Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sat-man Creative Commons License 2022.09.10 -1 0 64547

 

Engem érdekel....

Hogyan érlek el ???

Előzmény: adani10 (64541)
Senye Creative Commons License 2022.09.09 0 1 64546

Szerintem azért nem tudja a szervíz sem, mert még az életben nem cseréltette le senki.

Előzmény: E11 CR14 (64544)
Senye Creative Commons License 2022.09.09 0 1 64545

Minek bele váltó olaj, tudtommal 100 vagy 150e-nél kell asszem csak ellenőrizni, a gyárit felesleges lecserélni most.

Előzmény: E11 CR14 (64544)
E11 CR14 Creative Commons License 2022.09.09 -1 0 64544

2021-es 1.4T Hybrid automata váltós VITARA-ba hány liter váltóolaj szükséges cserekor ?

 

Márkaszerviz nem tudja, csak vigyem az autót aztán majd meglátják.

DKori86 Creative Commons License 2022.09.08 0 1 64543

OFF Na igen....pont ~2 órája néztem apósom i30 SW 1.6 CRDi-jén, hogy neki is a betéte szűrő a blokk "előtt" van felülről, gyakorlatilag minden bontás nélkül teljesen jól hozzáférhető...szóval az én esetemben nem is feltétlen az elv, hanem inkább a kivitelezés sza***..hm, nem felhasználóbarát. :) Mindegy, pont apósom is mutogatta a friss zsákmányát, hogy meg kellene ejteni a kisszervizt a Hyundai-on is >>> esélyes, hogy szombat vagy vasárnap átmegyek és egyúttal ennek is nekiesek (mármint nem apósomnak ;) :D )

Előzmény: mlas45 (64540)
4x4zsolt Creative Commons License 2022.09.08 -1 0 64542

Hali! Nincs meg valakinek kicsomagolva a 1891-es új soft?

https://oss.bosch-cm.com/suzuki.html

adani10 Creative Commons License 2022.09.08 0 1 64541

Sziasztok,

 

Ha érdekel valakit 2016-os Yokohama gyári (használt!!) téli kerékszett (215/60 R16) feleslegessé vált.  A profilmélység 5,5mm.

4 acélfelni, működő szenzorok. Mind koruknak megfelelő állapotban.

a 4db-ért 25ezer forintot kérek.

Budapesten meg lehet nézni, át lehet venni..

mlas45 Creative Commons License 2022.09.07 0 1 64540

OFF

Nálam a hengerfej magasságában van a BMW-n, leveszem a kupakját, ettől kap cúgot :) és az olajleeresztéskor teljesen leürül, nem kell külön foglalkozni vele.

Előzmény: DKori86 (64539)
DKori86 Creative Commons License 2022.09.07 0 1 64539

Bakker, és tényleg (ahogy nézem: ha rádugok a csonkra egy csövet amit edénybe ki lehet vezetni, és meglazítom a szűrőt, azon szépen lefolyik az olaj és öröm boldogság van :) ), látod mondtam én, hogy láma vagyok ezekhez a betétes szűrőkhöz. :( Na, lehet szombat délelőtt apósomnál leszek...hmm.... :)

Előzmény: BXtwelve (64538)
BXtwelve Creative Commons License 2022.09.07 0 1 64538

Pumpával leszívatni?

Egy leeresztő csavar szokott rajta lenni. Meg kell lazítani a fő rögzítő csavart egy kicsit, hogy levegőt kapjon, és akkor kifolyik.

 

mlas45:

Nem csak a BMW, VW autóin van fentről hozzáférhető olajszűrő.

