Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

crixtm Creative Commons License 2009.11.19 0 0 62107
Talán a Bonci
De Budán?
az nekem is kéne.
Ha mész hívj, nekem is kéne pár cucc.
Előzmény: Danaskull (62106)
Danaskull Creative Commons License 2009.11.18 0 0 62106
Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy Budán merre van olyan bontó amit tudtok ajánlani?
Ha Budán nincs csak Pesten vagy Érden és az tényleg jó oda is elmegyek, de jobb szeretnék Budán maradni:D

Előre is köszi!
Skodálatos Creative Commons License 2009.11.17 0 0 62105
jah, lemaradt az utolsó tételnél hogy felicia mpi hengerfejről van szó :)
Előzmény: Skodálatos (62104)
Skodálatos Creative Commons License 2009.11.17 0 0 62104
Sziasztok, egy-két eladó skoda cucc:

- egy tökéletes állapotú 5ös váltórudazat, 5ös (vastag) kulisszával együtt. 5e
- egy könnyített faros (-1.8kg) lendkerék fogaskoszorúval. 4e
- 1 pár vadonatúj gyári első fényszóró 84 utáni "nagylámpás" farosra. 10e
- 1.5mm síkolva,új szelepek, 7es szelepszár, szelepek becsiszolva, erősített szeleprugók, fagydugók cserélve, lenyomáspróbázva
A felújítás óta 1500-2000km-et futott, tökéletes állapotú. 20e

Szállítás Bp.-re megoldható.

viddani@gmail.com
06-20-828-6286
Koyoboy Creative Commons License 2009.11.13 0 0 62103
Szar az új jeladó!
Örülök neki,mert simán kicseréltem a termosztátot,és azt mutatja az óra amit kell,szal a régi jó,termosztát volt rossz!
:S

Így vegyen valaki valami újat boltból!


---->Zs
Előzmény: Koyoboy (62102)
Koyoboy Creative Commons License 2009.11.11 0 0 62102
Ok!
Szerintem is az van hogy az új VIKÁ nem a legjobb,meg elég vicces hogy egy ilyen alkatrészgyártónak még honlapja sincs!
Szal azt sem lehet tudni hol gyártják.

Hát aludtam rá egyet,szerintem marad az hogy kicserélem a termosztátot,aztán meglátom mit mutat ami benne van,ha ugyanazt vagy hasonlót,akkor majd később valamikor kicserélem azt is.

De imádom,mikor megveszek valami újat,és rosszabb mint a régi!
Vettem új favi elosztót 120-omba,majd majd hozzá vezérlőt,sehogy nem akart jó lenni!Az alaplap annyira össze volt gyárilag szorítva,hogy még kézzel is alig tudtam mozgatni,nem hogy vákum,aztán vettem használt gyújtást,de bemelegedés után csak rángatta a kocsit az új vezérlővel.Most használ kitudja hány ezret futott gyújtással és hasonló futással rendelkező elektronika van benne,és megy szépen.
Ennyit a mostani újakról,és ezzel a jeladóval összesen 1 éva alatt ~25e forintot húztak ki a zsebemből a sz.rjukkal!
Előzmény: Törölt nick (62098)
crixtm Creative Commons License 2009.11.11 0 0 62101
Akkoris :D
Előzmény: Danaskull (62100)
Danaskull Creative Commons License 2009.11.11 0 0 62100
Azt, hogy ha lejjebb van nem baj, azt én az ülésre írtam nem a hőfokra:D
Előzmény: crixtm (62099)
crixtm Creative Commons License 2009.11.11 0 0 62099
Azért az sem jó, ha üzemi hőmérséklet (kb 90 C) alatt van. Jobban kopik a motor, és többet fogyaszt
Előzmény: Danaskull (62097)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.11 0 0 62098
igy van. nyomas alatt levo rendszerben -> skoda zart hutorendszere, magasabb homersekleten indul csak meg a folyadek belsejeben a parolgasi folyamat. tehat a ket forrasi homerseklet - edenyben/skodaban - valoban eltero. ennek ellenere szerintem az a hofok jelado nem okes, amit vettel, mert a homersekletet jol kellene mutatnia..
Előzmény: Koyoboy (62096)
Danaskull Creative Commons License 2009.11.11 0 0 62097
Köszi!

