Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Na igen, az alsora irtam, hogy overkill. 3 olyan es felgyujtod a domboldalt. 24 cm atmeroju tanyerok. Itt egy osszehasonlitas http://medlem.spray.se/armstrongen/links/bilar/vibilagare.pdf
Eleg draga a Lightforce 240 sajnos. Egyebkent a Volvo ugy tajekoztat, nem gond se a generatornak, se a grillnek 3 lampa (elbirja).
Nagy nehezen megtaláltam a tavalyi hozzászólások között. Miért nincs időbeli keresés?
Sasfészek koordináták/tanúsítom, ott voltam, jók a zadatok :)
É:46°53'15,7" K:19°37'19,8"
Akik az M5 autópálya felöl jönnek a Kecskemét-Nyugat csomópontnál kihajtanak a pályáról, majd a felüljáronál BALRA fordulnak, mennek kb. 150 métert, és ott a Sasfészek Étterem.
A hírdetésben szereplő autókon lévőkhöz képest a gyári cucc elég kispályás.:)(elég ez is itthonra egyébként)
Viszont gyanítom arrafelé nincs jogszabályban meghatározva a száma,ereje stb. ahogy figyelem a képeket.Mehet amennyi elfér.:):):)
Ezt találtam hírtelen mint már számomra is extrám kategória.:)(bocs hogy off.Úgy látszik arrafelé is a normálisabb vad vikvingek a Volvot választják):D:D
Tudom, epp hajtok kettot vagy harmat (valami Hella vagy Bosch lesz, mert a Lightforce az "kicsit" overkill lenne, de ha az jon szembe olcson Blocketen, mar utom is le...) magam is. Meggyozo. Maradunk 4-5 evre biztosan, ugyhogy megeri.
Ja számoltam. :) Sebaj.Nem a kor számít hanem az állapot(mint a nőknél!):D:D:D:D:D
Hát igen!Nagyon kemény lehet az az időszak!:( Viszont itthon is tök jó pl amikor éjjel nincs senki az úton és superjól látni mindent.Akármilyen fényvisszaverős jelzés is már nagyon messziröl,jó előre látható...;)
Itt ahol en vagyok mindenkinek van ilyen lampaja. Nekem meg nincs, de a szuksegesseget mar belattam, az oka a javorszarvasok a foruon mikor az orrodig nem latsz az extrem sotetben telen, mondjuk napi 20 orat a 24-bol.
Talira nem készülök, mert messze lesz nekem, a hétköznapokat általában Bp-n töltöm, de elég sokat mászkálok, szóval a beszélgetés és a próbakör megoldható mindenképpen.
01. Ícsí 2 fő 02. mr sas 1 v 2 fő 03. kicsikó + charloteee (12, 65, 102; 11, 42, 96) 04. Pizo_S70 + Ilike 05. fargo, 2 fő 06. Bogyó + asszonka 07. PEPITA és egy elbűvölő kicsi angyal:))) 08. kopiteki 1 fő 09. Anna+1 (a kocsi darabokban, de 19-ig kiderül újra egyben lesz-e) 10. Volvo-mánia 1 oder 2fő 11. DaniS70 + élete párja + 1 újdonsült saki tulaj és párja (4 fő összesen) 12. JrCsG+Spé/Cica 13. Grapee + párja 14. Czimbi és oldalbordája 15. Joko 16. ubul 17. Hüjjjeliba 18. Garfield 19. Atgti 20. Cath555+1fő 21. tgs 22. gertibor 23. móki2
Eddig ~37 fő. Alakul :)
Étlapot tessék nézegetni...
Többféle étkezési utalványt, és üdülési csekket is elfogadnak...
-------------------------------------------------------------------------------------------- Találkozó: az első pihenőhely az M0 után az Inárcsi. Budapesttől 37 km.
Innen kb. 50 km a Sasfészek, az időben kb fél óra, tehát elég innen 14.30-kor elindulni.
Én mindenképpen autópályán megyek. Nekünk itt a szánkba az autópálya, kvázi 3 utcára lakunk a Sasfészektől :). Országúton hamarabb kéne indulni ámde lassabban is érnénk oda......
Közös találkozási pont tavalyi hozzászólásból idézve:
Sakálnyilak a Sasfészekhez! Módosítás! Megnéztem a guglin a zelső pihenőhely a zeMO után az Inárcsi. Budapesttől 37 km. Innen kb. 50 km a Sasfészek, az időben kb fél óra, tehát elég innen XX.00-kor elindulni.
Igen engem sem izgat különösképen az időjárás "milyensége".Felőlem eshet métres hó is.Hólánc van.:):)Arra értettem hogy azok a tagok akik téli körülmények között nem szeretik használni használni/vagy sosem teszik a járgányt azoknak sem szükséges otthon hagyni.Ha ilyen tavaszias marad!!
Nem tudom mi esett le :D. Nem lizingelhető, hanem ismerkedni szeretne na! Még nem biztos, hogy jön, csak felajánlottuk hogyha van kedve jöhet, jó a társaság....
Tudom nem jó a nickem! De mégis segitséget kérek tőletek.
Van egy barátom akinek van egy volvo s40 paripa a birtokában,96-os 2.0 motorral benzines, ehez keresünk féltengelyeket bontottan jó állapotut ha valakinek van elfekvőben kérem irjon!
- ícsí 2 fő - mr sas 1 v 2 fő - kicsikó + charloteee (kezdés mindegy) - Pizo_S70 + Ilike (jobb lenne a dec.27, de a dec.28 is belefér) - fargo, 2 fő - Bogyó + asszonka ( ha az mindenkinek jobb, a 28-29.-e is +felel ) - PEPITA és egy elbűvölő kicsi angyal:))) (lehetőleg minnél később, 1-ig próbálok) - kopiteki 1 fő (mindkét nap jó 27-28) -Anna+1 (a kocsi darabokban, de 19-ig kiderül újra egyben lesz-e, de nap, kezdés mindegy) -Volvo-mánia 1 oder 2fő (képlékeny a dolog.Igazábol az időpont mindegy hogy 27 v.28. Ha eltudok gurúlni,mindenképp ott leszek!Szeretnék!) - DaniS70 + élete párja + 1 újdonsült saki tulaj és párja (4 fő összesen) - JrCsG+Spé/Cica 27 jónak tűnik, 28 necces, az esetleg este fele... - Grapee + párja - Czimbi és oldalbordája - Joko - ubul - Hüjjjeliba - Garfield - Atgti - Cath555+1fő
- tgs
-gertibor
-móki2
Eddig ~37 fő. Alakul :)
Étlapot tessék nézegetni...
Többféle étkezési utalványt, és üdülési csekket is elfogadnak...
Egyelőre visszaolvasni továbbra sem tudok (kb. 2 hetes lemaradásban vagyok:(( ), de írni viszont igen:)))
Az lenne a kérdésem, hogy a 27-i sakálzabbantásra milyen módon megyünk? Konvojban, vagy pedig egyénileg? Van aki esetleg nem autópályán menne, hanem autóúton?
Azért is kérdezem, mert nekem sem mindegy, hogy milyen módon működik a lejutás.
- ícsí 2 fő - mr sas 1 v 2 fő - kicsikó + charloteee (kezdés mindegy) - Pizo_S70 + Ilike (jobb lenne a dec.27, de a dec.28 is belefér) - fargo, 2 fő - Bogyó + asszonka ( ha az mindenkinek jobb, a 28-29.-e is +felel ) - PEPITA és egy elbűvölő kicsi angyal:))) (lehetőleg minnél később, 1-ig próbálok) - kopiteki 1 fő (mindkét nap jó 27-28) -Anna+1 (a kocsi darabokban, de 19-ig kiderül újra egyben lesz-e, de nap, kezdés mindegy) -Volvo-mánia 1 oder 2fő (képlékeny a dolog.Igazábol az időpont mindegy hogy 27 v.28. Ha eltudok gurúlni,mindenképp ott leszek!Szeretnék!) - DaniS70 + élete párja + 1 újdonsült saki tulaj és párja (4 fő összesen) - JrCsG+Spé/Cica 27 jónak tűnik, 28 necces, az esetleg este fele... - Grapee + párja - Czimbi és oldalbordája - Joko - ubul - Hüjjjeliba - Garfield - Atgti (egyelőre 80%) - Cath555+1fő
- tgs
-gertibor
-móki2
Eddig ~37 fő. Alakul :)
Étlapot tessék nézegetni...
