Igen, 70 alatt es 90 felett a szitalas vagy remeges teljesen megszunik. Sem gazadaskor sem gurulaskor nem produkal tuneteket. A tunetek csak a tartomanyon belul es csak gazadaskor, gyorsitaskor jelentkeznek. Remeg az egesz kocsi kormanyostul. Vissza is fogom a gazt, mert zavaro, nehogy szetessen alattam.
Majd beszelek a vizsgatanusitommal. Ha valaki tudja a pontos okat, akkor o biztosan. Jovo hetre kerek idopontot, autozok vele egyutt egy kicsit. Aztan megemeli majd a kocsit megnezni a feltengelyeket, a kerekeket es a felfuggesztest.
Noszkovonye milyen tuneteket tapasztalt, amikor a csillaggal volt problema?
Most elolvastam még egyszer amit írtál és látom, hogy csak egy bizonyos tartományban csinálja neked. Szóval szerintem ne bontsd meg elsőnek a féltengelyt. Nézd meg előtte amit Atomi írt!
Koszi a valaszokat. Azonnal megszunik a remeges gazlevetelre. Kanyarban gazadasra egyaltalan nem ropog a feltengely, nem is zajos. Ezert gondoltam a gumibakokra, ill. a feltengely-csillagra.
Lehet hogy kívülről nem is látszik a szálszakadás, volt nekem már ilyen. Érdemes lenne jól megnézni a futófelületet. Ha itt sem látszik semmi, levenni a gumikat, és belülről vizsgálni. De lehet elég csak a belül oldalfalát megnézni.
Mar egy ideje erosodo tunetekkel kuzdom: 3-asban vagy 4-esben gyorsitaskor remeg a kocsi eleje oldalra 70 es 85 kozott. Motortarto gumibakok vagy feltengely-csillagok tugorgoi a difinel? Esetleg mas valami? Fura zajt nem hallok, persze botfulu vagyok.
Szoval, mi lehet? Koszi a felhomalyositast elore is.
Csomagtartozar benyomva egyre melyebben nyitott. Aztan jobbnak lattam megbontani. Utoljara a kasztnilakatosok birizgaltak a zar atrakasakor. Siettek, es a zarbetetben levo csavart nem rogzitettek a kontraanyaval. :-) Nem fellazulasrol van szo, mert az ellenanya a csavarfej toveben volt kisse ragyogyulva.
Megmértem ismét multiméterrel, és egész pontosan 99,5 ohm. :-)
Felvehet kisebb értékeket, mert gyártáskor mindenféle ellenállást rakhattak bele, ami éppen kéznél volt.
A kombinált műszer lehet, úgy van kialakítva, hogy kisebb ellenállás-értékek szórásánál is nagyjából ugyanazt az értéket mutatja a műszer mutatója.
Pár hőgombát én is szétkaptam, de a gomba belsejében a tányér (ezek szerint az a termisztor), amin a rugó felül, nekem sosem jött ki, még ha a textil szerű anyagot (szigetelő cső) ki is műtöttem.
Ha már szóba került a gyári warti cuccok felértékelődése, megosztom, hogyan lehet rossz gyári hőgombát rendbe rakni. :-)
Finom fogú fémfűrésszel körbe fűrészelem a gombát a hatlapos palást felett - nem túl kellemes tevékenység, de legalább sárgarezet fűrészelünk, ami azért lágyabb anyag, mint az acél. A fűrészelés végén óvatosnak érdemes lenni, mert a gombán belül rugó van, és az a fűrészelés végén kilöki nagy lendülettel a gomba tartalmát. Ha a belsőséget sikerül összeszedni, akkor a kép szerinti belső elemek vannak benne:
Felül egy teljes "rövid szárú" gomba, alul egy C120-as, hosszú gomba belsősége.
Balról jobbra a bakelit sapka a sarunyelvvel, az ellenállás a tartó fazékkal, a merevítő rugó. Az ellenállás két vége be van forrasztva, egyik vége a sarunyelv szegecselésének közepébe, a másik vége pedig a tartó fazékba. A képen nem látszik, de van egy acél tányér a gomba legalján - ebbe ül bele a rugó -, ami nem kiszedhető (legalább is nekem nem sikerült).
Az ellenállás fix értékű, úgy kb. 75...110 ohm hőgomba típusától függően.
A termisztor (hőmérsékletre változó ellenállás), ahogy Klementinával megfejtettük, az a következő képen látható:
Mégpedig a gomba belső nyílásán kitüremkedő piros textilszerű anyag, amivel az egész üreg ki van bélelve. Ellenállása csökken a hőmérséklet növekedésével.
A hőgomba elromolhat a rossz kontaktus miatt több helyen is, de az ellenállás kivezetése is eltörhet. Rossz kontaktust a gombában lezártan maradt pára okozhatja, rozsdásítva pl. a rugó egyik végét.
Pucolás és rozsdátlanítás után könnyen összerakható, és ragasztható pillanatragasztóval. Ragasztás előtt a felületet érdemes pl. 2000-es polír papírral megcsiszolni és zsírtalanítani. Ragasztás után kb. negyed óráig összenyomva kell tartani a gombát.
A javított gombával már mentem párszáz Km-t, és még nem lőtte le a bakelit fejét. :-) :
Hihetetlen jó volt a találkozó, nem tudom végül is innen volt-e rajtam kivül valaki ott, én végigfotóztam az egészet, de sajnos a facebookos fotós oldalamra vannak a fotók feltöltve.
Ha valakinek van facebookja, itt meg tudja nézni a találkozó képeit az én gépem szemszögéből.
Csak 4.0 És az is igaz, hogy néha igényli a törődést. De ha mondjuk egy '68-as 4.2 lenne, akkor is kapnék hozzá jó minőségű (akár gyári) alkatrészt kb. bármit. Persze mindennek ára van.
Ha valakit érdekel, hogy az elmúlt két évben mennyi mindent szereltem rajta, minden fent van a youtube csatornámon.
A kerdest meg is valaszoltad. :-) Nagyobb rendszernyomason kesobb kezdodik a buborekosodas es az ezzel romlo hoelvonas. Ez meg hatassal van a csorgeshatarra. Nyilvan a forraspot homerseklete is kitolodik. Hatar a tomszelence es a gumicsovek.
50KPa-os tulnyomas van a Wartinal, 100 4T Trabinal, es 350 a Burkusnal, ha jol tudom. :-)
Ha porgetned a Wartidat es teljesitmenyt vennel ki belole, akkor a dolog szembeotlobb lenne.