Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tom7cat2 Creative Commons License 2008.09.30 0 0 22510
fogyasztást én is aláírom:
kb 200km-es korában, kapásból kapott egy 800km-es utat, odafele 7,9es átlag, vissza 7,4es 4személy légkondi végig pálya és kb 120kg csomag, szóval nem kíméltük
Előzmény: hejo (22507)
ceeee Creative Commons License 2008.09.29 0 0 22509

Ilyen nálam is volt, de nem egyik pillanatról a másikra, hanem kb. 3 -5000 km között fokozatosan "izmosodott meg" de lehet hogy ez csak egyszerű "optikai csalódás" amiatt, hogy 3000 km től általában bátrabban használja ,pörgeti mindenki, addig meg csak finomkodtunk vele! :-D

 

1.4 EX

Előzmény: hejo (22507)
vbandit Creative Commons License 2008.09.29 0 0 22508
20 000 Km környékén vettem észre ilyesmit!
Előzmény: hejo (22507)
hejo Creative Commons License 2008.09.29 0 0 22507

Állítólag menetdinamikai változást (jobban megy) és fogyasztás csökkenést kell észrevenni.

Én nem tudom, én bejáratva vettem :)

Előzmény: Marchionni (22499)
vbandit Creative Commons License 2008.09.29 0 0 22506
Nem étolaj és nem is használt :))))
van erre jobb megoldás is 150Ft/L áron
Előzmény: ceeee (22498)
vbandit Creative Commons License 2008.09.29 0 0 22505
Gondolhatod,h nem Ő akarta igy,csak ugye fizetni mindenképp kell,és a hivatalokba nem tudták megmondani menyit,ezért találták ezt ki,de ez nem most volt 4-5 éve,akkoriban ez elég ujdonság volt..
Előzmény: hejo (22504)
hejo Creative Commons License 2008.09.28 0 0 22504

Nem tom a trabantos ismerősödnek, hogyan sikerült ez így?

Láttam én itt rendes megoldásokat is és szerintem arra is létezik megfelelő kategória!!

http://www.evpermanent.com/hu/info1hu.php

lásd!

Bocs az offért!

Előzmény: vbandit (22497)
ceeee Creative Commons License 2008.09.28 0 0 22503
Mások cinizmusát nem tudom magaménak érezni..
Előzmény: Brian63 (22501)
vlevi Creative Commons License 2008.09.28 0 0 22502
Nézted mostanában, mennyibe kerül egy liter étolaj a boltban?
Majdnem 500Ft. Ezzel meg is oldódott a biodízel kérdése.
Jó, tudom, használt étolajat kell használni, meg szűrni, de ipari mennyiségben ez nem működik.
Más kérdés, hogy mennyire örülnek neki a zöldek, ha mondjuk Afrikában vagy a Távol keleten letarolják az őserdőket azért, hogy repcét termesszenek.
Előzmény: ceeee (22498)
Brian63 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 22501

OFF

 

"Viszont már most sem tud az emberiség a meglévő termőterületen elegendő élelmiszert termeszteni, milliók pusztulnak éhen, egyszerűen nincs arra terület, hogy a világ átálljon a növényi olaj üzemanyag világméretű előállításra."

 

Vannak ilyen vélemények is, de mások szerint: Az éhező területeken is megoldhatóak lennének a problémák ha nem szaporodnának mint a nyulak, és polgárháborúk helyett a jövőjük építésével foglalkoznának...

 

ON 

Előzmény: ceeee (22498)
drq Creative Commons License 2008.09.28 0 0 22500
Szia
Nekem 1,6 CRDI-m van, nem vettem észre változást.
Kellett volna? Milyet? Pozitívat, vagy negatívat?
Előzmény: Marchionni (22499)
Marchionni Creative Commons License 2008.09.28 0 0 22499

Helló!

Az 1.4benzines és az 1.6 dieselnél vettetek -e észre menetdinamikai változást, az első

5000km megtétele után? A gáz bowdenos megoldása nekem már okozott gondot

(megszorult).
ceeee Creative Commons License 2008.09.28 0 0 22498

A növényi olaj használatának elterjedése, a dízelolaj kiváltására egyáltalán nem járható alternatíva.

