Keresés

Részletes keresés

QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275442

Ja ultrakönnyű kategóriában.

Előzmény: padisah (275439)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275441

Én ezen a téren a nagy sebességű vasutakban hiszek. 

Előzmény: padisah (275439)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275440

Ja persze. Az IBM szerint meg évente talán egy számítógépet lehet eladni...

 

Te magában a fejlődésben nem hiszel. Egyáltalán nem. Nincs semmi fantáziád, igazándiból sajnállak ezért, nagyon szürkének láthatod a világot...

Előzmény: QuantumSingularitas (275438)
padisah Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275439

már vannak akkuval hajtott kétüléses oktatógépek, 15-30 perces repülési idővel

 

nyilván más kategóriát kell elképzelni, nem a Boeing 737-est fogják leváltani, de lehetne 300km-es távolságú járatokat szervezni, szomszédos országok fővárosába, vagy megyeszékhelyekre

Előzmény: advocatusdiaboli (275437)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275438

Legalább fél tucatszor említettem a LiSOCl2 akkut ami jelenleg a legnagyobb energiasűrűséggel bíró kémiai áramforrás 700 Wh/kg felett és azt is hogy vegyi fegyvernek minősülő elektrolitja miatt soha nem fog polgári felhasználásba kerülni.

Előzmény: advocatusdiaboli (275436)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275437

Azért azt kötve hiszem, a repülés más műsorszám, sokkal energia-igényesebb. Ott a szénhidrogének energia-sűrűségének a felét-harmadát kell elérni ahhoz, hogy komolyan szóba jöhessen.

Előzmény: padisah (275435)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275436

Ja, három órája meg még ott tartottatok, hogy elvileg sem létezhet, igaz???

 

Hagyjuk a francba...

Előzmény: QuantumSingularitas (275434)
padisah Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275435

400Wh/kg körül már érdemes akkuval hajtott helyi utasszállító repülőket is építeni

egyszer utánaszámoltam ennek, és valahol 300Wh/kg körül lett volna a határ

 

persze ebben az alkalmazásban is, meg más járműhajtásnál is, a kisütés sebessége kritikus, hiába nagyon jó az akku energiasűrűsége, ha cserébe rossz a teljesítménysűrűsége, és nem lehet ezt a kapacitást 1 órán belül kivenni belőle

Előzmény: advocatusdiaboli (275433)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275434

Ugyebár 400 felett tudó akkuk már most léteznek.

Milyen kár hogy Military Use Only, mert egyrészt drága, másrészt vegyi fegyvernek minősül az elektrolitja.

Előzmény: advocatusdiaboli (275433)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275433

Persze, hogy hiú ábránd. Az atomon meg az olajon kívül minden lehetetlen, tudjuk...

 

A redox-cellákat egyébként én is teljesen esetleges dologként kezelem, vagy lesz belőlük valami - vagy nem. De ez nem létfontosságú, ahogy írtam már, 500wh/kg körüli energia-sűrűségű és korrekt árú akkukkal alapvetően megoldható már a közúti mobilizáció teljes értékűen. Ezek meg igenis meglesznek, sőt, szerintem nem is sokára lesznek meg, ugyebár 400 felett tudó akkuk már most léteznek.

Előzmény: QuantumSingularitas (275432)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275432

Advoca a lenti ábrán jól látható hogy miért hiú ábránd az EV levegő lítium akku. Jól mutat papíron a kg ra eső energiasűrűség, de térfogatra nézve már katasztrófa, mert az anód iszonyat nagy helyet foglal és ezt nem tudod zsugorítani mert csak tovább csökken terhelhetőség.

Előzmény: advocatusdiaboli (275427)
szilvatövis Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275431

Próbáltam megadni a korrigálás lehetőségét, nem élt vele.

Előzmény: advocatusdiaboli (275427)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275430

Nem én kezdtem a Teslazast. 

 

Csak a tényeket sorolom. A vevői elégedettség már régen nem igaz.

Előzmény: advocatusdiaboli (275429)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275429

Akkor te ne vegyél sb. Ennyi...

 

Nem értem én már ezt a beteg gyűlöletet, ami árad belőled - félted a munkádat, vagy mi??? Nem vagyunk Tesla-felxopók, de neked most már kényszered van minden áldott nap elmondani, hogy a Tesla a világon valaha gyártott lexarabb ipari hulladék (ehhez képest a vásárló-elégedettségi mutatói a legmagasabbak közül valók), a cég maga egy csalás, meg különben is minden xar...

Előzmény: Törölt nick (275426)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275428

Magyarul Platon keveri a mértékegységeket és hülyeségeket beszél...:-)

Előzmény: advocatusdiaboli (275427)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275427

Persze, hogy hazugság, konkrét akku létezik már 418Wh/kg kapacitással (1500kJ/kg - http://newatlas.com/envia-systems-record-lithium-ion-battery/21653/ ) - és az elméleti határ inkább 700 körül van. Az 5-600Wh/kg kapacitású akkuk szerintem még ennek az évtizednek a legvégére, a következő elejére piacra fognak kerülni.

Mellesleg a redox cellákra is kb: 50-60 éve volt igaz, amit írt, hogy csak egy irányú a folyamat - piacon vannak újratölthető cink-levegő stabil cellák, és vadul dolgoznak az 1400-2000Wh/kg kapacitású újratölthető lítiumos, magnéziumos stb... megoldásokon. Az akkuk fejlesztése valójában az utóbbi évtizedben vett igazán lendületet, a 90-es évektől kezdte egyáltalán húzni a laptop- és mobil-iparág igénye, előtte csak maszatolás zajlott.

