Szia emersys!Nyíregyházán vagy egy egész jó bontó,beépítési garit vállalnak,vagyis ha nem jó cserélik,futárral is küldik,emberi áron,valamint Tarjánban van egy lelkiismeretes szerelő,neki is vannak francia bontott cuccai.Tel.számot esetleg mailban tudok adni.Ide írj nekem ha érdekel,a többit vele tudod lebeszélni. jes@mailbox.hu.
A szitálás, mint kifejezés, azt hiszem helytálló nálam is nagyon.
Ezt a rángató érzést impulzus szerűen érzem, és még mindig megvagyok győződve afelől (legalább is azzal magyarázom magamnak), hogy ez az egész az miatt van. hogy mivel nekem ez alacsony sebességen jön ki ,amikor is az autó kellő lendületbe kell hozni akkor sokkal nagyobb nyomatékátvitelnek van kitéve a féltengely mint pl 60 km/h nál.
Szerintem nálad ezért csak a szitáló érzés jött elő.
Megmondom őszintén ha valakinek lenne egy olyan jobb első féltengelye amire azt mondja, hogy ez nem okoz elő ilyen jelenséget (mert mondjuk olyan autóról volt bontva amin ez nem jött elő) akkor azt azonnal megvenném...
De félek, hogy ujjat kell vennem ebből is, hogy ne legyen zsákba macska.. :-((
Nekem volt féltengely csere,jobb oldal,belső csukló miatt.A jelenség amit produkált,az volt,hogy 50-80 között gyorsításkor,remegés.szitálás volt érezhető.Te rángatást írsz,nem tudom milyen mértékű és jellegű,de ami nálam volt rángatásnak nem nevezném.Én egy bontott darabra cseréltem,azóta nincs gond vele!
Nem tudom nektek is volt-e már olyan jellegű problémátok, hogy Az autó 1-2 sebességekben gyorsításkor rángató érzést közvetít az alvázon keresztül.
A hiba forrása egyértelműen előröl jön, és szerintem még mindig a féltengelytől. Jobb oldalról érzem ezt leginkább.
Nemrégiben a szerelőm mikor széthúzta a jobb elsőt akkor látott némi kis fényesedést, de ő megvan róla győződve, hogy ez nem olyan mértékű kopás, ami ezt idézné elő.
Nem tudom itt közületek volt-e már valakinek féltengely csere az autóján? –és ha igen akkor mért cserélte, milyen jellegű érezhető indítéka volt ami erre motiválta?
Harmadik fokozatba ez a rángató átérződés már nem érzékelhető annyira. Vélhetőleg azért mert a kellő lendület végett itt már nem kell akkora nyomaték átvitelt lekezelnie a féltengelynek (gondolom én)
Tegnap viszont egy érdekes fordulópont volt.
Az autó jelezte hogy lapos a kerék, (jobb első kerék miatt volt ami 1,6bar-on volt). Általában 2hetente mindig rendszeresen leellenőrzöm a guminyomást.
2,6bar-ra fújtam most fel mind a 4kereket.
Elindulok az autóval, és hiába léptem neki oda 1-be és 2-be az égvilágon semmi nem történt… Érthetetlen.. A ráncigáló érzésnek nyoma sem volt.. (Ma reggel sem jött elő..)
Ma is 17:00ig dolgozok, hát kíváncsi vagyok mit produkál..
Ha produkálja, akkor ránézek a guminyomásra szintén. De szerintem ez nem lehet rá magyarázat.
A felnik Decemberben lettek centrírozva. A gumik elől 7,5mm körül profillal vannak. Egész jók még..
Nem tudom másnak volt-e már hasonló gondja.
Minden lehetséges variációt/feltevést szívesen fogadok.
Az enyémmel ugyanez volt amikor eltávolitották a FAP szűrőt, a szerelő megmérte a légtömegmérőt, majd kiszerelte mert volt benne kettő -három korom szemcse. Kimosta valami karburátor tisztító folyadékkal,azóta semmi gond vele megy az autó rendesen és nem "beszél "hulyeségeket.
De sajnos a hiba még mindig ugyan ez "antipollution fault" és motor lámpa majd az autó elveszti az erejét. Megkapta a virtuális programot de ugye még a hiba mindig fenn állt, majd újra megkapta a gyári progit.
A szerelőm azt mondta menjek még vele mert nagy valószínűséggel a turbóba (vagy valami ilyesmi) sok korom rakódott le. Most próbáljam meg kiégetni.
Megyek megyek de fogalmam nincsen mennyit menjek. :-)
Túl vagyunk az első "komolyabbnak" hitt hibán! /2003 évj. 2.2HDI/
Megyek haza, műszerfal világítás egyszer csak elhalványul, majd vissza és vibrál. Hazaérkezés, autó leállít, azt hittem a fáradtság miatt az én szemem rossz.
Másnap reggel indul munkába /szombaton/ kb. 5 km után az autó elkezd sípolni és a létező összes dolgot felsorolja, hogy kikapcsolta /ESP, légzsák, stb./ és közben hangyafoci megy a középkonzolon. Megállás a tacskó parkolóba, ajtó bezár /tükör feltűnően lassan záródik/. Töltésre rámérés /12.1 túráztatásnál 12.88/-> nem tölt a generátor, vagy csak elenyészően. Vad telefonálgatás /szombaton reggel 9 óra/ de mindenki csak hétfőre vállalja az autót. Egyszer csak kellemes női hang a telefon túloldalán /Kukoly Vill Kft/ többszöri egyezkedést követően felvállalják, miszerint délre kész az autó, van a polcon felújított /56.000+ÁFA/ és új gyári generátor /82.000+ÁFA/. A helyszínen kiveszik a generátor, átnézik majd közlik, hogy meghalt a fesz. szabályzó, elég azt cserélnem, a többi alkatrész nagyon jó állapotban van. Ezt követően cseréltek 2 db csapágyat + fesz. szabályzót + felszámoltak 3 óra munkadíjat és így fizettem 35.000 Ft-ot. Véleményem szerint nem volt vészes, és most 1 év gari van a generátoron! 11:30-ra kész volt az autó, nyíregyháziaknak tudom ajánlani őket hasonló probléma esetén.
Konkrétan azt írja ki: ESP hiba és az ikon. Váltóhiba és egy felkiáltójel.
Szerintem a váltónak sincs semmi baja, mert a hibajel előtt rendesen működött és az akusaru levétele, visszatétele után színtén. Valszeg valamelyik érzékelő, de m,elyik?
Tudsz kezdeni valamit a dologgal? Diagnosztika, egyéb...........?
Nemsoká elég sokat kell majd mennem, köztük külföldi utak is. Nagyon nem jönne jól itthonról 1500 kilóméterre egy szenzor vagy bármi más miatti szopás. :(
A motor-váltó-esp kompjuterek összedolgoznak , valószinű az ESP nek semmi baja , csak kikapcsolja magát a két másik komp hibája miatt , egyformák a kerekek?
Ez régi trükk soha nem lesz meg , dolgoztam rövid ideig autókereskedésben elég sok trükköt ismerek , eladáskor mindent meg kell ígérni , a vevőt ügyesen terelni , hogy csak a jót lássa stb stb , ha van szervizkönyv akkor az 98% ott van , ha nincs akkor nincs és kész.
A km nem minden esetben a kereskedő manipulálja hanem sok esetben a tulajok , aztán beadják egy kereskedőnek szívjon vele ő, gyözze meg a vevőt .
A km 100% bizonyosságal nem ellenőrizhető hacsak nem te jártál vele, ha nem vitték márkaszervízbe akkor nem ellenőrizhető.