Köszi BlackStar!
Annyit még hadd tegyek hozzá, hogy a kereskedő-szerelő nem tudta megmondani, hogy mi a baja a motornak egész pontosan, csak annyit mondott, hogy a tulaj korábban beszerzett minden alkatrészt, amit a (szerintem noname) szaki mondott neki hogy szükség lesz rá.
Nem kell becsinalni, aszonta a Popvics mester nekem, hogy ez a SAABok egyik betegsege. Komolyabb bajra nem utal.
Autoklub: talan emlekeztek, hogz a mult heten kiszallt hozzam a sargaangyal, hat a JQA!
Azt mondta, szetment az injektorfej. Nem tudta megcsinalni, de biztatott, hogy majd bevontatjak a muhelybe, ott meg tudja csinalni. Elkuldtem haza, hogy majd en kihuzom a szerelomhoz.
Felhivtam Popovics mester, kapasbol ravagta, hogy a biztositek lehet gazos. AZ VOLT! Kicsereltem, faszan muzsikal.
Mit gondoltok, mennyibe kerult volna a javitas az Autoklubbnal????
A kéziváltós 2.0i 9K 14,8 lityós városi fogyasztása alapján arra következtetek, hogy a gyári adatok szándékosan rosszabbak a valóságnál, és ez igaznak tűnik a végsebességre és a gyorsulásra is. Az én '86-os gépem még legrosszabb állapotában sem evett városban 11,5 liternél többet, és akkor nagyon nem voltam vele megelégedve. Manapság vmivel 10 liter alatt vagyok városban.
Mit ír a Form&Function a gyorsulásra ? Érdekelne az is, hogy - ha van ilyen - hogyan mérték a gyorsulást ( fokozat/fordulatszám/sebesség)?
Egy kis váltó manír: hátramenet kapcsoláskor gyakran iszonyú nagyokat reccsen a szerkezet, pedig a kuplung jól kiemel ( 1-5 nincs ilyen jelenség). Némi kísérletezés után rájöttem, hogy ha közvetlen rükverc előtt 1-esbe rakom, majd üres és utána hátramenet, akkor nincs recsegés, puha mint a vaj. Ezek után mit tippeltek, mi lehet a szar ?
Nem kifejezetten SAAB téma, de legalább svéd: aki még nem látta, feltétlenül tekintse meg a Vesszőfutás című alkotást ( eredeti címén Naken ).
Régen röhögtem folyamatosan másfél órát, ezen a filmen sikerült. Autentikus svéd mozi, erősen szexista, de hihetetlenül jó a sztori. Sajna SAAB egysem volt benne, de a cselekmény feledtette ezt a hiányosságot.:)))
Szasz!
Ha a kasztni télleg nagyon hibátlan, akkor ne hagyd ott, mert az nem gyakori jelenség (ha pl. se törés, se az ilyenek nyomán jelentkező rozsda nincs rajta), motorból szerintem már több van...
De szóljon hozzá valaki olyan is, aki tisztában van a dolog anyagi hátterével :))
Találtam egy SAAB 900 classic turbót aminek veszettül megörültem mikor rátaláltam egy kereskedőnél, de az a baj, hogy motorhibás. Vontatni kéne. Amúgy nagyon szép állapotban van. Mit gondoltok, mennyit kérnének a motorfelújításért? Tök süti vagyok a témához, nem vagyok tisztában az árakkal.
Misa:
Persze, hogy érdekel minden adat! Csak a szervizkönyve van meg a gépnek.
A fogyasztásra visszatérve azt hiszem irtam, hogy szinte végig autópálya volt 130-140-es tempóban, kb 900km-t mentem ebb?l 80 volt országút, kis város és bevásárló központ :)
Igy már más a leányzó fekvése nem?
B.Peter:
Elég jól hangzik az a fogyasztás amit mérsz a Saabodon.. Ez város vagy vegyes ???
A Form & Function Saab kiadvány erre a 2.0i kézi gangosra városi fogy.nak 14.8l/100km határoz meg... Érdekel még valami adat róla ? :D
Misa: én sem tudok sokat a márkáról. Amerikai gyártmány, és elég meggyőző kivitelű. Itt nem designra gondolok (puritán egyébként), hanem arra, hogy akkora mágnes van rajta, hogy elég felemelni. Wattokat, Qts-t meg hasonlókat nem mondok, úgyis a hangja számít. Arra pedig nincs panasz, a magas vmi egészen kiváló. Persze én elfogult vagyok, mert az enyém:)
BTW, milyen nyári gumid van? Nekem is kéne vennem, mert csak télim van, és az is slick majdnem:)
korzo:
Plz, íírd meg mennyit forog a motor 5-ben 100nál. Nagyon akarom tudni, mennyit csal az órám:) Kösz.
Tegnap óta fent van a nyári gumi+felni...Ezt már mondtam tudom. DE!
A zöldséget mintha kicserélték volna menetstabilitás szempontjából..
trbv.... :
Bocsi.
Mesélj már erről a szettről ,mert még nem hallottam róla.(ez nem jelent se jót,se rosszat.)
Amúgy a mostani favoritjaim az LTJ Bukem Earth Vol. 2-3 meg a Progression session 4.Sajnos csak empéháromba egyenlőre.
Az előbb a főnökömmel beszéltem, aki éppen Moldovában, Kisinyovban van, nem túl nagy örömére.
Amikor kérdeztem, hogy milyen légitársasággal repült, kiderült hogy Moldovian Air (vagy ilyesmi). Tyűha mondom, és nagyon gáz volt a gép?
Aszongya nem, bár még propeller hajtotta, de nem félt rajta - mert saab(!!!) volt.
A főnököm egyébként a német autók elkötelezett híve...
Gondoltam ezt elmesélem.
Képet nem tudok sajnos:( Még sima fényképezőgépem sincs, nemhogy digi..
Megpróbálom elmagyarázni:) A térképzseb elejét használták fel a hangszórónak, a mélyedést szépen felhozták szintbe, az íveket nem törték meg. A térképzseb többi része megmaradt, fával oldották meg a gyári műbőr helyett, de itt is ügyeltek az eredeti ív megtartására. Végül az egész kapott egy fekete hangszóróselyem bevonatot, a térképzseb belülről még vmi szövetet is.
A magas a műszerfal két oldalára került, a keresztváltók a gyári hangszóróhelyekbe.