Előzmény: szilvatövis (275421)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275426

A használt Model S-ek a legszarabb használt autók között vannak az USAban. Gyakorlatilag minden elromlik rajtuk, és ez bődületes garanciális költségeket okoz és fog okozni a jövőben. 

Előzmény: advocatusdiaboli (275422)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275425

A video processzorokat nem veszik bele ebbe a számolgatásba? Ugyanis sok helyütt már ezek számolnak és nem a CPU. A játék/VR illetve a CAD/CAM rendszereknél iszonyat nagy a teljesítmény igény.

Előzmény: advocatusdiaboli (275419)
Morini.CM Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275424

Azért, mert ha eladtak 50 ezre/év  abbol 10ezrebe nem cseréltek akut, sok bolondság megy itt.

Előzmény: Morini.CM (275420)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275423

Ezért írtam szabályt, mert még a törvény szót is erősnek érzem rá, valójában egy jó projekció, egy extrapolálás.

Előzmény: lakol3 (275409)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275422

De igaz, a Tesla első évében gyártott Model S-ek esetében ilyen tömeges volt az akkucsere. Később már nem.

 

Ám ezen én annyira nem izgatnám magamat, a Ford T-Modell legelső szériájából származó, első éves kocsik felén motort kellett cserélni rövid időn belül (azt hiszem, végül mindben kicserélték). És? Ettől még végül a világ valaha legnagyobb számban gyártott verdája lett belőle. Gyermekbetegségek meg vannak mindenütt.

 

A Tesla sorsa igazándiból nem számít, ami fontos, az a hatása a folyamatokra. Az meg már érvényesül így is.

 

 

Előzmény: Morini.CM (275420)
szilvatövis Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275421

Akkor másképp fogalmazok.

Ez a kijelentés nem igaz:

A lítiumos kémiai akkumulátorok szigorúan elméleti maximuma  1100KJ/Kg nál van.

Előzmény: Platon (275408)
Morini.CM Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275420

Ez a 20% nemigaz

Előzmény: Törölt nick (275418)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275419

A Moore-törvény azért volt sokáig fontos a szakmának, mert bár voltaképpen a tranzisztorok számának növekedését prognosztizálta csak - de igazándiból azért ez elég sokáig nagyon szoros korrelációban futott együtt a processzorok teljesítményének növekedésével is. Vele szinte teljesen együtt nőttek az órajelek és a közvetlen teljesítmény-adatok is. Nagyjából az ezredforduló utánig igaz is volt, hogy egy-két évente az átlagos gépteljesítmény duplázódott, ami 2-3-4 évente jóformán kikényszerítette a gépcserét (ami nyilván igen jót tett az üzletmenetnek is).

Most viszont már igen régóta ott tartunk, hogy piszkosul ellaposodott az egész. A 2-3 éves gépeket lecserélni semmi értelme - mert a legújabbak sem sokkal gyorsabbak. A passmark- és általában a mindenféle teljesítmény-mutató értékek is leginkább csak a processzormagok számának növekedése miatt jobbak - az elemi procik teljesítménye viszont már csak nyökögve, kínkeserves lassúsággal nő - márpedig nagyon-nagyon sok alkalmazásban erre volna szükség... 

 

Nem véletlenül kezdtek annyira koncentrálni a mobil eszközökre és hasonlókra a gyártók. Ott látnak most üzleti/kitörési lehetőséget.

Előzmény: lakol3 (275416)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275418

Természetszerűleg nőnek a garanciális költségek, egy csomó üzemi költség, a kereskedelmi és ügyfélszolgálati hálózati költségek meg egy csomó ami hirtelen nem jut az eszembe.

 

Csak egy példa: írtuk korábban hogy a 2013as Model S-ek 20%aban cserélni kellett az akkut. Ez önmagában elvittte a TELJES az évi hasznot amit azokkal az autókkal termeltek, és akkor a többi problémáról nem is beszéltünk...

Előzmény: Rangun (275386)
lakol3 Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275417

Jó, nem világ vége, amúgy meg a növekvő adatmennyiséggel meg nem lineáris problémával amúgy sem lehet a processzorteljesítménnyel felvenni a verseny. Teljesen más architektúra kell.

Előzmény: lakol3 (275416)
lakol3 Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275416

Nézzél utána a legutóbbi számoknak. Nem csak hogy nem az egyetlen tényező, de lapulni kezdett a görbe.

http://arstechnica.com/information-technology/2016/02/moores-law-really-is-dead-this-time/

 

Egy picit régebbi, de az újabb számok ezt hozzák:

http://www.extremetech.com/computing/165331-intels-former-chief-architect-moores-law-will-be-dead-within-a-decade

 

Meg volt egy nagyon jó ábra valahol 0->2015-ig a processorok teljesítményéről ( float point number calc. speed ) , ha megtalálom, berakom.

Előzmény: GPS (275411)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275415

Mármint Lítiummal.

Előzmény: padisah (275410)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275414

Elvileg nem kizárt. De az a legvége kb. 

Előzmény: padisah (275410)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275413
Előzmény: Pomber Béla (275370)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!