Szia JoGa !
A jobb oldala sérült, szegény beborult az árokba:)
A kerekei azon az oldalon kitörtek, és a kasztni is sérült, egyébként a motornak semmi baja, sőt a légzsákok sem nyíltak ki. 2.3-as turbo 170 lóerő. Gyakorlatilag full extra (bőr, autómata stb). Megyypiros színű. A márkaszervíz szerint a javítási költség kb 1.5-1.7 millió. Az autó ára olyan 2.2M Ft.
: Ha jól emléxem a KONI Special(piros) +10%-al feszesebb,mint a gyári és 3 fokozatban állitható a keménysége.Nekem a defaulton van.Az a +10% gyári érték...
Ezt így megadták külön? Jééé, ez korrekt. De akkor melyik fajta hozza a gyári értékeket? Egyik sem, és csak a Saab emblémás a nyerő?
BlackStar, az olajról még annyit: hát abban igazuk lehet, hogy 10W-nél vékonyabbat tilos belerakni, sőt lehet, hogy már azt is túlzás.
"Na jó, ééé'ted... A Lada mellett eddig az szólt, hogy ócsó és gagyi benzinből sem evett sokat, meg szaréhugyé javították..."
Emiatt nem vettél még Saabot? Ááááá... tudod, valamit valamiért. :) Fogyasztásban meg: ha a Skoda 120L alattam 9-10 litert evett, akkor szerintem a Lada is megenne 11-12-t, mint a Saab.
Ha jól emléxem a KONI Special(piros) +10%-al feszesebb,mint a gyári és 3 fokozatban állitható a keménysége.Nekem a defaulton van.Az a +10% gyári érték... Ha megint gumit vennék, én 195/65 öt vennék R15-ben...
A gátlóim szar állapotában én sem kételkedtem...
Ezt hogy érted? Épp az imént közöltem... :) Na jó, ééé'ted... A Lada mellett eddig az szólt, hogy ócsó és gagyi benzinből sem evett sokat, meg szaréhugyé javították...
Aztán most kiderült, hogy az a kevésevés se olyan nagyon hűdefrankó, és a javítások színvonala is konvergál az árhoz... :-/
(Bár akivel vagy 4 éve javíttattuk, egy Opel-szerelő, az nagyon tisztességes volt, most azonban DÉVÚ szervízben voltunk, és ezek pancserok... Pl. ilyeccól a csávesz ,hogy azért tettek bele ásványolajat, mert ebbe a kopott motorba ez kell... ilyeccól kopott... a futott 50.000 kilométeréből vagy 30.000es Senior Blaxta tett bele, aki nem egy vonalas ősversenyző típus (2000-es fordulat fölött ideges lesz :)) ))
A leírás alapján a maga gátlói már erősen kopottak voltak! Gondolom a Müllner nem adta vissza őket azzal a felkiáltással, hogy "amúgy jók ezek még", hanem szórta ki a kukába egyből. S ha sejtésem igaz, akkor lehet, hogy nem lett volna neked bajod az eredeti konfigurációval sem, 100%-os állapot esetén. Ha már nem jók a gátlók, akkor nemcsak úttartásban, de még kényelemben (!) is megváltás lehet egy eleve feszesebb, de vadiúj garnitúra. Szóval akkor most nem tudom, hogy a Koni feszesebb-e a gyárinál, avagy sem, egy jó állapotúval szériával kellene összemérni.
: Szivesen látlak 1 tesztvezetésre ,hogy magad
: döntsd el mi a kemény. Ha van tesztútvonalad
: ,akkor oda menjünk el.
Hmmm, köszi a felajánlást, lehet, hogy pár hét múlva élni fogok vele! Ez esetben a tesztútvonal Óbudán lenne.
: Szabad megkérdenem,hogy milyen profilu papucsok
: vannak az érón ??? :D
Egész nyugodtan: 185/65! :) A gyári persze 195/60, ami egyébként csak minimális különbség komfortban, de most amúgy is téliek vannak fent, nyári garnitúrám nincs is.
nasfay úr:
Szivesen látlak 1 tesztvezetésre ,hogy magad döntsd el mi a kemény. Ha van tesztútvonalad ,akkor oda menjünk el.
Én elsősorban azért cseréltem le a gátlókat,mert az enyém veszélyesen puha volt.Ez abban nyilvánult meg,hogy autópályán sávváltásnál beborult az autó és ez elég hülyén nézett ki, no meg szar érzés volt,hogy korrigálni kellett a legkisebb mozdulatnál is.Egy kanyar bevételénél pedig mindenkinek a kapszkodótt kellett szorongatnia,hogy a helyén maradjon az autóba.
Én a kormányba kapazkodtam.Ez nekem nem jött be.
A telóim olyan puhák voltak ,hogy amikor a Müllner Viktor kiszedte őket, a földön össze tudta nyomni puszta kézzel különösebb ellenállás nélkül.A KONI pont azt hozta amire szükségem volt.
Biztosabb úttartás a komfortérzés csökkenése nélkül.
