Franciaországban sokkal nagyobb a választék mopedautókból és elektromos autókból, és az árak is barátságosabbak, mint a németeknél. De magánszemélyektől nehéz vásárolni, nagyon bizalmatlanok a kelet európai vevőkkel. Az árverés szerintem jobb, mert teljesen átvizsgálják a kocsikat, mellékelik a vizsgálati jegyzőkönyvet, normálisan le vannak fotózva, de be is vannak jelölve a karosszéria sérülései. Az export papírok miatt se kell aggódni, azt is intézik flottul. Persze van mindig egy kis izgalom, amikor megyek a szállító céghez, de szerencsére eddig nem volt kellemetlen meglepetés. Amikor a fehér Ligiert vettem, az olyan patika állapotban volt, hogy mindenki azt hitte, vadi új. Pedig 2012-es, igaz csak 8700 km volt benne. De mi nem ilyen mopedautókhoz vagyunk szokva...
Tegnap vettük egy árverésen, 2-3 hét alatt szokták hazahozni. "távoli francia", 145e Ft a szállítás. Amit a francia-svájci határnál vettem, azt 130e-ért hozták haza.
Szemezgetek egy ideje az e-Meharival is, gyakorlatilag ez az egyetlen elektromos kabrió szabadidőautó a piacon. Közeli rokonságban áll a mopedautókkal, alu váz, műanyag karosszériával. Az összeszerelési minősége is olyan "mopedautós".
Az olcsó quad teleszkópokkal vigyázz, azokban nincs semmi csillapítás. A szilent is gyorsan szétmálik bennük, ritka hitványak, amiket 10e alatt árulnak. Én már a fagyiskocsikba se teszem be az olcsó quad telókat, mert az első szezon végére már leül a kocsik hátulja.
Nemrég felújítottam egy NDK-s IFA utánfutót, abban gumi rugók voltak. Nem a modern utánfutókban használt. torziós gumirugók, hanem "rendes" nyomórugók. 30 év alatt beton kemények lettek a gumirugók, amiket poliuretán rugókra cseréltem.aA poliuretán rugókat régóta használják a prés szerszámoknál az acél tekercsrugók helyett, mert tartósabbak, és ha eltörik az acél rugó, az nagy kárt okozhat a szerszámban. Esetleg ezekkel is lehetne kísérletezni, elég széles a méretválaszték, és 3 vagy 4 féle keménységből is lehet választani. Az előfeszítést csavaros rugótányérokkal könnyű megoldani.
Vagy ha jók még a gyári rugók, én keresnék valami rövid lengéscsillapítót az autó alkatrészek között, és lézerrel hegesztetnék rá két rugótányért. Még az utángyártott autóalkatrészek is fényévekkel jobb minőségűek, mint az olcsó kínai telók.
A gyereknek is megtetszett, azt mondta, megcsinálja a jogsit, ha neki adjuk :)
2 éve rágom a fülét, hogy vizsgázzon le AM kategóriából, de eddig teljesen hidegen hagyták a mopedautók. Nemrég betöltötte a 17-et, ha van még korkedvezmény, akkor már lehetne B jogsija is, de hiába igértem oda neki az anyja VW Bogarát, az se hozta lázba. Tett ugyan egy halvány igéretet, hogy letölti a gépére a kresz programot, de annyiban is maradt a dolog. Én a fél vesémet odaadtam volna, ha egy mopedautóval járhattam volna gimibe. Mondjuk egy szavam se lehet, 14 évesen már saját Simsonom volt, nagyon menő dolog volt suli után felpattanni rá. Az akkoriban majdnem akkora szám volt, mint most egy kocsi...
Hello Bakancs! Érdeklődnék, hogy sikerült e összehozni az quad teleszkópját az aixammal? Mert most én vagyok abban a cipőben (bakancsban), hogy szét van rohadva a hátsó teleszkópom. a neten meg, eredeti aixam hátsó teleszkópot 60000 ért árulnak. Akkoriban azt írtad, hogy túl kemény a rugója a quadnak, és megpróbálod az aixam rugóját rátenni. Szóval sikerült e? Esetleg azt tudod e, hogy ezeknek a kínai quadoknak többféle teleszkópjai is vannak, különböző színű rugókkal. Neked sárga van a képen. Szóval esetleg tudod e, hogy a színek a rugó erősségére utalnak?