Ha lejjebb van az nem baj csak menjen bele:)
Előzmény: Törölt nick (62095)
Koyoboy Creative Commons License 2009.11.11 0 0 62096
Tanácsot szeretnék kérni,tapasztaltabb kollégáktól!

Nem melegszik fel óra szerint a vízhőfok 70fok felé,gondoltam veszek termosztátot,de utána jutott eszembe hogy lehet a jeladó a hengerfejben (hőgomba?) a rossz.

Másik hőfokmérő óra is annyit mutatott mint ami a műszerfalban van,szal óra jó.

Erre vettem jeladót,Vika valamit,amit elkezdtem gáztűzhelyen vízben tesztelni,de érdekes módon neki a forrásban lévő víz csak 80fok!
Kerestem egy rossznak vélt használtat,az meg a forrásban lévő vizet 90-100fok közé,de inkább 90.

Amit nem értek,és nem akarom 2x leengedni légteleníteni a rendszert,hogy ezek most mit is mérnek pontosan?

Mert én elgondolásom szerint a hűtővíz hűti a hengerfejet,de ha a hűtővíz 80c-fokos,akkor ergó a hf-nek is közel annyinak kellene lennie nem?
Mert ha a hf tételezzük 140c fokos,akkor a belső falánál már a hűtővíznek forrnia kellene,miközben a cirkuláció miatt alacsonyabb lenne a hűtővíz hőmérséklete????

Röviden:egy edényben forrásban lévő vízben a hőfok jeladó nem ugyanolyan hőmérsékletet mutatja mint a forrásban lévő hűtővíz az autóban?
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.11 0 0 62095
allithato a magassaga, igy elofordulhat, hogy default de.
Előzmény: Danaskull (62094)
Danaskull Creative Commons License 2009.11.10 0 0 62094
Sziasztok!

Egy gyors kérdés:
Ha sima farosba szeretnék rapid ülést az plug and play ugye?
Nem lesz lentebb mint a gyári?

Előre is köszi!
Üdv!
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.09 0 0 62093
Skodák és egyéb járművek villamossági javítása, utólagos extrák( elektromos ablak, központi zár stb) hifi beszerelése, javítása.
06204741284 Tibi
Pest megye
bandura130 Creative Commons License 2009.11.08 0 0 62092
Ha tudod, mit kell csinálnod, akkor 1 nap alatt megvan. Bár ha feltetted a kérdést, biztos nem csináltál még ilyet. Szerintem 1 hét alatt tuti sikerül neked is. :)
Előzmény: SKODA105LS (62091)
SKODA105LS Creative Commons License 2009.11.08 0 0 62091

Szép estét Skodás honfitársak:)
Azután szeretnék érdeklődni hogy mennyi időbe kerülne megcserélni egy Skoda 105Lben és egy Skoda 120GLSben a váltót?

Mert erre készülók a közeljövőben:)
Csak azt nem tudom mennyi szabit vagyek ki...
Köszönöm előre a segítséget:)
Szép estét:)

SkodaKlub Creative Commons License 2009.11.06 0 0 62090

Szia Zoli!

Mi megcsináltuk a ralikrossz autóinkra, Marczell Gyuri - Patonai Laci zöld autója már túl is van vele egy OB futamon és három Speed Kupán.

Elég jól vizsgázott a dolog, de mi nem első stabrudat tettünk bele, hanem a Rapidhoz hasonló ferde lengőkart, de az LR-hez hasonlóbb szögben.

A jármű a műhelyben megtekinthető, szívesen megmutatom egyszer.

Üdv!

Előzmény: bano1 (62079)
SkodaKlub Creative Commons License 2009.11.06 0 0 62089

Tisztelt Márkatársak!

 

Engedjétek meg, hogy felhívjam figyelmeteket a Skoda Klub biztosítási szolgáltatásaira!

