberek egezszege miatt van hanem a uveghazhatas miatt. a dpf nelkuli kibocsatott korom nagyobb szemcse 80% ban az orr nyalkahartya vagy mi kiszuri es kifujod mint taknyot. a dpf bol regeneralaskor kijovo korom a fold felett 60-70 cm rel lebeg de valami nincs benne ami az ozonra karos. namost megkerdem hogy ha van gyereked akkor o milyen magason veszi a levegot. ahol a dpf es cucc lebeg. az viszont joval kisebb reszecske ami egyenesen a tudo horgokre ragad es nem bomlik le csak rakot okoz. na akkor hogy van ez?
Valóban a benzines N53-as motorokban NOX van , Steeef említette múltkor hogy ugyanazon az elven müködik mint a DFP , és hogy diagal lehet kényszer regenerálodásra kényszeríteni. Az hogy a benzineseknél mennyire problémás , mik a tapasztalatai ezzel kapcsolatban arról neki kellene nyilatkoznia mint szakértő. A lammbda szonda és társai a korábbi autóknál sem voltak hú de tartós éltű alkatrészek, szinte úgy kell elfogadni őket , mint a gumikat , vagy a fékeket... elkopnak , megöregednek , csere....
Majd amikor jó sok herélt Dpf-es kocsi lesz az utakon, valamelyik rendőri vezető kiadja a fentről jövő parancsot, hogy szálljanak rá a témára. Az ilyen tulajok szája fog a legjobban görbülni, mikor pattan a rendszám és lehet a Kpm-ben újra vizsgáztatni. Persze ott már tárt karokkal várva, nagyítóval keresik majd a DPF-et a kocsikban.
egyszer mar volt tema de azert nem art ismetelni , szoval a reszecskeszuro nem azert kell , hogy az allamtol penzt kapj hanem azert , hogy a zemberek az extra finom koromreszecskeket belelegezve ne kapjanak tudodaganatot , nagyon sajnalom ,hogy ebben az orszagban az emberek apropenzre valtjak masok egeszseget.
Köszönöm az árajánlatot, komolyan fontolóra is veszem. Annyit azért hozzátennék, h. webes rendelésnél pl. a Láng kapásból ad 25% kedvezményt, ha meg besétálsz a boltjukba nem nagykereskedőként, kaphatsz kedvezmény kártyát, ami már az első vásárlásnál 30% kedvezményre jogosít.
tudom. csak van aki odzkodik a dpf pucolastol mert sok az urban legend. Oszinten en is ugy fogtam bele hogy vagy vagy. semmi bajom a kornyezetvedelemmel csak itthon semmit nem kapsz azert hogy tele a kocsid dragabbnal dragabb kutyukkel.
A benzinmotorban inkább katalizátor van, de minél újabb fejlesztésű dolog, annál több az emisszió miatti segédcucc a motoron. Ezeket nem nagyon lehet elkerülni, mert az egyre kisebb kibocsájtási normákat csak így tudják a kocsik. Már a benzines motorokban is elég sok EGR-t keringetnek vissza, stb...
fektarcsa. elkopott a betetem tarcsa csere is esedekes. gondoltam meg kihajtom a vegeig. elvileg meg volt 200 km de a betetrol leszakadt a ferodol. hirtelen cserelnem kelltt. az a TRW elvileg gyari beszallito lett beteve. (NEM BIZTOS HOGY GYARI BESZALLITO) majd ati megmondja. a betet nem nyikog viszont qrva gyorsan kopik. Szerintem vedd meg gyarit ATI tol vagy amit javasol mert mindegyik celnak megfelel de vagy nyikog ami engem rohadtul idegesit vagy gyorsan kopik vagy megeszi a tarcsat. szoval ne gondolkozz meet a kicsit olcsobb dragabb lesz.
