Az útsorompót ellenőrző fedezőjelzők mellett ez alapján közlekedsz. Szvsz nem keverendő ide a többi főjelző melletti közlekedés. Az F1-ben is külön állatfajként van említve.
15.9.5. A mozdonyvezető az útátjáróhoz történő közeledéskor a vonat sebességét a látási viszonyoknak megfelelően úgy köteles szabályozni, hogy a vonat sebessége az útátjáró előtt megközelítőleg 30 méterre legfeljebb 15 km/h lehet, és az F.1. sz. Jelzési Utasításban előírtak szerint Figyelj! jelzést köteles adni ha: a sorompókezelő vagy a jelzőőr értesítésének elmaradásáról értesítették, az útsorompó használhatatlanságáról értesítették, sötét (jelzést nem adó) Fénysorompót ellenőrző útátjáró jelzőhöz közeledik, olyan Mellékvonali (MEFI, MERÁFI) ellenőrző jelzőhöz közeledik, amely használhatatlanságra utaló jelzést (Hívójelzést) ad, továbbhaladást tiltó vagy Hívójelzést adó Útsorompót ellenőrző fedezőjelzőhöz közeledik, a Vasúti átjáró kezdete, Két-vagy több vágányú vasúti átjáró kezdete (András kereszt) jelző hiányáról történt értesítés esetén az útátjáróhoz való közeledéskor. A csökkentett, legfeljebb 15 km/h sebesség csak akkor növelhető, ha: a vonat első járműve áthaladt az útátjárón, illetve az ellentétes irányú Útsorompót ellenőrző fedezőjelző hátoldalán megjelenő Hívójelzés feloldása-jelzést a vonat első járműve meghaladta. Ha az útsorompót ellenőrző fedezőjelző sötét vagy Megállj! jelzést ad, akkor a továbbhaladásra élőszóval kell engedélyt kérni. Az útátjárót megközelíteni és azon áthaladni csak legfeljebb 15 km/h sebességgel szabad. Az első járműnek az útátjárón történő áthaladása után a vonat sebessége növelhető.
Rákospalota-Újpest és Rákosrendező elágazás között is van egy iparvágánykiágazás, amit a vonal felől egy fedezőjelző (szinkronban működik az állomás körvasút felőli bejárati jelzőjével, akkor lesz szabad, ha az is szabad)...
Ha valamivel nem vagy tisztában, akkor ideje tájékozódnod.
A kérdéses jelző Rákospalota-Újpest - Rákosrendező elágazás (ezt a helyet az útvonalkönyv nem igazán ismeri) között nem fedezőjelző, hanem Rákospalota-Újpest D jelű első bejárati jelzője, ami teljesen önállóan kezelhető az ebből az irányból érvényes, második, C jelű bejárati jelző jelzésétől függetlenül.
1. Fót kijárati jelzője nem kezelhető. Az útátjárót fedező jelző működik.
F. 2. 15.19.1.2. A mozdonyvezető a használhatatlan vagy nem kezelt főjelző után következő váltókon csak olyan sebességgel közlekedhet, hogy a vonatot a jelentkező akadály előtt meg tudja állítani. A továbbhaladás sebessége a legjobb látási viszonyok mellett sem lehet 15 km/h-nál nagyobb.
2. Fót kijárati jelzője működik. Az útátjárót fedező jelző nem kezelhető.
F. 2. 15.19.1.2. A mozdonyvezető a használhatatlan vagy nem kezelt főjelző után következő váltókon csak olyan sebességgel közlekedhet, hogy a vonatot a jelentkező akadály előtt meg tudja állítani. A továbbhaladás sebessége a legjobb látási viszonyok mellett sem lehet 15 km/h-nál nagyobb.
Örülök, hogy átlátod. Lehet, hogy majd a bíró is, csak másként...
Zavart legfeljebb az alapprobléma okoz. Hol, mikor, melyik jelző jelzése meddig érvényes?
És, már bátorkodtam felvetni, hogy a két lámpafejes főlapú, valamint a három és négy lámpafejes főlapú útátjárót fedező jelzők hívójelzése a jelenleg érvényes (és a majd módosuló) jelzési utasításunk szerint ne ugyanazt jelenti...
Az állomási jelzőkkel fedezett nyílt vonali váltóknak annyi jelentőségük van még forgalmi szempontból, hogyha nincs végállásellenőrzés, akkor nem lehet kijáratot csinálni. És ha valami továbbhaladást tiltó jelzési kép mellett megy ki a váltó felé a vonalra, akkor ez szabályozást igényel.
Általában ilyenkor a vonat nem indul esete áll fenn a megoldásig (adott esetben a kitérő biztonsági lezárásáig).
azt írtam, hogy van vonali váltó, amit az állomási jelző fedez.
Ezt írtad:
Ez csak arra egy példa, hogy lehet egy kijárati jelző jelzése érvényes egy bejárati jelzőn kívüli váltóra is.
A kettő nem egészen ugyanaz. A kijárati jelzőnek többféle jelzésképe van, ebből csak egy a Megállj! jelzés.
Mmint a kocsiszín felé? Nem tudsz jelzőt húzni. Ha ki van adva a kulcs, a fedezőjelzők M!-ban maradnak.