A betétest meg valamikor a 2000-es években találták újra fel, környezetbarátként eladva. De azóta rájöttek, nem k. barátabb. :-)

Előzmény: DKori86 (64537)
DKori86 Creative Commons License 2022.09.07 -1 0 64537

:) Nem mondasz butaságot vele...itt az a fő baj, hogy csak alulról férsz hozzá, de onnan is lehetetlen helyzetben, mert srégan "fel kell nyúlnod", ugyanis alatta a kormányösszekötő meg épp a kipufogó fut...akárhogy szépítem > elég barom egy megoldás mert (igazából mindegy is, hogy betétes szűrő vagy sem) ránézésre kb lehetetlen úgy kitekerni, hogy ne engedjen jelentős mennyiségű olajat a kipufogó környékére, ami meg az álmoskönyv szerint nem  a legjobb dolog. :) Nyilván rongyokkal stb lehet gányolni, hogy ne csináljon (nagy) bajt, de ez nem az én stílusom...kezdem érteni, hogy nem véletlen van rajta egy kis csücsök amin pumpával le lehet szívatni belőle az olajat, hogy ne komplett tócsát engedjen maga alá amikor kitekered...csak nekem ehhez se pumpám se kedvem se türelmem, szóval férfiasan bevallom: vasárnap megcsináltam rajta a levegőszűrő, pollenszűrő cserét, MAP és MAF szenzor kiszedést és tisztítást (meg a féloff SX4-en az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő cserét...), de az olaj+olajszűrő cserét szerelő fogja. :(

Előzmény: mlas45 (64536)
mlas45 Creative Commons License 2022.09.06 -1 1 64536

A betétes szűrő pedig a legjobb dolog... A BMW-n az van, meg sztem a VW group autóin is. Többit nem tudom.

Először is olcsóbb talán, másodszor fentről kell cserélni, nem alatta kell matatni. Spec leszedő fogó sem kell, 34-36 körüli dugókulcsokkal kell megfogni, melyik-mekkora (vagy bármivel, ami odafér)

Nálam a kupak műanyag, nem kell megtépni, az O-gyűrű úgy van a fészekben, hogy akár csak kézzel rátekerve se eresztene (nyilván aki szerelt már, érzi, mennyire kell :DD)

Előzmény: DKori86 (64528)
Android0707 Creative Commons License 2022.09.04 -1 0 64535

Köszönöm szépen!

Előzmény: feketefelho (64534)
feketefelho Creative Commons License 2022.09.03 0 6 64534

Szia!

Alkatrészek

Vezérlő - AC STAG-4 QBOX PLUS OBD

Reduktor - Tomasetto

Tartály - Tugra Maikna (50 liter) pótkerék helyére beszerelhető (magasabb, mint egy pótkerék, így az alsó rekesz mérete jelentősen lecsökken)

A töltő csonk a benzines mellé került, a ledes visszajelző-kapcsoló a Start-stop gomb melletti üres helyre.

Az átalakítási tervet másfél hónap alatt engedélyezték, szeptemberben viszem vizsgára (NKH), de ezalatt is használható az autó.

Tapasztalatok:

Két hónapja járok vele, most voltunk egy nagyobb görög körúton (4500 km), ennek zömét gázzal tettük meg.

A tankolás. Itthon és külföldön is (Szerbiában egyszer, Észak-Macedóniában háromszor, Görögországban sokszor tankoltam) mindig a kútkezelők tankolnak. Utazás előtt olvasgattam sokat, azt írták külföldön saját magadnak tankolhatsz, ehhez képest fel sem merült sehol ennek lehetősége. A tankba 40 és 44 liter közötti üzemanyag fér bele (a kutastól függ, mennyire hagyja töltődni a tankot, volt aki a kút berregésére egyből leállította, volt - itthon - aki rendesen telenyomta).

Külföldön sokkal elterjedtebb az autógáz használata, mint itthon. Athénban tankoltam olyan kúton, ahol 8 gázos kútfej mellett csak 4 egyéb volt. Macedóniában olcsóbb a gáz, mint itthon (meg a többi üzemanyag is, na a 480-as árat most felejtsük el). Sehol nem jártam úgy, hogy amikor tankolni szerettem volna, nem találtam gázos kutat és kifogyott az üzemanyag (ismerősök ezzel rémísztgettek).

1€-nál sehol sem fizettem többet literenként (itthon 349 Ft-ért szoktam).

Fogyasztás. Elég tág határok közt változott a fogyasztása, a sebesség, illetve a forgalmi helyzet elég jól meghatározza ezt is, hasonlóan a benzinhez (az autó által kijelzett értékhez sajnos köze sincs, mert az benzinre van kalibrálva).