Szabad megkérdenem,hogy milyen profilu papucsok vannak az érón ??? :D
Skoda 120L (52 LE se :) ugyanilyen körülmények között 9-10 litert, Renault 5 1.4 (60 LE) 11 litert, Porsche 944 Turbo (220 LE) 15 litert, Opel Vectra 2.0i (115 LE) 12 litert evett. Szóval ez egy 175 lovas autótól... Ezt télleg közölhetnéd Senior Blaxtával... Bár mostanában már a kockaLadát se nagyon forszírozza, mert már a parkolás is drága... (én pl. III. kerületi lakos vagyok u.i.)
nem érdekel valakit esetleg egy gazdasági totálkáros (javítható) Saab 95-ös? Ülései (a vezetőé elsősorban), műszerfala, kormánykereke, váltóbotja, kvázikardán-alagútja rendben van? Ilyeneim ugyanis még nincsenek 9-5-ösből :))
De télleg.
mostanában (elkövetkező hónapok) lehet, hogy nem igazán fogom figyelemmel követni a fórumot, ha valaki keres e-mailben (is) plíz.
MiSaab:
lengéscsillapító téma rulez! a Koni keményebb, mint a gyári? mert ha igen, akkor ejtem, nekem a leglágyabb kell.
korzo: rövidesen tényleg a széria gátlók+rugók fognak figyelni az autómban, hiába a frenetikus úttartás, mindennap anyázom a gödrökön, a kényelem fontosabb, meg különben is méltatlan egy Saabhoz, hogy ne himbálózzon. :)
az Aero alkatrészeket viszont nagy valószínűséggel meg fogom tartani, mert ha egyszer netántán el akarnám adni az autót, nem lenne egy jópont a vevő szemében, ha nem az eredeti lenne alatta - használt rugókat+gátlókat pedig nem lehet olyan áron eladni, hogy ez az eshetőség ne számítson.
8V - 16V összehasonlítás: 8V-t vezettem egy keveset, 16V-t - érthető okokból :) - sokkal többet. azt hiszem minden szempontból jobb a 16V: a tizenhat szelepesekre abszolút nem jellemző módon alacsony fordulaton is húz, és nem hallani azt a tipikus, idióta érces hangot sem. a 8 szelepes szerintem minden fordulatszámtartományban gyengébb, erősebb a turbólyuka is. a hangjára (akkor) nem figyeltem, de a 16V-é annyira kellemes, hogy nem hiszem, hogy jobb lenne annál, sőt valószínűleg (csak feltételezés) rosszabb. egyébként a 16V-ről a SaabEC-en is úgy írnak, hogy "much better", ezzel az egyszerű, de velős megfogalmazással találkozom a leggyakrabban. a fogyasztást szintén nem tudom, de mostanában, tavasszal, hihetetlenül barátságos értékeket mérek: erőltetett városi hajszában 11-12 liter között - amit annak függvényében kell értelmezni, hogy alattam a Skoda 120L (52 LE se :) ugyanilyen körülmények között 9-10 litert, Renault 5 1.4 (60 LE) 11 litert, Porsche 944 Turbo (220 LE) 15 litert, Opel Vectra 2.0i (115 LE) 12 litert evett. Szóval ez egy 175 lovas autótól... hmmm, úgy fogalmaznék, hogy az összes eddigi autóm közül fajlagosan a Saabnak a legkisebb fogyasztása. Meg is vagyok döbbenve rajta, de azért igyekszem feldolgozni :))
Mennyit szeretnének kapni a törött 9-5 -ért és mennyire van összezúzva ? Motornak is kakukk vagy még megy ? Eleje, hátulja, teteje, mindenütt törve ? Léci adj egy kórképet, tán tudok vkit aki esetleg érdeklődhet.
Más, kérdés mindenkihez: lehet a Polarnál kiegészítőket rendelni első generációs 9000-eshez ? Napok óta nem tudok a honlapjukra kilyukadni, egyébiránt meg lusta vagyok felhíni őket.
Nekem valami egyszerűbb is megteszi, mondjuk egy olyan képernyővédő, ami ha egy percig nem nyúlok a számítógéphez, beindul, és elkezdni szimulálni hogy egy ehte OG900-ban csücsülök, megjelenik a makulátlan faberakás, a kormály közepén a kis kék bigyó, csöndben rámborul a műszerfal, kedvesen átölel a kaszni, simogat az ülés, finoman dorombol a motor, majd gázadásra gyengéd nyomást érzek a hátam irányából és élveteg vigyorral száguldok a napsütötte szerpentineken.
Nekem egy ilyen egyszerű termék is elég lenne, for the time being. Csak a feeling kedvéért!
:-)))))))))))))))))))))
Blacksta, totál meg vagyunk illetődve, az alfa meg én! Az egyik legszebb, azt mondta, hűűűűűűű! A legkeményebb saabos keménymag megasaabsoviniszta közepének ultra-saab-minded csúcsextremistája ezt mondta nekünk, jézusom... No hát igen... Szakmai érv, hogy szép az Alfa. Mármint a 156-os. Meg hát én minden ótót szeretek, még a Trabantot is, mert hát az is ótó... (Blaxtolerancia :)) )
Mintegy mellékesen hozzáteszem, hogy -...de, ha nincs szó a SAABról. De miverl mindig van szó róla, egyébként meg a SAABhoz képest az összes ótó sit. (Csak tényszerűen és elfogódásmentesen :)) )
Királyság egyébként, hogy ilyen kis forgó saabos mütyüröket tudsz írni a képernyőmre, szeretettel várom a továbbiakat, ha készül még ilyesmi.
