Keresés

Részletes keresés

QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275550

Azt fotoszintézisnek hívják és jelenleg csak növények képesek művelni gazdaságosan.

Előzmény: szilvatövis (275545)
szilvatövis Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275549

Félreértelmezed. A bányák készletei és kihozataluk van fölötte:

Bányák készletei:

World Mine Production and Reserves:

 

Föld azonosított kibányászható tartalékai:

World Resources: Identified lithium resources....

 

Az érckészletek az ore resources lenne.

Előzmény: Platon (275544)
padisah Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275548

az EV még akkor is jobban jár, ha a valós közvetett kibocsátása után, az erőműn keresztül közvetve van büntetve, minthogy egy EV ellenes fazon hasraütés alapon kivet rá valamit

Előzmény: QuantumSingularitas (275536)
padisah Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275547

a biomassza elvi szinten zéró kibocsájtású, mármint ha az egész gazdaság fosszilis-mentes, akkor a biomassza termelése is az

Előzmény: QuantumSingularitas (275537)
szilvatövis Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275546

elméleti energiasűrűség lítiumos akkura....

Előzmény: Platon (275543)
szilvatövis Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275545

A megoldás imho nem az EV hanem a vizgőzre és CO2 re elégő, légköri CO2 -ból  Széllel nappal, előállított szintetikus üzemanyag.

Alapvetően jó gondolat, csak sajna a városok légszennyezését nemigen oldaná meg, mert nem csak CO2-vé ég el és a ciklus eredő hatásfoka is alacsony.

 

Viszont majd eljön az idő, amikor a fölös szél és napenergiát így konvertálva el lehet tárolni és a puffer erőművek üzemanyagául szolgálhat.

Az országúti (kamion) közlekedésben, repülők, hajók mozgatásában viszont nagy mértékben hozzájárulhatna, a személyszállításban ugyan nem üdvözítő, amúgy egyetértek, ezt a vonalat erősíteni kellene.

Előzmény: Platon (275479)
Platon Creative Commons License 2016.08.11 -1 0 275544

A tartalékokat felette találod.

Előzmény: szilvatövis (275542)
Platon Creative Commons License 2016.08.11 -1 0 275543

Tövis, nem tudom feltűnt e de ez egy dupla anódos kétlépcsős akku.... A felírt egyenletben sem lítiumos elektróda szerepel, nem tűnt fel? Nem egy tiszta Lítiumos akku. Ráadásul ezek a fajta akkuk, úgy öt-tíz éve voltak tesztelés alatt és kiderült hogy nem megvalósithatóak a gyakorlatban. 

Előzmény: szilvatövis (275540)
szilvatövis Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275542

Most nagyon elkeserítettél. Úgy gondolod, hogy ezekbe a készletekbe a kőzetet is beleszámolják amiből kinyerik?

Előzmény: Platon (275541)
Platon Creative Commons License 2016.08.11 -1 0 275541

Nem akarlak elkeseríteni, de az érc, nem tiszta lítium mennyiség. 

Előzmény: szilvatövis (275538)
szilvatövis Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275540

Példa az elméleti fajlagos energiasűrűségre lítium akkban:

 

https://books.google.hu/books?id=atEOtixRHvcC&lpg=PA75&dq=Li/CUCl&pg=PA78&redir_esc=y&hl=hu#v=onepage&q=Li%2FCUCl&f=false

 

 

Tehát nem igaz a kijelentés:

A lítiumos kémiai akkumulátorok szigorúan elméleti maximuma  1100KJ/Kg nál van.

Platon Creative Commons License 2016.08.11 -1 0 275539

"csak" pénz

 

Nincs rá fizetőképes kereslet. Innentől a ló megdöglött.

 

A klímaváltozás viszont valós probléma kéne rá egy valós megoldást mutani már középtávon, pl. közlekedésben is.

 

Na most ha a nyilvánvalóan erre nem jó EV be mennek a pénzek, akkor nem lesz megoldás, és megszívjuk. 

 

Mármint mi, mert mondjuk Musk biztosan jól jár.

Előzmény: rev251 (275531)
szilvatövis Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275538

Ó, cseszergéld meg, legalább a saját forrásod olvasd el, ne kelljen folyamatosan a téves adataid korrigálni:

 

World Resources: Identified lithium resources in the United States have been revised to 6.7 million tons and total approximately 34 million tons in other countries. Identified lithium resources in Bolivia and Chile are 9 million tons and more than 7.5 million tons, respectively. Identified lithium resources in major producing countries are: Argentina, 6.5 million tons; Australia, 1.7 million tons; and China, 5.1 million tons. In addition, Canada, Congo (Kinshasa), Russia, and Serbia have resources of approximately 1 million tons each. Identified lithium resources in Brazil and Mexico are180,000 tons each, and Austria has 130,000 tons

 

Tehát a jelenlegi, azonosított készletek 40 millió tonna fölött vannak. Ez nem azt jelenti, hogy a Föld hasznosítható készletei ennyi lenne...