Többféle étkezési utalványt, és üdülési csekket is elfogadnak...
Valaki hozzáértő szervizeshez egy kérdés: Ez a pofa gyári "R" olajról beszél, amiről és sosem hallottam, ezért kamuszagot gyanítok. Igazam van, vagy sem?
Néha használom azért Advanced-ban is, pl. jó minőségű aszfalttal bíró körforgalomban jól lehet gumit füstölni 100 fölötti sebességgel haladva kikapcsolt menetstabilizáló mellett, majdnem hátsókerekes módjára, orral majdnem befelé, szinte kilinccsel előre :-) Volt példa arra, hogy országúti körforgalom előtt 110-nél nem fékeztem, csak két kis nyikkanás között áthajtottam a felén, és mentem tovább egyenesen. Mögöttem a passatos pofa ment még egy kört, mert kicsúszott. Pech, senki nem mondta, hogy követnie kell :-)) Jó, ez tényleg az elmebeteg üzemmód, de ha valami másik erős autó kóstolgat, akkor is jól jöhet.
Viszont én a Comfortot csak Demszkygrádban használom, mert ilyen szar utakon leginkább az az elviselhető. Országúton, autópályán többnyire sportban nyomom, akkor már nem billen, meg megy is, de azt még nem érzed meg, ha átmész egy úton fekvő tízforintoson.
Egyébként jól mondja doondee, szerpentinen a legjobb menni vele. Mondjuk Bánkút felé nem ajánlom az Advanced állást, mert elpattog a szar úton az autó, ha tolja neki rendesen.
A jó gumit, ha nyári és gyári, elfelejtheted. Fos Pirelli PZero-kat raktak rá, 5-10 ezer km után kuka, ha hajtod. Normális gumival 30-35-öt azért elmegy ;-)
2 év alatt tettem bele 85 ezret, szerintem alkalmas rá. Ott nem hagyott egyszer sem, de elég szervizigényes, ha tökéleteshez közeli állapotban akarod tartani. Átlagban 100-150 ezret kér szervizköltségben egy ciklus alatt (20e km) - ebben az átlagban szerepel egy vezérműszíjcsere is, meg egy csak olaj- és szűrőcserés szerviz is. A szilentek és a felső motortartó bak elég könnyen likvidálhatók, de ezeket úgyis meghallod, és egyik sem végzetes. De inkább kérdezz. Mindezekért egyébként tökéletesen kárpótol az, hogy szórakoztató vele mászkálni.
Kettő. Az ötmillió körüliek jönnek ki egyből. Most persze márkaszervizes árat mondtam, de az R egy külön állatfaj, sok S60 alkatrész nem jó hozzá, csak a spéci.
Ennek kurvajó színe van. Mondjuk amúgyis tetszik a gépezet kék külsővel és belsővel. Múltkor megállt mellettem a pirosnál egy olyan, mindketten lehúztuk az ablakot és egyszerre mondtuk a másiknak, hogy szép az autód :-)
Hát jópár dolgot nem talált meg, amit az Avast vagy most a KIS megtalált. Meg nekem nem jött be, ahogy konfigurálni lehet. Ettől még lehet jó persze, de nem nekem :) Ez olyan, minthogy nekem jobban bejön a Volvo, mint az Audi, vagy valami ilyesmi :)
Na gyerekek ma megint kapott a Spenót 400 km-t, totál vegyesen, délelőtt dugó a Nagyfaluban (jó sok), utána le vidékre pálya+közút, ott sok rövid út, azután haza. Na mindegy, a lényeg, hogy egyre szebb a hangja, egyre jobban húz. Visszafelé gondoltam megnézzük nagyobb sebességnél, először csak 180, majd 190, végül két kiló (egyébként 130-cal nyomom pályán), és csuda történt, kikormolódott :), mert utána érezhetően jobb lett. Mire hazaértem beszarás hogy ment, és a legjobb az egészben, hogy alacsony fordulaton is sokkal jobban húz. Ja és a tank 400 km után majdnem félig van :) (indulás előtt tankoltam csurig) Na ez utóbbihoz hozzátartozik, hogy nagyon csal a szintjelző, de holnap reggel rátankolok, és lemérem hogy mi van, mert gyanúsan sok benzin maradt.
Comcééd, hát most határozott jelét mutattad annak, hogy te is fent vótál azon a padláson! Az általad küldött képre utalt az oldalbordám! :-)))) Mi még nem küldtünk!
Egyik vasárnap azzal szórakoztam, - mozgólépcsőn fel, majd leszaladtam, mozgólépcsőn fel.........................Már az ebéd sem ízlett, viszont másnap alig bírtam lábra állni.
Vinnék én mindkettőtöknek, csak nem értem, hogy miért vagytok kisegítve azzal, ha egynapi tízóraitokat megoldom. :-) Azt már nem is mondom, hogy nem tudom mennyit segít az rajtam, ha Te szólsz pár szót az érdekemben. :-)
A lényeget meg nem írtam le. A Balázs inkább átlagos hely volt, inkább kellemes hely nyáron, jó nagy kerthelységgel, minden nyáron tele volt kirándulókkal, még külföldiek is beestek. Ha komoly vendég jött, Apámék inkább a budai várba vitték őket, szemben a Hiltonnal.( már nem emlékszem a nevére)
Már megbocsáss, de a Balázs nem a jó konyhájáról volt híres. Nem mondom, hogy nem jártak ebédelni oda, de inkább a presszó rész volt ismert. Elég sokat lógtunk ott. Hamár kaja, akkor inkább a Hársfa vendéglő, ott tényleg kellemes volt. A Balázs leégése után ( kb 82 táján) már nem tudom milyen lett.
"..."no ettől a pici iróniától azért engem kiverne a víz." Emiatt fájjon a Te fejed :)"
Száraz a bőröd??? Van a havernál néhány hektó hidratáló nedű (ilyen-olyan motorolaj):-)))
Lelkibetegségre meg az ország legjobb pszichológusát tudom ajánlani! Annyira jó, hogy még én is csak közvetítőn keresztül merek vele társalogni:-DDD (Benne 'vót a tévében... tőlünk tették lapátra... kicsit érdekes fazon, de ha nem lovallja bele magát, egész emberi:-DDD)
zsíroskenyér................................Országház pince
söröző + steak............................Ádám
bableves....................................."Bablves" Körút/ Baross sarok
pacal, velő tojással.....................Siketek Sc pálya
borozó (házi kolbász, sonka)......Ilonka néni Fő utca
lányokkal....................................Angelika budai várban
cuki.............................................Hauer, Gerbaud, Daubner
Hirtelen ezek jutottak eszembe. (több is volt)
Ráadásul ha összeengednek az öcsémmel, akkor nagyon hülyék tudunk lenni. Most is vigyorogtak a lányok. Az öcsém ruhapróbája közben megkérdeztem, hogy hol a rúd? Nem értették, mire közöltem, hogy mindjárt tovább vetkőzik és tánc is lesz a rúdon! :o)
egyébként télleg. volt olyan h bejött a szalonba a zöccséges tréninges plusszosszatyros ürge, teljesen normálisan lett kezelve mint üffél, majd egy fél óra nézelődés után megvette a szalonba álló sönegyvenet, s kirántotta a zacsiból a 4millát(teljes vételár, 2002 körül)
Paci: megjártuk a zOutlet centert, nem kicsit jó árak vannak! Komolyan. Vettünk két kabétot, meg apróságot is. Lehet most vanik a leértékelés, de korrekt, na.
