"A Red Bull Air Race a világ legtehetségesebb pilótái között megrendezett izgalmas verseny, amely a gyorsaságra, a precízióra és a rátermettségre alapszik. A versenyt a repülésnek egy teljesen újfajta, a megszokottnál sokkal dinamikusabb módja jellemzi, amelyet "air racingnek", azaz "légi futamnak" neveztek el. A "légi futam" idestova negyedik alkalommal kerül megrendezésre, ezúttal tizenegy pilóta részvételével és kilenc nemzetközi helyszínnel."
"A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) kedden közölte az MTI-vel, hogy ők július 6-i határozatukban elutasították a Red Bull Air Race Világbajnokság 2010-es magyarországi futamának megrendezéséhez szükséges, az eseti légtér kijelölésére vonatkozó kérelmet. Ez ellen tíz munkanapon belül fellebbezést nyújthat be a szervező cég, azonban mostanáig erre nem került sor."
" A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) kedden közölte az MTI-vel, hogy ők július 6-i határozatukban elutasították a Red Bull Air Race Világbajnokság 2010-es magyarországi futamának megrendezéséhez szükséges, az eseti légtér kijelölésére vonatkozó kérelmet. Ez ellen tíz munkanapon belül fellebbezést nyújthat be a szervező cég, azonban mostanáig erre nem került sor."
"A mai napon a szervezők sajnálattal jelentik be, hogy az engedélyeztetési procedúra elhúzódásának következtében a Red Bull Air Race Világbajnokság budapesti futamát törölték a versenynaptárból. A magyar fővárosban való versenyzés hatéves hagyományának megszakításával, így a Red Bull Air Race Világbajnokság 2010-es idényének bajnokát, az augusztus 7-8-i német Lausitz-i EuroSpeedway pályán koronázzák meg."
Én ezt találtam a RBAR honlapján és ebben sehol nincs ott, hogy a hatóság nem engedélyezte, hanem, hogy a hosszabb eljárási idő miatt mondták le a versenyt. Különben B. Péter is ezt nyilatkozta a Bumerángnak.
Ami tény az NKH meghosszabbította a repülő rendezvények engedélyeztetésének idejét. Ebbe a problémába belefutottak a debreceni repülőnap szervezői is.
Az engedélyeztetés természetesen minden évben újra megtörténik. Ez a legtermészetesebb egy ilyen volumenű eseménynél.
Meg ugyi ismerjük, hogy egy hivatal hogyan tudja úgy intézni a dolgát, hogy bele se lehessen kötni, de tegyen keresztbe ahol tud. (MIG-15!!!)
Ha az a véleményem, hogy egy állítás badarság, vagy médialózung, netán újságírói butaság, akkor elmondom a véleményemet róla.
Nem biztos, hogy nekem van igazam természetesen. De a véleményem az enyém. Meg lehet vitatni személyeskedő becsmérlés nélkül. Ezért FÓRUM, nem abszolut kinyilatkoztatások hirdetőfala.
Ha más feltételekkel, más helyszínen, más időpontban akarja a regnáló hatalom esetleg megtartani, erről lehet tárgyalni nyilván a RB-al.
Erre van egy év.
De ez az aktuális idei versenyt nem kellett volna, hogy elcsessze.
Továbbra is fenntartom azt a véleményemet, hogy a szegényes magyar repülési programkínálat legfényesebb eseménye volt. Amíg meg nem cáfolják tényekkel, az a véleményem, hogy kölcsönösen jó üzlet volt mindkét félnek.
Továbbra is az a véleményem, hogy az ünnepet sem rövidítette meg semmivel. Tucatjával voltak más hangulatú, szellemiségű rendezvények. Mindenki megtalálhatta a magának valót.
"...hogy egyáltalán is át szabadjon repülni a Lánc-híd alatt neki egyedül békeidőben, ami persze szerinte is roppant veszélyes mutatvány volt...."