Unatkozik itt egyedül szegényke. Egy ideig csináltam egy forgó SAAB900-at, de feladtam :(
Nem nagyon ment a geometriájának az eltalálása...
Viszont Matiz pajtás is aszondta, hogy egyszer csinál egy ilyent, már láttam is félkész képeket, tök kafa :))
Ha valakinek nagyon ko, de nincs penze, (lasd Blaxta korabbi megszolalasait),
akkor reszletekben is gondolkodhatunk...
"Ja", mindket taliga kiiiiiraaaajjjjjjj allapotban leledzik! Őőőőőő, de nagyon elültetted a bogarat a fülembe... szóval eladnád, akár részletre is...? Hmm... Diákhitel rúlz, felveszem a 25hilóhuffosat, az fél évre 105 rugesz... soknak nem sok, de 2 félév alatt már 210khuff... meg még ha melózok is mellé... Hmm-hmm... hogy is kéne...
Kőni ugyanis nagyon kő...
De sajna nem tom.... Mert valszeg ez a dolog úgy fog kinézni, hogy nyáron kimegyünk többen Svédbe, ott melózunk (indulásnak kell a diákhitel-dolog), összeszedünk egy SAABot (ami ott nagyon ingyéfelé van, 19.000SKRért, ami kb. 450Khuff, már Toppolásat is lehet kapni), azt behozzuk... mert hát úgyis valamilyen módon át kell iratni...
Nem is tudom...
Lehet, hogy inkább kéne vennem kb. 134567 darab lottószelvényt? :)))
Ha majd mész a múzeumba BlackStar, ne csak a kicsike 99-est hozd el léci, hanem a képek egyikén látható pedálos kisótót is. Tán még beleférek, olcsó fenntartás, miegyéb...:))) Ja, és a turbó sípolása helyett ha hajtod, inkább gőzmozdonyszerűen fújtat :))
SAAB rulez! Nekem is pedálos kisótó kell! Csak a jobboldali pedál másik végén egy SAAB motor legyen! :)))
En is svedorszagban elek es szandekomban all hazavinni egy szep 900-ast. Mar meg is van a "draga" es mar ketszer is megmutattam neki leendö hazajat. Söt mar a legutobbi klubtalin is ott volt! :-) En Göteborban elek, ha itt vagy vhol a közelben esetleg beszelhetnek szemelyesen is a Saabokrol...
Na aludtam erre is egyet.
Korábban már a Misa szekerével is eljátszottam, hogy első hallásra rálelkesültem, merthát megdobban az ember szíve ilyenkor, de aztán szépen lassan meggyőztem magam, hogy nekem valami újabb dolog kell. Télleg racionálisabb lesz egy fiatalabb jószág.
("Racionálisabb"? Miféle szó ez? Egy saab fórumon?)
Szóval asszem kiverem a fejemből a járgányodat, merthát. Különbenis, el kéne adni a pözsómat, nehogy szégyenben maradjak.
Blacksta, totál meg vagyunk illetődve, az alfa meg én! Az egyik legszebb, azt mondta, hűűűűűűű! A legkeményebb saabos keménymag megasaabsoviniszta közepének ultra-saab-minded csúcsextremistája ezt mondta nekünk, jézusom...
Királyság egyébként, hogy ilyen kis forgó saabos mütyüröket tudsz írni a képernyőmre, szeretettel várom a továbbiakat, ha készül még ilyesmi.
Unatkozik itt egyedül szegényke.
A magyar utakon elsősorban kátyúból van rengeteg,
ezért - legalábbis a 9000-esnek - gyakran kell a futóművét javítgatni. Persze a gátlók bírják, de a szilentek és a gömbfejek elég gyakran cserélődnek az én autómban. Ez mondjuk kmég nem a legdrágább. Gondolom a 900-as szévédője vmivel olcsóbb lehet a nagyobbik testvérnél.
Az igazán fontos elkopott/elromlott alkatrészeket én mind gyári újra cseréltettem, pl. kuplung munkahenger, fűtőradiátor, vezérlés, szervó pumpa, stb. Egy vagyonban van már a jármű, de nem bánom... :))
en is doboltam meg regen, egyetemista koromban (Amati...)!
Nem is a kotelezo meg a benzin erdekel engem, hanem ha kimegy valami, vagy szelvedocsere, ilyesmi. Mert ugye ami penzt raszanok, abbol 120e km alatti futasteljesitmenyt nem talalok, ami nem sok egy Saabnak, de ami kopik, az kopik.
Otthon nem sok van az utakon, gondolom, utangyartott alkatresz 0.
Nem. Belgak. Azaz csak az egyik, a masikon meg nincs rendszam.
Most is kint vagyok, mindketten itt vannak velem (a keket hasznalom).