 

Forrás Platon:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140586208&t=9105736

Előzmény: Platon (275470)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275537

Vizierőmű korlátozottan érhető el. Mo.-n kb 1GW-t lehetnek kínkeservesen összekaparni a SZET-tel együtt. A biomassza nem zéró kibocsájtású csak csökkentett, mert termeléshez kell fosszilis energia. Az atom ellen meg nagyon ágálnak a sötétzöldek.

Előzmény: padisah (275535)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275536

A nagy lóhimbilimbit lesz versenyképesebb. Az ingadozó megújulók mellé mindig kell puffererőmű, azok meg általában fosszilisek. Ha adóztatod őket csak azt éred el hogy megemelik termelői árakat amit az ingadozó megújulók termelési szünetében mindenféleképpen meg fog venni a szolgáltató és szépen ráterheli a fogyasztóra és mindjárt drágább lesz az EV-t is tölteni.

Előzmény: szilvatövis (275533)
padisah Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275535

az atom + EV rendszerben az EV-t éjjel fogják tölteni azzal az atomárammal ami épp nem kell másra, tehát az EV a puffer, és ez működik mert az atom egyenletesen tolja, csak az igények napi periodicitását kell kezelni, amire elég lehet ez a kapacitás

 

de ha valami csoda folytán mégsem, akkor is létezik még két erőmű ami szabályozható, és mégsem bocsájt ki semmit:

az egyik a vizierőmű, a másik a biomasszával fűtött hőerőmű, és ha nincs a rendszer végletesen elcseszve (pl telenyomva PV-vel), akkor ezek kapacitása elég is a puffereléshez

 

harmadrészt, kapásból van egy csomó ötletem hogyan lehetne az atomenergiát szabályozhatóvá tenni, tehát még az alapprobléma is műszakilag megoldható

Előzmény: QuantumSingularitas (275530)
rev251 Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275534

Így van.

Te racionális sváb módon olcsó igénytelen igáslovat akarsz. Mert te is a hosszú XIX. századból maradtál itt, a mérnökök és természettudósok aranykorából

 

A marketingesek meg "világautót"

(önvezető, villanyhajtású, érintőképernyős, műholdas internetkapcsolattal ellátott és lehetőleg repüljön is. Esetleg rakétakilövő legyen benne, meg beépített fasz-kiverő*);

Szóval David Hasselhof, meg James Bond számára, hogy a méltatlanul elfeledett Fantomasról és a számára tuningolt Citroen DS-ról ne is beszéljünk.

 

 

persze tudom.

Luxuscikkre könnyebb kockázati tőkét szerezni, mint igáslóra.

(Igaz: a lóverseny csillaga is az arabs telivér volt, nem a muraközi vagy a kevert hidegebb vérű harci mén)

 

 

 

*Talán ez a legkönnyebb)

Előzmény: padisah (275527)
szilvatövis Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275533

Akkor az erőművet kell adóztatni, és rögtön gazdaságos lesz a szél és napenergia.

Előzmény: QuantumSingularitas (275522)
padisah Creative Commons License 2016.08.11 0 1 275532

Elon Musk onnan közelít ahol van pénz, és nem számít annyira a cucc ára. Ettől függetlenül szerintem egy EV nem sportautónak való.

Előzmény: QuantumSingularitas (275529)
rev251 Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275531

A gyátósor meg a töltőhálózat (vill.hálózat bővítések, milyen feszültségeken, stb.) miatt nem izgulok.

Biztos, hogy kell, és több kell, mint az itteni optimisták gondolják

Az "csak" pénz, meg idő.

 

Az akkun azon igen.

A lítiumkészlet dolgában egyetértünk, de ez egy részkérdés (itt is van egy feltétel: HA lítiumos lesz az az akkumulátor).

Engem a periódusos táblázat korlátai ennél jobban (annyi, hogy ez az akkunak nem termodinamikai része, hanem elektrokémia); csodálom, hogy műszakilag művelt olvtársak ezt nem is kérdezik, hanem gyári marketingprospektusokat vesznek alapul a tanulógörbe jóslásához

 

-----------------

 

A többi kérdés viszont az, amit théta fogalmazott meg legfrappánsabban:

Kb.

Nem mindent csinál meg a társadalom, ami műszakilag lehetséges.

És hát kérdés, hogy melyik megoldás TÖMEGES elterjedése lehetséges, mi mit eredményez.

Kérdés pl., hogy ha zsugorodik a középosztály a tőke érdekei és tervei szerint, akkor hova lesz az 1-2 milliárd személygépkocsi lecserélése

 

(meg érdemes elválasztani a villanyautó és az önvezető autó kérdését; és az önvezetésen belül a telemetriával megszórt - lényegében kötöttpályás! - önvezető gépkocsi dolgát. Ennek érdekes társadalmi korlátai is vannak, mert műszakilag majdnem* mindent lehet.

