Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DE LUXE 64 Creative Commons License 2020.08.04 0 0 149340

Nekem gasonló tünetekkel csapágyproblémám volt.

Előzmény: Sihuhu (149338)
Sihuhu Creative Commons License 2020.08.04 0 0 149339

Apropo, esetleg utemesen megcsusszano kuplungtarcsa?

Sihuhu Creative Commons License 2020.08.04 0 0 149338

 

Igen, 70 alatt es 90 felett a szitalas vagy remeges teljesen megszunik. Sem gazadaskor sem gurulaskor nem produkal tuneteket. A tunetek csak a tartomanyon belul es csak gazadaskor, gyorsitaskor jelentkeznek. Remeg az egesz kocsi kormanyostul. Vissza is fogom a gazt, mert zavaro, nehogy szetessen alattam.

 

Majd beszelek a vizsgatanusitommal. Ha valaki tudja a pontos okat, akkor o biztosan. Jovo hetre kerek idopontot, autozok vele egyutt egy kicsit. Aztan megemeli majd a kocsit megnezni a feltengelyeket, a kerekeket es a felfuggesztest. 

 

Noszkovonye milyen tuneteket tapasztalt, amikor a csillaggal volt problema?

Előzmény: Billzzz (149337)
Billzzz Creative Commons License 2020.08.04 0 0 149337

Most elolvastam még egyszer amit írtál és látom, hogy csak egy bizonyos tartományban csinálja neked. Szóval szerintem ne bontsd meg elsőnek a féltengelyt. Nézd meg előtte amit Atomi írt!

Előzmény: Sihuhu (149334)
Sihuhu Creative Commons License 2020.08.03 0 0 149336

Koszi.

Előzmény: Atomi (149335)
Atomi Creative Commons License 2020.08.03 0 0 149335

Ha esetleg egyik sem, akkor elsö felső lengőkar szilent is okozhat ilyet, ha már eléggé ki van verődve. 

Sihuhu Creative Commons License 2020.08.03 0 0 149334

Koszi a valaszokat. Azonnal megszunik a remeges gazlevetelre. Kanyarban gazadasra egyaltalan nem ropog a feltengely, nem is zajos. Ezert gondoltam a gumibakokra, ill. a feltengely-csillagra.

Okozhatja megis a feltengo kardan?

 

Előzmény: Billzzz (149333)
Billzzz Creative Commons License 2020.08.03 0 0 149333

Ha gázelfételre szabadonfutóval megszűnik szinte azonnal, akkor féltengely. Ha csak lelassúlva szűnik meg, akkor lehet gumi gond.

Előzmény: Sihuhu (149330)
pizo Creative Commons License 2020.08.02 0 0 149332

Lehet hogy kívülről nem is látszik a szálszakadás, volt nekem már ilyen. Érdemes lenne jól megnézni a futófelületet. Ha itt sem látszik semmi, levenni a gumikat, és belülről vizsgálni. De lehet elég csak a belül oldalfalát megnézni.

 

Zoli

 

 

Előzmény: petrol pet (149331)
petrol pet Creative Commons License 2020.08.02 0 0 149331

Kerék kiegyensúlyozás? Szálszakadt dudoros gumi?

Előzmény: Sihuhu (149330)
Sihuhu Creative Commons License 2020.08.02 0 0 149330

Mar egy ideje erosodo tunetekkel kuzdom: 3-asban vagy 4-esben gyorsitaskor remeg a kocsi eleje oldalra 70 es 85 kozott. Motortarto gumibakok vagy feltengely-csillagok tugorgoi a difinel? Esetleg mas valami? Fura zajt nem hallok, persze botfulu vagyok.

Szoval, mi lehet? Koszi a felhomalyositast elore is.

pizo Creative Commons License 2020.08.01 0 0 149329

Ja, Victor Birschansky...

 

Zoli 

 

 

Előzmény: Sihuhu (149328)
Sihuhu Creative Commons License 2020.08.01 0 0 149328

Veteran egyik cikke: www pont wartburgusa pont com.

