Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

atuc Creative Commons License 2025.06.02 0 0 28824

Azér' ha már szenzor, van még hőfokérzékelő az elpárologtatón is, de a fűtés hőcserélőjén is. (Ami vízhőfok szenzor.)

Érdemes lenne megnézni.

Előzmény: cobra46 (28822)
Paco155 Creative Commons License 2025.06.02 0 0 28823

Ha valóban ugyanarról a szenzorról van szó és valóban két külön vezérlőről akkor annak a lehetséges okai:

- a szenzor két különböző vezetéken ad jelet a két vezérlőnek és az egyik szakadás ( zárlat nem lehet mert az kihatással lenne a másik jelre is) állapotáben leledzik.  

- a szenzor csak egy elektronikába ad jelet ami lehet egy BC vagy a motorvezérlő is, és az értelmezett jel jut el máshova ebben az esetben a can bus környékén is lehet nézelődni a modulok között. 

 

Rajz hiányában én passzolom a további tippeket. 

Előzmény: cobra46 (28822)
cobra46 Creative Commons License 2025.06.02 0 0 28822

"varjal man.. 

B' kod az Body.. 
nem P' mint Powertrain.. 
lehet rossz a kod forditas ?
(vagy huto rendszer nem a motor resze ? ...hmm 
probald meg sima eobd oldalrol.. hatha kapsz P' kodot is.)  
-------------
B11/4."

 

Utólag visszaolvasgattam ez a rémtörténetet ., ezzel W210 Hütőventillátor., P1636-008.,  állandóan megy sztórival..., Húúú.., és ammondó vagyok itt nagyon belevágtál a lényegbe...

 

Tehát létezik  olyan "P" tipusú  Hibakód motoroldalról hogy :"P0115 Kühlmitteltemperatur sensor". Ez  Nálunk valószinüleg azért nincs jelen .mert motor felől nézve a termosztátházon lévő B11/4 senzor és vidéke teljesen OKÉS.

 

Az állandó "B1231" hibakód ,ami ugye karosszéria hibakódként értelmezhető mivel "B  előjelű.., szintén a termosztátházon lévő B11/4 szenzorra hivatkozik. Amennyiben nincs más hőérzékelőszenzor a motorban..Ez  a Fütésautomatika élőadatban minusz 128 C-nak látszik.., tehát nagy valószinüséggel ugyanazt B11/4 szenzort használja a motor ECU és a Klimavezérlő is..., utóbbi vezérlő viszont pl nem látja vagy  valószinütlen értéknek látja jó hütőfolyadék érzékelő szenzort....  jó kérdés hogy vajon miért???,

 

köszi  Pakonak és 409 kollégának is

Előzmény: cam aro (28808)
cam aro Creative Commons License 2025.05.31 0 0 28821

a scribd, meg hasonszor pay for thief. az online /private/ feltolteseket/ adatbazisokat lopja le.. es kinalja penzert, es kozben probalja tiltani a nyilvanos elerest.
sajnos sikeresen.. a tobbsege feltoltott tartalma ingyenesen elerheto volt.. 10-15 eve... 
mar most fizess.. vagy ? 
kutass. 

minden ami fent van a scribden.. tovabbra is elerheto mas forrasbol, ingyenesen.. 
csak nehezebb megtalalni..
(ha a bongeszod elso 1-2 oldalat nezed ahol a pushingolt tartalom van  ) 

csak tipp 

Előzmény: cobra46 (28820)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.30 0 0 28820


"a scribd kozelebb all az illegalitashoz  mint a porno..."  ez a megjegyzés többet nyom a latba .,mint az esetleges  lehuzás veszélye..vagy esetleg gynge szakmai tartalom alkalmadtán..,egyébbként  erről nekem van  pozitiv emlékem egy részletes service manuál letöltése kapcsánNAV.., de ugye Magyarországon vagyunk ahol csekély 500miliárd csak ugy szörén szárán eltünik a NBankból...,NAV meg csak kishalakra csap halálszigoruan...,tehát tudjuk hogy torrentezés az bizony illegál--és brutál büntetik is...,tehát  megfogadtam a tanácsod .....

Előzmény: cam aro (28818)
balabmw Creative Commons License 2025.05.30 0 1 28819

Én simán lemondtam,mert csalódtam benne kb.ugyanazok miatt amit Cam is említ,

de azóta sem vontak le pénzt. (kopp-kopp)

Előzmény: cobra46 (28814)
cam aro Creative Commons License 2025.05.29 0 1 28818


a scribd kozelebb all az illegalitashoz  mint a porno. 
(ergo, inkabb atbaszas elven mukodik, mint valos felhasznalo toborzason ) 

volt ido mikor ingyenes volt. 
teli van/volt lopott, szarul szkennelt feltoltott tartalomal, amit penzert arultak. . 
mar az a resze ami engem erintett...

 szerintem keruld ki. 