"Pézed legyen vazze, a ruhádat lexarják:))))))))))))"
Akkor nekem szerencsém volt eddig. Egyszer sem xarták le a ruhámat. :-)
Sast néha nehéz előkeríteni, mert 2-3 órás ebédszünetet szokott tartani napszaktól függetlenül. Egyéb időpontokban meg a horkolás zaja után menve lehet megtalálni. :-)))
Pesten van még egy hagyományos sörző: Columbo Cafe a helye neve (ne kérdezd miért kaffé...régen echte söröző volt).
A zsíroskenyér defaultban van (volt) ott. Szkinhegyek nincsenek, ellenben határőr haverommal egyszer sikerült halálra rémítenünk kopaszokat. Kicsit zajosak voltak, odahívta a pincérnőt és megkérte, hogy szóljon a srácoknak kicsit csendesebben mert szivatás lesz. Közben mutatta a BM igazolványát. Amikor a pincérnő közölte a csapattal a hírt szigorúan néztük feléjük. Nemkicsit megszeppenve pislogott az asztalunk fele és csend is lett :)))))
semmi ötlet, vagy valamit lehet, hogy rosszul értelmezek????"
Nézd, Öregem! Anno '91-ben voltam katona Pesten, állandó kimenővel 16.00-22.00-ig. Nem tudom hogyan, de sikerült fellelni egy "Badacsony-borozó" nevű becsületsüllyesztőt, színvonalában kb. olyan, amilyenről max. Rejtő Jenő írhatott volna.
Két része volt: úgymint kocsma (jobbra, nem ajánlott), illetve borozó (balra). Szal' abban az időben a baloldali rész árja-helynek számított, mert este nyolc körül megjelent a szélsőjobb (ún: szkinderek:-) színe-java és borzasztó kulturált körülmények között "bármiről" lehetett velük beszélgetni, mellesleg volt egy biliárdasztal is, fakkok meg minden, de a lényeg: hagymás-zsíroskenyér.
No nálam ezt nemigen űbereli semmilyen hely... no nem a zsíroskenyér miatt, hanem a hozzá tartozó fíling, a törzsközönség, a normális emberek védelme (csapos kora du. orrot tört, mert egy jöttment beleivott a cimbi sörébe és még jópofizott is, persze aztán a cég költségére másikat adott... én meg az utcai vérnyom alapján 180-as pulzussal mentem oda, de mondták hogy semmi gond, a rend helyreállt 3 mp alatt).
A Kálvin tértől gyalog mentünk a Szabadsághíd pesti hídfőig, aztán előtte be jobbra és 'tán első párhuzamos utca a mittudoménmilyen körúttal...
Val'szeg Te nem ilyenre gondoltál, de egyrészt más az ízlésünk, másrészt eltelt 17 év:-(((
Nos... megbeszélhetjük. Miután másfél órát fagyoskodtam hanyatt a műszerfal alatt és semmi értelmes dologra nem futotta... elfogadom ezeöccázé a 10 Ft-os kütyüt, illetve megkérem a T. kollégádat (akit én végig tegeztem, mikor ő végig magázott: bunkó 'vótam 'oszt kész') hogy rakja is a helyére - asszisztenciám mellett - AZ EGÉSZET!!!
Előre is köszönöm:-)))
Mivel én még életemben nem voltam Volvo servicében, segíts annyit, hogy oda milyen öltözékben illik járni, illetve ha a segítségeteket akarom kérni, akkor azt miként tehetem meg - elkerülve bármelyik oldalról a kellemetlenségeket...
A Sko... egyiket ismerem, oda borostásan, fekete farmerdzsekiben meg naciban járok, és az asztal verését csak az ügyvezető megjelenésekor hagyom abba (okom van rá, amúgy nem tenném, mert hihetetlen művelt kultúrember vagyok):-DDD
Ha nekem mentegetőzne ezzel, azért megkérdném hogy vezessen végig a pincétől a padlásig, defőképpen mutassa meg a számítógépét meg a szemetesét:-)))
Amúgy nehogy azt hidd, hogy olyan olyan banális dologról beszélsz: nekem volt a kezemben ez is, az is, ha egyben kapok 10 db 20 ezrest, ha végig is nézem, valószínűleg úgyanúgy benyelem... akik ezt csinálták, nem megbukni akartak, hanem gazdagodni:-(((
Szóval nem olyan rossz pénz az a 20 ropis... úgyhogy aki nem bankban-postán kapja, ezer szeme rá (megjegyzem, hogy jellemző befizetési helyként nem egy esetben bankfiók volt a hely... pedig ott tutira megnéznek minden bankjegyet... mégis először az MNB Emissziós Főosztálya dobta vissza!!!)
"mennyire alkalmatos az "R" ténylegesen mindennapos használatra mert nekem arra kellene."
Tökéletesen. Legalábbis Comfort üzemmódban, esetleg Sportban. Advanced-ben viszont teljesen alkalmatlan bármire, leszámitva az elborult elméjű ámokfutást. Olyankor a lengéscsillapitásról nem nagyon lehet beszélni, és kis gázra is úgy ugrik, hogy forgalomban nem egy életbiztositás és a kormány is gyorsabb lesz. (ezek egyébként egyenként áthangolhatóak jópénzért, tehát kérheted, hogy legyen nagyobb csillapitás advanced-ben)
Comfortban viszont egy nagyon kényelmes, alapvetően nyugis limuzin, kanyarban nem dől be, gázra-fékre nem billeg előre-hátra a kasztni stb.
Az alkatrész viszont drága hozzá, ez az ára a kényelem-nyugalom-vadbarom üzemmód ötvözésének.
Én egyébként kimondottan skizrofrén autónak tartom, mert tökéletesen lehet benne egyik pillanatban nyugodtan tespedni a fotelekben és tempomattal enni a kilómétereket, a következő pillanatban odalépsz neki és dől az adrenalin, egyenesben, kanyarban, fékúton. Hóban maga a tökély, ha nyugisan mész vele semmi érdekes nem történik, nagyon jól tapad, a négykerékhajtás miatt szinte akárhol felmegy, de ha a kanyarokban odalépsz neki, akkor szépen kirakja a seggét mint egy hátsókerekes, majd néhány pillanat múlva kapcsol csak be a menetstabilizátor és visszahozza. Ha meg kikiapcsolod a menetstabilizátort... akkor nagyon legyél észnél :)
"Szerintem Ovlov átveszi a romodat bontásra, most add el neki, amíg ad érte 2-3 üveg veresst, oszt' vegyé' egy gyári tempomatosat :)))"
Igény szerint összeszedett szalonautót a "sznob köcsögök" vesznek... Chuck Norris meg ÉN szarbó' építünk különbet, mint a gyári... aztán ha jó kedvünk van, egy-egy pofon fejében beleülhettek:-DDD
PS: Bocs az új autó tulajoktól, a hsz egy meghatározott személy számára íródott piciny irónia volt:-o
Nem lesz csőd. Egyértelmű, hogy a gazdaságuk védelme érdekében nem fogják hagyni meghalni a Volvot. Ellenben az hogy nem lesz beleszólásuk a cég ügyeibe....hát....ebben nem hiszek. Ez üzleti oldalról meredek lenne (Ford szétgyakja a céget saját céljai érdekében, hogy magát mentse)
Egyik kollégánk sikeresen belenyúlt a mostanában ismét reneszánszukat élő, kétezresből készült húszezresbe. Ez azért már nem a "sötét vasútállomáson becsapom vele a 90 éves nénit" kategória, bár messze van az igazítól.
Más a vízjel, a holocsík mellett marad a 2000-es jelzés, nincs domborulata a nyomatnak.
Padlàs, bonyek, mindig csak a padlàs! Nem vo'tam még ott, de igen jo hely lehet, emlékeim szerint a Presser Gabi is irt rola valami zenés darab félét. :) Paci, kapod a rojàltit? :)
Ja, és akkor arrol a fantasztikus lehetoségrol még nem is beszéltem, amit a tubus rejt! Amikor nem "hasznàlja" akkor mindenfélét tud vele ragasztani tetszoleges helyekre. Na? Tud ilyet egy fuves cigi?
