Ami nekem nem tetszik, hogy az a piros könyvek szerzőinek és a Hatóság dolgozóinak álláspontja a pontszerű(?) vonatbefolyásolás felé. Talán ha előbb rendbetennék az F2-t ilyen szempontból, nem az E1 magyarázná a 75 Hz-est... Talán kerekebb lenne ez az egész.
Azt akartam ebből kihozni, hogy sok vonat van, ahol semmi érdekes nem történik út közben; szemben azzal a párral, ahol igen. Nem az egy-két kvázibalesetből kell kiindulni, hanem a számtalan rendesen leközlekedő vonatból. Egyébként az írás saját termés.
Nem tudom, minek kell Sopronban történni ahhoz, hogy végre kiépítsék az Indusit.
Napi istentudjahány (=nagyon sok, óránként 6-10, sőt) korridor, és határforgalmi vonat közlekedik, illetve a 15-ös vonal felé is a PZB használatos. A megengedett sebesség 100 km/h, épp a vonatbefolyásolás hiánya miatt. De ennél sokkal kisebb forgalmú vonalakon rég ki van már építve.
Elég szomorú, hogy ilyenre még lehetőséget ad a technika. Azt azért illik tudni, hogy nem az első, és nem a második hasonló eset a körzetben, az elmúlt pár év alatt. Néhányból ügy lett, néhányból nem.
A konzekvencia mindig az, hogy balf...z a mozdonyvezető.
Ja, és persze nem segít a helyzeten, hogy a vágányútban korábban még megtalálható védőváltót, és a hozzá tartozó csonkavágányt nemrég felszámolták.
2011. szeptember 30-án Kiss Béla mozdonyvezető vonatával menetrendszerinti sebességgel haladt, és a célállomásra R megérkezett. Szolgálata alatt rendkívüli eseményt nem tapasztalt. Hatósági vizsgátt tett: 1975. jún. 20., I. csop. orvosi alkalmasságija lejár: 2011. febr. 5, szolgálatba lépett: 7.40; előtte az előírt pihenőidő számára biztosítva volt. A szolgálata alatt kábító/bódító hatású szert nem fogyasztott, annak hatása alatt nem állt. Az esettel kapcsolatban más elmondanivalója nincs.
2011. 09.18. - Sopron állomáson a 47116 sz. vonat felhatalmazás nélkül meghaladta a továbbhaladást tiltó állású V1 jelű kijárati jelzőt, felvágta a részére helytelenül álló 3a jelű váltót, s szemben közlekedett a Sopronkertes (Baumgarten) állomás irányából érkező 85876 sz. vonattal. A két vonat az állomásközben egymástól mintegy 200 méter távolságra állt meg. Személyi sérülés nem történt.
Azért ez már... Inkább nem kommentálom. Így érezzem magam biztonságban vonaton ülve...
Esemény: Vasúti baleset Esemény leírása: A helyszínen életét vesztette az a motoros, aki Lövő belterületén, vasúti átjáróban a jól működő jelzőberendezés mellett egy elhaladó személyvonat oldalának ütközött. A vonatok utazók az esetet nem észlelték. A balesetet szenvedett motorost egy később arra járó tehervonat mozdonyvezetője vette észre.
Helyszín:[Győr-Moson-Sopron] Lövő, Vasúti átjáró
Halott: 1 fő Sérült: Nincs. Eltűnt: Nincs. Kitelepítés: Nem történt. Kimenekítés: Nem történt. Útzár: Nincs útzár.
A képaláírás szerint ugyan a baleset Brightonban következett be, valójában A London - Brighton vonalon, Coulsdon North (Stoat's Nest) állomáson történt 1910, január 29-én.
A Brightonból Londonba tartó vonat a váltókon szétszakadt, a leszakadt hátsó rész letarolta a peront; hét halálos áldozat és nyolc súlyos sérült volt.
A vizsgálat szerint a siklást az okozta, hogy az egyik kocsin a kerék leszakadt a tengelyről.
"Vasúti baleset tolatásnál -könnyű sérültek SzombathelyenKetten sérültek meg könnyebben, amikor a Keleti pályaudvarra tartó szerelvényhez a kelleténél nagyobb sebességgel tolták a mozdonyt.
Szerencsés kimenetelű vasúti baleset történt ma délután Szombathelyen. A MÁV Keleti pályaudvarra tartó szerelvényének elejére eddig ismeretlen okból a megengedettnél gyorsabban tolták a mozdonyt. Az ütközésnél az első személyvagonban lebillent több tetőelem, ülőke és egy ablak is kiesett. Ketten könnyebben megsérültek."
A fiam is ezen a vonaton volt. Be kellett gyalogolniuk Agárdra és személyvonattal mentek tovább a Délibe. Már a gyorson sem volt ülőhely, az a rengeteg ember végig nyomorgott Pestig.