nem jobb,sőt valamenyivel rosszabb,de volt nekem egy imt trakim anak 5volt az olajnyomása és 5000óra körül olyan csikokat nyomott a főtengelybe hogy egyböl a2.ra kelett köszörülni.Utána kivettünk azolajpumpából pár alátétet és 2bár lett neki gázon meg 0.5öt alapon,és ugy dolgozott 8évet meg ugy is adtam el
Leirom hogy az mtz-be menyire mindegy hogy milyen olaj van.Van nekünk egy kék 82es,eben 7-8évig a háboruk idején minden vacak volt,szó sdzerint minden a románoktool szerzett festett fáradtolaj,tökmagolaj a birtikokon leeresztett kitudja milyen kevert olajok és minezek kb 4000-5000munkaórán keresztül.a lényeg az hogy a trakiban most 14000óra körül van a gyári főtengelyel meg a H1es csapágysorral
Nincs mit. Jó lesz bele ez már sokkal jobb olaj, mint a standard...
Amúgy, ha egy gyengébb olaj kerül a motorba, nem dől össze a világ, mert az Mtz motor mindenevő... legfeljebb hamarabb kell lecserélni. Az állagán már lehet látni, hogy csere érett-e egy olaj vagy sem egyébként.
üdv! Ma kicseréltem a több éve álló fordulatszámmérő óra spirálját, indítás után lassan felment a mutató de ott is maradt leállítás után. Kopogtatással vissza tudtam hozni alaphelyzetbe. Mintha szorulna a belseje. Javítása cserével történik, vagy érdemes szétbontani?
Köszönöm szépen ezt a kis rövid leírást! De itt többektől hallottam már a Mol dynamic turbo diesel 15w-40-s olajat tehát valószínű hogy ilyet fogok venni!
Én tudok olyan 50-est, aminek nullára lefekszik a mutatója alapjáraton bemelegedve.
Dolgoztam vele két napot egyfolytában, 4 év állás után. Semmi baja nincs!
Az öreg szerint, amióta emlékszik ilyen.... és olajat a kutya sem cserélt vagy 10 éve rajta.
Na de ettől elvonatkoztatva, tökéletesen gyári értétek között van a nyomás értéke a tiédnek, mind alapjáraton, mind fordulaton!
Egyik Mtz-s könyvben ad meg csak szabványt az olajminőségre. API SE/CD Na ilyet már nem találsz mert azóta már újabb osztályok vannak. DE, S és a C maradt, csak a 2. betűk mentek azóta feljebb az abc-ben. Szóval ha a második betű minél hátrébb van az abc-ben annál jobb minőségű az olaj. Manapság SJ/CF meg ilyenekkel találkozni.
Vagy ACEA szabvány, E2, E4, E6, E7 Ezek dízel haszonjármű motor kategóriák.
Ezeket megtalálod a flakonok hátulján.
A viszkozitásra meg azt írja a könyv, hogy télen SAE 20, nyáron SAE 30 egyfokozatú, vagy 15W-30 többfokozatú. Most mondanám, hogy kísérletezz, de inkább ne.
Ha elolvastad Hori linkjét, akkor kiderül, hogy az első szám annál jobb, ha minél kisebb azaz akár 0W-40-es olajat is önthetnénk az Mtz-be... aminek télen az önindító hálát adna, meg az akkumulátor. Csak minél kisebb az első szám, annál drágább az olaj.
A második szám az olajakon pl. -30, -40, -50, az a meleg oldali viszkozitási indexszám.
Oltári nagy különbség nincs közöttük. 100°C-on közel egyforma a folyósságuk, viszkozitásuk. Tehát, hogy ne kelljen kidobnod 15 liter motorolajat, mert esetleg tényleg nem lenne vele rendes nyomás a csapágysor miatt, ezért egy xxW-40-es olajat vegyél bele. Pl. 15W-40-es Agipot. Tuti jó lesz bele.
Józsiból kiindulva a Mol Standard dízel olajat csak kormánylemezre öntené, igaza van!
Mert az az olaj csak API CC osztálynak felel meg, amit az Mtz-s mérnök sem enged beleönteni...!
De az a baj hogy nem 2-ig megy le a nyomás melegen alapjáraton hanem olyan 1.3-bar-ig! Melegen max fordulaton 2.3-2.4-körül van! Mol dynamic turbo star 20w-50-et néztem de igy hogy azt mondod hogy sűrű lesz az 50-es akkor valami más lesz!
Szerintem elvileg nem kell állítgatni az újat. Mert beállítják a gyárban. De ha kínából jött, akkor semmi sem biztos.....
3 darab szelep van a szűrőházban.
A biztonsági szelepet 7 bárra írja a könyv,
A leeresztőszelepet 2-3 bárra
Az olajhűtő megkerülő szelepét meg 0,5-0,6 bárra kell beállítani.
Elolvastad azt az irományt amit Hori62 kolléga linkelt be a kenésről?
Ha igen, akkor ne foglalkozz már vele, hogy melegen alapjáraton 2-ig lemegy a nyomás.... Az 50-es olaj sűrű lesz majd. 30-ast ír az összes Mtz könyv nyárra.
Amit vettél a boltba új centrifugálszűrőt azt is be kell állítani? Hogy érted ezt a beállítást? Mert nekem van egy új! Csak egyszer feltettük és azzal is el ejtette a nyomást eléggé! Milyen be állítás kell? Köszönöm!
Én kifejezetten utáltam a köradagolót csinálni. Igaz én csak a New Holland Td95D adagolóját javítottam meg Manitounak az adagolóját
Jött hozzánk is mtz köradagolóval de lett róla dobva mert a pilóta szerint nem ment ... Nekünk szerelőknek meg az volt a véleményünk jól ment vele a traki. Mi is használtuk a gépet.
Nem az olajszűrő ott a ludas, át lett az nézve töviről hegyire, és jól forog is ,szűr rendesen ami azt jelenti hogy a bemeneti nyomás rendben van, megvan ott még a 6-7 bar, ez azt is feltételezi hogy szivattyú, és a nyomóág is rendben van addig. Amire gondolsz a hengerfejben a kis pipa az már ezen nincs, közvetlen jön föl a nyomás a himbatengelyhez, de ez is volt nézve, mérőóra is lett ellenőrzve. A probléma nem egyedi mint utólag kiderült, másnak is ilyen a lemezes turbós mtz, valószínű a dugattyúhűtő olajspricni okozza náluk ezt, az orosz alkotott,)) nem növelte hozzá a szivattyú teljesítményét(szerintem). De igazából még egyszer mondom csak lélektani probléma ez , a gép 12 éve üzemel hibátlanul és nem csak rendsodrózott,elejébe nekem is frusztráló volt a dolog de már megszoktam, sőt mondhatom ez a 4. mtz-m , de ez is a legjobb.