Hm. Így visszaolvasva nem vmi érthető:) Sebaj, érik egy érdi látogatás lassan, ha gondolod, akkor megnézheted.
A szett egy Rodek RP164-es, 16 centis, kétutas komponens, ribbon magassugárzóval (hogy ez mi, azt nem vágom, de egy dómnál is jobb magasat hoz).
Az ára 60k rénes forint, de úgy érzem, megérte. Gyakran elindulok fél órával korábban itthonról, hogy tovább tudjak zenét hallgatni:) A fejegység egy Sony cdrádió, a szetthez sajna nem tud felnőni. Mivel mélyláda még nincs, bennmaradt hátul a két régi Clarion ovál is, de a magasat lekötöttük:)
Ez a mostani felállás, picit még béta verzió:)
A terv egy JVC SH szériás fejegység (100k+ Ft:)), egy négycsatornás erősítő, és mélyláda.
Ja, az ajtókat bitumenlappal és szivaccsal kiszigetelték.
Úgy lesz audiofil kétutas komponensszetted, mint nekem. A megoldás ajtópanel. Féltem tőle én is, hogy szétbarkácsolják a kisautót, de a végeredmény magáért beszél, kár, hogy nem tudom megmutatni:) Korrekt munka, és szerintem még jobban is néz ki, mint az eredeti, pedig takerékossági okokból nem is bőrborítású, hanem selyem.
12k Ft-ba került (a kettő), ennyit igazán rá lehet áldozni, ha szép hangú rendszert akarsz.
Hammer:
Van 1 állásajánlatom!!!
Karambolos autók Photoshop-os javitása, határidőre... :D
(C)Copyright by EstFM "Starsky és Hot Jazz Klub"
JoGa:
Köszi a szives bemutatkozást.Üdv a topicban. :D
Érdekes szinpadképet lehet igy csinálni ha hátul van a mélyközép hangszóró...
B.Peter:
Audiophile = Hát kb. azt jelenti,hogy a cucc készitésekor nem az olcsó ár és a design dominál, hanem a zene szeretete és a kommersz HIFI-nél magasabbra tett mérce a tervezéskor.
Igaz ez hanghordozókra is, LP,CD stb.. (LP = nem a Linka Péter !!!)
Holnap okmányirodába zingetek...Juhééé.
Felrakattam a nyári gumikat felnistül...
Igy máris jobban tetszik a zöldség...
Hahó!
- én ASTRA F-t méregettem, és azok csaltak is rendesen. Egyébként van itt az indexen egy emberke aki azt állítja, hogy az 1,4i ASTRA G-je 200-zal megy :-))) innen az előítélet. (konkrétan Andd-ről van szó, ezt majd Blaxta igazolja)
- Thom VAN Saabos szimulátor :o)))) állítólag nagyon jó (vagyis mgközelíti a Colin McRae szintet) Valami Rally Classics vagy Historical Rally vagy ilyesmi a neve, és finnek csinálták. SAAB 96 van benne, meg MINI COOPER, meg VOLVO talán AMAZON stb. (a borítóján is a VOLVO szerepel). Egy bibi van vele (azaz kettő): Drága (én pl 13 ezerért láttam), és egy kisebb erőmű kell hozzá.
nasfayzoli:
Az Astra-F-ek _elvileg_ 8%-ot csalnak. Eddig biztos voltam benne, most azért fogalmazok így, mert Korzo kollega mást (nagyobbat) mért.
Hát nekem is volt Astra F. Én is úgy éreztem, hogy többet mutat az óra, de egyszer a csehek 60-as táblánál bemértek, ránéztem az órára 90 felett volt a mutató.
Amikor megállítottak azt mondták, hogy 92-vel mentem, nem hittem el, és vissza mentem a radarkocsihoz, és tényleg 92-t mutatott a gép!
Lehet, hogy csak az én autómnak, volt jó órája?
szerintem ezzel a módszerrel a km-számláló pontosságát méred, nem a sebességméroét. És én úgy tudom, hogy a kettonek a csalása eltérhet. Szerintem akik tervezik a km órát, ekkora baklövést nem követnek el.
Misa:
Azért kérdeztem nyomatékosan, mert felajánlottad, hogy kitalálhatjuk, és utánna eltüntél mint szürke szamár... Valaki még Rön? tháliát is emlegetett... :)
Egyébként a 9k-ban a hangszórók elöl a müszerfalon vannak, hátul pedig a kalaptartó szélén, nekem asszem gyári van, és nagyon szépen szól!
Lehet, hogy egy picit sötét vagyok, de nem tudom mi az az audiophile 2-utas komponenszett Thom:
Sajna a hétvégém foglalt, holnap lesz a legkisseb fiú 1 éves, és szombaton bulizunk!
Más: Tegnapi Fogyasztásom: számítógép szerint: 8,7 valóságban pedig 8,1 szinte végig autópálya 130-140 tempóban.
Üdv
Nem éppen a témához tartozik ollan szorosan, de aki autóbolond, szereti a szimulátorokat (gyermekkel rendelkezők előnyben! - van kinek megvenni :)) ), és szereti a régi idők F1-ét, vagy ezek közül bármelyik igaz, akkor cuppanjon el jól egy Tescoba és vegye meg a GPL-t (Grand Prix Legends), mert hurka jó (ráadásul extra mód olcsó, mert háromezerér' aggyák)!
Hallonotok kéne, ahogy a Ferrari V12-se ordít...
maratham
thom
u.i.: tényleg, nem tud valaki SAAB szimulátort? :)
MiSaab: 9k hangszóróhelyet ( ugye a 9000-re gondolunk mindketten? ) én csak elöl a műszerfal feletti részben, ill. hátul a kalaptartó melletti sarkokban találtam. Egy 4 hangszórós első szetthez sajnos szét kell berhelni a kárpitot. Eddig még nem vitt rá a lélek, pedig kaptam előnyös ajánlatokat. Ha 900-asról van szó, akkor bocs a kitérőért.
A szerelők: én eddig a SAAB szakműhelyek közül Szikit, a Ráczmobilt és Fazekas Gábor műhelyét próbáltam ki.
Főleg utóbbi kettőnél járt az autó.