Előzmény: cobra46 (28814)
409 Creative Commons License 2025.05.29 0 0 28817

Mármint egy ilyen kártyának? Bevallom nem tudom, de mindegy is, minden banknál más és más, a bankodnál kell utána járni.

Előzmény: cobra46 (28816)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.29 0 0 28816

Kõszõnöm., nem ismerem.., mennyi a havi fixköltség?

 

 

Előzmény: 409 (28815)
409 Creative Commons License 2025.05.29 0 0 28815

1, nem regisztrálok olyan helyre ami automatikusan lehúzza a pénzt akármikor, bármit is ígérnek.

2, ha már mégis kell, akkor virtuális/netes kártyával amin nincs pénz csak amikor bármit fizetni akarok. Arról nem tud lehúzni semmit.

Előzmény: cobra46 (28814)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.29 0 0 28814

Sziasztok'

 

Ezt már ezerszer megszerettem volna tudni--kérdezni.., akinek konkrét tapasztalata van az legyen szives nem visszatartani....

 

SCRIBD  dokumentumok egyhónapos ingyenes letöltése reklámozva kb havi 10Dollárért.,

 

Az első hónap ingyen és elméletileg vissza is lehet lépni ingyen.., mindenesetre a szokásos szöveg is van : Az egyhónap után autómatikusan megy tovább a levonás!!! Kérdés hogy valóban elfogadják a lemondásodat bármikor? Vagy életed végéig vonják mert nem tudod lemondani.. kvéve ha bankkártyát cserélsz emiatt!! Utóbbi eset megtörtént velem annó egy felnöttfilmes oldal hasonló kondicióju jelentkezésénék...

 

Üdv és köszi minden infót 

cobra46 Creative Commons License 2025.05.29 0 0 28813

Elengedtük.., egy nagyon erősen feltételezhető motorvezérlő hibával....,mert szerintünk a motor ECU-ban nem "gyártódik " PWM jel..,mert minden körülmények közt 0V.  DC van a jelszálon stb.., DC teszt bőven elég a van jel-nincs jel eldöntéséhez...

Előzmény: cam aro (28810)
mica-r Creative Commons License 2025.05.24 0 1 28812

Partslink vagy hasonló alkatrész katalg is megmutatja

Előzmény: cobra46 (28811)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.24 0 0 28811

Sziasztok!

 

MB W 210. E200CDI. 2000. 611961. 85Kw WDB2100071B001720

 

Van valakinek WIS hozzáférése???

 

Alvázszámszerint megtudná nézi , hogy a fenti W210 autóban pontosan hány hütőviz- hőmérséklet érzékelő szenzor van.., a termosztátházon lévő B11/4- n kivül.

 

És ha van akkor helyileg hol található???

 

Nagyon köszönjük -- hatalmas segitség volna!

Előzmény: cam aro (28810)
cam aro Creative Commons License 2025.05.23 0 0 28810

old meg, vagy engedd el. 
hiaba kerdezed tobbszor.. 
================

Előzmény: cobra46 (28809)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.23 0 0 28809

Sziasztok!

 

MB W 210. E200CDI. 2000.   611961. 85Kw        WDB2100071B001720

 

 UTOLJÁRA UJRATÖLTVE!

 

 B1231  nem törölhető hibakód: a B11/4 jelzésů, termosztátházon található hűtőfolyadék- hőmérsékletérzékelő szenzorra  vonatkozik ebben az autótipusban.

 

1.Müszerfalon semmi hibajelzés.

2.Élőadatban való hőmérsékletértéket látni.

3.Müszerfal viz-hő mutató szintén reális érteket mutat.

4.Vizhőszenzor 20C és 80C fokon gyári TSB szerinti értéket mutat.. ellenállásra és feszültségre is

5.Izzitást korrektül vezérli.

6.Biztonságért Gyári uj szenzorra kicserélve!  (régi is jó volt..)

Fenti hőértéket hőkamerával is ellenörizve.

AutoData szerint ebben a motorban csak ez az egy darab viz.hőm.érzékelő szenzor van., ha valaki tudná WIS-ben leellenőrizhetné....

 

Csak Hütőventillátor PWM-s teszt futtatásához kellene a B1231 kód hiánya!!!

