Ha valóban ugyanarról a szenzorról van szó és valóban két külön vezérlőről akkor annak a lehetséges okai:
- a szenzor két különböző vezetéken ad jelet a két vezérlőnek és az egyik szakadás ( zárlat nem lehet mert az kihatással lenne a másik jelre is) állapotáben leledzik.
- a szenzor csak egy elektronikába ad jelet ami lehet egy BC vagy a motorvezérlő is, és az értelmezett jel jut el máshova ebben az esetben a can bus környékén is lehet nézelődni a modulok között.
B' kod az Body.. nem P' mint Powertrain.. lehet rossz a kod forditas ? (vagy huto rendszer nem a motor resze ? ...hmm probald meg sima eobd oldalrol.. hatha kapsz P' kodot is.) ------------- B11/4."
Utólag visszaolvasgattam ez a rémtörténetet ., ezzel W210 Hütőventillátor., P1636-008., állandóan megy sztórival..., Húúú.., és ammondó vagyok itt nagyon belevágtál a lényegbe...
Tehát létezik olyan "P" tipusú Hibakód motoroldalról hogy :"P0115 Kühlmitteltemperatur sensor". Ez Nálunk valószinüleg azért nincs jelen .mert motor felől nézve a termosztátházon lévő B11/4 senzor és vidéke teljesen OKÉS.
Az állandó "B1231" hibakód ,ami ugye karosszéria hibakódként értelmezhető mivel "B előjelű.., szintén a termosztátházon lévő B11/4 szenzorra hivatkozik. Amennyiben nincs más hőérzékelőszenzor a motorban..Ez a Fütésautomatika élőadatban minusz 128 C-nak látszik.., tehát nagy valószinüséggel ugyanazt B11/4 szenzort használja a motor ECU és a Klimavezérlő is..., utóbbi vezérlő viszont pl nem látja vagy valószinütlen értéknek látja jó hütőfolyadék érzékelő szenzort.... jó kérdés hogy vajon miért???,
a scribd, meg hasonszor pay for thief. az online /private/ feltolteseket/ adatbazisokat lopja le.. es kinalja penzert, es kozben probalja tiltani a nyilvanos elerest. sajnos sikeresen.. a tobbsege feltoltott tartalma ingyenesen elerheto volt.. 10-15 eve... mar most fizess.. vagy ? kutass.
minden ami fent van a scribden.. tovabbra is elerheto mas forrasbol, ingyenesen.. csak nehezebb megtalalni.. (ha a bongeszod elso 1-2 oldalat nezed ahol a pushingolt tartalom van )
"a scribd kozelebb all az illegalitashoz mint a porno..." ez a megjegyzés többet nyom a latba .,mint az esetleges lehuzás veszélye..vagy esetleg gynge szakmai tartalom alkalmadtán..,egyébbként erről nekem van pozitiv emlékem egy részletes service manuál letöltése kapcsánNAV.., de ugye Magyarországon vagyunk ahol csekély 500miliárd csak ugy szörén szárán eltünik a NBankból...,NAV meg csak kishalakra csap halálszigoruan...,tehát tudjuk hogy torrentezés az bizony illegál--és brutál büntetik is...,tehát megfogadtam a tanácsod .....
a scribd kozelebb all az illegalitashoz mint a porno. (ergo, inkabb atbaszas elven mukodik, mint valos felhasznalo toborzason )
volt ido mikor ingyenes volt. teli van/volt lopott, szarul szkennelt feltoltott tartalomal, amit penzert arultak. . mar az a resze ami engem erintett...
Ezt már ezerszer megszerettem volna tudni--kérdezni.., akinek konkrét tapasztalata van az legyen szives nem visszatartani....
SCRIBD dokumentumok egyhónapos ingyenes letöltése reklámozva kb havi 10Dollárért.,
Az első hónap ingyen és elméletileg vissza is lehet lépni ingyen.., mindenesetre a szokásos szöveg is van : Az egyhónap után autómatikusan megy tovább a levonás!!! Kérdés hogy valóban elfogadják a lemondásodat bármikor? Vagy életed végéig vonják mert nem tudod lemondani.. kvéve ha bankkártyát cserélsz emiatt!! Utóbbi eset megtörtént velem annó egy felnöttfilmes oldal hasonló kondicióju jelentkezésénék...
Elengedtük.., egy nagyon erősen feltételezhető motorvezérlő hibával....,mert szerintünk a motor ECU-ban nem "gyártódik " PWM jel..,mert minden körülmények közt 0V. DC van a jelszálon stb.., DC teszt bőven elég a van jel-nincs jel eldöntéséhez...
MB W 210. E200CDI. 2000. 611961. 85Kw WDB2100071B001720
Van valakinek WIS hozzáférése???