dpf re visszaterve. hatha valakinek hasznalhato az info. e65 30d. semmi problema gep szerint csak azt vettem eszre hogy kuszik felfele a fohyasztas. gondoltam tel meg ilyenek aztan jott a nyar na most meg a klima de egy 2 eves fenykepen veletlenul eszrevettem hogy fogyasztas 8.9 liter. akkor mar 14.5 nel jartam vegyesbe. gep semmit nem mutatott. dpf szuro levesz beaztat a szerbe. reggel gondoltam kimosom. viz bele de egyszeruen nem folyt at a viz a dobon. nem vicc magam se hittem. vissza beaztat 3 napig azta. utanna mar viz atcsordogal a dobon. nekiestem sterimobbal. 4-5 ora intenziv melegviz sterimob kompresszoros kifujatas utan viz atfolyik a dobon. dpf visszatesz. fogyasztas varosba 8,9l . azota eltelt 4 honap az auto fogyija valtozatlan. haverom ezen felbuzdulva elvegezte ugyanezt e90 320d n mert kiallt dpf hibara. a tisztitas neki is sikeres. elvileg van ceg aki valami ultrahangos cuccal tisztit es az meg tokeletesebb de a lenyeg hogy tisztithato. most asszonynak vettem benzinest hogy varosba ne legyen dpf el szivas. kiderult hogy ebben meg dpf hez hasonlo valami van tehat a benzines is mar szopi.. nesze neked kornyezettudatossag. nox szonda egybeepitve a lambda szonaval 330i. kerdezgettem hogy uj vqgy bontott forumoztam német oldalakon es az jott le hogy 100.000 km nel legkesobb cserelni kell.
Ezt nem tudjuk, de valószínűleg nem egy cég, hanem több is. Nem a gyártó a lényeg, hanem az elvárások. Az utángyártott csomagban sosem lesz olyan minőségű alkatrész mint amit a BMW-nek szállít be...
Akkor tartsunk féktárcsában egy kis árelemzést. Amiket írok kisker árak, ennyibe kerülnek a Lángnál/Unixnál/Bárdinál, ha csak úgy betéved az ember vásárolni.
Első tárcsa 163 lovas 320d-re előre:
ATE 31057/db
Textar 25846/db
Zimmermann 20970/db
Ehhez képest adom az eredeti, gyári BMW féktárcsát 21200/db áron. Biztos mindenki tud intézni a nagykerekben némi kedvezményt, de még azoknak sem érdemes reszkírozni, hogy 2 nagy fékezés után elvetemedik-e az utángyártott tárcsája és dobhatja a kukába, vagy sem.
Én épp most megyek a javított felnimért. Akkora ütés van csak rajta, a belső peremén, hogy ha nem mondanám, észre se vennéd :(( persze a centírozó gépen látni. Centírozva tökéletes, de mivel nem kerek, rázott 140 felett.
Végre pont került a történet végére, és bár volt egy-két csavar a történetben, egyszerűbb volt a megoldás mint hittem. Mielőtt legelőször elvittem a szervízbe az autót megnézettem egy gumissal a kerekeket ill. a csak a jobb elsőig jutottunk, mert azon a felnin egy jól látható fel-le mozgás volt látható, így rögtön átirányított egy jó nevű felnijavítóhoz a közelbe. Átvittem, megnézték, mondták, h. kb. 2 óra múlvára tudják javítani + megnézik a többi kereket is. Mivel volt elintéznivalóm otthagytam az autót, a beígért időpontra visszamentem, gyakorlatilag addigra végeztek is vele. Rögtön kimentem autópályára, remélve, h. ez volt a remegés oka, de sajnos nem ( bár mint később kiderült mégis). Másnap vittem a szervízbe és történt meg a már korábban leírtak cseréje és derült ki, h. nem sikerült a vezérműlánc és egyebek cseréjével sem megszűntetni a vibrációt. Amikor múlt héten visszavittem a szervízbe, h. akkor nézzék meg mégegyszer mi lehet az autóm baja, akkor az autó felemelésekor a szerelő mondta, h. a bal hátsó kerék mozgása nem tetszik Neki és mielőtt újra komolyabb szerelésbe kezdenek nézessem meg egy másik, a közelükben lévő gumisnál. És igaza lett, nem csak a bal hátsó kereket, hanem az összeset újra kellett centírozni ( nem is kicsit ), ezek szerint a felnisnél ez elmaradt ( a számlán nem is szerepelt, így rákérdeztem és azt mondták rendben van a többi kerék, amit el is hittem, mivel négy hónapos új gumik vannak az autón és szereléskor centírozva lettek). Újra ki az autópályára és a korábbi 135-140km/h feletti remegés, vibráció megszűnt. Számomra keserű tanulság, h. egy gumisnál/ felni javítónál sem lehet otthagyni az autót.