Krek, ugyanmà! Szerintem egy nàjlonzacsi meg egy tubus Technokol is megteszi neki. :))) Ràadàsul ha ezekkel kapnak el utkozben, egy szavuk se lehet. ;)
Ne tedd ezt velem!!! Ha mégis sikerül valami eredmény, mégse vihetek Neked krekket vagy füvescigit:-))) Én kb. annyi idős koromban mint Te, valóban még vodkáztam, de mára nem bírja a szervezetem:-D
(Nőt elvből nem viszek, nehogy magam is kísértésbe essek:-)))
No, nem is nyílt... merthogy se légzsák, se szenzor, de még egy árva vezeték se, ami hozzá tartozna:-((( Persze ha újra megveszi az ember a hozzávalókat, semmi perc alatt visszaépíthető - tudod: pénzért mindent:-(((
Az exgazda tőlem nyomhatja neki ahogy bírja,csak időben és igényesen szervizeltesse,a gányolástól legyen mentes,stb.Legyen jó fék,jó gumi,rendes futómű.
Nem szervizkönyvre vágyom,hanem hogy ne a nulláról kelljen építkezni.
"R"-t én se azért vennék hogy 45-tel járőrözzek a belvárosban.
Illetve dehogynem,azért is.
De első este megmutatnám neki a bánkúti szerpentint,csak hogy ismerkedjünk.
Ez valahogy szokásommá lett,a magázódás itt vált tegeződésbe.
Minden nagyképűség nélkül (megjegyzéseket kérem mellőzni) általában évente egyébként is autót cserélek.
A futásteljesítmény kellő indok ehhez.
Az árban meg csak nem adhatom meg az elején a lehetőségek felső határát...
Az első hónap úgyis mindig a hiányosságok kiküszöbölésére megy el.
330-as benzinnél meg eladom,persze.Az OFF Audi S8-nak ON is ez lett a sorsa,mivel rendbe szedett állapotban volt aki beleszeressen.Van már bőven ilyen teljesítménnyel és az ezzel járó költségekkel tapasztalatom.
Az érdekelne viszont ha valaki bír ilyennel,hogy mennyire alkalmatos az "R" ténylegesen mindennapos használatra mert nekem arra kellene.
"egyelőre csak vakarózás van, hívlak ha van vmi érdemleges ötlet..."
Nem sürgetlek, csaxólok, hogy amíg nálatok vakarózás van, addig nálam a belső rész vezeték-kocsányokon lóg az anyósülés előtt:-))) Útálok valamit többször is szétszedni:-(
Ne arról beszélj!!! Megoldódott??? MEG!!! Hátakkormeg???
(Ez igaz a rajzfilmben látott helyzetre is, cuki jó, bár kicsit elkomorultam a figyelmeztetőfény kiverésekor, mert egy pillanatra eszembe jutott az a kellemetlen meglepetés (vajon miért nem nyílt nekem légzsák anno), amikor az összes műszerfalizzót újra cseréltem:-((( (azóta folyamatosan virít az SRS-lámpa:-(((
"úgy számolom h kekkeméten 6-7 nyócötven/xhetvenes lesz, amíg kajálunk, Neked kinnt lesz a svédasztal :D:D:D"
Ha el tudnék menni (hajaj, asszon-függő:-((( attól én még nyugodtan kajálhatok odabent:-)))
Lakik arrafele egy kedves rokonom, sok-sok kedves ismerőssel, ha valaki nem is találná hirtelen az autóját, ne aggódjon, a nekem szükséges dolgon felül mindent visszavisznek:-DDD
szerinte az R és a "gondos gazda" egy merő oximoron :). Hiába ha gondos ha azért van R-je mert menni is akar.....onnatól kezdve gondos vagy kímélő? Melyik a jobb?
Hát... most nincsenek itthon, de majd addigra eltüntetem a FF ikont, ők meg más böngit használnak:-)))
Köszi a kutakodásért... igazából az a bajom, hogy bármelyik évjáratú 850-et nézem (elsőtől az utolsóig), de akár az S70-eket is, mindenhol szinte ugyanazt a felfogatási hozza... ezért lenne jó látni egyet igaziból, mert akkor rögtön tudná az ember, hogy egyáltalán a jó helyen kereste-e. Így volt ez a vákummotorral is: kerestem én ezerrel az akkutartó alatt a vázon, míg végül leesett a tantusz, hogy az AKKUTARTÓRA van fogatva, le sem kellett volna azt szedni:-)
- ícsí 2 fő - mr sas 1 v 2 fő - kicsikó + charloteee (kezdés mindegy) - Pizo_S70 + Ilike (jobb lenne a dec.27, de a dec.28 is belefér) - fargo, 2 fő - Bogyó + asszonka ( ha az mindenkinek jobb, a 28-29.-e is +felel ) - PEPITA és egy elbűvölő kicsi angyal:))) (lehetőleg minnél később, 1-ig próbálok) - kopiteki 1 fő (mindkét nap jó 27-28) -Anna+1 (a kocsi darabokban, de 19-ig kiderül újra egyben lesz-e, de nap, kezdés mindegy) -Volvo-mánia 1 oder 2fő (képlékeny a dolog.Igazábol az időpont mindegy hogy 27 v.28. Ha eltudok gurúlni,mindenképp ott leszek!Szeretnék!) - DaniS70 + élete párja + 1 újdonsült saki tulaj és párja (4 fő összesen) - JrCsG+Spé/Cica 27 jónak tűnik, 28 necces, az esetleg este fele... - Grapee + párja - Czimbi és oldalbordája - Joko - ubul - Hüjjjeliba - Garfield - Atgti (egyelőre 80%) - Cath555+1fő
- tgs
Eddig ~37 fő. Alakul :)
Étlapot tessék nézegetni...
Többféle étkezési utalványt, és üdülési csekket is elfogadnak...
- ícsí 2 fő - mr sas 1 v 2 fő - kicsikó + charloteee (kezdés mindegy) - Pizo_S70 + Ilike (jobb lenne a dec.27, de a dec.28 is belefér) - fargo, 2 fő - Bogyó + asszonka ( ha az mindenkinek jobb, a 28-29.-e is +felel ) - PEPITA és egy elbűvölő kicsi angyal:))) (lehetőleg minnél később, 1-ig próbálok) - kopiteki 1 fő (mindkét nap jó 27-28) -Anna+1 (a kocsi darabokban, de 19-ig kiderül újra egyben lesz-e, de nap, kezdés mindegy) -Volvo-mánia 1 oder 2fő (képlékeny a dolog.Igazábol az időpont mindegy hogy 27 v.28. Ha eltudok gurúlni,mindenképp ott leszek!Szeretnék!) - DaniS70 + élete párja + 1 újdonsült saki tulaj és párja (4 fő összesen) - JrCsG+Spé/Cica 27 jónak tűnik, 28 necces, az esetleg este fele... - Grapee + párja - Czimbi és oldalbordája - Joko - ubul - Hüjjjeliba - Garfield - Atgti (egyelőre 80%) - Cath555+1fő
Eddig ~36 fő. Alakul :)
Étlapot tessék nézegetni...
Többféle étkezési utalványt, és üdülési csekket is elfogadnak...
Most jut eszembe, én is levettem anno róla sarut, de hasonló jelenség nem volt. mondjuk azt láttam hogy nem tetszett beki hogy nincsenek ajtók fenn :))
Most a leírásokkal a kezemben kimentem az autóhoz "okoskodni" és miután tanácstalanul olvasgattam a számomra alig érthető szöveget, a riasztó LED-jei egyszercsak kialudtak és azóta minden működik. Ezek szerint a riasztónak is van bootlási ideje:-)
Javamra legyen írva, hogy máskor is volt már akkusaru levétel, de akkor ilyen "riasztó problémák" nem merültek fel...
Bocsi az aggodalmaskodásért, legközelebb kicsit várok, mielőtt nyivákolni kezdek:-)
Hmm, te is kispacinál vótál? :-)) Csak voltak, október végén. Visszajárók, Kenderesen is emlékeztek tavaly júniusban, a trianoni szégyennapra a keményfejű kunokkal, meg persze velünk. November végén meg az Ismerős Arcok voltak itt, Cicéknél léptek fel a Simó József rendezte Wass Albert esttel..