 

Ha ezt egybe akarják gyúrni, akkor szélhámosság gyanúja merül föl.

Ha meg még repülő autót is akarnak "beleintegrálni" (mint a minap valamelyik Google-alapító "dollármilliárdos" nyilatkozta), akkor a gyanú alapos, hogy úgy mondjam.

 

 

 

 

*még az önvezető mesterséges intelligencia is lehet, csak legföljebb nem 5-10 éven belül csinálják meg és nem Turing-géppel (azaz klasszikus számítógéppel, legyen az akár párhuzamos).

(Tehát nem az érzékelők és beavatkozók "szenzorok és aktuátorok" a korlát szerintem)

Előzmény: Platon (275514)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275530

Mivel az nulla kibocsájtású erőművek egyik fajtája csak állandó folyamatos üzemben gazdaságos (atom), egy másik teljesítménye külső körülményeknek és nem az igényeknek megfelelően ingadozik (szél, nap), mindig is szükség lesz puffer erőművekre amelyek viszont nem zéró kibocsájtásúak.

Előzmény: padisah (275528)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275529

sajnos a közvélemény nem a helyén kezeli az EV-t, tehát vagy sportkocsit, luxust, vagy országúti túraautót keres benne, amit nem fog megtalálni, városi/elővárosi ingázó hátaslovat kellene belőle faragni inkább

Mivel Alan Musk sikeresen elhitette hogy mégis az.

Előzmény: padisah (275527)
padisah Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275528

dehogynem, megoldja hogy a járműnek nincs kibocsátása

ezzel delegálta a kibocsátás problémáját egy másik eszközre, az erőműre ahol ez könnyebben megoldható

 

mivel létezik olyan erőmű aminek nincs kibocsátása

tehát ha valakit adóval vagy büntetéssel akarsz szívatni a kibocsátása miatt, akkor azt alkalmazhatod a kibocsátó fajta erőművekre, a kibocsátással arányosan, és ezzel ezt a fajta erőművet szorítod ki a piacról a nem-kibocsátó fajta erőművekkel szemben, és a folyamat végén eljutsz egy nulla kibocsátási állapotba

 

és ez volt a cél

Előzmény: QuantumSingularitas (275526)
padisah Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275527

az EV kilometer költségét, az akku oldaláról döntően az akku kapacitás * élettartam * kisütési mélység / akku ár képlet határozza meg

 

vagyis az EV akkor lesz viszonylag olcsó, ha az akku vagy nagyon olcsó és könnyen cserélhető újra, vagy nagyon sok ciklust kibír a több pénzért cserébe

 

sajnos a közvélemény nem a helyén kezeli az EV-t, tehát vagy sportkocsit, luxust, vagy országúti túraautót keres benne, amit nem fog megtalálni, városi/elővárosi ingázó hátaslovat kellene belőle faragni inkább

 

olyan szerepkörbe való amiben nagy hatótávolságra nincs szükség, mindennap lehet és kell is tölteni, és kihasználható az olcsóbb energiaforrás, és a sok megtett km

 

a költségek másik része magára az autóra, és az elektromos hajtásláncra vonatkozik az akku nélkül, tehát villanymotor, vezérlő és ezek összeépítése, ennek is van egy K&F költsége ami megdobja a kocsik árát

Előzmény: rev251 (275524)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275526

Ha nem töltesz EVt kevesebbet kell járatni az erőművet, ilyen egyszerű. Az EV önmagában semmit nem old meg csak szőnyeg alá sepri a problémát.

Előzmény: padisah (275525)
padisah Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275525

akkor ki lehet vetni az erőműre, de ehhez mi köze az EV-nek?

a vasalómra is ki kell vetni a légszennyezési adót?

Előzmény: QuantumSingularitas (275522)
rev251 Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275524

Ez a levezetés akkor igaz, ha lesz elegendően jó akkumulátor.

(2 eset van: lesz vagy nem lesz)

Előzmény: padisah (275513)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275523
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275522

Az erőmű amiből feltöltik viszont igen.

Előzmény: szilvatövis (275519)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.11 0 0 275521

Aha persze az A8 audi szerelésére azért kell teljesen a hagyományos autóktól elszeparált teret biztosítani, télen azért néz ki a lakozattlan alufelni úgy mint ha kénsavba mártották volna, mert annyira ellenálló az alu. Motorkerékpárok könnyűfém váza és könnyűfém blokkja is azért van lakkozva vastagon mert kell bevétel a fényezőknek, mi? Az eloxáció, passziválás addig ér valamit amíg meg nem sérül a felület utána a fém védtelen.

Előzmény: GPS (275515)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!