 

Rengeteg pupos sport, coupe es combi varja a felujitast.

Sihuhu Creative Commons License 2020.08.01 0 0 149327

Csomagtartozar benyomva egyre melyebben nyitott. Aztan jobbnak lattam megbontani. Utoljara a kasztnilakatosok birizgaltak a zar atrakasakor. Siettek, es a zarbetetben levo csavart nem rogzitettek a kontraanyaval. :-) Nem fellazulasrol van szo, mert az ellenanya a csavarfej toveben volt kisse ragyogyulva.

Sihuhu Creative Commons License 2020.07.21 0 0 149326

Megmértem ismét multiméterrel, és egész pontosan 99,5 ohm. :-)

 

 

Felvehet kisebb értékeket, mert gyártáskor mindenféle ellenállást rakhattak bele, ami éppen kéznél volt. 

 

A kombinált műszer lehet, úgy van kialakítva, hogy kisebb ellenállás-értékek szórásánál is nagyjából ugyanazt az értéket mutatja a műszer mutatója.

 

Pár hőgombát én is szétkaptam, de a gomba belsejében a tányér (ezek szerint az a termisztor), amin a rugó felül, nekem sosem jött ki, még ha a textil szerű anyagot (szigetelő cső) ki is műtöttem. 

Előzmény: wartburg312 (149325)
wartburg312 Creative Commons License 2020.07.20 0 0 149325

Kis kiegészítés a hőgombához:

az ellenállás nem lehet 100 Ohm, mert a hőgomba akár annál kisebb értéket is felvehet.

Emlékeim szerint - vagy 15 éve szedtem szét - harminc egynéhány Ohm.

ww.wartburgpeter.de/technik/elektrik/temperaturgeber/temp_tabelle.gif

Az ntc ellenállás (termisztor)  pedig a gomba alján lakik, olyan mint egy kis gombelem.

A két fele két érintkező, az alsó a gomba házának aljához ér, a felső a rugóhoz, mely alul odaszorítja.

Viszont az alsó kontaktust is érdemes megtisztítani. Ki kell húzni a szövet szigetelő csövet és akkor

elvileg kiesik.

Előzmény: Sihuhu (149318)
Sihuhu Creative Commons License 2020.07.18 0 0 149324

En Loktite-ot hasznaltam.

Előzmény: petrol pet (149323)
petrol pet Creative Commons License 2020.07.17 0 0 149323

Egyszer próbáltam egy talán Henkeles 2k fémragasztót, jó emlékeim vannak róla. Valami ilyesmit érdemes lenne inkább.

Előzmény: Sihuhu (149320)
Sihuhu Creative Commons License 2020.07.17 0 0 149322

Az elektromos vizpumpa jeladoja van a helyen. De ha mar van gyari gomba, rakjuk be azt is valahova: inkabb ketto, mint egy se.... :-)

Előzmény: Billzzz (149321)
Billzzz Creative Commons License 2020.07.17 0 1 149321

Kösz a leírást!

 

Érdekes helyen van neked a jeladó! :)

Előzmény: Sihuhu (149318)
Sihuhu Creative Commons License 2020.07.16 0 0 149320

Mit helyette? :-)

Előzmény: petrol pet (149319)
petrol pet Creative Commons License 2020.07.16 0 0 149319

Érdekes látni belül, kösz. A pillrag helyett érdemes lenne valami tartósabbat, nem szereti se a hőt, se a rezgést.

Előzmény: Sihuhu (149318)
Sihuhu Creative Commons License 2020.07.16 0 3 149318

Ha már szóba került a gyári warti cuccok felértékelődése, megosztom, hogyan lehet rossz gyári hőgombát rendbe rakni.  :-)

 

Finom fogú fémfűrésszel körbe fűrészelem a gombát a hatlapos palást felett - nem túl kellemes tevékenység, de legalább sárgarezet fűrészelünk, ami azért lágyabb anyag, mint az acél. A fűrészelés végén óvatosnak érdemes lenni, mert a gombán belül rugó van, és az a fűrészelés végén kilöki nagy lendülettel a gomba tartalmát. Ha a belsőséget sikerül összeszedni, akkor a kép szerinti belső elemek vannak benne:

 

Felül egy teljes "rövid szárú" gomba, alul egy C120-as, hosszú gomba belsősége.