A dokumentációk szerint elég lenne valahol a műszerfal alatt kioperálni az agyát (egy relét), de egyrészt túl sötét van hozzá, most akkusaru lent van és kézzel zárva vannak az ajtók... de ugye ez nem a normális helyzethez tartozik:-(((
A másik az, hogy bár englisül írták az "alarm system" hibaelhárítását, sajnos abban "key" szó nincs, annál többször a "remote controll":-(((
Szerintem Toxic Sanya arra gondolt, hogy a riasztóhoz ( a motortérben) is kell lenni egy kulcsocskának, amivel adott esettben (mint most) manuálisan ki tudod kapcsolni.
Hm... tipptelen vagyok. Talàn egy. Keresd meg a kozponti zàr biztositékàt, szedd ki. Igy manuàlisan be tudod zàrni a verdàt, aztàn holnap meg làtogass meg egy szagértot.
Tkp. egy kulcs van az autóhoz (kettő volt, de gyermek nyáron elkutyálta a másik kulcscsomót), szval az az egy kulcs a gyújtáskapcsolóhoz, ajtókhoz való. Eddig azzal minden működött.
Kulcsot sem kaptàl hozzà? Ugyanis kell lennie egy kozponti egységnek, azon meg egy kulcs nyilàsnak. Ott lehet teljesen hatàstalanitani (a hozzàtartozo kulcs elforditàsàval). Ezt àltalàban a motortérben helyezik el, elérheto helyen.
Már megint egy problémával zavarnám a T. nagyérdeműt:
Tegnap kivettem az akkut és feltettem töltőre, mert részint sokat használtam rövid távon, részint mostanában beindítás után sokszor csak akkor vált át a töltő (emelkedik meg a generátor feszültség), ha egy kis gázt adtam.
Reggel betettem és már a második indítás után feltűnt, hogy alig forgatja az öndító a motort, végül doki-bolt-stb-stb kb. ötödik indítás után immár a kapunkban fullra le is merült indítózás közben az akku, úgy hogy el is felejtett mindent, órát, fedkomp-adatokat, rádiókódot stb-stb...
Van otthon másik akku, azt betettem, minden rendben működik, kivéve egy dolgot: a gyári riasztó...
Állandóan világít a belső egységén a LED (mintha riasztana egyfolytában), a kocsi bezárásakor egyet pittyen - amúgy nem szokott - (pontosabban duddan, mert egy kürt van benne gyárilag) és az indexek villannak egyet, de egy-két másodperc után visszanyitja az autó központi zárát... gyk. nem lehet bezárni. A riasztó semmilyen módon nem működik, tehát bezárt állapotában is ha kinyitom az ajtót, nem riaszt.
Gondolom hogy a lemerülés során történt valami...
Van-e valakinek ilyen irányú tapasztalata, vagy tud-e okosságot mondani, hogy miként lehet "resetelni" a riasztót, esetleg kiiktatni, hogy legalább a kocsit le lehessen zárni?
engem sokkal inkább az a "twin turbo" felirat zavar... nemtudom miért nem képesek már egy normális legalább 6hengeres nagyobb dieselt piacra dobni.
A rajz amúgy több mint érdekes, 7000rpm-ig nem hiszem hogy pörgethető lenne :))) De leírva 4000rpm-hez hozza a max teljesítményt. Nekem pont ennyi ló a sima D5 :)
Holnap beleteszem a tizenötödik ezrest is az alig öt hónapos autómba!
Nagyon nem bántam meg a vásárlással kapcsolatos döntésemet, mert minden remekül működik benne, jól gyorsul, megfekszi az utat, rendben a kanyarstabilitása (bár ezt azért inkább nem tesztelem) az átlagfogyasztása 5,7-5,8 pedig nem 90-nel hajtom, izé, dehogyisnem, ezt csak úgy viccből mondtam... :-)))))
Regisztrálsz 2 perc alatt a dropbox.com-on, ahol kapsz 2 GB tárhelyet, ide felteszed (amúgy a géped mappáiba beépül) és aki akarja letölti magának. Gyors, megbízható, bárhol bármilyen pc-ről (ki)használható.
Év végi összejövetelre le kellene ültetni ~25 embert. Lehetőleg olcsó, könnyen megközelithető, szeparálható (különterem a nótázás miatt) és mindezt Budapesten.
A kaja teljesen átlagos a legegyszerűbb variáció rántott husi (disznó, csirke, borjú) estleg sajt, gomba mivel nem lehet minndenki izlését figyelembe venni, és nem akarom,hogy megérkezés után mindenki az étlapról rendeljen, mivel így rendesen összekuszálódna az evésre és egyebekre szánt idő.
Az ínyencek természetesen használhatják az étlapot.
Ó, van 145 LE-s 4 hengeres ? Micsoda csoda, paraméterekben közelít a nemisoly régen "legkisebb" S40 Classic volvóhoz. Így múlik el a világ dicsősége, elsőkből lesznek az utolsók, legnagyobbakból a legkisebbek :-( De legalább E85 képes.
Nekem ez is tetszik, magyar rendszámmal nem feltétlenül ragaszkodnék a legnagyobb motorhoz. Most gondolkoni fogok sokáig hogy ez vagy a C30T5.
megnéztem magamnak ezt a Joomle!-t, feltelepítettem a gépre a wampserverrel. Nem rossz, de egyelőre nem nagyon látom még át a dolgot, de eccer majdcsak kialakul :))
Nem kell matrinya, de ha ott akarsz vásárolni gondold át. Mi egyszer jártunk ott, hogy milyen jó lesz kifutó termékeket milyen olcsón meg lehet majd kapni....hát lehet hogy olcsóbb mint amikor divatban van, de akkor is magas az árkategória.
Tudnátok ajánlani szakembert Budapesten, aki Volvo S80-ra szoftverfeltöltéssel megoldaná a D5 motor előmelegítő kályha átprogramozását, hogy állóhelyzeti fűtésként is működjék ?
Az autóban minden benne van ami kell. Már körüljártam a témát: csak a szoftveren/programozáson kell változtatni, de mindenhol elég "fájós" árakat mondtak ezért az 5-10 perces melóért :(
Nincs mit, viszont ha rámentél az M1-re az M7-M1 elágazása után, menj ki jobbra az első kijárón a régi 1-es útra, ami párhuzamos az M1 pályával. Onnan tovább előre, aztán reklámtáblák szerint 800méter után megint jobbra, és máris ott vagy.
Ok, köszi. Hát tényleg jobb volt a régi szép időkben, amikor még együtt nyomtuk az ipart, de te nem bírtál magaddal, és összeszűrted a levet azzal a kubai csajjal és a família bosszúja elől el kellett menekülnöd ipari birkapásztornak...
Ezért gond a Hosszúcsónak is, aki aztán tényleg kóser gyerek, legutóbb négyrendbeli idegennyelvi agórafóbiáért ültem vele együtt Mátészalkán a váróban. De annyi priusza van, hogy télen azokkal fűt, és ha kimegy az utcára, négy-öt járőr követi, hogy igazoltassanak mindenkit, akire csak ránéz. ;)))))
"Aztán Morgo pihenteti pár napig, csak szólni kell neki, hogy egyben kell a verda még."
Megtisztel, hogy bevesztek a bandába, csak szóljatok előre, hogy tudjak időben takaróponyvát szerezni (a garázsban ui. nincs több hely, de egy letakart autó nálam amúgy nem feltűnő, legfeljebb azt hiszik, hogy megint összetörtem egyet:-)))
Hmmm... az viszont gáz, hogy egyben kell a verda... lehet hogy ezt még Ti sem kívánhatjátok tőlem ingyé':-D
Tegnapelőtt kiszedtem a levegőszűrőt a gépből és mindamellett hogy számos furcsa dolgok potyogtak a lamellák közül, bizony igen retkes volt. Kimostam ugyan, de vissza mégsem tettem, inkább veszek újat.