 

Mi oka lehet hogy nem lehet törölni??? Ugy tünik minden Okésan müködik!

 

 

Nagy köszönet a szakvéleményezésekért!

 

 

Előzmény: cobra46 (28807)
cam aro Creative Commons License 2025.05.22 0 0 28808

varjal man.. 

B' kod az Body.. 
nem P' mint Powertrain.. 
lehet rossz a kod forditas ?
(vagy huto rendszer nem a motor resze ? ...hmm 
probald meg sima eobd oldalrol.. hatha kapsz P' kodot is.)  
-------------
B11/4.
https://www.obdclearinghouse.com/Files/viewFile?fileID=2248
 ugyan sem ev, sem kasztni nem stimmel.. de talan van benne hasznos info. 
(nem neztem at.  ) 
---------------
B1231.. 
erdekes.. 

Mercedes fault code B1231 indicates an issue with the engine coolant temperature (ECT) sensor, also known as the B11/4 sensor. If the code persists or the heating system doesn't work correctly, it's recommended to replace both the ECT sensor and the thermostat. The B1231 code is a common fault code for Mercedes vehicles, 
(AI ) 


fejbol nem megy, de ha kontroled thermostat van az autoban, akkor - erzesem szerint- kell lennie egy hofok meronek a radiator (cold side ) oldalan is. 

tipp is legyen..
ne pont .hu googlet hasznalj kereshez, hanem pont.com-ot. 
-----------
409. 
nem tudom pwm. vagy jelszint. 
fotel only :)  

Előzmény: cobra46 (28807)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.22 0 0 28807

Sziasztok!

 

MB W 210. E200CDI. 2000.   611961. 85Kw        WDB2100071B001720

 

 

 B1231  nem törölhető hibakód: a B11/4 jelzésů, termosztátházon található hűtőfolyadék- hőmérsékletérzékelő szenzorra  vonatkozik ebben az autótipusban.

 

1.Müszerfalon semmi hibajelzés.

2.Élőadatban való hőmérsékletértéket látni.

3.Müszerfal viz-hő mutató szintén reális érteket mutat.

4.Vizhőszenzor 20C és 80C fokon gyári értéket mutat.

 

Fenti hőértéket hőkamerával is ellenörizve.

AutoData szerint ebben a motorban csak ez az egy darab viz.hőm.érzékelő szenzor van., ha valaki tudná WIS-ben leellenőrizhetné....

 

Mi oka lehet hogy nem lehet törölni??? Ugy tünik minden Okésan müködik!

 

 

Nagy köszönet a szakvéleményezésekért!

 

Esetleg befolyásolhatja azt hogy Hütőventillátor hideg motornál is állandóan megy ,annak ellenére hogy jónak tünik a szenzor...

409 Creative Commons License 2025.05.22 0 0 28806

Amúgy valóban PWM az????  Mértem már néhány ventilátort vezérlő szálat, igaz nem MB-t, de eddig mint egyszerű analóg feszültségszinttel vezérelt. Legalábbis a most tárgyalt időszakban.

Előzmény: cam aro (28804)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.22 0 0 28805

Ez a leirás szerint  egy másik ugyanolyan autón, amin korrektūl müködõtt a PWM szabályzás., hibabehatárolás céljából  történő õsszehasonlitó mérés volt.

 

 

"szerintem egy fan pwm modulban nincs olyan hogy 0% a kivezerles.."""

 

kontrol oldalrol.." feltehetőleg igy van: Videoban láttam hogy egy jelgenerártorral meghajtott ventillátor kb 5 % kivezérlés alatt megáll...

Előzmény: cam aro (28804)
cam aro Creative Commons License 2025.05.21 0 0 28804

látszatra megbizhatónak tűnő ilyen Pwm - s Hütőmodul hibaprobléma tèmával foglalkozó leirásban  kb ezt olvastam:

  Javitás során Egy  korrektül müködő autoban  , ilyen feszūltségeket  mértek az ECU vezérlőjel vezetékén...

 Motor áll : 0. Volt

 Motor jár  hideg: 1Volt

 Motor Jár, Klima Be: 3V.

 tenyleg nem tudod mi a pwm...


mivel pwm vezerelt.. ami digit form.. nem sok ertelme van az analog meresnek. 
ossze hasonlitasra jo.. ha - kozel - azonos a meres korulmeny.
...es az eszkoz is a referenciahoz kepest. 

 a pwm-et nem feszkoban merik... 



Előzmény: cobra46 (28803)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.21 0 0 28803

Nagyon hajlok hogy utólsó soraiddal egyetértsek..