 

Balról jobbra a bakelit sapka a sarunyelvvel, az ellenállás a tartó fazékkal, a merevítő rugó. Az ellenállás két vége be van forrasztva, egyik vége a sarunyelv szegecselésének közepébe, a másik vége pedig a tartó fazékba. A képen nem látszik, de van egy acél tányér a gomba legalján - ebbe ül bele a rugó -, ami nem kiszedhető (legalább is nekem nem sikerült). 

Az ellenállás fix értékű, úgy kb. 75...110 ohm hőgomba típusától függően.

A termisztor (hőmérsékletre változó ellenállás), ahogy Klementinával megfejtettük, az a következő képen látható:

 

Mégpedig a gomba belső nyílásán kitüremkedő piros textilszerű anyag, amivel az egész üreg ki van bélelve. Ellenállása csökken a hőmérséklet növekedésével.

A hőgomba elromolhat a rossz kontaktus miatt több helyen is, de az ellenállás kivezetése is eltörhet. Rossz kontaktust a gombában lezártan maradt pára okozhatja, rozsdásítva pl. a rugó egyik végét.

 

Pucolás és rozsdátlanítás után könnyen összerakható, és ragasztható pillanatragasztóval. Ragasztás előtt a felületet érdemes pl. 2000-es polír papírral megcsiszolni és zsírtalanítani. Ragasztás után kb. negyed óráig összenyomva kell tartani a gombát.

 

A javított gombával már mentem párszáz Km-t, és még nem lőtte le a bakelit fejét.  :-)  :

Természetesen teljesen jól működik.

 

 

 

 

 

 

 

 

pappgyerek Creative Commons License 2020.07.16 0 0 149317

Előlhűtős az enyém. Szelep nélkül megáll a víz keringése? :)

Előzmény: Sihuhu (149314)
Oldjawás Creative Commons License 2020.07.15 0 0 149316
dstr Creative Commons License 2020.07.14 0 0 149315

Csak 4.0 És az is igaz, hogy néha igényli a törődést. De ha mondjuk egy '68-as 4.2 lenne, akkor is kapnék hozzá jó minőségű (akár gyári) alkatrészt kb. bármit. Persze mindennek ára van.

Ha valakit érdekel, hogy az elmúlt két évben mennyi mindent szereltem rajta, minden fent van a youtube csatornámon.

Előzmény: Atomi (149312)
Sihuhu Creative Commons License 2020.07.14 0 0 149314

Akkor hogyan legtelenedik a hutorendszered szelep nelkul?

Előzmény: pappgyerek (149313)
pappgyerek Creative Commons License 2020.07.14 0 0 149313

Enyémből ki is vettem a szelepet. Mindenféle hűtővíz szivárgás melegágya a nyomás.

Előzmény: Sihuhu (149311)
Atomi Creative Commons License 2020.07.14 0 0 149312

Azért a nyugatiakkal is lehet mindig varázsolni valamit.  Mi is most a hobby-B1000-ed ?  4.2-es XJ ?

Előzmény: dstr (149310)
Sihuhu Creative Commons License 2020.07.14 0 0 149311

A kerdest meg is valaszoltad. :-) Nagyobb rendszernyomason kesobb kezdodik a buborekosodas es az ezzel romlo hoelvonas. Ez meg hatassal van a csorgeshatarra. Nyilvan a forraspot homerseklete is kitolodik. Hatar a tomszelence es a gumicsovek.

 

50KPa-os tulnyomas van a Wartinal, 100 4T Trabinal, es 350 a Burkusnal, ha jol tudom. :-)

 

Ha porgetned a Wartidat es teljesitmenyt vennel ki belole, akkor a dolog szembeotlobb lenne.

Előzmény: Klementina1 (149309)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!