Mindenesetre kipróbáltam légszűrő nélkül:
- ismét lehet alapjáratról gázpedál megnyomása nélkül 4.-ig felkapcsolni (utóbbi időben ettől lefulladt, de még gázadásos indulásnál is becsuklott a motor) - kevesebb fajlagos fogyit mutat a fedkomp...
Kiszedtem belőle a turbonyomás emelésére behekkelt szelepet: no arra meg dobott egy olyan hibaüzenetet, hogy alacsony a turbónyomás (a szeleppel 0.5 helyett 1-1.2 bar volt, kiiktatás után 0.7-re lett korrigálva)... úgy látszik, gépeknél is kialakulhat "függőség":-)))
D5244T10-ről (205 LE) látott már valaki beszámítható nyomatékgörbét?
Egyet találtam, de ott egy kicsit el lettek rajzolva a dolgok: Itt lehet megnézni. Látható, hogy az ábra szerint már 0 fordulaton 300 Nm körüli nyomatékkal gazdálkodhatunk, és már 1000 alatti fordulaton rendelkezésre áll a nyomaték 105 százaléka! A legnagyobb teljesítményt meg 5250 körül lehet leolvasni.
Ha már hírek, én is jártam ott múlthéten, szíjcserék vóttak (vezérmű- meg generátor-, mer' fassetuggya 100% biztonsággal a pontos futott kilométert), meg pár apróság (többek között szintén helyzetjelző izzó:-) ). Párezer kilométer, és kuka a két első féktárcsa, meg az összes betét is, meg pár szilent is előjegyezve időszakos cserére, valszeg januárban. Utóbbiak miatt Demszky bekaphattya.
Á, Garfieldé könnyebb eset. Holnap hajnalban ellopom megint, aztán hétkor nálad találkozunk. Átfújod arra a színre, ami Tgs-nek kell, mindent a kajfernak, ugyi. Délutánra megcsinálja az új papírokat is Kispaci hozzá, színesen-szagosan. Aztán Morgo pihenteti pár napig, csak szólni kell neki, hogy egyben kell a verda még. Közben Alex látványosan együttérez Garfielddal, ügyel, hogy mit olvasson, fedez minket. Hét elején feljövünk, Czimbi lesz a felvezetőkocsiban, rutinos csóka, nehogy valami nagyobb ellenőrzésbe beleszaladjunk. Bys hoz majd pár kiütött telefont szaúdi feltölőkártyákkal, nagy spíler ebben. Gyorsan leforgatjuk a Titanikk IV-et a kecskéspornóval a hátsó ülésen, a foltok már úgyis ott vannak a huzaton, aztán irány a bontó Érden. A szakállas vénember szétcsapja a gépet, aztán lehet teríteni a zacsis alkatrészeket a szokott csatornákon (Etyi, Sas, meg a többiek). A maradékot Fargo elhantolja az ellenségei mellé a kertjében, ez se most lesz először. Asszem ez most is működni fog, senki nem jön rá. :)))))))))))))))))))))
"Nincs D5-öm, de azt tapasztaltam hogy a vezérlősoftware módosítása teszi megbízhatatlanná a fogyasztásmérést."
még közvetlen a hackolás előtt és utána meg aztán számtalanszor végigfillérb@szoskodtam cseppenként leszámolva... mindig 1,3liter jött ki csalásnak... Nemrégiben amúgy volt 10,2literes átlagom 2eKm-re vetítve :)
Kérem, aki teheti, véssen mán fel lécci az évvégi zabbantásra, 27. - i időpontra.
Köszönettel.
Más!
Szükségem lenne filmforgatáshoz jövő hét kedden egy sötét szinű (kék, méginkább fekete) V70 II. Volvo-ra! Semmi törés, vagy veszélyes helyzet, csak mennie kellene a városban egy kört. Egy teli tankra elegendö naftával/árával tudnám honorálni:))
Ha tud valaki ilyet a fórumos brigádból, esetleg ismeretségi körből, kérem minél elöbb jelezze!!
Nincs, viszont a szolgáltatóval már tárgyal grapee erőst; 2x már volt gondunk az utóbbi két héten a fórummal. Nálam a honlappal minden rendben, három böngészőn is ellenőriztem...., a gépem tiszta.
Ó, szívesen ikszelünk. ;) A nagyobb értékű céges kocsikon van casco, illetve minden kocsin DAS. Van egy előcasco néven futó varázslat, ami szerint elindul a cascóra az eljárás, de jelezzük, hogy ez nem így lesz végül. Aztán az eljárás végén a mi biztosítónk leveri a másikon a komplett műsort. Ha esetleg ez nem teljesen így menne, akkor finom jogászi ráhatással lehet csiszolni az ügyön (erre már rákérdeztünk...).
Már csak azért ajánlkozom, nehogy valaki ne vegyen komolyan úgy ránézésre. A műszerfalra pedig kitehetjük a buck 119-esemet a te valamelyik játékod társaságában. :-)
Czimbi nincs valami gond a Volvo4xx honlappal? Ha Googleban találatként jelenik meg (pl. simán Volvo4xx -re keresk rá) és rákattintok a linkre akkor valami spyware oldal jön be =:O. Kipróbáltam garantáltan tiszta gépről és azon is így jött be!
Érdemes ilyenkor nem beikszelni hogy volt rendőrségi helyszínelés mert a biztosító nemigen fizet addi amíg nincs jogerős határozat :(
Ha volt térfigyelő kamera akkor szerintem nyert ügyetek van. Ha meg leírta a jóember nevét címét a kárbejelentőre, akkor elég nagy a játékteretek....persze ez stílus kérdése :).
Amit Sanya leírt az úgy jó, de kiegészítem, hogy teljes legyen a történet:
Mindig a környékbeli ÖMV kúton tankolok most kivételesen az orczy téri MOL kútnál tankoltam. Időközben bejöttek a hidegek is (5 fok alatti hőmérséklet reggelente). Szóval ezekkel a paraméterekkel azt érzékeltem, hogy a - tank tartalma gyorsabban ürül - füstöl az autó mint az állat még meleg motornál is ....de nagyon durván. Olyan voltam mint egy IFA: füstre is meg szagra is - érztem, hogyha felmelegedett a motor akkor az alapjárat nem olyan sima mint ahogy egy öthengerestől elvárható lenne. Volt időszak amikor a motor saját lendülete vitte tovább a hengereket ugyanakkor az alapjérati mutatót épphogy bemozdult - ha gázadásnál leemeltem a lábam a gázpedálról akkor darabosan ment vissza alapjáratra
Ekkor jelentettem be szervizre. Aztán kb fél tanknál egyszercsak megszűnt az erőteljes füstölés és a nagy fogyasztás (10 literről leesett 9literre).
Szervizben rákötötte a mester egy Bosch tapipados laptopra a kocsit és kicsit autkáztunk, közben végignézett minden paramétert (többek közt adagolás, dízel hőmérséklet, turbó nyomás, generátor töltés, levegőmennyiség jeladó jeleit stb.). Én nyomtam az autónak ahogy kérte közben ment a méricskélés. Büszek vagyok az autóra, mert nagyon sokmindent lehet követni rajta - szemben más márkákkal - így a hibabehatárolás is egyszerű volt.
A képen bejelöltem ahol kapott kalapáccsal az adagoló. A kezdeti 2,xx-es értékről az ideálisnak tekinthető 4,xx-es értékre lett csapatva. Mértékegységet ne kérdezzetek :). Műszer alapján lett beállítva, de a hangja mindenképpen más lett. Sanyának még talin mondtam, hogy az Ő kocsijának szebb a hangja....így utólag visszagondolva valószínűleg akkor kezdett nálam kialakulni a hiba. De most ismét mélyen duruzsol az enyimé is :).
A lényeg, hogy nem kapott rendesen naftát a motor, ellenben próbált folyamatosan korrigálni és még így is csoda, hogy reggel elindult nemhogy menni tudott. Így jár az akinek nincs fizikai kapcsolat a gázpedál és az adagoló között :). Reméljük egyelőre nem kell cserélni.
