Én ebből arra következtettem,hogy ha valaki képes ilyen gumikkal hordani a családot,ott fenntartási gondok vannak,ami nem jó ajánlólevél egy érzékeny turbós motornak.Ezt alátámasztani látszott a futóműből jövő ropogás-zörgés.
Mindig meglep, amikor valaki az autó eredeti árának hatodáért szeretne egy lassan 10 éves "új autót" kapni :-)
Ha közvetlenül az eladóval beszéltél, a legfontosabb a kommunikáció. A slickes guminak több oka lehet, akár az is, hogy friss, új gumik voltak az autón, de azokat nem akarta ezen az áron az autó mellé adni, ezért vaterázott magának egy szett filléres használt gumit - ez egyáltalán nem lenne ritka.
A futóműjavítás is tipikusan az a probléma, amit közvetlenül eladás előtt kevés tulaj finanszíroz meg, mert nem jön vissza az árban (igaz, az eladhatóságban meg igen, de nem mindenki képzett autónepper, hogy ezt átlássa).
Én inkább a karbantartásnak kérdeztem volna utána, az többet számít. Mikor volt utoljára olajcsere? Milyen olajat kapott? Volt-e már cserélve a vezérlés? Volt-e komolyabb sérülése az autónak?
A 2.0T helyett a sima 2.0 motor is bevállalható, a Scénic-ben elég dinamikus, a fogyasztása - a hatos váltó miatt - nem több, mint az 1.6-osé.
itthon kétlem, hogy találsz normálisat ami eladó, eleve kevés a felhozatal
én amikor szóba került az SI lecserélése elgondolkodtam 2.0 benzinesen de annyira nulla a kínálat hogy letettem róla, LPG került volna bele, de mai üzemanyag árak alapján nem is bánom, hogy 1.5dCi lett
Megnéztem az egyetlen turbós-benzines G Scenicet.Nem megbántva a tulajdonost,sajnos nem lesz belőle üzlet.Talán,ha autószerelő és karosszériás is lennék,vagy csak egy sötétlelkű nepper,talán akkor megtalálnánk a megfelelő (lényegesen alacsonyabb) vételárat.
Mondom,nem kenyerem más üzletét rontani,így csak annyit mondanék,hogy én használatra vettem volna egy autót.Nem értek hozzá,nem tudok szuper autószerelő hókusz-pókuszokat előadni.A belső tér állapota még az "egy napig sikálom és jobb lesz" perióduson is túl van,de ilyet már láttam.Ami inkább eltántorított,hogy a kocsi alatt féloldalasan tükörre kopott,máló szélű nyárigumik voltak (mert a téli gumi kidobásra került).Én ebből arra következtettem,hogy ha valaki képes ilyen gumikkal hordani a családot,ott fenntartási gondok vannak,ami nem jó ajánlólevél egy érzékeny turbós motornak.Ezt alátámasztani látszott a futóműből jövő ropogás-zörgés.Óvatos 500e Ft-os feltámasztási költséget jósoltam magamnak,ami így nem fér bele.Sajnos nincs több turbós a piacon.
Mondjuk az 1.6 dCi 130 LE és 320 Nm egy hangyalábnyit izmosabb a 109 LE 151 Nm 1.6 16V benzinhez képest. A régi 2.0 dCi 150 LE és 320Nm volt, maradjunk annyiban ment rendesen. Az 1.6-os benzines szerinted sem volt túl fickós, sokat fogyaszt, de legalább nem megy.
Ez mind igaz, de a kérdés az 1.6 dCi és az 1.5 dCi összehasonlítására vonatkozott; a benzines változat nem volt benne ebben a kérdésben :-)
Szerintem egyszerűbb lenne (amennyiben tényleg újat akarsz), ha bemennél egy szalonba, ahol lehet próbálni 1,6-os III-ast és esetleg éppen van beszámított, eladó 1,6-os II-es is. Kb. egy óra alatt saját tapasztalatod lenne a legtöbb, itt feltett kérdésben.
Még egy csöppnyi adalék: legutóbb amikor előjött a hiba és a kormányon lévő gombokkal megint nem lehetett újraindítani a tempomatot (oldalsó bűtyök-kapcsoló bekapcsolt állapota mellett), kicsit megpöcköltem lábbal a fékpedált (oldalról finoman belerúgtam). Utána egyből jó lett => úgy tűnik, hogy az általad is említett fékpedál kapcsoló lesz a ludas.
Mondjuk az 1.6 dCi 130 LE és 320 Nm egy hangyalábnyit izmosabb a 109 LE 151 Nm 1.6 16V benzinhez képest. A régi 2.0 dCi 150 LE és 320Nm volt, maradjunk annyiban ment rendesen. Az 1.6-os benzines szerinted sem volt túl fickós, sokat fogyaszt, de legalább nem megy.
Ha ezt a motort választom, ezzel a fogyasztással szívesen kiegyeznék. Te hogy csinálod - milyen a vezetési stílusod? Mekkora városról van szó? Te mit szólsz az autód menettulajdonságaihoz?
