Keresés

Részletes keresés

Józsi73 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83277

 

"Józsiból kiindulva a Mol Standard dízel olajat csak kormánylemezre öntené, igaza van!"

 

Legalább nem vagyok egyedül a véleményemmel.

 

Előzmény: MTZ Betyár (83268)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83276
Előzmény: Mtz 550E (83272)
mtz1221 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83275

nem jobb,sőt valamenyivel rosszabb,de volt nekem egy imt trakim anak 5volt az olajnyomása és 5000óra körül olyan csikokat nyomott a főtengelybe hogy egyböl a2.ra kelett köszörülni.Utána kivettünk azolajpumpából pár alátétet és 2bár lett neki gázon meg 0.5öt alapon,és ugy dolgozott 8évet meg ugy is adtam el

Előzmény: Mtz 550E (83274)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83274

Az igen szép olajok voltak benne! És az olajnyomása mindig jobb mint az enyém igaz? Pedig az enyém egy 96-os gép!

Előzmény: mtz1221 (83273)
mtz1221 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83273

Leirom hogy az mtz-be menyire mindegy hogy milyen olaj van.Van nekünk egy kék 82es,eben 7-8évig a háboruk idején minden vacak volt,szó sdzerint minden a románoktool szerzett festett fáradtolaj,tökmagolaj a birtikokon leeresztett kitudja milyen kevert olajok és minezek kb 4000-5000munkaórán keresztül.a lényeg az hogy a trakiban most 14000óra körül van a gyári főtengelyel meg a H1es csapágysorral

Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83272

Azt honnan lehet látni az állagán ha már cserére érett az olaj? Most amúgy agip Eni performance E3 van benne! Csak mint mondjátok az agip lefelé ível!

Előzmény: MTZ Betyár (83271)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83271

Nincs mit. Jó lesz bele ez már sokkal jobb olaj, mint a standard...

Amúgy, ha egy gyengébb olaj kerül a motorba, nem dől össze a világ, mert az Mtz motor mindenevő... legfeljebb hamarabb kell lecserélni. Az állagán már lehet látni, hogy csere érett-e egy olaj vagy sem egyébként.

Előzmény: Mtz 550E (83269)
Thorby Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83270

üdv! Ma kicseréltem a több éve álló fordulatszámmérő óra spirálját, indítás után lassan felment a mutató de ott is maradt leállítás után. Kopogtatással vissza tudtam hozni alaphelyzetbe. Mintha szorulna a belseje. Javítása cserével történik, vagy érdemes szétbontani?

Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83269

Köszönöm szépen ezt a kis rövid leírást! De itt többektől hallottam már a Mol dynamic turbo diesel 15w-40-s olajat tehát valószínű hogy ilyet fogok venni!

Előzmény: MTZ Betyár (83268)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83268

Én tudok olyan 50-est, aminek nullára lefekszik a mutatója alapjáraton bemelegedve.

Dolgoztam vele két napot egyfolytában, 4 év állás után. Semmi baja nincs!

Az öreg szerint, amióta emlékszik ilyen.... és olajat a kutya sem cserélt vagy 10 éve rajta.

 

Na de ettől elvonatkoztatva, tökéletesen gyári értétek között van a nyomás értéke a tiédnek, mind alapjáraton, mind fordulaton!

 

Egyik Mtz-s könyvben ad meg csak szabványt az olajminőségre. API SE/CD Na ilyet már nem találsz mert azóta már újabb osztályok vannak. DE, S és a C maradt, csak a 2. betűk mentek azóta feljebb az abc-ben. Szóval ha a második betű minél hátrébb van az abc-ben annál jobb minőségű az olaj. Manapság SJ/CF meg ilyenekkel találkozni.

Vagy ACEA szabvány, E2, E4, E6, E7 Ezek dízel haszonjármű motor kategóriák.

Ezeket megtalálod a flakonok hátulján.

A viszkozitásra meg azt írja a könyv, hogy télen SAE 20, nyáron SAE 30 egyfokozatú, vagy 15W-30 többfokozatú. Most mondanám, hogy kísérletezz, de inkább ne.

Ha elolvastad Hori linkjét, akkor kiderül, hogy az első szám annál jobb, ha minél kisebb azaz akár 0W-40-es olajat is önthetnénk az Mtz-be... aminek télen az önindító hálát adna, meg az akkumulátor. Csak minél kisebb az első szám, annál drágább az olaj.

A második szám az olajakon pl. -30, -40, -50, az a meleg oldali viszkozitási indexszám.

Oltári nagy különbség nincs közöttük. 100°C-on közel egyforma a folyósságuk, viszkozitásuk. Tehát, hogy ne kelljen kidobnod 15 liter motorolajat, mert esetleg tényleg nem lenne vele rendes nyomás a csapágysor miatt, ezért egy xxW-40-es olajat vegyél bele. Pl. 15W-40-es Agipot. Tuti jó lesz bele.

 

Józsiból kiindulva a Mol Standard dízel olajat csak kormánylemezre öntené, igaza van!

Mert az az olaj csak API CC osztálynak felel meg, amit az Mtz-s mérnök sem enged beleönteni...!

Előzmény: Mtz 550E (83265)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83267

Előzmény: Mtz 550E (83265)
mtz1221 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83266

szóval benne van a zöldben a mutató.de akkor hol a probléma?

Előzmény: Mtz 550E (83265)
Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83265

Hali!