Ha erdekel, (es ez ervenyes mindenkire), akkor nemsoka meg tudom
mutatni, mert marciusban terveztem egy utat haza, hat legfeljebb otthon
hagyom, es visszajovok busszal :-((( . DE CSAK AZ EGYIKET TUDOM
HAZAVINNI!!! Sebaj, egyformak. De senki nem tiltja, hogy kigyere, es megnezd :-)), es
hazavidd!!!! (Szamolj, 35kHUF alatt van egy retur buszjegy, szerintem
meg ezzel meg az atiratassal egyutt is megeri! A hazautra van rendszam.)
Elobb-utobb sok-sok fotot majd tudok kuldeni (belter, motor, stb...), de a filing
addig sajna itt marad!
Mas. Kis addendum az uj szab pedzshez (nemtom, hogy mar megvannak-e).
http://secret-secret.com/turbo/DIY/vin.html#84-85
http://www.motorbase.com/manufacturer/mid/98.html
http://www.motorbase.com/vehicle/vid/-1008334177.html
http://www.motorbase.com/vehicle/pictures/-1008334177.html
http://www.motorbase.com/search/search-vehicle.ihtml?vid=-1008334177;view=pictures&page=1
Ezt pedig a raerosebbeknek: (BLAXTA!!! DOKSIK!!!!)
Saab 900 : 1979 Thru 1988 All Models 2.0 Liter (Haynes Repair Manual)
Haynes Publishing, A. K. Legg
by Haynes Publications
(ISBN 1850105677)
Saab Workshop
Manual: Saab 900 8
Valve 1981-88: Part
No. S988
by ROBERT BENTLEY
(ISBN 0837603102)
Chilton's Repair and
Tune-Up Guide : Saab
900, 1979 to 1985
by Chilton's
Automotive Editorial
Department
(ISBN 0801975727)
Saab Owners Workshop Manual : Models Covered, Us : Saab
900, 900 S, 900 Ems, 900 Gl, 900 Gle, 900 Gli and 900 Turbo,
2.0 Liter, Covers 3-,4- &5-Door m
by A.K. Legg
Tulajdonosként csak a 9000-ről tudok nyilatkozni,
bár szerintem olyan hatalmas különbség nem lehet a
900-as és a 9000-es alkatrészeinek ára között.
Ha vki olyan maximalista állat mint én, akkor minden képzeletet felülmúl az autó fenntartása.
Mindenesetre - ahogy azt más márkatársak is megjegyezték - a váltó nem erőssége egyik szériának sem, az én autómnak is ez a gyenge pontja ( remélem ez hamarosan múlt idő, mert jövő héten gyakorlatilag újra építik a váltót és ezúttal nem SAAB műhelybe viszem a gépet, hanem egy spéci rally workshopba ).
Nekem elsősorban a mérete miatt van és lesz mindig
9000-esem ( 2 gyerek, plusz van szerencsém dobosnak lenni egy zenekarban, így az öt ajtós 9000 raktere is soxor van használva), bár a 900-as classic sokkal Saabosabb és baromira teccik az is. Ha majd sok zsetonom lesz beújítok egy 900 kupét is..
A kötelező biztosítás szempontjából mindegy, melyiket választod, akármelyikben előfordulhat éppen 2.0 liter alatti vagy feletti motor, a fogyasztás meg sok mindentől függhet. Az én 9000-esem 98-asból télen 9,5 liter eszik 100-on pedig nyomom neki. Igaz, nem turbós, de pörög nagyon..
Asszem elég ennyi öntömjénezés...:))
Bocs a sok dumáért és ezer üdv....JoGa
Meg mielott vki ramrontana, hogy ezzel mert nem egy erre hivatott
neves sajtotermekben (pl. ekszpressz) nyomulok, hat azert, mert:
1., nem feltetlenul akarok megvalni tole
2., ha mar mindenkeppen azt teszem, akkor sem a sajat
anyagi helyzetem fellenditese a celom vele, hanem
inkabb egy lelkes ember szabbal torteno olcso ellatasa
Motto: Magas, benga ipse vagyok, de a szab is nagy, nem kell ketto,
hogy elferjek benne kinyujtott labbal...
Na szoval. Az egesz ugy kezdodott, hogy vettem egy szabot.
Vartam egy honapot a papirmunkara, osztan orultem, mint egy gyerek,
amikor uj jatekot kap, hogy vegre vezethetem is. Erre mit ad Isten, kapok
meg egy ugyanolyat...
Namarmost. Az egyiket eladom jelkepes (kb. 250k HUF) alkukepes, plusz
klubtagkedvezmeny, stb. aron.
Hogy milyen a kocsi? Sasoljatok meg a 144-es tag kocsijat, na, pont olyan.
Sot, lehet, hogy pont az, mert meg nem tudom, hogy melyiket adjam el, a keket,
(lasd a kepen), vagy a bordot. A szinuket kiveve MINDENUK egyforma!!!
Ha valakinek nagyon ko, de nincs penze, (lasd Blaxta korabbi megszolalasait),
akkor reszletekben is gondolkodhatunk...
"Ja", mindket taliga kiiiiiraaaajjjjjjj allapotban leledzik!