Itthon főként elővárosi dugókban szoktam ülni, meg időnként egy kis autópálya (130). Egyik sem az alacsony fogyasztásról híres hely, így itt 8-8.5 liter/100 km körüli a fogyasztás (ugyanez benzinnel 7-7.2 szokott lenni).

Kint elég sok hegyes-völgyes (nem autópályás) szakaszon mentünk, ott hasonló értéket tapasztaltam. Vidéki, sík terepen sikerült 6.5 litert is kihozni (70-90 közötti átlagsebességgel), ez volt a legkisebb érték.

A legmagasabb 10 liter körüli érték Macedóniában úgy jött ki, hogy a (GR-NMK) határ után közvetlenül tele tankoltunk, majd a kb. 110 km-re lévő Kumanovóban ismét telenyomták és majdnem 12 liter ment bele (a kutas hagyta rendesen túlcsordulni a tankot, így a kevés kilóméterre eső kis fogyasztás után elég nagy érték jött ki emiatt).

Szerintem akkor sem ment 9 fölé az átlag, de ugye a tartályban a gáz másképp viselkedik, mint a benzin.

A tapasztaltak alapján kb. 1-1.3 literrel többet fogyaszt gázból, mint benzinből.

Az autó dinamikája nem csökkent észrevehetően, a két rendszer között automatikus és észrevehetetlen az átkapcsolás.

A gáztartály kiürülését elég hangos csipogással jelzi a rendszer, inkább kézzel átkapcsoltam benzinre. (Egyszer hagytam kiürülni, mert kiváncsi voltam a gázos hatótávra. Ez 450 km lett, végig autópályán haladva, 120-135 közötti tempóban, kb. 40 literrel indulva.)

Durva becsléssel (én nem sapkás áron tankolok) a 100 km-re eső üzemanyagköltség különbség a benzin és a gáz között kb. 2000 Ft, a gáz javára.

(A nyaralás költségén a gázos hajtás legalább 100e Ft-ot csökkentett.)

Ár.

Pár műhelyt felhívtam, mielőtt elvittem a kiválasztott helyre. A teljesen amatőr és a full profi között mindenki ott van a piacon. Végül az egyik legdrágább cég mellett döntöttem, mert ők voltak elég meggyőzőek, nem flegmáskodtak, nem hebegtek-habogtak, és nem ez volt életükben az első Vitara, amit átalakítottak. Így jött ki 380e Ft-ra (plusz lesz még az NKH vizsga).

Évente kb. 15-20e km-t megyek az autóval, nem kell egy év és megtérül a beszerelés ára.

Nagyon élvezem, amikor a kasszánál egy teletankért tizenpárezer forintot fizetek ... 

És még egy lényeges dolog, az autó hatótávja jelentősen megnőtt, a két tankkal simán elérhető az 1100-1200 km-es tankolás nélkül megtehető út (kb. mint egy dízel). Ez számomra elég fontos, mert szép, hosszú utakra szoktunk utazni, évente többször (a jövőt most ne feszegessük). Ezt Görögország felé menet ki is használtuk, Észak-Macedóniában álltam csak meg tankolni (gázt, majd benzint).

Bocs, kicsit hosszú lett.

Előzmény: Android0707 (64533)
Android0707 Creative Commons License 2022.09.03 -1 0 64533

Szia ! Írnál bővebben róla a típusa fogyasztása? 

 

Előzmény: feketefelho (64532)
feketefelho Creative Commons License 2022.09.03 0 2 64532

"Nem baj az off, úgyis döglött a fórom. :-)"

Lehet azért, mert nem nagyon van probléma az autókkal.

Látnád csak a Dacias fórumot, vagy a FB csoportot!

Majdnem vettem egy LPG-s Sanderót, de hosszú várakozás után az utolsó pillanatban megemelték az árát 350e-el, így elengedtem, no meg közben átgondoltam néhány dolgot. 

Inkább az 1.6 szívóba rakattam egy LPG szettet, most azzal járok. 