Más: E91-esre milyen márkájú első féktárcsát/ betétet javasoltok?
Nincs esetleg valakinek egy jobb hátsó lámpája faceliftes E90-hez? Ugyanis nem vilagít az egyik LED csík, és ha jól tudom, akkor csak lámpacsere a megoldás erre.
Ezen én is bosszankodtam, mert egy koromszűrő komoly költség tud lenni, és semmivel sem honorálják. :((
Fontos nekem ugyan az esőerdő, de amíg látom, milyen teherautók-buszok közlekednek... nem érzem, hogy nekem annyira szűrőznöm kéne. Ha eldugul majd, kivetettem, keresek rá megoldást, inkább, mint hogy cseréltessem 100ezrekért.
Üdv mindenkinek! A kiválasztott autóm E90 vagy E91 320D lenne, DPF nélküli változat! Elég sokat olvasgattam a topic-ban és nagyon megoszlanak a vélemények! Páran azt írták, hogy amiben nincs részecskeszűrő annak a kipufogó vége lefelé hajlik! Ez mennyire megbizható információ? Ugyanis találtam olyat, amin ilyen a kipufogóvég, de a leírásban mégis szerepel a DPF! Vagy ez csak a kereskedő hozzá nem értése volt aki felrakta? Illetve, hogy a kipufogó végen kívül, van-e más arra utaló jel (külső-belső), hogy biztos nincs benne az autóban gyárilag? Köszi az esetleges válaszokat!
Tudom mi miatt van, de az a baj hogy kb 4000km van az olajban. Az olaj maximumra volt töltve, de akkor még nem volt felette. Szóval olajat még nem szivesen cserélnék...
Sziasztok. Egy gyors segítség kellene. Megnéztem az Idrive-ban az olajszintet és azt írta túl magas. Ami igaz mert a nívün is max fölött volt. Hibaüzenet nem jött. Mostanában sokat jártam városban így tudok , hogy a sűrű DPF regenerálás maitt van ez. A kérédés. Okozhat ez bármilyen kárt, mármint a magas olajszint? Mit lehet vele csinálni? Engedjek le az olajból...
Sziasztok! Végre volt 15 percem, hogy megcsináljam a hirdetést... Szóval mostantól hivatalosan is eladó az autóm. Ha bármi kérdés van keressetek nyugodtan. Tényleg nagyon rendben van, bárkinek ajánlom. Soses adnám el, ha valahogy kombit lehetne csinálni belőle, de ugye nem lehet... E91eseket nézek, esetleg csere szóba jöhet, hasonlóan tényleg kitűnő állpotú, jól feleszerelt, akár fizetek is rá, és legalább 20 as motorral és lehetőleg automata váltóval.
szia!
En is hasonlo helyzetbeen vagyok mint te, gyakorlatilag szinte semmi lehetosegem nincs , h igazan kiprobalhassak, megismerhessek egy e9x-et.. Bar szalonban egyszer 5 percre elkaptam, meg hat a kereskedo.. Probaltam ma berbe venni is, de meg az sem jott ossze..
Most, hogy így megfogalmazodott benned ez a masnak kicsit furcsanak tuno kerdes, kisse felbatorodva en is megragadom a lehetoseget..
Debrecen kornyeki vagyok, de sokat tartozkodom Pesten a munkam miatt, szoval ha valaki szivesen megmutatna az autojat az alabbi telepulesek kornyeken, vagy azok kozotti utvonalon barhol, azt nagyon megkosonnem így is meg úgy is!
Udv.
Gyuszi.