A tapasztalatok: Ráczék ( itt Győri Dani Gábor, a 002-es klub tag az egyik főnök ) nemcsak SAAB-bal foglalkoznak, bármnilyen autóval be lehet gurulni, de azért SAAB-ból van a legtöbb. Itt én azt hiányolom, hogy nincs szervezés, mindeki hozza az autóját, még egyszer sem készült el határidőre az autóm. Amúgy nincs gáz, vannak jó szakembereik, csak túlvállalják magukat melóval.
Szikit messze a legdrágább e három közül, gyanítom, hogy ez azért - is - lehet, mert mint talán legelső SAAB műhely, plusz Sziki svédországi képesítése megkövetelik, hogy kilógjanak a többiek közül. Itt ritkán volt a kocsi, a szervópumpa csere volt a legnagyobb beavatkozásuk, azóta is kopogó hangja van a pumpának, 40 ezerért ennyi sikerült.
A magam részéről Fazekas Gáborékat tartom a legkiegyensúlyozottabb csapatnak ( X. kerület, asszem Keresztúri út ). Gábor már csak autók és alkatrészek behozatalával foglalkozik, a műhelyt Babela Zsolti irányítja, ő Szikitől igazolt át.
Itt mindig kész volt az autó időre, a kuplung munkahengert is fél nap alatt intézték, vadi újat raktak be, de kis hibával, begyűrték a karmantyút.
Meg 1x itt más javítások mellett kértem őket, hogy tegyenek fel egy krómcsíkot az első lökhárítóra. Mondták persze, ingyen kapok egy bontottat. Mentem autóért, azzal fogadtak, hogy minden kész, sajnos csak új krómcsík volt a Polártól, 11 ezerért. Majd beszartam. Ettől függetlenül velük általában meg vagyok elégedve, csak SAABot javítanak, értenek hozzá.
A Malévnél az Utasforgalmi Osztályt vezetem, jegykezelés, járatbeszállítás, VIP várók, ilyesmik tartoznak hozzám. Cca 250 beosztott, főleg nők, van nyűg bőven. De azért rendben a dolog. :)))
Szólitalak titeket kedves 9k tulajok !!!
Hol a búbánatban van hangszóróhely a 9k-ban???
Mert az első ajtókban nem láttunk a Nasfay ÚRral!
egyet sem gyári helyből.Akkor hogy a búbánatba lesz nekem a 9k-ban audiophile 2-utas komponenszett ???
B.Peter:
Ha jól emléxem a válaszok a köv...
1.
Megtartom a 21 éves vasat és kihajtom belőle azt amit beletoltam és nyugodtan ülök a babérjaimon tovább gyüjtögetve a mannát.
2.
Egy gyenge pillanatomban beruházok egy 9000 2.0 2.3T-be.
3.Egy gyenge pillanatomban beruházok egy NG900 2.0T -be.
Eléggé úgy néz ki,hogy 1. verzió a járható út a megvilágosodáshoz...
:P
Televan a peckem....
El kellett vinnem a zöldséget zöldkártyázni...Ez nem valami szóvicc....
A Citroen Wallis-hoz mentem,mert tavaly is ők csinálták...
OK.
de. 11h-ra odagurultam.
Munkafelvétel megtörpént.Várom,hogy kész legyen a cucc.Kiváncsiságból bementem az archoz aki mérte ill. mérte volna az adatokat,mert amikor bementem a kocsi alján keresett valamit meg nézegetett a motortérben... :S
Gondoltam teccik neki a gép had nézze :D
Aztán megkérdem az urat, ugyan mit keres hevesen ???
A katalysatort..Mondja.
????
Hát az nincs. És nem is lehetne ilyen évjáratú SAABon.Mondtam.
Dehát a forgalmiban az van hogy :
Környezetvédelmi osztály : 2
És az szabályzott kat.
Mondom ,pedig télleg nincs.De tavaly nem szóltak érte!!! Mint tudjuk jan.1 től szigorúbb meg bonyolultabb az egész vizsgálat... De minek...
Azt mondta,hogy akkor menjek Mozaik u. vizsgáltassam felül és utána okmányiroda és utána meg vissza hozzá... :(
Kellett ez nekem vazzeg...
Gondoltam beugrok Szikihez.Azt mondta,hogy visszaminősités nem jáccik ,mert akkor elveszik a forgalmit! :(
Megoldás ??? Be kell kendácsolni egy katalysatort.
Nem örülés...Mivel tudatában voltam annak,hogy ha hozzá kell nyúlni az első dobomhoz ,akkor az nem dijazná a bizgetést...Kicsit korrodált és már csak a Saabisten tartja a helyén.Meg köhög is egy kicsit... Dehát 1x túl kell esni a cserén.Gondoltam most jött el az ideje...
Elsődob megrendel.. 2hét. :(
Addig NO zöldkártya.Feb. 21.én lejárt. :D
Itton nézegetem a fránya forgalmit és rájöttem a turpisságra a francba is!!!
Modellezném...
Forgalmin szereplő, az ügy kimenetelét döntően meghatározó adatok:
SEBESSÉGVÁLTÓ: 0
KÖRNYEZETVÉDELMI OSZTÁLY: 2
A SEBESSÉGVÁLTÓ rovatban szereplő kódok jelentése:
0 mechanikus(normál), 1 félautomata, 2,automata
Aki ismeri a kocsim,az tudja,hogy automata...
A trükk az az,hogy a 2 mezőt felcserélte az aki kitöltötte a forgalmimat!!!!
A JQA!!!
Hali Mindenkinek
Megjöttem osztrákból, fogyasztási adatok holnap, majd,...
Thom: mondtam régen, hogy ha kell, elviheted egy körre :P
Misa: a múlt héten volt egy találós kérdés ????
Válasz nincs??????????????????????
nem, lehet, hogy ápgrédel, azaz vesz egy full extrásat (és 200 pacisat :) ), de még egy Audi A6-on is gondolkodik (majd lebeszélem róla :) )
Egyébként nincs azzal semmi baj, pusztán férfi, és pusztán autóbolond, és pusztán nem tudja, mit csináljon :) (olyan ismerös...)
A pesti rakparton mostanában nem nagyon mászkálok, de asszem nem is ismernél meg... :((( vazze, már többször kezdtem lendíteni a kezem SAABos láttán, aztán beugrott, hogy elég hülyén nézne ki... :(( Vmikor hadd brummogja már vki autójában, pls!!!
lenkeybali:
Csak nem tetováláshoz kell???