Apróságok: 1., utóbbi 2 évben már volt az adagoló állítva Zayban, tehát az adagolóhoz hozzá lett nyúlva. Nem tudom, hogyha hozzányúlnak akkor ez véletlenül elállítódhat-e; igazából nem is érdekel
2., Jelenleg van valami 2 fokos eltérés az előtöltésnél, de Papp Csaba szerint ha nem érzékelhető nagyobb fogyasztás stb. akkor egyelőre nincs értelme tekergetni.
3., Elhangzott itt a vezérműszíj csere kérdése is. 60e km-el ezelőtt volt cserélve így bármi lehet.
4, MOL-os tankolásnál jött elő. Nem akarom belekeverni az üzemanyag minőségét a dologba, mindenesetre ekkor jött elő élesebben a probléma.
Hasít a gép mint atom és ez a lényeg mert most már én is nyugodt vagyok :). Már porlasztócsúcs és adagoló hibák lebegtek a szemem előtt, de így nagy megkönnyebbülés főleg, hogy a teljes rendszert átnézte a Csaba és nem csak azt mondta mi a hiba, hanem hogy mi az ami megfelelően működik....
Mi meg a Citroen szervizben, mert a 10 hónapos Jumpynkra felfűzte magá egy Swift... :/
Személyi sérülés nem volt, de csak a mi látványunk 400k felett lesz az előzetes sacc szerint. Illetve egy illúzióval lettem szegényebb. Az hittem egy kivilágított, fehér 5x1,9x1,8 méteres doboz nappal észrevehető egy kétszer két sávos út közepén. Hát nem. Szinte már álltunk, mire csőgázon rükvercben(!) levadászta a lökhárítónkat a lelkes versenyző.
A másik illúzióm már rég nem volt meg, de azért nem szeretek szembesülni vele. Aggódó arccal mondja az ürge, hogy álljunk félre, ugye nincs sérülés, meg minden. Aztán hirtelen megosztott felelősség, stb. Lett is belőle rögtön rendőrségi jegyzőkönyv. :/
Nnna, ennyit mára a Volvo világából, megyek, veszek egy látványosan rat style kettest, aztán gyűjtök pár kék-sárgát. :)
Szerintem a dinamikus előtöltést állította be. Ha az adagoló a helyén van, és órával pontosan be van állítva, akkor a szíj öregedéséből/nyúlásából adódó elállítódást lehet vele korrigálni. Ezt vezérműszíj csere után mindig illene megtenni. ( Az én diagprogramomban TDI timing néven fut )
Ez normális hogy egy idő és megtett km után be kell állítani ezt a fejet?Vagy egyes esetekben jön csak elő?Tehát egyik adagolónál igen,másiknál nem?(ennél a tipusunál).Tehát természetes kopás van a dolog mögött?
(Nálam banyek még semmi nem volt az adagolóval amiket írtatok régebben is!) Már onnantöl gyújtök!Bízom benne még nem kell összetörni a malacperselyt vagy ha igen akkor is inkább fagyira(vagy nőre:D:D:D) költhetem.
Össze-vissza megy az alapjárat, csípősebb a füstje, szarul húz és vagy nehezen indul. Ilyenkor csatlakoztatni kell a diagnosztikai műszert* aztán meg kell lazítani finoman az adagolófedél 4 csavarját és járó motor mellett egy kalapács valamint valami tompa tárgy segítségével addig kell kocogtatni valamelyik irányba** a HDK fedelet amig a műszer gyári értéket nem mutat. Nem kell vájtfülünek lenni ahhoz, hogy meghalljuk ahogy minden egyes koccantás közelebb visz a helyes beállításhoz. Véleményem szerint a profik műszer nélkül "csak úgy szemre" is képesek a gyári értékhez nagyon közel beállítani.
*amely ugye meg is mondja hogy mi a baja, mert a leírt hibákat más alkatrészek elromlása ill. elállítódása is okozhatja
**aki hozzáértő az elsőre tudja hogy melyik irányba és hogy mekkora erővel ill. azt is hogy hányat
Nem azért kérdem!Tudom hogy elmegy minden "szarral".;) Hasonlóan fogom fel a dolgokat,mint Te!A színböl csupán következtetni lehet a forrásra.Tudod marketing.Kinek milyen szinü...és adalékolt(de ez vagy belekerül,vagy nem)--De ez már az a kategória amit sosem tudhatunk meg.Egy teljesen másik idősík és dimenzió.:):) (engem konkrétan nem is érdekel csak indúljon szépen és ne mozdony,3mil km-es kamion effekt legyen.Beadalékolom magamnak én úgyis ahogy szeretem):)
Nekem azt hazudta hogy kékes-zöld. Biztossss elhiszem. Amúgy mindegy csak víz meg kavics ne legyen benne. Az adagolósok gyakorlatilag mindenféle olaj tartalmú anyaggal elmennek. Egyszer tesztre terpentint raktam bele. Azzal is ment a kéccáz. Azóta nekem marketingolhatnak a tévében, hogy télire ilyen meg olyan gázolaj meg race és izé. :)))
"pedig itt nem tilos a vajákolás, khm, akarommondani az alternatív üzemanyagok használata :)"
Itt is csak papíron tilos, de nincs az az Isten hogy el tudjanak kapni vele. :)
vámos: - Növényivel jár?
én: - Igen. Itthon szűrtem le és szlovákiában a határt átlépve öntöttem bele a tankba. Ez azért jó mert Ön is tudja hogy nem így történt, de az ellenkezőjét sosem fogja tudni bizonyítani. Még valamiben segíthetek?
Ezzel kb. 2-300E km-t el szokott még menni a B-motorja a Volvonak. Nekem is azt mondták a szervizben, hogy egy rendszeresen náluk szervizelt 200-asban pl. 300E környékén kezdett el csattogni, és nemrég volt 600E-s kmóra állással náluk. A csattogás is megvan még meg a motor is.
nem vagyok egy rögtönítélő típus, de simán elnézném szótlanul, ha véletlenül előkerülne farigcsálás közben az autó gazdája és langyos vietnámi papuccsal zselésre verné a lopót... aztán megtérítené a kárt valahogy, állítólag a veséknek igen jó ára van meg nagy a kereslet...
kipróbáltam a gödöllői dízel szervizt. Akinek gondja van szerintem is nyugodtan vigye hozzájuk a gépet. Ja és mégjobban örülök, hogy olyan autóm van amilyen, mert ezen mindent lehet monitorozni, vizsgálgatni külső eszközzel.
A kocsi rendben van (elvileg). Kalapáccsal kellett kicsit igazítani az adagolón :)))))
Nincs egy lapon a kettő. Az egyik a Concorde a másik az F22. Családdal csak az AMG lehet a leggyorsabb és legerősebb luxuslimuzin és amikor közúti skalp kell vagy valami egy estés kaland akkor a kis piros egy verhetetlen joli. :)
Segítségre lenne szükségem, illetve ötletre! Na szóval reggelente nem nagyon tudok elindulni mert a kicsikém (V40 -2002) nem igazán tudja lefújni a párát az ablakról. Pollenszűrőt cseréltem a közelmúltban, az nem okozhatja. Azt hallom, hogy a venti erőlködik, de a kezemet odatéve sem nagyon érzem hogy fújná az ablakot...
Valaki találkozott már ilyennel?
MÁS
Fényszórótörlő javításával foglalkozó szakit tud valaki?
Kis segítségre lenne szükségem. A kocsi bal első lámpája alatti díszléc menthetetlen, (ezüst ragasztószalaggal lett újrakrómosítva...) szerintetek hol tudok szerezni egyet? Köszi
Jó estét. No, idáig bírtam visszaolvasni a mai napot, a sztorid régi emlékeket ébresztett bennem....:)))) Néhai első anyósom....lényegesen kisebb /igaz, megszámlálhatatlanul sokadik/ hülyeségéért átnyúltam /ütöttem/ a lakótelepi fürdőszoba ajtón...fürge volt, beugrott oda, és magára csapta az ajtót, én addigra értem oda. A haveromat kellett lehívni a hatodikról, hogy ki tudjuk bontani-szabadítani a kezem. Kb. 5-8 éve szabadultam volna, mert ez úgy '81-ben volt...