Szoval, ez csak egy otlet, ha erdekel vkit, csak szojjjjjon batran, vagy hijjjon, asse baj...
(gy.k. a tel. szamom, emailom a klub honlapjarol lelesheto...)
csak azert ijedtem meg mert azt hittem Te tudsz valamit amit en nem...
Most kint elek Svedorszagban, es mikor majd megyek haza, hazavinni az egyik tippem egy Saab 900 vagy 9000. Szerintetek nincs erdemi kulonbseg OTTHON a fenntartasukban (mindketto draga)?
Egyebkent allitolag a nemeteknel sokkal olcsobbak.
Igazad van, nincs az 5 mila. Felhíttam egy cimbit aki nemrég hozott Svájcból egy Jubileumit és 3,5-ért adta el, ezen már haszon is volt.
Ráadásul ez egy 2.3T mocis darab volt, gyári chiptuninggal 240 pacira feltornázva....
Ennek örülök mert jövőre talán le tudom cserélni a mostani öreg 9000-esemet és csakis turbós jöhet szóba, pl. egy Jubileumi. Nem mintha akár 1 milám
is lenne per pill de azért mégis közelebb van
az elérhetőséghez egy cca. 3 milliós autó..
Sorry a téves infóért, köszi, hogy szóltál.:))
Üdv, JoGa
A 'miért olcsóbb a 9000-es az ng900-asnál általában' témáról azt gondolom, hogy miután a klasszikus SAAB fílinget a 900-as széria teremtette meg, ez már önmagában árképző hatású, mégha az ng900 már tökre nem is úgy néz ki, mint a nagy elődök. Én leginkább Svédországban döbbentem meg a 9000-es árakon, igaz főleg az első generációs darabokat nézegettem a hirdetésekben. A 88-91 közötti évjáratok
8-16.000 SEK közötti árakon voltak felszereltségtől függően.( cca. 220 - 420 ezer Ft ) Én majdnem vettem egy bordó plüss belsejűt ( az enyém is olyan ) csak azért, hogy az üléseket meg a kárpitokat, meg ami még használható kicserélhessem. Nem is kéne adót/vámot fizetni, ha Hegyeshalomnál darabokra szednénk a kocsit és mint alkatrészt hoznánk be.
Láttam kint Jubileumi 9000-est is, '97-es, gyönyörű belsővel, 2.0T mocival, stb. Az sem volt
drága ott helyben ( asszem 85.000 SEK, kb.2,25 mila HUF ), de az már 5 M körül állna meg mire beér kicsi hazánkba....na majd ha eccer az EUban leszünk. :)))
Ezer üdv, JoGa
Ha majd mész a múzeumba BlackStar, ne csak a kicsike 99-est hozd el léci, hanem a képek egyikén látható pedálos kisótót is. Tán még beleférek, olcsó fenntartás, miegyéb...:)))
Nezd mega motor adatait, minden parameter megegyezik opeles es saabos oldalon is. Hogy ki fejlesztette? Maradjunk annyiban, hogy a GM :-) Na látod, MiSa, ezért fikázzák mindig :)))
Úgy néz ki, mostmár a SAAB jobban megválogatja, hogy kitől vesz motorokat, mostanában a Chervolettel szemez... Azért mégis inkább 5.7 V8... :)))
(pláne, ha rábiggyesztik a SAAB tudatú turbót... :)) )
De hát akkoris a 2.0 R4T az igazi SAAB motor...
Amit viszont nem értek,hogy miért fikázzák a
2.5 V6 Saab motort ??? Azt is Saab mérnökök fejlesztették Trolhattanban. Jelentem tisztelettel, nem...
Az bezony egy Opel-féle talyigamotor :)))
"The new six-cilynder engine was developed for the new 900 by Saab techniciians in the engine laboratory in Trollhattan." Szerintem ez azt jelenti, hogy az Opletől áthullott ócsó vásári bóvlit próbálták polírozni, mert mégiscsak SAABba kerül, vagy mi... :)))
főállásban kénytelen vagyok nagy duzzogva egy alfa 156-ossal járni nap mint nap, No igen... Jónak nem tom mennyire jó, de hogy az egyik legszebb ótó, az biztos... Ehhez értenek az olaszok... íkú egy szál se, viszont forma, az ezerrel :)))
Igaz, hogy Blaxta is ült már mellettem de vele szerintem nagyon finoman bántam :o))) Jelentem élek, meg minden... :))
KorZónak a finomanbánását hiányolja az a szalagkorlát, amit egyszer virágkötői hevületében szépen felpödörített :)))) (azóta helyi jellegzetesség, turistakalauzokba szoktak rá hivatkozni :)) )
Blaxsta, leloptam a hozzászólásodról a kis forgó saabjelet, és most itt mocorog a desktopomon. Gyönyörű!!! Ugye? :))
Szívesen használnám az ilyesmit wallpapernek, képernyővédőnek, cursornak, ésatöbbi. Tudtok valami lelőhelyet, esetleg van valakinek ilyen warez? Hát, nem nagyon :(
Nekem csak olyan ilyen izé van, amiket én csinálok :))
(pl. az a pörgő izé is :)) )
Mindig is ugy tudtam, hogy ez opel motor. A 92-ben rancfelvarrason atesett 'A' vectra kapta meg eloszor. Nezd mega motor adatait, minden parameter megegyezik opeles es saabos oldalon is. Hogy ki fejlesztette? Maradjunk annyiban, hogy a GM :-)
Na most ne idegelj lóri!!!