Azért tegyünk már különbséget a valóság és a direkt a médiának legyártott hírek közt... Szerinted abban mi lett volna a szenzáció ha Péter úgy "hírdeti" az akciót hogy a híd alatt való átrepülés semmiféle plusz veszéllyel nem jár, mondhatni rutinfeladat? Magyarán, hát persze hogy azt mondta hogy "hűdeveszélyes", hisz "el akarta adni" a műsorszámot. Aki pedig valamelyest ért a repüléshez, tán még pilóta is, pontosan tudja hogy nem kell ezt a mutatványt azért túlmisztifikálni...persze ne egy friss szakszós akarjon ilyesmit végrehajtani (bár ha stukkert szoritanának a homlokukhoz még ők is túlélnék szerintem :D), de van rá egy fogadásom hogy többszázan vannak itthon is akik különösebb rákészülés nélkül meg bírnák csinálni.
Az rendben van, csak ne vond kétségbe olyan lendülettel, hogy a másik gondolkodik, ésszel érvel, és népbutítás nélkül is van véleménye.
Tartok tőle erősen amúgy, hogy az engedélyezés minden évben alkalmi dolog, bár a fejlődése kétségtelenül egyedi.
Én még emlékszem, mikor az egyik repülőnk propagálta, micsoda harc volt, hogy egyáltalán is át szabadjon repülni a Lánc-híd alatt neki egyedül békeidőben, ami persze szerinte is roppant veszélyes mutatvány volt.
Aztán a RedBull megjelenésével egyszerre huss, minden szerv és hatóság aggályai tovaszálltak.
A RedBull amúgy Portugáliában is az elhúzódó tárgyalások miatt fújta le az idei futamot.
Ezzel együtt pl. ez a hamisítatlan "portugál" pálya tetszik nekem. Valóban építi az országimázst.... :
Nem. Te elmondod a véleményed, hogy szerinted mi történt (többé kevésbé szorosan utalva az eddigi garnitúrát váltó másik körüli nemtetszésedre, ami egyébként itt maximálisan off) de láthatólag csak ezt a véleményt lehet és kell kimondani. A többi az bulvár, meg népbutulás.
Hadd mondják el azok is, akik szerint a rendezés újragondolása, esetleg törvényességi vizsgálata nem ördögtől való, és nem kell feltétlenül éljenezni a múltban kötött "érdekes" állami és fővárosi megállapodásokat politikai színre és szagra való tekintet nélkül. Ha van ésszerűbb, jogszerűbb megoldás, lehet, hogy az a jobb.
Volt már olyan párszor, hogy azt hittük, milyen jó nekünk, aztán némi spéttel jött a számla...
Amúgy szerinted úgy sacc/ezrelék mennyivel jön kevesebb turista csak azért, mert magyarországon az idén nincs bullos futam? És mennyivel jön kevesebb, ha kicsit arrébb lesz a belvárostól, vagy kicsit nem pont 20-án lesz?
Vagy mennyivel lesz olcsóbb az EUR meg a CHF, ha "a térségi valuták körül" ferdén nő a fű, viszont lesz Bull futam 20-án?
Arra nem nagyon válaszoltál, hogy miért nem kelt ki magából a Bull a nem automatikus engedélyezés miatt ?
Ha nincs benne, egyértelmű. De ha benne volna, az se jelentene semmit.
Mint az idei példa bizonyítja.
Legfeljebb, hogy a Red Bull megrendezné. Oszt még ha most volna is rá ígéret itthonról az se jelent semmit. Bármilyen szerződést lehet VISSZAMENŐLEG eliminálni ideológiai alapon, mint nap mint nap látjuk.
Miért is van lehetetlenné téve? Egyetlen futam maradt el. A Red Bull közleménye szerint a német futam után hozzák nyilvánosságra, hol lesznek versenyek 2011-ben. Ha nem lesz benne Budapest, akkor jogos az aggodalom, addig fölösleges tipródni.