észrevettem én is sajnos,én a 2-2 led izzósat vettem és a belső köröket még csak-csak világítja a de a 2 szélső már harmat gyenge,visszaraktam a gyárit az legalább normálisan világít.
Nyugodj meg,ez is gyenge lesz...nincs 1 db. LED rajta,amelyik a tükör fókuszában lenne.Így vakít,persze, a lámpát nézve is fényes,mint a rosseb,de a vetített fénye egy kalap ....! Ha egy wolframos izzó csak 2-3 mm.-rel odébb kerül a foncsorban,mint ahol lennie kéne,olyan vetítési képet kapsz,hogy elsírod magad!
320D. Na megint olajcsere, évi 4. Ezt azért megbonyolították rendesen, légszűrőhöz szét kell szedni a fél autót. Gázolajszűrőt ha cseréltek van egy nagyon olcsó utángyártott találmány na azt felejtse el mindenki. Pollenszűrőből, légszűrőből mehet bele olcsóbb fajta de gázolajszűrőből a magyarnak a belsejéből leválnak papírdarabok és megy tovább a rendszerbe lentről..
Hát, ha a 2 éves újonan vett Civic után átülsz egy 4 éves, bizonytalan előéletű, 150 ezret futott dízelbe, érhetnek drága meglepetések... nem azt mondom, hogy érnek, csak érHETnek... szóval a biztosat feladnád, mert azzal a Hondával még pár évig biztos nem lesz gond.
A másik, hogy egy pár napi E90-ezés után visszaülve a Hondát egy pléhdoboznak éreznéd :))
Néhányszor már hozzászóltam it, annak ellenére, hogy offtopic autóm van. Most két kérdésem, illetve kérésem lenne:
1.) Szegeden fellelhető -e hozzáértő és lelkiismeretes szerelő, aki profi az E9x témában? (A C-Mobilról nem olvastam jókat.)
Mint írtam, nincs ilyen autóm, de régóta szeretnék egyet(első sorban 320d v. 325i). Visszatérő jelleggel vergődök a gondolattal, hogy 7-8 autó után egyszer egy BMW-m is legyen. Azt mondják nem vagy igazi petrolhead, ha még nem volt egy Alfád, meg egy BMW-d. No az Alfa már rég megvolt. :) (Jelenleg van egy nagyon jó, két éves és ráadásul újonnan vásárolt 1.8-as 140 lovas benzines UFO Civicem, tehát egy csere ötlete tűnhet kissé elmebajnak is...)
Viszont nálam alapvető, hogy legyen a _közelben_ olyan hozzáértő, akihez alkalomadtán lehet fordulni... És hát olvasva a topikot, erre látok is némi esélyt, hogy szükség lesz rá.. (Mert hogy ebben a szegmensben azért már nekem nem futja új autóra, inkább az a 3-4M közti kategória amit nézegetek, kb. sejtem hogy ott már elég sokféle probléma előjöhet).
2.) Másik dolog, ami lehet, hogy kicsit pofátlanul fog hangzani, de azért felteszem a kérdést - hátha: volna -e olyan szíves jelentkező, Szegeden, vagy környékén, aki hajlandó lenne pusztán jófejségből megmutatni az autóját (E90), vinne egy kört, hogy mégis legyen valami benyomásom, hogy mire vállalkozok, vagy egyáltalán, kicsit rendeződne a fejemben, hogy akarom én -e ezt....
Sajnos az ismeretségi körömben nincs kb. senkinek. Vezettem már E34-et, E39-et, E36-ot, de sok közük nincs az E90-hez... Aztán egyszer egy angliai barátom E92 325i-jét valamennyit, de kevés idő volt rá és jobbkormányos autó volt, az meg elsőre káosz. :). Szóval kínomban már gondoltam bérelek valahogy egyet, de itt arra se nagyon találtam lehetőséget... (Az, hogy percre beleülök egy kereskedésben és közben szúrós szemmel néznek rám illetve elolvasok róla minden lehetséges infót és fórumot úgy érzem még mindig kevés ahhoz, hogy felelős döntést hozzak, hisz élőben úgyis egész más)
Sajnos, cserébe a jófejségért nem sok mindent tudok felajánlani, maximum egy pakk sört, vagy ilyesmi, illetve ha az illető kíváncsi rá, szívesen odaadom a fent említett Hondámat kipróbálni, tapasztalatnak az is valami...