 

Egy látszatra megbizhatónak tűnő ilyen Pwm - s Hütőmodul hibaprobléma tèmával foglalkozó leirásban  kb ezt olvastam:

  Javitás során Egy  korrektül müködő autoban  , ilyen feszūltségeket  mértek az ECU vezérlőjel vezetékén...

 

Motor áll : 0. Volt

 

Motor jár  hideg: 1Volt

 

Motor Jár, Klima Be: 3V.

Előzmény: cam aro (28801)
cam aro Creative Commons License 2025.05.20 0 0 28802

szerintem egy fan pwm modulban nincs olyan hogy 0% a kivezerles.."""

 

kontrol oldalrol..

Előzmény: cam aro (28801)
cam aro Creative Commons License 2025.05.20 0 1 28801

már az ECU csatiban sem mérhető semmi feszültség..., szkóppal  sem!!!

Ez a teljes jelhiány megléte vészüzembe kapcsolja a ventillátort teljes fordulattal...""

 

szerintem egy fan pwm modulban nincs olyan hogy 0% a kivezerles.. 
(ja. gyujtas offon lehet ) 
lehet csak 5%. lehet csak 10.%.. ettol meg nem indul el.
de megvan vele a kontrol channel.. a feedback.. 

te nullat mersz itt.. szvsz.. > szerintem < ez nem tiltott kivezerles.. hanem szakadt kivezerles. 
erdobe ne menj .. csak sk velemeny. 

Előzmény: cobra46 (28789)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.20 0 0 28800

Igazad van.., ebben a tik-tak szelepekkel vezérel fütéskörben van- lehet hõmérsékletszenzor.., a csatolt élőadatképben is lehet  látni az "L" és a"R" oldali fütökör hőmérsékletértékeit..

Előzmény: 409 (28797)
Paco155 Creative Commons License 2025.05.20 0 0 28799

Nagyjából azt próbáltam megértetni vele, amit te is, hogy a motor hűtőfolyadék rendszerében nem csak egy szenzor lehet.

Lehet külön az ECU-nak, és külön a műszercsoportnak, vagy külön ami a ventilátort kapcsolgatja (vagy annak az áramkörnek ad jelet ami azt kapcsolgatja), külön a klíma modulnak, hogy tudja milyen meleg a víz, mennyire nyissa a lamellát.  

 

De nem nagyon akarja megérteni.  

Előzmény: 409 (28797)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.20 0 0 28798

Passz.., igaziból én sem tudom rendesen értelmezni---valami forditási malőr esetleg??? 

 

A B1231 hibakódnál olvasom mindig.., ahol pedig a B11/4 vagy(B10/8) hütöfolyadék-hőmérsékletérzékelőre hivatkoznak.., ami termosztátházon van...

 

Mivel ez a szenzor szinte 100% hogy jó..., ezért és sem értem...,talán pl a elpárologtatón  lévő szenzorral kapcsoltos?? csak kérdés-feltevés..

 

üdv

 

Előzmény: Paco155 (28796)
409 Creative Commons License 2025.05.20 0 0 28797

 

 Abban az autóban valóban van fűtésben keringő hűtőfolyadéknak is hőérzékelője. Jelen esetben vagy rossz/szakadt, vagy nincs már benne. A klímához persze semmi köze.

Előzmény: Paco155 (28796)
Paco155 Creative Commons License 2025.05.20 0 0 28796

Kérlek definiáld már szerinted mi az a klíma hűtőfolyadék, mert már harmadszor írod le, meg hogy annak a hőmérsékletmérő szenzora. 

Előzmény: cobra46 (28795)
cobra46 Creative Commons License 2025.05.20 0 0 28795

Pont a csati lehuzást kihagytuk egyelöre.., olyan szerencsétlenül álla szenzor  hogy stekker törésveszélye fenyeget lehuzáskor.., ki meg nem akarjuk venni mert légtelenitési problémák állhatnak elő..,Egyébbként  szerinten a termosztátban lévő szenzor hibamentes..., élőben--müszerfalban.., feszültségre tesztelve multiméterrel jónak találtatik gondolom én--

 

 

Itt az  Fütés-Klimautomatika Élőadat mentés....,ezt a lehetetlen minusz 126C -t valószinüleg egy klima hütőfolyadék hőmérséklet szenzor hiba okozhatja mert a termosztátban lévő jó !

Kérdés hogy ennek hibája is  okozhat-e hütőventillátor vészbekapcsolást..., mert a PWM jel hiánya és a hütőventillátorvezérlő biztos elinditja..., meg még ki tudja mi....

Előzmény: 409 (28794)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!