Valahol olvastam, hogy a redbuli által érintett fővárosi terület az UNESCO világörökség része és ennek fejében a magyar állam vállalt egy sor kötelezettséget. Állítólag tavaly többen is berágtak, amikor a Margit-hídra felkerült egy ismert óramárka reklámja, amit tilt az említett megállapodás. Szóval feladták a magas labdát csak le kellett ütni valakinek.
Miről is van/volt szó? Korábban a magyar fél adott ingyen egy ilyen kiváló, több mint első osztályú helyszínt, a nemzeti ünnep miatt hozzá automatában x százezer nézőt, a redbuli meg adta a produkciót meg a rizsát a sokmillió TV nézőről a világban hogy jaj de jó ez nekünk magyaroknak. Ez így nagyjából kiegyenlítette egymást.
Én nem látok semmi politikát a mostani döntésben és én is sajnálom hogy elmarad a futam, de amikor az üzleti szféra és az állam bácsi találkozik, akkor ugye tudjuk, ki szokott általában jobban járni, és nem csak Magyarországon. Tavaly pl. egy szoci képviselő kért vizsgálatot a redbuli ügyben a főpolgármestertől hogy akkor most hogy és mint. Lehet hogy kicsit lassan esett le a papírtantusz, most ért földet. Lehajoltak, hogy szedjenek néhány csigát, de addigra azok – huss – szétszaladtak (copy right H. D.).
Személyes véleményem szerint ha majd a franciák a jenkik vagy bármely más ország nemzeti ünnepén a fővárosuk szívében egy kereskedelmi vállalkozás mutatványozik, akkor szégyelljük el magunkat erősen. De ha mégsem, akkor azért senki nem tilthatja meg, hogy kicsit gondolkodjunk. Már ha a nemzeti ünnep valóban ünnep, és nem csak egy munkaszüneti nap.
Látom el sem olvasod, amit az ablakról írok, de az valóban csak egyetlen apró és valóban nem végzetes dolog az egészben. Én láttam pár szétpotyogott templomablakot pl. Mindegy.
Nem akarod érteni, hogy nem ez az egyetlen üdvözítő budapesti vagy magyar vízparti helyszín és időpont.
Minden légibaleset és pánikbaleset relatíve kis veszélyösszetevők összjátékából épül fel, amire ott és akkor a szűk belvárosi katlanban több esély van, mint az megszokott. De ezt most inkább bulvárnak hívod, hisz eddig sem volt baj, ezután sem lesz. Ez olyan alapállás a légiiparban, amelybe sokan haltak már bele. Én így látom, te pedig a méregtől dülledő szemekkel másképp.
Akkor meg fújjad a magadét, ha ettől megkönnyebbülsz ....
Én részemről a FAI GP-t jobban hiányolom továbbra is.
A Red Bull tavaly is támogatta volna több gép és kötelék részvételét. Avval a feltételle, hogy a repüléseket pontosan a megadott időrendben és módon kell csinálni. De a MAGYAR HATÓSÁG nem adta meg az engedélyt a MAGYAR gépeknek, mert nem volt biztosításuk. Ezt a biztosítást csak a LI-2 és a C-47 esetében vállalták át.
Ne mosd össze a dolgokat.
Azt, hogy a MAGYAR HATÓSÁG ragaszkodott a törvényben előírtakhoz, azt tessék náluk reklamálni.
Tévedésben vagy. Senki nem tagadta meg a RBAR engedélyeit. Ők kezdték későn előkészíteni és ezért törölték a futamot. Az idei évben a hatóság meghosszabbította az engedélyeztetési időt. Ezzel a problémával találkoztak a debreceni repülőnap és a RBAR szervezői is.
Amúgyaz a hivatal, ami ne madta meg az engedélyt, az országos, vagy fővárosi hivatal?
Mert lehet, hogy nem a kormány áll a dolog mögött, hanem egyszerűen egy hülye hivatalvezető partizánakciója, mivel jelenleg a főváros vezetésében eléggé kaotikusak a viszonyok. A magam részéről nem nagyon hiszem, hogy a kormányzat ilyesmivel foglalkozna, pláne hogy direkt megfúrja.