Mindent meg kell téríteniük. Ha összetört az ütközéskor az ájfónod, vagy elszakadt a Hugo Boss öltönyöd, azt is :)) Ezeket persze a biztosító nem szokta hangsúlyozni... :DD
penteken a biztositos ember kuldott egy mailt hogy mivel nem az auto gyári alkatresze nem all modjukban a 2100 euros Schnitzer diffusor felarat teriteni csak a gyari alkatreszet. ugyveddel kuldettem valaszt hogy ez nem fog mukodni sot kezdjek szamolni a serules miatti ertekcsokkenest es az uj diffuzortol nem mondunk le. este 21.00 kor jott valasz nem az ugyvednek hanem nekem hogy hozzajarulnak a diffuzorhoz nagy kegyesen de beraturol es ertekcsokkenesrol mondjak le. na de en mar fel b..tam agyamat mar nem tagitok ugyhogy valaszoltam neki hogy bocs de mar az ugyvedem az illetekes velem nem tudnak egyezkedi. ugyhogy varom a valaszt de mar minden kell. mivel nincs 5 eves a kocsi az ertekcsokkenes is kell mar. lehet csak 2 ev mulva lesz penz de nem hagyom magam. ne nezzenek hulyenek.
volt vkinek olyan tapasztalata,h elől kicseréltem az angel eyes izzókat fehér ledesre és az egyik hátsó lámppa összes világítása hirtelen megadta magát,mitől lehet?
Nem vagyok ügyvéd, de láttam a folyamatot, meg évente 4-5 peres ügyet vagyok kénytelen végig szenvedni. A ptk törvény, és így erősebb, mint egy bármilyen gazdasági társaság (pl biztosító) bármilyen szabályzata. A biztosítók szeretnek hatóságot játszani, de nem azok.
A ptk nagyon egyértelműen fogalmaz: az okozott kárt meg kell tériteni. A biztosítás pont azért van, hogy a károkozó helyett teljesítsen, ha a törvényi feltételek fennállnak.
Ha casco-rol van szó, akkor persze nem ilyen egyszerű, de ha a másik fél kötelező biztosítása a fedezet, akkor keményen be kell állni a pedálba, és nyomni, csak kell egy pofátlan ügyvéd.
DAS nem fog segíteni utólag, csak ha előre köt velük az ember szerződést. Nekem sajnos folyamatban van egy hasonló ügyem 600ezres kárral és gyakorlatilag az ügyvédek sem tudnak csinálni semmit. Vissza kell menni a kályhához, megnézni a biztosító alapszabályzatában leírtakat, az abban meghatározottat kötelezők csak téríteni. Ha Casco, ha KGFB, semmi többet.
A ptk értelmében az okozott kárt meg kell téríteni, mindegy, hogy gyári vagy sem. A lényeg, hogy a forgalomban ezzel az alkatrésszel is részt vehessen, azaz pl. verseny alkatrész nem oké. Ha van róla számla, az az ideális, de nem kötelező.
Fordulj ügyvédhez, mert a biztosító nem abban érdekelt, hogy téged kártalanítson, hanem hogy a lehető legkevesebbet fizesse ki.
Van pl a DAS, ami egy kifejezetten autós érdekvédelmi szervezet, kérdezd meg őket.
Nekem anno az Allianz köcsögösködött, ügyvéd barátom végül peren kívül még a bérautó költségét is behajtotta rajtuk.
hat remelem nem Neked van igazad. a schnitzer elvileg gyari beszallito. az alaktresz pontosan arazhato bmw be rendelheto. a jogszabaly kimondja hogy a biztositotat kar nem erhet marpedig ha nem fizetik ki akkor engem kar ert.