 

Tuningolt-átépített-verseny jellegű autókra is tudunk kedvezményes biztosításokat kötni! Évjárattól függetlenül!

Pl: Skoda 120: 6000Ft/év, vagy 23 040Ft/év

 

bővebb info: www.skodaklub.com

Vörös Anita: tyna.szoszi@gmail.com

 

Skodás üdvözlettel: Horváth Krisztián

skodaklub96@gmail.com

JULES Creative Commons License 2009.10.30 0 0 62088
Ja, ja. Már beugrott...
Előzmény: Törölt nick (62087)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 62087
Tudom, az enyémnek is! Egyszer írtam is ez ügyben Neked ;)
Előzmény: JULES (62085)
JULES Creative Commons License 2009.10.30 0 0 62086
A féltengely kopogással vigyázz, könnyen eljuthatsz idáig:
http://www.skodalista.hu/feltengely
Előzmény: Danaskull (62084)
JULES Creative Commons License 2009.10.30 0 0 62085
A haveromnak, Caprija van ilyen motorral...
http://www.skodalista.hu/capri
Előzmény: Törölt nick (62075)
Danaskull Creative Commons License 2009.10.29 0 0 62084
Hát igen, végtére is én is erre az álláspontra jutottam, hogy nem versenyzés céljából építem, hanem azért kell a favi motor hogy nyugodtan tudjak vele közlekedni, és ne kelljen kitaposnom szegényt ha fel akarok menni egy emelkedőn, vagy éppen csak tartani akarom a forgalom ritmusát.Éppen ezért gyári karburátorral építeném és nem valami fekvő karbipárral...mert akkor már a fogyasztás is horror lenne:P

Mondjuk sajnos az egyik féltengelyem görbe szóval kicsit nyolcasos a kerék, szóval az cserés mielőtt bemenne a moci de az sztem 5000ft-ból megáll, + a difim is felújításra szorul most annyira nem értek hozzá, de sztem a balos "illesztő trapéz" van kikopva mert kattog a kerék ha gurulok és ha állóhelyzetben pl ha éppen úgy áll a függőleges tengelye mentén megrángatom nincs hangja, ha vízszintes tengely mentén akkor kattog...ha gurulok még 5 centit előre akkor pont megfordulnak a tengelyek....szóval ezek javításra szorulnak, de a száraz futóról már letettem....
Előzmény: Törölt nick (62083)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.29 0 0 62083
Ha a váltóddal semmi baj akkor szvsz ne foglalkozz vele - esetleg egy olajcsere ha rég volt neki, vagy soha :-# Favi motor be, azt puszi.
A lengőtokossal sem fogsz elszállni, az autód korlátai ugyanott vannak ami a stabilitást illeti ahol eddig - amit a jó vezetőnek tudnia kell! Autópályán meg nincsenek olyan ívek amihez annyira kell az a száraz. Azt gondolom, hogy sima utcai használaton nem ad annyi pluszt, hogy érdemes legyen nekiállni ezzel szórakozni és ezzel a Favi motor projekttől vagy netán más ötlet megvalósításától veszed el a pénzt. Egy szárazfutó 50nél kezdődik a klubon, és arra azért rá kell költeni mielőtt beteszed - mert ugye ha már alá teszed akkor a későbbi szívás elkerülése miatt nem árt foglalkozni vele és az nem csak a szépre festést jelenti.
Nekem olajos van. Autópályán - ahol 10 ből 8x pislognak mint hal a szatyorba - jó. Ugye nincs olyan vonalvezetése sem. Hegyi úton ismerem a határát, és akkor máris lehet közlekedni vele, csúnya dolgokra képes úgyis de nem lesz rally autó.
De persze ez csak az én véleményem.
Előzmény: Danaskull (62081)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.29 0 0 62082
Jó bocs hülyeséget kérdeztem :) Ezt már olvastam párszor alkatrészek miatt is :$
Előzmény: dani_642 (62078)
Danaskull Creative Commons License 2009.10.29 0 0 62081
Először is köszönöm mindenkinek a válaszokat és a segítséget!!