Igen, szívesen vennék majd egy beszélgetést/fejtágítást erről. Mondtam is hogy sokat nem kell várni tőle, első honlapom, eddig infó órára csináltam, olyat ami 2 lapból áltt, oda-vissza hivatkozással és kész:))
Ícsi látom a honlapodat :). Ha kell domain regisztráció+webtárhely+email szolgáltatás remélem tudod kihez kell fordulni ;-). A kinézet miatt ne aggódj minden nagy út egy kis lépéssel kezdődik. Majd titkon elküldöm az első honlapom címét...még megvan....cégé volt élesben még úgy 1999 körülről. Ha lesz rá alkalom és kedvet mutatok majd valami amivel lehet egyszerűbb az életed honlap fronton. -------------------------------
Most kicsit a http://volvo.kispaci.hu -ról (öntömjénezés az néha kell): Én is hegesztettem este egy kicsit a honlapomon
- megjelentek új menüpontok; Pl. Hasznos tudnivalók menüpont alatt az "Ajánlott helyek" ahol a szervizek, beszállítók listája van. Értékelhetők és megjegyzések fűzhetők hozzájuk
- Eseménynaptár funkció - aki regisztrál az későbbiekben fel is tud iratkozni. Majd belefejlesztek egyszercsak olyan funkciót, hogy plusz személyek is megadhatók legyenek
- frissítettem a képgalléria modult. Önmagáért beszél nézzétek meg :); a következő napokban töltök rá szöveges tartalmat
- állítható lett a jobb felső sarokban a honlap szélessége (talán hasznos lehet)
nagypapik :) ha kell be tudom kapcsolni a fontméret állítást is és akkor nem kell szemüveg, szóljatok és aktiválom >:D...tudom kaktusz....de nekem is van alternatívám :)
Mára ennyi. Készül még egy FAQ menü is és a szekszervizekkel kapcsolatban pár érdekes cikk. A FAQ-t egyes regisztrált tagok már láthatták, de félkész. Ha teljes lesz akkor publikussá fog válni.
Bármelyikünk torkát képes lenne átharapni egy rossz szó miatt, anyós nudliját meg könnyezve, de nyeli??? Ha ilyen lenne, most azt mondanám, hogy "otthoni lábbeli", de én ezt nem akarom elhinni róla:-)))
Tőlem a 2. házban van egy VFTS-kezdemény, a srácnak nincs pénze arra hogy fullra megcsinálja, de addig már eljutott, hogy a Toljatti 1200 nem eszik 10 alatt - bár hangja már van, szó se róla... mondtam hogy vegye át a T5-öt, de szerinte az neki túl drága:-))) (Nyilván, mert alapból min. dupláját tudja ugyanabból a fogyiból, bár kétségtelen nagy hátránya, hogy driftelni kevésbé lehet vele:-)))
Alapból szeretem a ralit, bár szvsz köz nincs a hétköznapi autózáshoz. Anno a cucilista rendszerben autókrosszba eléggé belefolytam egy rokon révén, de más egy csőautó és más egy bontóból csak azért kihozott gép, hogy aztán test test elleni küzdelmet vívjunk a rali-krosszban... no ezt viszont nemcsak Volvo, de semmilyen autó esetén nem bírom...
Hogy valaki az utcai autójával is ugyanígy bánik??? Addig nincs baj, amíg majd nem próbál vele átkúrni valakit... akkor viszont lábujjánál fogva... csak hogy a tendecia érezhető legyen... amúgy tőlem valaki nyomulhat a rali-krosszban 997-es poschéval is, de én az ilyenre max köpetet szánok, nem tapsot...
"A versenyautóval törődni kell...": no látod ebben van igazságod... de: mi anno mindent magunk javítottunk, házaltunk Zapo váltóért, meg terepes IFA féltengelyért. Amikor ugyanez úgy történik, hogy emberünk szürcsöl a lakókocsiban, a csicskái meg szerelnek... no ott van a sportág halála.
Anno a krosszautózásnak az tette be a kaput, hogy megjelentek a pénzes csávók, és amíg az egyik szívét-lelkét beleadta hogy összehozza a 120 lovas injektoros 1600-os Lada motort turbóval, addig ő akkor horribilis árszinten hozatott 2 komplett 911 hajtásláncot és aztán ő lett az A-csoport bajnoka... majdnem, mert egyik évben bizony a Lada-motoros csóka lenyomta a teljes BMW-Porsche- Audi mezőnyt... viszont a pénz végül tönkretette a csóró ember technikai sportját:-(((
"Ráadásul nem is szikla, hanem beton, vagy mi, iszappal borítva."
szerintem ülj ki a kapu elé és rakj ki egy táblát, hogy katasztrófasúlytotta terület. Szedj beléptidíjat azért hogy a népek megnézhessék a kertet + az iszapos betontömböt :)
Én beszólnék az anyósnak, hogy nem kellett volna ennyire sietnie a sírkő rendeléssel, vagy már tud valamit? :D
A kínaiak szeretnek olyan cuccban feszíteni ami "messziről" jött, mert ez mutatja, hogy mekkora kő májerek. Másfelöl a know-how nem csak mehet hanem jöhet is.
Azért valljuk be a Volvotól lopni azokból a dolgokból ami az utastérben van nemigen lehet. Ami az erősségük az a kifejlesztett motor(ok) és a kasztni. Mikor a merciben már mp3 lejátszós fejegység volt addig a Volvo még szórta a magnós fejegységeket. Amúgy meg ha lopni akarnak, akkor vesznek min. 10 Volvot keresztül és szétszedik darabokra, eddig sem volt akadály.
Másfelől ha máshonnan lopott technológiát raknak bele welcome......szerintem a fejlődés erőteljes lesz.
Az meg hogy a jövedelmet hova megy: létezett Indexen egy cikksorozat amiben próbálták bojkottálni a kínai termékeket. A cikkíró ha 1-2 hónapig folytatta volna valószínűleg kórházban végzi kiszáradással és idegkimerüléssel :D
Ugye most nem azt akarod mondani, hogy NEM DÍJAZTAD A JÓÓÓ SZÁNDÉKOT???
Volt már részem hasonlóban és én egy szót sem szóltam... legalábbis a közelben állók az összezárt fogaimon keresztülszűr szavakból semmit nem értettek:-DDD
Amúgy egy ideje nálunk szabály: a portáról max. vinni lehet, hozni NEM!!! (Kivéve a gyevi bírót:-)))
Most éppen - szerintem felesleges - ruhaneműkön folyik a vita, részint neheztelek azért, hogy fix megélhetést biztosítanak arra érdemtelen ruhabontóknak, részint azért, mert nem használunk el havi 1 köbméter ruhát... ergo újat akkor lehet hozni, ha legalább ugyanilyen mennyiség el is hagyja a házat...
Bakker... azért fizetem a házbiztosítást, mert ugyan egy kőépület képtelen teljesen leépgni, de ennyi rongytól nemhogy leég, de írmagja sem marad:-(((
Ha valami oknál fogva egy 70 nm-es panelba kellene költözni, sorsolni kellene, hogy mi költözünk, vagy a rongyok:-DDD
Remélem jó sok év még.:) Már sokkal kevesebbet használom a járgányt,mint az elmúlt pár évben.Bevásárló kocsi lett.:) Az a 2-es az elején a számításaim szerint inkább 3-as.És a 88 mérföldes sebességgel vissza a jövőbe effekt történt az előző gazdánál valószinüleg.:)
na én meg a kacsát nem, ellenberher a befűszerezett combikákat körberakom almagerezdekkel és egy kis vörösborba (tudom, szentségtörés a kacsához,m de finom) ázatott aszalt szilvával rakom körbe, hozzá párolt lila káposzta a köret és általában krumplipüré. A sztékhez meg a párom olyan, de olyan burgonyakrokettet tud, hogy hűűűű. :-)