A probléma. belémjöttek, lökhárítő meg stb.. satu. A probléma úgy kezdődött hogy egy schnitzer diffúzor került bele az M es lökhárítóba. A lökhárító gyári felszereltséghez tartozik de a diffúzor nem- A biztosító most azt mondja téríti az M es diffúzort de a schnitzert már nem mert nem az autó alaptartozéka. Én ragaszkodnék ahhoz hogy állítsa vissza az eredeti állapotot és engem ne érjen kár de úgy érzem patt helyzetben vagyok. Valaki valami infoval tud szolgálni? Állítólag a diffúzorrra külön biztosítást kellene fizetnem. Mi van???
Fogyasztásügyi kérdésem lenne. Most vagyok túl egy hosszabb túrán, Budapest-Konstanz-Säntis-Appenzell 1070 km-re 5,3 l jött ki. Ezzel lehetek elégedett nem?
Pl. Unix Autonál 35e körül van a vezérműlánc készlet, amibe benne van minden amit írtam. A többi kiegészítő amit írtál nem tudom mennyi lehet, de így kijöhet ennyiből sztem. Vagy nem?
Keresd meg inkább Maszit vagy Steef-et ha úgy is ott vannak a közeledben mielőtt a "szerelőid" nem okoznak valami nagyobb kárt. Nem VW caddy ez hogy alávágunk egy krokodilt és két óra alatt kész. Van lent is lánc meg kerekek ami úgyanúgy nyúlik, kopik a többivel együtt ha feléből megbontanak egy N47-et abból jó nem fog kisülni. Plusz 80 ezer csak az anyag ára kb amit elmondtál, ők meg kihozták 35-ből tömítésekkel, olajjal, fagyállóval plusz vezérlésanyaggal?! Ilyen szintű megbontásra meg rátettek kb ugyanennyi munkadíjat!? Not bad.. Alapjáraton osonj el egy rendes szerelőhöz mielőtt galyravágják a géped. Szerintem.
Szerintem nem csináltak vele semmit... A motort ki kell venni vagy a váltót le egy vezérműlánc cseréhez ami csak munkadijba 70-80K. Anyaggal együtt kb 200K. De ha ennyiből megcsinálták akkor azonnal add ide a szereőd számát :-)
Nem tudom kiemelte-e, v. sem, nem voltam ott, gondolom igen. Vezérműláncot, feszítőpatront, láncvezetőt és felső vezető lánckereket cseréltek. Tegnap voltam kint a szerelővel autópályán, h. ő is lássa, érezze, amiről beszéltem Neki ( ez korábban nem történt meg, mert a szervíz közelében nincs autópálya és mert úgy gondolták az általam elmondottak, valamint az alapjárati hangja alapján, h. tudják mi a baja). Most több ötlete is van, jövő csüt.-ön megyek hozzájuk és megpróbálják orvosolni a problémát, garanciában. Amikor szétszedték azt mondja eléggé átnézték az autót, de nem láttak más problémát. A fentiekért egyébként 78 ezret fizettem. Eddig nagyon meg voltam elégedve velük, így még bizakodom, h. megtalálják a hibát. Majd írok, ha már tudom a megoldást.
az azért elég szánalmas,hogy egy telefon kihangosítást ennyiből lehet megoldani egy prémium autón,eleve miért nincs benne alapból?akkor marad a 2 dines megoldás,ha emg tudok vmit a szerelőmtől ezzel kapcsolatban jelzem neked jövő héten!