Sziasztok! Microcar LCD kijelző Kínából. Sok helyen kerestem, néztem és sajnos árnyékra is vetődtem, de végül rátaláltam egy megfelelő, s kedvező beszerzési forrásra. Magyarországi webshopokban is kapható (33eFt+ szállítás), Németországból is beszerezhetőn szintén borsos áron, de messze a legolcsóbb Kínából, az Aliexpress-ről. Csináltam mindezt úgy hogy életem első rendelése volt, és egy szót nem beszélek angolul. Január 18.-án rendeltem, s ma 28-án beszereltem. Ára 12.770Ft volt. S nagyon meg vagyok elégedve vele, végre látom hogy meddig van a tank, és egyebet is. 🙂
Igen, arra a gondoltam, hogy a két tárcsa egyforma. Van egy bontott komplett csonkállványom, amit szét kell szedjek, mert pont a másiki oldali, mint ami kellene. Na ennek a szétszedésétől félek. Nagyon jó képsorozat, minden világos már. Ha enged az időjárás, nekiállok a műveletnek.
Igen tudom , léteznek törtcsavar kiszedők , nekem is van . Pontosabban kétféle törtcsavar kiszedő van , az egyik egy fordított menetemelkedésű kúpos csavar -- ilyen nekem is van , de ezeknél a féktárcsás kínlódásoknál a torxfej jobban bejött . A másik fajta csavarkiszedőt -- amikor valami éket ütnek a furatba -- nem volt alkalmam kipróbálni . Noha ez utóbbi számomra biztatóbbnak tűnik -- talán mert abból menetesből valami gagyit vettem és emiatt rossz véleményem alakult ki róla .
Ennek a törtcsavar kiszedésnek a fúrás a lelke , és szerencsére a féktárcsánál van lehetőség normálisan , oszlopos géppel dolgozni . A kocsi alatt fekve , valami kaszniba-futóműbe belepusztult strófot kézifúróval a csavar közepében haladva végigfúrni elég reménytelen ...
Hogy érted , hogy csereszabatos a két oldal ? A féktárcsák egyformák , mindegy melyik oldalra kerülnek ( a csapágy úgyszintén , de ez gondolom értelemszerű ) amit nem lehet felcserélni az a csonkállvány , de az is eléggé adja magát .
Ha meg kell menteni a lebontandó féktárcsát akkor a helyzet nehezebb .
Én korábban próbálkoztam (ívvel) ráhegeszteni a csavarra -- egyrészt a fejre is : rátettem egy 8-as anyát és a furat közepébe hegesztettem , majd 13-as kulccsal próbáltam letekerni . Nekem nem jött be a dolog , a logika azt diktálná , hogy a hegesztéstől annyira felhevül az imbuszcsavar , hogy ki lehet tekerni -- hát nem , igaz normálisan hegeszteni se tudok . A hegesztésnél próbálkoztam a lefúrt csavarcsonkot megpöttyözni , de ez is csak egy csavarnál vezetett eredményre . Pedig itt az a logika működik , hogy nem is annyira a menet van megragadva , hanem a csavar nyaka ( a kúpos gallér ) fog keményebben , az nem engedi elfordulni a csavart -- szerintem .