Én is gondolkozom rajta. :P egy saab logo a bal vállamra rendel...
hogy megy a sorod ???
nasfayúr:
tiszteletem....
hőőő... :)
JoGa:
El kell szomoritsalak de nincs kinek elszámolnom,hogy mire költöm a málnát :D.
Mit csinálsz a Malév-nél??? Ha nem vagyok indiszkrét ??? Van egy pilóta rokonom a fiával nálatok...
Nyugodtan oszd meg a tapasztalataidat velünk,mert mi is kitárgyaljuk ha valamelyik szervizben elqrnak valamit.Ezzel nekünk segitesz,hogy kire,mire figyeljünk oda... Meg kiváncsiak is vagyunk...
Thom:
Miért adja el a föncsi a 9k-t ???
Pénztemető ?
Hiányollak a Pesti alsórakparton szembejövet...
Mi újság, hogy vagytok?
Volna egy nagy kérésem!
Tudna nekem valaki küldeni egy részletes SAAB logót?
A részletes alatt azt értem, hogy akár egy ceruzával gyönyörűen megrajzolt, tónusozott "koronás SAAB madárfej" vagy ilyesmi.
Köfi
Balázs
lenkeyb@vista.hu
Ui: Mi van a volt autómmal? Kíváncsi vagyok, írjatok e-mailt!
MiSaab: és te hogy adod elő életed párjának, kedvesednek,stb. az elengedhetetlenül szükséges beavatkozásokat ? Én már kb 10x mondtam, hogy na most már kész az autó, ettől jobb nem lesz, de aztán mindig eszembe jut vmi. Szerencsére az 'ismerd meg autódat' folyamat egyre inkább kiteljesedik bennem, a minap nagyjából megtanultam a műszerfal világítás egyes elemeit saját magam szerelni, mert sosem hagy nyugodni, ha
akár egy napig nem teljes kivilágításban pompázik a cockpit. Pár napja a rendszámtábla világítás egyik izzóját cseréltük ki pár haverral. Nem volt egyszerű, mert a 9000 cc-nél nagyon hülyén oldották meg a svédek a dolgot, a fél csomagtér ajtót le kellett szerelnünk, hogy vissza tudjuk tenni a búrát. Mondta is az egyik cimbi, hogy kész
pszcihózis neki ez a SAAB:))
Most tavasszal kiveszek 1-2 nap szabit kizárólag az autó rendbetételére. 16 éves tinédzser az autó, nem csoda, ha itt-ott kiverte a ragya, úgy finoman. Kicsit lekezelem a mitteszereket, de a fő projekt az lesz, hogy végre rájöjjek, mi a fene zörög a bal hátsó traktusban. Ez utóbbi probléma már lassan a mániám lesz, remélem azért nem őrülök bele.:))
Majdnem váltócsere lett a vége...
De hála istennek csak egy hidraulikus olajcső durrant el....Meg 5 liter olaj bánta...ami elfojt.
De már tegnap zingettem vele...Semmi komoly...
Csak pánikolok...
JoGa:
Ennek örülök,hogy nem csak én $zeretem igy a $AABomat... :DDD
Az én rekordom 850 km volt egy tankkal, 68 litert tankoltam utána. Persze ez nyáron történt, sok autópályázással ( ott 170 körüli átlagtempóban ) + vidéki autóutak, minimális városi közlekedés.
A legjobb Reggelt Mindenkinek,
Ígérem utoljára a mérésről:
Tetszik Péter ötlete a radaros Skodáról, bár lehet, hogy hamarosan újabb adattal leszek gazdagabb, asszem tegnap készült rólam egy autós portré Ferihegy 1-nél..
Tegnap hazafelé végeztem egy egyszerű tesztet: nem volt könnyű, mert egy percig pontosan 60-al mentem, hogy kiderüljön, 1 km-t tesz-e meg a kocsi. Hajszálra így történt, ez két dolgot jelenthet: 1/ a műszer, legalábbis ebben a tartományban pontos; 2/ nem pontos a műszer, viszont a km számláló hajszálra azonos mértékben csal. Ez utóbbi feltételezés viszont ahhoz vezet, hogy közelebb lakunk a repülőtérhez, mint azt eddig hittem, de ez nem valószínű.Ki kéne próbálni ugyanezt a mérést 120-al és 180-al is...:)
A váltó: konkrétan arra gondoltam, hogy újabb konstrukciójú, már a '94-es 9000 CS-re szerelt váltót lehetne esetleg az autómra applikálni. De amit az Alfa váltóról írtál, erősen elgondolkodtat. Ma úgyis visszagurulok a WRC építő műhelybe, mert javítottak vmit a szervónál is és időnként nyikorog, ezt fogják gyorsan megnézni. Megkérdezem az ottani szakembereket, úgyis egyik fő profiljuk a váltó átépítés, hátha van vmi javaslatuk. Tudsz esetleg árat bontott 155-ös váltóra? Hol érdeklődhetnék ? Persze előbb jól körbejárjuk a témát, és csak akkor lépek, ha kivitelezhetőnek tűnik. Leginkább az a dilemma, hogy mennyit érdemes még a 16 éves autómba ölni, mert elvileg cserélném másfél-két év múlva,bár ennek helyességéről sem vagyom meggyőződve azok után, amit eddig ráköltöttem. Gyakorlatilag már nem nagyon hasonlít az autó arra, ami a megvásárlásakor éppen volt; eleje-hátulja átépítve, teljes ülésgarnitúra és kárpit csere, mind a négy oldalsó ajtó cserélve, új felnik, teljes vezérlés csere, új generátor, új fűtés rendszer, majdnem minden kasztni elem újra fényezve, új kuplungszerkezet, másik váltó,új kipufogó rendszer, más most nem jut eszembe.
Viszont baromira szeretem a kocsit, teljesen a szívemhez nőtt, ezért ha elérhető áron meg lehet oldani a váltó upgrade-et, akkor lehet, hogy belemegyek. A bökkenő az, hogy most az új lakás árát kell kitermelni, de azért semmi sem lehetetlen...:)) ( bocs az uncsi dumáért )
Óracsalás. Lehet, hogy tényleg lézerpontos a Saabok km-órája, ezt nem tudom. De egyre több jel mutat arra, hogy így van. :) Ez amúgy ritkaságszámba megy. Ahogy a Saab is, hiába, no, meg kell adni a módját... ;)
JoGa: igazad van, persze, hiába csal, ha az összes autóban csal, ami neked 100 km/ó, az a többieknek is annyi, és senkit nem érdekel, hogy a valóságban ez csak 92. Csak azért vetettem fel, mert a gyári gyorsulási értékeket a _valós_ 100 km/órára adják meg - így tehát ha valaki a műszer szerint jobb gyorsulást mér, mint amit a katalógusban megadtak, az még nem feltétlenül jelenti azt, hogy a motor megtáltosodott és túlteljesíti a gyári paramétereket. :) De a te esetedben lehet, hogy erről van szó, ha igaz a pontosság. Ez egyébként milyen motor? A 900-asnál a 2.1 16V szokott 136..140 LE-t teljesíteni (0-100: 11 sec), a 2.0 16V csak 126..128 lovas (0-100: 11.5 sec).