 

Persze a régi szívódízelek gond nélkül elmennek vele és arra jó, hogy az ember otthon kötyfölje, szűrögesse ,jövedéki adót kikerülve csökkentse a saját költségeit (nem ítélem el, csak megállapítom)

 

Viszont már most sem tud az emberiség a meglévő termőterületen elegendő élelmiszert termeszteni, milliók pusztulnak éhen, egyszerűen nincs arra terület, hogy a világ átálljon a növényi olaj üzemanyag világméretű előállításra.

 

A napelem a legkomolyabb alternatív "üzemanyag" lenne, természetesen azt nem fejlesztik kellő komolysággal,(nem tesznek bele pénzt) hiszen az megújuló, tehát nem kell állandóan energiát venni vásárolni (csak egyszer, magát a technikát)

Ez meg persze teljesen ellentétes a mai, energiahordozók kereskedelmére épült világgazdasággal.

Előzmény: vbandit (22497)
vbandit Creative Commons License 2008.09.28 0 0 22497
Egy kedves ismerösömnek van egy 100% elekrtomos trabantja.
Már az átiratás kapcsán elég nagy gondok voltak,ugynais nem tudták megmondani menyi illetéket kell fizetnie..a végén 601ccm re fizette ki...amikor nincs is benzinmotor a az autoban...
A másik, kell járnia zöldkártyára évente:)))
vicces mikor keresik a műhelybe a kipuffogot...
A lényeg: 70-80km/h val el tud menni 50-60km-t.
ÉS ez még csak az első fejlesztés volt a kilencvenes években.
MA már sokkal jobbak vannak,és ki hinné itthon gyártják,csak külföldre...
Tehát a technika már adott,csak valakinek nem érdeke hogy mindenki ismerje.
A másik :a növényi olaj használata,eredetileg ugye Rudolf Diesel mogyoro olajra tervezte motorját...és ugye müködik is vele,probáltam.
Csak ugye itthon ez megint tilos...
Előzmény: karesz2 (22494)
Brian63 Creative Commons License 2008.09.27 0 0 22496

"Komoly szakemberek szerint nem elképzelhetetlen 3-4 év múlva 1000 ft-os benzinár."

 

A komoly szakemberek 200 USD-s olajárat jósoltak a nyáron. Erre lement 100-ra....

 

 

Az ismerősöm Priusa 6l-t fogyaszt pesten. Az én 1.6 CRDI-m az első 8000km alatt 6,19l/100km-en (90-95% pest)

De pl az utolsó tankolás óta korai keléssel pesten (nem túl sok araszolással a szenendrei út-árpád híd-váci út) 5,1l a fogyasztásom.

 

Szóval én nem esem annyira hasra a hibridek előtt.

 

 

Előzmény: karesz2 (22494)
ceeee Creative Commons License 2008.09.27 0 0 22495

Nem a hibriddel baj, hogy nagyon drága, hanem az üzlet és gazdaságpolitikáé.

 

Hiszen az a Prius ami itthon 7 millió ft, az Usában kb. 4 millióért elvihető!!

 

Talán a Kia hibridjei olcsóbbak lesznek...

 

 

Előzmény: karesz2 (22494)
karesz2 Creative Commons License 2008.09.27 0 0 22494
A hibriddel az a baj, pillanatnyilag nagyon drága. Nézzük a Priust, tudatos vezetéssel remek a városban, menet közben amikor lehet és állva természetesen benzin felhasználás nélkül. Fékezéskor visszatáplál, na ez nem derült ki halandó ember felé, hogy mekkora ennek hatásfoka. Amikor működik a benzinmoci, akkor optimális paraméterekkel működik, nem "egyszerű" benzinmotor. Az akksikat visszavezetik a gyártásba, nem mernének bármiféle környezetkárosítás elkövetni, ebben biztos vagyok. Sztem az akkuk a gyenge pontok, meg az infrastruktúra - a hálózatból tölthetők felé akarnak mozdulni, -jó, itt meg cipeljük a banzinmocit, és HONNÉT VESSZÜK az áramot???-ugye nem szén/olaj erőmű...?
Na ezek a hibridek ma működnek, a Prius kb 10 éve, a többi csak elmélet. Üzemanyagcella, hidrogén előállítás, tankolás... amúgy az üzemanyagcellás is hibrid, mert a pillanatnyi csúcsokat akku/kondenzátor segíti ki.
A dízel más kérdés, komoly szakemberek szerint a környezetvédelem szgk-k esetében vissza fogja szorítani (most ne engem szidjatok, meglátjuk). Nem véletlen jönnek a kis turbós benyások.
Ja és a hibridet tudatosan le lehet nullázni pl állandó padlógáz, extrém pályatempó nem az életeleme mint a 60-80 km hatótávú elektromos autót is biztos le lehet nullázni 20 km alatt... nekem elég lenne egy 20-30 KW teljesítményű autó 1-2 percre megduplázható kakaóval. Na de enne 4 litert . Komoly szakemberek szerint nem elképzelhetetlen 3-4 év múlva 1000 ft-os benzinár.
Előzmény: vlevi (22485)
ceeee Creative Commons License 2008.09.27 0 0 22493

