Találtam egy anyagot, amely szerint a 100-ason, Püspökladány-Kaba közötti szakaszon, a felújított bal vágányon újfajta technológia került alkalmazásra a felsővezeték rendszer felújítása során.
Nevezetesen a betonoszlopokon alkalmazott kettős tartókarokra, valamint a szintén betonoszlopokra felszerelt feszítőművekre gondolok, amelyeket az átépített vonali szakaszolásoknál alkalmaztak...
Fotó ezekről viszont egy-két, kisebb felbontású van ezekről az anyagban, amelyeken nem igazán látni a részleteket...
Netán valakinek nem lenne ezekről fotók, amelyeken rendesen látszanak a részletek? :)
Modellek készülnének, de ahhoz jó lenne látni a részleteket. :)
Neten nem nagyon találok képeket ezekről, a kapcsolódó fórumtopicokat is végignyálaztam, de sajnos nem sok mindent találtam...
Pár fotót esetleg - ha lenne valakinek - tudnátok feltölteni?
Esztergomi vonal topicjába ment, mert épp a hálózat stabilitásáról volt szó, de igazából ide való kérdés:
A hazai vonalakon megengedett az, hogy a korszerű villamos mozdonyok a meddő teljesítmény felvételük szabályzásával segítsék a vonalfeszültség stabilizálását? Arra gondolok, hogy alacsony vonalfeszültség esetén elkezdenek-e meddőt termelni a járművek a hálózatra? Úgy tudom, német területen ez például szokás, bár talán ott lágyabb a hálózat.
Szeretnem a segítségeteket kerni. Keresek a MAV által telepített oszlopokról minél több tervrajzot és pontos műszaki rajzot. Keresgéltem a netten de nem találtam csak egy rossz minőségű kollekciót. Ezert fordulok hozzatok? :)
Így épül meg, egyelőre az Olaszliszka kiz. - Sárospatak kiz. rész van bedrótozva, a többin csak az oszlopok állnak.
Az viszont látszik, hogy a fázishatár (újhelyi betáp.) jóval Mezőzombor után, a 72. szelvény körül lesz, a 38-as főút felüljárónál - eddig a pálya mindkét oldalán vannak oszlopok. Ez azért lényeges, mert arra hagy következtetni, hogy a delta is visszaépül, a fővonalon és a deltán közlekedő ágat is ugyanaz a szakasz (Szerencs-Virányos táplálja majd) aztán jön a fázishatár és 72-es szelvénytől az országhatárig az új betáp. szakasz.
Aztán Bodrogolaszi megállónál is épült megkerülő vezeték, így ott plusz két drót még, szükség esetén szigetelhető lesz...
Üdv! Az újhelyi vonal is két tápvezetékkel épül, és ahogy hallottam, Szerencs állomás kap egy új trafót , plusz a nyíregyházi alállomás is be fogja táplálni, ezért épül két tápvezeték.
Lehetséges. Régebben vagy 15 éve voltam egyszer a cimborával a Paks-Pécs távvezeték építésen ott láttam a technikát. Akkoriban az OVIT a MÁV-nak max. alállomási betápokat épített.
Tehát akkor átvették a több éve az Ovit által bevezetett módszert. Azaz elōre a dobról lemegy a vezeték , görgōk tatrják és majd onnan le lehet könnyen szedni és végleges helyre tenni.
A két felső vezeték nem optika, a szereléskor az optikát tartó görgőhöz hasonló görgőn húzzák ki a vezetékeket. A görgő egy ideiglenes kampón lóg csak.
Ezen a vonalon a tápvezeték mellett áramvisszavezető is kiépül. Arra nem pontosan emlékszem, de lehet, hogy még egy megerősítő tápvezeték is lesz. Tehát a hosszlánccal párhuzamosan két vagy három vezeték fog menni.