Már biztos unjátok a sok hülyeségemet , csak az embernek folyton kattog az agya hogy mit kéne hogyan kéne aztán ha beugrik valami jónak látszó ötlet azt beírom, és mindig rá kell jönnöm hogy még nagyon tudatlan vagyok:D

Akkor ami a lényeg, 120as motort teljesen fölösleges nekiállni "bővíteni", na most azért állt fel ez a helyzet, mert a jelenlegi hosszlengőkaros olajosfutóra szívem szerint nem építenék rá egy favorit motort mert csak elszállnék vele akkor már futót is kéne szárazra cserélni...na de már az sem állna meg 50-60 000előtt és ez is már eléggé "optimalizált" számítás:) ahhoz a motor még egy 50mire benntvan ara a papír egy 35 u-h nem is folytatom inkább:DD

A jelenlegi motorerő viszont nagyon harmatos...szóval síkúton a 120-125ös óraszerinti a max ez most nem azt jelenti hogy gyorsabban akarnék menni mert 90-100al közlekedek általában csak ezzel szemléltetném hogy a gyorsulása is ennek megfelelően"harmatos" és emelkedőkön meghal...
A kompresszió biztos nem éri el még a gyári 85:1et sem pontosan még nem mértem de már szereztem mérőt ha hazaérek megmérem..de pl a 3as hengerben a hüvely fala elég érdekesen néz ki, mintha vízköves lenne vagy én nem tudom( na most nem vízköves az biztos csak valami cucc van a falán:P) ennek megfelelően annak elég vicces lehet a kompressziója..
Előzmény: daVeFR (62067)
dani_642 Creative Commons License 2009.10.29 0 0 62080
Hát elméletileg létezett 3,9-es végáttétel 4 fokozatú váltóban. Andrt írja (120LE), de szerintem még senki sem látott ilyet.

1,
A hétköznapi cuccokból nem lehet. A 3,9 es végáttétel a hosszabb fajta kúpkerekes tengelyhez párosul mert csak 5ös váltóval együtt volt. (kivéve a 120LE-t)
A hosszú tengelyből pedig nem lehet kialakítani a rövidet. Egyrészt szerintem a geometria sem adja ki, másrészt a tengely edzett anyag, marha kemény. Nem igen lehet megmunkálni csak köszörüléssel vagy szikraforgácsolással.

2,
Hát lehet, de nem hiszem, hogy van értelme.
Be lehet építeni valami kanyarstabilizátort, annak talán van értelme, de olyan lengőkart ami vezeti is a féltengelytok mozgását nem hiszem, hogy érdemes.
A száraz futónak pont az a lényege, hogy a kerék ne íven mozogjon rugózáskor, illetve hogy ne a váltó (és rajta keresztül a kasztni) hanem közvetlenül a kasztni vegye fel az oldal irányú erőket.
Ha az olajosra behekkelsz valami plusz lengőkart, ami tart is, akkor túlhatározott lesz a szerkezet és befeszülhet, ha olyan lengőkart teszel be ami nem tart, akkor nem csináltál semmit...

_szerintem_
d.


Előzmény: bano1 (62079)
bano1 Creative Commons License 2009.10.29 0 0 62079

Ez érdekes volt! Köszi!

 

Felmerült bennem egy kérdés, illetve kettő.

 

1. Lehet-e, érdemes-e 3,9-es végáttételű négyfokozatú váltót építeni egy sima 120-as váltóból?

 

2. Lehetséges-e olajos futót megcsinálni olyasmi rendszerűre, mint a ferde kitámasztókaros? Valami cseh oldalon láttam rá egy ötletet, de ott első stabrúd volt hátra henkölve...

Előzmény: dani_642 (62078)
dani_642 Creative Commons License 2009.10.29 0 0 62078
Hali!

Ne keverjétek a dolgokat!

A 3,9 vagy 4,22 a végáttétel.

A difi az más. egymástól függetlenül cserélhetőek.

javaslom elolvasni, vannak szép képek is :

http://www.skodalista.hu/cikk/valto__hogyan_es_mikent

üdv, d,

Előzmény: Törölt nick (62077)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!