Ezt a Saabos NG900 törpénete ,fejlesztése mittoménmi könyvből idéztem na...
Kihúzod a gyufát!!! :D
Mit tucc tényleg ???
Van valami kézzel fogható infód a mociról hogy
honnan jött és milyen stb...MR.Zopel ????
Misa,
azert, mert az bizony opel motor. Csinalhatok idezetet is:
"The new six-cilynder engine was developed for the new 900 by Opel techniciians in the engine laboratory in Russelsheim."
hi.
A LIP tipusra az autoszerelők nem nagyon esküsznek finoman szólva!!!
A KONI az a kocsid élettartamát is túl fogja élni...
más.
Észrevettétek,hogy az NG900 és a 9000 között itthon és külföldön is nagy az ár/érték differencia ??? A 9000 jobban felszerelt és olcsóbb,mint kisebbik társa.Ez szerintetek miért van ??? Mindenben jobb a 9000 kivéve az ignition key helye tudom... Ha ez igy marad én biztos a 9000-re szavazok pár év múlva...
Amit viszont nem értek,hogy miért fikázzák a
2.5 V6 Saab motort ??? Azt is Saab mérnökök fejlesztették Trolhattanban.
Idézem...
"The new six-cilynder engine was developed for the new 900 by Saab techniciians in the engine laboratory in Trollhattan."
Naezaz.
Saab-rajongó létemre én pl. főállásban kénytelen vagyok nagy duzzogva egy alfa 156-ossal járni nap mint nap, és bár az is olasz cucc, annyira gagyinak nem mondanám.
"Olasz cucc=full gagyi" NAAAA!
Ez ellen tiltakozom! Nyilván az olcsó utángyártott szarok nem megbízhatóak. De nekem a svéd utángyártott cuccokkal és a fasza megbízható német alkatrészekkel is volt rossz tapasztalatom.
Nem az olaszságon múlik.
Az en elso= LIP-eim 20ekm alatt gyakorlatilag tönkrementek. Ugyanezen ido= alatt a hatso (nem t`om milyen fajta) ket darabnak kutya baja, pedig ki tudja, miota vannak mar bent.
Olasz cucc=full gagyi (Politikailag korrekt klubtagoktol, idelatogato Alfa-buziktol stb termeszetesen elnezest kerek ezerszer.) Jegyezd meg a DOLC vizpumpa nevet! 8ekm utan ment gallyra, soha többet ilyen olcso szarokat.
Ja-ja. Viszont én meglehetősen lendületesen közlekedek :-) a klubból talán csak Lenkey Balázst (bocs ha nem y de nem emlékszem :-) autókáztattam meg egyedül, és őt se durván, úgyhogy nem tudok referenciát mondani... talán az az egy eset amikor letörtem a kicsikém elejét :-( általában annyival járok most is ott.
Tehát nálam még kétesélyes a dolog: LIP vs. KONI. Az előző elég a normális közlekedéshez, de én talán nem vagyok normális. pl.:
EMBEREK kinek van összehasonlítási -alapja / tapasztalata a 8V Turbo/16V Turbo között/vele. Mekkora a különbség a kettő között?
-Násfai úr! Ha netalántán tényleg normál rugókat teszel a madarad alá, igényt tarthatnék az Aero rugóidra?
KorZo, akinek most talán van esélye, hogy egy komolyabb összeget beleöljön a madarába.
Hello Korzó!
Én Lipet vettem előre. Az volt a legolcsóbb! Előtte én is körbe kérdeztem, érdeklődtem mind az árak mind a tapasztalatok terén.Engem meggyőztek.Mindenki azt mondta tök mindegy milyen gátlót rakok előre, nincs túl nagy szerepe a fútóműnél.Tényleg mindenki!
LG
Hello EgoAxa,
Ezt nevezem sebességnek ! Eddig nagyon egyedül voltam ezekkel a képekkel, de most méltó helyükre kerültek. Még a svéd vendéglátó - kedvesem keresztapja - is csak mosolygott, amikor lefotóztam mindent. Hát igen, nekik a SAAB leginkább egy jól használható hazai termék, amit azért nagyon becsülnek. Ő pl egy Golfért őrül meg, ezt meg én nem értem...
A múzeumban volt egy nagyon megzúzott 9-3 -as, de nem töréstesztből, hanem igazi balesetből mentették meg az örökkévalóságnak. Egy furgon találta meg a B oszlopot a bal oldalon úgy 80-al. A SAAB csúnyán meghajlott, de az összes ajtaja nyitható volt, a vezető is a saját lábán szállt ki. Pedig ennek már nem olyan nagyon-nagyon vastag az ajtaja, mint a classic 900-asoknak.
Sajnos tök homályos helyen volt kiállítva ezért nem tudtam képet csinálni róla.