B.Péter: szerintem ezzel a módszerrel a km-számláló pontosságát méred, nem a sebességmérőét. És én úgy tudom, hogy a kettőnek a csalása eltérhet.
trbvszkij: nekem is nagyon soknak tűnik az a 20%. Az Astra-F-ek _elvileg_ 8%-ot csalnak. Eddig biztos voltam benne, most azért fogalmazok így, mert Korzo kollega mást (nagyobbat) mért. A kézikönyvem szerintem az enyém 100-nál 5.-ben 2780-at forog. Majd megnézem, ehhez a fordulatszámhoz milyen sebesség tartozik óra szerint, és akkor legalább azt biztosan megtudom, hogy az enyém mennyit csal. Feltételezve, hogy _legalább_ a fordulatszámmérő a valós értéket mutatja! :))))
***
Váltócsere. JoGa, arra gondoltál, hogy egy más márkájú autóból kéne átpasszintani egy váltót? Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, az eredeti felvetés nekem valahogy kimaradt, csak B.Péter válaszát olvastam. Szerintem viszont nem lenne egy rossz ötlet, ismervén, hogy a Saab-váltók notóriusan nem bírják a nagy teljesítményt. A kivitelezhetőség viszont kissé problémás. Viszont ha belegondolok, hogy egy ismerős Barkasához hozzá tudtak applikálni megfelelő közdarab segítségével egy VW-váltót... akkor lehet, hogy megoldható ez is. Mondjuk szinte biztos, hogy elsőkerék-hajtású autó jöhet szóba, és ez esetben egy nagyobb Alfáét (mondjuk a 155-ösét) javasolnám. Precíz, mint az óramű, és biztosan strapabíróbb is, mint a 9000-esé. Ha nem ilyesfajta cserére gondoltál, akkor bocs az idióta eszmefuttatásért, felejtsétek el gyorsan, hogy olvastátok! :)
***
Megbízhatóság. Blackstar, a kérdésedre nem lehet hiteles választ adni. A legszűkebb keresztmetszet nyilván a leggyakrabban cserélendő alkatrész (az olajat+szűrőt nem számolva, ahogy kérted). Mi lehet az? Mondjuk fékbetét? Az legyen kb. 30e km. Csakhogy: mivel ezek az autók már mind sokat futottak, elég nehéz olyan periódust kifogni, amikor pont nem kell cserélni egyiket sem. Előbb-utóbb lesz ilyen, és akkor tényleg teljesül az a 30e km, de kevés rá az esély.
(és ígérem tisztességes mennyiségü infót is adok/ad :) )
Hirtelen azt hittem a jutalékra gondolsz :))
Bleki: Holnap megyek ausztriába, megmondom mennyit tudok elmenni egy tankkal. Most tankoltam meg, nagyon kiürítettem, mert 70 lityó ment bele. Amikor befordultam a kúthoz, a számitógép szerint a megtehető km szám nulla volt :))
Ja, de az enyém 9000, nem baj? :)
hamár belevakkantottam a topicba... A fönököm eladja a SAABját... :(
9000, pontos évjáratot így hirtelen nem t'ok (asszem 6 éves), 2.0T. Ha érdekel vkit, hívjon/mailezzen, majd továbbítom (és ígérem tisztességes mennyiségü infót is adok/ad :) )
BlackStar: írjátok már le nekem, hogy kb. mennyit tudnátok egyben lehúzni a SAABotokkal!
nos, az autóm ('88 saab900i) még csak 12000 km óta van meg. órában 232000 km van. Popovics mesterszerelőtől vettem az autót, ami Svájcból lett behozva. A mester azt mondta, járassam meg, alapból nem kell hozzányúlni. 2000 km próba után cserélte az olajokat, a szűrőket, a gyertyákat és az elosztófedelet (meg egy kis lámpácskát a műszerfalban). Azóta járok a kékséggel. Bármikor el merek indulni hosszabb utakra is, így többször jártam azóta Erdélyben (Kárpátalján, Horvátországban) is. Egy erdélyi utazás oda vissza (a belső szaladgálásokkal) akár 2500-3000 km is lehet. Nem volt eddig gondom (kopp-kopp), akár most is bármikor nekiindulnék ilyen útnak (pl. a jövő hétvégén).
A mesterhez hamarosan viszem az autót olajcserére, egyetlen gond az eddigi 10000km-en: jobb elölről rossz útfelületen néha koppanások észlelhetők. De majd meggyógyítja a mester....
Még mindig a pontosság: én is autópályán mértem, az M3-ason 90 km-t 170-es átlagtempóban kb. 35 perc alatt tettem meg. Olyan sokat nem csalhat.
Tavaly Miskolcon radaroztak le 66-al, az óra is kb annyit mutatott. Erre biztosan emlékszem, mert a radaros autó után egyből leintettek az elvtársak. Kérdezték, hogy na mennyivel teccett menni, mondom kb. 60, aszongyák stimmel, 66. Felhívtam az imént az egyik SAAB szerelő ismerőst. Ő azt mondta, ha az autón a gyárilag előírt méretű felnik és gumik vannak, valamint a váltó is az autóhoz való, akkor nem csalhat szinte semmit egy SAAB sebességmérője.
Itt elgondolkodtam egy kicsit, mert mint mondtam, az autómon volt egyszer váltócsere, de pontosan olyat raktak fel rá, amilyen eredetileg is volt. Ráadásul a kocsi nem a váltócsere, hanem a vezérlés teljes felújítása óta fut sokkal jobban.
