fogyasztást én is aláírom: kb 200km-es korában, kapásból kapott egy 800km-es utat, odafele 7,9es átlag, vissza 7,4es 4személy légkondi végig pálya és kb 120kg csomag, szóval nem kíméltük
Ilyen nálam is volt, de nem egyik pillanatról a másikra, hanem kb. 3 -5000 km között fokozatosan "izmosodott meg" de lehet hogy ez csak egyszerű "optikai csalódás" amiatt, hogy 3000 km től általában bátrabban használja ,pörgeti mindenki, addig meg csak finomkodtunk vele! :-D
Gondolhatod,h nem Ő akarta igy,csak ugye fizetni mindenképp kell,és a hivatalokba nem tudták megmondani menyit,ezért találták ezt ki,de ez nem most volt 4-5 éve,akkoriban ez elég ujdonság volt..
Nézted mostanában, mennyibe kerül egy liter étolaj a boltban? Majdnem 500Ft. Ezzel meg is oldódott a biodízel kérdése. Jó, tudom, használt étolajat kell használni, meg szűrni, de ipari mennyiségben ez nem működik. Más kérdés, hogy mennyire örülnek neki a zöldek, ha mondjuk Afrikában vagy a Távol keleten letarolják az őserdőket azért, hogy repcét termesszenek.
"Viszont már most sem tud az emberiség a meglévő termőterületen elegendő élelmiszert termeszteni, milliók pusztulnak éhen, egyszerűen nincs arra terület, hogy a világ átálljon a növényi olaj üzemanyag világméretű előállításra."
Vannak ilyen vélemények is, de mások szerint: Az éhező területeken is megoldhatóak lennének a problémák ha nem szaporodnának mint a nyulak, és polgárháborúk helyett a jövőjük építésével foglalkoznának...
A növényi olaj használatának elterjedése, a dízelolaj kiváltására egyáltalán nem járható alternatíva.
Persze a régi szívódízelek gond nélkül elmennek vele és arra jó, hogy az ember otthon kötyfölje, szűrögesse ,jövedéki adót kikerülve csökkentse a saját költségeit (nem ítélem el, csak megállapítom)
Viszont már most sem tud az emberiség a meglévő termőterületen elegendő élelmiszert termeszteni, milliók pusztulnak éhen, egyszerűen nincs arra terület, hogy a világ átálljon a növényi olaj üzemanyag világméretű előállításra.
A napelem a legkomolyabb alternatív "üzemanyag" lenne, természetesen azt nem fejlesztik kellő komolysággal,(nem tesznek bele pénzt) hiszen az megújuló, tehát nem kell állandóan energiát venni vásárolni (csak egyszer, magát a technikát)
Ez meg persze teljesen ellentétes a mai, energiahordozók kereskedelmére épült világgazdasággal.
Egy kedves ismerösömnek van egy 100% elekrtomos trabantja. Már az átiratás kapcsán elég nagy gondok voltak,ugynais nem tudták megmondani menyi illetéket kell fizetnie..a végén 601ccm re fizette ki...amikor nincs is benzinmotor a az autoban... A másik, kell járnia zöldkártyára évente:))) vicces mikor keresik a műhelybe a kipuffogot... A lényeg: 70-80km/h val el tud menni 50-60km-t. ÉS ez még csak az első fejlesztés volt a kilencvenes években. MA már sokkal jobbak vannak,és ki hinné itthon gyártják,csak külföldre... Tehát a technika már adott,csak valakinek nem érdeke hogy mindenki ismerje. A másik :a növényi olaj használata,eredetileg ugye Rudolf Diesel mogyoro olajra tervezte motorját...és ugye müködik is vele,probáltam. Csak ugye itthon ez megint tilos...
A hibriddel az a baj, pillanatnyilag nagyon drága. Nézzük a Priust, tudatos vezetéssel remek a városban, menet közben amikor lehet és állva természetesen benzin felhasználás nélkül. Fékezéskor visszatáplál, na ez nem derült ki halandó ember felé, hogy mekkora ennek hatásfoka. Amikor működik a benzinmoci, akkor optimális paraméterekkel működik, nem "egyszerű" benzinmotor. Az akksikat visszavezetik a gyártásba, nem mernének bármiféle környezetkárosítás elkövetni, ebben biztos vagyok. Sztem az akkuk a gyenge pontok, meg az infrastruktúra - a hálózatból tölthetők felé akarnak mozdulni, -jó, itt meg cipeljük a banzinmocit, és HONNÉT VESSZÜK az áramot???-ugye nem szén/olaj erőmű...? Na ezek a hibridek ma működnek, a Prius kb 10 éve, a többi csak elmélet. Üzemanyagcella, hidrogén előállítás, tankolás... amúgy az üzemanyagcellás is hibrid, mert a pillanatnyi csúcsokat akku/kondenzátor segíti ki. A dízel más kérdés, komoly szakemberek szerint a környezetvédelem szgk-k esetében vissza fogja szorítani (most ne engem szidjatok, meglátjuk). Nem véletlen jönnek a kis turbós benyások. Ja és a hibridet tudatosan le lehet nullázni pl állandó padlógáz, extrém pályatempó nem az életeleme mint a 60-80 km hatótávú elektromos autót is biztos le lehet nullázni 20 km alatt... nekem elég lenne egy 20-30 KW teljesítményű autó 1-2 percre megduplázható kakaóval. Na de enne 4 litert . Komoly szakemberek szerint nem elképzelhetetlen 3-4 év múlva 1000 ft-os benzinár.
Egyébként egyetértek veled. Amiket én olvasgatok, az jön ki belőle, hogy ezek a hibridek semmire sem jók. Egyik oldalról nem csökken annyival a fogyasztás, mint ígérik, mert a többlet súly miatt eleve többet eszik a benzines része, a villanyos meg sokszor kevés. Ráadásul az üzemanyagcellák előállítása korántsem olyan "ződ" folyamat. És végül mit csinálsz pár év múlva a fél tonnányi elhasználódott akksival? Mennyire körbejárt folyamat ezeknek az újrahasznosítása?
Akár lehetne 1.2-es 100-120 lovas turbó is, egy jó hosszú 6. fokozattal. Ezek miatt egyébként nézegettem tavaly a Puntot, Bravot is, de aztán csak ittragadtam ezen a fórumon :) De a 6. fokozat autópályán most is jól jönne.