Nekem az alábbi módszer jött be :
-- normál módon megpróbálom kitekerni a csavart , ami kijön kijön , ami nem az nem
-- megmelegítem a csavart oldalról és újra próbálkozom
-- esetleg rásegítek a dologra azzal , hogy alátámasztom a keréktárcsát , ráteszek a fejre egy 8-as anyát és megütöm , majd újra próbálkozom a kitekeréssel
-- ha ez nem vezet eredményre akkor :
-- lefúrom a makacs csavarfeje(ke)t 8-as fúróval
-- leveszem a kerékagyat
-- belefúrok a beragadt csavar(ok)ba , asszem 4-es fúróval -- ezt oszlopos fúróval csináljuk , ne kézben tartottal . A 8-as fúrót az imbuszcsavar központosította , a 4-es fúrót pedig a 8-as fúró kúpja fogva , így remény van arra , hogy a fúró nem gyalogol ki oldalra és sérti meg a menetet
-- megmelegítem oldalról a csavart
--beleütök a furatba egy 30-as TORX bitfejet
-- ha tudom kitekerem
-- ha szükséges tovább melegítem és újra próbálkozom
-- esetleg lehet hideg vizet csöppenteni a furatba , hogy elváljon a két menet egymástól
-- végül lebányászom (kihűtés urán ) a bitfejet és jöhet a következő csavar . A bitfej nem egy költség a mutatványban , valószínűleg bele is pusztul , de a furatba nem törjük bele addig , amíg a csavar nincs kihajtva...
Szuper összeállítás, köszönöm. Féltem hogy ilyen bonyolult lesz,már ami a melegítgetéseket illeti. Szívesen cserélem a csapágyat is, de ebben a hidegben haláli dolog küszködni. Életveszélyesen elvékonyodott a tárcsám, ezért kell cserélnem. Van itthon egy bontott egység, de pont a másik oldali. Szóval így marad a tárcsa csere. Köszönöm mégegyszer, a korábban megosztott képsorozatot is láttam, és épp ez bizonytalanított el . Amint kicsit jobb lesz az idő, nekiállok. Éppen 10 éve van meg a kisautóm, amúgy az ötödik autó a családban, de imádom, imádjuk. Komoly baj még nem volt vele, pedig megy télen és nyáron egyaránt, garázst szinte sosem látott.Nem rohad, nem fakul, csak megy és megy és megy. Szép estét mindenkinek, majd referálok a fejleményekról mások okulására is , és köszönetképpen is.
A kerékagy vonalon általában két ok miatt szoktunk bütykörészni :
-- vagy a féktárcsát
-- vagy a kerékcsapágyat
kell cserélni . Esetleg mindkettőt -- az egyéb okokat ( kíváncsiságból , unalomból szerelünk stb. ) most hagyjuk .
A féktárcsa felerősítése olyan , hogy MINDENKÉPPEN ki kell venni a kerékagyat ( ami forog ) a csonkállványból ( amibe a csapágy van sajtolva ) .
A kérdés az , hogy mi volt a szerelés célja ? Ha nem unalomból csináljuk , akkor kérdés , hogy visszatesszük-e a régi csapágyat , illetve mire kívánjuk felhasználni a régi féktárcsát ?
A kerékcsapágy cserével az a helyzet , hogy újat szoktak berakni , mert egyrészt kissé megviseli a csapágyat a szétszedés , másrészt akkora macera szétbarmolni a felfüggesztést , hogy nem kockáztatjuk a pár hónap múlva ( a csapágy kotyogása miatti ) újbóli szétszedést -- legalábbis az óradíjért dolgozó szerelők nem , ők automatikusan cserélnek . Ha valaki maga szerelget azok bekockáztathatja az újbóli felhasználást . Engem kissé zavar , ha olyan alkatrészt is cserélnem kell , ami egyébként akkor (még) nem hibás .
Ha az egész bütykölgetés célja a féktárcsa cseréje , és a régi féktárcsák felhasználása MÉH-telepen , kilóra történik akkor a helyzet kissé egyszerűbb , mert az imbuszcsavarokat ki lehet fúrni vagy flekszelni . Ha meg kívánjuk menteni a tárcsákat ( pl. az L7e-s 500-asról akarjuk átmenteni nagy átmérűjű tárcsákat a "kis" moped fékrendszerét javítandó ) akkor a helyzet nehezebb . Azok a csavarok ugyanis nagyon be szoktak rohadni , és normál módon kitekerhetetlenek -- mind a 8 tuti nem jön ki csak úgy egyszerűen , hacsak nem pár éve volt cserélve a tárcsa .