A mi sima (nem-Grand) 1.6 Scénic-ünkkel a feleségem járt, az évek során az átlag a fedélzeti számtógép szerint 7.6 - 7.8 liter között alakult, a műszer pontosságát soha nem ellenőriztük.
Az útvonal tipikusan a Halásztelek - Nagyvárad tér volt (16 km), az első 2-3 kilométer csúnya dugóban Halásztelken, aztán fel az M0-ra, Szerémi úton végig néhány lámpával, de 70-es sebességgel a Lágymányosi hídig, onnan a Lurdy ház a kertek alatt, max hármasig felkapcsolva jobbkezes utcákkal. Utána délután ugyanez vissza, csak ott az elején lassú haladással, az M0 utáni szakaszon meg viszonylag nyugis, állandó tempóban.
Ha én vezettem, általában több decivel kisebb átlagot autóztam - én jobban hagytam kigurulni az autót, egy picivel előrelátóbban kapcsolgattam.
Az évi egyszeri nyíregyházi családlátogatás viszont nem volt egyszerű, az autópályán az óra szerinti 120 volt a kellemes utazótempó tempomattal, a GPS ekkor 115 körül mutatott, de a fogyasztás ilyenkor is elég horror volt, tipikusan 8.5 és 9 között mutatta a kompjúter. A GPS szerinti 130-nál (óra szerint 140) már nagyon csúnyák voltak a mutatott értékek, simán 10 liter körül. Mondjuk a motorban még bőven volt élet, a végsebesség megfogta a gyári értéket a 2 felnőtt + 2 gyerek + csomagok terheléssel is, de olyankor aztán tényleg horror a fogyasztás.
A menettulajdonságok amúgy rendben voltak, a rövid váltó miatt a városi forgalomban kifejezetten fürgének is tűnt, és országúton is teljesen használható volt, persze előzések előtt vissza kellett kapcsolni akár két fokozatot is. Autópályán is akármekkora legális sebességet könnyedén tartott a tempomattal, de ott mondjuk korlátozó tényezőként csak-csak bejött a fogyasztásmérő horror kijelzése....
Ha ezt a motort választom, ezzel a fogyasztással szívesen kiegyeznék. Te hogy csinálod - milyen a vezetési stílusod? Mekkora városról van szó? Te mit szólsz az autód menettulajdonságaihoz?
Arra számítottam, hogy kevesebb km lesz benne na de arra nem számítottam, hogy fiatalodik egy évet is a verda. Ráadásul nekem dynamique felszereltség volt. Náluk már ez is változott. Szó sem esik róla , hogy sérült volt. Arról sem , hogy motorfelújításon esett át. Hát bepalizzák az új tulajt.
A hirdetés egy dolog, utána következik a telefonhívás, utána a személyes megtekintés és kipróbálás a kereskedésben, utána a szervizes átvizsgálás.
Ha ezek során sem derülnek ki a turpisságok az autóval, az a gáz. De azért abban a vevőnek is sara van.
Igaz már fluencem van de tanulságként leírok valamit. Egy Budapesti kereskedés vette meg a scenic-m. Nézegettem, hogy mikor jelenik meg és mit hirdetnek. Hát meglepődtem. Arra számítottam, hogy kevesebb km lesz benne na de arra nem számítottam, hogy fiatalodik egy évet is a verda. Ráadásul nekem dynamique felszereltség volt. Náluk már ez is változott. Szó sem esik róla , hogy sérült volt. Arról sem , hogy motorfelújításon esett át. Hát bepalizzák az új tulajt.
Az Espace fórumról tévelyedtem át.Egyterűt kerestem (keresek),erősebbet,mint a mostani 1.6 Picasso-m.Kaptam egy jó ajánlatot a 2.2 dci-re(2004-es Espace,215e km.) de figyelembe véve a tanácsokat, a magas km-t és a napi használatot (hétköznap 10-20km,hétvégén 200 km) ,lemondtam a dízelről.Marad a benzines (turbós),de már a G. Scenic is képbe került,mivel viszonylag alacsony a kínálat.A GS-be is beleférünk (igaz,két kisgyermeknél szerintem busz is kevés),és a súlykülönbség is jól jön az Espace-hez képest.Nagy teljesítmény,kényelem,egyterű,üvegtető.Nekem találták ki.
A kiszemelt G Scenic (2005 2.0 turbo privileg, 1 290 000Ft ) tulajával beszéltem telefonon.Nagyon kedves volt (ha itt van a fórumon,az nekem csak öröm).Holnap elmegyek megnézni,elmondta telefonban a sérüléseket,a szerelője nevét.Valamint,hogy autómosás után kézifékhiba visszajelzése van,de működik.Olvasgattam itt a fórumban,nem ritka ez a hibajelenség,néhány esetben sokba is kerül.Mi a módszer a kipróbálásra?Ha kienged-fog,akkor nagy baj nem lehet?Általánosan is kérdezném: mi a vélemény az autóról?Van valami olyan dolog,amire speciálisan figyelni kell? Köszönöm a válaszokat.