Előzmény: BXtwelve (64531)
BXtwelve Creative Commons License 2022.09.02 0 1 64531

Nem baj az off, úgyis döglött a fórom. :-)

Volt egy időszak, mikor az autógyárak a környezetvédelem jegyében/nevében nyomták a betétes szűrőt.

Előzmény: DKori86 (64530)
DKori86 Creative Commons License 2022.09.02 -1 0 64530

OFF Hát, én eddig csak ~10 éve egy 1.2 HTP Fabia szűrőcseréjénél voltam jelen, mint beszélgető társ, ami ilyen betétes volt (akkor nem tűnt amúgy ördöglakatnak...) meg ciki-nem ciki: youtube-on nézegetrem konkrétan ennél, hogy is esnek neki :/ ...nem tudom, én spec kicsit "fázok tőle" (már nem attól, hogy ki tudom-e cserélni), nem igazán értem mi ebben a jó (szerelhetőségre), ráadásul csak, hogy felb*sszam az agyam rajta: ugyanezt az 1.9 MultiJet 8v-t más típusokba szerelték a megszokott fémháza szűrővel is (tudom-tudom: csak, hogy Giovanniék megvicceljenek vele :))) ).

 

Na de elnézést az OFF-ért (fél-OFF, hogy vasárnap anyósom SX4-én is megejtem a kisszervizt ha minden igaz :) )!

Előzmény: BXtwelve (64529)
BXtwelve Creative Commons License 2022.09.02 0 1 64529

Az igazat megvallva, és is csak a Moszkvicsomon találkoztam betétessel. Az volt ilyen rendszerű. Alu szűrőház, központi rögzítőcsavar. + 2 db O gyűrű. Annyira kell meghúzni, hogy ne szivárogjon a tömítésnél. Tehát kb. úgy, mint a házas szűrőnél.

Előzmény: DKori86 (64528)
DKori86 Creative Commons License 2022.09.02 -1 0 64528

Hmmm...na látod egyszer lehet ráveszem magam (momentán a Swiftnél meg anyósom SX4énél is jól hozzáférhető, egyedül a szürke S-Crossnál marad ez a technika, annyit meg évente 1x kibírok - ha még nekem is meg lenne az indigókék biztos jobban foglalkoztatna a dolog :) )

 

Igazából most "nagyobb gond" nekem, hogy vasárnap az OFF-on tervezem cserélni, de ezen meg ilyen "betétes" szűrő van és azon agonizálok, hogy annak a kupakjával csavarkulccsal mennyire kell finomkodni, valamint van egy kis "fém csöcs" a szűrőház öntvényen amin kersztül faján ki lehetne szívni a benne lévő olajat > de ehhez nem nagyon van monentán eszközöm/türelmem/kedvem >>> gáz-e (értsd.: azon túl, hogy max több olaj marad így benne amivel nyakonönthetem magam :) ) ha csak kulccsal letekerem a kupakot és kiveszem a szűrőbetétet, illetve mennyire szorítsam meg a kupakot visszarakásnál? Biztos láma dolog, de bevallom: ilyen betétes szűrőt még nem cseréltem... :/ :)

Előzmény: BXtwelve (64527)
BXtwelve Creative Commons License 2022.09.02 -1 0 64527

Nem drága egy tekergető "pohár", így én is vettem egyet.

Előzmény: DKori86 (64526)
DKori86 Creative Commons License 2022.08.31 -1 0 64526

Na igen, nálam ott kezdődik a bökkenő, hogy "oldalról" kell vele fogni :/ :)

Előzmény: kgaboroo (64525)
kgaboroo Creative Commons License 2022.08.31 -1 0 64525

Az Scrosson nem kell levenni a burkolatot ha olajat cserélsz ha olyan olajszűrő fogód van amit alulról kell feltolni a szűrőre.

Én még sosem vettem le a burkolatot.