Sőt, ha Kelenföldön jó a visszajelentés, de Kelenföld - Nagytétény között adatkapcsolati hiba van, és emiatt Marton nem látja, akkor sem tud jelzővel vonatozni (még úgy sem, hogy Kelenföld a balon küldi a párost).
Nemrég felmerült, hogy közös kijárati jelzőnek a szolgálati hely utolsó váltója után kellene lennie,
"Nem feltétlenül."
Pontosabban:
"Közös kijárati jelzőt a biztosított szolgálati hely kijárati vágányutakkal érintett , utolsó váltója után kell alkalmazni..." - Arra pedig van példa, hogy a kijárati vágányútban a közös kijárati jelző után van még váltó. Olyan is, hogy vonatvágányút lehetséges a további váltón mindkét irányban, olyan is, hogy a váltó egyik állásában nem lehet jelzőkezeléssel közlekedni.
-
Az állomási jelzőkkel fedezett nyílt vonali váltóknak annyi jelentőségük van még forgalmi szempontból, hogyha nincs végállásellenőrzés, akkor nem lehet kijáratot csinálni. És ha valami továbbhaladást tiltó jelzési kép mellett megy ki a váltó felé a vonalra, akkor ez szabályozást igényel. Ugyan az van a Rákosi kiágazással.
Kicsit megkeveredtél. Nem azt írtam, hogy ezeken a helyeken van hívásfeloldó, azt írtam, hogy van vonali váltó, amit az állomási jelző fedez. A hívásfeloldóra egy kérdés vonatkozott.
Igen, gondolkoztam is rajta, hogy ezt a fedezőjelzőt és a hívásfeloldót beleírjam-e (A 20577-es hozzászólásban utaltam rá).
(Rákospalota-Újpest és Rákosrendező elágazás között is van egy iparvágánykiágazás, amit a vonal felől egy fedezőjelző (szinkronban működik az állomás körvasút felőli bejárati jelzőjével, akkor lesz szabad, ha az is szabad) az állomás felől pedig az állomás kijárat jelzői fedeznek. Az itteni váltó az állomás állítóközpontjába van visszajelentve, de a kiszolgáláshoz már Angyalföld-elágazástól is hozzájárulást kell kérni. A váltó vonali kiágazási váltóként van számozva. ezek alapján nyílt vonali váltó, de itt el tudom képzelni, hogy ez nem mindenhonnan egyértelmű, mert pl. a Vpe-s listában nincs önálló szolgálati helyként megjelölve).
"Ilyen volt az átépítés előtt Székesfehérvár KSZG ipvk is, amit Fehérvár és Moha kijárati jelzői fedeztek. A kiszolgáló menet nem jelzőkezeléssel járt ki."
Budapest-Kelenföld - Nagytétény között a bal vágányban a BKV kiágazás?
Már értem mire gondolsz és az állításom fenntartom.
Keverni tetszik a szezont a fazonnal.
Ezek biztberes függések, ahogy sejtettem, a vonatforgalom szempontjából annyi a jelentőségük, hogy ezen kitérők jellemzően helyszíni állításakor a szomszédos állomásokon nem lehetséges a kijárati jelzők kezelése. A kijárati jelzők továbbhaladás engedélyező jelzése ezen kitérőkre nem érvényes, ezen kitérők állításakor a jelzőket nem lehet kezelni.
Ilyen volt az átépítés előtt Székesfehérvár KSZG ipvk is, amit Fehérvár és Moha kijárati jelzői fedeztek. A kiszolgáló menet nem jelzőkezeléssel járt ki.
Sem hívójelzés, sem hívofeloldó nem volt, mint ahogy Rákospalota-Újpesten sincs ilyen. Ott sem kezelik a jelzőt a kiszolgáló menet részére.
Nemrég felmerült, hogy közös kijárati jelzőnek a szolgálati hely utolsó váltója után kellene lennie,
"A hívójelzés feloldása feloldja a hívójelzés hatályát. Értelemszerűen egy ezen túl található kitérőre a hívójelzés nem lesz, nem lehet érvényes"- Nekem is így lennelogikus, de mivel nem ismerek minden helyet, ahol van hívójelzés feloldása, ezért nem akarok letámadni másokat olyanokkal, hogy "Kizárt!, Nem lehet!, Nem, ilyen nincs" , hanem megkérdeztem, hogy van-e erre ellenpélda. Nemrég felmerült, hogy közös kijárati jelzőnek a szolgálati hely utolsó váltója után kellene lennie, de a valóságban több példa van arra, hogy nem ott van.
Rákospalota-Kertváros ipvk váltóit Rákospalota-Újpest kijárati jelzői és Fót közös kijárati jelzője fedezik.
Nincs. Kőbányai kiágazásnak egyetlen főjelzője van, az "A" jelű Kőbánya felső felől a jobb vágányon, többi irány felől nincs semmi. Rákosi elágazás négy főjelzővel rendelkezik, mindekettő megvan Rákosszaentmihály és Rákos felől, Kőbányai kiágazás felől nincs semmi.
Nyílt vonali kitérőre egy állomás kijárati jelzőjének jelzése nem érvényes, mivel annak a csökkentett sebesség jelzési parancsa a szolgálati hely utolsó váltójának elhagyásáig szól.
Ott a helytelen vágányon alapvetően nem szabad vonatot közlekedtetni. De ha mégis menne, akkor is állomástávolságban, vörös mellett, papírral, jelenleg még tolatóban, negyvennel.