elvileg ameddig eljutottam. kell egy ulf modul ha lehet high az tudja az usb csatlakozast es elvileg a hangvezerlest. kell kabel BT antenna , mikrofon, meg kabel. a vegen egy programozas hogy a radion legyen tel opcio. ati adott arakat kb 85-100 + HTK. (hirtelen tamadt koltseg). ezert merult fel a 2 dines megoldas. Az olcsobakon nincs ulesfutes gomb tehat meg az also kapcsolokat el kell tenni hamutalba ahhoz kell valami kis muanyag de van ra retrofit de arat nem talaltam. a dragabbak ahogy neztem 200 korul vannak. a heten nekem mar szuletett volna valami megoldas de kozbejott ez a hatulrol belemjovos tortenet. elvileg csak a lokharito hej meg par parkradar meg par kisebb vas ment el. erdekesseg keppen a peugeot teteje is megrogyott. ennyit a bajor anyagrol. na de visszaterve ha valaki 2 dinbe mar utazott az megoszthatna. egyebkent nezd meg a csomagtartoba nincs e ulf modul mert lehet hogy csak nincs felprogramozva a telefon. eppen ma lattam egy ilyet. a tulaj 2 eve hasznalja a kocsit lattam neki az ulf modul benn van kertem mutassa meg de allitja nincs benne telefon. en mondom hogy marpadig van. szerizes ranezett feldugta gepre es 15 perc mulva volt is neki TEL opcio ami mukodott. szoval eloszor nezd meg.
Nem kerül fel gyári gépre. Sajnos szerviztapasztalatom eddig csak lámákkal volt, ha fel kell tenni a gépre. Ha fel is teszik, akkor is előre közlöm, hogy nem frissíthetnek SW-t.
akkor e92 hatso lampa cserenel simarol ledesre eleg a kodolas vagy kell valami meg hozza. Mas. meg mindig kuzdok a telefon kihangositassal. ulf modul meg kabelkoteg meg stb se 10 forint igy felmerult a 2 din es cucc legalabb a navigacio is megoldodna. talaltam 140 tol 250 ig. a 140 meg csak csak a 250 kicsit huzos . valaki mar probalt ilyet aplikalni? ebayon 400-600 dollar de minimum 4 darab rendelese esten meg vam meg ez az szo al onnan sem eri meg annyira. szoval valaki ilyennel probalkozottvmar?
Egy ilyen szervíz úgy kezdődik jobb esetben E90-nél hogy motor kiemel. N47-nél meg ugye hátul van tűzfalnál a vezérlés. (Borgasz felvilágosított) M47-nél még klasszikusan elöl van minden de ott is illik kivenni a motort mert írtó szivacs anélkül. Nem lehet az a szerelő olyan rossz ha mindezt meg tudta csinálni plusz a végén megszelidíteni a szoftvert a sok széthúzgált tekker után. Mégsem értem hogy akkor miért nem mondta a kettőstömegűt ha ilyen gondod lehet. Nem ajánlotta fel hogy kéne cserélni a vízpumpát, szíjakat, szíjtárcsát stb ha már atomjaira van szedve a vas? Gondolom otthagytál így is vagy 300-350 ezret nála.
bmw diesel motorkhoz én se igazán értek,és nálam is fenáll ez,h alacsony kb 1000-es fordulaton minimálisan remeg az autó majd kicsit magasabb fordulaton abba is marad,viszont az én N47-es motorom is hangosabb picit a kelleténél,de csörgést nem hallok- max indításkor fél mp-ig-,azonban ugye nem szeretném,h a szervízben átverjenek milyen egyértelmű jel/ek utalnak a vezérműlánc cserére?ha cserélni kell,értelem szerűen cserélni fogom,kedden megyek szervízbe és szeretném ha képbe lennék a dolgokkal!
Éppen hétfőn cserélték ki a lendkereket és a kuplungot. Nekem is egyre jobban rázott de csak 1000-1100 1/min tartományban. Most, hogy jó lett sokkal csendesebb és szebben jár. A lendkerék nekem kb 30-40fokban tudott elforogni, de állítólag a határ 15. Ami fura volt, hogy leállításkor nem volt csörgő hang és rázkódás sem. Néha előfordult, hogy induláskor beremegett a kasztni, de ez kb 3 havonta 1x adta elő. Igaz ebben még az M47 moci van.
A történethez hozzátartozik, h. az utóbbi időben hangosabbá vált az alapjárat, jobban kerreget, kopácsolt a motor, mint korábban, gondolom ezért is gyanakodhatott a vezérlésre, bár ennyire nem értek hozzá, és a szétszedés után igazoltnak is látta a dolgot. A feszítőpatront, a láncot és kb. még két dolgot cserélt, amire most hirtelen nem emlékszem. A motor szerintem most is hangosabb alapjáraton, mint ahogy azt korábban megszoktam.
