Ennek a gyereknek létezik még egyáltalán az email címe? legkésőbb holnapig kell az infó, mert hétfőn akkor lebeszélném főnökeimmel, hogy odavinném a céghez ezt is.
Kormányzár nem játék. Saját bőrömön tapasztaltam a héten. Az udvaron leállítottam a kocsit utánna se kép se hang. Önindító gyujtáskapcsoló meg a gyujtáskapcsoló elektromos része. Ami cserélve lett. Ill az önindító az csere szerencsére volt itthon egy felújítva az elektronika az sajna új de a gyújtáskapcsoló az csak meg lett csináltatva. Így lett 8000 ezer huf a vége de az önindító az egy 10-es lesz.
A kormányzár nekem se zárt be. Amikor kicseréltem az elektronikát rajta akkor beugrott és utánna a kulcsot se lehetett elfordítani. El lett víve egy zár specialistához és megcsinálta valami rugót kelett benne cserélni de a többit nem mondta el. De legalább újra megy a kocsi meg működik mostmár az is.
Amikor kihúzod a kulcsot, elvileg a gyújtáskapcsoló zárbetétének egy picit kijjebb kellene ugornia. Ha az kiugrik, csak akkor tud beakadni a kormányzár. Valószínüleg csak ez a zárbetét van beszorulva, és emiatt nem működik.
Ne szarj be. Az nem gázérzékeló, hanem a szekunderlevegő befúvójához tartozó vákumos szelep. Mikor hideg a motor, akkor egy befúvó kompresszor (inkább ventilátor) tiszta levegőt nyom a kipufogógázhoz elvileg azért, hogy már hidegen is jó legyen az emisszió. Gyakorlatban annyit tenne a dolog, hogy a hidegen benyában dúsabb keverékkel is normálisan működjön a katalizátor. Gyakorlatban aztán rájöttek, hogy annyival nem jobb, meg annyi ideig nem is kell, ezért az újabb motorokon már nincs is ilyen szerkezet. Pl. már Vlad kolléga elvileg még B1-es autójában sincs.
Tegnap szétkaptam az ülést, már amennyire lehetett. Az egyik torx csavar nem engedett, ami a kocsi közepe felé van vízszintes irányban. De így is ki tudtam bányászni az övmechanikát. Meg kellett állapítanom, nem volt berohadva és beszorulva semmi! Hanem egyszerűen szarul volt legyártva a golyós racsnis kütyü. Kb 1,5 mm-el hosszabb volt a kelleténél a golyó feletti kis műanyag ék, ezért állandóan akasztotta a racsnit, vagyis ez az öv a büdös életben soha nem volt működőképes. Lerszeltem a kis műanyagból egy kicsit, és jó lett. Aztán persze csavarodottan tettem vissza az övet, ezért az alsó rögzítést is meg kellett bontanom, mert az ülést már nem akartam szétszedni. Na a lényeg, most jó.
Szomszéddal nézegettük a motort, és ő vette észre, a piros nyílnál el van törve a cső. Valami gázérzékelő az amibe belemegy, de szerencsére nem ment rosszabbul ez miatt az autó.
A kormányzár hogyan működik a Vectrán? Kihúzom a kulcsot, de hiába tekergetem a kormányt, nem akad be.
Bontogat a gyerek autókat, meg van egy brutális gsi astrája. Rendes, normális gyerek! Legalábbis nekem soha nem volt problémám vele :) Teljesen magán oldalról is szoktam vele dumálni, nem csak autókról :) Csak azt tudom mondani, hogy beszéljetek majd meg egy talit! Lehet tegnap este kirúgás volt a hámból, azért nem válaszolt még. :)
Hogy megnézzem? El is hozom persze, ha olyan. Motor, váltó, kormánymű jó legyen, az a lényeg. A többi a ráadás. Csepel meg még jó is, mert az enyém közelébe könnyebben lehetne vinni. Az bent áll a cégünknél a XI. kerületben.