Nasfayzoli: én a gyorsulást úgy mérem, hogy elég keményem odalépek gázadáskor, 1-esben 40-ig, 2-esben 80-ig hajtom a gépet, még épp nem megy pirosba a fordulatszám (5500-nál kezdődik), ezután 3-asban már pikk-pakk 100-on van. Ez elég kíméletlennek hangzik, de szerintem ECO fordualtartományban nem lehet gyorsulni( lásd WRC autók, 7-8000-rel pörögnek folyvást). Na persze nem ez a jellemző vezetési stílusom, de néha rámjön need for speed életérzés. A 10 mp pedig szerintem se nem túl jó, se nem túl rossz eredmény egy 2.0 literes, cca 140LE-s injektorostól, amolyan átlagnak nevezhető. Ha esetleg 6-7 mp-t mérnék, akkor valóban csalást kéne gyanítanom, de ennek a közelében sem járok. :))) És még az is lehet, hogy tényleg csal a műszer, de végül is ez csak illúzió, mint egy dévid kopperfild show; amit látsz, vagy láttatnak veled, arról elhiszed, hogy valóságos. :)))
Km-óra pontosság:
Én úgy szoktam lemérni, hogy autópályán megnézem a kilóméterkövet, megjegyzem a számot, és tiz vagy húsz km után megnézem mennyit futottam óra szerint, ez hiteles lehet?
Tegnap este hoztam el a gépet, és szerintem tökéletes a váltóm!
Igaz amikor megláttam milyen darab volt benne "csak úgy", kicsit elfehéredtem ....
Nem javasolom, hogy másik váltót rakj a kocsiba, maradj meg a gyárinál!
Van az interneten, egy halom bontó, én ez idáig egyet kérdeztem meg, ott sajna nem volt.
Kell hozzá a váltó száma, ezt könnyen megtalálod, ja és egy kis német tudás, hogy kitöltsd a formot :)
De addig is keresgélhetsz: Autoverwertung /németül az autóbontó/
Üdv
korzo:
Tényleg szoktam ezt hangoztatni, de honnan tudod? :-o
Egyébként az ítélkezéstől ez messze volt, csupán felhívtam a figyelmeteket - szerintem megalapozottan - a dolog buktatójára. Nálad eszerint minden oké, viszont
JoGa mérésénél (gyári 11.5 helyett 10 mp.) már egyértelmű (szerintem legalábbis), hogy az óra csalása
is közrejátszott.
Blaxta: na ne hülyülj má', az üdvözlégy mindenkinek szól, és te is márkatárs vagy, nemde?
A lelki elkötelezettség legalább oly fontos, mint a dolgok fizikai megtestesülése. És előbb-utóbb tutira manifesztálódik neked is egy SAAB. Ámen :))
Nasfayzoli: A 'máshol' egészen pontosan három helyet jelent, de bővebben max magánban emilen nyilakozok róluk, ugyanis mindenhová magamtól vittem a kocsit, senki nem verte a fejem a falba, hogy ide vagy oda vigyem, ezért a jó vagy rossz tapasztalataimat is magamnak köszönhetem. Egyik műhely sem rossz, de megvannak a maguk jellegzetességei, hibái, amiktől függetlenül még rászorulhatok egyikre-másikra később. Ezért a fórumon nem szeretnék senkit sem befolyásolni, hogy jönnék én ahhoz....
A sebességmérő: nyilvánvalóan csalhat, de a 8 százalékot soknak tartom. Ha igaz, akkor a trafipaxok is pont ennyit csalnak, mert eddigi gyorshajtásaim alkalmával annyival mértek be, amennyivel a műszer szerint mentem. Szerintem inkább a felső sebbeség tartományban torzulnak a számok, ezért is írtam, hogy az autóm vége cca 215 km/h lehet, bár a műszer a skála legvégéig hatol és 220-at mutat.
Blaxta: Popovics úrnál még valóban nem jártam, Érd nekem messze esik, de nincs kizárva, hogy eccer őt is meglátogatom. Titokban még reménykedem, hogy a povila.hu oldalon kb 1 hónappal ezelőtt feltett technikai kérdéseimre eccer kapok választ. Tény, hogy csak azért nem SAAB műhelybe vittem most a kocsit, mert volt ez a lehetőségem, de egyáltalán nem bántam meg, a kuplungot annyira kitűnő lett, hogy soha jobbat nem akarok.
B.Péter: nem tudod, 9000 CS váltót fel lehet szerelni első generációs 9000-re is ? Mennyiért lehet jó állapotú bontott váltót szerezni ? Írtad, hogy kimennél vhova a szomszédba,
esetleg engem is érdekelne ilyesmi, főleg ha jobban megéri, mint a mostani váltót foltozgatni.
Korzo:
Ha bent lesz a kéziváltó a kocsimban ,akkor
nyomuljunk már 1/4 mérföldet jó !!!???
Az adataid megegyeznek az enyémmel.
Csak nékem B motor van...
na eletem elso kellemetlen meglepetese BASA kapcsan> cserbenhagyott. Szombaton furikaztam vele meglehetosen sokat, aztan este Budaorsrol bejottem vele a IX. ker. Erkel utcaba, szulokkel vacsi, majd indulnek vissza Borsre.
inditozom, nem indul+igy ment vagy 2-3 percig. Mondom, ennek fele sem trefa, telcso az Autoklubnak. 40 perc alatt kiertek, 3 perc alatt megallapitottak: gaz van. Ne akarjatok pontos idezest, valami olyasmi van, hogy a az injektorcsovek ugyan atviszik a benyat, de a fejbol mar jon ki semmi.
Szoval. Kocsim ott doglodik az Erkelben, asszem lopasbiztos.
2 hete voltam Popovicsnal, aki kicserelte az injektorcsoveket. Most mehetek vissza. De hogyan fogom kivontatni oda az autot???????? Megoldom valahogy.
Pont te szoktad hangoztatni: előbb meggyőződni, azután ítélkezni. Szóval a meggyőződés (chronós órám van, ergó az 1 km-hez szükséges időből közvetlenül le tudom olvasni a sebességet)előbb az óra szerinti érték, utána a mért:
OPEL Astra Del Van '92: 120/106
OPEL Astra Classic 1,4i '00: 120/107
Renault Megane 1,9dci: 120/112
OPEL Campo '95: 120/112 (ez japán:-)
Suzuki Swift '95 és '99: 120/113
Mitsubishi Colt '83: 120/118
BMW 316 '82: 120/111
és végül
SAAB 900i '83: 100/99; 120/119; 150/148 :o))
Úgyhogy ennyit a pontosságról.