Sok üdv, JoGa
A trollhattani képeket ma elküldtem neked emilen.
Csak több részletben sikerült, a cégem per pillanat korlátozza a kimenő emilek attachmentjeinek méretét. Remélem mindannyian épségben megérkeznek. Majd jelezd léci hogy megkaptad-e mindet ( 29 db ).
Nekem a tűzpiros Monte Carlo a kedvencem, de nagyon birom a 900 kabriót is. És persze az első generációs ezüstmetál 9000-est, mert az hasonlít legjobban az én szeretett öreglányomhoz.
Úgy tervezem, hogy elsőre egy pár oldalas kiadványt szeretnék. Tesztek hírek stb. Lehetek én is tesztelő? Szívesen tesztelek mindenféle SAABot! :))
Ha mindenkit érdekel a terv, akkor fölrakom az oldalra. Engem érdekel :)) (a vizsgaidőszaknak vége, a tanév még csak most kezdődött, szóval még időm is van :)) )
Nem lenne nagy költség, de elég sok munka van vele. A munka részét bevállalom, csak azért egy pici pénzre szükség lenne. Szerintem összedobjuk :))
(Blaxta a Rócsild :)) )
Az Alfa kiadványa nagyon profi. Ha má az ótójuk nem az :))
Szépen megcsinálták. Van idejük... az ótójuk úgyis egy évből kb. 330 napot van szervízben :)))
Én sem szeretnék zsebnaptárat. Szeretném, ha szép színes kiadvány lenne. Első nekifutásra is? Milyen papírból lenne? Olyan, mint az a SAAB magazin, ami azóta is nálam van? :))
Jó lenne kéthavi rendszerességgel.
A szerkesztési feladatokban és az írásban is segítségre lenne szükségem. Jelentkezem valamint rendelkezésre bocsátom az arhívumomat :))
(most fogok írni egy CDt Laci bának, az összes SAABos adatomból, már 700 mega fölött járok :)) )
A Polarnak csak idegen nyelvű kiadványa van, a Saab Magazin. De hát az t nem a Polár adja ki, nem?
Azon kívül, hogy nem magyarnyelvű, nincs vele gond. Nagyon szép és tartalmilag is jó. Az biza...
Viszont van a Volvómagazin... bár ott talán nincs akkora 'szakadék' a régi és az új ótók között (SAAB-Scania/GM vs. Volvo/Ford - ami úgy ugrál, ahogy a Volvó fütyül...).
Persze, lehet, hogy tévedek. Jó lenne, ha tévednék :))
Nagyon tartalmas, ilyesmiről álmodni sem merek (egyelőre). tutira lesz ilyen... 150 tagú biztos vásárló... azért az csak nem kevés... nem?
Zsebnaptárat mindenki kapott aki volt a téli találkozón, de aki nem jött az ne is álmodjon ilyesmiről. Jóvan, báncsál csak... még ótóm sincs, a szegény Blaxtát még az Axa is húzza... (meg a tanári kar fele :-/ )
:))))
SAAB RULEZ!! :))
Úgy tervezem, hogy elsőre egy pár oldalas kiadványt szeretnék. Tesztek hírek stb. Ha mindenkit érdekel a terv, akkor fölrakom az oldalra.
Nem lenne nagy költség, de elég sok munka van vele. A munka részét bevállalom, csak azért egy pici pénzre szükség lenne.
Az Alfa kiadványa nagyon profi. Szépen megcsinálták. Én sem szeretnék zsebnaptárat. Szeretném, ha szép színes kiadvány lenne.
Jó lenne kéthavi rendszerességgel.
A szerkesztési feladatokban és az írásban is segítségre lenne szükségem.
A Polarnak csak idegen nyelvű kiadványa van, a Saab Magazin. Azon kívül, hogy nem magyarnyelvű, nincs vele gond. Nagyon szép és tartalmilag is jó. Nagyon tartalmas, ilyesmiről álmodni sem merek (egyelőre).
Zsebnaptárat mindenki kapott aki volt a téli találkozón, de aki nem jött az ne is álmodjon ilyesmiről.
Mostanában k*!rvára nem volt időm követni a topikot, de annyit szeretnék jelezni, hogy ha lesz egy ilyen újság, akkor ezt a hozzászólást nyugodtan tekinthetitek megrendelésnek.
Merthát ez alapvetően muszáj.
Na, rögtön más a financiális szituáció, ha így áramlanak az előfizetők, mi? Tömegével.
Az ujsággal az a helyzet, hogy a Polartól nem kaptunk még visszaigaszolást. A polárnak nincs saját lapja? Ha van, akkor kezdhetnénk annak a mellékleteként, ha meg nincs, akkor meg csinájjon, mert a 21. században vagyunk, cég lap nélkül meg utoljára a pattintott kőkorszakban volt :))
Önerőből durva lenne. Na igen, az biztos...
Egyébként miféle lenne? Havilap, negyedévi? Szezonális (pl. talikra?)
De ha nem tudják támogatni akkor valahogy megoldjuk. Ha kell keresek kisebb hirdetőket. Másik: kiadhatnánk egy zsebnoteszt, mongyuk amiben van naptár, meg pár adat a SAABról (méretek, alvázszámok, motorszámok, évjáratok, adatok, a SAAb történelme, stb....)
