Keresés

Részletes keresés

Powerslawe Creative Commons License 2013.06.26 0 0 227

Csak a könyebb indításhoz kell az akku. Menet közben már ott a dinamó/generátor, ezért majdnem mindegy hány Ah-s, azért minimum legyen akkora mint amit a könyv ír. Méretre bármi jó ami elfér. Gondozásmenteset ajánlom, nem vicces töltögetni az akkut.

DrBrown Creative Commons License 2013.06.26 0 0 226

A nagykönyv szerint 6V-os 7Ah-ás aksi kell bele, abból is a B39-6 tipus. De ha engem kérdezel teljesen mindegy, hogy mit teszel bele. Az a lényeg, hogy 6V-os legyen. Szerintem egy 10Ah-ás aksit is simán elbír még. A méret az meg aztán teljesen mindegy. A 250-esnél például sokkal nagyobb az aksitartó mint az aksi, szóval valmi rögzítőszerkezetet majd ki kell találnom. Én úgy gondolom, hogy egy zselés 6V-os aksit veszek bele 8-10Ah-t.  

Előzmény: KPK-299 (225)
KPK-299 Creative Commons License 2013.06.25 0 0 225

Üdv!

 

Mekkora aksi való Jawa 250-be? Van 3 féle amit mondtak nekem méretbe és rendelni tudnak: 122x62x132, 119x83x161, 91x83x161

A másik kérdésem pedig az lenne, hogy mekkora Ah-sat érdemes venni bele?

 

Powerslawe Creative Commons License 2013.06.25 0 0 224

Ha tudsz dobj fel pár képet, kíváncsi vagyok mi az ami menthetetlen. Ha úgy is kuka nem bukhatsz vele, én összeraknám, természetesen rozsdátlanítás stb. Ha mást nem pár kört csapatni csak lehet vele.

DrBrown Creative Commons License 2013.06.24 0 0 223

Pár nap múlva okosabb leszek. Majd megírom a tapasztalatokat... :) 

Előzmény: KPK-299 (222)
KPK-299 Creative Commons License 2013.06.24 0 0 222

Biztosan nem javítható? Amúgy szerintem nincs lehetetlen, van bővel eladó szerintem. :-)

Előzmény: DrBrown (221)
DrBrown Creative Commons License 2013.06.24 0 0 221

Az előző hozzászólásomat kijavítanám, mert nem 488, hanem 485. 250cm3. Ha valakinek van ilyen blokkja írjon, hátha megegyezünk... 

Előzmény: DrBrown (220)
DrBrown Creative Commons License 2013.06.24 0 0 220

Hát a fő gond az, hogy 15 évet állt és összerozsdásodott belül az összes fogaskerék. Nem tudom, hogy meg lehet-e javítani, de ha nem találok ilyen blokkot, akkor kénytelen leszek kitalálni valamit. Egyelőre a fogalmam sincs mi lesz... :( 

Előzmény: KPK-299 (219)
KPK-299 Creative Commons License 2013.06.24 0 0 219

Mi az a komoly baj ami miatt kuka lett?

Előzmény: DrBrown (218)
DrBrown Creative Commons License 2013.06.24 0 0 218

Gyerekek elkeserítő hírem van. Úgy néz ki, hogy az én 488-as blokkom kuka. 

Szétnézek most, hátha tudok egyet szerezni. Valakinek ötlet esetleg? :( 

KPK-299 Creative Commons License 2013.06.23 0 0 217

Annyira nem értek ezekhez a dolgokhoz, nagyon nem merek hozzányúlni, lehet elviszem egy profihoz a környéken, gondolom sokba fog kerülni ha van valami nagyobb cserélni való mint egy hajtókar vagy berúgótengelyt vagy primerláncot de valamit valamiért. Pár rugóbab biztos belekerül majd. 

Előzmény: Powerslawe (216)
Powerslawe Creative Commons License 2013.06.23 0 0 216

Attól függ milyen állapotban vannak, enyémek hibátlanok voltak, nem érte volna meg kiszedni. Ha már bontod hajtókart nézd meg, nekem azt le kellett cserélnem.

KPK-299 Creative Commons License 2013.06.23 0 0 215

Csapágyakat nem kell cserélni?

Előzmény: Powerslawe (214)
Powerslawe Creative Commons License 2013.06.23 0 0 214

Hát 488 nál voltak azért meglepik, nem volt feszítési pont kialakítva a blokkon, 559em nem szedtem szét, de azon se láttam. Van sok hülye megoldás is, de valóban nem bonyolult. Én arra vigyáztam blokk széthúzásnál hogy váltó fogosaok egyben maradjanak, hogy ne legyen velük gond, egyébként nem igazán lehet alkatrészeket felcserélni vagy rosszul felrakni, nem kell félni tőle. Szimeringet meg mindneképp cserélj, én nem tettem meg aztán most jól megszívtam, szedhetem szét megint. Csak 488 nál főtengely bal oldalán 2 csapágy közt is van szimering, amit így nem kellemes cserélni.

KPK-299 Creative Commons License 2013.06.23 0 0 213

Kicsit fosok a motortól mert sose csináltam még ilyet és ártani nem akarok.