Ja tudom már!
Légyszíves, a veterán 900-asok gazdijai, írjátok már le nekem, hogy kb. mennyit tudnátok egyben lehúzni a SAABotokkal, meg hogy eddigi életútja során miket kellett kicserélni bennük és hány kilométernél!
Senior Blaxtával vitáztunk a nyári svédországi kiruccanásról, és köti az ebet a karóhoz, hogy egy 150 (vagy valamennyi, sok) megaméteres SAAB már nem bír ki egyben komoly alkatrészcsere nélkül 10-15-20-megamétert (hilyába, szeginy a Ladához meg a Fordhoz van szokva :)) )
Olajcserélni, kisebb dolgokat tudunk cserélni ott is (a motor pl. nem kisebb dolog :)) )
Két dolog:
1. JoGa: írd már le, hogy mi az a "máshol", légy szíves.
2. A gyorsulási értékek mérésénél vegyétek figyelembe, hogy a km-óra (mint szinte minden autón) szándékosan optimista. Átlagosan 8% a csalás. Szóval amikor 100-at mutat, akkor még csak kb. 92-vel megy az autó. Mivel nagyjából ez az összes autónál így van, egymással összehasonlítva nincs is különösebb jelentősége, viszont a gyári értékeket nem eszerint mérik. A kétliteres Vectrán én is csábító 8.5-9 mp-s stoppereltem óra szerinti 100-ra (a gyári 10.5 helyett), aztán olvastam valahol, hogy az Opelek műszere konstans 8%-ot csal. Utána megmértem, mennyit gyorsul 108-ra. Hát egyszer sem sikerült egyszámjegyű eredményt kihozni. Szóval ezt tessék figyelmbevenni, különben nem mérvadó a dolog.
JoGa:
Elöbb mérd meg a motort, mielött beletennél valami csodaszert!
Tudod, kompresszió és nyomásveszteség, és utánna konzultálj egy szakemberrel!
Lehet, hogy a 6e nem sok, de igy biztonságosabb /szerintem/.
Korzo: előbb elfelejtettem írni, hogy elismerésem a gépedhez. Figyelemre méltóak a teljesítmény adatok, a korához és a futott km-ez képest pedig még inkább. Eddig a legtöbb km-t én egy bangkoki taxi műszerén láttam, 600 valamennyi ezer volt rajta. A kocsi kb. 4-5 éves lehetett. Hatékony népség a thai.
Korzo: nem mintha kopottnak érezném a motort, mert éppenséggel jobban megy a gyári adatoknál, t.i. 2.0i 16V, végsebesség 215 km/h, gyorsulás 0-100 10mp ( 9000i CC, '86 ) Se katalizátor, se ABS.
Gyárilag 130LE, de szerintem van az vagy 140 is, meg kéne méretni eccer. Szintén a gyári adatok szerint 200 lenne a vége és 11.5 a gyorsulás.
Csak azért kérdeztem azt a csodaszert, mert hátha még jobb lesz, de ezek szerint ti sem próbáltátok.
Sebaj. Ma a frissen szerzett gyári alufelniknek örülök, végre sikerült boltolnom egy készletet. Azt a kicsit csavart mintás, 3 küllős fajtát, ami a classic 900 kabrióhoz is járt, később meg 9000-eseken is megjelent. Most épp az enyémen. Dögös.
Ezer üdv:))) JoGa
Az enyémben 372 ezer van, de még mindíg hozza a gyári menetteljesítményeket. Saját mérés (két hete): vég=180km/h nyugodtan, 0-100=12,1 sec :o)
('83 SAAB 900i K-Jetronik, 118 LE aki nem tudná :-)
Az enyém 93-as, de már 94-es modell, ez azért fontos, mert már más váltó és kuplung van benne.
Nekem is megvolt a bajom a "hozzáértő szervizekkel" tavaly decemberben.
Most egy osztálytársam műhelyében van a gép, ő az injektorokra specializálta magát.
Októberben vettem a gépet, és már 250e-nél tartok, a mostani csak 70 lesz, bal kerékagycsapágy, és főtengelyszimmering.
Az elöző autóimra 3 év alatt nem költöttem ennyit, de hát ezt a kocsit nagyon olcsón vettem, és benne volt a pakliban.
És ami kilátásba van: egy váltócsere, és katalizátor.
A katalizátor /utángyártott/ 30-35e, a váltót pedig asszem nyugati szomszéd bontója lesz majd valamikor nyáron.
Egy kérdés: van-e vkinek tapasztalata az Engine Restore nevű adalékkal kapcsolatban, ami többek szerint az egyetlen hatásos csodaszer kopott motorok kompresszió növeléséhez ? Ha ez tényleg jó ( az ára alapján annak kell lennie, úgy hallom 6 ezer körül van egy flakon ), akkor kipróbálnám, 280 ezer km-nél már elég kopottnak számít a motor:))
Péter (aki B.): pénteken elmentem az öreglányért.
A srácok elémtártak egy tálcányi cuccot, ami helyett újat építettek be. Főleg a kuplung szerkezet szorult felújításra, pl. nem belevaló tárcsát raktak bele múltkor, a munkahengert meg úgy építették be még novemberben 'máshol'( Karácsony előtt 70 ezerért, tökre örültem), hogy a karmantyú össze volt gyűrődve, ezér rossz volt a kompressziója, nem emelt ki rendesen, ez befolyásolta a váltót, ami pontatlan lett. Ezzel el is árultam, hogy elsősorban nem a váltóval volt baj, kivéve, hogy vmi pakura szerű olajat bírtak 'máshol' belerakni. A kuplung teljesen király lett, olyan finom, hogy eccer sem fulladtam le a SAAbbal az egy hét rönómegánozás után, aminek átalam nem kedvelt vajpuha kuplungja van.
A váltó egyébiránt már egy cseredarab, 'máshol' rakták fel 2 éve mert az eredetit már nem volt értelme javítani. Azóta végül is tűrhetően működik, most a kuplung felújítás után pontosabb, kicsit finomabb is lett, de még javulhatna. Nekem az 1. fokozattal van bajom, gyakran csak második prróbálkozásra lehet kapcsolni, de ezt kb az összes 9000 tulajdonostól hallottam panaszolni.