Csak ez tul nagy munka. Na igen, gondolom a Polár is azért húzódozik tőle...
Igy is ciki hogy minden típusnak van már magyar nyelvű ujsága, csak mi vagyunk lemaradva. Öregem... múltkor láttam a Nyugati Városközpontban az Alfa klubnak a lapját, az ótós könyvesboltban kitéve... Húztam a számat... szép... nekünk is kell... de szebb... az alfa az gyík :)))
Egyébként meg esznézzétekmeg:
http://www.freeweb.hu/fastcar/alfa_vs_saab.htm
Fastcar pajti Alfája, verzusz SAAB...
Erre ilyeccól a pajti, hogy tré a SAAB nyomatékgörbéje... hát ember az ilyen? :)))
Akkor szkennelem az trollhattani kirándulás emlékeit és küldöm, amint kész. Köööööszi!!! :))
Egyébként vettem kint egy Viggent, szép Cosmic Blue színűt.
Amikor kijátszottam magam, odaadtam a 3 éves fiamnak, végül is neki vettem. A távirányítót már
szétkapta de helyrehoztuk.. Hozod má' rám itt a frászot... :))
De ha szereti a Multiplát is akkor nem lehet rossz arc. Ugye, hogy egész tisztességes gép az a Multipla?
(hogy jó-e, azt nem tudom, de teccik :)) Bár ilyenem nem lesz)
(Blaxta a zakkantságszakértő :)) )
Ja! Troll cikk a Sport Autóban!
A szokásos: pár nagy és elég jó minőségű kép, és kb. 3 sor szöveg, abból kettő hülyeség :)))
Lesz kétajtós is, de a Combi Coupe nagyobb kihívás volt, azért ezzel kezdtem. No meg nekem is ilyen van :-)
Az ajtó és az autó aránya kb. az 1gen 900-at idézi. Az oldalablak vonala és a hátsó ajtó dőlésszöge változatlanul jött át a 9-5-től (ahol ugyan nem ajtó a hátsó, csak ablak.) A kétajtósnál majd faragom egy kicsit az oldalablakot is ;-)
Nem rossz, bár bevallom én csak négyest adtam... az ok: Egy kicsit lehetne hosszabb az ajtó kb 8-10cm, egy nagyon picit lapoSAAB a hátsó ablak/ajtó, de a legnagyobb hiba a hátsó oldalablak alakja.
Amúgy nagyon f@sza, sőt elsőre kifejezetten megakirály. (én természetesen magamnak egy KÉTajtós 9-5 AEROt építenék :o))
Na megkérdeztem az oldszkúl gázos teló árakat, Szikinél a Sasch (nem száksz, de nem'tom, hogy kell leírni:-) közvetlenül svédoszágból 16eFt/db első/hátsó, Kárászytól az ÁLLÍTHATÓ KONI 19.625Ft/18.330Ft e/h, egy haverom tud LIPet adni 11,5/9 eFt-ért (olasz) vagy Gabrielt 4/4,2ért de az már nagyon gyanús. Én valsz a KONIt választom(azt szeretem a kemény és feszes mert akkor jól fekszik :o)), de gondoltam a számok érdekesek lehetnek nektek is. Van valakinek tapasztalata az adott márkákról?
Van még ajánlatom: Monroe 27e/31e; Boge 24/23,4e de ezeknél sokkal-sokkal jobbnak tűnik a KONI.
Akkor szkennelem az trollhattani kirándulás emlékeit és küldöm, amint kész. Egyébként vettem
kint egy Viggent, szép Cosmic Blue színűt.
Amikor kijátszottam magam, odaadtam a 3 éves fiamnak, végül is neki vettem. A távirányítót már
szétkapta de helyrehoztuk..
Az ujsággal az a helyzet, hogy a Polartól nem kaptunk még visszaigaszolást. Önerőből durva lenne. De ha nem tudják támogatni akkor valahogy megoldjuk. Ha kell keresek kisebb hirdetőket. Csak ez tul nagy munka.
Igy is ciki hogy minden típusnak van már magyar nyelvű ujsága, csak mi vagyunk lemaradva.
Más
A SAAB 900 KLUB MAGYARORSZÁG EGYESÜLET a célegyenesben van. A kezemben a bejegyzés, reméljük hogy a jövö héten már jogerős lesz.
A részletekről hamarosan a saab900.hu-n olvashattok. Azzal az újsággal mi lesz?
Szerintem csinájjunk! A kisfüzetem kötvefűzve! vagy az inkább klubzsebköny? :))
Tavaly jártam Trollhattanban, jól lefotóztam az összes ős-Saabot a múzeumban. Ha vkit érdekelnek az igazán ronda, mégis kedves Saabok, akkor igyexem beszkennelni a cuccot és majd elküldöm emilen. Léciléciléci!!! :))
BlackStar!
Légyszíves segíts Nyegleo barátunknak, a linkek csoportosítása ügyében, és ha van még használható linked azt is juttatsd el légyszi hozzá. Parancsé'tettem! :))