Előzmény: DrBrown (212)
DrBrown Creative Commons License 2013.06.23 0 0 212

Szerintem csak sima hajtóműolaj kell majd bele. Hogy pontosan milyen, azt még nem tudom. Nincs külön váltóolajzás. 

Előzmény: KPK-299 (211)
KPK-299 Creative Commons License 2013.06.23 0 0 211

250-esre gondolok. :-)

Előzmény: KPK-299 (210)
KPK-299 Creative Commons License 2013.06.23 0 0 210

Lehet hülye kérdés lesz de ezekben a váltót mi olajozza? Van benne külön váltóolaj?

Előzmény: DrBrown (208)
DrBrown Creative Commons License 2013.06.23 0 0 209

Lesz vele mit csinálnod, de ne ijedj meg! Nagyon jól és gyorsan szerelhető mocik ezek. Szerencsére elég egyszerű megoldásokat alkalmaztak bennük, legalábbis a 488-nál egészbiztos... 

Előzmény: KPK-299 (207)
DrBrown Creative Commons License 2013.06.23 0 0 208

Nagyjából az van vele, amit Powerslawe írt. Nálam a berúgótengelyt, és a primerláncot (ezt most mondta a barátom, hogy így hívják :) Arról a kis láncról van szó a blokkban :D ) kell kicserélni. Lehet, kap még egy fúrást is, de gyűrűket egész biztos. Amit ilyenkor nem árt kicserélni még, azok a szimeringgyűrűk. Azok sok állás után elfáradhatnak és engedhetik az olajat. Ezt még a simsonos korszakomból tudom. Ilyen motornál nekem is ez az első. Annyi még, hogy mi nem mertük széthúzni a blokkot, elvittük egy szakihoz. Majd ő megmutogatja, hogy is állnak benne a cuccok. :) 

Előzmény: KPK-299 (205)
KPK-299 Creative Commons License 2013.06.23 0 0 207

Hosszú állás után érdemes szétszedni megnézni? Vagy inkább máshogy kérdezem, kötelezően berohad egy hosszabb állás után vagy csak esélyes? Most a napokban kerül hozzám egy 65-ös 250.559 es ami cirka 28 éve nem járt már de a blokkja nem szorul teljesen normálisan forog. :-)

 

 

Sajnos a motoron sok munka lesz mert elég romos állapotban van de bízok a jóban, egyébként sose csináltam még ilyet ez lesz az első:

 

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/602144_521718637870415_994411583_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/399884_521718887870390_748920536_n.jpg

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=521718997870379&set=a.521718501203762.1073741825.100000968518887&type=3&permPage=1

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=521718721203740&set=a.521718501203762.1073741825.100000968518887&type=3&permPage=1

Előzmény: Powerslawe (206)
Powerslawe Creative Commons License 2013.06.22 0 0 206

Simán menthető minden ilyen blokk. 488 am is így nézet ki, szétszed, kipucol, enyém új hajtókart kapott aztán ment össze. Igazából nem sok minden tud ezekben az egyszerű gépekben véglegesen elromlani.

KPK-299 Creative Commons License 2013.06.22 0 0 205

Üdv!

 

Mi lesz így a blokkjával?

Előzmény: DrBrown (196)
DrBrown Creative Commons License 2013.06.17 0 0 204

Alakula  moci... 

DrBrown Creative Commons License 2013.06.16 0 0 203
Ok, köszi! Kipróbálom az én eredeti telóimat és ha nagyon rosszak, majd kitaláljuk.
Néztem új MZ telókat, 10ezer darabja. Kicsit sokallom mondjuk...
Előzmény: zénó21 (202)
zénó21 Creative Commons License 2013.06.16 0 0 202

igen, megvan a komplett felfüggesztés, azonban, jó ha tudod, hogy azok az alkatrészek, amelyek nálam vannak, persze nem újak, és azt sem tudom, hogy mennyire használhatók, nem vizsgáltam. annak idején "lábon" jött, aztán került szétszerelésre...

Előzmény: DrBrown (201)
DrBrown Creative Commons License 2013.06.15 0 0 201
Nagyon köszi! Ha valami kell szólok. Egyelőre szerelőnél van a blokk, majd kiderül. Bár ahogy írtad a
blokkot már eladtad. Hátsó teleszkópok megvannak esetleg? Az enyémek elég ramatyok.
Előzmény: zénó21 (200)
zénó21 Creative Commons License 2013.06.15 0 0 200

szia,

nekem van egy 485-ös, teljesen szétszedtem, egy csomó holmit sikerült már értékesítenem róla (pl. komplett blokk, kormány, kezelők, kipufogó, lábtartó...) de egy része a padlásra került, ha vmi szükséges, keress meg bátran,

üdv, Zénó

Előzmény: DrBrown (195)
DrBrown Creative Commons License 2013.06.15 0 0 199
Köszi szépen, rákeresek!
Előzmény: Powerslawe (198)
Powerslawe Creative Commons License 2013.06.14 0 0 198

Még így is jobb állapotban van mint a 488am volt. Bp-en Futár motoros boltban van ilyen rugó, házhoz is szállítanak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!