De az a baj hogy nem 2-ig megy le a nyomás melegen alapjáraton hanem olyan 1.3-bar-ig! Melegen max fordulaton 2.3-2.4-körül van! Mol dynamic turbo star 20w-50-et néztem de igy hogy azt mondod hogy sűrű lesz az 50-es akkor valami más lesz!

Előzmény: MTZ Betyár (83263)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83264

Az előzőt neked címeztem, de az index másképp gondolta.

 

Mtz 550E 2014.02.22 10:13:50 ©

Előzmény: MTZ Betyár (83263)
MTZ Betyár Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83263

Üdv!

 

Szerintem elvileg nem kell állítgatni az újat. Mert beállítják a gyárban. De ha kínából jött, akkor semmi sem biztos.....

 

3 darab szelep van a szűrőházban.

A biztonsági szelepet 7 bárra írja a könyv,

A leeresztőszelepet 2-3 bárra

Az olajhűtő megkerülő szelepét meg 0,5-0,6 bárra kell beállítani.

 

 

Elolvastad azt az irományt amit Hori62 kolléga linkelt be a kenésről?

Ha igen, akkor ne foglalkozz már vele, hogy melegen alapjáraton 2-ig lemegy a nyomás.... Az 50-es olaj sűrű lesz majd. 30-ast ír az összes Mtz könyv nyárra.

 

Eldöntötted már milyen olajat veszel?

tripla3 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83262

Így "vakon" azt amelyiket eltakarják a bokrok...

Előzmény: Józsi73 (83260)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83261

én is elfogadnék 1-et :)

Vajon van még olyan kis fülkés amit a gyártása óta csak arra indítottak be, hogy leparkoljon a telephelyen, esetleg raktárban?

Előzmény: Józsi73 (83260)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83260

Válassz, melyik sort szeretnéd?

 Én megelégednék egy darabbal is

Előzmény: tripla3 (83259)
tripla3 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83259

Azokból a pirosakból jó lenne most 1 sor, persze az akkori áron ! (:-)))

Előzmény: Józsi73 (83258)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83258

Mtz 550E Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83257

Hali!

Amit vettél a boltba új centrifugálszűrőt azt is be kell állítani? Hogy érted ezt a beállítást? Mert nekem van egy új! Csak egyszer feltettük és azzal is el ejtette a nyomást eléggé! Milyen be állítás kell? Köszönöm!

Előzmény: Holmer (83241)
sykata Creative Commons License 2014.02.22 0 0 83256

Off!

 

Az SAS az unimogokat használta "harcjárműnek" és ott sem az olaj volt a lényeg, hanem hogy lemezzel jól legyen beborítva!?

Előzmény: mérnökferi (83237)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83255

Vám kezelés alatt ált sokáig a gép, 30 e lenne ha minden igaz, de ez az új téma majd kiderül.

Előzmény: Törölt nick (83254)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83254

Nekem ameddig melóztam nem volt gondom vele.

Ha olcsó pénzért adják és nincs gond vele vállalható. Annyi ,hogy szerintem macerásabb szerelni mint a sorost. De gondolom te nem szerelgeted otthon.

Csak az a kérdés miért szedték le ?

 

Előzmény: Törölt nick (83253)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83253

Lehet lenne egy 952 es ről "új" szószerint  új levett azért kérdeztem, és hogy muzsikált vele a gép?

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83252

Ameddig nem kell szerelni addig jó :)

Én kifejezetten utáltam a köradagolót csinálni. Igaz én csak a New Holland  Td95D adagolóját javítottam meg Manitounak az adagolóját 

Jött hozzánk is mtz köradagolóval de lett róla dobva mert a pilóta szerint nem ment ... Nekünk szerelőknek meg az volt a véleményünk jól ment vele a traki. Mi is használtuk a gépet.

De ne legyen veszekedés kapott soros adagolót.

 

Előzmény: Törölt nick (83250)
ferri72 Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83251

Nem az olajszűrő ott a ludas, át lett az nézve töviről hegyire, és jól forog is ,szűr rendesen ami azt jelenti hogy a bemeneti nyomás rendben van, megvan ott még a 6-7 bar, ez azt is feltételezi hogy szivattyú, és a nyomóág is rendben van addig. Amire gondolsz a hengerfejben a kis pipa az már ezen nincs, közvetlen jön föl a nyomás a himbatengelyhez, de ez is volt nézve, mérőóra is lett ellenőrzve. A probléma nem egyedi mint utólag kiderült, másnak is ilyen a lemezes turbós mtz, valószínű a dugattyúhűtő olajspricni okozza náluk ezt, az orosz alkotott,)) nem növelte hozzá a szivattyú teljesítményét(szerintem). De igazából még egyszer mondom csak lélektani probléma ez , a gép 12 éve üzemel hibátlanul és nem csak rendsodrózott,elejébe nekem is frusztráló volt a dolog de már megszoktam, sőt mondhatom ez a 4. mtz-m , de ez is a legjobb.

Előzmény: Holmer (83241)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83250

Jó estét!

Valakinek van valami tapasztalata a köradagolókról?

ferri72 Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83249

Üdv, Igen olyankor alapjáraton szinte 1 alá esik, de nem szoktam én olyankor ketyegtetni. Amúgy nem az shd-t használtam, hanem multi agro 20w50-t.

Előzmény: Mtz 550E (83240)
mtz1221 Creative Commons License 2014.02.21 0 0 83248

kaszás pecelló,igaz hogy 70e volt a javitás de 10év után kezdett el csepegni

Előzmény: gun81 (83247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!