Ne hidd. Tavaly, amikor rárepültem nagyon a témára, akkor legalább 20 bontóba telefonáltam, vagy küldtem e-mailt. Se a sümegiben, se monorierdőn nem volt. A Danieliszben sem. Egyetlen bontó volt, ahol lett volna. Az, amelyik Pestről kifelé menet van Pécel felé. 150 000-ért lett volna, beépítési garanciával, csupaszon, és "garantált 100 000 km-el". Na az édes anyukájának.
Használtautó meg nincs tele donorokkal. Tavaly mikor kimondottan csak motort kerestem, lett volna donor 150 és 200 között több is. Most meg már, ha megnézzük, akkor mindegyikhez oda van írva: "Motorhibás" meg "hajtókarcsapágyas", vagy "motor, váltó hiányzik" és hasonlók. Tehát, ha megnézed, akkor 250 000-ig csak olyat találni, ami motorhibás, vagy nincs is benne motor. Felette meg nem nagyon éri meg.
Valóban kintről lenne jó behozni, de nincs tapasztalatom az ilyenben. Mármint az autó behozásban.
Ne hidd, hogy csak donor autót kerestem, Azért figyelgettem én itt-ott, hogy motort tudjak venni. Tehát a donor lett volna az ideális, viszont ha csak motort találok, az is jó. Csak épp nem találtam.
Meg kell komplett kábelköteg is, mert az már úgy elöregedett, hogy szétrepedezik. Meg kell egy kormánymű is. Meg most így fejből hirtelen a rák tudja, mi kell még. Tavaly csináltam egy listát, csak nem tudom, hová raktam.
Miért nem veszel egy vacak b omegát amit lábon haza lehet hozni??? Motor kiszed többit mélybe lead és még "nyersz" is rajta! Várod a tökéletes donor autót ami olyan mint a tündér király kisasszony :/. Nem létezik...
Már rég összedobtuk volna fórumtársi segítséggel mási kmotorral :/
Na aki emlékszik rá, tavaly kényszerpihenőre ment a vekim és azóta keresek bele motort. Ma volt egy kis időm és pár infó alapján kicsit körülnéztem a motoron. Hihetetlen, ám sajnos igaz: az olajnyomás szabályzószelepe ment tropára, ez vágta haza az egészet. Fura, hogy leírás szerint ez a hiba lassan kezdődik, ez viszont hirtelen történt. Ennyit a leírásokról.
Minden esetre még mindig keresek komplett X20XEV motort és kormányművet.
Nem biztos, hogy nálad is ez a hiba, sőt az se, hogy az adagolóval van gond. Csak leírtam azzal az adagolóval kapcsolatos leggyakoribb nem elektronikus eredetű hibát. Illetve ahogy egyes szerelők kezelik. (a másik leggyakoribb probléma az elektronika meghibásodása, ami után a motor teljesen működésképtelen)
Meg kell nézetni egy dieselekre specializálódott szervizzel. Azok átnéznek mindent, ami hibás lehet, nem az adagolónak esnek neki egyből. Ha minden mást kizártak, akkor tesztelik az adagolót próbapadon, kiollvassák a hibatárolóját, stb, szükség esetén darabokra szedik.
Márkaszerviről meg jobb nem is beszélni, mert azoknak amennyi eszük van, bevizsgálás nélkül kicserélik az egész adagolót, hengerfejet, amelyik alkatrész épp a kezük ügyébe akad, rosszabb esetben az egész motort.
Üdv Papi,most az,hogy kritikus rendszerhiba üzenet nem túl sokat mond,milyen kódot dob ki mellé? Ha vákuum vezérli akkor a P0400 például az EGR re vonatkozik,de meg kell nézni az EGR-t,nem e lyukadt ki a membránja,mert ha lyukas,nem tud dolgozni,illetve a szívócsőből be tudja szívni az olajpárát,ezzel meg hazavágja a vezérlő szelepet.
Régebben volt kérdés, akartam is rá válaszolni, viszont nem tudtam, mert folyamatosan azt dobta vissza, hogy az üzenet nem tartalmaz szöveget :( Szóval ha esetleg valakinak még gond, digit klimás fűtés rendszer reset= 3mp ig együtt kell nyomni az auto és az off gombokat, utána alapra rakja magát a rendszer.