Szóval :
--tengelyanyát letekerni
--kerékcsavar lazít
--kocsi megemel
--kerék le
--féknyereg le
--kormányösszekötő le
-- támasztógömbfej le
--teleszkóp alját kibújtatjuk
--kivesszük csonkállványt
-- kézben tartva kiütjük kerékagyat
-- megpróbáljuk kitekerni a imbuszcsavarokat
--amelyik nem megy azt fleksszel bevágjuk , ha mégis kell a tárcsa akkor melegítéssel és hegesztéssel és fúrással kiszedjük a csavarokat
-- leütjük a féktárcsát a kerékagyról
-- feltesszük az új tárcsát
-- hűtéssel-melegítéssel besajtoljuk a csapágyat
-- értelemszerűen visszaszereljük a futóművet
Nem tudom ebben a nyomasztó ...
Ha csapágyat is cserélni kell , akkor
--egyrészt le kell húzni a kerékagyról a rajta maradt fél csapágybelsőt
--másrészt ki kell ütni (melegíteni) a csonkállványból a csapágy külső gyűrűjét , amit zégergyűrű tart a helyén
-- melegítés-hűtés során besajtoljuk az új csapágyat
Erről már adtam egy fotósorozatot ebben a hozzászólásban :
Köszönöm a segítséget. Nem lettem jobb kedvű tőle. :-( Ha jól értem, akkor 1 lépés, féknyereg le, 2. lépés féltengely anya le, 3.lépés kihúzni az agyat és összeseperni a csapágyat, :-( , 4 lépés leszedni az imbuszokat.
Többször csináltam, de soha nem ment egyszerűen mert befelé lehet levenni a tárcsát. Ki kell húzni az agyból azt a csőtokot amire a tárcsa van csavarozva. Nálam mindíg jött vele a csapágy fele is, két részes a csapágy belső. Kis ügyeskedéssel sikerült vissza tennem a csapágy felet, porvédőstől. A golyók szinte biztos, hogy potyognak szétszedésnél. A tárcsa felfogatócsavarok gyárilag ragasztva vannak, volt amit ki kellett fúrnom mert a laposvágó sem segített. Sok sikert lehet neked könnyebben megy. SZerintem!
A 45870 es válaszban láttam a műveletet, de ott is ellentmondásosnak tűnik. Ahogy én most gondolom, lehajtom a féltengely anyát, és csimán kihúzóm ez egész hóbelebancot aggyal, tárcsával együtt. Vagy ami jobban tetszene, kihajtom a 4 db. imbuszt és lekalapálom a tárcsát az agyról. Kinek van ezzel tapasztalata? Mivel kezdjek?
Sziasztok! Aixam 400-as első féktárcsát hogy tudom leszedni? Elég a 4 db. kis imbuszt kitekernem? Féktárcsa csere előtt állok. Magam szeretném végezni. Köszönöm a segítséget. Z
Az Aixam fűtése hírhedten gyenge, főleg az újabbakban, amiknek a ventilátora kívülről szívja a levegőt. Szerintem az a 16 liter gázolaj, ami a tankban van, még egy napig se lenne elég fűteni...
ez is biztos jo lehet, de csorbul az autos filing?. egy manuális válto, azon túl, hogy megszabadít a vario mocskaitol, igazi auto szintre emeli a kis koboldokat,
hátt, ahogy vesszük! teli akksival, ha csak a fűtés megy, ellehet ott dekkolni, akár majdnem egy napot is, persze utána megfagy az ember, de ez játszik egy belsőégésű meghajtásnál is, csak több nappal lehet számolni, nem eggyel? és jellemzően mopedautoval nem fogunk ilyen helyzetbe keveredni, illetve nagyon kis eséjjel? nekem a legtöbb bosszúságom, az akkupakk lemerüléséből fakadt eddig és lehetett vontatni, ezt rühellem, de nagyon!!!! aztán hazavontatás után, kb 10 orát nincs auto, mert töltödik, tehát, ha menni kell valahova, marad a belsőégésű...