Keresés

Részletes keresés

102376 Creative Commons License 2018.02.17 0 0 2725

Sziasztok!

 

Találtam egy anyagot, amely szerint a 100-ason, Püspökladány-Kaba közötti szakaszon, a felújított bal vágányon újfajta technológia került alkalmazásra a felsővezeték rendszer felújítása során.

Nevezetesen a betonoszlopokon alkalmazott kettős tartókarokra, valamint a szintén betonoszlopokra felszerelt feszítőművekre gondolok, amelyeket az átépített vonali szakaszolásoknál alkalmaztak...

Fotó ezekről viszont egy-két, kisebb felbontású van ezekről az anyagban, amelyeken nem igazán látni a részleteket...

 

Netán valakinek nem lenne ezekről fotók, amelyeken rendesen látszanak a részletek? :)

 

Modellek készülnének, de ahhoz jó lenne látni a részleteket. :)

Neten nem nagyon találok képeket ezekről, a kapcsolódó fórumtopicokat is végignyálaztam, de sajnos nem sok mindent találtam...

 

Pár fotót esetleg - ha lenne valakinek - tudnátok feltölteni?

 

Nagyon köszönöm előre is!

 

Krisz

 

torokb2 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 2724

Sziasztok!

 

Esztergomi vonal topicjába ment, mert épp a hálózat stabilitásáról volt szó, de igazából ide való kérdés:

 

A hazai vonalakon megengedett az, hogy a korszerű villamos mozdonyok a meddő teljesítmény felvételük szabályzásával segítsék a vonalfeszültség stabilizálását? Arra gondolok, hogy alacsony vonalfeszültség esetén elkezdenek-e meddőt termelni a járművek a hálózatra? Úgy tudom, német területen ez például szokás, bár talán ott lágyabb a hálózat.

Asztalos Gábor Creative Commons License 2018.01.29 0 0 2723

Sziasztok!

Szeretnem a segítségeteket kerni. Keresek a MAV által telepített oszlopokról minél több tervrajzot és pontos műszaki rajzot. Keresgéltem a netten de nem találtam csak egy rossz minőségű kollekciót. Ezert fordulok hozzatok? :)

Segítségeteket köszönöm.

Üdv

Atis57 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 2722

Sziasztok!

 Mostanában senki nem jár a Szerencs --Saújhely  vonalon--épitkezéseken ?

alex_86 Creative Commons License 2017.12.19 0 1 2721

A tarcali út felüljárójánál lesz a betáplálás, lent írtam. :)
Firka térképen így képzelem el az egészet, a deltával.

Előzmény: Sabee Gigant (2720)
Sabee Gigant Creative Commons License 2017.12.19 0 0 2720

Zombor után Keresztúr felé mi okból van dupla oszlopozás?

Előzmény: alex_86 (2719)
alex_86 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 2719

Az még kicsit odébb van :)

Most még fura is kicsit, minimálisan vannak megfeszítve a hosszláncok, néhány súlyt pakoltak csak fel.

Előzmény: oldmumus_v.2 (2718)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 2718

Nagyon jó kép! Ebből látszik, hogy kicsit osztrákos, kicsit németes stílus/megoldás. Az optika meg a csúcson fog menni.

Előzmény: alex_86 (2717)
alex_86 Creative Commons License 2017.12.19 0 1 2717

Így épül meg, egyelőre az Olaszliszka kiz. - Sárospatak kiz. rész van bedrótozva, a többin csak az oszlopok állnak.

Az viszont látszik, hogy a fázishatár (újhelyi betáp.) jóval Mezőzombor után, a 72. szelvény körül lesz, a 38-as főút felüljárónál - eddig a pálya mindkét oldalán vannak oszlopok. Ez azért lényeges, mert arra hagy következtetni, hogy a delta is visszaépül, a fővonalon és a deltán közlekedő ágat is ugyanaz a szakasz (Szerencs-Virányos táplálja majd) aztán jön a fázishatár és 72-es szelvénytől az országhatárig az új betáp. szakasz.

 

Aztán Bodrogolaszi megállónál is épült megkerülő vezeték, így ott plusz két drót még, szükség esetén szigetelhető lesz...

Atis57 Creative Commons License 2017.12.10 0 0 2716

Szia!

Kiváncsi lennék erre; Ha Nyiregyháza táplálja ,Saujhelyen hány kV lessz?

Akár csak 2db villgép esetén.

Mert a Füzesabony táplálta Miskolc nem jött be !Alsó határ alatti fesz miatt.

Előzmény: korpi41 (2712)
Atis57 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 2715

Üdv!

 kisebb terheléssel  még 450A-s kitáp mellett is elmegy "szükség üzemben" a 60 kilométer is kétvágányú pályán --nagyobb forgalommal .

 A leggyakoribb a 30 km  kétvágányú pályán.