Egy E91 320d kombim van. Egy olyan próblémám van vele, h. kb. 135-140 km/h-s tempótól elkezd elég jól érezhetően remegni az autó. A kerekeket megnézettem, azokkal nincs gond. A szerelőm először a vezérműlánc megnyúlására gyanakodott, de ennek cseréje után is megmaradt ez a jelenség. Egyenlőre még nincs új ötlete. Találkozott már valaki ezzel a problémával?
És a hét találóskérdése: Hogy lehet az hogy 2006-os 320d-nél a múszerfalon megjelenik az hogy az olajszint alacsony, közben meg a nívópálca kb. felénél áll???
Az új panel kb. 30e, viszont a BMW qrva hülye konstrukciót csinált. Az eredeti rögzítői el vannak forrasztva a túloldalon, azokat ki kell fúrni a cseréhez, és az új rögzítőpontokat semmit nem érő vacak "önmetsző emezanyákkal" lehet rögzíteni, nagyon vacak, buta megoldás. Nem ajánlom senkinek a cserét.
Enyem ugyanez :) 170 van most benne, de mikor vettem 140-el ugyanilyen volt. Szerencsere nekem bezs belso van, ami alatt a fako szurke muanyag nem rikit ennyire, de azert engem is zavar. Lehet rendelni csak azt a kis fogokat bele?
Ilyen mértékű kopás szerintetek mennyi kilométernél reális? Elvileg 130000 van benne, és semmi más nem utal az ellenkezőjére (gyári aksi, 2008-as gumi annak megfelelően kopva, ülések, kormány, váltó makulátlan). Előzőleg nő használta, arra gondolok, hogy a műköröm tette meg a hatását, vagy lehet, hogy ez a színű kárpit ennyire érzékeny?
Sziasztok! Na kezdődik nekem is a vásárlási projekt.
e92. 2008 körüli. évente 25-30.000-t megyek, így a figyasztásra oda kell azért figyelnem ha lehet. Ha nem lehet akkor mindegy :-D
szóval. 320i vagy 325i amit néztem benzinesben. Ezek higyan esznek varosban? Dugóban keveset ülök, mert a külső kerületekbe kell járnom. napi 50 km-t tuti megteszek, ehhez jön hozzá 2-3 vidéki út havonta (egyenként 450 km).
erre lehetne már akár 320 vagy 330d-t nézni? Ha diesel nézek a minél kevesebb km mennyi legyen maximum? :-)))
a magyar kinálat szörnyű, szóval irány külföld, max ezt nézem meg a héten, bár gyanúsan olcsó:
a lokharito romma torott 2 radar szenzor meg alul meg nem tudom. a valtot meg a motortartot meg megnezetem mert ha hatulrol kap Bmw a valto kiszabja a motort a tartobol. mar jartam igy. csak keson vettem eszre. a peugeotot trailer vitte el.eleje rpmma tort. mos elismerte remelem biztositoba hetfon sem fog
Abszolút méretpontos. Vezetékelése más, lehet átalakítót venni. Én AtiTDI-től vettem plug and play kivitelben. Hibaüzenetek elkerülése végett programozni kell.
nagyott kapott a gép? Mit mondott az okozó? Legalább elismerte? Nekem is azért van egy szett, mert lecseréltem LCI-re a lámpákat. Sokkal jobban néz ki.
2008 as E92 nem led lámpás tehát LCI előtti. Hát jó van nekem is csak gondoltam akkor már ne csak a szopás maradjon és kicserélném ledesre ezért kerestem törött repedtet hogy beletegyem még ........ :) szóval előtte.. csak nem akarom az enyémet kitörni mert ezek biztos kitalálják hogy amortizáció meg ilyenek miatt a javítási költség csak 80% át fizetik és akkor jól jöhet ha el adom a régi lámpát. Meg hát ugye ha el akarom adni első kérdés volt e törve.. ja akkor -200e forint. Szóval nem nyerészkedni szeretnék csak maximum annyira hogy ne érezzem magam át...szva.