A legnagyobb baj, ami eddig a váltómmal történt, hogy 2x is kikopott az az kicsi gumicucc, ami a rudazatnál van azért, hogy be lehessen találni a fokozatokba. Tök jó volt, amikor hármasban tudtam csak indulni, jól szét is égett a kuplungtárcsa.
Fontos, hogy most nem SAAB szerelőnél volt az autó. Némileg meguntam, hogy eddig 3 különböző műhely foglalkozott a kocsim váltójával, és mindegyik a másikat fikázta, aztán a kör bezárult;
mindenki fikázott mindenkit. A most kipróbált műhely egy barátomé, aki nem autószerelő, hanem versenyautókat épít a csapatával, írtam is, hogy most épp 8 db zsír új Mitsu EVO VII-esen dolgoznak, egyenesen a japán rally team részére építik őket. Nem kp-s javítás volt, más módon rendezzük a dolgot, amolyan barter ez.
Az viszont biztos, hogy egy váltó le+felszerelés némi alkatrész cserével fűszerezve nekem - nem a legdrágább budapesti SAAB műhelyben - 80 ezerbe került és a lényegi fogyatékosságok utána is ugyanúgy megmaradtak. Okosnak tűnő emberek azt mondták, hogy - legalábbis - az első generációs 9000-esek váltója szerkezetileg ilyen és kész, csodát nem lehet tenni. Én még max másfél-két évig szeretném az öreget hajtani, aztán újabbra cserélem. Neked mikori a járgányod és milyen problémák adódtak eddig ?
No persze, nettó 721 mega, ami viccmesteren nem fért rá a 825 megás fiókra :))
Éppen háttereket rajzolok... valakit érdekel?
(most éppen Trollot, mert olyan még csak egy volt eddig)
Akárhogy is nézem, a tegnapi első hozzászólásomat lenyelte az indeksz...
A lényeg: tegnapelőtt voltam Laci bánál... tök kafa gépei vannak :))
Vittem Neki frissensütött cédét, amire Blaxta összes 716 megányi anyaga rajta van :))
Megfigyeltem hogy a tisztálkodás után jobban érzi magát és jobban megy :) Nem termelsz kicsit túl sok kacatot az ótóba? :))
Én is addig halogatom a kiporszívózást a szovjet csodában, amíg bele nem férek :))
Hogy a környezetnek mennyire árt, nem tudom. Na ja... Amikor Trbv gépe bennvolt Laci bánál, leszedték az injektor csövét... és hát... a debreceni srácok úgy látszik rompókéktól hozzák a naftát, mert eléggé hátolyan izé hányás szaga volt, (broáf - a szerk. megj.) szerintem a finomítást is kőbaltákkal végezhetik :))
Jó reggelt Mindenkinek!
JóGa: Ird meg, hogy mit csináltak a váltóddal, és mennyiért?
A szerelő a következőket irta:Szétszedtük az autódat.
Szerencsére jók a megrendelt alkatészek. A szimmering nem olyan régen
volt cserélve, csak aki berakta kicsit elszúrta. Sziki szerviz (!!!!)
Találtam viszont egy sokkal aggasztóbb dolgot.
A váltóolaj leengedésekor láttam, hogy az olajleeresztő csavar mágneses végéhez
egész nagy fémdarabkák - a fogaskerékből - ragadtak.
A váltóolaj pedig a sok fémreszeléktől csúnyán fémszínű lett.
(talán emlékszel, hogy amikor a felemelt autónál a csapágyzúgást néztük
már feltűnt a nagy váltózaj)
Mi a teendő?
Hát nem sok. Ezt a váltót már megmenteni nem nagyon lehet, esetleg kicsit
kihúzni
Szóval ezért kérdezem!
Lehet, hogy az lesz, hogy irány a bécsi út másik vége, és veszek valami bontottat!
Ha van valakinek valami jó ötlete, akkor szóljon pliz.
Ez azért baromi messze van az Aero-tól a maga 150 pacijával. De nekem tökéletesen megfelel. Egyébként 3-3,5 évesen ha szerencséd van 4M körül be lehet hozni.
További meleg gratula!
Meg sárga irígység.
Gondolom indiszkréció ilyenkor a kifizetett összegről érdeklődni, inkább azt kérdezném, hogy úgy általában mennyiből lehet behozni nyugatról egy hasonló járművet?
Épp most csodáltam meg itt alattunk a mélygarázsban egy 9-5 aerot, kiváló jószág az!
Köszi a gratulát. Szerintem jó vétel volt. Remélem, hogy tudok majd rá vigyázni és ő is rám.
Erről a Popovicsról írnál vmivel többet (tudod új vagyok még itt)?!
Érdekelne pl., hogy számlásan is dolgozik-e (mivel cégautó a kicsike), meg az,hogy hol található meg a mester?
Egyébként sajna nincs német szervízkönyve, úgyhogy nyugodtabb lennék ha avatott szemek is megtekintenék.
Alapadatok:
fekete, sötétszürke bőrbelsővel, manu. váltó. Szereltsége: almost full (pl. nincs elektro.+memo ülése), viszont van tetőablak, ami nyáron nem egy csapás. Km: 75000
A BEE tökéletes lett. :)))
Laci elosztófedelet és trafót cserélt a végén, és akkor jött rendbe.
De mire ez kiderült addigra már az injektor nyomást is végigellenőrizték.
Most nagyon kellemesen működik. Kiporszívóztam és lemosattam ennek örömére.
Megfigyeltem hogy a tisztálkodás után jobban érzi magát és jobban megy :)
Csak bejött a svéd vas :))) Gratula!
Vigyazz rá, és ne állj fejre vele!
Szerviz: Én végeztem mindenféle Saab szervizzel, márkatársak azt mondják Popovics úr nagyon ért a Saabokhoz, vidd el hozzá!
De ha megvan a szervizkönyv, és jó az autó, akkor nagy gond nem lehet!
Szeretnék tőletek tanácsot kérni. Végre begyütt életem nagy álma és sikerült szert tennem egy 9-5-re, ami a Német Birodalomból érkezett. Egyszerű 2.0 Ecopower.
Mivel használt gépről van szó, ezért érdekelne, hogy mi az amit feltétlenül át kell nézetni rajta ilyenkor, a szokásos olaj-, szűrő-, gyertyacserén kívül.
Na és persze az sem mindegy, hogy melyik szervíz az ajánlatos, minőség és nem kevésbé ár szempontból.
Előre is köszi a seggedelmet!