Szerencs  igy elég rossz helyen leledzik.

 gondoltam , vki hátha  jobban informált.?!

Előzmény: korpi41 (2714)
korpi41 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 2714

Valóban! Talán az a leghosszabb alapkapcsolásban?

Előzmény: Vendégsín (2713)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.25 0 0 2713

Újszász - Pusztaszentistván 46,4 km, jelentős tehervonati terhelés, és visszatápláló fékes járművek mellett.

Előzmény: korpi41 (2711)
korpi41 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 2712

Szerintem Nyíregyháza akkor fog táplálni, ha Szerencs kiesik. Üzemszerűen Szerencs táplál Mezőzombor kizár - Sátoraljaújhely szakaszon.

 

A két tápvezeték a keresztmetszet növelést biztosítja leginkább karbantartás-meghibásodás miatti kikapcsolás esetén.

Előzmény: 751 1179 (2710)
korpi41 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 2711

Zalaegerszeg - Őrihodos oh.: 43 km

Celldömölk - Ajka: 38 km

Nem mindegy, hogy egy vagy kétvágányú a pálya. A forgalom nagysága nem igényel egy új alállomást.

Előzmény: Atis57 (2709)
751 1179 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 2710

Üdv! Az újhelyi vonal is két tápvezetékkel épül, és ahogy hallottam, Szerencs állomás kap egy új trafót , plusz a nyíregyházi alállomás is be fogja táplálni, ezért épül két tápvezeték. 

Előzmény: Atis57 (2709)
Atis57 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 2709

Szia! pont ezért kérdeztem mert ez 46 km .

 az alállomások ritkán táplálnak 30 km feletti vágányszakaszokat.

 Kivéve a dél balatoni vonal de az 2x25kV-s rendszerű --pont emiatt..

Előzmény: BbojsziI (2706)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.11.19 0 0 2708

Lehetséges. Régebben vagy 15 éve voltam egyszer a cimborával a Paks-Pécs távvezeték építésen ott láttam a technikát. Akkoriban az OVIT a MÁV-nak max. alállomási betápokat épített.

Előzmény: _Nyuszi (2707)
_Nyuszi Creative Commons License 2017.11.19 0 0 2707

Az is lehet, hogy az OVIT csinálja. Nem ismerem ezt a projektet, de máshol úgy tudom, épít az OVIT is.

Előzmény: oldmumus_v.2 (2703)
BbojsziI Creative Commons License 2017.11.19 0 0 2706

Valószínüleg Szerencs alállomás kap egy újabb kitáp. mezőt.

Előzmény: Atis57 (2705)
Atis57 Creative Commons License 2017.11.17 0 0 2705

Szia!

 vontatási trafóállomás is épül hozzá?   köszi

Előzmény: BigTrain (2701)
Tamasch Creative Commons License 2017.10.31 0 0 2704
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.10.23 0 0 2703

Tehát akkor átvették a több éve az Ovit által bevezetett módszert. Azaz elōre a dobról lemegy a vezeték , görgōk tatrják és majd onnan le lehet könnyen szedni és végleges helyre tenni.

Előzmény: korpi41 (2702)
korpi41 Creative Commons License 2017.10.23 0 0 2702

A két felső vezeték nem optika, a szereléskor az optikát tartó görgőhöz hasonló görgőn húzzák ki a vezetékeket. A görgő egy ideiglenes kampón lóg csak.

 

Ezen a vonalon a tápvezeték mellett áramvisszavezető is kiépül. Arra nem pontosan emlékszem, de lehet, hogy még egy megerősítő tápvezeték is lesz. Tehát a hosszlánccal párhuzamosan két vagy három vezeték fog menni.

Előzmény: BigTrain (2701)
BigTrain Creative Commons License 2017.10.23 0 0 2701

Vámosújfalu és Bodrogolaszi közt.

Előzmény: korpi41 (2700)
korpi41 Creative Commons License 2017.10.23 0 0 2700

Hol készült a kép?

Előzmény: BigTrain (2697)
BigTrain Creative Commons License 2017.10.22 0 0 2699

köszönöm sokat segitettél.

Előzmény: oldmumus_v.2 (2698)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 2698

A kettō fent görgōvel szerintem optikai kábel, így távközlési/adatátviteli szerepe lenne. A harmadik lentebbire nincs tippem.

Előzmény: BigTrain (2697)
BigTrain Creative Commons License 2017.10.21 0 0 2697

Sziasztok. Segitsetek! a felsövezeték oszlopokon mire szolgál a három vezeték.

kihúzóvágány Creative Commons License 2017.09.25 0 0 2696

Természetesen kézzel, kulcsos zárral (ha jól emlékszem, még mindig ott vannak a vágányzáró sorompók).

Előzmény: oldmumus_v.2 (2694)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!