Előzmény: DKori86 (64524)
DKori86 Creative Commons License 2022.08.31 -1 0 64524

Áhh, otthoni körülmények és rutin mellett annyira macerás lenne fennhagyott alsó burkolattal, hogy biztos ami biztos én is inkább mindig azzal kezdtem az S-Crosson...fel meg levezetésnek megteszi az a pár csavar :))

Előzmény: Jancsika62 (64523)
Jancsika62 Creative Commons License 2022.08.31 -1 0 64523

Én is vettem le már a szűrőt burkolat bontás nélkül aknáról,de mivel tele van olajjal a szűrő,elég macerás.A kis fedél a praktikusság miatt lenne jó.

Előzmény: 2ozzmexy (64522)
2ozzmexy Creative Commons License 2022.08.31 -1 0 64522

Nem kellene feltétlenül levenni, ki lehet lötyögtetni oldalra és hátra, de ez csak emelőn működik, ha csak úgy aláfekszel szemből mint én akkor sajnos nem megoldható. Kb 12 csavar tartja azt az alsó műanyagot, racsnissal pillanatok alatt levehető, vagy akkussal még gyorsabb, de nekem az nem fért oda... :(

Előzmény: Jancsika62 (64521)
Jancsika62 Creative Commons License 2022.08.31 -1 0 64521

Ha az olajszűrőnél tettek volna egy kis külön,egyszerűen levehető fedelet,akkor nem kéne az egész alsó burkolatot bontani!

Előzmény: 2ozzmexy (64520)
2ozzmexy Creative Commons License 2022.08.31 -1 0 64520

Van benne egy olyan fejezet hogy "Rendszeres karbantartási ütemterv", abban le van írva szépen.

Akad még pár apróság amit ellenőrizni kellene ilyenkor, de az most mellékes. Az olajszűrő csere és még néhány dolog szépen le van írva képekkel illusztrálva mit hol találsz, hogy cseréld ki stb., érdemes elolvasni.

 

Igen, a szívó benzin esetében 15k km vagy 1 év az intervallum, de a töltött motoroknál 20k vagy 12 hónap.

 

Nem egy nagy ördöngősség az olajcsere, még akna/emelő sem kell hozzá, meg sem kell emelni, simán alábújsz és eléred a leeresztő csavart is meg a szűrőt is. Egy normális dugókulcskészlet viszont nem árt meg egy olajszűrő fogó... A K14C motoroson nekem minden gond nélkül ment, a legtovább az tartott mire lebontottam az aljáról a műanyag burkolatot. A fékfolyadék már izgalmasabb, az kétemberes, a többi egyedül is kivitelezhető.

Előzmény: feketefelho (64519)
feketefelho Creative Commons License 2022.08.30 -1 0 64519

Köszönöm a listát, nagyon hasznos ötleteket adtál.

Persze, hogy M16A ... (eszembe jutott, csak későn, nem gondoltam, hogy ekkora különbség van a különböző motorral szerelt autók között.

A szervízintevalum itt 15e km, emiatt jön nekem most a 150e-es.

(Kézikönyv ... valahova elástam. Pár napja előbukkant valami alól ... Őszintén nem hittem, hogy épp ez benne van.)

 

Előzmény: 2ozzmexy (64518)
2ozzmexy Creative Commons License 2022.08.30 -1 0 64518

Persze, kézikönyvben...

 

Ha megírod konkrétan melyik motoros Vitara akkor ránézek a pdf-ben.

 

Most csak egy 2021-es kezelésim van kéznél, de abban 150ezernél nincsen szerviz, csak 140 és 160ezer km van (K1Xy esetén), hacsak nem az M16A motorkódos, mert abban kell cserélni motorolajat+olajszűrőt, fékfolyadékot és tengelykapcsoló folyadékot 150k km/10 évnél.

 

Én cserélném a pollenszűrőt is, talán még egy biocid klímabombát (~2ezer HUF) megérdemelne. A gyertyák (~35-40k HUF/4db) és a váltó+difi olaj (~8-12k HUF) is csere ha még sosem voltak. Hűtőfolyadékot ha még nem volt cserélve szintén megejteném, levegőszűrőt ha nem öregebb 2 évnél (és nem futott még 30k km-t) nem bántanám... Utóbbi 2 mondat csak magánvélemény, nem kötelező ha nem szeretnéd.

 

Előzmény: feketefelho (64517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!