Alvázszámszerint megtudná nézi , hogy a fenti W210 autóban pontosan hány hütőviz- hőmérséklet érzékelő szenzor van.., a termosztátházon lévő B11/4- n kivül.
B' kod az Body.. nem P' mint Powertrain.. lehet rossz a kod forditas ? (vagy huto rendszer nem a motor resze ? ...hmm probald meg sima eobd oldalrol.. hatha kapsz P' kodot is.) ------------- B11/4. https://www.obdclearinghouse.com/Files/viewFile?fileID=2248 ugyan sem ev, sem kasztni nem stimmel.. de talan van benne hasznos info. (nem neztem at. ) --------------- B1231.. erdekes..
Mercedes fault code B1231 indicates an issue with the engine coolant temperature (ECT) sensor, also known as the B11/4 sensor. If the code persists or the heating system doesn't work correctly, it's recommended to replace both the ECT sensor and the thermostat. The B1231 code is a common fault code for Mercedes vehicles, (AI )
fejbol nem megy, de ha kontroled thermostat van az autoban, akkor - erzesem szerint- kell lennie egy hofok meronek a radiator (cold side ) oldalan is.
tipp is legyen.. ne pont .hu googlet hasznalj kereshez, hanem pont.com-ot. ----------- 409. nem tudom pwm. vagy jelszint. fotel only :)
Amúgy valóban PWM az???? Mértem már néhány ventilátort vezérlő szálat, igaz nem MB-t, de eddig mint egyszerű analóg feszültségszinttel vezérelt. Legalábbis a most tárgyalt időszakban.
látszatra megbizhatónak tűnő ilyen Pwm - s Hütőmodul hibaprobléma tèmával foglalkozó leirásban kb ezt olvastam:
Javitás során Egy korrektül müködő autoban , ilyen feszūltségeket mértek az ECU vezérlőjel vezetékén...
Motor áll : 0. Volt
Motor jár hideg: 1Volt
Motor Jár, Klima Be: 3V.
tenyleg nem tudod mi a pwm... ?
mivel pwm vezerelt.. ami digit form.. nem sok ertelme van az analog meresnek. ossze hasonlitasra jo.. ha - kozel - azonos a meres korulmeny. ...es az eszkoz is a referenciahoz kepest.
már az ECU csatiban sem mérhető semmi feszültség..., szkóppal sem!!!
Ez a teljes jelhiány megléte vészüzembe kapcsolja a ventillátort teljes fordulattal...""
szerintem egy fan pwm modulban nincs olyan hogy 0% a kivezerles.. (ja. gyujtas offon lehet ) lehet csak 5%. lehet csak 10.%.. ettol meg nem indul el. de megvan vele a kontrol channel.. a feedback..
te nullat mersz itt.. szvsz.. > szerintem < ez nem tiltott kivezerles.. hanem szakadt kivezerles. erdobe ne menj .. csak sk velemeny.
Igazad van.., ebben a tik-tak szelepekkel vezérel fütéskörben van- lehet hõmérsékletszenzor.., a csatolt élőadatképben is lehet látni az "L" és a"R" oldali fütökör hőmérsékletértékeit..
Nagyjából azt próbáltam megértetni vele, amit te is, hogy a motor hűtőfolyadék rendszerében nem csak egy szenzor lehet.
Lehet külön az ECU-nak, és külön a műszercsoportnak, vagy külön ami a ventilátort kapcsolgatja (vagy annak az áramkörnek ad jelet ami azt kapcsolgatja), külön a klíma modulnak, hogy tudja milyen meleg a víz, mennyire nyissa a lamellát.
Abban az autóban valóban van fűtésben keringő hűtőfolyadéknak is hőérzékelője. Jelen esetben vagy rossz/szakadt, vagy nincs már benne. A klímához persze semmi köze.
Pont a csati lehuzást kihagytuk egyelöre.., olyan szerencsétlenül álla szenzor hogy stekker törésveszélye fenyeget lehuzáskor.., ki meg nem akarjuk venni mert légtelenitési problémák állhatnak elő..,Egyébbként szerinten a termosztátban lévő szenzor hibamentes..., élőben--müszerfalban.., feszültségre tesztelve multiméterrel jónak találtatik gondolom én--
Itt az Fütés-Klimautomatika Élőadat mentés....,ezt a lehetetlen minusz 126C -t valószinüleg egy klima hütőfolyadék hőmérséklet szenzor hiba okozhatja mert a termosztátban lévő jó !
Kérdés hogy ennek hibája is okozhat-e hütőventillátor vészbekapcsolást..., mert a PWM jel hiánya és a hütőventillátorvezérlő biztos elinditja..., meg még ki tudja mi....