A BNV van egyszer az évben, meg időközönként van még pár kiállítás. Ez bőven kevés indok arra, hogy a BKV visszaállítsa. Egy átlagos hétvégi forgalomra (bármiféle kiállítás/vásár nélküli) nem kell oda a 29-es a 37-es a 12 perces követésével bőven elviszi a forgalmat. Én megértem, hogy az Expo busz adott esetekben tényleg iszonyatos, tapasztaltam már, de azért a pár alkalomért újra üzembehelyezni a hurkot... Ügyes emberek a drótot meg már üzembehelyezés előtt elvinnék...
De azért nincs olyan sokszor ott olyan rendezvény ami annyira hozná a tömeget. Persze egy BNV ideje alatt mindenképp kellen mert nem állapot a kocsisorban araszoló Expo busz (meg kósza pár kiállítás alatt). De az hogy a Blaháról most a 37-es vonalán még egy vonal járjon... hát nem tudom mennyie lenne indokolt.
A kihasználtság asszem nem vitás, nézd meg az Expo-busz kihasználtságát vásáridőszakban, a tuja több embert (lenne) képes elvinni, és a dugóban sem áll
A 38.-ik hozzászólásomnál beírtam az oldalam címét, ami a 29-es hurok végállomásával foglalkozik. (amúgy http://tongebirge.uw.hu/tram/29.html ). Ezek tavaly nyáron készültek, egy esős nap után. Kb ilyen lehet most is, csak egy picit több növényzettel....
Régen amikor még járt én is utaztam rajta egy párszor. A megszüntetés után csak a 5perces gyaloglás a sineken és a kis hidon, vagy az expo buszt választhatjuk, amin nyomorghatunk a dugóban...
Sokat járok erre és tényleg durva, állapotok vannak ezen a szakaszon !!! :-((
Egy kissebb eső után a bokor és szeméthegyek között a 'végállomás' egyik fele
egy kissebb tóvá átalakul. Azért durva, hogy egy közlekedési vállalat egy pár száz méteres szakaszt nem képes karban tartani. Ezt kell látni a külföldi és Magyar idelátogatóknak...... :--(
Amennyire emlékszem nagyon jól kihasznált és sűrű járat volt a 29-es és a 29Y. KB 5-8 percenként közlekedhetett csúcsidőben.
Amúgy nem csak a bnv-re idejekor lenne szükség rá, hanem a többi kissebb kiállitásra is, ami a hungexpon van, biztos lenne rá igény, egy kulturált kialakitású megállóból, megfelelően sűrűn közlekdnének (5-6 perc) a villamosok. Biztos sokan
Hát, kb olyan az állapota, mint a jó öreg Kozma utcai huroké... talán kicsit "jobb". Lényeg az hogy a természet lassan visszafoglalja azt, ahol régen valami cool dolog volt... És valóban, a vezetékeknek se híre, se hamva. Olyan szomorkásan ácsorognak ott a rácsos oszlopok. Pedig én még emlékszem hogy 29-essel mentünk BNVre 94 környékén...
Nyáron majd én is kimegyek... nagyon gáz a villamospálya állapota? Azt tom, ogy a felsővezetéket már lassan hat éve ellopták...
Alighanem a 2001-es BpAutószalon idején jártam arra, és iszonyatosan megdöbbentett a pálya állapota, ill. az a szánalmas bukdácsolás, amelyet a 37-estől az EXPO-ig kellett művelnünk. Aztán mivel a 100-asra nem fértünk fel (!!!), ezért apámmal fél óra gyaloglással jutottunk el a Pillangóig. Baromi nagy élvezet volt mondhatom: egész nap lejártuk a lábunk, és utána még egy kis élménytúra... hát frankó volt tényleg.
Ma ismét bizonyosságot kapott, hogy a 29-es villamosra igenis szükség van!!!
Az az iszonyatos ember áradat, mely minden egyes 37-essel jön - mindkét oldali járda a hídon emberektől hemzseg - elképesztő. Nem is beszélve a tömmött expobuszról (ex. 100-as). Érdekes egyébként, hogy immár második éve a MÁV külön vonatot is índít félóránként, nem kevés emberrel. (Tudom, tudom ők csak ezen 3 nap alkalmával, de akkor is, ezt a BKV is megtehetné egy negyedórás követésű villamossal - amiből mind a kettő kéne /29, 29A/ 15 perces sűrűséggel) Tényleg régen hány percenként járt a tuja??
Jó a lapod, a képeken engem is megleptek, hogy 96 óta mennyire szétesett a pálya. A hannoveri expora különben 2 (!) villamosjárat is megy, a 6-os a keleti, a 18-as az északi kapuhoz, természetesen a legújabb TW8000-esekkel. Azt már inkább nem részletezném, hogy milyen szintű végállomások vannak ott kiépítve...
Feltettem a 29-es villamosról egy rövidke történeti áttekintést s néhány képet a hurokvégállomásról a honlapomra. Cím: http://tongebirge.uw.hu/tram/29.html
Ha esetleg valamit rosszúl írtam volna le, jelezzétek. Xi!
Nagyon jó a cikk, bár a Hampage-n már a történelmi előzményeket megismertem korábban. Azért fantasztikus, hogy anno 6 vágányos vá-ja volt a 29-esnek! Ma ugyan a forgalom csökkent, valóban nem kellene 6 vágány, de könyörgöm, kettő se működik! Az még egy dolog, hogy nincs villamos, de akkor legalább rendezték volna a környékét, és a megalázó botorkálás után nem egy gaztengerré avanzsált megállóhoz kellene érkezni a déli kapunál!
Amikor 2001-ben voltam a BNV Autószalonján, a 37-essel mentünk a hídig, utána meg gyalogoltunk. EXPO-buszozni nem volt kedvünk (tudjátok olyan kevés ember utazott rajta:-)), ezért gyalogoltunk majdnem fél órát a Pillangóig. Ez aztán jól meg lett oldva!!!!!!!!!!
Mi kellene egy villnyákhoz? Felújítani egy végállomást, és a hozzá csatlakozó minimális vágányszakaszt!!! Ebbe belerokkanna a magyar büdzsé tényleg... talán nem kellett volna felhagyni, és akkor ma nem az újjáíépítésen, hanem a járatsűrűségen lehetne vitatkozni!