Ezeket az aksikat ált. 10 éves haszálati időre gyártják, tehát ez nem olyan nagy problem

 

Inkább az a gond tényleg, hogy átlagban keveset csökken a fogyasztás, ami jó benne, hogy a városi fogyi csökken látványosan a sima benzineshez képest.

Aki főleg ott használja a hibridet,annak biztos megéri (majd)

Előzmény: vlevi (22485)
M.Jocó Creative Commons License 2008.09.27 0 0 22492
Ok -:)

J.
Előzmény: Törölt nick (22491)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.27 0 0 22491
Na, ezt nem olyan provokatívnak szántam, elnézést kérek. :)
Emlékszem, hogy volt taglalva a téma bőven, de arra nem, h mikor.
Előzmény: M.Jocó (22488)
M.Jocó Creative Commons License 2008.09.27 0 0 22490
Köszönöm -:)

Jocó
Előzmény: rezlevi (22489)
rezlevi Creative Commons License 2008.09.27 0 0 22489
8140. hozzászólás, ott van minden cikkszám.
Előzmény: M.Jocó (22486)
M.Jocó Creative Commons License 2008.09.26 0 0 22488
-:))) köszönöm! Kedves vagy.

Jocó
Előzmény: Törölt nick (22487)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.26 0 0 22487
Szia.
-Igen
Keress vissza.
Előzmény: M.Jocó (22486)
M.Jocó Creative Commons License 2008.09.26 0 0 22486
Tudja valaki a műszerfalmegvilágításpotméter cikkszámát?
Esetleg épített már be valaki utólag ?

Jocó
vlevi Creative Commons License 2008.09.26 0 0 22485
Egyébként egyetértek veled. Amiket én olvasgatok, az jön ki belőle, hogy ezek a hibridek semmire sem jók. Egyik oldalról nem csökken annyival a fogyasztás, mint ígérik, mert a többlet súly miatt eleve többet eszik a benzines része, a villanyos meg sokszor kevés.
Ráadásul az üzemanyagcellák előállítása korántsem olyan "ződ" folyamat. És végül mit csinálsz pár év múlva a fél tonnányi elhasználódott akksival? Mennyire körbejárt folyamat ezeknek az újrahasznosítása?
Előzmény: gszarkatat (22482)
gszarkatat Creative Commons License 2008.09.26 0 0 22484
jaja, 1etértek. :-)
Előzmény: vlevi (22483)
vlevi Creative Commons License 2008.09.26 0 0 22483
Akár lehetne 1.2-es 100-120 lovas turbó is, egy jó hosszú 6. fokozattal.
Ezek miatt egyébként nézegettem tavaly a Puntot, Bravot is, de aztán csak ittragadtam ezen a fórumon :)
De a 6. fokozat autópályán most is jól jönne.
Előzmény: gszarkatat (22482)
gszarkatat Creative Commons License 2008.09.26 0 0 22482
nem jó felé fejlődnek...inkább raknának egy turbót a mostani 1.4-re, sokkal több fogyna belőlük...
Előzmény: Radatti (22469)
tom7cat2 Creative Commons License 2008.09.26 0 0 22481
http://www.automax.hu/page.php?cid=31
Előzmény: tom7cat2 (22479)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!